CG showreel: www.markvanberkel.com || Zepto Znote 6625WD: 15,4" @ 1680 x 1050/ nVidia 8600M GT 512MB/ Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 2048MB DDR2 - 800MHz DC/ 250GB 7200 rpm HD/Windows 7HP x64 & CentOS 5
[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 3
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 43 44 45 46 last
Nieuw TopicDookie Fundamentalist
De windowsverrsie van UT draai ik omdat de anti-cheat protecties beter werken op windows clients. Sommige anti-cheat software wijst linux zelfs pertinent als 'unverified' aan. Maar UT is een van de games die echt totaal geen performanceverlies heeft, en voor de eventuele tricks, check de appdb van wine waar ik tevens super maintainer ben.quote:Blaurens schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 10:33:
[...]
Waarom draai je de windows versie van UT? En: Welke versie van defcon draai je? Had begrepen dat hij onder linux niet echt lekker liep, of draai je ook die via wine? Ziet er goed uit hoor! Is die taakbalk standaard fluxbox?
Verder is Defcon versie 1.42, een subversie achter de windows client dus. Draait perfect, zodra je 'smooth lines' uitzet. Daarvoor draait het namelijk echt enorm belabberd. Lees: 3 fps ofzo
Reg. datum: 07 april 2005
Het gaat me niet om je taakbalk maar om je conky. Hoe heb je wireless werkend gekregen? Het enige wat mij lukt is bijvoorbeeld de ssid weergeven door heel lelijk iets in de richting van "preexec sudo iwconfig | grep "SSID" | cut 20-40" te doen, maar dat is verre van ideaalquote:icyx schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 22:13:
[...]
Mocht je wat configs / hulp / styles nodig hebben, geef maar een gil, de pm staat aan.
code:
1
2
| Wireless | ${upspeedf ath0} kb/s | ${downspeedf ath0} kb/s
${upspeedgraph ath0 15,122} ${downspeedgraph ath0 15,122} |
Mocht die compile morgen gelukt zijn, misschien gooi ik de binary wel op wiki.eeeuser.com
Battlefield 1942... draait op 640x480 echt perfect (niet eens op de allerlaagste settings en zonder overclock). 800x600 is ie iets te haperig voor mijn smaak.
Ik heb em geinstalleerd op de SD kaart, maar moest daarvoor wel de SD kaart mappen naar een map op de vaste schijf anders pikte de installer het niet.
Prof. Dr. Brian Cox is mijn held!
Boeiend dat ik een loser ben
Geniaal voor LAN partiesquote:TRRoads schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 16:00:
Nog een aanrader op de EEE PC:
Battlefield 1942... draait op 640x480 echt perfect (niet eens op de allerlaagste settings en zonder overclock). 800x600 is ie iets te haperig voor mijn smaak.
Ik heb em geinstalleerd op de SD kaart, maar moest daarvoor wel de SD kaart mappen naar een map op de vaste schijf anders pikte de installer het niet.
Ik lees trouwens dat de EEE PC geen windeieren legt voor Asus. De totale shipment ligt hoger dan de verwachte hoeveelheid, en als Asus zo doorgaat met het verkopen in 2008, dan is het EEE concept makkelijk een miljard dollar waard!
Mnemosyne X58 <= Heavy System Update
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Ik ben zeer tevreden. Zeker nu ik ook wat meer heb kunnen wennen aan het touchpad + keyboard.
Had even wat problemen om te connecten naar mijn wifi acces point ( wpa2 op een WRT54GL ) maar na het installeren van een update voor de wifi kaart werkte alles perfect.
Ik werk vrijwel alleen maar in full desktop mode aangezien ik dat toch iets lekkerder vind werken. Als ik mijn 22" scherm aankoppel kan ik btw prima 1680x1050 draaien.
Het geluid dat de fan produceert valt enorm mee. Als ik bijvoorbeeld 10 firefox tabs met youtube fimpjes open gaat hij na 10 minuten zachtjes aan maar om dat op te merken moet ik toch echt goed opletten
Typen is zoals ik had verwacht.. blind typen met 10 vingers gaat niet lukken ( mij iig niet ) maar met 2 vingers blind typen gaat het perfect.
Het bijgeleverde zwartje muisje is mij iets te klein, maar aangezien ik nu goed overweg kan met het touchpad is dat niet echt een probleem.
Verder ga ik nog wel kijken of ubuntu misschien wat is ( of de eeeubuntu variant ).
Typen gaat wel, 10 vingers is geen probleem maar ik maak een stuk meer foutjes als op m'n normale keyboard.
Ik heb ook CnC Generals getest, dat ging niet, dus even RA2 opgezocht en nu installeren.
Reg. datum: 21 maart 2002
Is deze laptop dan interessant? Enige wat ik nodig heb is een tool waarmee ik kan telnetten en een RJ45 stekkertje
" 1 muis maakt nog geen piepshow ! "
Prima geschikt, en ook nog eens goedkoop!!quote:70373R schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 23:11:
Ik wil graag een laptop aanschaffen om routers en switches te managen. De laptop mag dus niet veel wegen en de specificaties hoeft geen C2D 3Ghz te zijn met 4GB mem.
Is deze laptop dan interessant? Enige wat ik nodig heb is een tool waarmee ik kan telnetten en een RJ45 stekkertje
Specs Desktop Specs Notebook Consoles: XBoX 360 Jasper - PSP Auto: Daihatsu Charade 1,3i TX
Kan hem zeker aanraden. Hij is enorm geschikt voor dat zulk doeleinden ( alleen al door het gewicht / grootte ).
heb wel even het plugje vastgelijmd zodat mijn (niet heel technische) vriendin niet per ongeluk de polariteit omdraait en rook creeert.
CG showreel: www.markvanberkel.com || Zepto Znote 6625WD: 15,4" @ 1680 x 1050/ nVidia 8600M GT 512MB/ Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 2048MB DDR2 - 800MHz DC/ 250GB 7200 rpm HD/Windows 7HP x64 & CentOS 5
Reg. datum: 30 oktober 2006
PAS op, Geen serieele poort! ik weet niet om wat voor switches het gaat, maar mijn cisco's kun je alleen managen met een serielee poortquote:70373R schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 23:11:
Ik wil graag een laptop aanschaffen om routers en switches te managen. De laptop mag dus niet veel wegen en de specificaties hoeft geen C2D 3Ghz te zijn met 4GB mem.
Maar een usb>serieel converter werkt bij mij wel lekker. (onder windows XP)
Dell Xps, T9300, 4GB, 200Gb, 256MB geforce 8600GT, 1680x1050
Reg. datum: 21 maart 2002
Dat is een hele goeie. Het gaat inderdaad om Cisco spul. Hoe doe jij eventueel het monitoren van het netwerk? Denk aan Wireshark ( packet sniffer ) en network monitoring?quote:Ruler-Nrg schreef op zondag 23 december 2007 @ 12:21:
[...]
PAS op, Geen serieele poort! ik weet niet om wat voor switches het gaat, maar mijn cisco's kun je alleen managen met een serielee poortdeze heeft dat niet.
Maar een usb>serieel converter werkt bij mij wel lekker. (onder windows XP)
" 1 muis maakt nog geen piepshow ! "
Echt jammer dat Generals niet wil, dat zou nog net iets beter zijn.
Reg. datum: 30 oktober 2007
Als jarenlange Windows-gebruiker, vind ik dit xandros een verademing. Toch voel ik me ietwat op stap in een vreemd land. De hoofdwegen volgen lukt prima, maar in de zijstraatjes raak je snel verdwaald. Ik weet dat dit een forum is van experts, maar mag ik toch een paar - waarschijnlijk onnozele - vragen stellen:
- Is er een eenvoudige manier om in de mail en de tekstverwerker bijzondere tekens in te voegen? (ë, é, è... dat soort letters...)
- Als je de SD gebruikt voor opslag van documenten en niet voor het draaien van programma's, maakt het volgens mij niet veel uit of je een 'snelle' of een gewone SD gebruikt... Is dat jullie ervaring ook?
- En... ehh... heeft iemand de webcam al aan de praat gekregen in skype...?
Reg. datum: 12 december 2007
http://postserv.post.gov.tw/WebMailNslookup/ENII_EMS.html
Reg. datum: 10 september 2007
hey, probeer ook RA 2 werkend te krijgen. Als ik eerst in console naar de map op de usb ga, en dan het volgende typ :"wine ra2.exe" dan doet die het niet, Hoe heb jij het werkend gekregen? Of gebruik je gewoon XP op je 3e pcquote:TRRoads schreef op zondag 23 december 2007 @ 13:48:
Omdat ik het nog niet had gezegd: RA2 draait top!
Echt jammer dat Generals niet wil, dat zou nog net iets beter zijn.
Reg. datum: 20 februari 2000
ja, al gaf het wel een goede indicatie wanneer te verwachten. Er staat nl. op welke dag je pakketje in het vliegtuig gaat incl. vluchtnummer. Dan even op schiphol.nl zoeken wanneer dat vliegtuig aankomt en dan nog 1 of 2 werkdagen er bij op tellen.quote:doordOUWE schreef op zondag 23 december 2007 @ 16:14:
is dit de track& trace dieachterloopt altijd?
http://postserv.post.gov.tw/WebMailNslookup/ENII_EMS.html
[specs]
Gewoon XP, werkt alles ineens 1000x beter.quote:r0bbie88 schreef op zondag 23 december 2007 @ 16:34:
[...]
hey, probeer ook RA 2 werkend te krijgen. Als ik eerst in console naar de map op de usb ga, en dan het volgende typ :"wine ra2.exe" dan doet die het niet, Hoe heb jij het werkend gekregen? Of gebruik je gewoon XP op je 3e pc
Vooral de touchpad gaat er flink op vooruit in XP, van onwerkbaar onder Xandros naar prima onder XP (nog steeds niet top, maar prima).
Ook energie beheer werkt een stukje beter onder XP en qua performance is het gewoon perfect.
En de 800x600 scaler drivers zijn echt een aanrader, het is een beetje raar omdat de aspect ratio niet klopt, maar daar wen je zo aan en dan ben je blij met de extra ruimte op het scherm. Tekst blijft nog steeds goed scherp (niet zo scherp als op de native resolutie, maar echt goed te doen) en in games en films zie je niet dat er gescaled wordt.
Wel zijn de drivers soms nog een beetje buggy, rare dingetjes rond de muiscursor en rare effecten na op standby te zijn geweest. Maar daar wordt aan gewerkt en de 800x600 functie maakt het ruim goed.
TRRoads wijzigde dit bericht 23-12-2007 17:13 (30%)
(Neem trouwens wel aan dat je de drivers van de CD hebt geinstalleerd onder XP)
TRRoads wijzigde dit bericht 23-12-2007 17:31 (47%)
Je kunt onder xandros gewoon je gevoeligheid instellen, dus waar jouw aversie voor de touchpad in xandros vandaan komt is mij een raadsel. voor mij is hij identiek in Windows en Xandros.quote:TRRoads schreef op zondag 23 december 2007 @ 17:24:
Smaken verschillen en touchpads verschillen
Natuurlijk. De reden dat ik hem op linux echter bete vind werken is omdat er gewoon fatsoenljke xorg support is voor syaptics touchpads, zodat je geen drivers hoeft te installerenquote:TRRoads schreef op zondag 23 december 2007 @ 17:24:
Smaken verschillen en touchpads verschillen
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 43 44 45 46 last
Dit topic is gesloten.