Mnemosyne X58 <= Heavy System Update
Non scholae sed vitae discimus Seneca
[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 3
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 43 44 45 46 last
Nieuw TopicBerichten: 20.240
Reg. datum: 20 februari 2000
Ik had wel last van beeldcorruptie na standby, vrij extreem (onleesbaar beeld). En zo nog wel wat meer issues. Ik blijf voorlopig nog wel even bij de officiele Asus drivers, want die werken het betrouwbaarst. En de paar games die ik op mn EeePC speel draaien daar ook prima mee 
[specs]
Tjah of de drivers nu al geinstalleerd/ingebakken zijn of dat je zelf even drivers moet installeren maakt natuurlijk ook geen reet uit. Zonder drivers doet ie het ook perfect maar kun je iets minder instellen.quote:icyx schreef op zondag 23 december 2007 @ 18:48:
[...]
Natuurlijk. De reden dat ik hem op linux echter bete vind werken is omdat er gewoon fatsoenljke xorg support is voor syaptics touchpads, zodat je geen drivers hoeft te installeren.
Over de display drivers:
Ja je krijgt last van corruptie na standby, ik heb dit simpelweg opgelost door standby uit te zetten (als je niet op stroom zet en je wil em even niet gebruiken moet je em gewoon uitzetten, bootup tijd is erg kort dus dat is geen probleem). Dit is een bekend probleem waaraan gewerkt wordt zoals ik eerder al gezegd had.
Andere issues zijn corruptie rond de cursor soms (kan verder geen kwaad en gaat bijna meteen weer weg). Ook wil de boel niet meer fullscreen onder de command prompt (geen idee of dat met de originele drivers wel kan).
Als je niet 800x600 gaat draaien is het compleet nutteloos om de drivers te installeren, het hele punt is juist om em op 800x600 te krijgen zodat er iets op het beeld past.
Ik heb verder geen crashes meegemaakt dus wat stabiliteit betreft zit het wel goed met deze drivers.
TRRoads wijzigde dit bericht 24-12-2007 02:05 (3%)
Prof. Dr. Brian Cox is mijn held!
Boeiend dat ik een loser ben
Wellicht een stomme vraag;
maar hoe besmettelijk is de witte variant?
mijn ervaring met witte apparaten is dat de ene witte finish eerder vuil wordt (en zich moeilijk laat schoonmaken) dan de andere.
mijn ervaring met witte apparaten is dat de ene witte finish eerder vuil wordt (en zich moeilijk laat schoonmaken) dan de andere.
Reg. datum: 24 maart 2003
De 'rare tekens' -> je kunt zelf bepalen hoe je ze wilt maken. Als je naar de normale KDE desktop gaat is daar KControl, waar je naar Regional & Accesibility moet, en dan naar Keyboard Layout (je kunt ook de zoekfunctie gebruiken). Bij XKB opties kun je dan instellen hoe je compose wilt doen. Ik heb ingestelt dat ik eerst op de rechter Win toets druk, dan op ' en dan op e om een é te krijgen. het Command onderaan is bij mij:quote:Jaap_dH schreef op zondag 23 december 2007 @ 13:57:
Ook ik ben sinds een paar dagen de gelukkige bezitter van een EEE. Een UK-versie. Wat een schoonheid! Het is grappig om mee te maken dat een hype - in ieder geval voor mij - volledig aan de verwachtingen voldoet. Ik zal de EEE vooral ook als electronische superagenda gaan gebruiken en was dus erg gechameerd van het al geinstalleerde agenda-programmaatje PIM. Ik had gedacht op zoek te moeten naar geschikte software, maar dit is precies wat ik zoek.
Als jarenlange Windows-gebruiker, vind ik dit xandros een verademing. Toch voel ik me ietwat op stap in een vreemd land. De hoofdwegen volgen lukt prima, maar in de zijstraatjes raak je snel verdwaald. Ik weet dat dit een forum is van experts, maar mag ik toch een paar - waarschijnlijk onnozele - vragen stellen:
- Is er een eenvoudige manier om in de mail en de tekstverwerker bijzondere tekens in te voegen? (ë, é, è... dat soort letters...)
- Als je de SD gebruikt voor opslag van documenten en niet voor het draaien van programma's, maakt het volgens mij niet veel uit of je een 'snelle' of een gewone SD gebruikt... Is dat jullie ervaring ook?
- En... ehh... heeft iemand de webcam al aan de praat gekregen in skype...?
setxkbmap -option eurosign:5,compose:rwin,lv3:lwin_switch
Op het forum/de wiki van EEE zag ik wat tips over de webcam...
Verder, ik heb het dingetje niet, dus ik weet natuurlijk niet of de Xandros bovenstaande opties heeft maar waarschijnlijk wel ;-)
http://youtube.com/watch?v=Wedw701Gy8s
Na het zien van bovenstaand fimpje werd ik ook enthousiast, maar ik ga wel wachten op de volgende versie met een dualcore hopelijk iets groter schermpje en passieve koeling ;-)
BTW volgens mij is het wel zeker dat de Proc onderclocked is, de FSB draait volgens de wiki (en een berg andere sites) standaard op 70 ipv 100 mhz (waarschijnlijk om het voltage nog iets lager te kunnen krijgen en stroom te besparen) en de proc daardoor op 630 mhz.
http://wiki.eeeuser.com/howto:overclockfsb
Je kunt onder linux die FSB eenvoudig omhoog draaien, het stroomverbruik en de temp gaan dan wel iets omhoog:
FSB mA
90 1271
85 1248
70 1223
65 1216
60 1210
55 1199
Na het zien van bovenstaand fimpje werd ik ook enthousiast, maar ik ga wel wachten op de volgende versie met een dualcore hopelijk iets groter schermpje en passieve koeling ;-)
BTW volgens mij is het wel zeker dat de Proc onderclocked is, de FSB draait volgens de wiki (en een berg andere sites) standaard op 70 ipv 100 mhz (waarschijnlijk om het voltage nog iets lager te kunnen krijgen en stroom te besparen) en de proc daardoor op 630 mhz.
http://wiki.eeeuser.com/howto:overclockfsb
Je kunt onder linux die FSB eenvoudig omhoog draaien, het stroomverbruik en de temp gaan dan wel iets omhoog:
FSB mA
90 1271
85 1248
70 1223
65 1216
60 1210
55 1199
Superstoned wijzigde dit bericht 24-12-2007 10:23 (16%)
en tegen die tijd is er wel weer iets om op te wachten enz enz enzquote:Superstoned schreef op maandag 24 december 2007 @ 10:22:
zo worden er altijd strategisch dingen aangekondigd om maar er voor te zorgen dat je niet bij de concurrent het huidige alternatief koopt.
Reg. datum: 05 november 2007
Reg. datum: 05 november 2007
De finish is heel glad dus makkelijk schoon te maken.quote:paQ schreef op maandag 24 december 2007 @ 10:03:
Wellicht een stomme vraag;
Ik ga maar eens een gokje wagen en een 16GB sd kaartje bestellen, hopen dat ie snel binnen is en naar behoren werkt.
Euhm, ik denk niet dat Asus ooit een dualcore versie gaat maken. Ten eerste kost dat veel meer, Ten tweede is de snelheidwinst niet practisch omdat je op single channel geheugen draait en je SSD maar 35mb/s kan halen. Ten derde, ik zie het niet gebeuren dat komende twee jaar dualcores uitkomen met een TDP van 5watt, en dat is volgens mij het maximale wat Asus er voor over heeft. Silverthorne gaat een TDP van max 2 watt hebben op maar liefst 1.86ghz!quote:Superstoned schreef op maandag 24 december 2007 @ 10:22:
Tevens heeft Asus laten weten dat ze waarschijnlijk geen grotere schermen gaan introduceren komende tijd. De passieve koeling kan vooralsnog wel gebeuren
Mnemosyne X58 <= Heavy System Update
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Reg. datum: 12 december 2007
Kijk hier eens:quote:Palomar schreef op zondag 23 december 2007 @ 16:39:
[...]
ja, al gaf het wel een goede indicatie wanneer te verwachten. Er staat nl. op welke dag je pakketje in het vliegtuig gaat incl. vluchtnummer. Dan even op schiphol.nl zoeken wanneer dat vliegtuig aankomt en dan nog 1 of 2 werkdagen er bij op tellen.
dit is mn T&T nummer :
EE459716030TW
http://postserv.post.gov.tw/WebMailNslookup/ENII_EMS.html
kan er op schiphol.nl geen chocola van maken.
iemand enig idee wanneer deze aan zal komen?
doordOUWE wijzigde dit bericht 24-12-2007 12:21 (10%)
je flight date is 2 dagen geleden en ik heb geen idee of dat nog is terug te vinden (meeste flight tracking sites gaan maar 1 dag terug). Maar ik neem aan dat ie al op schiphol is (zie ook deze link. Doet er dus zo'n 24 uur over). Denk dat ze hem dan na het weekend in behandeling nemen (vandaag, maandag, dus) en dat je hem dan de volgende werkdag krijt aangeboden door TNT. Dat zal dus na de kerst worden.
Palomar wijzigde dit bericht 24-12-2007 12:38 (22%)
[specs]
Reg. datum: 09 augustus 2004
Reg. datum: 09 augustus 2004
XP gebruikers:
er is een nieuwe scale-driver.
Zie: link
Ook deze heeft echter het probleem met corrupte fonts na standby.
Zelf ben ik even terug gegaan naar de originele drivers, maar ik mis het scalen nu al.
De oplossing zoals hierboven beschreven met 'standby' uitschakelen is zo'n gekke nog niet...
er is een nieuwe scale-driver.
Zie: link
Ook deze heeft echter het probleem met corrupte fonts na standby.
Zelf ben ik even terug gegaan naar de originele drivers, maar ik mis het scalen nu al.
