Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 3

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 43 44 45 46 last

Nieuw Topic
Gsus is my homeboy
Reg. datum: 24 oktober 2004

Waarom... Omdat hij nog niet verkrijgbaar is misschien 8)7

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 3072MB PC6400 - 800MHz | 200GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x86 :-)

Reg. datum: 24 augustus 2001

quote:
Triloxigen schreef op donderdag 27 december 2007 @ 15:41:
Waarom is de leverbaarheid zo lastig?
Ik ben ook op buitenlandse sites geweest maar daar is het of niet uit voorraad leverbaar of versturen ze het niet naar nederland (en vaak beide).
waarom is/was de wii amper verkrijgbaar

er zijn er 350000 geleverd over heel de wereld.
er zitten misschien nog 1.500.000 miljoen te wachten

Reg. datum: 10 september 2007

quote:
Palomar schreef op donderdag 27 december 2007 @ 12:27:
Heeft iemand ook al een Logitech VX Nano muis op zn EeePC geprobeerd? Ik ben nl. benieuwd hoever dat 'tiny' ontvangertje daadwerkelijk uitsteekt op de EeePC. In een van de vorige delen postte iemand een plaatje van die ontvanger, maar dat was in een andere laptop.
ik heb er 1, ik zal even wat fotos maken met me phone..
Het is iig een super muisje. Ligt echt lekker in de hand, en met handige zijwaartse scroll.
Hij steekt wel wat eruit, maar minder als die bluetooth stick dat eerder geplaatst is hier. In de muis zelf zit nog een opbergvakje voor de ontvanger.

edit: hier enkele foto's
http://aycu03.webshots.com/image/37162/2002754782771216869_th.jpg
http://aycu10.webshots.com/image/36769/2002711070617962740_th.jpg
http://aycu05.webshots.com/image/37764/2002725667897935204_th.jpg
http://aycu29.webshots.com/image/38988/2002754521662641032_th.jpg
http://aycu35.webshots.com/image/38874/2002721205906616586_th.jpg

r0bbie88 wijzigde dit bericht 27-12-2007 16:18 (54%)

Reg. datum: 20 februari 2000

thnx :) Maar zoals ik al een beetje verwachtte sluit ie idd niet helemaal mooi aan op de behuizing. Heb daarom ondertussen (ook vanwege de prijs, 20 euro goedkoper) toch maar een VX Revolution gekocht. Weliswaar met een grotere ontvanger, maar die kun je in de muis zelf steken om op te bergen. Ik verwacht nl. dat ik als ik die Nano had gekocht hem toch uit voorzorg telkens zou uitpluggen, dus dan is het voordeel een beetje weg.

Palomar wijzigde dit bericht 27-12-2007 16:43 (18%)

Hoi.
Reg. datum: 08 maart 2003

quote:
Nergens, dat was 1 van de eerste prototypes, heeft zelfs nog een bluetooth icoontje op de F10 toets.
Gsus is my homeboy
Reg. datum: 24 oktober 2004

Inmiddels was ik daar wel achter ;)

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 3072MB PC6400 - 800MHz | 200GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x86 :-)

Hoi.

Mooi :)

Ik heb even mijn bestelling bij Qbitonline veranderd, 9 euro extra voor 11-13 dagen bezorging ipv. 21 dagen. Ze doen nu ook standaard aan 'gift'-verzending, met een lagere waarde op het pakje... goede service!
quote:
FlashBang schreef op donderdag 27 december 2007 @ 18:50:
Mooi :)

Ik heb even mijn bestelling bij Qbitonline veranderd, 9 euro extra voor 11-13 dagen bezorging ipv. 21 dagen. Ze doen nu ook standaard aan 'gift'-verzending, met een lagere waarde op het pakje... goede service!
toch maar wel gedaan?! ;)

ik hoop dat ik hem morgen of zaterdag binnenkrijg. hoewel die vrouw van de tnt post me vertelde dat ik er rekening mee moest houden dat ik hem pas in het nieuwe jaar ontvang.

en dan te bedenken dat hij al vanaf maandag op schiphol ligt |:( 8)7 :X

-=PLACEBO=-
Reg. datum: 03 mei 2004

quote:
doordOUWE schreef op donderdag 27 december 2007 @ 19:27:
[...]

toch maar wel gedaan?! ;)

ik hoop dat ik hem morgen of zaterdag binnenkrijg. hoewel die vrouw van de tnt post me vertelde dat ik er rekening mee moest houden dat ik hem pas in het nieuwe jaar ontvang.

en dan te bedenken dat hij al vanaf maandag op schiphol ligt |:( 8)7 :X
offtopic; TNT werkt gewoon vandaag, morgen, zaterdag en maandag, dus ik denk dat je hem nog wel zult hebben voor de jaarswisseling. ;)

Dookie Fundamentalist

Opterpr0n

Op veel plaatsen lees ik over een lancering van een 8.9 inch EEE variant. Volgens geruchten zal dit nieuwe model niet al te lang meer op zich wachten, we hebben het over januari. Ik vind dit persoonlijk nogal dichtbij voor een compleet nieuw model, zeker als je ziet dat de EEE nu pas mondjesmaat beschikbaar wordt in de EU en dat landen zoals Japan nog helemaal geen EEE zelf verkopen. Tevens heeft Asus erg vaak gezegd dat ze vooralsnog geen EEE's met grotere schermen gaan lanceren binnenkort. Dus, waarschijnlijk niets om aandacht aan te besteden.

Mnemosyne XT Viator Abacus Minimus
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Gebeurt niet.

Ze verwachten al binnen notime een miljoen EEE's te verkopen. Gaan ze echt niet hun eigen ruiten ingooien door een duurdere versie te releasen.
Hoi.

Zeker niet al in januari, wat een onzin.
Reg. datum: 05 mei 2005

Als ik de topics hierzo lees, dan is de EEE PC van Asus bijzonder polulair, en terecht, want hij is gaaf!!! Maar hij kost minstens ¤299,-, meestal ¤350,- Als ik de EEE PC vergelijk met een 'gewone' budget laptop (bv de HP 530 zie http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=344222) die ¤429,- kost (inclusief Windows Vista Home Basic), dan zou je zeggen dat de EEE PC wel een beetje te duur is. En als er dan ook nog een EEE PC uitkomt met een groter scherm, meer geheugen en een grotere harddisk (SSD), dan moet de prijs wel boven een budget laptop uitkomen, wat ik persoonlijk heel jammer vind, want ik wil er ook graag 1 hebben.
Maar ik ben heel nieuwsgierig wanneer de 'nieuwe' EEE PC uit gaat komen, wat deze moet gaan kosten en wat de specs gaan zijn, want ik wil er graag 1 uiterijk in april gaan kopen.
Ik hou dit topic in ieder geval in de gaten....

-=PLACEBO=-
Reg. datum: 03 mei 2004

quote:
logt001 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 20:52:
Als ik de topics hierzo lees, dan is de EEE PC van Asus bijzonder polulair, en terecht, want hij is gaaf!!! Maar hij kost minstens ¤299,-, meestal ¤350,- Als ik de EEE PC vergelijk met een 'gewone' budget laptop (bv de HP 530 zie http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=344222) die ¤429,- kost (inclusief Windows Vista Home Basic), dan zou je zeggen dat de EEE PC wel een beetje te duur is.
*Zucht*, niet wéér die compleet misplaatste vergelijking hé? Als je het topic leest, zie je genoeg redenen waarom je die vergelijking niet mag maken.

Dookie Fundamentalist

quote:
Roamor schreef op donderdag 27 december 2007 @ 19:28:
[...]

offtopic; TNT werkt gewoon vandaag, morgen, zaterdag en maandag, dus ik denk dat je hem nog wel zult hebben voor de jaarswisseling. ;)
dat zou wel heeeeeel relaxed zijn 8)

Reg. datum: 08 december 2006

Wat ik mij nog steeds afvraag en nergens een duidelijk antwoord kan vinden
of je er nu wel? of niet? een externe HDD op de EEE kan aansluiten?

en dan hep ik nog een vraag, hoe krijg je die windows xp er op? moet je de CD kopieren op een memory stick?

(alleen ja of nee is voldoende, hoef geen uitgebreide uitleg)

wil hem zekker gaan kopen als de er een extrene HDD op kan.. dan kan downloaden en uploaden via de EEE met mijn adsl lijn en kan ik online gamen op mijn desktop pc via kabel.. :+

ik heb in twee dagen nu al 9 tevergeefse pogingen gedaan om XP via een USB stick te installeren, met tig verschillende tutorials die allemaal watanders beweren en zeggen.
:(
het heeft me minstens 15 uur bij elkaar gekost om nergens te komen uiteindelijk.

En als iemand het wel is gelukt, hoor ik dat heel graag.

Reg. datum: 05 november 2007

quote:
paQ schreef op donderdag 27 december 2007 @ 22:12:
ik heb in twee dagen nu al 9 tevergeefse pogingen gedaan om XP via een USB stick te installeren, met tig verschillende tutorials die allemaal watanders beweren en zeggen.
:(
Daarom heb ik ook een usb -> ide adapter aangeschaft. :D

Ik heb overigens geen idee, er zijn talloze manieren om het voor elkaar te krijgen blijkbaar maar de meeste mensen hebben er nog behoorlijk wat problemen mee om het voor elkaar te krijgen. :X
Ik zou de makkelijkste weg kiezen en een adaptertje halen. :Y

Reg. datum: 04 januari 2002

quote:
jojop schreef op donderdag 27 december 2007 @ 22:04:
Wat ik mij nog steeds afvraag en nergens een duidelijk antwoord kan vinden
of je er nu wel? of niet? een externe HDD op de EEE kan aansluiten?

en dan hep ik nog een vraag, hoe krijg je die windows xp er op? moet je de CD kopieren op een memory stick?

(alleen ja of nee is voldoende, hoef geen uitgebreide uitleg)
http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=1888
quote:
wil hem zekker gaan kopen als de er een extrene HDD op kan.. dan kan downloaden en uploaden via de EEE met mijn adsl lijn en kan ik online gamen op mijn desktop pc via kabel.. :+
Natuurlijk kan je een externe HDD aansluiten. Er zitten 3 USB2 poorten op dus ruimte zat.

Specs T.Net Profile | Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Reg. datum: 09 augustus 2004

quote:
logt001 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 20:52:
...Maar hij kost minstens ¤299,-, meestal ¤350,- Als ik de EEE PC vergelijk met een 'gewone' budget laptop (bv de HP 530 zie http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=344222) die ¤429,- kost (inclusief Windows Vista Home Basic), dan zou je zeggen dat de EEE PC wel een beetje te duur is. En als er dan ook nog een EEE PC uitkomt met een groter scherm, meer geheugen en een grotere harddisk (SSD), dan moet de prijs wel boven een budget laptop uitkomen...
Je moet hem dan ook niet vergelijken met een lomp grote (normale) laptop, maar met andere mini-laptopjes, waar ik toch al vaker verlekkerd naar heb staan kijken. Deze zijn tot nu toe altijd erg duur geweest, ¤1500,- +, en daarbij vergeleken is de EEE erg goedkoop, waarschijnlijk mede dankzij dat compacte schermpje.

quote:
ldhollander schreef op donderdag 27 december 2007 @ 22:43:
[...]

Daarom heb ik ook een usb -> ide adapter aangeschaft. :D

Ik heb overigens geen idee, er zijn talloze manieren om het voor elkaar te krijgen blijkbaar maar de meeste mensen hebben er nog behoorlijk wat problemen mee om het voor elkaar te krijgen. :X
Ik zou de makkelijkste weg kiezen en een adaptertje halen. :Y
maar dan heb je er weer met en zonder voeding, waarvan die met voeding ongeveer de prijs raken van een externe DVD brander

Reg. datum: 09 augustus 2004

quote:
paQ schreef op donderdag 27 december 2007 @ 22:12:
ik heb in twee dagen nu al 9 tevergeefse pogingen gedaan om XP via een USB stick te installeren, met tig verschillende tutorials die allemaal watanders beweren en zeggen....
...En als iemand het wel is gelukt, hoor ik dat heel graag.
Dat is het probleem met Windows in het algemeen: de meeste handelingen kun je op tig verschillende manieren uitvoeren, ook het installeren.

Waar het op neerkomt is het volgende: je moet kunnen booten met 'iets' en vervolgens bij de installatiesource kunnen.
Er zijn 2 installatie-mogelijkheden:
- winnt.exe: voor installatie vanaf een dos omgeving.
- winnt32.exe: voor installatie vanaf een 32bits windows omgeving.

Dos kan zijn: 5.01 en hoger, dus ook de Dos boot van W98 bijvoorbeeld. Vanuit PCdos zal het wellicht ook lukken. (niet zeker)
Windows kan zijn de bootloader van een originele cd of Windows PE.
Bij gebruik van PE is 2.0 het meest logisch, deze is immers vrij te gebruiken, in ieder geval voor ontwikkel-doeleinden.

De truc is dus om op de één of andere manier te booten met Dos of PE.
En ook dat kan weer op verschillende manieren:
- booten van netwerk (PXE)
- booten van USB stick
- booten van SD card
- booten van losse HD

Iedereen heeft dus zijn eigen voorkeur.

De volgens mij meest eenvoudige (maar dat is dus persoonlijk) is een 1GB of groter USB stick pakken, deze Fat(32) formatteren en bootable maken met behulp van 'een' tooltje. Vervolgens i386 folder vanaf XP cd kopiëren naar stick.
Zorg dat ook himem.sys en smartdrive beschikbaar zijn.
Stick in EEE, booten, smartdrive starten, naar i386 folder bladeren en winnt.exe uitvoeren.

Mijn persoonlijk favoriete is gebruik maken van een netwerkboot. Dat kan natuurlijk met WDS, waarbij je een volledige automatische installatie. Hiervoor heb je wel een Windows 2003 server nodig. Het kan ook vanaf XP met een product als Brain Force SystemSetup, maar daar heb je dan weer licenties voor nodig. Er zijn wellicht ook gratis varianten beschikbaar, daar zou je eens naar kunnen zoeken. Veel bedrijven hebben de beschikking over een automatische installatie van werkplekken, dus misschien als je eens lief bij je systeembeheerder langs gaat dat die je ook wel kan helpen. (indien van toepassing)

Succes!

Reg. datum: 07 april 2005

quote:
paQ schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 10:31:
[...]
maar dan heb je er weer met en zonder voeding, waarvan die met voeding ongeveer de prijs raken van een externe DVD brander
Incl. voeding, 12,90 excl. verzendkosten
http://www.perfect-system...ic-usb-ide-converter.html

heb er eentje opgepikt voor 17,80
hatchibatchi Gembird.
ook incl voeding en voor sata.

ik ga meteen testen, want ik word helemaal teut van dat xandros linux.
Geef mij het gebruikersgemak van windows maar.

Reg. datum: 05 november 2007

quote:
paQ schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 10:31:
[...]

Was zelf 25,- kwijt omdat ik er snel eentje wilde hebben maar ze zijn online voor ongeveer 10,- te bestellen als je wat geduld hebt. ;)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 43 44 45 46 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: