quote:
scorpie schreef op zondag 18 mei 2008 @ 19:54:
Je houdt er toch wel een beetje rare houding op na als ik eerlijk ben... eerst zeg je dat je alle tutorials netjes hebt gevolgd, en nu komt ineens de aap uit de mouw dat je die service niet onder je eigen user account hebt laten draaien (staat gewoon als puntje 3 in de mini tutorial in de start post). En om je dan te verschuilen achter het feit dat die tutorials meestal over xp gaan, gaan ook niet echt op natuurlijk, want vista is ook gewoon windows, dus dikke kans dat die onderliggende zaken op soortgelijke wijze worden afgehandeld. En buiten dat, als het toch niet werkt op dit moment, denk je dan dat het kwaad kan als je het zelf probeert en ons je bevindingen meldt?

Misschien omdat ik het misschien niet goed heb gedaan? Heb het nu laten starten op m'n eigen account zonder succes, maar dat heb ik al eerder geprobeerd. Want in vista heb je niet meer een echt "administrator account" zoals in xp.. zo bedoel ik het..
-edit-
Ik heb het nu op de pc van m'n pa geinstalleerd, die draait op xp, het werkt!! Precies hetzelfde als de andere keren gedaan.. heeel vaaag..
Hoe dan ook: ik kom bij een volgend probleempje. Het beeld stottert zodra er teveel beweging is in de film. Dus zodra er mensen tegen elkaar praten is er niks aan de hand, maar als er een trein met een noodvaart voorbij raast, dan gaat het stotteren. Dit is zowel met een HD film als met een gewone film; dus het netwerk (gewoon 100mbit kabel) lijkt me snel genoeg (anders had die HDfilm elke 2 seconde moeten stotteren).
De pc lijkt me ook snel genoeg, een Q6600 met 4gb geheugen. Iemand een ideetje waarom hij stottert bij snel bewegend beeld?
Ik heb verder alle instellingen wel geprobeerd, compression maakt geen verschil, connectie op "good" zetten in plaats van "excellent" maakt geen verschil, combinaties daarvan ook niet. Het enige wat wel helpt, is die keuze tussen "Quality" en "Speed". Als ik hem op "Speed" zet werkt het wel goed, maar dan lijkt het alsof ik naar een oude videoband kijk in plaats van een hd film

, de kwaliteit is dan echt slecht.
Gamepie56 wijzigde dit bericht 18-05-2008 23:32 (35%)