Hoofdcategorieën
Reg. datum: 16 mei 2000

quote:
jeroendh schreef op maandag 26 mei 2008 @ 19:38:
Hoe heb je hem opengemaakt?
Want die van mij rammelt een beetje na de reparatie beurt van Samsung.
Achterkant is een beetje verbogen en dan schiet het metalen omhulsel makkelijk los. De klemmetjes breken echter vrij snel dus als je met wat kracht het open probeert te maken zal je het er zonder lijm niet goed meer op elkaar krijgen denk ik. Zou het dus maar zou laten als ik jou was.

Omhulsel van batterij is van dik aluminiumfolie, waarschijnlijk gecoat met plastic, denk ik. Met een naald kan je er makkelijk doorheen prikken, iets wat ik aan een andere klusser over laat.

Heb zelf een nieuwe iRiver E100 besteld. Had geen zin/geld om nog een keer 160E neer te leggen voor iets wat ik niet nodig heb. De iRiver is ook nog eens een stukje kleiner en speelt ook gewoon OGG-files af. Maarja, wel minder :9~

arnem_ wijzigde dit bericht 26-05-2008 23:48 (13%)

Reg. datum: 24 januari 2008

Dan zou ik het toch maar niet proberen.
Maar samsung heeft hem toch ook al een x open gemaakt.
Hoe doen zij dat dan?

Acties: [view][quote]

Door: RoD
Moderator PMD / TCM / PowerMod
Reg. datum: 14 september 2004

Lijkt mij dat ze daar wel tools voor hebben om het ding gemakkelijk open te kunnen maken. Wel zo handig als je die dingen moet repareren :P

Reg. datum: 16 mei 2000

Toch maar even geïnformeerd hoeveel een los aanraakschermpje kost. De rest van apparaatje lijkt gewoon te werken.

€ 113 inclusief verzendkosten.

Als iemand er nog eentje los heeft liggen houd ik me aanbevolen.

Ik heb de P2 8gig gisteren aangeschaft. Mooi dingetje. Heb er niet veel mee gespeeld maar wel wat uitgeprobeerd.

Positief:

- Erg mooie interface. Ziet er zeer smooth uit, beetje het OSX idee
- Goed te bedienen. Wel even wennen in het begin als je wat grotere vingers hebt, maargoed, voor precisiewerk gebruik ik mijn pink
- 8GB is ruim voldoende voor mij. Wat albumpjes, singletjes, livesetjes, en platen + wat series.
- Apparaat reageert snel. Geen lag oid
- Filmpjes zien er erg mooi uit.
- Zeer goed geluid

Negatief:

-Oordopjes. Samsung oordopjes zijn altijd erg slecht. Gelukkig had ik ook meteen nieuwe oordoppen gehaald (ear in) dus ik heb daar gelukkig niet veel last van, al zijn de Samsum oordoppen wel een stuk mooier.
-Software. Ik heb het met al mijn Samsung telefoons ook gehad. Prachtige apparaten, maar die software..... :X

Zoals je ziet hebben de negatieve punten geen betrekking op het apparaat. Aanradertje dus :)

AMD X2 4600, Abit K9NS, SB Audigy SE/Realtek HD, G-Force 8800GT, 2GB DDRII Geil 800mhz, 2x 500GB Seagate 1x 500GB WD Elements, HP 19" Widescreen / Samsung T220 22", X540 5.1/Stereo, Antec Sonata Lifestyle II

Reg. datum: 19 februari 2004

De software is misschien niet het mooiste van het mooiste, maar het werkt wel naar behoren. Video conversie vanaf veel formaten wordt ondersteund en ook is er de mogelijkheid om albumarts te 'attachen' aan muziekbestanden. Alles kan in principe met de software. De bijgeleverde oordopjes zijn inderdaad niet de beste :), maar dat is vaak zo bij mp3 spelers.

Ik gebruik de standaard samsung oortjes om mee naar school te fietsen omdat inears toch redelijk gevaarlijk zijn, en dan zeker op de fiets in 't stad. Hoewel ik ook geen fan ben van standaard dopjes zijn deze zeker geen rommel. Ik heb al ergere gehoord. Dus imo een +je voor samsung.
Maar uiteraard zijn dat allemaal persoonlijke dingen

K heb trouwens een kleine onregelmatigheid aan het scherm. Het is zeer raar, vanuit de ene hoek lijkt het alsof het een soort "verlengde" is van de zwarte cover. Vanuit de andere hoek lijkt het en barstje of scheur. Gelukkig is het quasi niet te zien. Ik heb het pas ontdekt toen ik dit weekend met een waanzinnige kater ben wakker geworden, dus de oorzaak zal zich wel ergens laten raden ;).

Ja, de software werkt zeker naar behoren maar ik vind het zo een omslachtige interface. Vooral dat automatisch converteren van files werkt fijn.

Wat betreft de oordopjes. Er zal vast goed geluid uit komen, maar bij mij blijven die dingen nooit zitten. Hij valt altijd uit mijn rechteroor :?

Vandaar dat ik in ear gebruik. Ik weet ook dat je je met in ear helemaal van de omgeving afschermt. Vandaar dat ik hem nooit extreem hard heb staan (kan ik ook niet, erg gevoelig gehoor). Ik zet hem meestal op een stand dat ik omgevingsgeluiden wel goed kan horen, en mijn muziek ook. Soort van 50-50 idee.

Wat misschien ook interessant is om te weten: Radio werkt wel zonder de Samsung oordopjes.

AMD X2 4600, Abit K9NS, SB Audigy SE/Realtek HD, G-Force 8800GT, 2GB DDRII Geil 800mhz, 2x 500GB Seagate 1x 500GB WD Elements, HP 19" Widescreen / Samsung T220 22", X540 5.1/Stereo, Antec Sonata Lifestyle II

Welke oordopjes je gebruikt maakt bijna nooit wat uit. Zolang je maar oordopjes gebruikt.

Verder is het toch wel vrij algemeen dat de bijgeleverde oordopjes niet top of the line zijn. Dat lijkt me ook vrij logisch.

Ben ik het niet mee eens RoD. Ik heb zelf veel apparaten gehad die muziek afspelen en er is maar 1 bedrijf wat perfecte oordoppen (in mijn ervaring) bijlevert en dat is Sony.

Bij mijn minidisc kreeg ik zeer degelijke oordoppen, die goed bleven zitten en daar kwam goed geluid uit. Bij mijn W810i kreeg ik zelfs in earoordoppen met een speciale basspeaker erin. Het geluid wat daar uit kwam was dan ook subliem.

Oordoppen maken ook voor de beleving van de muziek een wereld van verschil. Bij de ene heb je een wat doffig, leeg geluid. Bij de andere is het helder en vol. Nee, ik ben van mening dat oordoppen, naast de DA de belangrijkste factor is voor goed geluid.

Maargoed, dit gaat ook wel OT dusja ik hou er wel over op :)

Voor de mensen die met hetzelfde zitten kan ik, als je wat krap in je budget zit de Phillips oordoppen aanraden (prijsscope van 19 - 39 euro). Ben je bereid om wat meer neer te leggen dan zou ik kijken naar Senheiser/BOSE (prijsscope van 50 - 99 euro)

nawintjuh wijzigde dit bericht 30-05-2008 11:27 (14%)

quote:
RoD schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 10:05:
Welke oordopjes je gebruikt maakt bijna nooit wat uit.
Die snap ik ook niet helemaal? Er zit echt een wereld van verschil tussen sommige doppen.

Philips heeft een goede serie aan oordopjes. Ik heb zelf de SHE9600. Erg, erg tevreden over. Zeker in combinatie met de P2 met zijn DNSe en clearity settings.

De nieuwe SHE9800 /9850 zijn ook erg mooi, alleen nog een beetje prijzig.

9850:
http://www.brc.se/nyheter/bilder/Philips-SHE9850.jpg
:D

Philips heeft trouwens ook doppen in de prijsscope van 50-99 euro trouwens hoor, alleen zie je die niet altijd in de winkel liggen ;). En Senheiser heeft ook doppen in de klasse 19-39 :).

Ben benieuwd of BW4 op tijd klaar is, want volgens mij werkt mijn microfoon op me p2 niet :(. Dus als ik nou voice-recording heb, kan ik het even beter testen.

elwin wijzigde dit bericht 30-05-2008 16:05 (23%)

Wel even in de juiste context lezen hè? ;) Het gaat hier niet om de geluidskwaliteit, maar om de radio-ontvangst.

quote:
RoD schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 15:56:
Wel even in de juiste context lezen hè? ;) Het gaat hier niet om de geluidskwaliteit, maar om de radio-ontvangst.
O, hihi, je hebt gelijk inderdaad. Ik vond de zin al zo uit het niets vallen. Een quote had het duidelijker gemaakt. En elke set oordoppen kan idd prima als radio-antenne werken :).

De beta van de 4e Bluewave is uit. Zie ook de ervaringen aldaar.

Ik ging er eigenlijk vanuit dat mijn microfoon niet juist functioneerde, maar nu ik voice-record probeer met de nieuwe FW lijkt het toch nog aardig te werken. Van redelijke afstand kan ik dingen inspreken en terugluisteren, wel met behoorlijk wat ruis. Is dit normaal?
Helaas, als ik mijn mobiel verbindt met P2 kan de andere kant mij niet verstaan. (als ik heel dicht bij de mic. praat hoor je wel wat, maar het is van zeer slechte kwaliteit en je kunt er geen gangbare gesprekken mee voeren.

Van de update vind ik het jammer dat de clearity optie nu alleen nog maar via "myDNSe" te bereiken valt.

elwin wijzigde dit bericht 31-05-2008 15:17 (9%)

Reg. datum: 08 december 2007

Drie nieuwe thema's waaronder de ipod touch thema.

http://rapidshare.com/files/119005279/UCI.zip.html

Download via deze link pak het uit via winzip of winrar

Zet het via EmoDio (een nieuw programma van samsung) in de map MyPack-UCI

Reg. datum: 21 juni 2007

Ik heb net mijn 4th blue wave erop gezet
En heb het gevoel dat mijn samsung aan het flippen is nu
Ik heb hem aangesloten als UMS KR versie
- ik ben al me themes kwijt dus alleen basic 3 die er in maart op zaten. ik bedoel de
woody en die andere. Die ben ik kwijt. Ik heb ze ook er opnieuw opgezet maar ik zie
ze niet meer. Terwijl als ik emodio opstart en naar die map ga waar die UCI staat
staan ze er gewoon 8)7

Tevens heb ik de ipod interface geprobeerd en die doet het wel

Meer mensen die dit kennen of last van hebben?

Richard

richards81 wijzigde dit bericht 31-05-2008 22:13 (33%)

quote:
richards81 schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 21:40:
Ik heb net mijn 4th blue wave erop gezet
En heb het gevoel dat mijn samsung aan het flippen is nu
Ik heb hem aangesloten als UMS KR versie
- ik ben al me themes kwijt dus alleen basic 3 die er in maart op zaten. ik bedoel de
woody en die andere. Die ben ik kwijt. Ik heb ze ook er opnieuw opgezet maar ik zie
ze niet meer. Terwijl als ik emodio opstart en naar die map ga waar die UCI staat
staan ze er gewoon 8)7

Tevens heb ik de ipod interface geprobeerd en die doet het wel

Meer mensen die dit kennen of last van hebben?

Richard
Dit is normaal, iedereen heeft dit.
de oude themes werken nu niet meer.
maar ze zullen snel weer kunnen gedownload worden.

Reg. datum: 21 juni 2007

Thx!!

Ik dacht me samsung zit in flip mode!!!

Toch is het raar want op mijn speler werkt wel die woody_matrix maar als ik die nieuwe erop zet, waaronder dat ipod theme dan zie ik die niet.

Dubbel post :)

jeroendh wijzigde dit bericht 01-06-2008 19:31 (91%)

quote:
jeroendh schreef op zondag 01 juni 2008 @ 19:30:
Toch is het raar want op mijn speler werkt wel die woody_matrix maar als ik die nieuwe erop zet, waaronder dat ipod theme dan zie ik die niet.
Wel via EmoDio in de UCI folder plaatsen... ;)

Reg. datum: 11 juni 2004

ik snap niet waarom alle tekst in de menu's wit/paars zijn als je de nieuwe UCI's gebruikt....vind het gewoon lelijk..

Reg. datum: 11 juni 2004

weet al hoe dat komt, dat kun je met emodio instellen geel of blauw(dit geval paars) maar ja vnd t niet echt mooi

CBR1000F

Iemand al ervaring met bescherm tasjes of omhulsels voor de P2? Ik heb zelf nu de Noreve lederen case besteld omdat deze volgens mij de enigste is die beschikbaar is voor de P2.

-===< Triumph TR7, 1977, restauratie bijn af! >===-

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: