Hoofdcategorieën
Topicacties

Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 65 66 67 68 69 70 71 72 73 ... 85 86 87 88 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 02 april 2003

quote:
Cassabassa schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 16:30:
[...]

Nope, het gaat juist al mis bij de eerste keer inloggen, met de gegevens uit de brief. Dan wordt ik dus teruggezet naar het beginscherm. Als ik expres een verkeerd wachtwoord invul, krijg ik wel een melding dat dit onjuist is.
Ik ervaar hetzelfde probleem, al heb ik wel al een keer mijn wachtwoord veranderd.
Als foutmelding krijg ik dat mijn account nog niet geactiveerd is, terwijl ik nu toch al echt meer dan een dag online ben.

Reg. datum: 01 april 2008

quote:
denan schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:33:
Kort Alice Update'je:
Ik heb zojuist de nieuwe supportsite + faq gezien en het ziet er goed uit.. ik verwacht dat die binnen korte tijd online zullen gaan.
Ben heel benieuwd...

kijken of het nu wel gaat lukken om mijn emailadres aan te passen nnaar het adres wat ik eerst had maar op een of andere manier niet te hergebruiken is.

Vhond wijzigde dit bericht 18-06-2008 09:17 (21%)

Scoobydoobydoo
Reg. datum: 18 juni 2001

quote:
Sjnarruf schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 00:17:
[...]
Ik ervaar hetzelfde probleem, al heb ik wel al een keer mijn wachtwoord veranderd.
Als foutmelding krijg ik dat mijn account nog niet geactiveerd is, terwijl ik nu toch al echt meer dan een dag online ben.
Ik heb het zelfde probleem, eindelijk een inlogcode gekregen. 1 maal kreeg ik te zien dat mijn account nog niet actief is, nu springt hij steeds weer terug naar het jan.jansen inlog scherm.

[edit]
Yes een mail van Alice gehad met een activerings bevestiging. Ik kan nu in de lounge. Meteen een mailadres aangemaakt, en het werkt.
Wel een slechte zaak dat er totaal geen info is om dit te configureren, gelukkig heb ik zelf verstand van zaken...
out.alice.nl werkt dus alleen als je ook authentiseert bij de smtp server met mailadres@alice.nl en het bijbehorende wachtwoord, doe je dit niet dan krijg je relaying errors. smtp.alice.nl lijkt gewoon zonder authenticatie te werken.

Rare constructies trouwens: de dns van alice.nl is ondergebracht bij internl.net, en de mail (in/out.alice.nl) ligt bij interbusiness.it, dat verklaart waarschijnlijk waarom het zo brak is :+

smtp.alice.nl staat ook gewoon bij internl.net in Nijmegen, en ik denk dat je veel beter deze smtp server kan gebuiken dan de italiaanse out.alice.nl variant !

gjs wijzigde dit bericht 20-06-2008 13:12 (50%)

Asus P5B Deluxe E6600@3.25GHz 4Gb Ram 1Tb HDD Geforce 7600GT

Mercedes-Benz
Reg. datum: 23 december 2005

Heeft iemand ook Alice Easy besteld en onterecht het bericht ontvangen dat er een nieuwe telefoonlijn aangevraagd wordt?

Reg. datum: 03 januari 2008

quote:
gjs schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 17:27:
[...]

Ik heb het zelfde probleem, eindelijk een inlogcode gekregen. 1 maal kreeg ik te zien dat mijn account nog niet actief is, nu springt hij steeds weer terug naar het jan.jansen inlog scherm.
Zet je achter je loginnaam wel @alice.nl? Dus: inlognaam@alice.nl

evdm wijzigde dit bericht 18-06-2008 17:56 (6%)

http://www.miloweb.nl/ <--- Alice-klantnummer inside

Moet kapot
Reg. datum: 14 december 2001

quote:
flo_ schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 17:51:
Heeft iemand ook Alice Easy besteld en onterecht het bericht ontvangen dat er een nieuwe telefoonlijn aangevraagd wordt?
Beetje vreemd. Ik heb sinds enkele weken geleden ook Alice easy besteld en heb een paar dagen geleden een brief binnen gekregen waarin staat op welke datum de verbinding wordt geactiveerd. Maar bij ons in de brief staat er in het bestellingsoverzicht echt "U heeft een vaste telefoonlijn. Alice zal hier de internet dienstverlening op leveren. Let op! Uw huidige telefonie abonnement blijft bestaan, naast het nieuwe Alice abonnement.".

Mijn advies is dan ook om Alice even te bellen en om duidelijkheid te vragen.

Te koop: Asus F3JP Core2Duo T5600, 2048MB, Hitachi160GB 5400RPM HD, ATi X1700

Heb sinds afgelopen vrijdag Alice. En het draait prima!
Kreeg het pakketje, aangesloten en meteen maar even gebeld dat de monteur niet meer hoefde te komen. Maar het was al vrijdagavond dus het kon niet meer afgezegd worden. Maar ze zeiden dat ik er niet voor thuis hoefde te blijven.
Prima geregeld!

DeepFM The best in dance&house muziek!

Reg. datum: 04 juni 2005

quote:
flo_ schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 17:51:
Had ik ook, lijkt er wel op dat ze gewoon elke mogelijkheid grijpen om wat te verdienen aan die 0900 nummer.

Belangrijke inkomstenbron :/

Reg. datum: 02 april 2003

quote:
evdm schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 17:54:
[...]

Zet je achter je loginnaam wel @alice.nl? Dus: inlognaam@alice.nl
Nee, deed ik niet, uit de brieven die ik kreeg leek toch echt dat dat niet hoefde. Nu heb ik het wel geprobeerd met @alice.nl erachter en het werkt meteen. Bedankt voor de tip! :)

Reg. datum: 24 mei 2000

Ik snap er geen reet meer van.

Ik kreeg gister een brief van de 16e in de bus, dat ik Alice Comfort kan gebruiken vanaf 13-6 (juni)
Maar ik zit gewoon nog op mn quicknet lijntje. Ik heb ook al een telefoon nummer gekregen, en de modem krijg ik nog..

Hoe zit dit?

Reg. datum: 03 januari 2008

quote:
Jrz schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 08:46:
Ik snap er geen reet meer van.

Ik kreeg gister een brief van de 16e in de bus, dat ik Alice Comfort kan gebruiken vanaf 13-6 (juni)
Maar ik zit gewoon nog op mn quicknet lijntje. Ik heb ook al een telefoon nummer gekregen, en de modem krijg ik nog..

Hoe zit dit?
Het modem had je normaalgesproken al moeten hebben. Daar gaat iets mis. Of het pakket is niet verzonden of zoekgeraakt...

http://www.miloweb.nl/ <--- Alice-klantnummer inside

quote:
evdm schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 09:22:
[...]

Het modem had je normaalgesproken al moeten hebben. Daar gaat iets mis. Of het pakket is niet verzonden of zoekgeraakt...
Nadat ik mijn login + ww had gekozen vanochtend, vloog mn internet eruit. Hopelijk komt het pakketje vandaag aan..

Reg. datum: 17 september 2003

quote:
Achillias schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:01:
[...]

Had ik ook, lijkt er wel op dat ze gewoon elke mogelijkheid grijpen om wat te verdienen aan die 0900 nummer.

Belangrijke inkomstenbron :/
Klinkt meer als een foutje in de brieven... Ik zal het laten nakijken. Kunnen jullie de brieven emailen inclusief klantnummers naar dtvpilot@xmsnet.nl?
GoT, the Place to be
Reg. datum: 17 oktober 2007

quote:
TeGek schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 10:16:
Hmmn, Ik zit gemiddeld volgens de speedtest op de 7/8mb, terwijl ik bij Orange altijd ongeveer 16 haalde,Niets is veranderd aan de situatie, en het modem zit bij mij op het ISRA punt.

Mojo, Wat kunnen de oorzaken zijn hier van? een lager profiel? Ik zit niet te ver van de centrale. ongeveer een Kilometer. en dat zou ook niet uitleggen waarom ik bij orange rond de 16 Mbit zat.
Weer een zelf quote omdat ik geen antwoord heb gekregen.
Het modem staat op ADSL2+,
The Power Within
Reg. datum: 15 augustus 2003

Geef dan een klantnummer, dan kan ik ook iets... :P Ik heb al vaak gezegd dat ik zonder niks kan nazien.

PM of post hem hier, dan zie ik het a.s. maandag na. :)

Mojo wijzigde dit bericht 19-06-2008 12:34 (19%)

Reg. datum: 11 april 2008

Mijn telefoon werkt nu na ongeveer een maand na porteren nog niet naar behoren. Ik heb nu zeker 4x gebeld, 2x is de technische dienst ingeschakeld, maar ik kan nóg niet gebeld worden door sommige nummers. Deze krijgen te horen dat mijn nummer niet bestaat. Als ik met mn mobiel het nummer bel, is er niets aan de hand. Het zijn veelal @home (ziggo) nummers die mij niet kunnen bereiken. Wat kan ik nu nog doen om het werkend te krijgen? Helpdesk Alice bellen helpt denk ik niet meer.....
klantnummer bij alice: NL00056470

Reg. datum: 17 september 2003

quote:
RoelBlink schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 12:37:
Mijn telefoon werkt nu na ongeveer een maand na porteren nog niet naar behoren. Ik heb nu zeker 4x gebeld, 2x is de technische dienst ingeschakeld, maar ik kan nóg niet gebeld worden door sommige nummers. Deze krijgen te horen dat mijn nummer niet bestaat. Als ik met mn mobiel het nummer bel, is er niets aan de hand. Het zijn veelal @home (ziggo) nummers die mij niet kunnen bereiken. Wat kan ik nu nog doen om het werkend te krijgen? Helpdesk Alice bellen helpt denk ik niet meer.....
klantnummer bij alice: NL00056470
Als slechts 1 provider je niet kan bereiken ligt het probleem bij die provider (ziggo). Waarschijnlijk hebben ze je nummer nog naar een oude aansluiting gerouteerd staan. Alice kan dit aankaarten bij Ziggo, maar hier gaat meestal maanden overheen. De snelste weg is als @home klanten zelf klagen dat ze nummer X niet kunnen bellen via @home (maar wel via hun GSM). @home zal het dan in hun systemen aanpassen.
Reg. datum: 11 april 2008

ik ga het gelijk (laten)doen

OK.
Modem heeft vertraging.. Maar ik heb mn oude vigor adsl1 modem effe geconfigged, en alice werkt (8/1mbps)

--

Net (vrijdag) alicebox ontvangen.. Die sluit ik na mn vakantie wel aan :)

Jrz wijzigde dit bericht 20-06-2008 09:01 (27%)

Reg. datum: 22 januari 2004

Na wat opstart problemen

-Had eerst een klapperlijn,verbinding viel steeds weg (lijn niet goed opgeleverd door kpn)
is door alice na even bellen snel opgelost.
-Had daarna een trage verbing 1,5 Mb is na bellen met de helpdesk opgelost zit nu op 13Mb

Telefoon en internet werken nu perfect,nummer weergave doet het ook op mn philips dect telefoon :*)

De alice help desk is vriendelijk en behulpzaam!!!
Werd gisteren zelfs gebeld of de problemen nu waaren verholpen en alles naar wens ging,hulde
voor alice _/-\o_ (dit heb ik bij geen enkele provider mee gemaakt.)

Nikon D70 18-70DX 80-200/2.8 105/2.8macro 50/1.8 SB800 Sc-17

Reg. datum: 23 januari 2000

Ik heb na 2 maanden Alice besloten dat het genoeg is. Ik heb opgezegd en ga met veel plezier het dubbele betalen bij XS4All..

Bij het begin beginnen.. Ik zou aangesloten worden op 15 april. Die dag de hele dag thuisgebleven, omdat er een monteur zou komen van de kpn. Waarom is mij tot op heden een raadsel, maar er was een afspraak gemaakt. De beste man kwam niet en ik belde om een uur of 6 met de helpdesk.

Daar werd mij verteld dat de monteur niet ging komen, omdat mijn order was 'blijven hangen'. Een schatting van hoe lan e.e.a. ging duren was niet te geven. Ik vertrok en werd om 1900 gebeld door de kpn monteur, dat 'ie voor een dichte deur stond. 8)7
Uitgelegd hoe e.e.a. zat en monteur balen dat 'ie voor niks was gestuurd, aangezien ik ook geen modem had ontvangen nog.

Week later: order hangt nog steeds ergens. Ik zou worden teruggebeld, dat gebeurde natuurlijk nooit. Zelf weer een aantal dagen later weer gebeld en toen kreeg ik doodleuk te horen dat alles was opgeleverd en gewoon werkte. Op mijn vraag of het misschien handig was om dan ook een modem op te sturen werd een beetje verbaasd gereageerd, maar het zou nu dan eindelijk gaan goedkomen.

Toen het modem er was e.e.a. aangesloten en alles leek meteen te werken. Telefonie kon ik nog niet testen, omdat mijn toestellen nog in een verhuisdoos zaten. Internetverbinding was vanaf het begin behoorlijk instabiel. uurtje op, 2-10 minuten weg, etc. Helpdesk wist er geen raad mee, behalve met en zonder splitter proberen. Echt stabiel is het nooit geworden.

Telefoon uit verhuisdoos gehaald en aangesloten (philips dect, dus uitdaging, had ik al begrepen). Helaas geen sjoege. Ik kan gebeld worden, maar krijg voor uitbellen geen kiestoon. Adsl filter geprobeerd op aanraden helpdesk, maar dat helpt (logisch) niet.
Ondertussen wilde ik graag een factuur hebben, daar ik die nodig had om een gedeelte van mijn abbo te kunnen declareren bij m'n werkgever. Via de alice lounge facturen opvragen geeft echter een time-out als er (nog) geen facturen zijn. Helpdesk gebeld en de medewerker zou het even voor me nakijken. Of ik even mijn gebruikersnaam en wachtwoord kon doorgeven. Ik gaf aan dat niet van plan te zijn, waarop de beste man mij niet kon verder helpen.

Mail gestuurd naar klantenservice dat ik de facturen niet kan opvragen (timeout). Reply is een standaardantwoord: 'we vinden het vervelend dat u niet kunt inloggen, bel vooral de helpdesk.'

Witheet een mailtje teruggestuurd met daarin wat ik van de klantenservice vind en een kleine samenvatting van de telefoonkosten richting 0900156 in de afgelopen 2 maanden. Dat bedrag plus abbonnementstarief is ongeveer gelijk aan een half jaar het duurste abonnement bij de kpn. Weg kostenvoordeel dus. En voor het gratis bellen hoeft het ook al niet, want uitbellen gaat niet lukken. Ik ben niet van plan een analoge telefoon te gaan kopen omdat alice een inferieure copperjet aanbiedt die enkel werkt met bakelieten draaischijftoestellen. Uiteindelijk mijn abonnement vrijdag opgezegd. Telefonisch is mij medegedeeld dat de lijn op 12 juli vrijkomt. De bevestigingsmail geeft vervolgens 31 juli aan. Zucht.

Toen dacht ik eraf te zijn, maar de klantenservice werd wakker. Ik kreeg zowaar een telefoontje (heel vriendelijk overigens) dat het allemaal wel heel vervelend was gelopen en of ik niet wilde heroverwegen als er een oplossing was voor het telefoon-probleem, want die zou er zijn! (Waarom de helpdesk dat dan niet communiceert!?) Ok, ik wilde wel heroverwegen en de medewerker gooide er dan ook nog een korting en gedeeltelijke restitutie van betaald abbonnementsgeld tegenaan. Ik zou alleen een 10KOhm weerstandje hoeven plaatsen tussen de rode en groene draad in de telefoon-wcd.
Klonk als plausibel, dus ik heb aangegeven het te willen proberen en dan afhankelijk van of het werkt besluiten of ik wel of niet klant zou blijven. Zo gezegd zo gedaan... naar de electro-toko gegaan, weerstandje gehaald, weerstandje geplaatst, vol verwachting de telefoon gepakt en.... geen kiestoon! Helaas.

Wel weer vriendelijk gebeld door de servicedesk, waar ik helaas heb moeten besluiten de opzegging te laten staan.

What the eyes see, and the ears hear, the mind believes...

Reg. datum: 01 april 2008

Het is weer zover:

probeer al dagen mijn rekeningen te bekijken:

TIP

Er is helaas een technische fout opgetreden. Probeert u het op een later tijdstip nogmaals.

(a_001)

Mercedes-Benz

quote:
denan schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 10:51:
[...]

Klinkt meer als een foutje in de brieven... Ik zal het laten nakijken. Kunnen jullie de brieven emailen inclusief klantnummers naar dtvpilot@xmsnet.nl?
Ik heb gebeld met Alice klantenservice. De vriendelijke mevrouw aan de telefoon zei dat het komt doordat de template voor Alice Comfort werd gebruikt, maar deze nog niet is aangepast sinds de introductie van Alice Easy.

EDIT: heb Alice nu gemaild (ben die 25ctpm nu zat) en wacht op antwoord.

flo_ wijzigde dit bericht 20-06-2008 12:37 (7%)

Reg. datum: 23 januari 2000

quote:
flo_ schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 12:24:
[...]

EDIT: heb Alice nu gemaild (ben die 25ctpm nu zat) en wacht op antwoord.
Succes! Als het woord lounge of ingelogd in je mail staat, krijg je een geautomatiseerd: 'Wij vinden het vervelend om te horen dat u niet kunt inloggen, onze klantenservice staat u voor 25ct per minuut graag een tijdje te woord. Wanneer wij u lang genoeg aan de lijn hebben gehad zullen we dan de oplossing voor het probleem misschien op een cryptische manier prijsgeven.' of iets in die strekking... ;(

What the eyes see, and the ears hear, the mind believes...

Mercedes-Benz

quote:
ToMaSZ schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 12:40:
[...]

Succes! Als het woord lounge of ingelogd in je mail staat, krijg je een geautomatiseerd: 'Wij vinden het vervelend om te horen dat u niet kunt inloggen, onze klantenservice staat u voor 25ct per minuut graag een tijdje te woord. Wanneer wij u lang genoeg aan de lijn hebben gehad zullen we dan de oplossing voor het probleem misschien op een cryptische manier prijsgeven.' of iets in die strekking... ;(
Haha oke, nee, heb nog geen lounge-inlogcode enzo... Gaat nu alleen nog om de bestelling. Maar bedankt voor de tip :D

Pagina: 1 2 3 4 ... 65 66 67 68 69 70 71 72 73 ... 85 86 87 88 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: