Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244399

Huy schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 09:55:
@Samsungp2lover
Hoe komen we aan die data? Toeneerst zei iedereen dat ie op 21 januari uitkomt, omdat de eerste op 21 november en 21 december uitkwam. Samsung heeft alleen gezegd dat het midden tot eind januari uitkomt en heeft geen officiele datum. Ach, de maand januari duurt toch niet meer zolang :P.

Oke, effe nog een mening voordat ik een 2 of 4 gb ga kopen van de P2. Ontvang je veel radiozenders met goede kwaliteit?
De meeste radio zenders ontvang je erg goed zoals radio 1 skyradio 538 3fm.

Ik las op www.yjzone.net dat iemand bijna zeker wist dat de update maandag uit gaat komen.

p.s. in de update zit ook nog een functie om radio op te nemen ;)

De 2gb samsung p2 is nu op bol.com te koop voor 130 euro. hij is dus in prijs verlaagd :D

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 244399 op 26-01-2008 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Anoniem: 244399 schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 10:24:
[...]

De meeste radio zenders ontvang je erg goed zoals radio 1 skyradio 538 3fm.

Ik las op www.yjzone.net dat iemand bijna zeker wist dat de update maandag uit gaat komen.

p.s. in de update zit ook nog een functie om radio op te nemen ;)

De 2gb samsung p2 is nu op bol.com te koop voor 130 euro. hij is dus in prijs verlaagd :D
Ik hou die prijzen al weken in de gaten, begin dit jaar zijn de prijzen van de 4gb plotseling tientjes duurder geworden :( . Ik vind trouwens de prijs/capaciteit-verhoudingen best groot :/ ~135 euro voor 2gb, ~180 euro voor 4gb en ~220 euro voor 8gb.

Ik wacht af dat de 4gb rond de 150 euro is en dan koop ik hem (anders veel te duur voor een student :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Huy schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 13:02:
[...]

Ik hou die prijzen al weken in de gaten, begin dit jaar zijn de prijzen van de 4gb plotseling tientjes duurder geworden :( . Ik vind trouwens de prijs/capaciteit-verhoudingen best groot :/ ~135 euro voor 2gb, ~180 euro voor 4gb en ~220 euro voor 8gb.

Ik wacht af dat de 4gb rond de 150 euro is en dan koop ik hem (anders veel te duur voor een student :P)
Oke ik heb de 2gb versie en heb er precies genoeg aan. maar als je films er op gaat zetten zou ik wel voor 4gb kiezen. ik denk trouwens dat het beste is dat je nog wacht jah. over een maand ofzo is het al weer veel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250331

Hallo,
ik heb een leuke wallpaper / foto, maar ik weet niet hoe ik die hier moet plaatsen. (nieuw hier ;) )

kan iemand mij helpen?

Gr, P2-marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250331 schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 22:20:
Hallo,
ik heb een leuke wallpaper / foto, maar ik weet niet hoe ik die hier moet plaatsen. (nieuw hier ;) )

kan iemand mij helpen?

Gr, P2-marcel
rechtermuisknop op de afbeelding op een bepaalde site. daarna de link van die afbeelding kopieren en je je berichtje zetten via het icoontje (voeg een afbeelding toe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250331

Anoniem: 244399 schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 23:07:
[...]

rechtermuisknop op de afbeelding op een bepaalde site. daarna de link van die afbeelding kopieren en je je berichtje zetten via het icoontje (voeg een afbeelding toe)
Bedankt!

Hier is dan de beloofde wallpaper ;) het ziet er echt mooi uit! het geeft je P2 een hele andere look!
Afbeeldingslocatie: http://85.17.151.182/175250001-175300000/175295901-175296000/175295943_5_tjuk.jpeg

Zo ziet mijn P2 eruit, met de wallpaper:
Afbeeldingslocatie: http://85.17.151.80/175250001-175300000/175294401-175294500/175294459_5_fUco.jpeg
Ik zal er ook nog andere versies van maken ;)

Gr, P2-marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geweldig!!!!!!! video's van de tweede bluewave firmware :D :D :D

http://q.sina.com.cn/samsungmp3/vlog/play/vid=10813790
http://q.sina.com.cn/samsungmp3/vlog/play/vid=10813433

Nog meer hoop dat hij vandaag uit komt :D ziet er super uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Hier nog een informatief draadje over de aankomende firmwares. Leuk hoe Samsung een hype heeft weten te creeëren door slechts firmware upgrades aan te kondigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Ik zit te twijfelen tussen de Touch en de P2. Op de verschillende filmpjes legt de P2 het qua controls telkens af tegen de Touch, de invoer via het touchscreen ziet er minder soepel en vloeiend uit en het lagged nogal. Is dit opgelost in de huidige "wave" ? xD

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deacon schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 01:49:
Ik zit te twijfelen tussen de Touch en de P2. Op de verschillende filmpjes legt de P2 het qua controls telkens af tegen de Touch, de invoer via het touchscreen ziet er minder soepel en vloeiend uit en het lagged nogal. Is dit opgelost in de huidige "wave" ? xD
Tis maar of je er handig in bent. ikzelf vind het touchscreen heel lekker werken. Maar in de tweede bluewave die waarschijnlijk morgen komt (volgens de man die dit filmpje heeft gemaakt in youtube, het staat onderaan het filmpje) http://ca.youtube.com/watch?v=QCuJ4hAfiYU#mIK1V_E_r20
Zullen de functies van het touchscreen helemaal aangepast worden. Zoals teksten of afbeeldingen die je kunt draaien met je vinger. Video's en afbeeldingen inzoomen met je vinger. En nog veel meer waar ik nog niet van af weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
Het komt waarschijnlijk inderdaad uit voor vrijdag :)

http://nl.youtube.com/watch?v=NYhvLrGvMKo

Volgens de maker van het filmpje komt dit er allemaal bij:
- 5 games
- zoom function for video
- play speed
- rotating images
- fm recording
- new EQ function
- a-b function
- rotating the text viewer
- upgraded menu
- new albums function(bigger albums, new way of looking at it)
and More

Klinkt goed, hoewel ik geen P2 heb :P . Ik koop pas een P2 als de 4GB rond de 150 euro is, anders voor mijn verjaardag over drie maanden :)

Ik ben benieuwd wat er in de 3e bluewave in petto heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Huy schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 08:33:
Het komt waarschijnlijk inderdaad uit voor vrijdag :)

http://nl.youtube.com/watch?v=NYhvLrGvMKo

Volgens de maker van het filmpje komt dit er allemaal bij:
- 5 games
- zoom function for video
- play speed
- rotating images
- fm recording
- new EQ function
- a-b function
- rotating the text viewer
- upgraded menu
- new albums function(bigger albums, new way of looking at it)
and More

Klinkt goed, hoewel ik geen P2 heb :P . Ik koop pas een P2 als de 4GB rond de 150 euro is, anders voor mijn verjaardag over drie maanden :)

Ik ben benieuwd wat er in de 3e bluewave in petto heeft.
toon volledige bericht
donderdag bedoel je dan zeker, dan is het 31 januari. Maar waarschijnlijk zijn het 3 games. op het filmpje zie je ook het navigatieprogramma van seoul. maar maakt allemaal niet uit!!! als de update maar snel uit komt, kan niet langer wachten :( >:). hier nog een ander filmpje van de 2nd bluewave firmware: http://ca.youtube.com/watch?v=3Joy5L5E0PA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De tweede bluewave firmware is uit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D hier is een directe link!!! ;) ;)

http://www.yepp.co.kr/sup...sp?pds_num=1715&seq_num=2

En hier de engelse Samsung pagina:

http://www.samsung.com/us...03040200&disp_nm=YP-P2JCB

De nederlandse Samsung pagina:

http://www.samsung.com/nl...u_digitalaudioplayers.sec

Dit zit er allemaal in:
YP-P2 2ST WAVE*

YP-P2 firmware Ver 3.07 for MTP

1. Touch Games

- Three fun games (PowWow, Bubble Smile, and Jigsaw Puzzle) are provided.

2. FM Radio recording support

- FM broadcast can be recorded as MP3.

3. Repeat A-B

- Select a section of music and play it repeatedly.

4. Play Speed Control

- Control the music play speed.

5. File Deletion support

- Delete files on your P2 without having to connect to a PC.

6. EmoTure 1.5

- EmoTure is further improved with features such as horizontal viewing of text.

Link voor spelletjes + seoul map!!! :D
http://p2wallpapers.com/P...R%5B20080131190952%5D.zip

Link voor alleen spelletjes
http://org.downloadcenter...37078_Games_WorldWide.zip

Allemaal veel plezier ermee!!!

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 244399 op 31-01-2008 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116164

iemand waarbij de het foto draaien met de touch wel werkt en het zoomen van videos??
Veder vind ik het niet echt een geweldige verbetering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DummyXL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-06 08:30
vandaag is de nieuwe bluewave 2 firmware versie uitgekomen van de Samsung P2

Ik heb hem geupdate van 2.08 UMS naar 3.07 en dat is goed gegaan hij is nog steeds UMS (*zonder het extra config file te gebruiken om het in UMS mode te zetten). Gewoon de standaard upgrade dus.

De veranderingen:
- Je kan nu van de radio opnemen.
- Foto's draaien en kunnen uitvergroot worden en kunnen zelfs zo uitvergroot als achtergrond gebruikt worden.
- De album lijst is nu niet alleen als lijst maar ook groter, lijkt een beetje op coverflow maar dan zonder animaties.
- Het menu met de kleine iconen aan de onderkant zijn nu wat mooier en in de achtergrond kan je de volgende iconen al zien.
- Tekst is nu te draaien.
- Er is nu een a->b funktie in het muziek afspeel menu, (GELUKKIG is de EQ knop daar nu weg -waar ik elke keer op klikte- ipv de "volgende" knop waardoor je eerst weer 10x op die knop moest drukken om je eigen EQ instelling weet terug te hebben)
- Eindelijk de mogelijkhein om bestanden te wissen, hiervoor moet je wel het bestand benaderen via het bestanden beheer.
- Er kunnen nu ook games gespeeld worden, deze moet je wel nog downloaden van de samsung website, uitpakken en plaasten in de games map op je P2, momenteel zijn het er 3. Een puzzel game, een game waar je smilies kan draaien om er 3 op een rij te krijgen en een shooter game, die laaste vind ik niet echt wat, hopenlijk komen er nog wat meer.
- verschillende beeld verhoudingen selecteren (aspect ratio), dit werkt echter alleen als het een 320×240 film is bij 480×272 kan je de afmeting niet aanpassen, beetje jammer maar als je bij het encoden de balken weghaald is het verder niet zo'n probleem. (tip: gebruik de Gom encoder, eenvoudig en het programma heeft een standaard P2 setting waardoor je zelf niets meer hoeft in te stellen _/-\o_ )

verder mis ik nog steets de mogelijkheid om helderheid en kleur in te kunnen stellen bij films, maar je moet natuurlijk wel iets we wensen houden he P

Er zit bij mij alleen ook nog steeds een bug in, die ook al in de vorige firmware versie zat, namelijk als je naar Pictures gaat en dan aan de rechterkant op de slider drukt en zonder los te laten naar beneden scrolt dan veranderd alleen het eerste plaatje, bij het loslaten gaat het wel goed, meer mensen hier last van? het is niet hinderlijk maar wel een bugje :x

Kan je die bugs overigens ook ergens melden?

@wacky160: Bij mij werkt het draaien van de foto's wel je moet een grote circkel maken met je vinger dan gaat het wel.

Ps. Nog een laaste waarschuwing LAAT EERST DE BATTERIJ van je P2 helemaal OP! er zijn elders al wat meldingen dat de update niet goed ging en dat de software raar doet, het schijnt dat bij de tweede fase van de upgrade waarbij de nieuwe bestanden worden gescheven de P2 meer accu spanning vraagt dan bij normaal gebruik waardoor als de accu spanning te laag is het mogelijk is dat bestanden niet goed worden overgezet. Eerst even helemaal opladen dus. :X

[ Voor 37% gewijzigd door DummyXL op 31-01-2008 21:59 . Reden: zoemen veranderd in aspect ratio :P ]

Hier had een inspirerende tekst kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Klinkt goed, als er een witte 8GB versie was dan had ik nu gelijk een P2 besteld :(
Iemand een idee of die er ooit nog gaat komen?

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind het wel een aardig leuke update vooral het radio opnemen en de spelletjes. ook het snel en langzaam afspelen van muziek is best grappig. jammer dat ik niet kan inzoomen op filmpjes maar dat kunnen de meeste volgens mij niet. ik heb wel gehoord dat als je filmpjes groter of kleiner hebt dan het scherm aan kan je wel kan inzoomen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deacon schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 18:11:
Klinkt goed, als er een witte 8GB versie was dan had ik nu gelijk een P2 besteld :(
Iemand een idee of die er ooit nog gaat komen?
Op deze site staat een 8gb white :D

http://www.digitalstreet....=vergelijk&utm_medium=cpc

weet niet of het echt is maar lijkt me een goede site ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248502

Hoor bij veel mensen dat ze problemen hebben met de ''zoom functie'' van de nieuwe firmware, nou jaa het is eigenlijk geen zoom functie het veranderd de schermgrote. als ik dubbel tap op het scherm verander die van mij heb het probleem niet. had het probleem toen ik de p2 net had dat ik de scherm grote kon veranderen naar Full Screen. ik samsung gebeld zeggen ze dat het op het laatste moment ook niet kan. ik maar denken voor een oplossing had namelijk het sub menu schermgrote niet bij de video's staan. ik denk dat je het probleem van de scherm grote hiermee kan oplossen.

start Samsung Media Studio

-> environnement setting -> General configuration -> Convert -> en dan enlarge de screen aanvinken (Je ziet dan een katje uitgerekt worden daar niet te veel op letten merk je echt niet bij video's) opslaan en je video's over zetten met Samsung Media Studio.
Zo is mijn probleem verholpen maar dit was in het begin dus was de 2e wave nog niet uit. ik hoop dat ik voor de meeste het probleem heb kunnen oplossen!

Succes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Als ik het goed begrijp past het dus gewoon de aspect ratio van de video aanpast zodat het schermvullend is? Of begrijp ik het nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DummyXL
Als ik het goed begrijp past het dus gewoon de aspect ratio van de video aanpast zodat het schermvullend is? Of begrijp ik het nu verkeerd?
andwoord op je eerste vraag: ja.
andwoord op je tweede vraag: nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoD schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 21:16:
Ja dat is inderdaad zo. dat hij zoomt njaa je kan het zo noemen ;) maar dat doet ie niet !

RoD heeft inderdaad gelijk !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
Weet iemand met welke bitrate er wordt opgenomen van de radio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vind die "zoom"feature in dat geval best nutteloos. Als het goed is codeer je je video sowieso al naar het juiste formaat, en heb je dus zo'n zoomfeature niet nodig.
Huy schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 09:50:
Weet iemand met welke bitrate er wordt opgenomen van de radio?
128kbps mp3 als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op deze engelse site staat de samsung p2 16 gb dus hij is er dus al in Engeland. Hopelijk snel in Nederland ;)

Http://www.casseva.com/Samsung_YP_P2_16Gb_White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vond ook nog een lijstje met veranderingen van de firmware-upgrade: Klik
Als het goed is, is dit het complete lijstje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoD schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 00:56:
Ik vond ook nog een lijstje met veranderingen van de firmware-upgrade: Klik
Als het goed is, is dit het complete lijstje :)
Bedankt voor de link :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
Op de Samsung sites is de nieuwe firmware verdwenen :/
Teveel problemen ofzo ermee?

http://www.samsung.com/nl...u_digitalaudioplayers.sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Vreemd. Ik lees op ABI en Dapreview eigenlijk geen problemen met de nieuwe firmware, en daar zitten wel het een en ander aan P2-eigenaren. Hopelijk is het een foutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Volgens dit draadje op ABI is er iets mis met de US firmware, en is de KR firmware in orde. Ook zie je in het draadje op ABI veel mensen posten dat ze geen problemen ondervonden hebben met de firmware. Verder schijnt de KR firmware nog downloadbaar te zijn. Mensen die de P2 nog willen updaten zullen dus even naar de KR firmware moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben ik even blij dat ik hem al heb !!
snap eigenlijk niet wat er nu aan de hand is mjaa
blijf het volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Had een vraagje.. ;)
weet iemand of de p2 kan verbinden met elke bluetooth speaker?
want ik heb namelijk deze >>>klik<<<
de Nokia MD-5W
kan hem binnen kort krijgen maar weet echt niet of deze ook werkt
Weet iemand dit ? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
Ik denk dat het wel werkt :)

Weet iemand wanneer de 'tweede' Second Bluewave uitkomt, die van de server is verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

When it's done, denk ik. Er schijnt dus een bug mee te zijn dus het blijft giswerk wanneer de vernieuwde versie uitkomt. Het lijkt me dat het niet lang kan duren.. zo groot kan de bug niet zijn als er niet eens noemenswaardig veel mensen last van hadden. Ik neem aan dat Samsung hier vaart achter zet, dus ik verwacht iets binnen de komende dagen. Maargoed, ik werk niet bij Samsung, dus dit blijft gewoon een wilde gok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248063

volgens mij kunnen we een honkbal game verwachten bij de volgende update :)
http://youtube.com/watch?v=tFcc_OuS6nU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248063 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 21:20:
volgens mij kunnen we een honkbal game verwachten bij de volgende update :)
http://youtube.com/watch?v=tFcc_OuS6nU
Bedankt voor je post :D

zou super vet weze als die komt ;)

nu maar afwachte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inmiddels al iets bekent over de Cradle? (YS-MC1)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sorry foute tekst |:(

[ Voor 92% gewijzigd door Anoniem: 248502 op 07-02-2008 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je kan het zelf verwijderen hoor ;)
Anoniem: 248502 schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 19:32:
Inmiddels al iets bekent over de Cradle? (YS-MC1)?
nee maar waarschijnlijk komt die ook niet uit hoor
het is maar computerwerk dus niet van samsung zelf ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 244399 op 07-02-2008 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat is het hier dood hahaha niet iets nieuws te vertellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vind het ook vreemd dat er zo weinig aandacht voor dit apparaatje is. De P2 kan erg goed concurreren met de (populaire) iPod Touch. Het zou mooi zijn als dit apparaatje wat meer in de belangstelling kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoD schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:41:
Ik vind het ook vreemd dat er zo weinig aandacht voor dit apparaatje is. De P2 kan erg goed concurreren met de (populaire) iPod Touch. Het zou mooi zijn als dit apparaatje wat meer in de belangstelling kwam.
waarschijnlijk als de 4gb versie verlaagd wordt in prijs bijvoorbeeld naar 150 euro in plaats van 180.

trouwens de 2gb is ook verlaagd naar 130 dus waarom de 4gb niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnem_
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 00:44
Mwa. IPod is het merk en bungelt verder in elk lijstje ergens onderaan.

Maar is de P2 wel zo goed? Ik vind het eigenlijk flink storend dat je in de EU hemel en aarde moet bewegen om dit apparaatje normaal te kunnen laten functioneren zonder windows media player (geen MTP -> UMS). De radio is niet beter dan een andere radio en ontvangst is niet briljant te noemen (of heeft dit te maken met je koptelefoon (dik draadje=goed ontvangst?)), OGG-files worden niet direct ondersteund. Ik heb verder niet zoveel ervaring met geluidskwaliteit maar een 'stilte' in de muziek is niet bepaald een 'stilte' op de P2. Dit laatste ligt niet aan mijn koptelefoon.

Als je wilt concurreren met de IPod moet je gewoon echt veel beter zijn. Voor mij geen IPod en ik loop echt te genieten met dit apparaatje, voor mij is dit het tofste apparaatje van dit moment maar dat is het dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

arnem_ schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 22:55:
[...]

Mwa. IPod is het merk en bungelt verder in elk lijstje ergens onderaan.

Maar is de P2 wel zo goed? Ik vind het eigenlijk flink storend dat je in de EU hemel en aarde moet bewegen om dit apparaatje normaal te kunnen laten functioneren zonder windows media player (geen MTP -> UMS).
Wat bedoel je hiermee precies? De speler laten werken via UMS is in ieder geval niet moeilijk [url=htttp://anythingbutipod.com/forum/showthread.php?t=22901]Klik[/]
De radio is niet beter dan een andere radio en ontvangst is niet briljant te noemen (of heeft dit te maken met je koptelefoon (dik draadje=goed ontvangst?)),
Radio is doorgaans niet echt goed te noemen. Dat is geen uitzondering, eerder de regel.
OGG-files worden niet direct ondersteund.
Ook niet vreemd. Ogg-spelers zijn nog niet bepaald in de meerderheid.
Als je wilt concurreren met de IPod moet je gewoon echt veel beter zijn. Voor mij geen IPod en ik loop echt te genieten met dit apparaatje, voor mij is dit het tofste apparaatje van dit moment maar dat is het dan ook.
Dat ben ik niet met je eens. Het is al vaak genoeg gebleken dat je met specs en features er niet komt. Immers, de iPods houden ook niet over qua specs. De P2 heeft wel een stijl die best populair zou kunnen zijn, Het ding ziet er vrij goed uit qua vorm en interface. Ik had er meer van verwacht :)

In veel andere landen bijvoorbeeld rond korea en china maar ook in amerika is dit apperaatje wel onwijs populair ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnem_
Na het terugtrekken van firmwareversie 3.08 is sinds vandaag versie 3.15 uit.

http://www.yepp.co.kr/support/support_file_down_sms.jsp?pds_num=1723&seq_num=1

Ik had geen enkel probleem bij het upgraden van (UMS) versie 2.08 naar 3.15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Heb je ook ergens een changelog? Ik ben wel benieuwd of ze er nog extra features aan toegevoegd hebben. Kan er nog niets over vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnem_
RoD schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 17:26:
Heb je ook ergens een changelog? Ik ben wel benieuwd of ze er nog extra features aan toegevoegd hebben. Kan er nog niets over vinden :)
Nee. Ik weet eigenlijk ook niet waarom 3.07 terug getrokken is. Ik neem aan dat alleen de bug in 3.08 verholpen is. 3.07 heb ik nooit geïnstalleerd. Het voelt mij iig veel sneller aan maar ik weet dus niet of dat komt door van 2.x naar 3.x te gaan of van 3.x naar 3.xx

Van 2.08 naar 3.15 is in ieder geval zeer de moeite waard. Video werkt bij mij veel beter.

[ Voor 21% gewijzigd door arnem_ op 15-02-2008 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit staat op site van de p2, vertaald met google naar engels...

P2 2nd Wave V3.15 date firmware update guidance. 2008.02.15 hit. 173
Hi. Yepp.

YP-P2 Blue Wave 2nd V.3.15 firmware has been updated.

V3.15 for the inconvenience firmware is shown improvements in the firmware of V3.07.

* P2 Seotaiji edition users are downloading firmware V3.15TJ please.

Key modifications are as follows.

1. FM Radio to zero lowering the volume all the recording during silent again raise modify anything phenomenon

2. The screen brightness setting to adjust settings without entering the OK to push,

The initial menu screen when you click the arrow doedolahganeun modification phenomenon neomeogadeon

3. If you choose the route to the subway video jaesaenghu Prime Power Pack Off modification phenomenon

4. Well beep album art music selection modification phenomenon annadeon

5. Broken phenomenon modify text characters silhaenghu Game

6. 2.08, 3.07, but has been deleted from the text view select the type of case, Behavior modification text view of strange phenomena coming eopgeureyideuhu

7. FM Radio FM Radio after running from the burning music files when compared to the Power Off

On FM Radio, the music is not re-start from the phenomenon was the modification

YP-P2 users, please remember to install the firmware.

ik snap het nog niet precies maar kom daar waarschijnlijk nog wel achter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vond dit in ieder geval op ABI:
MOST IMPORTANT NOVELTY ON 3.15 Firmware (coming from 3.07):

- INSTANT STARTUP (starts to play last played song/video immediately)

Means no Samsung Logo and/or annoying Startup-Melody anymore, yipee!
Everything else seems to be the same - no new options or whatsoever on first sight (coming from 3.07).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoD schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 19:22:
Ik vond dit in ieder geval op ABI:

[...]
dit kon altijd al hoor door op instellingen-startmodus en dan te drukken op vorige status ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
Ik ben benieuwd wat de opvolger van de P2 zal hebben, net als de andere mp3-spelers reeks. Hopelijk heeft ie alle functies wat de P2 heeft met sd-slot en wifi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is er misschien ook al wat bekend over nieuwe spellen die er aan gaan komen ?
Relaxed dat je nu niet telkens die start-up heb!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is de lijst waarin de dingen staan die verholpen zijn (engels)

This new firmware will fix these bugs and issues complained in the version 3.07.

1. When recording FM Radio, when volume is lowered all the way down to 0 and brought back up, there is no more sound.

2. Setting > Brightness, after adjusting the brightness level, if OK is not pressed and press back button, the screen goes all the way to the main menu.

3. After a movie playback, if primepack subway is run, the player will shut off on its own.

4. No beep sound selecting a music album art.

5. After playing game, the text gets broken.

6. When selecting text view types that were in V2.07 but deleted in V3.07, text view functions with problems.

7. After FM Radio, when playing radio recorded file and the power is turned off, in turning the player on, the screen will start on FM Radio instead of music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnem_
Voor de mensen die hier belanden met een niet werkende firmware of een onjuiste manier van firmware updaten: Het is inmiddels mogelijk om je gebroken firmware zelfstandig te vervangen.

Samsung heeft er een tool voor. Het staat om mij onbegrijpelijke redenen niet in de handleiding en voor zover mij bekend wordt er nergens een verwijzing gemaakt naar deze 'feature'. Toch hoef je vanaf nu het apparaat niet meer terug te sturen. Updaten van firmware is hiermee dus helemaal niet 'eng' meer.

Link naar "How to"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
De tweede Blue Wave staat inmiddels ook al op de Samsung site: http://www.samsung.com/nl...digitalaudioplayers%2Esec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

+ de games ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-05 20:00
kan iemand mij vertellen of de speler ook god te bedienen is terwijl hij in de zak zit (volume, pauze/play, volgende vorige) ? omdat ik nogal vaak onder de les onopvallen muziek luister O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

andyy schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 19:46:
kan iemand mij vertellen of de speler ook god te bedienen is terwijl hij in de zak zit (volume, pauze/play, volgende vorige) ? omdat ik nogal vaak onder de les onopvallen muziek luister O-)
Doe het zelf ook af en toe wel is :D, gaat prima hoor, volume knop zit aan de zijkant kan je makkelijk bij, de aan/uit knop is tevens ook een knop om je muziek op pauze en play mee te zetten, en ja volgende/vorige muziek is iets lastiger maar hee, waarom muziek skippen als je toch alleen maar muziek erop zet die je zelf GRAAG Luisterd :P

• michiel_hc
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:24
Ik ben van plan om de p2 te kopen maar als ik de firmware update naar de nieuwste versie kan ik er dan via mijn k750i mee bellen? Ik zat zelf te denken om de P2 via mp3shop.nl te kopen(2gb) 154 euro. Is dit een goede koop?

• arnem_
michiel_hc schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 21:48:
Ik ben van plan om de p2 te kopen maar als ik de firmware update naar de nieuwste versie kan ik er dan via mijn k750i mee bellen? Ik zat zelf te denken om de P2 via mp3shop.nl te kopen(2gb) 154 euro. Is dit een goede koop?
2gb is wel erg weinig.

Goedkopere spelers bieden vaak meer geheugen. Dit is natuurlijk je eigen keuze maar het leuke van de P2 is natuurlijk dat je er iets meer mee kan dan alleen mp3'tjes afspelen. Een paar plaatjes, een paar filmpjes, een paar spelletjes en een paar goede mp3'tjes en je 2gb is vol. Je koopt dan een speler met veel mogelijkheden die je nauwelijks kan gebruiken door het weinige geheugen. Je kan het geheugen ook niet uitbreiden in de toekomst dus je moet dat even goed afwegen. Dan kan je beter een speler kopen waar je iig wel veel mp3'tjes mee kunt afspelen.
Wat dat bellen betreft, geen idee, snap het nut/lol ook eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

michiel_hc schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 21:48:
ik heb zelf de samsung p2 en de k750i en via dit mobiel kan ik dan prima bellen, mits je natuurlijk je oordopjes in hebt. ik zou de samsung p2 kopen bij bol.com, 2gb voor 130 euro ;) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_hc
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:24
Waarom kan ik bij bol.com niet gewoon contant betalen bij ontvangst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

michiel_hc schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 15:48:
Waarom kan ik bij bol.com niet gewoon contant betalen bij ontvangst?
bij bol.com heb je deze betalingswijze niet maar je hebt wel via acceptgiro, creditcard, Ideal, of vooruitbetalen.

hier meer informatie

http://www.nl.bol.com/is-...E0A5A5DFF014BF8AF155DB604

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
Prijzen beginnen weer te dalen :)
P2 4GB Zwart nu 160 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Lijkt me handiger dat even aan Bol.com zelf te vragen, in plaats van in een topic wat gaat over de Samsung P2. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Huy schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 17:42:
P2 4GB Zwart nu 160 euro
jah grappig om te zien...

wordt wel aantrekkelijk voor 4gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
Huy schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 17:42:
P2 4GB Zwart nu 160 euro
ja zag het, heb er net 1 besteld *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114585

-

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 114585 op 23-02-2008 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dit topic gaat over de P2, en bovendien horen problemen hier niet thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoD schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 17:11:
Dit topic gaat over de P2, en bovendien horen problemen hier niet thuis.
ja vind ik ook, waar hebben we het oppeens over :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:30
over het berichtje dat Bloodstrike heeft geplaatst en daana ge-edit zodat er nu alleen nog maar een streep staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DummyXL
Heeft iemand al een idee wat er in de 3e bluewave gaat komen? bij de tweede bluewave waren er allerlei voorspellingen maar nu kan ik eigenlijk niets vinden.

Waarschijnlijk zal er een memo funktie inkomen (is die mic teminste in gebruik en niet alleen voor het bellen) Ik zag een horizontaal muziek afspeel menu ergens op youtube, maar die kan ik nu niet meer vinden :( of dat er ooit inkomt is natuurlijk nog de vraag) maar verder...

Komen er overigens nog meer bluewave update na de 3e versie? Ze hebben het immers alleen maar over 3 bluewaves...

Overigens werkt de P2 firmware 3.15 prima en inderdaad erg prettig dat het opstart scherm er niet is als je hem kort nadat hij uitwas weer aangezet.

[ Voor 12% gewijzigd door DummyXL op 23-02-2008 22:06 . Reden: aangevuld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DummyXL schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 22:02:
Heeft iemand al een idee wat er in de 3e bluewave gaat komen? bij de tweede bluewave waren er allerlei voorspellingen maar nu kan ik eigenlijk niets vinden.

Waarschijnlijk zal er een memo funktie inkomen (is die mic teminste in gebruik en niet alleen voor het bellen) Ik zag een horizontaal muziek afspeel menu ergens op youtube, maar die kan ik nu niet meer vinden :( of dat er ooit inkomt is natuurlijk nog de vraag) maar verder...

Komen er overigens nog meer bluewave update na de 3e versie? Ze hebben het immers alleen maar over 3 bluewaves...

Overigens werkt de P2 firmware 3.15 prima en inderdaad erg prettig dat het opstart scherm er niet is als je hem kort nadat hij uitwas weer aangezet.
ik dacht dat ik ergens gelezen had dat het midden maart was...;)

op yjzone.net las ik ook dat samsung waarschijnlijk nog meer bluewaves zal laten komen (khoop ut :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is er dan echt helemaal niets bekend van de 3th Wave. Beyond your imagination. weet niet wat ze daarop hebben bedacht :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248502 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 17:52:
is er dan echt helemaal niets bekend van de 3th Wave. Beyond your imagination. weet niet wat ze daarop hebben bedacht :p
nee,, op dit moment is er niets bekend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

De tweede wave is nog niet zo lang uit, dus het verbaasd me niet dat er nog niks bekend is. Je kunt ook moeilijk verwachten dat ze zo even drie grote firmware-upgrades achter elkaar aan gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoD schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 21:12:
De tweede wave is nog niet zo lang uit, dus het verbaasd me niet dat er nog niks bekend is. Je kunt ook moeilijk verwachten dat ze zo even drie grote firmware-upgrades achter elkaar aan gooien.
toch willen ze die tweede wave wel in half maart laten uitkomen... best al snel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoD schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 21:12:
ja oké ik geef je groot gelijk !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
  • Nu online
heeft er iemand ook last van als je de oplader erin ( in stopcontact ) doet dat hij dan helemaal gaat flippen.
zoals dat die dingen doet terwijl je nergens aanzit. zoals menu's openen en overal op klikken.
erg vreemd dit.

[ Voor 4% gewijzigd door jeroendh op 03-03-2008 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DummyXL
Ik heb een Ipod (trust) lader liggen hier maar ik durf het ding - de p2- er niet mee op te laden. Ik heb een mail naar Samsung gestuurd om te vragen of het zou kunnen en dit was hun reactie:
Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw YP-P2JQB.

In de handleiding staat vermeld dat de garantie niet van toepassing is
als er gebruik wordt gemaakt van accessoires die niet speciaal voor de
YP-P2JQB zijn.
Het kan dus wel werken maar wij raden het niet aan.

In dit geval kunt u het beste een oplader kopen via een van de volgende
bedrijven:

www.belkin.com/nl/samsung/mp3
www.i-luv.com
Vervolgens trust maar eens een mail gestuurd en gevraagd of het uitmaakt dat het een I-pod lader is en of ik die voor de P2 kan gebruiken, dit was hun reactie:
Geachte klant,

Het maakt wel uit want dit product is special gemaakt om te werken met
iPod.
Toch blijf ik twijfelen of het niet gewoon werkt een usb lader is een usb lader toch? met een universele standaard die dus gewoon alle usb apparaten kan laden?
Schijnbaar niet dus, dus laad ik het ding wel via de computer op, wat lastig is soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

USB is inderdaad standaard. Daar kan vrij weinig mee misgaan. Je hebt geen garantie dat het gaat werken, maar exploderende batterijen enzo -om maar wat te noemen- zal wel wat meevallen.
Heeft de iPod echter niet en non-standaard aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zelf gebruik een gewone usb lader... en dat werkt perfect.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
(geen spam :P )
http://www.nl.bol.com/is-...&plid=&lgl_BOL_OWNER_ID=1
die heb ik en hij doet het prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Er zullen er wel meer zijn die het prima doen, aangezien het vrij standaard dingetjes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DummyXL
Heeft de iPod echter niet en non-standaard aansluiting?
geen idee...

de P2 heeft dit: accu van 830 mHa DC3.7V en een classificatie van DC 5.0V / 500mA

en dat trust usb lader geval: ac220V~240V 50/60Hz 0.25A Output: gelijkspanning DC 5V 0.5A
En o ja je mag hem niet openmaken staat er op :P

Samsung 500mA ... lader 550mA hmmm.

iemand een zinnige opmering of dit gaat werken, zonder dat mijn P2 naar een aantal keer opladen kapot is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het gaat vooral om het voltage. Met een te hoog voltage kun je de speler opblazen.. echter.. USB is altijd 5V, dus daar ga je geen problemen mee hebben. USB = USB, dus dat zou altijd moeten werken, tenzij de fabrikant vervelende trucjes heeft ingebouwd om ervoor te zorgen dat het niet werkt :) Echter, onveilig is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
hmm m'n p2 liep laatst spontaal vast 8)7
is er al wat meer bekend over de nieuwe firmware ? het is immers al half maart *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

andyy schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 00:27:
hmm m'n p2 liep laatst spontaal vast 8)7
is er al wat meer bekend over de nieuwe firmware ? het is immers al half maart *O*
jah bij mij pas ook, eerst kon ik geen muziek afspelen, omdat hij het bestandstype kon lezen en daarna toen ik een filmpje bekeek liep hij helemaal vast, toen maar ff gereset en deed hij het weer :D

nog niets bekend over de nieuwe firmware, ook niet waar hij uit bestaat.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DummyXL
dat vastlopen tijdens een film starten heb ik ook één keer gehad na een reset niet meer.

Overigens heb ik nu mijn speler met de Trust USB lader opgeladen en hij is nog niet ontploft. :)
Ging overigens in 3 1/2 uur dus een half uur sneller dan via mijn pc.

Ben benieuwt wat de nieuwe firmware gaat brengen, ik hoop vooral dat hij bug "vrij" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
ik heb zo'n oplader alleen maar gekocht voor m'n zomervakantie dat ik 'm kan opladen zonder pc :P
maar sowieso is de huidige FW toch al redelijk bugvrij ? ik heb niet echt bugs kunnen ontdekken.
wat ik wel zou willen zien is dat er meer van de touchscreen gebruikt wordt gemaakt net zoals bij de KUCHKUCHipodKUCH en 24uursklok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
  • Nu online
Spammen is niet de bedoeling.

[ Voor 84% gewijzigd door RoD op 18-03-2008 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
  • Nu online
Ook hier melden dat je je speler verkoopt valt onder spam. Gebruik daarvoor Vraag en Aanbod op de FP

[ Voor 66% gewijzigd door RoD op 18-03-2008 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat werd ook tijd. Samsung loopt behoorlijk achter wat betreft geheugencapaciteit. Had het liefst gezien dat ze er ook direct een 32GB versie bij deden.. maargoed.. zo kunnen ze eerst weer even vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De samsung p2 16 gb is nu in china, maar het is nog onbekend of hij ook naar nederland komt. Bron: Gadgetzone.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik kan me niet anders voorstellen dan dat ie in Nederland op de markt komt. De versies t/m 8GB zijn hier immers ook... en voor de concurrentie met andere merken is het wel zo handig dat je met de toenemende geheugencapaciteiten meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het is allang voorbij half maart...
waarom is er nog niets bekend over de 3th blue wave ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Tsja, dat zul je toch aan Samsung moeten vragen... Ik denk zelf dat er binnenkort wel een aankondiging komt over wanneer ie uitkomt, maar het blijft afwachten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hee

Ik vroeg me eigenlijk af waar kan ik foto's vinden in precies de juiste resolutie voor m'n p2?
heb je daar software voor of delen mensen ze op een site?
zo ja kan iemand me hiermee verder helpen ?
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste