Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
scorpie schreef op zondag 18 mei 2008 @ 19:14:
Ja, maar hallo zo makkelijk werkt het niet he? Dat het op je pc afspeelt is leuk, maar is geen garantie dat het naar je ps3 streamt.
Lees je wel goed? :P
in winmediaplayer werkt ffdshow wel
in TVersity werkt ffdshow niet

Zolang hij in Tversity op m'n pc niet werkt, zal hij het soieso niet op de ps3 doen neem ik aan..

Gamepie56 wijzigde dit bericht 18-05-2008 19:26 (22%)

Staan je transcode opties dan wel goed in tversity?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! (host is down) | "Security is just a state of mind" | Cinema 4D !
MacBook Pro!

quote:
scorpie schreef op zondag 18 mei 2008 @ 19:35:
Staan je transcode opties dan wel goed in tversity?
Alle 3 geprobeerd, staat nu op "always", maar maakt niets uit.. Wel lees ik overal iets over het account waarop de service moet draaien. Die draait nu als "Local System".. Er staat in tutorials dat het wel eens kan helpen om als administrator in te stellen, maar hier hebben ze het vooral over XP.. Moet dit in Vista ook? zo ja: hoe? Gewoon mijn eigen account? (die is administrator, maar UAC staat wel gewoon aan.)
Je houdt er toch wel een beetje rare houding op na als ik eerlijk ben... eerst zeg je dat je alle tutorials netjes hebt gevolgd, en nu komt ineens de aap uit de mouw dat je die service niet onder je eigen user account hebt laten draaien (staat gewoon als puntje 3 in de mini tutorial in de start post). En om je dan te verschuilen achter het feit dat die tutorials meestal over xp gaan, gaan ook niet echt op natuurlijk, want vista is ook gewoon windows, dus dikke kans dat die onderliggende zaken op soortgelijke wijze worden afgehandeld. En buiten dat, als het toch niet werkt op dit moment, denk je dan dat het kwaad kan als je het zelf probeert en ons je bevindingen meldt? :?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! (host is down) | "Security is just a state of mind" | Cinema 4D !
MacBook Pro!

quote:
scorpie schreef op zondag 18 mei 2008 @ 19:54:
Je houdt er toch wel een beetje rare houding op na als ik eerlijk ben... eerst zeg je dat je alle tutorials netjes hebt gevolgd, en nu komt ineens de aap uit de mouw dat je die service niet onder je eigen user account hebt laten draaien (staat gewoon als puntje 3 in de mini tutorial in de start post). En om je dan te verschuilen achter het feit dat die tutorials meestal over xp gaan, gaan ook niet echt op natuurlijk, want vista is ook gewoon windows, dus dikke kans dat die onderliggende zaken op soortgelijke wijze worden afgehandeld. En buiten dat, als het toch niet werkt op dit moment, denk je dan dat het kwaad kan als je het zelf probeert en ons je bevindingen meldt? :?
Misschien omdat ik het misschien niet goed heb gedaan? Heb het nu laten starten op m'n eigen account zonder succes, maar dat heb ik al eerder geprobeerd. Want in vista heb je niet meer een echt "administrator account" zoals in xp.. zo bedoel ik het..

-edit-
Ik heb het nu op de pc van m'n pa geinstalleerd, die draait op xp, het werkt!! Precies hetzelfde als de andere keren gedaan.. heeel vaaag..

Hoe dan ook: ik kom bij een volgend probleempje. Het beeld stottert zodra er teveel beweging is in de film. Dus zodra er mensen tegen elkaar praten is er niks aan de hand, maar als er een trein met een noodvaart voorbij raast, dan gaat het stotteren. Dit is zowel met een HD film als met een gewone film; dus het netwerk (gewoon 100mbit kabel) lijkt me snel genoeg (anders had die HDfilm elke 2 seconde moeten stotteren).

De pc lijkt me ook snel genoeg, een Q6600 met 4gb geheugen. Iemand een ideetje waarom hij stottert bij snel bewegend beeld?

Ik heb verder alle instellingen wel geprobeerd, compression maakt geen verschil, connectie op "good" zetten in plaats van "excellent" maakt geen verschil, combinaties daarvan ook niet. Het enige wat wel helpt, is die keuze tussen "Quality" en "Speed". Als ik hem op "Speed" zet werkt het wel goed, maar dan lijkt het alsof ik naar een oude videoband kijk in plaats van een hd film :P, de kwaliteit is dan echt slecht.

Gamepie56 wijzigde dit bericht 18-05-2008 23:32 (35%)

Ik kom ook eens met een probleem...

Ik heb WMP11 als DLNA server draaien. Draait allemaal prima kan divx enz enz goed afspelen.

Nu wil ik subs erin zetten. even met sub2divx aan de gang gegaan en een .divx bestand gemaakt met de gemuxte avi en subs. Komt het volgende zodra ik op mijn ps3 naar de map navigeer met de divx krijg ik een dlna error (2006).

Kopieer ik de gemaakte divx naar mijn usb stick wekrt het perfect.

Tversity ook al geprobeerd. hierin werkt het wel ook de subs maar dat kreng begint te haperen na 5 minuten streamen. (trancode helemaal uitgezet).

Ervaart iemand hetzelfde met WMP11 en sub2divx?

ps. als ik na die dlna error om mij pc de bestandsnaam van de divx wil aanpassen hangt de explorer zich op :S :S lekker dan

quote:
deb8689 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 16:01:
Driek: ik gebruik Nero Recode hiervoor (heeft speciale sony ps3 instellingen) hierna stream ik hem NIET naar mijn PS3, maar ik zoek het bestandje op via Tversity op mijn PS3 en dan kopieer ik het bestandje op de PS3. Het komt dan gewoon tussen de videos te staan, en bij het kijken hoef je de pc niet meer aan te hebben. Voor mij de leukste optie omdat ik de filmpjes vaak niet meteen wil kijken, nu kan ik lekker op de bank een selectie maken van de movies die ik wil bekijken. Succes!
Waar heb je deze instellingen precies gevonden? Welke Nero versie gebruik je?
En wordt de film dan echt gerecode of enkel getranscode?

Wat ik nu vaak heb ik dat enkel het geluid niet werkt, dus als er een programma is dat enkel de geluidstrack zou kunnen omzetten en de film met rust zou laten dan zou dat wel een hele fijne oplossing zijn.
Als iemand daar een oplossing voor heeft?

PC: E6600, 4GB, Gigabyte P35-DS4, Asus 8800GTS 640. BF2 Stats

Reg. datum: 04 januari 2002

quote:
DotHack schreef op maandag 19 mei 2008 @ 00:56:
Ik kom ook eens met een probleem...

Ik heb WMP11 als DLNA server draaien. Draait allemaal prima kan divx enz enz goed afspelen.

Nu wil ik subs erin zetten. even met sub2divx aan de gang gegaan en een .divx bestand gemaakt met de gemuxte avi en subs. Komt het volgende zodra ik op mijn ps3 naar de map navigeer met de divx krijg ik een dlna error (2006).

[..]
Wordt het bestand wel goed afgespeeld in WMP11 zelf (dus gewoon de video in windows zelf afspelen)? Je crash van de explorer na het aanklikken klinkt namelijk als een crash van de preview functie in de windows explorer, wat zou kunnen betekenen dat bijvoorbeeld je DivX codec niet goed werkt i.c.m. gemuxte ondertitels.

Van het crashende explorer gebeuren had ik trouwens ook last, plus dat video bestanden na aanklikken of bij het verplaatsen 'in use' bleken te zijn. Ook dat komt door die preview functie. Om dat te verhelpen kun je twee dingen doen:
• deregistreer shmedia: REGSVR32 /U SHMEDIA.DLL (in de command prompt)
• Verwijder de default value van de registry key genaamd 'HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler'

(uiteraard op eigen risico, maar bij mij heeft het een hoop ergernis verholpen)

sopsop wijzigde dit bericht 19-05-2008 10:25 (3%)

quote:
Driek schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 21:17:
Maar ik wel hem ook als mediacenter gebruiken. Nu heb ik een mediacenter pc met een externe HD van 500Gb met een hoop dvd;s daarop.
Echter staan de dvd's in mappen met de vob files. Dit is zo ingesteld zodat vista MCE ze gewoon kan lezen. Echter kan de ps3 niet goed met vob's overweg.
Iemand hier ervaringen mee ? Ik zou toch graag VOB's van een externe drive af willen spelen, is dit ook niet mogelijk als ze in de juiste mappen staan ?

PSN ID: HoefMeistert PS3-TAGS

quote:
HoefMeistert schreef op maandag 19 mei 2008 @ 11:51:
[...]

Iemand hier ervaringen mee ? Ik zou toch graag VOB's van een externe drive af willen spelen, is dit ook niet mogelijk als ze in de juiste mappen staan ?
hij kan ze wel lezen, alleen speelt hij ze 1 voor 1 af.
betekent dus om het half uur verplicht klikken, en de menus etc werken niet

Tijd van werken, tijd van rusten

Vraag 1:
Ik had in eerste instantie ook Tversity geinstalleerd, de ps3 ziet de server goed en ook alle nummers alleen als ik een nummer selecteer duurd het ontzettend lang (ongeveer 1 minuut) voordat hij ze gaat afspelen. Als ik dan op volgende druk gebeurd dat weer.

Als ik twonkymedia installeer heb ik helemaal geen problemen???

Vraag 2:
En zit er eigenlijk ook nog een infrarood sensor op zodat ik mijn harmony 525 afstandsbediening hiervoor kan gebruiken of zit ik vast aan de sony afstandsbediening of controller?

Vraag 3:
Kan je in de mediacenter van de ps3 eigenlijk ook zoekn naar een bepaald nummer want dit mis ik nu eigenlijk.

Blueone wijzigde dit bericht 19-05-2008 22:53 (33%)

3700+ (SD) @3020 mhz - Sapphire X800GTO2 @ 605mhz core / 605mhz ram <= Boven xt-pe (voltmod) Volledige spec: Klik hier

Als je host op een 64bit XP of Windows 2003 Server werkt tversity voor geen meter. Dan kun je idd beter twonky gebruiken.

http://www.esoteric-warriors.com

quote:
Driek schreef op maandag 19 mei 2008 @ 18:59:
[...]

hij kan ze wel lezen, alleen speelt hij ze 1 voor 1 af.
betekent dus om het half uur verplicht klikken, en de menus etc werken niet
Ow das lekker dan. DVD's via streaming werkt al niet lekker en nu directe VOB's afspelen dus ook niet echt. Moet er dus 1 VOB van maken alleen loop je dan weer tegen de 4GB limiet aan 8)7 al met al nog niet echt een lekkere oplossing

quote:
HoefMeistert schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 07:33:
[...]

Ow das lekker dan. DVD's via streaming werkt al niet lekker en nu directe VOB's afspelen dus ook niet echt. Moet er dus 1 VOB van maken alleen loop je dan weer tegen de 4GB limiet aan 8)7 al met al nog niet echt een lekkere oplossing
Leest er hier dan niemand een paar pagina's terug ? Daar kan je toch echt vinden dat je van een dvd heel simpel met dvdshrink een 1 vob file maakt, en bij streaming maakt het niets uit hoe groot of klein de file is.

quote:
HaseMike schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 08:30:
[...]

Leest er hier dan niemand een paar pagina's terug ? Daar kan je toch echt vinden dat je van een dvd heel simpel met dvdshrink een 1 vob file maakt, en bij streaming maakt het niets uit hoe groot of klein de file is.
Jawel hoor lees alle kanten op :+ Dat je er met dvd Shrink 1 vob van kan maken is bekent. Wat ik echter aangeef is dat je dan weer tegen de 4GB filesize limiet van FAT32 aanloopt. De reden waarom ik em op een externe schijf wil hebben is omdat er met steaming geen subs meekomen.
Je hebt nu dus voor DVD's:
  • Streaming => geen subs
  • Externe disk => meerdere vob's of 1 vob waarbij je op de 4GB limiet moet letten
  • Kopieren naar de PS3, niet echt een optie zolang Sony niet met een tool komt om de PS3 vanaf je home PC te benaderen.

quote:
HoefMeistert schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 09:44:.] De reden waarom ik em op een externe schijf wil hebben is omdat er met steaming geen subs meekomen.
Ok, helaas gaat dat niet met subs. Buiten dat heeft de ps3 met sommige gestreamde (wat een nederlands nietwaar) vobs wat beeldkwaliteit problemen zoals trillende horizontale lijnen. Als je dezelfde film als schijfje in de ps3 stopt zijn deze interlacing problemen er niet.

De meeste dvd's die ik wil kijken brand ik even snel op een rewriteable, is geen super oplossing maar ach de meeste films zijn toch maar 1 malig het bekijken waard ;)

quote:
HaseMike schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 10:34:
[...]

Ok, helaas gaat dat niet met subs. Buiten dat heeft de ps3 met sommige gestreamde (wat een nederlands nietwaar) vobs wat beeldkwaliteit problemen zoals trillende horizontale lijnen. Als je dezelfde film als schijfje in de ps3 stopt zijn deze interlacing problemen er niet.

De meeste dvd's die ik wil kijken brand ik even snel op een rewriteable, is geen super oplossing maar ach de meeste films zijn toch maar 1 malig het bekijken waard ;)
Jammer :(
Ik wou eigenlijk een allin One solution dus ook zonder branden :) maar dat is dus nog ff een no-go. Dat toch maar een externe hdd met DNLA server aanschaffen en schijfjes blijven gebruiken. hellaas...

Reg. datum: 21 september 1999

quote:
Furfoot schreef op maandag 19 mei 2008 @ 23:22:
Als je host op een 64bit XP of Windows 2003 Server werkt tversity voor geen meter. Dan kun je idd beter twonky gebruiken.
Wat werkt dan precies slecht? Heb je daar een bron van?

Divide and conquer.

Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe tv en PS3 te scoren. Uiteraard gaat er aan de PS3 een NAS hangen om al mijn multimedia gedoe erop af te spelen. Hierbij wil ik wel een hifi set zonder dvd-speler aanschaffen, omdat de speakers van de tv zelf uiteraard niet aan mijn wensen zullen voldoen. Mijn vraag is echter of je de PS3 kunt aansluiten op een set via HDMI, zodat zowel het beeld als geluid via de receiver gaat; dus PS3 > Receiver > TV. De PS3 kan het a/v zowel gezamenlijk via HDMI als gescheiden met HDMI/optisch versturen heb ik begrepen, maar ik weet dus niet zeker of dan ook het video-signaal via de receiver naar de tv wordt verstuurd. Ik zit onder andere te twijfelen over de Sony HT-SS1300 en de HT-SF1300. Beiden beschikken over 3x HDMI in en 1x out.

Heeft iemand al een dergelijke setup, en zal dat werken i.c.m. de PS3?

quote:
EmRuTToY schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 20:56:
Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe tv en PS3 te scoren. Uiteraard gaat er aan de PS3 een NAS hangen om al mijn multimedia gedoe erop af te spelen. Hierbij wil ik wel een hifi set zonder dvd-speler aanschaffen, omdat de speakers van de tv zelf uiteraard niet aan mijn wensen zullen voldoen. Mijn vraag is echter of je de PS3 kunt aansluiten op een set via HDMI, zodat zowel het beeld als geluid via de receiver gaat; dus PS3 > Receiver > TV. De PS3 kan het a/v zowel gezamenlijk via HDMI als gescheiden met HDMI/optisch versturen heb ik begrepen, maar ik weet dus niet zeker of dan ook het video-signaal via de receiver naar de tv wordt verstuurd. Ik zit onder andere te twijfelen over de Sony HT-SS1300 en de HT-SF1300. Beiden beschikken over 3x HDMI in en 1x out.

Ja hoor dat werkt echter zijn er wel "eisen" aan je reciever. Hij moet het HDMI signaal processen.
Audio verwerken en video doorzetten naar de HDMI video out.
Een reciever waar een "simpele" HDMI switch opzit zal niet aan jouw eisen voldoen.

quote:
EmRuTToY schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 20:56:
....

* Murphy heeft een Denon AVR 2308 en dat werkt prima :)

"Achter Connie Mus rijdt altijd een bus"

Blijkbaar moet ik diep in de buidel tasten voor een degelijke receiver die audio aan kan via HDMI (had verwacht dat video een groter probleem zou zijn :+). Ik zal voorlopig nog even moeten wachten voor een goede receiver, die Sony's zie ik al niet meer zitten als ze geen audio kunnen processen; daar gaat het immers om :)

Bedankt :>

EmRuTToY wijzigde dit bericht 20-05-2008 21:32 (0%)
Reden: typo

quote:
EmRuTToY schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 21:31:
Blijkbaar moet ik diep in de buidel tasten voor een degelijke receiver die audio aan kan via HDMI (had verwacht dat video een groter probleem zou zijn :+). Ik zal voorlopig nog even moeten wachten voor een goede receiver, die Sony's zie ik al niet meer zitten als ze geen audio kunnen processen; daar gaat het immers om :)

Bedankt :>
onkyo sr605, zeer goed voor een nette prijs alleen erg lelijk

Digital Media Junkie

Ik heb een 3e deel aangemaakt, zal ASAP een en ander wijzigen. (Nieuwe tekst + tabel headers etc.)

Playstation 3 als media center - deel 3

MacBook Pro!

Acties: [view]

Door: Fuelke Moderator SPV/SGD

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima.
Legale gamescollectie|DVD Collection

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws