Hoofdcategorieën
Topicacties

Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 61 62 63 64 65 66 67 68 69 ... 85 86 87 88 last

Nieuw Topic
The Power Within
Reg. datum: 15 augustus 2003

quote:
gjs schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 17:20:
[...]

Thanks, goeie service _/-\o_
Klantno: NL00072513
Ik kan hier in het systeem niks vinden.. :( Ik zou Alice voor de zekerheid maar even bellen op 09001560... Ik kan helaas een order niet opnieuw voor je inschieten hier..
quote:
Frag1le schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 18:11:
Ik ben vandaag gebeld door KPN, volgende week vrijdag komt er een monteur de lijn doormeten.
Hoe lang duurt het gemiddeld na het doormeten van de lijn dat Alice ook daadwerkelijk levert?
Ook wacht ik nog op de 2e brief, maar goed voorlopig lijkt alles voorspoedig te gaan.
Ik blijf enthousiast. :)
Geen idee, wat is je probleem? :P

Mojo wijzigde dit bericht 06-06-2008 18:48 (40%)

Scoobydoobydoo
Reg. datum: 18 juni 2001

quote:
Mojo schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 18:48:
[...]
Ik kan hier in het systeem niks vinden.. :( Ik zou Alice voor de zekerheid maar even bellen op 09001560... Ik kan helaas een order niet opnieuw voor je inschieten hier..
Sorry Mojo, klantno verkeerd neergezet 8)7 NL00072153
Volgens de helpdesk gaat het goedkomen en wordt ik de 16e aangesloten op 16-20mbit dat wist hij er ook bij te vermelden.
Waarom ik die opdrachtbevestiging niet heb gekregen konden ze ook niet vertellen.
Ik ben heel benieuwd, hoe dit gaat aflopen O-)

gjs wijzigde dit bericht 06-06-2008 19:24 (7%)

Asus P5B Deluxe E6600@3.25GHz 4Gb Ram 1Tb HDD Geforce 7600GT

The Power Within

Dat idee had ik al dat je klantnummer niet klopte.. :P

Zo te zien zat je voorheen ook al bij BBned. Daar staat al het e.e.a. over je migratie, dus volgens mij moet dat wel goedkomen.. :)

Je zit inderdaad niet zo ver van de centrale af. 875m volgens de PCDB. Met een attuation van 11 / 13.8 klopt dat inderdaad ook aardig. Je traint op dit moment volledig op 12/1 in. 16-20 Mbit moet haalbaar zijn lijkt me. :)
Scoobydoobydoo
Reg. datum: 18 juni 2001

quote:
Mojo schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 19:30:

Zo te zien zat je voorheen ook al bij BBned. Daar staat al het e.e.a. over je migratie, dus volgens mij moet dat wel goedkomen.. :)

Je zit inderdaad niet zo ver van de centrale af. 875m volgens de PCDB. Met een attuation van 11 / 13.8 klopt dat inderdaad ook aardig. Je traint op dit moment volledig op 12/1 in. 16-20 Mbit moet haalbaar zijn lijkt me. :)
Klopt ik heb Surfsnel ADSL, wel pijn in mijn hart dat ik me /29 subnet aan ip adressen kwijt raak, maar 37.95 per maand voor 12mbit plus nog eens kpn lijnkosten, dat is in verhouding veel te duur.

Asus P5B Deluxe E6600@3.25GHz 4Gb Ram 1Tb HDD Geforce 7600GT

Reg. datum: 04 juni 2005

quote:
Mojo schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 19:30:

Huh dat volg ik even niet, ik train in op :

DSL Status: UP
DSL Modulation Mode: G.992.5 (ADSL2+)
DSL Path Mode: FAST
Downstream Rate: 13226 Kbps
Upstream Rate: 1203 Kbps
Downstream Margin: 6 db
Upstream Margin: 5 db

volgens mijn router maar haal gemiddeld 11mbit? Heb trouwens een lijnmeting laten uitvoeren door BBNED via de postcodecheck geeft het 1492 aan maar volgens de meting ongeveer 1900 a 2000 meter.

|:( maar als ik dus 6 db deel door 13.8 kom ik op een afstand van 434 meter uit wat natuurlijk niet kan. Of doe ik iets fouts?

-edit-

http://www.speedtest.net/result/280798531.png

Achillias wijzigde dit bericht 06-06-2008 21:18 (18%)

Reg. datum: 02 januari 2000

Je doet iets fouts :), je moet att delen door 13,8...

quote:
The Wizard schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 21:16:
Je doet iets fouts :), je moet att delen door 13,8...
Att staat voor O-) ?

Alles kan kapot (6)
Reg. datum: 04 juni 2004

quote:
Attenuation :)

- Quad-core specs - - Wat niet deugt wat niet deert, wie niet neukt die masturbeert.

quote:
Dus db van 6 toch ?

Alles kan kapot (6)
Reg. datum: 04 juni 2004

quote:
Je moet wel [down] nemen, en niet [up] ;)

- Quad-core specs - - Wat niet deugt wat niet deert, wie niet neukt die masturbeert.

Reg. datum: 17 september 2003

quote:
Jrz schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 18:23:
[...]

Met als doel? :)
Ik wil best wat info zwartmaken erop ofzo hoor..
Hoor jij geen glas van xms te hebben :D
Zodat ik je order kan laten tracen in de systemen van Alice zodat ik kan zien wat er met de toevoeging gebeurt in het koppelstuk naar KPN. Als daar iets mis gaat kan ik dat laten controleren (en fixen).

Note: ik werk op projectbasis voor XMS & Alice dus ik heb een achteringang ;)

Add: wat betreft dat glas.. 100 meter van mijn woning stopt het.. en het koppelpunt ligt nog verder... dus ik heb gewoon een alice lijn thuis. (grumble)

@achillias:
Intrainsnelheid is iets anders dan routeringssnelheid... Je hebt natuurlijk ook nog een paar procent overhead (bvb de protocol-overhead van tcp/ip) waardoor je datasnelheid lager uitvalt dan je intrainsnelheid. Tel dat op bij de foutmarge van speedtest.net en de resultaten kloppen wel.

denan wijzigde dit bericht 06-06-2008 22:13 (30%)

quote:
denan schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 22:10:
[...]

Zodat ik je order kan laten tracen in de systemen van Alice zodat ik kan zien wat er met de toevoeging gebeurt in het koppelstuk naar KPN. Als daar iets mis gaat kan ik dat laten controleren (en fixen).

Add: wat betreft dat glas.. 100 meter van mijn woning stopt het.. en het koppelpunt ligt nog verder... dus ik heb gewoon een alice lijn thuis. (grumble)

@achillias:
Intrainsnelheid is iets anders dan routeringssnelheid... Je hebt natuurlijk ook nog een paar procent overhead (bvb de protocol-overhead van tcp/ip) waardoor je datasnelheid lager uitvalt dan je intrainsnelheid. Tel dat op bij de foutmarge van speedtest.net en de resultaten kloppen wel.
Gebeurd dat intrainen automatisch of wordt dat bepaald door de provider? Want zou officieel 20mbit moeten hebben waar het maar 13 aangeeft.

quote:
Achillias schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 22:28:
[...]
Gebeurd dat intrainen automatisch of wordt dat bepaald door de provider? Want zou officieel 20mbit moeten hebben waar het maar 13 aangeeft.
Beide. BBNED heeft een dynamische DB waarin basisprofielen staan voor bepaalde gebieden. Is het KPN-koper in een wijk/gebied "rot" dan zullen daar veel lijnen gaan 'klapperen'.. BBNED zal dat detecteren en de lijnen in dat gebied omlaagdraaien tot het merendeel stabiel is. De snelheid waarop dat gebeurt is dan de basis profielsnelheid voor dat gebied voor nieuwe opleveringen.

ADSL2+ is ook in staat om de downloadsnelheid dynamisch aan te passen btw.. als een lijn onstabiel is zal het modem steeds lager intrainen tot het signaal sterk genoeg is. In tegenstelling tot DSL zal ADSL2+ echter ook af en toe de afgesloten frequentiegebieden testen om te kijken of de lijn weer iets stabieler is.. en weer iets sneller intrainen. (in theorie tenminste)

quote:
denan schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 22:34:
[...]

Beide. BBNED heeft een dynamische DB waarin basisprofielen staan voor bepaalde gebieden. Is het KPN-koper in een wijk/gebied "rot" dan zullen daar veel lijnen gaan 'klapperen'.. BBNED zal dat detecteren en de lijnen in dat gebied omlaagdraaien tot het merendeel stabiel is. De snelheid waarop dat gebeurt is dan de basis profielsnelheid voor dat gebied voor nieuwe opleveringen.

ADSL2+ is ook in staat om de downloadsnelheid dynamisch aan te passen btw.. als een lijn onstabiel is zal het modem steeds lager intrainen tot het signaal sterk genoeg is. In tegenstelling tot DSL zal ADSL2+ echter ook af en toe de afgesloten frequentiegebieden testen om te kijken of de lijn weer iets stabieler is.. en weer iets sneller intrainen. (in theorie tenminste)
Ach het maakt toch allemaal niet zoveel meer uit ben wel tevreden bijna niemand haalt de theoretische snelheid van 20mbit met een ADSL 2+ verbinding.

Hopelijk zetten ze mij stad snel om in Glasvezel zodat ik niet meer afhankelijk ben van de afstand van de centrale en de kwaliteit van de lijnen hier in de woonwijk.

The Power Within

quote:
Achillias schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 21:10:
[...]

Huh dat volg ik even niet, ik train in op :

DSL Status: UP
DSL Modulation Mode: G.992.5 (ADSL2+)
DSL Path Mode: FAST
Downstream Rate: 13226 Kbps
Upstream Rate: 1203 Kbps
Downstream Margin: 6 db
Upstream Margin: 5 db

volgens mijn router maar haal gemiddeld 11mbit? Heb trouwens een lijnmeting laten uitvoeren door BBNED via de postcodecheck geeft het 1492 aan maar volgens de meting ongeveer 1900 a 2000 meter.

|:( maar als ik dus 6 db deel door 13.8 kom ik op een afstand van 434 meter uit wat natuurlijk niet kan. Of doe ik iets fouts?

-edit-

[afbeelding]
Zijn nette waardes die gewoon kloppen hoor... :P Je moet inderdaad je downstream attenuation door 13,8 delen voor een schatting van je afstand.

Overigens ging dat 16-20Mbit verhaaltje niet over jou ;)
quote:
Mojo schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 01:59:
Heb je het modem al eens gereset? Loop meteen even je firewall na. Test het ook even zonder een router of iets dergelijks er tussen. Doe meteen de quickstart even. :)

Ping www.alice.nl eens. Welke waardes komen daar uit?

Je snelheid lijkt wel aardig in orde, misschien dat torrent verkeer roet in het eten gooit? Zet die (client dus) ook eens uit.
Dank voor je tips.
  • Modem reset: als je dat doet dmv wat langere tijd uit zetten en weer aanzetten dan heb ikdat gedaan
  • Firewall: heb ik uitgezet als test
  • Router: heb ik er tussenuit gehaald
  • Quickstart: weet niet wat dit is. Ik zoek hier nog naar.
  • Ping www.alice.nl: 4x timeout.
  • Torrent: loopt niet
  • Snelheid test via speedtest.bbnet.nl: 682.45 KB/sec. ok dus.
Wellicht heb ik nog niet een goed reset gedaan of moet ik Quickstart nog uitvoeren?

Reg. datum: 08 oktober 2001

@mojo: had je al kunnen kijken naar de status van mijn melding?
klantnummer NL00053668

BVD!
quote:
Mojo schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 11:55:
[...]

Je hebt een werkende telefonie verbinding via Alice? Vermoedelijk heb je dan een PPP probleem ofzo. Is er een ticket voor je aangemaakt? Zorg dat er eentje aanwezig is, want anders kan ik minder voor je betekenen. Zal er a.s. vrijdag eens naar kijken als je een klantnummer achterlaat.

Ik zie dat er eentje staat, ik zal vrijdag kijken

[...]

The Power Within

quote:
ronjon schreef op zondag 08 juni 2008 @ 15:42:
@mojo: had je al kunnen kijken naar de status van mijn melding?
klantnummer NL00053668

BVD!

[...]
Niet zonder klantnummer nee... :P

Ik kijk morgen even.
Reg. datum: 01 april 2008

2 vragen:

1) waar kan je firmware 6.11.32 d'loaden voor de copperjet ?

2) gaat Alice nog via haar site aanbieden om nummerherkenning zelf aan of uit te zetten (een aantal maandjes geleden gepost als zijnde een optie in ontwikkeling via de Lounge)

Thx

quote:
Vhond schreef op zondag 08 juni 2008 @ 23:39:

2) gaat Alice nog via haar site aanbieden om nummerherkenning zelf aan of uit te zetten (een aantal maandjes geleden gepost als zijnde een optie in ontwikkeling via de Lounge)
2) Nope.. stond toen op de 'wish-list'. Het gaat er in ieder geval wel komen, maar ik kan nog niet zeggen wanneer. Er zijn nog een aantal majeure projecten met de lounge voordat ze dat gaan implementeren.
Reg. datum: 24 mei 2000

quote:
denan schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 22:10:
[...]

okiez.. waar moet ik het naartoe sturen?

Ik heb trouwens de 2e bevestiging weer binnen
staat WEER 116 op de adressering, zonder toevoeging.
Op het aansluit adres staat nu ipv 116 II -> 116 2

Dan neem ik aan dat ik weer het zelfde gekut krijg.. Want de bevestiging is hetzelfde. Geen toevoeging op de adressering.
Op een ander adres staat op de adressering OOK geen toevoeging, maar bij het aansluit adres wel.
Dit wilde ik de dame duidelijk maken, dat er blijkbaar iets mis gaat in het proces, maar dat boeide haar niet zo veel.

De order is trouwens niet 100% het zelfde overgenomen. Ik wilde online en papieren facturen, en ik wil nummer vermelding. ^^

Jrz wijzigde dit bericht 09-06-2008 10:53 (5%)

quote:
Jrz schreef op maandag 09 juni 2008 @ 10:49:
[...]

okiez.. waar moet ik het naartoe sturen?
Scan maar in en stuur het naar dtvpilot@xmsnet.nl.. dat is mijn 'spambox' :)
Reg. datum: 24 mei 2000

quote:
denan schreef op maandag 09 juni 2008 @ 12:53:
[...]

Scan maar in en stuur het naar dtvpilot@xmsnet.nl.. dat is mijn 'spambox' :)
Verstuurd..
oh ja.. mijn vriendin heeft een xms glas boxje in de huiskamer staan, maar ze wil geen glas omdat ze niet weet wat ze er mee moet |:( 8)7 }:O

Reg. datum: 15 maart 2001

Wat een avontuur is dat ADSL toch. Vorige week, op de dag voordat ik op vakantie zou gaan kreeg ik een brief van KPN dat ze in de vakantie de aansluiting zouden leveren die ik nodig had. Ik kon nog net bellen om te verzetten naar een datum na de vakantie. We kwamen 10 juni overeen en ik zou een brief krijgen ter bevestiging. Bel ik vandaag wanneer ze morgen komen, want ik heb geen zin om de hele dag thuis te moeten zitten voor de monteur: krijg ik te horen dat ze vandaag al zijn geweest en dat er niemand thuis was. Geen brief, geen afspraak. Ja meneer, als u niet thuis bent, dan moet er een nieuwe afspraak gemaakt worden en dat kan enkele weken duren. Ja, lekker, straks heeft het me 3 maanden gekost om ADSL te krijgen op mijn adres.

quote:
Jrz schreef op maandag 09 juni 2008 @ 13:03:
[...]

Verstuurd..
oh ja.. mijn vriendin heeft een xms glas boxje in de huiskamer staan, maar ze wil geen glas omdat ze niet weet wat ze er mee moet |:( 8)7 }:O
Gewoon gaan samenwonen en het XMS kastje activeren.. binnen 5 minuten heb je 50/50Mbit ! :)

Add: het wegvallen van je huisnummertoevoeging is in onderzoek.
Add2: heb je cooldown laten verwijderen zodat ze sneller kunnen zien wat er mis gaat.

denan wijzigde dit bericht 09-06-2008 16:00 (17%)

Pagina: 1 2 3 4 ... 61 62 63 64 65 66 67 68 69 ... 85 86 87 88 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: