Reg. datum: 17 juli 2007
Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 2
Pagina: 1 2 3 4 ... 70 71 72 73 74 75 76 77 78 ... 85 86 87 88 last
Nieuw TopicReg. datum: 17 juli 2007
Reg. datum: 21 september 2007
Yep. Ik had op het 1e paar IPB en op het 2e paar (oranje/wit) Alice.quote:geert7 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 18:51:
zit dan die tweede aderpaar op de oranje en witte draad in het isra aansluitpunt?
Draaide prima naast elkaar. Daarna heb ik IPB opgezegd.
Mvg, Gijs
KPN natuurlijk, en maar hopen dat Alice blijft werken.quote:
gjs wijzigde dit bericht 11-07-2008 00:09 (11%)
Asus P5B Deluxe E6600@3.25GHz 4Gb Ram 1Tb HDD Geforce 7600GT
Hou ons op de hoogte... dit schijnt nogal een probleem te zijn bij KPN. Uiteindelijk wil ik dit ook doen maar KPN raadt dit sterk afquote:gjs schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 00:07:
[...]
KPN natuurlijk, en maar hopen dat Alice blijft werken.
V350!
flickr | 40d | 17-40L | 70-300 IS USM | Lumix FX07 | iPod 80GB
Tsja, bij mij is het geen optie om een DynDNS account te gebruiken voor de doen-einden die ik heb. Ik moet gewoon bij elke verandering 20 mensen het nieuwe IP doorgeven en kan in die tussentijd "niets"...quote:gjs schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 13:02:
[...]
Mijn lijn is nu 3 weken op en heb nog steeds het zelfde adres. Ik heb een dnsrecord via dyndns dat ik door het modem laat registreren, werkt prima. De mail van mijn eigen domein laat ik via het dyndns record weer op mijn mailservertje thuis afleveren.
Mooi dat ze dat nu gaan regelen, maar voor mij te laat, ik heb het al aangevraagd.. maar wel goed van Alice dat ze er nu iets aan gaan doen, wie weet stap ik ooit nog weer terug over dan als ik mijn copperjet trauma verwerkt hebquote:
Best k*t als je dat hebt.. Ik zit maar 400+ meter van de centrale en haal maar 1.85 mb/s, maar dat ligt geloof ik meer aan mijn bedrading die behoorlijk slapjes is.quote:-ET- schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:32:
[...]
Dat heb ik ook wel. Ik zit op ongeveer 2.3KM van de Centrale en haal 8Mbit. Helaas is niet meer mogelijk. Gezien volgens mij alle providers in dezelfde centrale uitkomen.
Nu maar hopen op glas.
Maakt het trouwens qua snelheid ook nog iets uit of de lijn voor bbNet, BBeyond of KPN of iets anders opgeleverd word?
some people just dont make sence - and you are one of them
Reg. datum: 03 april 2007
Het maakt eigenlijk niks uit, gezien het allemaal dezelfde koperbedrading is, wel is het zo dat KPN betere ADSL modems levert dan BBned/BBeyond/Alice (zijn het zelfde bedrijf c.q dochteronderneming)... en natuurlijk kan het zo zijn dat op bijvoorbeeld de BBned apparatuur meer klanten zijn aangesloten als op de KPN apparatuur in je wijkcentrale, echter maakt dit geen verschillen in Mbit/squote:Best k*t als je dat hebt.. Ik zit maar 400+ meter van de centrale en haal maar 1.85 mb/s, maar dat ligt geloof ik meer aan mijn bedrading die behoorlijk slapjes is.
Maakt het trouwens qua snelheid ook nog iets uit of de lijn voor bbNet, BBeyond of KPN of iets anders opgeleverd word?
Die zit bij mij nog steeds in de doos, m'n Zyxel modem werkt prima incl. voip via budgetphone.quote:Sluuut schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 10:23:
[...]
Mooi dat ze dat nu gaan regelen, maar voor mij te laat, ik heb het al aangevraagd.. maar wel goed van Alice dat ze er nu iets aan gaan doen, wie weet stap ik ooit nog weer terug over dan als ik mijn copperjet trauma verwerkt heb
Een adsl-verbinding aanvragen voor over 5,5 maanden gaat niet.
"Hoe vol je leven ook is, voor bier is er altijd plaats".
Graast mee met DeePeeCee - M'n eigen DPCH! - Drink wel eens bier..
Nope, helaas is het geen grapje. Dit is daadwerkelijk de internetsnelheid die ik nu met Alice haal. Gelukkig heeft iemand in onze buurt een onbeveiligde wireless router met ADSLverbinding waar ik nu tijdelijk mee kan internetten.quote:Achillias schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 21:30:
[...]
Is dat een grap of haal je echt maximaal die snelheid die daar aangegeven wordt?
De volgende gegevens werden weergeven:quote:marvinh schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 17:15:
[...]
wat geeft de website http://pcdb.bbned.nl aan als je een check doet?
Centrale: Emn-C
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 2919 meter.
Dank je Mojo, ik zal mijn klantennummer wel even doorgeven.quote:Mojo schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 15:07:
[...]
Je lijn zal wel gecapped zitten op 128k. PM je klantnummer eens, dan zie ik het even na.
[...]
Ook hier, pm je klantnummer even, dan zie ik het na. Goede kans dat KPN de kruisdraden niet goed heeft zitten.
Te koop: Asus F3JP Core2Duo T5600, 2048MB, Hitachi160GB 5400RPM HD, ATi X1700
Geloof dat je dan korting krijgt ofzo...
quote:Geef bij uw bestelling het Alice klantnummer op van de vriend(in) die u verteld heeft van Alice. Zodra uw aansluiting geactiveerd is, ontvangt u 10 euro als tegoed op uw eerste c.q. volgende factuur. En uw vriend(in) zelfs 20 euro.
Four wijzigde dit bericht 13-07-2008 15:42 (50%)
dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag; Do my eyes represent the OO in gOOgle or something?
Zou je de mijne willen gebruiken?quote:Four schreef op zondag 13 juli 2008 @ 15:36:
Zou ik van een van u het klantnummer mogen ivm aanvraag nieuwe dsl?
Geloof dat je dan korting krijgt ofzo...DM is prima.
[...]
Nummer is NL00045412
ik heb je trouwens ook een pm gestuurd
IkWilbert wijzigde dit bericht 13-07-2008 18:47 (6%)
I intend to live forever. So far, so good.
dank, moet nog even kijken of er bij telfort een lease bedrag is voor de kpn lijn. Als dit niet het geval is zet ik hem op jou naam.quote:IkWilbert schreef op zondag 13 juli 2008 @ 18:44:
[...]
Zou je de mijne willen gebruiken?
Nummer is NL00045412
ik heb je trouwens ook een pm gestuurd
Dank!
edit:
Nou zit ik te kijken, maar telfort geeft op het moment voor geen extra kosten internet a 20mbit voor zo'n 20 euro de maand zonder de aansluitkosten...
Of zit er ergens een addertje onder 't gras
Four wijzigde dit bericht 14-07-2008 12:21 (22%)
dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag; Do my eyes represent the OO in gOOgle or something?
Het "motto" van Alice is ook om gewoon simpel en doorzichtig te zijn.
Hoi ! Speks X-Life LAN Gaming!
- 24 april opgeleverd en stabiele 8-9 Mbit gehad tot eind mei.
- 2 juni forumpost over klapperlijn gedaan, daarna was het weer even stabieler
- 10 juni gebeld met helpdesk met klacht over instabiliteit/klapperlijn
- 14 juni terug gezet op 8Mbit door de technische dienst
- 22 juni melding op forum gedaan dat ik nog steeds last van klapperlijn had bij warm weer
- 23 juni gebeld met helpdesk die niet kon/wilde helpen omdat ik op het werk was en omdat ze het geen klapperlijn vonden omdat ik al 2 uur een verbinding had (die uiteindelijk 2 dagen up gebleven is en daarna nog maar sporadisch uitviel tot 30 juni...)
- 30 juni weer gebeld met helpdesk wegens vreselijke klapperlijn en is er een ticket doorgezet
- 14 juli nog niets gehoord en nogmaals met helpdesk gebeld, ze gaan het uitzoeken en zsm terugbellen...
Als het deze week niet gefixed wordt met minimaal een stabiele 6 Mbit, ga ik terug naar @home/ziggo. Ik betaal liever wat meer voor een lijn die wel stabiel blijft als het kwik boven de 22 graden komt.
Asus A6Va
Hoi ! Speks X-Life LAN Gaming!
heb ik geprobeerd, maar het zorgt niet voor stabiliteit. Wel voor ietsje meer stabiliteit maar met warm weer blijft de lijn eruit vliegen om de paar minuten. Verder stort de snelheid helemaal in als ik aan de max bits per bin kom. Heb je een advies instelwaarde hiervoor? Dat wil ik nog wel proberen.quote:Mojo schreef op maandag 14 juli 2008 @ 16:01:
Waarom pas je je max bits per bin waarde gewoon niet aan in je modem?
EDIT: ik heb de waarde nu op 10 staan ipv 15. Hiermee haal ik volgens speedtest.net zo'n 5 Mbit. Ik laat het zo staan en kijk hoelang ik hiermee de verbinding kan houden.
djeejdjeej wijzigde dit bericht 14-07-2008 17:24 (15%)
Asus A6Va
Ik heb toch het idee dat er eerst een rekening voor je moet zijn, anders krijg je een foutmelding dat server 10.x.x.x niet gevonden kan worden. Wellicht dat ze even een check moeten inbouwen die dit afvangt.
Reg. datum: 03 januari 2008
Klopt! Tot er een rekening in de lounge staat, krijg je een foutmelding. Daarna niet meer.quote:gjs schreef op maandag 14 juli 2008 @ 17:22:
Yes, eindelijk werkt het rekening bekijken in de Alice Lounge![]()
Ik heb toch het idee dat er eerst een rekening voor je moet zijn, anders krijg je een foutmelding dat server 10.x.x.x niet gevonden kan worden. Wellicht dat ze even een check moeten inbouwen die dit afvangt.
http://www.miloweb.nl/ <--- Alice-klantnummer inside
Reg. datum: 14 juli 2008
(zou dit te maken hebben met adsl-bbned systeem..?)
Het Alice advies was: draadjes omdraaien (rood-blauw), in mijn wandcontactdoos neem ik aan?
Gedaan.. NIETS ... niets ... helemaal nakko ...grrrrrrr
Ben nu ook al een tijdje aan het nalezen op internet maar neen... kan geen oplossing vinden.
Die 0900- service lijn van Alice kost me ook geld ...
Wie o wie ... tips..?
Reg. datum: 03 januari 2008
http://www.miloweb.nl/ <--- Alice-klantnummer inside
Het gaat om de draadjes.
De blauwe en rode zitten op de brede pins (*in mijn wandcontactdoos is dat boven).
Zucht-grr wijzigde dit bericht 14-07-2008 19:18 (9%)
Waarom alice nou een andere telefoonstekker levert snap ik niet. Dat maakt het er niet makkelijker op voor een doe-het-zelf-er.
Pagina: 1 2 3 4 ... 70 71 72 73 74 75 76 77 78 ... 85 86 87 88 last
Dit topic is gesloten.