Gathering of Tweakers

Quicksearch
The Power Within
Reg. datum: 15 augustus 2003

quote:
MuVo schreef op maandag 21 juli 2008 @ 09:28:
Ik zit er aan te denken om van speedlinq+bellen over te gaan naar Alice + bellen. Maar nu heb ik daar een aantal vraagjes over (ervaring).

- Hoe is de stabiliteit van het internet (veel last van storingen?)
Weinig tot geen storingen, tenzij je lijn klappert, maar dat is vaak lokaal. Dat is het enige wat eigenlijk voorkomt.
quote:
- Werkt bellen zonder problemen? ( Met speedlinq waren we veel in gesprek en soms kosten waar we niet weten waar ze vandaan komen).
Bellen gaat via VoDSL, wat eigenlijk net wat beter is dan VoIP, omdat het naast je DSL loopt, in plaats van "erop".
quote:
- Hoe is de Ping latency, in games.
Weet ik veel :P
quote:
- Hoeveel gebruikers sluit Allice aan op 1 knooppunt?
Standaard overboeking van 1:40. Alle ADSL providers gebruiken dat.
quote:
- Wordt de afgesproken snelheid gehaald?
Je spreekt tot 20 Mbit af, ja dus. :P Check je lijnlengte even
quote:
- Zit er veel ping/latency verschil in ADSL1 en ADSL 2+? Ik heb nu op speedtest.nl een ping van 11, wat wordt dit met ADSL2?
Geen verschil zou ik zeggen, sneller dan 10 lukt toch vrijwel niet.
quote:
- De klantenservice is niet al te best, dit heb ik gelezen op verschilde sites. Maar hoe is de ervaring hier?
Valt wel mee :)
quote:
Alvast bedankt.
Krijg ik trouwens bericht dat mn nummer is geporteerd ofzo?

1000words.nl
Reg. datum: 23 december 2005

quote:
Xentor schreef op maandag 21 juli 2008 @ 12:38:
Nog 9 dagen dan worden wij aangesloten. :o hiephoi
Niet te vroeg juichen :D Maar ik hoop het beste voor je :D

Canon EOS 300D Digital Rebel | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 | Canon EF 28mm f/1.8 USM

quote:
Jrz schreef op maandag 21 juli 2008 @ 18:47:
Krijg ik trouwens bericht dat mn nummer is geporteerd ofzo?
Ja, tenminste ik kreeg via brief en e-mail bericht dat de portering was uitgevoerd.

http://fon.gethost.nl/

Reg. datum: 19 februari 2008

quote:
Mojo schreef op maandag 21 juli 2008 @ 13:44:
[...]

Weinig tot geen storingen, tenzij je lijn klappert, maar dat is vaak lokaal. Dat is het enige wat eigenlijk voorkomt.
[...]

Bellen gaat via VoDSL, wat eigenlijk net wat beter is dan VoIP, omdat het naast je DSL loopt, in plaats van "erop".
[...]
Weet ik veel :P

[...]

Standaard overboeking van 1:40. Alle ADSL providers gebruiken dat.
[...]

Je spreekt tot 20 Mbit af, ja dus. :P Check je lijnlengte even
[...]
Geen verschil zou ik zeggen, sneller dan 10 lukt toch vrijwel niet.

[...]

Valt wel mee :)
[...]
Bedankt, maar ik lees te veel slecte berichten over Alice, dus heb ik besloten om van speedlinq over te stappen naar Xs4all met VOIP. (Ik neem dan een abo met 8 mbit down en 1 mbit up, dit vind ik ruim voldoende want dat heb ik nu ook. + dat adsl 1 stabieler is ).

quote:
MuVo schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:05:
[...]

Bedankt, maar ik lees te veel slecte berichten over Alice, dus heb ik besloten om van speedlinq over te stappen naar Xs4all met VOIP. (Ik neem dan een abo met 8 mbit down en 1 mbit up, dit vind ik ruim voldoende want dat heb ik nu ook. + dat adsl 1 stabieler is ).
Tsja, zoals ook al 100x aangegeven, op een forum zijn er weinig mensen die zeggen dat het goed werkt. Ik heb alice sinds vorige week, en ben zeer tevreden.. en heb veel ervaring met BBned omdat ik zelf bij BBeyond heb gewerkt >:) ... kan altijd helpen als je problemen hebt" 8)

Het is mij!

Ik sluit me dan ook even aan bij de positieve geluiden. Tot op dit moment niets dan lof over Alice, verbinding werkt super stabiel en overgang vanaf orange ging zonder enkel probleem.

I intend to live forever. So far, so good.

Reg. datum: 17 september 2003

quote:
marvinh schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 17:23:
[...]

Tsja, zoals ook al 100x aangegeven, op een forum zijn er weinig mensen die zeggen dat het goed werkt. Ik heb alice sinds vorige week, en ben zeer tevreden.. en heb veel ervaring met BBned omdat ik zelf bij BBeyond heb gewerkt >:) ... kan altijd helpen als je problemen hebt" 8)
*zwaait naar marvin*.. Pilmo? ;)
quote:
MuVo schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:05:
[...]
Ik volg deze thread nu vanaf ongeveer februari/maart (toen ik zelf Alice heb aangevraagd en op Alice ben aangesloten) en ik zie het aantal klachten alleen maar afnemen. Als ik nu zou moeten kiezen voor Alice zou ik het erop wagen, met in mijn achterhoofd, dat ik Alice per maand kan opzeggen. De prijs/kwaliteit-verhouding is erg goed en vanwege de lage prijs neem ik een schoonheidsfoutje op de koop toe (Hoezo schoonheidsfoutje? :?).

http://fon.gethost.nl/

Beste Tweakers,

ik heb sinds begin juni Alice easy dsl en ben erg tevreden met de snelheid icm met mijn hitnews newsserver. Maar voor een aantal zaken heb ik soms wel een torrent client nodig, zoals voor een ubuntu distri ;-)

Nu heb ik die copperhead modem icm met de linksys wrt54g router en ik krijg in geen mogelijkheid de poorten "open". Ik heb begrepen datr dit een bekende issue is samen met deze router. Heeft iemand ervaring hiermee? Ik heb al gecheckt bij de alice gebruikers forum, maar geen van die oplossingen werken.

laat maar vallen.....

Hier nog een positieve reactie dan maar.....

Sinds 16-7 aangesloten bij alice en verbinding is (tot nu toe) stabiel en een download die dik twee keer zo hoog ligt als bij mijn vorige @home abbo.

Alleen telefoon moet ik nog testen..... Geen tijd gehad (lees: te lui, we hebben immers toch GSM's) om een analoge telefoon op de kop te tikken.

Powered By C8H10N4O2

The Power Within

quote:
mohawk0618 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 13:13:
Beste Tweakers,

ik heb sinds begin juni Alice easy dsl en ben erg tevreden met de snelheid icm met mijn hitnews newsserver. Maar voor een aantal zaken heb ik soms wel een torrent client nodig, zoals voor een ubuntu distri ;-)

Nu heb ik die copperhead modem icm met de linksys wrt54g router en ik krijg in geen mogelijkheid de poorten "open". Ik heb begrepen datr dit een bekende issue is samen met deze router. Heeft iemand ervaring hiermee? Ik heb al gecheckt bij de alice gebruikers forum, maar geen van die oplossingen werken.
Is dat niet gewoon je router? Op de copperjet kan je gewoon UPnP aanzetten. Of je gebruikt je linksys als switch en niet als router.

Wat als laatste ook kan is in je copperjet dmv de admin login de firewall e.d. uitzetten en dat alles door je linksys laten regelen.
<Piéééép>

quote:
bladebla schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 13:34:
[...]

Jawel, en dat vind ik knap lastig. Het modem krijgt gewoon geen WAN ip adres.

Net nu alles beter leek te gaan na een maanden lange nummerporteringsstrijd langs loketten van de Opta en Geschillencommissie Telecom duik ik nu deze problematiek weer in.

Het is simpel gewoon afwachten. Helpdesk contact levert helaas zo weinig op.
Bij het 1e contact laat iemand je diverse overbodige zaken controleren als fixed dns adressen invoeren. Bij het 2e contact zou de persoon aan de lijn een kaart in de wijkkast resetten. Bij het 3e contact zegt een medewerker dat hij nog nooit van die mogelijkheid heeft gehoord wat zijn collega heeft gedaan in de stap hiervoor en maakt dan pas een ticket aan. Zo jammer...
Mag ik heel even mijn hart luchten?
Intussen krijg ik al tien dagen geen internet. Exact aan de helpdesk verteld waar het probleem zit: PPPoA Error Status Our PAP login failed, authentication rejected.
En op welk punt ben ik nu aangekomen met een stevige rekening van het servicenummer in zicht?
"De 2e lijns helpdesk geeft aan dat u uw modem 10 minuten van het stroom moet halen en de kabels moet vervangen." En als ik dat niet gebeurt zal de 2e lijn geen verdere actie ondernemen...
Afgezien dat die Copperjet meer resets in zijn leven als broodbak heeft gehad dan hij ooit had verwacht, werd het kabel vervang verhaal te erg... :'( Ik doe ook maar de voordeur op, en weer van het nachtslot om te kijken of dat van invloed is :P

Dit loopt dan nog weer naast mijn nummerportering waar ik al vanaf februari mee bezig ben. Die is half uitgevoerd. Voor diverse mensen ben ik vanaf andere netwerken zoals voormalig @home en sommige KPN aansluitingen niet bereikbaar omdat 'het nummer niet in gebruik is'.
De Geschillencommissie Telecom kan geen zaak in behandeling nemen omdat Alice niet bij deze branche commissie is aangesloten. Hoe tegenstrijdig is echter de vermelding in de algemene voorwaarden dat men hier wel terecht kan. De Opta geeft echter aan dat ze een verplichting hebben zich aan te sluiten maar bemiddeld niet in individuele gevallen. <zucht> :|

Bedankt, dat ik het even kwijt mocht :)

|This Signature Intentionally Left Blank|

Sluuut pred 24y 255d 23h 55m
Reg. datum: 16 februari 2003

Vandaag Alice telefonisch opgezegd. Maar hopen dat het goed gaat. Ik zit nu onder XS4all met een statisch IP te internetten ;)

Omzetting is dus geheel perfect mag ik wel zeggen, verlopen. XS4all had gezegd dat de lijn morgen pas zou werken maar gelukkig zit ik gewoon online! :P

Overigens was het opzeggen niet echt een pretje, kreeg echt een eersteklas kneus aan de lijn die volgens mij net van de basisschool kwam. Maargoed.

[PRE] Asian.Backdoor.Sluts.9.XXX.DVDRip.XviD-Pr0nStarS

ik zou dus ook graag mijn hart luchten in dit topic!
en meschien nog wel wat hulp kunnen gebruiken in mijn laatste 5 resterende weken bij alice.
hier is mijn verhaal die ik vandaag geschreven heb naar alice over mijn opzegging
en al mijn problemen er is ook telefonisch contact geweest vandaag over de opzegging
dit staat onder aan.

naar aanleidng van het abonnement op alice en de slechte kwaliteit van alice 8)7
zou ik graag mijn abonnement bij deze opzeggen.
dit omdat ik als klant niet tevreden ben over de verbinding en de administratie van alice
maar ook zeker over de helpdesk en de manier waarop je als klant behandelt wordt!

ik zal het kort uitleggen :'( in april heb ik mezelf
aangemeld bij alice internet omdat ik bij mijn oude provider weg wilde voor adsl.
ik heb toen duidelijk aangegeven in verschillende gespreken
dat ik 1 juli afgesloten wordt van mijn oude provider!
ik krijg dan ook op 17 juni en 2de herinering van alice
op een bedrag van 136,71 euro-
en dat terwijl ik niet eens het pakket aangesloten had en nog bij mijn oude provider in dienst was.
de brief die ik kreeg was een 2de herinering en dat terwijl ik niet eens een 1ste heb gehad!!
ik betaal de rekening met de gedachte dat ik het wel zou terug krijgen zoals
beloofd werdt bij de helpdesk!

ik heb hier ook een brief voor gestuurt naar de administratie
dat ik hier niet mee eens was dat ik zou moeten betalen voor die 2 maanden!
deze werdt echter gewoon afgewezen.
dit omdat jullie niks konden vinden
in de administratie van alice dat ik niet zou aangegeven hebben dat 1 juli mijn oude provider stopt!
dit is echter zeker niet waar.
ik heb in het begin verschillende keren
gebelt hiervoor en aangegeven dat ik 1 juli alice aansluit
ook naar aanleiding van de brieven die ik kreeg van het aansluiten!

1 juli ik sluit alice aan en heb de eerste dag 8 mb internet!
dit was voor korte duur want de dag daarna had ik bijna geen tot niks internet.
ik gelijk bellen naar alice!
mijn verbinding werdt een klaperlijn genoemt en daar zou naar gekeken worden.
zij deden dit en ik had dus van woensdag 2 juli tot vrijdag 4 juli geen internet!
vrijdag 4juli deed de verbinding het weer echter met maar 5 mb!

dit ging goed tot de volgende vrijdag 11 juli toen werdt mijn verbinding in ene keer
uit het niets 1mb met zo nu en dan wegvallen!
ik heb toen verschillende keren gebelt
dit zou ongeveer 3 werkdagen duren voordat het verholpen zou zijn
ik wachten dus geduldig af!
tot ik 14 juli een incasso brief kreeg van edr incasso
ik was dus echt verbaast dat ik een incasso kreeg van 75 euro!
heb hiervoor gelijk gebeldt en de helpdesk kon mij niet helpen.
zei vertelde mij echter alleen dat ik volgens het systeem
3x een aanmanings brief gehad zou hebben over de maand juni!
dit is zeker niet waar omdat ik die brieven niet heb gekregen.
als ik zou weten dat er 30 euro- openstaat zou ik dit direct overmaken aan jullie!
dit heb ik dus niet geweten net als dat ik nooit een eerste aanmaning heb gekregen van de brief
die ik op 17 juni ontvangen heb!

ik bewaar mijn brieven echt altijd en gooi bijna niks weg
ik vind het dan ook ronduit belachelijk dat ik een incasso aan de deur heb gekregen.
voor een bedrag van 30 euro- die 75 is geworden + dat het bedrag ook nog eens van de maand juni is.
dit terwijl ik dus het pakket van alice niet eens aangesloten had!
dat zou betekenen dat ik dus 3 maanden internet + 45 euro- deurwaarder (en uiterraardt de modem 80 euro-)
zou moeten betalen zonder dat ik gebruik heb gemaakt van jullie service.
echter is nu ook zo dat ik dus de rekening van maand juli ook onderweg is
aangezien we bijna aan het einde van de maand zijn vandaag 23juli.
ik ga deze rekening dus ook niet betalen omdat ik vind dat ik al genoeg betaalt heb
voor een service die ik niet eens gehad heb!!

ik heb vanaf 11juli dus 512/kbps tot 1 mb internet
( en geen telefoon omdat ik volgens jullie achterliep met de rekening van de maand juni)
ik heb verschillende keren gebelt naar de helpdesk met hoe het ervoor staat
met de telefoon van mijn moeder !
zei zeiden dat de technische dienst wel contact zou opnemen !
het is nu vandaag 23 juli en nog steeds geen internet het is zelf zo
dat vandaag 23 juli ik hellemaal geen internet heb jah 23/kbps
ik zeg mijn abonement dan ook op bij alice schirfetlijk als telefonisch.
en ik zou natuurlijk wel eruit willen komen over het geld wat ik in de tussen tijd betaaltd heb!!
dit zou gaan om een bedrag van 211,61 euro- ik zou dan ook graag hier een tegemoet inzien
dit zeker omdat dit bedrag nog hoger wordt aangezien ik met telefonische afzeging 23 juli( vandaag )
te horen kreeg dat ik pas 30 augustus wordt afgesloten
en dus de maand juli en augustus ook nog moet betalen!!
ik neem dan ook aan dat ik hier zeker recht op zeggen heb
aangezien ik in totaal tot nu toe maar 7 dagen gebruik heb gemaakt van jullie service
en verder alleen maar elende heb gekregen door een abonnement te nemen op alice. :'( :'(

The Power Within

quote:
bladebla schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 19:53:
[...]

Mag ik heel even mijn hart luchten?
Intussen krijg ik al tien dagen geen internet. Exact aan de helpdesk verteld waar het probleem zit: PPPoA Error Status Our PAP login failed, authentication rejected.
En op welk punt ben ik nu aangekomen met een stevige rekening van het servicenummer in zicht?
"De 2e lijns helpdesk geeft aan dat u uw modem 10 minuten van het stroom moet halen en de kabels moet vervangen." En als ik dat niet gebeurt zal de 2e lijn geen verdere actie ondernemen...
Afgezien dat die Copperjet meer resets in zijn leven als broodbak heeft gehad dan hij ooit had verwacht, werd het kabel vervang verhaal te erg... :'( Ik doe ook maar de voordeur op, en weer van het nachtslot om te kijken of dat van invloed is :P

Dit loopt dan nog weer naast mijn nummerportering waar ik al vanaf februari mee bezig ben. Die is half uitgevoerd. Voor diverse mensen ben ik vanaf andere netwerken zoals voormalig @home en sommige KPN aansluitingen niet bereikbaar omdat 'het nummer niet in gebruik is'.
De Geschillencommissie Telecom kan geen zaak in behandeling nemen omdat Alice niet bij deze branche commissie is aangesloten. Hoe tegenstrijdig is echter de vermelding in de algemene voorwaarden dat men hier wel terecht kan. De Opta geeft echter aan dat ze een verplichting hebben zich aan te sluiten maar bemiddeld niet in individuele gevallen. <zucht> :|

Bedankt, dat ik het even kwijt mocht :)
Dat is duidelijk een PPP-authenticatie probleem, ik heb hier een paar posts geleden nog iets over gepost.

Het komt op het volgende neer:

Je modem doet een verzoek naar de Radius, die de lijn authentificeerd met je VCI/VPI en handoverpoint. Als deze overeenkomt krijg je een IP toegewezen.

Voorheen gebeurde dit passief, elke Alice lijn werd goedgekeurd. Nou moet van elke lijn ook die bovengenoemde punten overeenkomen. Mogelijkerwijs gaat het daar fout, het gaat nou immers actief. Anders is het een mogelijk fout profiel op de 10k router van BBned, dat wordt ook door Alice opgelost door middel van een ticket naar BBned. :)
<Piéééép>

quote:
Mojo schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 17:32:
[...]

Dat is duidelijk een PPP-authenticatie probleem, ik heb hier een paar posts geleden nog iets over gepost.

Het komt op het volgende neer:

Je modem doet een verzoek naar de Radius, die de lijn authentificeerd met je VCI/VPI en handoverpoint. Als deze overeenkomt krijg je een IP toegewezen.

[..]
Whoei....hij is weer in de lucht. :> Nu de overige problemen nog. En eens kijken naar restitutie.

Maar om op het technische verhaal terug te komen: VCI/VPI kan ik dat zien als een soort van kanalen voor verschillende providers? En het handover point?
Moet daar dan ook iets bij zitten wat een unieke verbinding weergeeft, in de zin van, bij het authenticeren geven we dìe specifieke verbinding wel of geen ip?

'k heb hier geen enkele kennis van :P

|This Signature Intentionally Left Blank|

Ik heb regelmatig (1 keer per uur) dat de DSL verbinding eruit knalt. Heb ik nog nooit gehad met quicknet, en ik weet niet of ik het ook het met mijn vigor. Ik heb nu de alice box aangesloten.
Ik kan niets terugvinden in de log, maar bij status staat op dat moment wel een rood kruisje.

Heb me vorige week ook aangemeld bij Alice en nieuwe aansluiting aangevraagd. Begon gelijk al vreemd: de velden van de naam waarop mijn girorekening staat, waren omgedraaid in de bevestigingsbrief die ik kreeg. Heb Alice gelijk een mailtje gestuurd met de vraag of die volgorde in hun systeem wel goed stond, om te voorkomen dat ze problemen zou krijgen bij het afschrijven van de abo-gelden.

Na bijna een werkweek kreeg ik dan vandaag een reactie: dat ik maar moet bellen in verband met de 'wet bescherming van (sic) persoonsgegevens' die het Alice zou verbieden om dit per mail af te handelen. Dat vind ik wel een heel interessante interpretatie van de Wbp, zeker als de consequentie is dat ik een duur 0900-nr moet bellen, enkel om te checken of Alice haar geld wel krijgt. Benieuwd hoe dit verder gaat...

ArjanDasselaar wijzigde dit bericht 25-07-2008 11:38 (0%)
Reden: typo hersteld

The Power Within

quote:
bladebla schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 20:27:
[...]

Whoei....hij is weer in de lucht. :> Nu de overige problemen nog. En eens kijken naar restitutie.

Maar om op het technische verhaal terug te komen: VCI/VPI kan ik dat zien als een soort van kanalen voor verschillende providers? En het handover point?
Moet daar dan ook iets bij zitten wat een unieke verbinding weergeeft, in de zin van, bij het authenticeren geven we dìe specifieke verbinding wel of geen ip?

'k heb hier geen enkele kennis van :P
Dat is wijkcentrale meuk, naast wat settings op de dslam. :)
Just my two cents....

Zucht.... modem is kapot, kan gebeuren natuurlijk. Maar waarom moet eerst de 1e lijns zijn scriptje afwerken en mag ik daarna 5 werkdagen zonder internet zitten totdat de 2e lijn terugbelt? En dan duurt het zeker nog 5 werkdagen dat ik een nieuw modem krijg? Sorry maar dat vind ik toch geen service van Alice.... Al met al zit ik dan straks 10 werkdagen (dat is dus 14 gewone dagen ong.) zonder internet, dat betekend dus voor mij ook 14 dagen minder betalen dan neem ik aan?

Heeft heimwee naar Oz
Sorry no have...

<fee-tje> de seks op moam zuigt sowieso
<fee-tje> nja, behalve die keer met moto-moi dan

Scoobydoobydoo

quote:
Zwerver schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 09:14:
Zucht.... modem is kapot, kan gebeuren natuurlijk. Maar waarom moet eerst de 1e lijns zijn scriptje afwerken en mag ik daarna 5 werkdagen zonder internet zitten totdat de 2e lijn terugbelt? En dan duurt het zeker nog 5 werkdagen dat ik een nieuw modem krijg? Sorry maar dat vind ik toch geen service van Alice.... Al met al zit ik dan straks 10 werkdagen (dat is dus 14 gewone dagen ong.) zonder internet, dat betekend dus voor mij ook 14 dagen minder betalen dan neem ik aan?
Heb jij of een kennis nog niet een ander modem liggen ? Die kan je ook prima gebruiken, dan hoef je niet zo lang te wachten. Is het modem echt defect ? Bij een collega van mij werd dit ook door de helpdesk 'geconstrateerd', hij kreeg dus een ander modem opgestuurd en je raad het al, werkt ook niet :( Op http://alice.gebruikers.eu/news.php kan je genoeg info vinden om een ander modem te configureren.

Asus P5B Deluxe E6600@3.25GHz 4Gb Ram 1Tb HDD Geforce 7600GT

Reg. datum: 06 november 2003

Mijn Alice lijn heeft een hele poos prima gewerkt. Nu heb ik er echter ook al weer een poos last van de de verbinding regelmatig heel even, zeg 10 seconden, weg is. Internet pagina's openen zich niet in die tijd, de telefoonverbinding valt weg, en tijdens het gamen raak ik hierdoor ook de verbinding met de server kwijt.

Ik geloof niet dat er echt een nieuwe verbinding gemaakt moet worden, het lijkt wel alsof er in die tijd gewoon helemaal niets binnenkomt.

Al met al erg frustrerend en ik zou er graag van af willen. Alice verzocht me het modem tien minuten uit te doen en met hun eigen korte kabel aan te sluiten waardoor het modem nu niet meer netjes uit het zicht maar in de weg staat. Dit heeft ook geen verbetering gebracht.

Het probleem doet zich op beide computers (met kabels) hier in huis voor en ook een van beide aansluiten zonder router maakt geen verschil.

Waar zou dit aan kunnen liggen en wat is er aan te doen?

Round en around again

Ik heb net ALice opgezegd. Het is weer warm buiten en WEER is de lijn instabiel. Ik heb van alles geprobeerd met de max bits per bin (15-10-8-6-etc) maar met dit weer (>23 graden) klappert de lijn er om de zoveel tijd uit. Hoe warmer hoe instabieler. Van de technische dienst heb ik nog steeds niets gehoord en ik heb er genoeg van. Ik ben vanaf 11 augustus weer terug bij Ziggo/@home...

Asus A6Va

Reg. datum: 17 september 2003

quote:
LouisXV schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 12:49:
Mijn Alice lijn heeft een hele poos prima gewerkt. Nu heb ik er echter ook al weer een poos last van de de verbinding regelmatig heel even, zeg 10 seconden, weg is. Internet pagina's openen zich niet in die tijd, de telefoonverbinding valt weg, en tijdens het gamen raak ik hierdoor ook de verbinding met de server kwijt.

Ik geloof niet dat er echt een nieuwe verbinding gemaakt moet worden, het lijkt wel alsof er in die tijd gewoon helemaal niets binnenkomt.

Al met al erg frustrerend en ik zou er graag van af willen. Alice verzocht me het modem tien minuten uit te doen en met hun eigen korte kabel aan te sluiten waardoor het modem nu niet meer netjes uit het zicht maar in de weg staat. Dit heeft ook geen verbetering gebracht.

Het probleem doet zich op beide computers (met kabels) hier in huis voor en ook een van beide aansluiten zonder router maakt geen verschil.

Waar zou dit aan kunnen liggen en wat is er aan te doen?
Reset je copperjet eens naar de factory defaults.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws