Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
paQ schreef op woensdag 26 december 2007 @ 00:00:
ik wil graag weten hoe je het hele ding een clean install geeft, maar nergens online vind ik een handleiding en de cd rom laat me nu dus ook in de steek :'(
Externe cd/dvddrive aansluiten, in de bios de opstartvolgorde aanpassen en bijgeleverd cd'tje erin proppen. :P Geen idee of dit aansluit bij jouw vraag maar dit zorgt in ieder geval voor een clean install van Xandros. ;)

Iemand nog een idee over het 2GB simmetje? :? Bestellen heb ik geen zin meer in (heb nog 3 buitenlandse orders openstaan voor allerlei zaken) en als het simmetje van 35,- (theoretisch) zou moeten werken dan schaf ik die wel aan. :Y

Reg. datum: 04 januari 2002

quote:
paQ schreef op woensdag 26 december 2007 @ 00:00:
Ben ik abuis? of is er geen Engelse handleiding op de CD-rom van de Taiwanese versie?

er staan drie mapjes bij manual
tc
sc
en

in alle drie zit een chinese handleiding :?

ik wil graag weten hoe je het hele ding een clean install geeft, maar nergens online vind ik een handleiding en de cd rom laat me nu dus ook in de steek :'(
En deze handleidingen heb je ook al bekeken?
http://dlsvr02.asus.com/p...701)/e3555_EeePC4G_XP.zip
http://dlsvr02.asus.com/p.../e3556_EeePC4G_XP_QSG.zip
http://dlsvr02.asus.com/p...1)/e3509_EeePC701_web.zip
http://dlsvr02.asus.com/p...1)/e3510_EeePC701_web.zip

Specs T.Net Profile | Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Reg. datum: 24 augustus 2001

aah danku ;)

lees in de handleiding dat er een verborgen restore partitie is.
en dat klopt ;)

Even een vraagje over de snelheid...
als ik in /proc/cpuinfo kijk zie ik dit:

pprocessor : 0
vendor_id : GenuineIntel
cpu family : 6
model : 13
model name : Intel(R) Celeron(R) M processor 900MHz
stepping : 6
cpu MHz : 900.000
cache size : 512 KB
fdiv_bug : no
hlt_bug : no
f00f_bug : no
coma_bug : no
fpu : yes
fpu_exception : yes
cpuid level : 2
wp : yes
flags : fpu vme de pse tsc msr mce cx8 apic sep mtrr pge mca cmov pat clflush dts acpi mmx fxsr sse sse2 ss tm pbe
bogomips : 1268.61
"/proc/cpuinfo" [readonly] 20 lines, 446 characters

Ik neem aan dat mijn 4g surf dus "echt" op 900mhz draait (af fabriek).
Zijn er mensen die hier 630 hebben staan zoals op sommige fora wordt beweerd?

Heb het niet getest, maar heb ergens gelezen dat Xandros altijd 900MHz rapporteert, terwijl dit 630 is in werkelijkheid. Denk dat Asus dat er gewoon hardcore in heeft geprogrammeerd, zodat mensen hier geen vragen over gaan stellen......
quote:
ldhollander schreef op woensdag 26 december 2007 @ 00:13:
[...]

Externe cd/dvddrive aansluiten, in de bios de opstartvolgorde aanpassen en bijgeleverd cd'tje erin proppen. :P Geen idee of dit aansluit bij jouw vraag maar dit zorgt in ieder geval voor een clean install van Xandros. ;)

Iemand nog een idee over het 2GB simmetje? :? Bestellen heb ik geen zin meer in (heb nog 3 buitenlandse orders openstaan voor allerlei zaken) en als het simmetje van 35,- (theoretisch) zou moeten werken dan schaf ik die wel aan. :Y
Vind persoonlijk de combinatie boottool (van asus cd) en een 1GB+ usbstick fijner werken, zeker omdat meer mensen een 1GB+ usbstick hebben dan een externe dvddrive.

CG showreel: www.markvanberkel.com || Zepto Znote 6625WD: 15,4" @ 1680 x 1050/ nVidia 8600M GT 512MB/ Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 2048MB DDR2 - 800MHz DC/ 80GB 7200 rpm HD/Windows Vista HPx64 & Ubuntu Gutsy Gibbon

Ik ben al een tijdje uit de spelletjes, maar nu met de EEE wordt het weer heel verleidelijk...
Heeft iemand een suggestie voor een leuke vrij verkrijgbare racegame, a la need for speed ofzo, en die lekker loopt op de EEE? (voor gebruik op XP)

Davey400 wijzigde dit bericht 26-12-2007 12:20 (7%)

quote:
mark_vb schreef op woensdag 26 december 2007 @ 12:10:
[...]