De oplossing zoals hierboven beschreven met 'standby' uitschakelen is zo'n gekke nog niet...
zo
heb er zojuist een opgepikt
in het echt less plasticky dan op de plaatjes, dus dat begint al goed.
via ebay meteen een 1 GB dim besteld, voor 30 euro.
heb er zojuist een opgepikt
in het echt less plasticky dan op de plaatjes, dus dat begint al goed.
via ebay meteen een 1 GB dim besteld, voor 30 euro.
Die tracking informatie is best wel scheef je kan altijd nog naar TNT zelf bellen tel nummer: 030-2958440 als je daar je EE tracking opgeeft kunnen ze zien waar die ligt en wanneer die wordt afgeleverd. Zo kwam ik erachter dat de doaune die van mij heeft dat wordt dus extra betalen
.
Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend
Hai,quote:cool0 schreef op maandag 24 december 2007 @ 13:56:
Die tracking informatie is best wel scheef je kan altijd nog naar TNT zelf bellen tel nummer: 030-2958440 als je daar je EE tracking opgeeft kunnen ze zien waar die ligt en wanneer die wordt afgeleverd. Zo kwam ik erachter dat de doaune die van mij heeft dat wordt dus extra betalen.
heb net gebeld hij ligt bij de douane. zal wel extra betalen worden, echter zei de mevrouw aan de telefoon dat dit niet het geval hoeft te zijn aangezien "alles" wordt gecontroleerd.
wat denk jij?
ik kan het 1, 2, 3 niet terugvinden in de topics, maar met een clean install heb ik maar 840 MB vrij op een 4 GB SD.
klopt dit wel? want hoeveel kaler is dan de 2 GB versie?
klopt dit wel? want hoeveel kaler is dan de 2 GB versie?
Alles gaat ook langs de douane. Maar zoals je zelf al zegt pikken ze niet alles eruit. Als je het bij die taiwanees als gift hebt besteld dan is de kans denk ik klein dat je moet betalen. Tenminste, heb nog nooit gehoord dat iemand via die taiwanees douaneheffing moest betalen. Alleen bij webshops.quote:doordOUWE schreef op maandag 24 december 2007 @ 15:10:
[...]
Hai,
heb net gebeld hij ligt bij de douane. zal wel extra betalen worden, echter zei de mevrouw aan de telefoon dat dit niet het geval hoeft te zijn aangezien "alles" wordt gecontroleerd.
[specs]
Ik heb een klein probleempje met mn EeePC icm. Windows XP. Misschien dat meer mensen hier last van hebben (op het eeeuser-forum al wel een paar) of dat iemand er een oplossing voor heeft? Zie: [XP] Vertragend proces/driver tijdens boot traceren
[specs]
ik heb hem van qbitonline.com hij is ingepakt in bruin (pakket) papier en hij is verstuurd met "gift"erop..quote:Palomar schreef op maandag 24 december 2007 @ 17:57:
[...]
Alles gaat ook langs de douane. Maar zoals je zelf al zegt pikken ze niet alles eruit. Als je het bij die taiwanees als gift hebt besteld dan is de kans denk ik klein dat je moet betalen. Tenminste, heb nog nooit gehoord dat iemand via die taiwanees douaneheffing moest betalen. Alleen bij webshops.
dusjah,, ben benieuwd..
Reg. datum: 05 december 2002
Reg. datum: 05 december 2002
mijn asus eee draait erg goed ik heb verschilende tweaks uitgevoerd
door "sudo bash" in te voeren in een console omgeving te openen via "Ctrl+Alt+T"
zie voor verdere handelingen http://www.downloadsquad....-a-crash-course-in-linux/
of http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=4062
ik heb nu een normale onsole omgeving uitstekend voor gebruik met een logitech nano.
opera heb ik er op gekregen maar door updates moest deze gedelete worden, deze heb ik er ook nog niet opgekregen.
door "sudo bash" in te voeren in een console omgeving te openen via "Ctrl+Alt+T"
zie voor verdere handelingen http://www.downloadsquad....-a-crash-course-in-linux/
of http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=4062
ik heb nu een normale onsole omgeving uitstekend voor gebruik met een logitech nano.
opera heb ik er op gekregen maar door updates moest deze gedelete worden, deze heb ik er ook nog niet opgekregen.
sudo bash is trouwens een beetje
Ooit van su gehoord?
Ooit van su gehoord?
Prof. Dr. Brian Cox is mijn held!
Boeiend dat ik een loser ben
Ben ik abuis? of is er geen Engelse handleiding op de CD-rom van de Taiwanese versie?
er staan drie mapjes bij manual
tc
sc
en
in alle drie zit een chinese handleiding
ik wil graag weten hoe je het hele ding een clean install geeft, maar nergens online vind ik een handleiding en de cd rom laat me nu dus ook in de steek
er staan drie mapjes bij manual
tc
sc
en
in alle drie zit een chinese handleiding
ik wil graag weten hoe je het hele ding een clean install geeft, maar nergens online vind ik een handleiding en de cd rom laat me nu dus ook in de steek
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 43 44 45 46 last
Dit topic is gesloten.