Gathering of Tweakers

Quicksearch
The Power Within
Reg. datum: 15 augustus 2003

quote:
Kaw schreef op maandag 09 juni 2008 @ 13:13:
Wat een avontuur is dat ADSL toch. Vorige week, op de dag voordat ik op vakantie zou gaan kreeg ik een brief van KPN dat ze in de vakantie de aansluiting zouden leveren die ik nodig had. Ik kon nog net bellen om te verzetten naar een datum na de vakantie. We kwamen 10 juni overeen en ik zou een brief krijgen ter bevestiging. Bel ik vandaag wanneer ze morgen komen, want ik heb geen zin om de hele dag thuis te moeten zitten voor de monteur: krijg ik te horen dat ze vandaag al zijn geweest en dat er niemand thuis was. Geen brief, geen afspraak. Ja meneer, als u niet thuis bent, dan moet er een nieuwe afspraak gemaakt worden en dat kan enkele weken duren. Ja, lekker, straks heeft het me 3 maanden gekost om ADSL te krijgen op mijn adres.
Bel de helpdesk op 09001560 even, laat je klantnummer achter en ik kan het proces voor je verkorten tot een week denk ik ;) Wij moeten via bbned KPN aansturen voor de NLS afspraak.
Reg. datum: 15 maart 2001

quote:
Mojo schreef op maandag 09 juni 2008 @ 15:12:
[...]

Bel de helpdesk op 09001560 even, laat je klantnummer achter en ik kan het proces voor je verkorten tot een week denk ik ;) Wij moeten via bbned KPN aansturen voor de NLS afspraak.
Thanks voor de tip!

Reg. datum: 29 december 2002

quote:
Kaw schreef op maandag 09 juni 2008 @ 13:13:
Wat een avontuur is dat ADSL toch. Vorige week, op de dag voordat ik op vakantie zou gaan kreeg ik een brief van KPN dat ze in de vakantie de aansluiting zouden leveren die ik nodig had. Ik kon nog net bellen om te verzetten naar een datum na de vakantie. We kwamen 10 juni overeen en ik zou een brief krijgen ter bevestiging. Bel ik vandaag wanneer ze morgen komen, want ik heb geen zin om de hele dag thuis te moeten zitten voor de monteur: krijg ik te horen dat ze vandaag al zijn geweest en dat er niemand thuis was. Geen brief, geen afspraak. Ja meneer, als u niet thuis bent, dan moet er een nieuwe afspraak gemaakt worden en dat kan enkele weken duren. Ja, lekker, straks heeft het me 3 maanden gekost om ADSL te krijgen op mijn adres.
Bij mij ongeveer het zelfde probleem. Tegen mij werd door KPN gezegd dat ik niet thuis hoefde te zijn voor de werkzaamheden. 's Avonds ligt er een briefje bij de post dat ze niet hebben kunnen werken omdat er niemand thuis was |:(

anyways, internet werkte wel toen ik het die avond aansloot...ik download zo rond de 1,5 mb per seconde....Vraagje aan Mojo (ik hoop dat je in de gelegenheid bent om die te beantwoorden): waarom behaal ik niet de zelfde snelheid als bijvoorbeeld user GJS aangezien ik ongeveer even ver van de centrale af zit??

The Power Within

quote:
Laat het nummer dus aan mij weten... :P
Het is mij!

Zaterdag post van Alice dat mijn telefoon door hen is overgenomen. Nummerherkenning in en uitgaand werkt perfect. Tot nu toe geen klagen, telefonie werkt en internet is lekker snel.

I intend to live forever. So far, so good.

Scoobydoobydoo

Hoe lang van te vooren krijg je normaal je modem ? De 16e wordt ik door Alice aangesloten, is door de helpdesk ook bevestigd (geen opdrachtbevestiging gezien). Ik vraag me af of ik nu wel voor die tijd een modem krijg. Op zich niet zo'n probleem want ik ga toch m'n Zyxel gebruiken ivm voip, maar het zal wel handig zijn om te kijken of het werkt voordat ik met mijn eigen modem settings ga spelen.

[edit] vandaag (10-06) een briefje in de bus dat er een pakketje van BNS voor mij klaar ligt. Dat moet het modem zijn. Nu nog inloggegevens etc....

gjs wijzigde dit bericht 10-06-2008 23:35 (14%)

Asus P5B Deluxe E6600@3.25GHz 4Gb Ram 1Tb HDD Geforce 7600GT

quote:
denan schreef op maandag 09 juni 2008 @ 14:31:
[...]

Gewoon gaan samenwonen en het XMS kastje activeren.. binnen 5 minuten heb je 50/50Mbit ! :)

Add: het wegvallen van je huisnummertoevoeging is in onderzoek.
Geen goed plan :)
quote:
Add2: heb je cooldown laten verwijderen zodat ze sneller kunnen zien wat er mis gaat.
Oe mooi.. dat kreeg ik niet voor elkaar namelijk

thx :D .. nou hopelijk gaat mn andere ordertje op postcode 1073BL wel goed :)

Ik heb internet! Van mij hoeft die installateur niet meer binnen te komen.

En het werkt stabiel op 700kb = 5.6 mbit. Worden die antieke wijkcentrales langzamerhand allemaal vervangen? 700kb is voor mijn thuisgebruik prima leefbaar, maar totaal niet 20mbit natuurlijk ;)

Ik heb nu een tijdje Alice en het bevalt me prima, op een paar dingetjes na:

Ik kan door sommige nummers niet gebeld worden, meestal @home klanten.Ik heb al gebeld met Alice en met @home. Alice zegt dat het aan @home ligt. @home zegt dat de @home gebruiker even zn modem vd stroom moet halen, en dan weer aan. Dan zou het moeten lukken.....(niet dus)
Mijn uitgaande mail is heel langzaam, soms zo'n 7 tot 11kb/s.

Iemand ideeën??

Reg. datum: 17 september 2003

quote:
RoelBlink schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 14:39:
Ik heb nu een tijdje Alice en het bevalt me prima, op een paar dingetjes na:

Ik kan door sommige nummers niet gebeld worden, meestal @home klanten.Ik heb al gebeld met Alice en met @home. Alice zegt dat het aan @home ligt. @home zegt dat de @home gebruiker even zn modem vd stroom moet halen, en dan weer aan. Dan zou het moeten lukken.....(niet dus)
Mijn uitgaande mail is heel langzaam, soms zo'n 7 tot 11kb/s.

Iemand ideeën??
Uitgaande email heel traag: firewall/virusscanner/problemen met je emailclient/torrents of p2p programma's aanstaan?. Probeer anders eens een uploadspeedtest (www.speedtest.net) om te zien of je problemen hebt met je verbinding.

@home klanten die je niet kunnen bellen: probleem ligt vaak bij de externe partij die het telefonieverkeer niet de juiste route geeft. Alice kan dat aankaarten bij bvb @Home, maar de ervaring leert dat het stukken sneller gaat als een klant van @home zelf klaagt dat hij een bepaald nummer niet kan bellen.
Tijdje terug Orange opgezegd en Alice aangevraagd.. Tot gisteren alleen nog maar een ontvangstbevestiging gehad van Alice dus maar even gebeld..
09-06
Mijn verbinding zou vandaag 10 juni worden opgeleverd volgens de HD medewerker.

10-06
Vandaag maar weer eens gebeld of ik al aangesloten ben.

Nee dus.. er was iets fout gegaan..maar wat er precies fout was gegaan wist de HD medewerker niet. Volgens hem moest ik morgen maar terug bellen. Op de vraag wanneer ik de alicebox en inloggegevens zou ontvangen was het antwoord "Die hoort u allang te hebben!"

Ik hoop niet dat het bij Alice net zo erg is als bij Orange waar ik meer dan een maand aan het lijntje ben gehouden :(

MBPADCZ

Waar is BBNED mee bezig verdomme :( ze hebben me op een 12mbit profiel gezet zonder mij daarvan te informeren. Nu haal ik maar 10mbit max terwijl ik op 11 zat :( pff onder het mom van stabiliteit.

Echt een onzin aangezien mijn verbinding gewoon vanaf begin al stabiel was heb mijn provider ervoor ingelicht maar ben bang dat dat niet zoveel zal uithalen.

Round en around again

quote:
Mojo schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 11:55:

[...]

Lijkt inderdaad op een klapperlijn. Neem contact op met de helpdesk. Ik zal het a.s. vrijdag even nazien.
Het was weer een tijdje even wat minder, maar vandaag is het weer flink raak... telefoonlijn klappert lekker mee, mensen klagen dat ik niet meer bereikbaar ben. Heb maar ff gebeld met de helpdesk. Ze zouden het doorzetten. Wel vreemd dat het eerst gewoon stabiel gewerkt heeft en sinds een week of 2 pas klappert. Alvast bedankt! (klantno. NL00056304)

Asus A6Va

The Power Within

quote:
djeejdjeej schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 22:01:
[...]

Het was weer een tijdje even wat minder, maar vandaag is het weer flink raak... telefoonlijn klappert lekker mee, mensen klagen dat ik niet meer bereikbaar ben. Heb maar ff gebeld met de helpdesk. Ze zouden het doorzetten. Wel vreemd dat het eerst gewoon stabiel gewerkt heeft en sinds een week of 2 pas klappert. Alvast bedankt! (klantno. NL00056304)
Wil inderdaad wel eens gebeuren.. :)

Goede kans dat ik hem vanavond al heb gedaan, of een collega... :P
quote:
Nokiatonez schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 17:28:
Tijdje terug Orange opgezegd en Alice aangevraagd.. Tot gisteren alleen nog maar een ontvangstbevestiging gehad van Alice dus maar even gebeld..
09-06
Mijn verbinding zou vandaag 10 juni worden opgeleverd volgens de HD medewerker.

10-06
Vandaag maar weer eens gebeld of ik al aangesloten ben.

Nee dus.. er was iets fout gegaan..maar wat er precies fout was gegaan wist de HD medewerker niet. Volgens hem moest ik morgen maar terug bellen. Op de vraag wanneer ik de alicebox en inloggegevens zou ontvangen was het antwoord "Die hoort u allang te hebben!"

Ik hoop niet dat het bij Alice net zo erg is als bij Orange waar ik meer dan een maand aan het lijntje ben gehouden :(
Klinkt precies zoals mijn aanvraag is gegaan, ik heb zeker 2 maanden langer moeten wachten. Uiteindelijk bleek het probleem in hun systeem te zitten. Als ze mijn post adres invoeren komt er op het printje (of whatever) een ander huisnummer te staan (ik heb geen toevoeging). Dat is dan een nummer in de straat wat niet bestaat.
Omdat ik na al die tijd eindelijk iemand aan de lijn kreeg welke het persoonlijk wilde onderzoeken was het binnen een dag achterhaald. Wellicht heb jij last van hetzelfde probleem.

Overigens, gisteravond tussen 0:00 en 1:00 weer de verbinding er uit bij mij, heeft minstens een uur geduurd, daarna ben ik gaan slapen. Maar gek genoeg ligt de verbinding er wel vaker uit tussen deze tijd (soms heel kort, soms iets langer).

ShittyOldMan wijzigde dit bericht 11-06-2008 12:17 (8%)

quote:
ShittyOldMan schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 12:15:
[...]

Klinkt precies zoals mijn aanvraag is gegaan, ik heb zeker 2 maanden langer moeten wachten. Uiteindelijk bleek het probleem in hun systeem te zitten. Als ze mijn post adres invoeren komt er op het printje (of whatever) een ander huisnummer te staan (ik heb geen toevoeging). Dat is dan een nummer in de straat wat niet bestaat.
Omdat ik na al die tijd eindelijk iemand aan de lijn kreeg welke het persoonlijk wilde onderzoeken was het binnen een dag achterhaald. Wellicht heb jij last van hetzelfde probleem.

Overigens, gisteravond tussen 0:00 en 1:00 weer de verbinding er uit bij mij, heeft minstens een uur geduurd, daarna ben ik gaan slapen. Maar gek genoeg ligt de verbinding er wel vaker uit tussen deze tijd (soms heel kort, soms iets langer).
Bij mij ging hij er om +-00:00 ook uit, ben toen gaan slapen. Vanochtend deed Alice het weer :-).
verder ben ik tevreden over Alice: in- en uitgaande nummerherkenning doet het weer, en het internet is ook snel. Ben dus tevreden met mijn overstap (van Tiscali).
Reg. datum: 08 oktober 2001

nog steeds geen internet, maar ondertussen heb ik al wel een brief ontvangen: Wijziging bestelling.
er staat in dat om de wijziging door te voeren ik een lege doos toegestuurd krijg waarmee ik modem en toebehoren kostenloos kan terugzenden?

Vreemd want ik heb geen wijziging doorgegeven ... of zal Alice denken dat ik beter kan opstappen omdat mijn lijn niet werkt :) ?

De doos is ook al ontvangen maar tot mijn verassing zat daar het hele pakket opnieuw in: modem, splitter, etc.
Voor de zekerheid alles eens opnieuw aangesloten maar helaas, nog steeds geen internet. Wat ik wel zag was dat in de status pagina nu ineens DSL wel een groen vinkje heeft, maar bij Ethernet komt niets te staan?
quote:
Mojo schreef op zondag 08 juni 2008 @ 20:53:
[...]

Niet zonder klantnummer nee... :P

Ik kijk morgen even.

Reg. datum: 01 april 2008

waar kan je firmware 6.11.32 d'loaden voor de copperjet ?

Hmm.. ik vroeg me eigenlijk af hoe het met mn orders staat. Ik ga binnenkort op vakantie, en wil eigenlijk mn oude abonemment opgezegd hebben voor het einde van de maand. :/

quote:
ronjon schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 13:17:
nog steeds geen internet, maar ondertussen heb ik al wel een brief ontvangen: Wijziging bestelling.
er staat in dat om de wijziging door te voeren ik een lege doos toegestuurd krijg waarmee ik modem en toebehoren kostenloos kan terugzenden?

Vreemd want ik heb geen wijziging doorgegeven ... of zal Alice denken dat ik beter kan opstappen omdat mijn lijn niet werkt :) ?

De doos is ook al ontvangen maar tot mijn verassing zat daar het hele pakket opnieuw in: modem, splitter, etc.
Voor de zekerheid alles eens opnieuw aangesloten maar helaas, nog steeds geen internet. Wat ik wel zag was dat in de status pagina nu ineens DSL wel een groen vinkje heeft, maar bij Ethernet komt niets te staan?

[...]
Geen Ethernet wijst op iets interns met je pc netwerkkaart, kabel of dat gedeelte van de modem?

The Power Within

Hoe kom je uberhaupt op de status pagina als er bij ethernet niks staat?

Je traint in elk geval gewoon in. :)

Ordernummer: xxxxxx
Interface: ATM11/9 on APZASAM01 (10.20.4.22, alcatel)
Description: 875024_ALICE_0558441514
Line status: up
Line type: XDSL
Configured DMT profile: A2P-D8063-U1024
Trained downstream bitrate: 8049 kbps
Trained upstream bitrate: 1017 kbps
Downstream SNR margin: 7 dB
Upstream SNR margin: 6 dB
Downstream attenuation: 19.2 dB
Upstream attenuation: 19.2 dB
Downstream transmit power: 12.2 dBm
Upstream transmit power: 18.5 dBm
Admin status: up
Operational status: up
Downstream ATM cells: 3678812746
Upstream ATM cells: 4278607968
DSL last change: 14 hours, 01:55.71
laat maar vallen.....

Hoe zit het eigenlijk met de snelheids indicatie van Alice?
(Ik heb niet de twee topics helemaal doorgelezen, ben een beetje druk (lees lui) vandaag.)

Klopt die indicatie een beetje? Want tussen de 16 en 20 Mbit voor 29,- lijkt mij de moeite waard wel eigenlijk.
Waar dan nog bij komt dat er in Helmond binnenkort (binnenkort == discutabel maargoed, je moet er rekening mee houden) glasvezel aangelegd gaat worden. En dan is het dus een groot pluspunt dat je elke maand van je huidige internet provider af kunt komen :)

edit:

Voor zover ik weet, (geen harde info over kunnen vinden op internet) zit je bij bijvoorbeeld UPC meteen vast aan een jaar contract, en dat is iets wat ik met het oog op fiber wil vermijden :P

edit:

UPC site is traag atm, zouden ze problemen hebben ? Kan er iig niks over vinden.
(Als je bij een ISP meer dan een minuut op een pagina moet wachten dan lijkt mij dat er iets mis is :/ )

Kluk-Kluk wijzigde dit bericht 11-06-2008 21:43 (29%)