Vind persoonlijk de combinatie boottool (van asus cd) en een 1GB+ usbstick fijner werken, zeker omdat meer mensen een 1GB+ usbstick hebben dan een externe dvddrive.
Mjah, had geen zin in geklooi met een stick dus ik heb gewoon even een drive uit mijn desktop getrokken. :P
Werkt mi veel sneller en makkelijker. :Y

quote:
ldhollander schreef op woensdag 26 december 2007 @ 12:39:
[...]

Mjah, had geen zin in geklooi met een stick dus ik heb gewoon even een drive uit mijn desktop getrokken. :P
Werkt mi veel sneller en makkelijker. :Y
Dan heb je zeker een speciale IDE-kabel gebruikt?

quote:
snelterug schreef op woensdag 26 december 2007 @ 13:20:
[...]

Dan heb je zeker een speciale IDE-kabel gebruikt?
Mjah, gewoon een usb -> ide/sata adaptertje gehaald bij een lokaal computershopje. ;) Is zo'n pakketje inclusief stroomadapter.

Gsus is my homeboy

Ik heb me rotgezocht, hierzo en op internet maar vind het nergens...
Zijn er al concrete bronnen wanneer de Eee hier in NL te koop zal zijn!?
Geruchten van 'eind januari' en dergelijke ken ik nou wel, maar iemand die 't echt weet?

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 3072MB PC6400 - 800MHz | 200GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x86 :-)

Zo. Ik ben weer in NL :)
quote:
Sneezzer schreef op woensdag 26 december 2007 @ 11:26:
Ik neem aan dat mijn 4g surf dus "echt" op 900mhz draait (af fabriek).
Zijn er mensen die hier 630 hebben staan zoals op sommige fora wordt beweerd?
Om de dubieuze reden draait de EEE op 900mhz in Linux modus en 630 in WinXP modus. Dit is al eens getest door iemand op het EEE users forum, waar de persoon een Celeron M PC systeem (geen laptop dus) op 900mhz liet draaien en de resultaten in Linux met de EEE vergeleek. Ze kwamen overeen, ongeveer.
Ik weet niet hoe ze het voor elkaar krijgen, maar in WinXP draaien zowat alle EEE's op 630mhz. Dit doet Asus waarschijnlijk om de accutijd hetzelfde te houden tussen de efficiente Xandros en de inefficientere WinXP. Zodra er een EEE versie komt met WinXP er standaard op, zal Asus wel moet een officiele BIOS update komen, schat ik.
quote:
CLB schreef op woensdag 26 december 2007 @ 14:31:
Ik heb me rotgezocht, hierzo en op internet maar vind het nergens...
Zijn er al concrete bronnen wanneer de Eee hier in NL te koop zal zijn!?
Geruchten van 'eind januari' en dergelijke ken ik nou wel, maar iemand die 't echt weet?
Mja, we hebben tot nu toe alleen maar onofficiele onzin voorgeschoven gekregen door Mediamarkt en consorten. Ik schat halverwege Januari 2008.

In Ander Nieuws
Er is een wiki opgesteld met een meer practische kijk op de EEE. Dus het meer gebruik dan technische informatie. Leuk voor huidige gebruikers: EEEwiki

Mnemosyne XT Viator Abacus Minimus
Non scholae sed vitae discimus Seneca

-=PLACEBO=-

Dookie Fundamentalist
Kan iemand mij helpen aan de single Snow van Saloon?

Gsus is my homeboy

Iemand die al wist dat Komplett 'm ook op de site heeft staan?

Alle kleuren (wit/ zwart/ roze/ groen/ blauw) 4G MET webcam voor 349,- en 2G voor 299,-

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 3072MB PC6400 - 800MHz | 200GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x86 :-)

Reg. datum: 24 augustus 2001

begrijp ik het nou goed dat het niet mogelijk is met de xandros install om meerdere userprofielen te creeeren en daarmee in te loggen?

Gsus is my homeboy

Staat vanaf eind januari ;)

Iemand al 'n PDair hoes gekocht?

http://www.siemshop.com/ebay/image/item_pic/pd3TASEPB02pc2.jpg

http://www.siemshop.com/ebay/image/item_pic/pd3TASEPB02pc4.jpg

http://www.siemshop.com/ebay/image/item_pic/pd3TASEPB02pc5.jpg

http://www.siemshop.com/ebay/image/item_pic/pd3TASEPB02pc6.jpg

http://www.siemshop.com/ebay/image/item_pic/pd3TASEPB02pc3.jpg

http://www.siemshop.com/ebay/image/item_pic/pd3TASEPB02pc7.jpg

Ook verkrijgbaar in zwart en rood en kost zo'n 35 Euro!

CLB wijzigde dit bericht 26-12-2007 18:25 (90%)

quote:
Super bedankt, OP materiaal. :)
Verder is Komplett een zeer goede webshop, ik zal em zeker hier bestellen zodra ze em hebben.
quote:
Dank voor de heads up, maar ik denk dat je meer hebt aan één 4gb SDHC kaart :)
En eentje die sneller is, natuurlijk.

Mnemosyne XT Viator Abacus Minimus
Non scholae sed vitae discimus Seneca

quote:
CLB schreef op woensdag 26 december 2007 @ 18:11:
Staat vanaf eind januari ;)

Iemand al 'n PDair hoes gekocht?

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ook verkrijgbaar in zwart en rood en kost zo'n 35 Euro!
Heb liever zo'n soort gesloten hoesje die er ook al bijgeleverd wordt, maar dan met ruimte voor wat accessoires (SD-kaart, USB-stick, adapter e.d.). Die jij noemt is gedeeltelijk open, waardoor er volgens mij zand, stof, kruimels etc. in de usb-poortjes kunnen komen als je hem in je tas hebt zitten.
quote:
XanderDrake schreef op woensdag 26 december 2007 @ 19:28:
Dank voor de heads up, maar ik denk dat je meer hebt aan één 4gb SDHC kaart :)
En eentje die sneller is, natuurlijk.
idd, 2 x 2GB lijkt me erg onhandig. Het losse kaartje raak je dan zo kwijt.

Heb nu 4GB class 6 (grootste wat bij de lokale winkel te koop was), maar ik wil meer :P Ik wil eigenlijk 16GB, want die zijn al redelijk goedkoop te krijgen op Ebay (80 euro oid). Alleen kan ik die nergens in NL vinden.

Palomar wijzigde dit bericht 26-12-2007 19:36 (4%)

Gsus is my homeboy

quote:
XanderDrake schreef op woensdag 26 december 2007 @ 19:28:
Super bedankt, OP materiaal. :)
Verder is Komplett een zeer goede webshop, ik zal em zeker hier bestellen zodra ze em hebben.
Vond ik nou ook! Bestel 'm zeker ook bij Komplett, anders bij Informatique :)
Heb ze al gemailed of dit 'n NL versie is, dus zonder UK toetsenbord en met goede adapter...

Ook gevraagd of ik 'm kan pre-orderen, als dat zo is, heb ik 'm zeker in januari.. met '10 verwacht' 8)7
quote:
Palomar schreef op woensdag 26 december 2007 @ 19:32:
Heb liever zo'n soort gesloten hoesje die er ook al bijgeleverd wordt, maar dan met ruimte voor wat accessoires (SD-kaart, USB-stick, adapter e.d.). Die jij noemt is gedeeltelijk open, waardoor er volgens mij zand, stof, kruimels etc. in de usb-poortjes kunnen komen als je hem in je tas hebt zitten.
Jij wel ja.. Ik vind deze er wel chique'jes uitzien.. dus als iemand 'm al heeft.. :)
En ik zou 'm lekker onder m'n arm doen en stoer door de stad lopen, niks in 'n tas :9

CLB wijzigde dit bericht 26-12-2007 20:07 (4%)

Reg. datum: 11 december 2000

quote:
CLB schreef op woensdag 26 december 2007 @ 19:59:
[...]

Vond ik nou ook! Bestel 'm zeker ook bij Komplett, anders bij Informatique :)
Heb ze al gemailed of dit 'n NL versie is, dus zonder UK toetsenbord en met goede adapter...

Ook gevraagd of ik 'm kan pre-orderen, als dat zo is, heb ik 'm zeker in januari.. met '10 verwacht' 8)7

[...]

Jij wel ja.. Ik vind deze er wel chique'jes uitzien.. dus als iemand 'm al heeft.. :)
En ik zou 'm lekker onder m'n arm doen en stoer door de stad lopen, niks in 'n tas :9
ik vind hem ook zeer stoer , vooral die krokodillenlederen ;) (imitatie)
als jij hem nu aanschaft en ons REAL life pics geeft, want die showcase pics zijn vaak mooier dan de hoesjes in het echt zijn is mijn ervaring met piel frama hoesjes met de oude compaq ipaqs...

PC Specs - HT Specs :B&W 600 S3, Rotel 1066+1075

Zó dan.... middagje + avond bezig geweest met nadenken over deze aankoop, en nu toch maar gedaan... 292 euro incl. verzending voor de zwarte 4G versie, bij qbitonline.

Ik had hem eerst al bijna gekocht bij een of andere Duitse webshop, maar die was 319 euro en heeft een qwertz keyboard waarschijnlijk, toen kwam ik een paar Engelse shops tegen, maar hij was nergens op voorraad, en de goedkoopste was 315 euro ofzo...

Maar goed, ik kijk er naar uit! eeXubuntu lijkt me wel mooi om erop te zetten, ik ben sowieso al ubuntu fan, dus dat komt ook goed uit :)

FlashBang wijzigde dit bericht 26-12-2007 20:39 (8%)

dan moet je wel rekening houden met 13 tot 17 werkdagen voordat je hem ontvangt, is mij verteld door Jacky (correspondent Qbitonline.com) best lang dus.

ik heb hem voor 12 euro meer express laten verzenden, ik verwacht hem via Qbitonline morgen of overmorgen!

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws