Ze hebben inmiddels zelf toegegeven het p2p en ng verkeer te blokken tijdens piekuren...quote:
>>>>>>>>>>>>> Insurgency<<<<<<<<<<<<<
GoT Index » Internetproviders en Hosting » [UPC] Onderzoek naar blokkade van P2P verkeer
Ze hebben inmiddels zelf toegegeven het p2p en ng verkeer te blokken tijdens piekuren...quote:dion_b schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 20:28:
Als nou eens iedereen die hier last van heeft post exact waar ze zitten (/24 IP reeks en postcode) kunnen we ipv loos te speculeren ook duidelijk toegespitst gaan kijken hoe/wat/waar - wie weet is dit niet een opzettelijke samenzwering om P2P verkeer tegen te houden maar gewoon een foutje ergens. Door alleen elkaar na te praten en geen harde info te posten los je niets op.
het grootste schandaal in de geschiedenis van internettend nederlandquote:DenniZ schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 21:04:
[...]
Ze hebben inmiddels zelf toegegeven het p2p en ng verkeer te blokken tijdens piekuren...
Windows Vista: nutteloos en overbodig.
Officiële Telfort forum
Bron?quote:DenniZ schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 21:04:
[...]
Ze hebben inmiddels zelf toegegeven het p2p en ng verkeer te blokken tijdens piekuren...
Xandrios wijzigde dit bericht 30-12-2007 12:19 (29%)
DFI LP-UTP35-T2R, E8400 Q746A503 @ 8,5*480MHz.-1.20v, Thermalright Extreme,2x1G TeamXtreme Dark PC1066 c5-5-5-16@1153mhz,OCZ Gamestream 700w,Thermaltake Shark,Asus 8800GT
Niet te blokkeren, te shapen. Dat is behoorlijk iets anders. Iirc staat de exacte text van wat ze doen op www.chelloo.comquote:DenniZ schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 21:04:
[...]
Ben net Amsterdammer geworden...
Waarom werken troubleshooters nooit -_-
ze geven wel toe dat ze het blokkeren, iemand heeft namelijk een mail terug gekregen van upc.quote:dion_b schreef op zondag 30 december 2007 @ 05:11:
[...]
Niet te blokkeren, te shapen. Dat is behoorlijk iets anders. Iirc staat de exacte text van wat ze doen op www.chelloo.com
Dit riekt gewoon naar een storing cq iets dat verkeerd ingesteld staat bij bepaalde IP reeksen of in bepaalde gebieden, anders zouden alle UPC gebruikers in gelijke mate er last van hebben.
- iedereen blijft elkaar napraten bij een probleem dat *niet* alle UPC gebruikers treft, waardoor niemand erachter komt hoe de vork hier precies in de steel zit, en niemand iets oplost
- we doen alsof we Tweakers zijn en posten op een niveau dat Tweakers betaamt, dus met minimaal exacte specs (IP-reeks, postcodecijfers en exacte symptomen)
Het is makkelijk en goedkoop om stemmingmakende troep te posten, jezelf onderdeel maken van een oplossing vergt iets meer inzet, maar dan heb je ook wat...
quote:Naar aanleiding van uw bericht hebben wij onze systemen gecontroleerd. Hieruit blijkt dat wij dit probleem in onderzoek hebben. Door het toepassen van het prioriteren van het netwerk verkeer proberen wij te voorkomen dat normaal internet verkeer te veel hinder ondervindt in de piekuren. Deze piekuren liggen tussen de 16:00 en 23:00 uur. Dit mag echter niet tot gevolg hebben dat het overige verkeer lam wordt gelegd. Deze gevolgen worden nu onderzocht en wij proberen tot een goed werkende oplossing te komen. Een eventuele verlaging van de snelheden tijdens de piekuren is acceptabel maar een volledig uitval hiervan mag echter niet voorkomen. Dit is helaas echter wel het geval. Onze excuses hiervoor.
Windows Vista: nutteloos en overbodig.
Officiële Telfort forum
Ja, en tenzij ik heel scheef lees staat daar toch echt:quote:thedude0 schreef op zondag 30 december 2007 @ 11:57:
[...]
ze geven wel toe dat ze het blokkeren, iemand heeft namelijk een mail terug gekregen van upc.
[...]
Dus ook volgens UPC gaat het hier om een storing. Dat ze er vooralsnog weinig aan doen is jammer, maar geef ze eens ongelijk, de enige mensen die hier daadwerkelijk informatie posten zijn de mensen bij wie niets mis isquote:Een eventuele verlaging van de snelheden tijdens de piekuren is acceptabel maar een volledig uitval hiervan mag echter niet voorkomen.
1) dit is een ander probleem (vertraging)quote:Rambo schreef op zondag 30 december 2007 @ 13:08:
ik ben ook screwed, nooit problemen gehad met torrents en nu ineens snelheid 0 tot max. 30. Gemiddeld 10KB/s.
En het ligt niet aan de torrent. Vriend van me die met een andere tracker werkt stond vandaag ook raar te kijken. Sinds vandaag dus ook klote voor postcode 707X XX.
Ik ga nog even 16 uur wachten totdat ik mijn gigabyte binnen heb.
Jij had mod op fok moeten worden van het Politieke zeikcafe.quote:dion_b schreef op maandag 31 december 2007 @ 00:42:
[...]
Ja, en tenzij ik heel scheef lees staat daar toch echt:
[...]
Dus ook volgens UPC gaat het hier om een storing. Dat ze er vooralsnog weinig aan doen is jammer, maar geef ze eens ongelijk, de enige mensen die hier daadwerkelijk informatie posten zijn de mensen bij wie niets mis is
Tenzij UPC een glazen bol heeft (zo ja: ik wil er een, zou een stuk schelen bij het modereren in sommige topics in Harde Waren) kunnen ze hier geen ene steek mee...
[...]
1) dit is een ander probleem (vertraging)
2) UPC zegt (zoals hierboven geciteerd) dit te doen, niets nieuws dus
3) hoe weet je dat het aan UPC ligt dat het opeens trager gaat?
4) ook jij post geen IP info en onvolledige postcodeinfo
GekkeR wijzigde dit bericht 31-12-2007 13:27 (24%)
[ pctje te zien hier ] - Miauw
Ik heb zo'n flauw vermoeden dat ik ueberhaupt niet mod op Fok! zou moeten worden (zoek - als Fok! search tenminste werkt - eens op m'n nick in Klaagbaakquote:DenniZ schreef op maandag 31 december 2007 @ 09:25:
[...]
Jij had mod op fok moeten worden van het Politieke zeikcafe.
Mooi, maar je geeft nog niet welke IP range je zit (/24 betekent dat je de eerste drie cijfers moet geven). Enige wat dit zegt is dat de "Het ligt aan de 77-IP"-napraters duidelijk ongelijk hebben.quote:Thomson modem
Rotterdam 3042xx
ip 80.56.xx.xx
Extreem Abbo
Geen enkele connectie is gewoon fout, UPC raakt alle klanten kwijt als dit opzettelijk gebeurt. Ofwel is UPC suicidaal (want de duurste abo's zijn ook de meest winstgevende), danwel is dit gewoon een storing die ze vooralsnog niet bij machte zijn om op te lossen.quote:Voorheen nooit problemen nu opeens geen enkele connectie naar welke tracker dan ook meer mogelijk. Ja hoor dat ligt echt aan die trackers![]()
NG's (Eweka) gaan ook niet meer, dus ik dl nu via Hitnews via SSL. Dan gaat het ook direct weer fullspeed. Lijkt me dus wel duidelijk waar het aan ligt he, daar hoef je geen hooggeleerde voor te zijn en daar heb je ook mijn ip niet voor nodig.
UPC levert niet waar ik voor betaal maar blokkeert (m.i. opzettelijk) het grote download verkeer. Dit is gewoon een schandalige actie. Ik neem geen Extreem abbo om heel snel me mailtjes te versturen, ik wil doen waar zij reclame voor maken "een dvd heb je in 35 minuten binnen".
CF ownz :P
No production networks were harmed during this posting
77.x.x.xquote:bastiaan11 schreef op maandag 31 december 2007 @ 19:35:
er zit bij mij ook 77 in IP adres,
Please do not contact me telepathically.
Noem eens een goed alternatief.quote:paella schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 09:52:
Nou, ga je gang dan. Voor UPC tien anderen.
amoen wijzigde dit bericht 01-01-2008 21:46 (8%)
heeeeee ..... hoe is het?
Naar mijn ervaring ben je wel connectable via Tor, alleen de tracker zal jou alsquote:DenniZ schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 09:25:
Is er iemand hier met Tor het al gelukt om ook daadwerkelijk connectable te zijn met torrents? Het download lukt wel, maar ik wil ook graag connectable zijn op private trackers natuurlijk.
Canon EOS 30D met de benodigde ongein.
Please do not contact me telepathically.
Dit topic is gesloten. ![]()
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea