Hoofdcategorieën
Topicacties

Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 59 60 61 62 63 64 65 66 67 ... 85 86 87 88 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 24 april 2007

quote:
Veljko schreef op zondag 01 juni 2008 @ 23:18:
[...]

Ik weet niet zeker of je dit bedoeld, maar check even deze site uit.

http://alice.gebruikers.eu/downloads.php

Met vriendelijke groet.

Veljko.
Hartstikke bedankt voor het meedenken Veljko _/-\o_

Op die site heb ik v/d week ook al gezocht, maar helaas kon ik toen alleen maar het (*.tpr) bestand downloaden, dat is de Configuration Profile!,
De firmware is echter een *.tbi bestand en was nergens te bekennen ;)

Maar misschien is hij daar nu inmiddels wel te downloaden, ik zal nog eens goed kijken.

Bedankt.

Reg. datum: 08 oktober 2001

sinds 3 weken heb ik ook Alice. Na ontvangen van modem ging de installatie eigenlijk zonder problemen, direct 8 mbit verbinding en ook mijn telefonie werkte goed. (overgestapt van ADSL + KPN)

vorige week zou ook mijn telefoonnummer worden geporteerd worden, en sindsdien zit ik dus zonder internetbverbinding.

Gebeld met Alice, mevrouw aan de lijn: heeft u 1. firewall 2. router 3. switch
nee niets van dat alles. ook niet in Windows aanstaan? nee ook niet, ik gebruik Linux. Dat veroorzaakte direct een probleem, want ze had niet veel kennis van Linux, support ging alleen over Windows....

Na veel uitleggen duidelijk gekregen dat het echt niet aan mijn laptop ligt (het werkte voor 2 weken gewoon) en pas na de nummer portering is het fout gegaan.

Ik heb het Alice profiel nog eens (meerdere) keren opnieuw in het modem geladen, splitter wel en niet aangesloten, maar tot op heden geen resultaat, ik heb werkende telefonie maar geen internet.

quote:
denan schreef op maandag 02 juni 2008 @ 09:52:
Site updateje:
Net getest en het werkt weer, bleek iets vaags in een firewall te zijn.
Super blij te horen dat het nu allemaal is opgelost :)

Mijn dank is weer groot _/-\o_

Round en around again
Reg. datum: 19 december 2002

Ik heb nog steeds problemen. Iedere minuut / paar minuten knalt de verbinding eruit. Dat geeft het modem ook aan in de webinterface bij de DSL status (line state DOWN). Ik weet niet of het met bovenstaande storing te maken heeft maar het speelt sinds een paar dagen pas... niet zo erg als nu, maar wel dat af en toe de verbinding gewoon wegviel.

Heb het modem al eens gereset maat dat helpt niet. Zit nu maar op mijn MCC te werken, want via Alice lukt het niet nu, iedere keer als de pagina bijna helemaal geladen is, knalt de verbinding er weer uit...

Kan iemand vanuit Alice iets vreemds zien op mijn lijn? (klantno. NL00056304). Ze zijn hier wel aan de weg aan het werken, maar als ze echt iets geraakt hebben, lijkt me dat iets gewoon niet meer werkt ipv soms wel/soms niet.

Asus A6Va

Reg. datum: 26 juni 1999

Heb vorige maand Alice besteld en sinds een weekje nu in gebruik.

De eerste dagen vloog de verbinding er iedere halve minuut uit, was dus geen werkbare situatie. Contact opgenomen met Alice, standaardtesten gedaan (modem direct op ISRA, etc.). Probleem bleef dus werd een ticket.

Toen werd ik gebeld door BBned met de opmerking dat ze mijn verbinding gingen monitoren. De afstand van onze woning naar de centrale bleek 2,3 km, wat een behoorlijke afstand is. De medewerker paste daarom de snelheid omlaag aan en idd, bij 4Mb/1Mb verbinding leek alles stabiel. Ik heb nu al een weekje deze configuratie in gebruik en het lijkt te werken.

Als de snelheid niet omhoog kan vanwege dit infra probleem, vraag ik me af wat nu de volgende stappen zijn. Op de site van Alice stond dat op mijn adres een 20 Mbit verbinding gehaald zou kunnen worden. Het verschil is nu wel erg groot. Aangezien Alice geen langzamere verbinding aanbiedt, vrees ik dat ze me niet een goedkoper abo gaan aanbieden. Ik overweeg om over te stappen naar een ADSL aanbieder met goedkopere/langzamere abo's.

Anderen met soortgelijke ervaring; wat hebben jullie ondernomen? Heb op zich niets tegen Alice en snap dat zij er niks aan kunnen doen dat die afstand zo groot is, maar ze hebben wel verkeerd gecommuniceerd over de te verwachten snelheid..

quote:
ronjon schreef op maandag 02 juni 2008 @ 11:57:
sinds 3 weken heb ik ook Alice. Na ontvangen van modem ging de installatie eigenlijk zonder problemen, direct 8 mbit verbinding en ook mijn telefonie werkte goed. (overgestapt van ADSL + KPN)

vorige week zou ook mijn telefoonnummer worden geporteerd worden, en sindsdien zit ik dus zonder internetbverbinding.

Gebeld met Alice, mevrouw aan de lijn: heeft u 1. firewall 2. router 3. switch
nee niets van dat alles. ook niet in Windows aanstaan? nee ook niet, ik gebruik Linux. Dat veroorzaakte direct een probleem, want ze had niet veel kennis van Linux, support ging alleen over Windows....

Na veel uitleggen duidelijk gekregen dat het echt niet aan mijn laptop ligt (het werkte voor 2 weken gewoon) en pas na de nummer portering is het fout gegaan.
Neem even aan dat je ADSL-LEDje continue brandt op je routertje en je echt niet aan de instellingen van je router heb zitten prutsen (met name onder admin rechten ;) ).

Trek de adapter van je router er even uit en stop hem er na een paar seconden weer in!
Log in, in je Alice Router en kijk of de STATUS pagina van je Alice Routertje dan echt niks bijzonders geeft te zien :?
En kijk meteen ook even de logfile van je Alice Routertje na.

Verder zou ik om toch echt je Laptop (eigen software/softwarematige firewall/instellingen) uit te sluiten...
Eerst eens proberen om even simpel te booten van een live cdtje met Linux (Ubuntu variant of iets dergelijks), neem aan dat je die wel ergens hebt liggen ;) , testen of je dan wel 't internet op kan.
Worden in iedergeval je eigen instellingen op je laptop niet aangetast
quote:
Ik heb het Alice profiel nog eens (meerdere) keren opnieuw in het modem geladen, splitter wel en niet aangesloten, maar tot op heden geen resultaat, ik heb werkende telefonie maar geen internet.
[SPLITTER]
Na portering heeft die splitter overigens geen nut meer, dus die kan je er zo-wie-zo tussen uit halen, scheelt weer wat kabelspaghetti ;)
De functie van de splitter, is om de nog werkende analoge KPN telefonielijn ook via het modem te laten lopen.
Dus NA portering, 't KPN kabeltje in de ADSL van je Alice Router en je telefoontje in de Phone1 van je Alice Router, verder niks!

Er zijn/waren meerdere mensen met nagenoeg jouw probleem (geen internet wel telefonie)..., zie HIER misschien kan je er wat mee.

En als je je eigen kant v/h probleem hebt uitgesloten en je dus zeker weet dat de schuld bij Alice/BBNED moet liggen, doe een vriendelijk verzoekje aan Mojo, deze kan je wellicht verder helpen, misschien is er toch ergens weer één of andere storing aan de gang;)

Sterkte.

Reg. datum: 02 januari 2000

quote:
djeejdjeej schreef op maandag 02 juni 2008 @ 13:30:
Ik heb nog steeds problemen. Iedere minuut / paar minuten knalt de verbinding eruit. Dat geeft het modem ook aan in de webinterface bij de DSL status (line state DOWN). Ik weet niet of het met bovenstaande storing te maken heeft maar het speelt sinds een paar dagen pas... niet zo erg als nu, maar wel dat af en toe de verbinding gewoon wegviel.

Heb het modem al eens gereset maat dat helpt niet. Zit nu maar op mijn MCC te werken, want via Alice lukt het niet nu, iedere keer als de pagina bijna helemaal geladen is, knalt de verbinding er weer uit...

Kan iemand vanuit Alice iets vreemds zien op mijn lijn? (klantno. NL00056304). Ze zijn hier wel aan de weg aan het werken, maar als ze echt iets geraakt hebben, lijkt me dat iets gewoon niet meer werkt ipv soms wel/soms niet.
Klapperlijn, contact opnemen met de helpdesk. Hier ook last van een klapperlijn met warmere dagen (verrot koper?). Ik heb zelf de modem op Annex A gezet, draait ie wel op max. 8 Mbit (ADSL1), maar beter iets dan niets...

Probeer dat eens, zie het grote internet of dit topic voor de admin password. Dan klikken op DSL --> Code Type in Annex A vervangen. Dan onder configuration Save Config aanklikken en de modem opnieuw opstarten.

quote:
Patrick schreef op maandag 02 juni 2008 @ 13:36:
Heb vorige maand Alice besteld en sinds een weekje nu in gebruik.

De eerste dagen vloog de verbinding er iedere halve minuut uit, was dus geen werkbare situatie. Contact opgenomen met Alice, standaardtesten gedaan (modem direct op ISRA, etc.). Probleem bleef dus werd een ticket.

Toen werd ik gebeld door BBned met de opmerking dat ze mijn verbinding gingen monitoren. De afstand van onze woning naar de centrale bleek 2,3 km, wat een behoorlijke afstand is. De medewerker paste daarom de snelheid omlaag aan en idd, bij 4Mb/1Mb verbinding leek alles stabiel. Ik heb nu al een weekje deze configuratie in gebruik en het lijkt te werken.

Als de snelheid niet omhoog kan vanwege dit infra probleem, vraag ik me af wat nu de volgende stappen zijn. Op de site van Alice stond dat op mijn adres een 20 Mbit verbinding gehaald zou kunnen worden. Het verschil is nu wel erg groot. Aangezien Alice geen langzamere verbinding aanbiedt, vrees ik dat ze me niet een goedkoper abo gaan aanbieden. Ik overweeg om over te stappen naar een ADSL aanbieder met goedkopere/langzamere abo's.

Anderen met soortgelijke ervaring; wat hebben jullie ondernomen? Heb op zich niets tegen Alice en snap dat zij er niks aan kunnen doen dat die afstand zo groot is, maar ze hebben wel verkeerd gecommuniceerd over de te verwachten snelheid..
Of de kwaliteit van je koper is echt heel slecht... en om je verbinding toch stabiel te maken hebben ze je op een laag profiel gezet, maar zo laag ;( , ca. 2.3 KM en dan 4 Mbps daar word je inderdaad niet vrolijk van :X

Overigens 2,3 KM is dat de werkelijke afstand :? dus géén Postcode check en/of Trace Route, want die kloppen veelal niet en is echt natte vingerwerk.
Kabels lopen niet zoals je logischer wijze zou verwachten, daar is nu iedereen met (te) langzame snelheden wel achter gekomen ;)

Log dus in op je Alice-routertje onder Admin rechten (wachtwoord even googlen ;) ) en kies voor Status/DSL/Vieuw Advanced Attributes List.
En deel de waarde v/d Local Line Attn door 13.8 dat is de lengte waar het hier om draait!

Ik zit hier volgens berekening op ca. 2,9KM en haal hier een stabiele 6.3 Mbps, meer zit er voor mij niet in via Alice/BBNED :'(

http://www.internode.on.net/media/images/internode-adsl2-dist07.jpg

Tja er valt weinig voor je aan te doen vrees ik, profiel verlagen is één ding maar zie maar eens om je profiel te verhogen :? als het überhaupt al nut heeft in jouw situatie!

Het enigste wat je kan doen (zoals je zelf voorstelt) is om een andere provider met een wat eerlijker snelheid/prijs verhouding te zoeken, zodat je niet te veel betaald :X .
Maar kies dan eventueel wel voor een provider die NIET ook gebruik maakt van de BBNED-kabelboer, anders krijg je met dezelfde profiel/snelheidsproblemen te maken ;)

Tip
In de C'T Magazine voor computertechniek deel 6 (nieuwste) staat een test/prijsoverzicht van alle internetproviders inclusief de snelheden die men in de praktijk haalt ;) .

Bij Alice en de meeste anderen providers ;(, betaald iedereen voor max. 20Mbps maar slecht één enkeling die dat werkelijk haalt!, dus of overstappen nut heeft :?

Persoonlijke ervaring:
Via Orange met de KPN als kabelboer haalde ik ca.9 à 10 Mbps en nu via Alice met BBNED als kabelboer een zielige 6Mbps, gewoon pure pech dus, en dat terwijl ik volgens de site (Orange & Alice) een leuke 15 Mbps zou moeten kunnen halen, grapjassen _O-

Net nog even getest ter info (2 juni 2008)
Alice(BBNED) geeft bij de PC-Check nog steeds: tussen de 16 en 20 Mbps aan. 7(8)7
Orange(KPN) geeft bij de PC-Check nog steeds: tussen de 8 en 15 Mbps 8)7
Telfort(KPN) geeft max. 15 Mbps aan 8)7
Je ziet het is overal één smerige bende van misleiding en bedrog. })

Succes d:)b

JBNL1000 wijzigde dit bericht 02-06-2008 15:59 (9%)

Reg. datum: 08 oktober 2001

JBNL1000 dank voor je uitgebreide reactie.

alle ledjes branden, ook bij DSL en telphone groene vinkjes. Ik heb meerdere laptops geprobeert maar allen geen succes.
Volgens de dame bij Alice zou er nu een monteur naar de wijkcentrale komen kijken omdat er daar "misschien iets" niet goed zou zijn?
(Waarom heeft het twee weken gewoon gewerkt dan?)

@Mojo kan jij zien wat de status is van mijn melding? klantnummer NL00053668
quote:
JBNL1000 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 13:45:
[...]

Neem even aan dat je ADSL-LEDje continue brandt op je routertje en je echt niet aan de instellingen van je router heb zitten prutsen (met name onder admin rechten ;) ).

Trek de adapter van je router er even uit en stop hem er na een paar seconden weer in!
Log in, in je Alice Router en kijk of de STATUS pagina van je Alice Routertje dan echt niks bijzonders geeft te zien :?
En kijk meteen ook even de logfile van je Alice Routertje na.

Verder zou ik om toch echt je Laptop (eigen software/softwarematige firewall/instellingen) uit te sluiten...
Eerst eens proberen om even simpel te booten van een live cdtje met Linux (Ubuntu variant of iets dergelijks), neem aan dat je die wel ergens hebt liggen ;) , testen of je dan wel 't internet op kan.
Worden in iedergeval je eigen instellingen op je laptop niet aangetast

[...]

[SPLITTER]
Na portering heeft die splitter overigens geen nut meer, dus die kan je er zo-wie-zo tussen uit halen, scheelt weer wat kabelspaghetti ;)
De functie van de splitter, is om de nog werkende analoge KPN telefonielijn ook via het modem te laten lopen.
Dus NA portering, 't KPN kabeltje in de ADSL van je Alice Router en je telefoontje in de Phone1 van je Alice Router, verder niks!

Er zijn/waren meerdere mensen met nagenoeg jouw probleem (geen internet wel telefonie)..., zie HIER misschien kan je er wat mee.

En als je je eigen kant v/h probleem hebt uitgesloten en je dus zeker weet dat de schuld bij Alice/BBNED moet liggen, doe een vriendelijk verzoekje aan Mojo, deze kan je wellicht verder helpen, misschien is er toch ergens weer één of andere storing aan de gang;)

Sterkte.

quote:
ronjon schreef op maandag 02 juni 2008 @ 15:44:
JBNL1000 dank voor je uitgebreide reactie.

alle ledjes branden, ook bij DSL en telphone groene vinkjes. Ik heb meerdere laptops geprobeert maar allen geen succes.
Volgens de dame bij Alice zou er nu een monteur naar de wijkcentrale komen kijken omdat er daar "misschien iets" niet goed zou zijn?
(Waarom heeft het twee weken gewoon gewerkt dan?)

Trouwens je vertelde dat je geen router/switch of iets dergelijks gebruikte, zolang dat Alice Routertje niet draadloos is... je UTP(Cross) kabeltje is dan toch zeker wel ok?, ook al kan je in je Router komen met dit kabeltje ;)

Voor de rest inderdaad, vreemd :? er kan natuurlijk altijd iets kapot gaan, maar als het in de centrale is dan ben jij zeker niet de enige en was de storing bekend!
Bovendien telefoon & internet gaan via hetzelfde kabeltje, dus dan had je telefoon ook niet gewerkt, lijkt mij... ;)

Lijkt me dus meer een probleem van de provider, Alice dus, zeker als je modem normaal intraint en alles is tenslotte groen in het status overzicht ;)

Heb je overigens geen DNS probleem :? en/of krijg je wel een IP-adres toegedeeld :?

Sterkte dan maar en even afwachten of die monteur werkelijk op pad wordt gestuurd ;) en inderdaad wat kan vinden, de wonderen zijn bij Alice de wereld nog niet uit ;)

JBNL1000 wijzigde dit bericht 02-06-2008 16:31 (9%)

grrrr....
Reg. datum: 24 oktober 2000

Klopt dat wel die line berekening? Ik kijk hier en zie daar 25.5dB staan, als ik dat deel door 13.8 kom ik op 0.07. Als dat staat voor de maximale bandbreedte klopt dat; ik kom niet met Alice over 7mbit uit. Qua afstand zit ik eerder richting de 2km als ik het me nog goed herinner.

Reg. datum: 26 juni 1999

Thanks JBNL!

Ik ga nog even die afstand checken, maar BBned noemde zelf die 2,3 km. De medewerker begon eerst te testen rond de 8Mb of zelfs nog iets hoger, maar toen bleef ie eruit vliegen..

Helaas kan ik BBned niet zelf contacteren om te kijken wat nu de conclusie is geworden van het monitoren van mijn lijn, die info gaat weer via Alice. Ze wilde geen telefoonnr. geven.

Patrick wijzigde dit bericht 02-06-2008 16:36 (22%)

quote:
Gordijnstok schreef op maandag 02 juni 2008 @ 16:24:
Klopt dat wel die line berekening? Ik kijk hier en zie daar 25.5dB staan, als ik dat deel door 13.8 kom ik op 0.07. Als dat staat voor de maximale bandbreedte klopt dat; ik kom niet met Alice over 7mbit uit. Qua afstand zit ik eerder richting de 2km als ik het me nog goed herinner.
Pardon...welk rekenmachientje gebruik jij :o

25,5 / 13,8 = 1,85 KM = 18500 metertjes ;)

Note:
Bij goede/normale koperkwaliteit is 13.8 voldoende als deler ;)
Dus zou jij theoretisch volgens de grafiek rond de 1,6Mbps moeten zitten (ADSL varianten hebben een grote overhead!)

Heb je lager, zoals gebruikelijk ;) 'kan 't twee dingen betekenen:
1. Je zit op een lager intrain-profiel wellicht door slechte koperkwaliteit (klapperlijn enz.)
2. Of je centrale is (nog) niet aangepast dan haal je maar theoretisch max 8Mbps.

Succes.

JBNL1000 wijzigde dit bericht 02-06-2008 17:32 (5%)

Round en around again
Reg. datum: 19 december 2002

quote:
The Wizard schreef op maandag 02 juni 2008 @ 14:17:
[...]

Klapperlijn, contact opnemen met de helpdesk. Hier ook last van een klapperlijn met warmere dagen (verrot koper?). Ik heb zelf de modem op Annex A gezet, draait ie wel op max. 8 Mbit (ADSL1), maar beter iets dan niets...

Probeer dat eens, zie het grote internet of dit topic voor de admin password. Dan klikken op DSL --> Code Type in Annex A vervangen. Dan onder configuration Save Config aanklikken en de modem opnieuw opstarten.
Thx! Ik heb het net veranderd. Ik ben benieuwd, meer dan 8 Mbit haalde ik sowieso al niet, dus wat dat betreft maakt het niet zoveel uit. (zie post eerder in dit topic ergens).

EDIT: het leek te werken en vervolgens even de 100 Mb snelheidstest gedaan (http://speedtest.bbned.nl/) en kwam uit op 975 Kb/s. Best netjes, alleen vloog daarna weer meteen de lijn eruit... Erg vreem dat dit alleen iets van de laatste tijd is (warm weer??) Ik zal eens bellen met de helpdesk.

djeejdjeej wijzigde dit bericht 02-06-2008 17:11 (16%)

Asus A6Va

quote:
Patrick schreef op maandag 02 juni 2008 @ 16:30:
Thanks JBNL!

Ik ga nog even die afstand checken, maar BBned noemde zelf die 2,3 km. De medewerker begon eerst te testen rond de 8Mb of zelfs nog iets hoger, maar toen bleef ie eruit vliegen..

Helaas kan ik BBned niet zelf contacteren om te kijken wat nu de conclusie is geworden van het monitoren van mijn lijn, die info gaat weer via Alice. Ze wilde geen telefoonnr. geven.
Tja, check hem eerst zelf even dan moet je in principe genoeg weten om je conclusie te trekken.
Zit er niet meer in dan houdt het gewoon op.

Maar ik ben misschien een beetje te sceptisch geworden in de loop der jaren :) En de krititci zullen me er wel weer voor afbranden :Y
Als je namelijk de theoretische snelheden vergelijkt met de praktische snelheden zit daar steevast veel te veel verschil tussen. Zo te meer de markt verzadigd raakt zo te meer speelt dit af.
Lijkt er verdacht veel op dat de providers in samenwerking met de kabelboeren af en toe klanten na 1 KM al dan niet nodig op te lage profielen zetten, dat is natuurlijk een stuk winstgevender.
Meerdere mensen kunnen dan dezelfde bandbreedte delen, dus meer klanten, dus meer eurie´s. })

1persoon op 16Mbps = 2personen op 8Mbps enz.
Wordt alles maximaal benut dan is het gegenereerde dataverkeer gelijk en daar worden ze tenslotte op afgerekend, maar de provider kan zo dus wel dubbel abonnementsgeld incasseren :X en de kabelboer hoeft niet extra te inversteren, zo snijdt het mes aan twee kanten.
Of draaf ik nu een beetje door :O

JBNL1000 wijzigde dit bericht 02-06-2008 17:29 (7%)

Reg. datum: 04 juni 2005

Hmm ik zit 1492 mbit van de BBNED centrale af en zou 20mbit moeten krijgen tuurlijk weet ik uit rieel oogpunt dat dit nooit gehaald zou kunnen worden maar haal nu nog maar 10mbit van de beloofde 20mbit.

Behoorlijk mager achteraf gezien. Is deze snelheid normaal voor mijn afstand want ik denk toch dat ik zo rond de 12-14 mbit zou horen te zitten ;(

Reg. datum: 04 juni 2005

Download snelheid is 1.34Mbit.

Reg. datum: 13 februari 2006

quote:
thijlklerkx schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 14:04:
Ja hoor, je kunt van alles achter je modem hangen. Wel is het belangrijk dat je de DHCP server van je router uit zet en dat je het modem niet op de WAN poort van je router maar op een poort waar je ook je computer op aansluit aansluit.
Als je dit doet, hoe zorg je er dan vervolgens voor dat je wel kan internetten?

Groet, D. Hoeben

grrrr....
Reg. datum: 24 oktober 2000

quote:
JBNL1000 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 16:40:
[...]

Pardon...welk rekenmachientje gebruik jij :o
Kut Vista.... :+ Nee ik weet niet hoe ik dat resultaat uit calc heb gekregen :P

quote:
Gordijnstok schreef op maandag 02 juni 2008 @ 18:51:
[...]

Kut Vista.... :+ Nee ik weet niet hoe ik dat resultaat uit calc heb gekregen :P
We geven gewoon M$ de schuld, zal wel weer een bug zijn ;)

quote:
Hoeben schreef op maandag 02 juni 2008 @ 18:34:
[...]

Als je dit doet, hoe zorg je er dan vervolgens voor dat je wel kan internetten?
Nou gewoon... maar als je niet echt weet/begrijpt wat je doet, begin er dan niet aan, verdiep je eerst goed in de materie.
Dus beschrijf je situatie eens wat nader en wat wil je dan vervolgens precies :?

Kort (nou ja kort ;) )samengevat, als je met meerdere PC's/Laptop's/GSM's/LAN Printers enz. het internet op wilt en je wilt er het maximale uit halen via je Alice Router en/of je wilt het één en ander delen en/of het één en ander instellen, heb je hier misschien wat aan ;)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Onderstaande situatie is geschikt voor:
*Alice Router (IP-adres: 172.19.3.1)
*PC (IP-adres: 172.19.3.20)
*Eigen Router (IP-adres: 172.19.3.30)
*Alice Router deelt alleen indien nodig de IP-adressen uit (172.19.3.2 t/m 172.19.3.15)

De Alice Router deelt gedeeltelijk IP-adressen uit in de reeks 172.19.3.2 t/m 172.19.3.15, handig voor als er toch nog apparaten inloggen die automatisch een IP-adres moeten krijgen zonder alle poespas! Zeg maar alleen voor simpel surfen enz.

Je eigen (draadloze) Router gebruikt wordt voor het aansluiten van meerdere (draadloze) apparatuur, die met elkaar verbonden moeten worden en/of het internet op moeten.

Je PC/Laptop/GSM heeft een (handmatig doorgevoerd) IP adres (172.19.3.20), is met name handig voor netwerken/downloaden en om bepaalde poorten te openen op bepaalde vaste PC's enz. zonder het overzicht te verliezen.
Verdient dus de voorkeur boven een automatisch toegekend IP-adres ;)
-----------------------------------------------------------------
1.
In je eigen Router, DHCP uitzetten.

2.
Je eigen Router instellen als Acces Point.
En je eigen Router instellen onder LAN IP Settings of iets dergelijks.
Get IP Automatically? No
IP Address: 172.19.3.20
Subnet Mask: 255.255.0.0
Default Gateway: 172.19.3.1

3
UTP kabel in een LAN poort van je Router prikken (of WAN als je de Asus W500g deLuxe gebruikt ;) )
Eventueel je netwerkkaart instellen met Dynamisch IP, maar beter is handmatig (voor meerdere PC's in een netwerk en/of als je wilt downloaden met open poorten voor bepaalde vaste PC's)

Dus: IP Adres: 172.19.3.20
Subnet: 255.255.0.0
DNS1: 62.177.144.11
DNS2: 82.204.127.40
Gateway: 172.19.3.1

4.
Inloggen in je Alice Router met admin-account (even googlen voor password)
Ga naar Menu: Status/DHCP Server settings/Advanced Options
Zet DHCP op enabled
Existing DHCP Server subnets
Enabled: True

Subnet Value: 172.19.3.0
Subnet Mask: 255.255.0.0
Get Subnet from IP Interface: ethernet-0
---
Start of address range: 172.19.3.2
End of address range: 172.19.3.15
Use a default range: off

OK
DHCP Server aanzetten dus op Enabled Klikken
---

Met als resultaat:
De Alice Router deelt nu IP adressen uit van 172.19.3.2 t/m 172.19.3.15.
Je PC heeft nu een eigen IP adres (172.19.3.20), makkelijker dan een dynamisch IP (172.19.3.2..172.19.3.15) zeker met veel netwerk PC's
Mocht er toch iemand inloggen met een Dynamisch IP, dan krijgt hij een IP toegewezen v/d Alice Router uit de reeks 172.19.3.2 t/m 172.19.3.15 en kan hij ook zo het internet op.

5.
ZIPB (soort DMZ mode zeg maar, maar dan anders ;) )
Ga naar Configurtion:ZIPB:

LAN interface: ethernet-0
WAN interface: ppp-0
LAN IP address spoof method: Manual
Manual LAN IP address: 172.19.3.20
LAN subnet mask selection method: Natural
Manual LAN subnet mask: 255.255.0.0
LAN DHCP server lease time: 40 seconds
LAN PC power down time: 120 seconds
Klik op OK
ZIPB (ZIPB Enablen, moet dus bovenaan op Enabled staan)

6
[Hier de eventueel poorten openzetten voor bijvoorbeeld Emule].
Ga naar Menu: Security/Advanced NAT Configuration/Add Reserved Mapping

Same as interface address
Internal: 172.19.3.20
Type tcp start [poort ....(van bijvoorbeeld emule)], end [poort ....(van bijvoorbeeld emule)]
start [poort ....(van bijvoorbeeld emule)], end [poort ....(van bijvoorbeeld emule)]

Type udp start [poort ....(van bijvoorbeeld emule)], end [poort ....(van bijvoorbeeld emule)]
start [poort ....(van bijvoorbeeld emule)], end [poort ....(van bijvoorbeeld emule)]

7.
Ga naar Menu: Configuration/Authentication
En maak hier een extra accountje aan voor jezelf dus als superuser, gewoon een naampje kiezen en inlogcode enz., is makkelijker te onthouden dan het default admin password ;)
Dus voortaan kan je hier meteen mee inloggen als superuser!

8.
Ga naar Menu: Configuration/Save Config/Save
Je instellingen worden nu bewaard in het modem.

9.
Nu alleen nog alles Backupen en dan je Alice Router opnieuw opstarten
Ga naar Menu: System/Backup enz.
Hierna Restart Device.

10.
Als je Emule Plus/Frostwire/µTorrent of wat dan ook gebruikt om te downloaden,
dan eventueel ook onder de optie Verbinding van bovengenoemde programma's de optie UPNP inschakelen!
Dan krijg je in iedergeval een hoge ID en kan je natuurlijk veel sneller downloaden enz. ;)

11.
Je kan eventueel ook de Dyndns client instellen van de Alice Router, je hebt dan geen externe client nodig! HIER kan je een accoutnje aanmaken.
En dan alleen nog even invoeren in je Alice Router.
Ga naar Menu: Configuration/DynDNS Client.
Dus wordt hierna je Dynamisch IP-adres gekoppeld aan dit account en is hetnet of je een vast IP-adres hebt, wel zo handig als je een servertje hebt draaien.

Note:
Voor eventuele grapjassen, onderstaande data is fictief ;),

Dus gewoon even de inloggegevens vervangen door je eigen (zojuist aangemaakte) accountgegevens.

Operational Status: SUCCESSFULL
Error String:
IP Interface Name: ppp-0
Updated IP address: 93.125.133.31
Service Type created: dyndns
User Name: John1000
Password: ********
Host Name: john.homeip.net
Offline (optional for DYNDNS): disabled
URL (optional for DYNDNS):
Wildcard (optional for DYNDNS): disabled
Mail Exchanger (optional for DYNDNS):
Connection Type (optional for TZO): DSL modems (10 minutes

Werk op zich goed, alleen geeft de software in je Router een foutief IP-adres na een IP-wijziging.
Hij wordt wel goed doorgevoerd en blijft dus gelukkig ook gewoon na een IP-wijzigingen doorwerken :)
Echter alleen de firmware v/d router laat het oude IP adres zien v/d vorige sessie (visueel foutje meer niet!), zal wel een bugje in de firmware zijn ;)
-----------------------------------------------------------------

Ik zal ongetwijfeld wel wat vergeten zijn, maar de belangrijkste punten zijn hiermee toch wel behandeld, dus eventuele aanvullingen laad ik aan andere over ;)

Succes.

JBNL1000 wijzigde dit bericht 02-06-2008 22:28 (114%)

Oeps was iets te overijverig, quote me zelf 8)7

JBNL1000 wijzigde dit bericht 02-06-2008 22:29 (117%)

Reg. datum: 01 april 2007

Je krijgt het nog druk met het beantwoorden JB
respect trouwens

Ik had sinds gisteravond een IP uit een hele rare range. 93.nog iets.. Maar een paar sites werkten nog, ondanks dat ik diverse DNS servers had geprobeerd. Na een modem reboot werkt alles weer normaal.

Simpel zat!

Reg. datum: 13 maart 2008

Telefoongidsvermelding.
Ik ben eind februari jl. met de telefoon over gegaan naar Alice, maar ik zie nog geen vermelding op bijv. www.detelefoongids.nl
Ik had mij -zover ik mij kan herinneren- wel opgegeven voor een gidsvermelding.
Meer mensen met die ervaring?

Geduld wijzigde dit bericht 03-06-2008 09:46 (3%)

Pagina: 1 2 3 4 ... 59 60 61 62 63 64 65 66 67 ... 85 86 87 88 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: