vandaag is de nieuwe bluewave 2 firmware versie uitgekomen van de Samsung P2
Ik heb hem geupdate van 2.08 UMS naar 3.07 en dat is goed gegaan hij is nog steeds UMS (*zonder het extra config file te gebruiken om het in UMS mode te zetten). Gewoon de standaard upgrade dus.
De veranderingen:
- Je kan nu van de radio opnemen.
- Foto's draaien en kunnen uitvergroot worden en kunnen zelfs zo uitvergroot als achtergrond gebruikt worden.
- De album lijst is nu niet alleen als lijst maar ook groter, lijkt een beetje op coverflow maar dan zonder animaties.
- Het menu met de kleine iconen aan de onderkant zijn nu wat mooier en in de achtergrond kan je de volgende iconen al zien.
- Tekst is nu te draaien.
- Er is nu een a->b funktie in het muziek afspeel menu, (GELUKKIG is de EQ knop daar nu weg -waar ik elke keer op klikte- ipv de "volgende" knop waardoor je eerst weer 10x op die knop moest drukken om je eigen EQ instelling weet terug te hebben)
- Eindelijk de mogelijkhein om bestanden te wissen, hiervoor moet je wel het bestand benaderen via het bestanden beheer.
- Er kunnen nu ook games gespeeld worden, deze moet je wel nog downloaden van de samsung website, uitpakken en plaasten in de games map op je P2, momenteel zijn het er 3. Een puzzel game, een game waar je smilies kan draaien om er 3 op een rij te krijgen en een shooter game, die laaste vind ik niet echt wat, hopenlijk komen er nog wat meer.
- verschillende beeld verhoudingen selecteren (aspect ratio), dit werkt echter alleen als het een 320×240 film is bij 480×272 kan je de afmeting niet aanpassen, beetje jammer maar als je bij het encoden de balken weghaald is het verder niet zo'n probleem. (tip: gebruik de Gom encoder, eenvoudig en het programma heeft een standaard P2 setting waardoor je zelf niets meer hoeft in te stellen

)
verder mis ik nog steets de mogelijkheid om helderheid en kleur in te kunnen stellen bij films, maar je moet natuurlijk wel iets we wensen houden he P
Er zit bij mij alleen ook nog steeds een bug in, die ook al in de vorige firmware versie zat, namelijk als je naar Pictures gaat en dan aan de rechterkant op de slider drukt en zonder los te laten naar beneden scrolt dan veranderd alleen het eerste plaatje, bij het loslaten gaat het wel goed, meer mensen hier last van? het is niet hinderlijk maar wel een bugje :x
Kan je die bugs overigens ook ergens melden?
@wacky160: Bij mij werkt het draaien van de foto's wel je moet een grote circkel maken met je vinger dan gaat het wel.
Ps. Nog een laaste waarschuwing LAAT EERST DE BATTERIJ van je P2 helemaal OP! er zijn elders al wat meldingen dat de update niet goed ging en dat de software raar doet, het schijnt dat bij de tweede fase van de upgrade waarbij de nieuwe bestanden worden gescheven de P2 meer accu spanning vraagt dan bij normaal gebruik waardoor als de accu spanning te laag is het mogelijk is dat bestanden niet goed worden overgezet. Eerst even helemaal opladen dus.
[
Voor 37% gewijzigd door
DummyXL op 31-01-2008 21:59
. Reden: zoemen veranderd in aspect ratio :P ]
Hier had een inspirerende tekst kunnen staan.