Gathering of Tweakers

Quicksearch
Heb ik het goed begrepen dat je eerst Tele2 had en nu Alice? Of gebruik je Alice naast Tele2?
In de eerste situatie zou je eens kunnen proberen de Tele2-kabel te bruiken ipv de Alice-kabel.

http://fon.gethost.nl/

Reg. datum: 25 januari 2001

Sinds zaterdag ochtend ook last van het PPP attempting to connect probleem... Hij zegt authentication rejected.

Helpdesk heeft na veel 'domme' checks technisch ticket aangemaakt...nu internet op UMTS... Go Alice....

Is er hier iemand die weet hoe ik dit kan aanpakken? Ik ben er redelijk zeker van dat er iets aan hun kant is omgevallen. Ik heb nog geeneen topic gezien hier of bij het alice forum dat was opgelost met dit probleem... tenzij je overstappen naar een andere provider een oplossing noemt...

Waar dient de AB-stekker eigenlijk voor?
Ik kan toch gewoon mn tel. kabel in de modem doen, zonders splitter / ab-kabel?

Splitter is alleen nodig als je nog een KPN tellijn hebt toch?
Wat doet die AB-stekker dan?

Oh ja, sinds ik alice heb, doet mijn nummerherkenning het niet (alice box nog niet aangesloten, tel nog op splitter voor adsl-1 modem, zoals het was..)

Ik moet nog effe aansluiten, maar ik begrijp het nut van de splitter + AB-stekker combi niet zo goed
--
Oh ja, het dynamische IP adres is behoorlijk dynamisch :(
Ik heb alweer een ander IP adres... best irritant.

Jrz wijzigde dit bericht 14-07-2008 23:49 (10%)

The Power Within
Reg. datum: 15 augustus 2003

Die AB-stekker is voor de lifeline. Je kan daarmee analoge KPN telefonie doorgeven aan je modem, die dat naast het VoDSL zet. Als je dan op KPN of Alice gebeld wordt gaat in beide gevallen je telefoon gewoon over. De AB stekker maakt van 2 aderparen in verschillende kabels 2 paren in 1 kabel, that's all. :)

Bij Alice Easy is dat ding inderdaad niet nodig. :)

Een aantal weken geleden is er iets veranderd in de afhandeling van het PPP verzoek dat een Alice modem doet. Het gaat nu als volgt:

1. Modem doet PPP verzoek

2. PPP verzoek komt aan op de Radius

3. De Radius bekijkt of de lijn waar het PPP verzoek vandaan komt bekend is

Zo ja, dan deelt ie een IP adres uit (verzoek is dan ‘geauthentiseerd’)

Zo nee, wordt er geen IP adres uitgedeeld

Voorheen werd stap 3 niet actief uitgevoerd, wat betekende dat elk PPP verzoek van welke Alice lijn dan ook werd geauthentiseerd. Er werd dus niet gekeken of de lijn waar het PPP verzoek vandaan komt wel een actieve Alice lijn betrof.

De TD kan je hier inderdaad mee helpen. :) Mogelijkerwijs is dit waarom je lijn niet meer werkt. De Radius kijkt nou actief naar je VPI/VCI en Handoverpoint, wat voorheen dus niet gebeurde. Dit is niet iets wat je lokaal kan oplossen.

Mojo wijzigde dit bericht 15-07-2008 10:53 (55%)

quote:
Mojo schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 10:50:
Die AB-stekker is voor de lifeline. Je kan daarmee analoge KPN telefonie doorgeven aan je modem, die dat naast het VoDSL zet. Als je dan op KPN of Alice gebeld wordt gaat in beide gevallen je telefoon gewoon over. De AB stekker maakt van 2 aderparen in verschillende kabels 2 paren in 1 kabel, that's all. :)
Aha. Dus als ik het goed begrijp heb ik 2 lijnen (KPN, en Alice). En op beide nummers zal dan mijn telefoon overgaan als ik het aansluit zoals het hoort :)

Maar uiteindelijk zal mijn KPN lijn weg zijn toch? Want ik ben overgestapt op Alice Comfort. Geen rekening van kpn meer. Of heb ik dit verkeerd?

The Power Within

Correct. :) Dan kan je de AB-stekker en splitter weghalen.
quote:
Mojo schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 12:18:
Correct. :) Dan kan je de AB-stekker en splitter weghalen.
Mooi.. dan wacht ik gewoon tot mn kpn lijn het begeeft :) Duurt wel lang moet ik zeggen..
Of krijg ik op de alice box weer nummer herkenning? Dan sluit ik het effe aan :P

Reg. datum: 25 januari 2001

@Mojo: Tnx! Dan wacht ik gewoon nog even tot de 5 dagen en hopenlijk hebben ze dan mijn lijn wel in de auth gezet! Wel beetje lullig dat ik nu zo lang zonder zit, maar het helpt te weten *wat* er aan de hand is. Mijn volgende vraag is: hebben er niet veel andere nu last van ditzelfde probleem of ben ik zo speciaal :)?

Yo gaat alice nog newsservers ondersteunen??
zo ja wanneer?
zo nee wat gebruiken jullie als alternatief?

Groetjes
Sporedd

I din't fail i just found 10.000 way's that won't work.

quote:
Sporedd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 17:47:
zo ja wanneer?

Groetjes
Sporedd
ik gebruik gewoon xnews... prima... voor 7,95.... newsservers van je internet provider wil je echt niet, want die bieden niet een retentie van 90 dagen...

LianLi Fanclub

Ik heb zojuist een brief gekregen met activeringsdatum, hierin staat 04.08.2008 tussen 08:00 en 20:00u. Ik neem aan dat de lijn hiervoor niet werkt vanwege dat PPP authenticatie systeem?

V350!

quote:
marvinh schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 17:59:
[...]

ik gebruik gewoon xnews... prima... voor 7,95.... newsservers van je internet provider wil je echt niet, want die bieden niet een retentie van 90 dagen...
ik heb altijd hetnet gehad dit ging best als je iedere dag ff keek of er wat was :)

denk dat ik idd maar een pay server ga gebruiken

I din't fail i just found 10.000 way's that won't work.

Reg. datum: 02 november 2000

Is er ook een goede lijst beschikbaar van DECT toestellen die werken met Alice? Ik kan iig melden dat de Siemens S450 SIM goed werkt. Dit was niet het geval met mijn Siemens Gigaset 3010. Misschien iets om in de startpost mee te nemen?

Ik zit er over te denken om in mijn nieuwe woning Alice comfort aan te vragen. Maar ik weet het nog niet zeker omdat er toch nog wel wat klachten zijn de laatste 3 blz van dit topic.

Weet iemand hoe de kwaliteit/snelheid is in Zwolle (Stadshagen)??

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Klachten zijn bij elke provider, en je hoort vaak alleen de klachten.
Kijk ook eens naar abel telecom

Zometeen maar aanmelden bij Alice,

Iemand nog een klantencode voor 20e korting?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Heerlijk Helder

Graag! NL00027381

"Hoe vol je leven ook is, voor bier is er altijd plaats".
Graast mee met DeePeeCee - M'n eigen DPCH! - Drink wel eens bier..

The Power Within

quote:
SgtStrider schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 01:42:
Ik heb zojuist een brief gekregen met activeringsdatum, hierin staat 04.08.2008 tussen 08:00 en 20:00u. Ik neem aan dat de lijn hiervoor niet werkt vanwege dat PPP authenticatie systeem?
PPP Authenticatie heeft daar niets mee te maken. Je lijn werkt doorgaans na de technische oplevering van KPN. Die is vaak een paar dagen voor je oplevering.

Maar in het geval van een ADSL migratie (dus geen NLS en je hebt al wel ADSL) zal de lijn pas op de opleverdatum werken. :)
quote:
Sporedd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 17:47:
zo ja wanneer?

Groetjes
Sporedd
Alice ondersteund en zal vooralsnog geen eigen newsservers aanbieden.

Overigens hoef je niet te groeten en je bericht af te sluiten, je bericht typen is afdoende ;)

Mojo wijzigde dit bericht 17-07-2008 12:32 (26%)

quote:
marvinh schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 17:59:
[...]

Klopt niet helemaal. TweakDSL levert 10-24MBit ADSL inclusief newsserver met 100 dagen retentie op de volle snelheid. En dat voor 22 euro p/m...

http://www.team-mediaportal.com/

Besteld.

Welk draadloos hub/switch/... kan ik het best aanschaffen om toch van de 20Mbps gebruik te maken (als we dat halen iig)?

The Power Within

Elke draadloze router kan een theoretische 54Mbit halen.. Dat wordt in de prakijk altijd minder. Als je veilig wilt zitten neem je een 802.11n router in plaats van 802.11g. Maar dit kan je prima zelf beslissen, google gewoon wat en/of kijk in de pricewatch.
Moet kapot
Reg. datum: 14 december 2001

Allereerst wil ik Mojo bedanken voor de vriendelijke Alice technische support service :P

Vanochtend kreeg ik een telefoontje van Alice of ik nog één en andere wou uit proberen aan de telefoonaansluiting. Ik moest de splitter zonder de A/B stekker weer aansluiten en kijken of er verbetering was. Sinds ik nu weer de splitter heb aangesloten, is mijn internetsnelheid weer verbeterd van:

http://tubeimage.com/files/28imm12rit3cvz6elmzf.jpg

naar:

http://xs129.xs.to/xs129/08294/clipboard01764.jpg

Maar mijn vraag die ik hier wil stellen is of deze snelheid wel klopt, conform de afstand tussen mijn huis en de centrale. Deze is volgens BBnet 2919 meter.

Volgens de site van Alice kan ik minimaal 6 Mbits halen tot maximaal 10 Mbits.

Kan iemand mij misschien een advies geven of er eventuele verbeteringen aangebracht kunnen worden?

PCMedic wijzigde dit bericht 17-07-2008 16:30 (3%)

Te koop: Asus F3JP Core2Duo T5600, 2048MB, Hitachi160GB 5400RPM HD, ATi X1700

Je kan niet alleen kijken naar afstand naar de centrale. Kwaliteit van de leiding is een grote factor. Veel bekabeling binnenshuis is slecht of oud, en dan gaat de snelheid hard achteruit.

Reg. datum: 01 december 2007

Hey, bij mij valt mijn internet elke dag precies om 23:00 uur een minuut ongeveer uit. Dit gebeurt op alle2 mijn computers, 1tje is draadloos en heeft gewoon een dynamisch IP, en deze is met de kabel en heeft een statisch IP. Ik heb de WRT54G router, en die heeft ook een statisch IP toegewezen op de modem(als het goed is). Daarom valt ie ook denk ik niet uit door de DHCP die renewt of refresht ofso. Tijdens de internet uitval kan ik nog wel de modem benaderen, en daar zie ik dan bij status staan: PPP Connection: Cable disconnected. Heeft iemand hier enig idee wat de oorzaak van de internet uitval is?
Net even een screen gemaakt: http://i33.tinypic.com/il9274.jpg
Ik heb de hele tijd dat mijn internet down was mijn modem page gerefresh, die kon ik dus nog steeds bereiken.. het ligt dus niet aan mijn router.

En dan had ik nog een vraag, als ik op de alice site de "geschatte speed" test doe, dan wordt hij geschat op 16-20mbit. Ik kom nu niet hoger dan ongeveer 6mbit (wat in het begin 2mbit was, door een kabelbreuk in de verdeelkast) het ligt niet aan de afstand denk ik omdat ik 3 deuren hiernaast via tele2 makkelijk 12mbit haalde. Ik zit ongeveer 1999 meter van de centrale. Kan dit aan alice liggen?

donzine wijzigde dit bericht 17-07-2008 23:13 (9%)

Fietsverkrachter

een interessant draadje op het Alice Gebruikers Forum maakt me duidelijk dat je een eigen modem kunt gebruiken.

Is er al een tweaker die dit heeft toegepast? kan bevestigen/tegenspreken?

Zelf zit ik nu bij Telebyte (BBNed RFC1483) en heb m'n modem gebridged aan een router hangen.

Menig modem in het verleden raakte in de paniek van mijn download gedrag en liep vast, m'n huidige setup doet dat niet. Vandaar heb ik het niet zo op een ander modem of iets wat ik niet kan bridgen.

Had je de FAQ al gelezen? GoT is geen helpdesk

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws