Hoofdcategorieën
Topicacties

Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 11 augustus 2008

quote:
denan schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 15:14:
[...]

Hoi Jan,

Het zou kunnen dat je nummer niet goed geporteerd is vanaf de oude partij. Bel je beide keren via hetzelfde netwerk naar dat nummer? Probeer anders eens uitgaand te bellen met die telefoonlijn.. werkt dat wel goed (en zie je het correcte nummer in het display van je gsm) dan heeft de partij waarmee je gaat testen het nummer van je vriendin nog geregistreerd ipv netjes opgeruimd.
Hoi Denan,

Helaas, er werkt telefonisch niets. ADSL werkt inmiddels prima. Ik ga vanavond de sneheid testen. Als ik de aangesloten telefoon (meerdere geprobeerd) probeer dan krijg ik een dode lijn, dus geen enkel geluid.
Als ik van buiten naar haar vaste of tijdelijke nummer bel krijg ik het 'nummer bestaat niet' melodietje.
Volgens de helpdesk is het een PPP probleem.

Toch 'even' de helpdesk gebeld, daar zeiden ze dat er aan gewerkt werd en dat ze zouden vermelden dat ik gebeld had. Ik schat dat ik nu rond de ¤ 70,00 verbeld heb alles bij elkaar. Uiteraard gedeeltelijk met mijn mobiele telefoon, want waarmee zou ik anders kunnen bellen als ik bij haar thuis ben. De mobiele kosten zitten daar dus niet bij.

Maar ik stel het op prijs dat je met me meedenkt. :)

Groeten,
Jan

Heb al een tijdje DNS problemen met de servers van BBeyond, ik dacht ga nu maar eens ff me ex collega's bellen... nou goed... om een lang verhaal kort te maken, de persoon waarmee ik sprak weet echt niks van de diensten van Alice... Ik heb DNS problemen en geef alle technische informatie en dan komt hij met internet explorer instellingen resetten en me splitter tussen de modem vandaan halen... ?? Als ik een nslookup doe heb ik een dns query time-out, hoezo splitter? me verbinding is op dat moment gewoon online en kan naar buiten pingen op IP... (natuurlijk dan niet op hostname, want de DNS reageert niet)... Ik gebruik nu tijdelijk die OpenDNS van aantal berichten terug, alleen vind ik dit niet wenselijk... moet gewoon werken... heb onderstaande mail gestuurd naar Alice... ben benieuwd :)... He Denan ?:P hehe...

---------------------------------------------------------

Geachte heer/mevrouw,

Na een lange discussie met de helpdesk probeer ik het mede via deze weg. Zal zelf ook nog even contact opnemen met BBeyond hierover, maar ook even jullie op de hoogte stellen

Ik ondervind veel problemen met de twee DNS servers die worden toegewezen door alice. Dit zijn de twee DNS servers van bbeyond... namelijk 62.177.144.11 en 82.204.127.40... veelvuldig geven deze een DNS- timout dit heb ik tevens getest via een nslookup in de prompt, in dit geval reageert de DNS gewoon niet, maar kan ik nog wel bijvoorbeeld pingen naar buiten toe.

De verbinding zelf is stabiel, daar ligt het niet aan. Graag wil ik serieus behandeld worden door iemand die weet waar hij over praat. Ik begrijp dat de helpdeskmedewerkers een "lijstje" moeten volgen, echter bevorderd dit niet de kwaliteit van de helpdesk. Na lange ervaring op de helpdesk o.a. Bij Multikabel/Pilmo en BBeyond weet ik waar ik over praat en ligt dit probleem toch echt in de BBeyond DNS servers die op bepaalde momenten gewoon niet reageren op een DNS query. Hoe gaan we dit op een wat hogere technische kwaliteit oplossen? Zonder met oplossingen te komen door bijvoorbeeld de splitter eruit te halen...

Wat heeft een splitter met een DNS query te maken, als je lijn stabiel is?

Graag met spoed een antwoord.

Met vriendelijke groet,

Marvin *******

---------------------------------------------------------

PD7F - eet Beemster Kaas

quote:
marvinh schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 20:37:
<lang goed onderbouwd verhaal over DNS server>
Denk je dat dat helpt? Ik zou in jouw geval al blij zijn met een stabiele verbinding en gewoon een paar andere DNS servers instellen, die van xs4all of telfort bijvoorbeeld, of wie dan ook.

You might be a redneck if Your house still has the "WIDE LOAD" sign on the back., .... ..

quote:
franssie schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 21:32:
[...]

Denk je dat dat helpt? Ik zou in jouw geval al blij zijn met een stabiele verbinding en gewoon een paar andere DNS servers instellen, die van xs4all of telfort bijvoorbeeld, of wie dan ook.
True, ik gebruik dus nu ook die openDNS servers en draait prima... ik haal 11Mbit en modem is 22 dagen online... maar het gaat er gewoon om dat ik dit inderdaad wel kan oplossen, maar er ook heel veel mensen zijn die er geen reet van snappen en dus een crappie verbinding hebben. Alice moet dit gewoon oplossen, ik gebruik nu een workaround... das niet de bedoeling... gewoon zorgen dat het werkt zoals het moet:) :o

Reg. datum: 17 september 2003

quote:
marvinh schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 22:28:
[...]

True, ik gebruik dus nu ook die openDNS servers en draait prima... ik haal 11Mbit en modem is 22 dagen online... maar het gaat er gewoon om dat ik dit inderdaad wel kan oplossen, maar er ook heel veel mensen zijn die er geen reet van snappen en dus een crappie verbinding hebben. Alice moet dit gewoon oplossen, ik gebruik nu een workaround... das niet de bedoeling... gewoon zorgen dat het werkt zoals het moet:) :o
hehe.. dat klopt inderdaad.. Vreemd dat die BBeyond DNS servers af en toe niet bereikbaar zijn. Ik zal het hier ook eens testen.. Heb je zo een tijdstip/interval?
quote:
denan schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 08:30:
[...]

hehe.. dat klopt inderdaad.. Vreemd dat die BBeyond DNS servers af en toe niet bereikbaar zijn. Ik zal het hier ook eens testen.. Heb je zo een tijdstip/interval?
Gisteren avond had ik het probleem rond 18:20.... komt wel vaker voor, alleen je moet natuurlijk net op dat moment een dns query doen, misschien kan iemand elke minuut eens een dns query uitvoeren via een proggie vanuit alice?... dan kunnen ze het zelf zien..

Ik hoorde trouwens bij "betrouwbare bron" dat er meer problemen zijn met die DNS server, gezien deze DNS server ook intern bij BBeyond en BBned wordt gebruikt :P

Ik zal het eens laten melden bij BBeyond/BBNED.
Nikon, Canon & Apple power

quote:
Mojo schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 17:50:
[...]

Geeft niks, ik geef dit even door aan BBned. Je bent nog op tijd :P Overigens het ding er gewoon in laten zitten. :) Eruit halen met een klapperlijn heeft geen zin. ;)
M'n klapperlijn is verdwenen alleen is m'n internet nu zo onwijs traaag dat ik er maar 1% meer aan heb ten opzichte van de klapperlijn.
Speedtest.nl meet 1Kb :S
Modem heb ik gereset maar nog steeds is het supertraag.
Scoobydoobydoo
Reg. datum: 18 juni 2001

De volgende dns-en zijn ook prima te gebruiken:

InterNLnet:
resolve10.dns.internl.net 217.149.196.6 (5 hops)
resolve20.dns.internl.net 217.149.192.6 (7 hops)

Surfnet:
ns0.amsterdam1.surf.net 192.87.106.106 (9 hops)
ns0.tilburg1.surf.net 192.87.36.36 (8 hops)
ns0.nijmegen1.surf.net 195.169.124.124 (8 hops)

Dit zijn de 'normale' opties:

Alice/BBeyond:
ns1.bbeyond.nl 62.177.144.11 (8 hops)
ns2.bbeyond.nl 82.204.127.40 (6 hops)

Opendns:
resolver1.opendns.com 208.67.222.222 (13 hops)
resolver2.opendns.com 208.67.220.220 (13 hops)

Ik zal kiezen voor de servers van InterNLnet, omdat ze toch al diensten voor Alice verzorgen, smtp.alice.nl staat ook in het InterNLnet netwerk en ze staan nog lekker dichtbij ook gezien het aantal router hops.
Een eigen caching dns server draaien is natuurlijk ook nog een optie ;)

gjs wijzigde dit bericht 15-08-2008 15:58 (4%)

Asus P5B Deluxe E6600@3.25GHz 4Gb Ram 1Tb HDD Geforce 7900GT

Mijn verhaal wordt ook steeds leuker. Eerst wisten ze niet waar de adsl was afgemonteerd, KPN geweest opgelost. Toen geen PPP, vrijwel meteen opgelost. Nu lijkt er een probleem in de routeringen, kan veel dingen wel bereiken op IP adres maar lang niet alles en krijg via traceroute gewoon foutmeldingen op sommige hops.

Krijg netjes een ip 93.125.187.78 lijkt prima, maar toch werkt het weer niet. Zijn er ergens routeringsproblemen hebben meer mensen hier last van? Is het trouwens mogelijk om handmatig jezelf een nieuw publiek IP te geven? Klant 84450

ajaxlon wijzigde dit bericht 15-08-2008 12:05 (8%)

Scoobydoobydoo

quote:
ajaxlon schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 12:00:
Mijn verhaal wordt ook steeds leuker. Eerst wisten ze niet waar de adsl was afgemonteerd, KPN geweest opgelost. Toen geen PPP, vrijwel meteen opgelost. Nu lijkt er een probleem in de routeringen, kan veel dingen wel bereiken op IP adres maar lang niet alles en krijg via traceroute gewoon foutmeldingen op sommige hops.

Krijg netjes een ip 93.125.187.78 lijkt prima, maar toch werkt het weer niet. Zijn er ergens routeringsproblemen hebben meer mensen hier last van? Is het trouwens mogelijk om handmatig jezelf een nieuw publiek IP te geven?
Modem even een half uurtje uit laten, dan zal je wel een ander ip krijgen. Waarschijnlijk alleen wel uit dezelfde 93.125.128.0/17 range.
Ik kan 93.125.187.78 wel pingen vanaf 78.27.30.25

gjs wijzigde dit bericht 15-08-2008 12:07 (3%)

quote:
ajaxlon schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 12:00:

Krijg netjes een ip 93.125.187.78 lijkt prima, maar toch werkt het weer niet. Zijn er ergens routeringsproblemen hebben meer mensen hier last van? Is het trouwens mogelijk om handmatig jezelf een nieuw publiek IP te geven?
Foutmeldingen op sommige hops is normaal, het ligt er maar aan of de desbetreffende server zo ingesteld is dat hij op jouw requests gaat reageren. Meestal krijg je een timeout of geen reactie (*) van routers die wel werken maar niet reageren op (in hun ogen) onzinnige requests. Als je uiteindelijk uitkomt bij het IP dat je zou moeten bereiken (bvb ping) dan weet je in ieder geval dat de route in orde is.

Ik kan je IP btw prima tracen, en ik zie geen rare dingen... dus wat is je probleem eigenlijk?
Jezelf een nieuw IP geven kan btw maar op één manier->de dhcp lease kwijtraken.. Haal anders je modem even van de stroom. Meestal is dat voldoende.

quote:
denan schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 12:07:
[...]

Foutmeldingen op sommige hops is normaal, het ligt er maar aan of de desbetreffende server zo ingesteld is dat hij op jouw requests gaat reageren. Meestal krijg je een timeout of geen reactie (*) van routers die wel werken maar niet reageren op (in hun ogen) onzinnige requests. Als je uiteindelijk uitkomt bij het IP dat je zou moeten bereiken (bvb ping) dan weet je in ieder geval dat de route in orde is.

Ik kan je IP btw prima tracen, en ik zie geen rare dingen... dus wat is je probleem eigenlijk?
Jezelf een nieuw IP geven kan btw maar op één manier->de dhcp lease kwijtraken.. Haal anders je modem even van de stroom. Meestal is dat voldoende.
Bedankt voor je snelle reactie. Modem is nu even van het stroom dus als je me nu kan pingen is het dubbel ip ;)

Routering geeft gewoon keiharde fouten via traceroute en ik kan zelfs de DNS servers niet bereiken. Het lijkt echt ergens een probleem op het netwerk, want de situatie is niet normaal. Zelfs mijn eigen serverpark is niet te benaderen alleen sommige andere machines op ip te pingen, maar meer niet dan wel... Modem config al gerest, daar ligt het dus blijkbaar niet aan want verbinding verder is prima.

Call staat uit, kan jij verder nog iets checken Denan?

Edit: Via een ander lijntje kan ik het ip 93.125.187.78 pingen terwijl modem uitstaat.......!!!

ajaxlon wijzigde dit bericht 15-08-2008 12:17 (4%)

Dat lijkt inderdaad een beetje op een routeringsfoutje.. kijk eens wat er gebeurt als je nu je modem weer aansluit. Wellicht is het probleem opgelost als je een ander IP krijgt?

(ik kan zelf bar weinig checken in geval van Alice lijnen e.d.)

Krijg geen ander ip adres en weer die .78... Klopt dus niks van het geheel lijkt me, hoe dit op te lossen?

quote:
satori_nl schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 18:35:
[...]

Hoi Denan,

Helaas, er werkt telefonisch niets. ADSL werkt inmiddels prima. Ik ga vanavond de sneheid testen. Als ik de aangesloten telefoon (meerdere geprobeerd) probeer dan krijg ik een dode lijn, dus geen enkel geluid.
Als ik van buiten naar haar vaste of tijdelijke nummer bel krijg ik het 'nummer bestaat niet' melodietje.
Volgens de helpdesk is het een PPP probleem.

Toch 'even' de helpdesk gebeld, daar zeiden ze dat er aan gewerkt werd en dat ze zouden vermelden dat ik gebeld had. Ik schat dat ik nu rond de ¤ 70,00 verbeld heb alles bij elkaar. Uiteraard gedeeltelijk met mijn mobiele telefoon, want waarmee zou ik anders kunnen bellen als ik bij haar thuis ben. De mobiele kosten zitten daar dus niet bij.

Maar ik stel het op prijs dat je met me meedenkt. :)

Groeten,
Jan
Hoi Denan,

Vanaf een aantal verschillende telefoon providers (incl. oorspronkelijke KPN) gebeld, maar het nummer blijft de 'niet aangesloten' melodie geven. Dit geldt trouwens ook voor het tijdelijke Alice nummer en die heeft geen last van de portering.

Gisteravond ook de snelheid op de ADSL lijn getest met de BBNed snelheidstest met als resultaat 3.2 Mb/s. Dat is niet overdreven snel, maar beter dan het inbelnummer dat ze had.

Groeten
Jan

quote:
ajaxlon schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 12:27:
Krijg geen ander ip adres en weer die .78... Klopt dus niks van het geheel lijkt me, hoe dit op te lossen?
@satori/ajax:
Toch even de helpdesk bellen, maar daar wel duidelijk aangeven dat alle normale 1e lijns checks al gedaan zijn en dat het een 2e lijns probleem is. (mochten jullie de helpdesk nog niet gebeld hebben)

@DNS-verhaal:
ik krijg net een reactie van mensen van Alice dat het DNS verhaal bij BBeyond in onderzoek is.
quote:
denan schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 13:35:
[...]

@DNS-verhaal:
ik krijg net een reactie van mensen van Alice dat het DNS verhaal bij BBeyond in onderzoek is.
Kijk nice... vind het wel vreeemd dat je dit soort dingen niet bij Alice via de normale manier kan melden, sommige medewerkers moeten toch echt ff instructies krijgen dat ze ook meer van de klant aan moeten nemen. Niet elke klant is hetzelfde en hierop moet de helpdesk medewerker kunnen inspelen door zijn gespreks manier aan te passen aan het zelfde niveau als de klant...

Nu nog een reactie op me mailtje afwachten :)
contactnummer: 160813.

quote:
marvinh schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 14:08:
[...]

Kijk nice... vind het wel vreeemd dat je dit soort dingen niet bij Alice via de normale manier kan melden, sommige medewerkers moeten toch echt ff instructies krijgen dat ze ook meer van de klant aan moeten nemen. Niet elke klant is hetzelfde en hierop moet de helpdesk medewerker kunnen inspelen door zijn gespreks manier aan te passen aan het zelfde niveau als de klant...
Natuurlijk kan dat wel, maar (net zoals bij Pilmo) zul je altijd te maken hebben met een verschil in kennisniveau tussen verschillende medewerkers. Zo zal een Mojo direct doorhebben wat het probleem is (en ook eventuele achterliggende problemen opmerken) en zullen andere mensen daar gewoon niet op komen en zich 100% aan het callscript houden. Voor vragen die het kennisgebied van de 1e lijns medewerker te boven gaan hebben ze bij Alice volgens mij wel een soort 'experts/teamleiders' rondlopen waaraan de 1e lijns medewerker vragen kan stellen.
quote:
denan schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 14:26:
[...]

Natuurlijk kan dat wel, maar (net zoals bij Pilmo) zul je altijd te maken hebben met een verschil in kennisniveau tussen verschillende medewerkers. Zo zal een Mojo direct doorhebben wat het probleem is (en ook eventuele achterliggende problemen opmerken) en zullen andere mensen daar gewoon niet op komen en zich 100% aan het callscript houden. Voor vragen die het kennisgebied van de 1e lijns medewerker te boven gaan hebben ze bij Alice volgens mij wel een soort 'experts/teamleiders' rondlopen waaraan de 1e lijns medewerker vragen kan stellen.
True... ben ik compleet met je eens, toen bij Pilmo hadden we dit natuurlijk ook, echter raadpleeg je dan ff een collega of geef je de klant aan een andere medewerkers die even beter kan helpen.

Ik vroeg ook naar een 2de lijn bij deze persoon alleen hij zei: "nee meneer, ik kan u niet doorverbinden. Ik kan u ook gewoon helpen, maar dan moet u wel een aantal stappen doorlopen"...
Mijn reactie was dan ook "Dat ben ik met je eens, alleen moeten die stappen wel met het probleem te maken hebben" :)

Lastig persoon dat je bent ;)

Ik heb het even nagevraagd, en de Alice helpdeskers hebben inderdaad geen 2e lijn waarnaar ze kunnen doorverbinden, maar wel vraagbaken die allemaal een eigen expertise hebben. Bij vage technische (bvb het DNS probleem of een Routeringsprobleem) problemen zouden zij in staat moeten zijn om te zien wat het probleem is.
Scoobydoobydoo

quote:
marvinh schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 14:08:
Tsja dat is juist het probleem, meeste helpdeskers lopen gewoon een standaard draaiboek door en hebben zelf weinig technische achtergrond, en als ze dat wel hebben dan zullen ze waarschijnlijk niet (lang) op een helpdesk zitten.

Reg. datum: 13 augustus 2007

Ooit heb ik Deel 2 hier gestart omdat Deel 1 aardig volliep.
Ik zie nu dat Deel 2 al meer dan 80 pagina's bevast, is het geen idee om Deel 3 te openen?
Dit wil ik best doen maar dan gebruik ik de startpost van Deel 2 en is vast ondertussen een hoop veranderd dus wellicht kan een Aliceklant het beter even doen :)

quote:
denan schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 13:35:
[...]

@satori/ajax:
Toch even de helpdesk bellen, maar daar wel duidelijk aangeven dat alle normale 1e lijns checks al gedaan zijn en dat het een 2e lijns probleem is. (mochten jullie de helpdesk nog niet gebeld hebben)
Bedankt voor je reactie.
Heb gisteren de helpdesk gebeld. Het probleem ligt al bijna 3 weken bij de 2e lijn, maar het contact daarmee is net zo dood als de telefoon. Geen enkele feedback. De helpdesk zegt dat ze alleen maar in de ticket erbij kunnen schrijven dat ik nog een keer gebeld heb.

Groeten
Jan

Pagina: 1 2 3 4 ... 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: