Hoofdcategorieën
Topicacties

Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 last

Nieuw Topic
President Evil

quote:
rajackar schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 14:05:
Ik probeer al maanden van alice af te komen nadat ze mijn lijn aan KPN hadden overgedragen omdat iemand in huis telefonie had aangevraagd. Ze hebben het abbo dus gewoon door laten lopen terwijl ze geen lijn hadden om de diensten op te leveren |:( Er is mij niet eens verteld dat de lijn overgedragen was. Daar moest ik na een paar keer bellen zelf achter komen.
Nu zou het abbo opgezegd zijn per april alleen bleef ik facturen krijgen. Twee maanden geleden bleek dat in het systeem april 2009 stond. En aangezien ik dit niet in de bevestiging heb gemerkt is dat dus ook mijn fout....
Nu lijkt het erop dat de betalingen en de facturen eindelijk gestopt zijn. Ik heb echter de doos waarin in de modem terug moet sturen en de bijbehorende instructies nooit gehad. Moet ik hier nou weer zelf achteraan of zal ik de modem gewoon houden en eens gaan kijken of ze er ooit zelf nog mee komen?
Ook zou ik eigenlijk al het teveel betaalde abbo geld terug willen krijgen maar ik vraag me af of dat juridisch gezien überhaupt kan.
Net toch maar even alice gebeld. Zonder opgaaf van reden weigeren ze om nog een retourbox te sturen. Ik moet alles zelf maar regelen. Op zich natuurlijk zo gebeurd maar de manier waarom je afgescheept wordt zet bij mij heel veel kwaad bloed. Het antwoord was "ja, het opsturen lukt kennelijk niet". Met nog even de mededeling dat wel alles direct op moet sturen omdat ik anders 75 euro boete krijg. Ben benieuwd op alice "het opsturen lukt kennelijk niet" van mij ook aanneemt als excuus...

I don't have hard drives. I just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Reg. datum: 17 september 2003

quote:
Zo'n zwangerschap is anders binnen 5 minuten gepiept.. Daar zal een overstap naar een andere provider niet veel invloed op hebben ;)
Reg. datum: 23 juli 2008

quote:
rajackar schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 09:01:
[...]

Spelfouten!

@mojo: Zou je nog even naar mijn eerdere post willen kijken en evt advies geven? Dank!
Waarom moeten mensen altijd comentaar geven ?
Als je het niet wilt lezen lees dan niet!

LoL
Ik ben al op die fout gewezen!
Ik ben daarna . en , gaan gebruiken en nog steeds comentaar!

Reg. datum: 11 augustus 2008

quote:
denan schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 15:11:
[...]

Zo'n zwangerschap is anders binnen 5 minuten gepiept.. Daar zal een overstap naar een andere provider niet veel invloed op hebben ;)
Zolang ik zat te WOWen had ik geen tijd voor 5 minuten ..........
http://www.break.com/index/warcraft_reduces_sex_drive.html :)

Ziet er naar uit dat ik naar dag 11 ga zonder internet en telefoon want ik heb nog steeds niks gehoord.

quote:
nootgevallen schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 15:43:
[...]

Zolang ik zat te WOWen had ik geen tijd voor 5 minuten ..........
http://www.break.com/index/warcraft_reduces_sex_drive.html :)

Ziet er naar uit dat ik naar dag 11 ga zonder internet en telefoon want ik heb nog steeds niks gehoord.
Dan doe je toch iets fout.. ik kan me nog uit mijn raids herinneren dat ik dat met 1 hand en een half oog kon spelen na 2-3x dezelfde run :) (prot warrior of healer)

quote:
denan schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 16:01:
[...]

Dan doe je toch iets fout.. ik kan me nog uit mijn raids herinneren dat ik dat met 1 hand en een half oog kon spelen na 2-3x dezelfde run :) (prot warrior of healer)
wat deed je met je andere hand dan ? :D

Eve spelen? ;)
Reg. datum: 01 december 2007

Eve en WoW tegelijk spelen? dat is heiligschennis :P

The Power Within
Reg. datum: 15 augustus 2003

De afgelopen dag geen internet gehad met m'n telfort lijn :/ reacties bleven daarom even uit :P

Ik loop de lijst morgen even na. Daarna ga ik 2 weken op vakantie, dus dan kan ik even niks betekenen :)
quote:
nootgevallen schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 09:41:
Max bits per bin optie van 15 naar 14 of lager gezet en gesaved en gereboot , maar de situatie blijft hetzelfde . de modem knippert wel maar gaat even 10seconde online en dan heb ik ook internet en dan klapt het er weer uit . Hoop dat ze nu snel gaan bellen want ik ben het nu wel zat.

Dag 10 zonder internet en telefoon :'( (volgens alice telt het weekend niet mee dus 8 dagen)
Kan geen world of warcraft spelen dus nu is er een kans dat me vriendin zwanger raakt (van mij) en wie gaat DAT BETALEN!? 8)7
Probeer hem ook wat lager, op 10 ofzo, of misschien zelfs nog minder. :P

Mojo wijzigde dit bericht 13-08-2008 22:35 (63%)

quote:
Mojo schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 22:13:
De afgelopen dag geen internet gehad met m'n telfort lijn :/ reacties bleven daarom even uit :P

Ik loop de lijst morgen even na. Daarna ga ik 2 weken op vakantie, dus dan kan ik even niks betekenen :)
Hallo Mojo,

Ik zou vandaag nog reageren op het aansluiten van de telefoon voor mijn vriendin. Helaas geen enkele verandering. Als je haar nummer belt, het normaal nummer of het tijdelijke nummer, dan krijg je het telefoonmelodietje dat aangeeft dat je een niet bestaand nummer belt. Volgens je laatste bericht zouden ze er vandaag (13e aug) naar kijken. Lukt het je om de status nog door te geven voor je met vakantie gaat?

PS: ADSL werkt nu inderdaad goed. Ik heb nog geen snelheidstest gedaan, maar dat komt nog.

Mocht ik niet meer kunnen reageren voor je met vakantie gaat, dan wens ik je alvast een heel plezierige vakantie toe. Ik heb inmiddels nagenoeg de hele thread doorgelezen en moet zeggen dat ik je inzet voor de hulpbehoevenden, zoals ikzelf, erg waardeer.

Klantnr: 78212

Groeten,
Jan

Reg. datum: 03 januari 2008

Mojo >>> Ook van mij een hele fijne vakantie. Bedankt voor alles wat je voor ons doet (dit geldt natuurlijk ook voor Denan!).

Hallo Mojo,
Zie je meschien kans, om mijn klantnummer nog in te zien!?

Bedankt! NL00050289

KPN is langsgeweest en de lijn komt op, telefonie werkt op.. Krijg alleen geen WAN IP en kan dus niet internetten, vreemd.. Zou er nog iets bij Alice aangezet moeten worden of moet ik nog ergens activeren hiervoor? Klant 84450

Typisch...
quote:
ajaxlon schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 15:48:
Als het goed is stond er al iets in het Alice systeem, kan dat?

Is er in geen systeem te zien op welk poortje het is aangesloten, of moeten ze dan echt de kast van KPN in? Heb het goede zwaartepunt netjes doorgegeven bij aanmelding, ben benieuwd of dat ook netjes is doorgekomen. Het is in mijn optiek trouwens wel een zwaartepunt, ISRA komt na zwaartepunt in dit geval.

Hartelijk dank voor je hulp Mojo! Ben benieuwd hoe snel KPN is ;)

[...]

The Power Within

quote:
satori_nl schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 22:37:
[...]

Hallo Mojo,

Ik zou vandaag nog reageren op het aansluiten van de telefoon voor mijn vriendin. Helaas geen enkele verandering. Als je haar nummer belt, het normaal nummer of het tijdelijke nummer, dan krijg je het telefoonmelodietje dat aangeeft dat je een niet bestaand nummer belt. Volgens je laatste bericht zouden ze er vandaag (13e aug) naar kijken. Lukt het je om de status nog door te geven voor je met vakantie gaat?

PS: ADSL werkt nu inderdaad goed. Ik heb nog geen snelheidstest gedaan, maar dat komt nog.

Mocht ik niet meer kunnen reageren voor je met vakantie gaat, dan wens ik je alvast een heel plezierige vakantie toe. Ik heb inmiddels nagenoeg de hele thread doorgelezen en moet zeggen dat ik je inzet voor de hulpbehoevenden, zoals ikzelf, erg waardeer.

Klantnr: 78212

Groeten,
Jan
Ik werk zelf niet met telefonie, dus ik ben bang dat ik je daar niet mee kan helpen :( Het Technische deel lijkt op orde.
quote:
No ApOloGies schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 09:34:
Hallo Mojo,
Zie je meschien kans, om mijn klantnummer nog in te zien!?

Bedankt! NL00050289
Ligt bij BBned, heb geduld m'n vriend ;)
quote:
ajaxlon schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 09:58:
KPN is langsgeweest en de lijn komt op, telefonie werkt op.. Krijg alleen geen WAN IP en kan dus niet internetten, vreemd.. Zou er nog iets bij Alice aangezet moeten worden of moet ik nog ergens activeren hiervoor? Klant 84450

Typisch...

[...]
Bel Alice even, dat is een PPP probleem, dat lost zichzelf niet op.
quote:
Alpha-sphere schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 09:29:
@Mojo,

ik ben de zoveelste die aan je hoofd zeurt waarschijnlijk maar zou je ook voor mij even kunnen kijken wat de status is van m'n ticket. Ik heb zeker sinds 9 Juli een klapper lijn en misschien zelfs al langer omdat ik pas net terug ben van vakantie.
De helpdesk medewerker zei dat ik de stroom van m'n modem af moest halen en dan later er weer terug op moest zetten en dan kijken of het al gefixed is. Dat was maandag ochtend 8 uur. Maandag was er nog steeds een klapper lijn. Dinsdag de hele dag de stroom eraf gehaald en nog steeds een klapper lijn. Nu weer de stroom eraf gehaald en maar hopen dat het vanavond wel gefixed is.
Ik weet niet precies wat ze van plan zijn om te gaan doen maar dat zou ik wel willen weten. Gaan ze me snelheid verlagen? Hiervoor was m'n verbinding sinds aansluiting (2 maanden) altijd stabiel geweest.

Alvast bedankt.

Klanten nummer is NL00061568
In behandeling bij BBned. Komt goed ;)

Thanks! Heb vanochtend gebeld en werd me verteld dat het door moet naar de 2de lijn helpdesk. Call gemaakt etc en nu weer 1 tot 10 dagen wachten. Vreemd verhaal als je het mij vraagt bij een nieuwe oplevering. Andere mensen hier ook last van gehad? En waar ligt deze fout?
quote:
Mojo schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 14:51:
[...]

Bel Alice even, dat is een PPP probleem, dat lost zichzelf niet op.

quote:
Mojo schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 14:51:
[...]

Ik werk zelf niet met telefonie, dus ik ben bang dat ik je daar niet mee kan helpen :( Het Technische deel lijkt op orde.

[...]
Hallo Mojo,

Bedankt voor je reactie. :) Jammer dat de telefonie buiten je competences valt.
Heb net geprobeerd te bellen met de helpdesk, maar het schijnt nog drukker te zijn dan normaal :(

Prettige vakantie,
Jan

quote:
satori_nl schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 15:11:
[...]

Hallo Mojo,

Bedankt voor je reactie. :) Jammer dat de telefonie buiten je competences valt.
Heb net geprobeerd te bellen met de helpdesk, maar het schijnt nog drukker te zijn dan normaal :(

Prettige vakantie,
Jan
Hoi Jan,

Het zou kunnen dat je nummer niet goed geporteerd is vanaf de oude partij. Bel je beide keren via hetzelfde netwerk naar dat nummer? Probeer anders eens uitgaand te bellen met die telefoonlijn.. werkt dat wel goed (en zie je het correcte nummer in het display van je gsm) dan heeft de partij waarmee je gaat testen het nummer van je vriendin nog geregistreerd ipv netjes opgeruimd.
16:00 Cup-a-soup.
Reg. datum: 21 december 2000

Hmm, ik heb sinds drie weken Alice en opzich werkt het prima. Echter zijn er bepaalde sites (totaal willekeurig) die helemaal niet bereikbaar zijn, (zoals www.belegger.nl, die het nu wel weer prima doet, maar de afgelopen twee uur onbereikbaar was. En zo gaat het met meer sites.) en sommige sites waar geen enkele foto of wat dan ook wordt weergegeven.

Is dit een bekend probleem? En zijn er oplossingen voor?

Pizzaman wijzigde dit bericht 14-08-2008 15:27 (15%)

quote:
Pizzaman schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 15:26:
Hmm, ik heb sinds drie weken Alice en opzich werkt het prima. Echter zijn er bepaalde sites (totaal willekeurig) die helemaal niet bereikbaar zijn, (zoals www.belegger.nl, die het nu wel weer prima doet, maar de afgelopen twee uur onbereikbaar was. En zo gaat het met meer sites.) en sommige sites waar geen enkele foto of wat dan ook wordt weergegeven.

Is dit een bekend probleem? En zijn er oplossingen voor?
Van een ander forum:

Dit probleem komt bij 2 verschillende alice klanten voor 93.125.XXX.XXX (Den Haag) en 78.27.XXX.XXX (Vlaardingen).

Heb het probleem waarschijnlijk kunnen oplossen door de DNS-servers van Alice te veranderen naar 2 OpenDNS-servers.

Primary DNS: 208.67.222.222 resolver1.opendns.com
Secondary DNS: 208.67.220.220 resolver2.opendns.com

Deze waardes moet je invoegen in de CopperjetModem (kan zonder administratorbevoegdheid, user heeft voldoende rechten!).

Invullen bij: configuration --> dns relay (na herstart staan DNS Servers Alice als optie 3 en 4)
Invullen bij: status --> LAN Status --> DHCP Server settings (na herstrat staat er nog een Alice server als laatste DNS server)

ajaxlon wijzigde dit bericht 14-08-2008 15:30 (42%)

The Power Within

Alpha Sphere: Ik heb je net even geprobeerd te bellen, maar je neemt niet op :P Je lijn is al een tijdje down, heb je je modem enzo uitgezet? Schakel deze even in en als dat al is gebeurd laat dat als het kan nog even voor vijven weten, of bel de helpdesk, dan kan ik je er mee helpen :P Anders doet een collega het wat later. :)
Nikon, Canon & Apple power

quote:
Mojo schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 15:48:
Alpha Sphere: Ik heb je net even geprobeerd te bellen, maar je neemt niet op :P Je lijn is al een tijdje down, heb je je modem enzo uitgezet? Schakel deze even in en als dat al is gebeurd laat dat als het kan nog even voor vijven weten, of bel de helpdesk, dan kan ik je er mee helpen :P Anders doet een collega het wat later. :)
Crap, m'n modem ligt er inderdaad uit omdat de helpdeskmederwerker dat vroeg.
Ik zal even naar huis bellen en vragen of ze de stroom erop willen zetten.

Ik zit ergens waar slecht bereik is dus kan zijn dat je me niet te pakken kan krijgen.

Alpha-sphere wijzigde dit bericht 14-08-2008 17:03 (7%)

16:00 Cup-a-soup.
Reg. datum: 21 december 2000

quote:
ajaxlon schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 15:29:
[...]

Van een ander forum:

Dit probleem komt bij 2 verschillende alice klanten voor 93.125.XXX.XXX (Den Haag) en 78.27.XXX.XXX (Vlaardingen).

Heb het probleem waarschijnlijk kunnen oplossen door de DNS-servers van Alice te veranderen naar 2 OpenDNS-servers.

Primary DNS: 208.67.222.222 resolver1.opendns.com
Secondary DNS: 208.67.220.220 resolver2.opendns.com

Deze waardes moet je invoegen in de CopperjetModem (kan zonder administratorbevoegdheid, user heeft voldoende rechten!).

Invullen bij: configuration --> dns relay (na herstart staan DNS Servers Alice als optie 3 en 4)
Invullen bij: status --> LAN Status --> DHCP Server settings (na herstrat staat er nog een Alice server als laatste DNS server)
Ik zit in de regio Utrecht, maar zal het straks even proberen te veranderen.

The Power Within

quote:
Alpha-sphere schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 17:03:
[...]

Crap, m'n modem ligt er inderdaad uit omdat de helpdeskmederwerker dat vroeg.
Ik zal even naar huis bellen en vragen of ze de stroom erop willen zetten.

Ik zit ergens waar slecht bereik is dus kan zijn dat je me niet te pakken kan krijgen.
Geeft niks, ik geef dit even door aan BBned. Je bent nog op tijd :P Overigens het ding er gewoon in laten zitten. :) Eruit halen met een klapperlijn heeft geen zin. ;)

Pagina: 1 2 3 4 ... 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: