Hoofdcategorieën
Topicacties

Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 64 65 66 67 68 69 70 71 72 ... 85 86 87 88 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 17 september 2003

quote:
MensionXL schreef op zondag 15 juni 2008 @ 20:26:
[...]

Nja, als je 86 meter van de centrale zit, dan zou ik me niet drukmaken over de snelheid :+ Alhoewel ik in dit topic nog wel eens lees dat mensen op een ADSL(1) centrale aangesloten zijn voor 20mbit (die je dan niet haalt). Dus het zou wel erg jammer zijn als dat jou zou overkomen. Maar aan de andere kant, je hebt maar 1 maand nodig om je contract op te kunnen zeggen. ;) Dus niks te verliezen. :)
Of je checked het even op http://pcdb.bbned.nl.
Reg. datum: 02 april 2003

Vandaag moet het gebeuren! :) Overstappen van Tiscali/Telfort naar Alice. Volgens alle papierwerk dat ik heb ontvangen zou mijn lijn vandaag geactiveerd worden. Tevens verwacht ik vandaag een monteur van KPN voor mijn wandcontactdoos. Dat zal ook wel nodig zijn denk ik, want de laatste drie keer dat er hier in huis een aansluiting werd opgeleverd hadden ze altijd het verkeerde aderpaar te pakken.

Alicebox is al aangesloten; zonder splitter - ik snap het nut van dat ding sowieso niet aangezien ik niet aan linesharing doe. Helaas zie ik nog geen lampjes branden/knipperen die aangeven dat er actie is op de adsl-lijn. Aangezien ik al meerdere verhalen heb gelezen van verbindingen die al ruim voor de aansluitdatum werkten, ga ik er van uit dat ook vandaag de lijn op een verkeerd aderpaar is aangesloten. Hoe moeilijk kan het voor KPN zijn? "Waar nu Telfort Internet aan hangt, moet Alice komen."

Zijn er mensen die ook ervaren dat de snelheid van een Tiscali-lijn harder dicht wordt geknepen naarmate de opzegdatum nadert?

Ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen.

Reg. datum: 02 april 2003

quote:
Sjnarruf schreef op maandag 16 juni 2008 @ 10:26:
Vandaag moet het gebeuren! :) Overstappen van Tiscali/Telfort naar Alice. Volgens alle papierwerk dat ik heb ontvangen zou mijn lijn vandaag geactiveerd worden. Tevens verwacht ik vandaag een monteur van KPN voor mijn wandcontactdoos. Dat zal ook wel nodig zijn denk ik, want de laatste drie keer dat er hier in huis een aansluiting werd opgeleverd hadden ze altijd het verkeerde aderpaar te pakken.

Alicebox is al aangesloten; zonder splitter - ik snap het nut van dat ding sowieso niet aangezien ik niet aan linesharing doe. Helaas zie ik nog geen lampjes branden/knipperen die aangeven dat er actie is op de adsl-lijn. Aangezien ik al meerdere verhalen heb gelezen van verbindingen die al ruim voor de aansluitdatum werkten, ga ik er van uit dat ook vandaag de lijn op een verkeerd aderpaar is aangesloten. Hoe moeilijk kan het voor KPN zijn? "Waar nu Telfort Internet aan hangt, moet Alice komen."

Zijn er mensen die ook ervaren dat de snelheid van een Tiscali-lijn harder dicht wordt geknepen naarmate de opzegdatum nadert?

Ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen.
Nou ja, uhm... het werkt. :) Deze post komt vanaf mijn Alice-lijn. Vriendelijke monteur, twee minuten werk en vlammen. So far, heel tevreden!

The Power Within
Reg. datum: 15 augustus 2003

quote:
cgok schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 23:39:
ik heb de laatste 4 dagen last van dat mijn internet verbinding steeds eruit knalt voor een minuut en daarna weer verder gaat om na een minuut weer eruit te liggen. eerst was het steeds rond 2350, maar vanaf gisteren de hele dag.
heeft er meerdere mensen er last van?
Mocht het aanhouden, bel de helpdesk even. Die kunnen het voor je oplossen.
quote:
evdm schreef op zondag 15 juni 2008 @ 10:19:
[...]

Ik heb donderdag en vrijdag drie keer gehad, dat internet een paar minuten wegviel...
Hier ook, laat het even weten.
quote:
JPrins schreef op zondag 15 juni 2008 @ 14:26:
Op het moment heb ik een internetabbo van casema wat dus Ziggo is geworden. De Laatste paar dagen is de kwaliteit van internet zo ontzettend slecht, en de helpdesk van Ziggo is ook al dagen onbereikbaar wat mij dus aan het denken heeft gezet om over te stappen op Alice!

Volgens de postcodecheck van BBned zit ik 86 meter van de centrale verwijderd en volgens de snelhiedscheck op alice.nl zou ik tussen de 16 en 20 mbit kunnen halen. Hoe betrouwbaar zijn deze snelheden? En hoe betrouwbaar is Alice als internetprovider?
Op 86m van de centrale zou ik me geen zorgen maken over je snelheid. Die zal hoogstwaarschijnlijk boven de 20Mbit liggen :)
quote:
Sjnarruf schreef op maandag 16 juni 2008 @ 11:09:
[...]
Nou ja, uhm... het werkt. :) Deze post komt vanaf mijn Alice-lijn. Vriendelijke monteur, twee minuten werk en vlammen. So far, heel tevreden!
Nou mooi :P

Mojo wijzigde dit bericht 16-06-2008 12:14 (40%)

Reg. datum: 24 mei 2000

quote:
Heb jij enig idee hoe het met mijn aanvraag staat? Ik heb nog niets ontvangen namelijk :/

quote:
Jrz schreef op maandag 16 juni 2008 @ 13:41:
[...]

Heb jij enig idee hoe het met mijn aanvraag staat? Ik heb nog niets ontvangen namelijk :/
Hij loopt momenteel correct door alle systemen heen. Tot er ergens een foutmelding komt (bvb vanuit KPN) zou alles goed moeten werken. Ook de toevoeging staat goed.

quote:
denan schreef op maandag 16 juni 2008 @ 14:57:
[...]

Hij loopt momenteel correct door alle systemen heen. Tot er ergens een foutmelding komt (bvb vanuit KPN) zou alles goed moeten werken. Ook de toevoeging staat goed.
Mooi.. Weet je toevallig of ik deze week nog een bevestiging zal krijgen etc? Zodat ik nog volgende week kan opzeggen? Ik ga dinsdag namelijk met vakantie :)

Mercedes-Benz
Reg. datum: 23 december 2005

Heb vanmiddag Alice Easy besteld omdat ik het zat ben bij Planet. Ik betaal namelijk 35 euro voor een 3Mbit-lijntje, ronduit schandalig. Hopelijk valt er meer uit te halen bij Alice en gaat alles in een keer goed. Wish me luck :z

The Power Within
Reg. datum: 15 augustus 2003

Doorgaans wel hoor ;)

Jrz, mag ik vragen waarom je opzegt nadat je nét bent opgeleverd? Ga je erg lang op vakantie ofzo? :S
Reg. datum: 03 januari 2008

quote:
Mojo schreef op maandag 16 juni 2008 @ 20:54:
Jrz, mag ik vragen waarom je opzegt nadat je nét bent opgeleverd? Ga je erg lang op vakantie ofzo? :S
Volgens mij bedoelt Jrz het abonnement bij zijn huidige provider...

evdm wijzigde dit bericht 16-06-2008 23:34 (4%)

http://www.miloweb.nl/ <--- Alice-klantnummer inside

quote:
evdm schreef op maandag 16 juni 2008 @ 23:33:
[...]

Volgens mij bedoelt Jrz het abonnement bij zijn huidige provider...
Ja mn eigen provider ;) Scheelt weer een maand betalen

Scoobydoobydoo
Reg. datum: 18 juni 2001

quote:
Mojo schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 19:30:
Zo te zien zat je voorheen ook al bij BBned. Daar staat al het e.e.a. over je migratie, dus volgens mij moet dat wel goedkomen.. :)

Je zit inderdaad niet zo ver van de centrale af. 875m volgens de PCDB. Met een attuation van 11 / 13.8 klopt dat inderdaad ook aardig. Je traint op dit moment volledig op 12/1 in. 16-20 Mbit moet haalbaar zijn lijkt me. :)
Het valt een ietsje tegen (had toch wel op 16+ gehoopt):

DSL standard: ADSL2+ Mode
near-end bit rate: 14757 kbps
far-end bit rate: 1187 kbps

wan adsl linedata far
noise margin upstream: 5 db
output power downstream: 21 db
attenuation upstream: 11 db

wan adsl linedata near
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 22 db

Dit dan wel met een Zyxel2602 modem, ik zal de copperjet ook nog even checken van de week.

Maar al met al best tevreden, nu nog een lounge inlog code....

gjs wijzigde dit bericht 17-06-2008 08:49 (7%)

Asus P5B Deluxe E6600@3.25GHz 4Gb Ram 1Tb HDD Geforce 7600GT

Reg. datum: 05 januari 2001

[quote]Mojo schreef op maandag 16 juni 2008 @ 12:12:
[...]

Mocht het aanhouden, bel de helpdesk even. Die kunnen het voor je oplossen.

net de helpdesk gebeld over mijn klapperlijn. ze kon zien dat mijn internet inderdaad trager was geworden.
mijn telefoon valt dus ook steeds uit. ze heeft een ticket aangemaakt en volgens haar gaat de technische dienst naar de wijkcentrale kijken. volgens haar zou het daar aan liggen.ik hoop dat ze echt gauw wat aan gaan doen, want zo is het niet leuk.

Amd Bartok 2500, Maxtor 120 gb ata133, geforce4 4600 ti 128 mb ddr

GoT, the Place to be
Reg. datum: 17 oktober 2007

Hmmn, Ik zit gemiddeld volgens de speedtest op de 7/8mb, terwijl ik bij Orange altijd ongeveer 16 haalde,Niets is veranderd aan de situatie, en het modem zit bij mij op het ISRA punt.

Mojo, Wat kunnen de oorzaken zijn hier van? een lager profiel? Ik zit niet te ver van de centrale. ongeveer een Kilometer. en dat zou ook niet uitleggen waarom ik bij orange rond de 16 Mbit zat.
Fully Zalman Cooled
Reg. datum: 14 juli 2002

Misschien dat je modem op ADSL1 staat?
Mercedes-Benz
Reg. datum: 23 december 2005

Begint al heerlijk. Zoals jullie misschien al gelezen hebben, heb ik gisteren Alice Easy besteld. Kreeg net de orderbevestiging in pdf-formaat. Er staat gewoon dat ik heb aangegeven geen gebruik meer te willen maken van mijn huidige telefoonlijn en dat Alice opdracht heeft gegeven om een nieuwe aan te vragen á ¤69 . Daarnaast staat er ook dat ik mondeling toestemming heb gegegeven om telefonisch benaderd te willen worden over nieuwe producten van Alice.

Heb even vijf minuten (waarvan 3 minuten in de wachtrij) gebeld met de klantenservice a 25cpm, daar wordt gewoon rustig gezegd dat de pdf-template eigenlijk voor Alice Comfort is gemaakt. Toen Alice Easy introduceerde, heeft men geen nieuwe template gemaakt. Kom op zeg, bellen nu alle aanstaande klanten van Alice Easy daarvoor op? Schande! Heb maar niet gevraagd over het telefonisch toestemming geven, anders zou er hier een bom ontploffen.

Overigens wel vriendelijke klantenservice (tot nu toe :P) _/-\o_. Vraag me alleen af of ze dat ook nog zijn zodra de zeven dagen, waarin annuleren nog mogelijk is, voorbij zijn. Nouja, we zien wel. Ik houd in ieder geval alles bij op papier, mocht er iets goed mis gaan, dan schakel ik meteen rechtsbijstand in.

flo_ wijzigde dit bericht 17-06-2008 11:45 (11%)

Reg. datum: 21 november 2007

Ik ga binnenkort Alice comfort aanvragen iemand interesse in ¤20 tegoed op je factuur?

Alice geeft vrienden korting

Geef bij uw bestelling het Alice klantnummer op van de vriend(in) die u verteld heeft van Alice. Zodra uw aansluiting geactiveerd is, ontvangt u 10 euro als tegoed op uw eerste c.q. volgende factuur. En uw vriend(in) zelfs 20 euro.

Graag je klantennummer, dan vul ik dat in bij het bestellen

Kort Alice Update'je:
Ik heb zojuist de nieuwe supportsite + faq gezien en het ziet er goed uit.. ik verwacht dat die binnen korte tijd online zullen gaan.
Reg. datum: 11 maart 2008

quote:
DARKviper123 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:32:
Ik ga binnenkort Alice comfort aanvragen iemand interesse in ¤20 tegoed op je factuur?

Alice geeft vrienden korting

Geef bij uw bestelling het Alice klantnummer op van de vriend(in) die u verteld heeft van Alice. Zodra uw aansluiting geactiveerd is, ontvangt u 10 euro als tegoed op uw eerste c.q. volgende factuur. En uw vriend(in) zelfs 20 euro.

Graag je klantennummer, dan vul ik dat in bij het bestellen
Mijn klantnummer is NL00060165 - als je deze gebruikt: thanks! _/-\o_

Trouwens, mijn Alice aansluiting is nu een week geleden aangesloten. Werkt allemaal ok (ik zit op 12 mbit). Maar, ik kan nog steeds niet de Alice lounge in. Na het invullen van de gegevens wordt de pagina steeds gereset naar de standaard jan.janssen. Weet iemand hoe dit zit?

Reg. datum: 03 januari 2008

Cassablanca: Ben je ook nog niet in de lounge geweest om je inlognaam en wachtwoord te wijzigen?

http://www.miloweb.nl/ <--- Alice-klantnummer inside

Reg. datum: 13 december 2003

Sinds 2 weken een abbo op Alice comfort. Ervaringen:
  • Rare manier van communiceren. Eerst de bekende kredietwaardigheidsbrief, blijkt na bellen de echte rede dat het niet zou kunnen van technische aard. Alles afgeblazen, andere provider opgezocht, krijg ik een week later een brief dat eind mei het contract ingaat. :? Nagevraagd, alles oke, andere provider nog kunnen annuleren.
  • Pakket keurig op tijd opgestuurd gekregen. Geen dikke handleidingen/cd's, maar 2 simpele A4-tjes, aansluiten en internetten maar.
  • Onaangekondigt een KPN-monteur voor doormeten lijn. De monteur geluk dat ik thuis was --> alles goed aangesloten (hehe, internet werkte al 8) )
  • Snelheden nog niet gemeten, maar zeer content mee (= snel, ik kom van 100Mbit).
  • Telefoon lijkt ook te werken, eerste tests met geleende telefoon positief.
Nu mijn vraag:
Zoals laatste punt al aangeeft hebben we nog geen telefoon. Mijn oog is gevallen op de Siemens Gigaset C470 IP. Iemand ervaring mee of deze set werkt op een Alice lijn?

Ik heb dezelfde vraag naar de helpdesk van Alice gemaild en krijg als antwoord:
Om te bellen via Alice heeft u normaal gesproken geen nieuw toestel nodig. Echter is het gebruik van ISDN toestellen en/of draaischijftoestellen niet mogelijk. Voor digitale toestellen geldt dat de aansluitfactor niet hoger mag zijn dan 2. De aansluitwaarde staat meestal aangegeven op de onderzijde van het toestel. Voor meer informatie verwijzen we u graag door naar uw leverancier.
Zoals in de mail naar Alice uitgelegd, wij gaan net samenwonen, dus ik wil juist een nieuw toestel kopen....... :'( Aansluitwaarde van de Siemens Gigaset kan ik op internet niet vinden.

Algehele conclusie: perfect product, lekker simpel, maar de communicatie mag wel wat beter.
(Geen ervaring met portering, was gehele nieuwe lijn!)

Alles kan kapot (6)
Reg. datum: 04 juni 2004

quote:
Quattro4 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 16:11:
Sinds 2 weken een abbo op Alice comfort. Ervaringen:
  • Rare manier van communiceren. Eerst de bekende kredietwaardigheidsbrief, blijkt na bellen de echte rede dat het niet zou kunnen van technische aard. Alles afgeblazen, andere provider opgezocht, krijg ik een week later een brief dat eind mei het contract ingaat. :? Nagevraagd, alles oke, andere provider nog kunnen annuleren.
  • Pakket keurig op tijd opgestuurd gekregen. Geen dikke handleidingen/cd's, maar 2 simpele A4-tjes, aansluiten en internetten maar.
  • Onaangekondigt een KPN-monteur voor doormeten lijn. De monteur geluk dat ik thuis was --> alles goed aangesloten (hehe, internet werkte al 8) )
  • Snelheden nog niet gemeten, maar zeer content mee (= snel, ik kom van 100Mbit).
  • Telefoon lijkt ook te werken, eerste tests met geleende telefoon positief.
Nu mijn vraag:
Zoals laatste punt al aangeeft hebben we nog geen telefoon. Mijn oog is gevallen op de Siemens Gigaset C470 IP. Iemand ervaring mee of deze set werkt op een Alice lijn?

Ik heb dezelfde vraag naar de helpdesk van Alice gemaild en krijg als antwoord:
Om te bellen via Alice heeft u normaal gesproken geen nieuw toestel nodig. Echter is het gebruik van ISDN toestellen en/of draaischijftoestellen niet mogelijk. Voor digitale toestellen geldt dat de aansluitfactor niet hoger mag zijn dan 2. De aansluitwaarde staat meestal aangegeven op de onderzijde van het toestel. Voor meer informatie verwijzen we u graag door naar uw leverancier.
Zoals in de mail naar Alice uitgelegd, wij gaan net samenwonen, dus ik wil juist een nieuw toestel kopen....... :'( Aansluitwaarde van de Siemens Gigaset kan ik op internet niet vinden.

Algehele conclusie: perfect product, lekker simpel, maar de communicatie mag wel wat beter.
(Geen ervaring met portering, was gehele nieuwe lijn!)
Mooi toestel. :) Maar zal vast wel werken hoor ;) Ik heb nog nooit meegemaakt dat een DECT setje niet werkt bij VoIP. Het zijn meestal de hele oude telefoons die problemen veroorzaken.

- Quad-core specs - - Wat niet deugt wat niet deert, wie niet neukt die masturbeert.

Reg. datum: 11 maart 2008

quote:
evdm schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 15:41:
Cassablanca: Ben je ook nog niet in de lounge geweest om je inlognaam en wachtwoord te wijzigen?
Nope, het gaat juist al mis bij de eerste keer inloggen, met de gegevens uit de brief. Dan wordt ik dus teruggezet naar het beginscherm. Als ik expres een verkeerd wachtwoord invul, krijg ik wel een melding dat dit onjuist is.

Reg. datum: 13 december 2003

quote:
MensionXL schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 16:21:
[...]

Mooi toestel. :) Maar zal vast wel werken hoor ;) Ik heb nog nooit meegemaakt dat een DECT setje niet werkt bij VoIP. Het zijn meestal de hele oude telefoons die problemen veroorzaken.
Bedankt voor je snelle reactie! Dat is dus iets wat ik nog niet helemaal snap, want Alice werkt naar mijn weten met VoDSL. Dit is niet hetzelfde als VOIP, als ik het goed begrijp. In de specs staat dat de Siemens Gigaset C470 IP een analoge aansluiting heeft en gebruik maakt van VoIP Protocol SIP; geen vermelding van VoDLS protocol(= tegenhanger). Of spreek je bij VoDSL over een analoge lijn? Wie kan daar enige duidelijk in verschaffen?

quote:
Quattro4 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 16:45:
[...]

Bedankt voor je snelle reactie! Dat is dus iets wat ik nog niet helemaal snap, want Alice werkt naar mijn weten met VoDSL. Dit is niet hetzelfde als VOIP, als ik het goed begrijp. In de specs staat dat de Siemens Gigaset C470 IP een analoge aansluiting heeft en gebruik maakt van VoIP Protocol SIP; geen vermelding van VoDLS protocol(= tegenhanger). Of spreek je bij VoDSL over een analoge lijn? Wie kan daar enige duidelijk in verschaffen?
Het is een gewone analoge lijn, dus VoDSL / VoIP support is niet van toepassing. Wel is het zo dat de aansluitfactor van belang is.. die mag niet hoger zijn dan 2. Ook zijn er een aantal DECT telefoons die 'spookgedrag' vertonen.. maar het beste kun je bij de leverancier vragen of je het toestel kunt omruilen als het niet goed werkt.

Pagina: 1 2 3 4 ... 64 65 66 67 68 69 70 71 72 ... 85 86 87 88 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: