Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Jrz schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 22:10:
Nou ik heb het inmiddels aangevraagd, en vond de klantenservice vriendelijk over mijn vraagjes.
Enige wat ik wel jammer vind is dat als er (hopelijk binnenkort ;)) hier glasvezel komt, dat het op dit moment technisch niet mogelijk is mijn 020 nummer te porteren. Maar dat zien we dan wel weer
Dan zou ik zoeken naar een mogelijkheid het nr. elders veilig te stellen.
Er schijnt een bedrijf te zijn -weet de naam helaas niet meer- wat je nr. overneemt en je via internet laat bellen, onafhankelijk van je provider van dat moment.
Wie weet meer?

Edit: Het is een beetje oud en achterhaald artikel t.a.v. non-linesharings fee maar o.a. Optibel schijnt die mogelijkheid te hebben.
Heb ik het mis, maar is Optibel.nl niet een dochter of nichtje van mevr. Alice?

Geduld wijzigde dit bericht 29-05-2008 01:47 (13%)

Reg. datum: 17 september 2003

quote:
Geduld schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 01:36:
[...]

Dan zou ik zoeken naar een mogelijkheid het nr. elders veilig te stellen.
Er schijnt een bedrijf te zijn -weet de naam helaas niet meer- wat je nr. overneemt en je via internet laat bellen, onafhankelijk van je provider van dat moment.
Wie weet meer?

Edit: Het is een beetje oud en achterhaald artikel t.a.v. non-linesharings fee maar o.a. Optibel schijnt die mogelijkheid te hebben.
Heb ik het mis, maar is Optibel.nl niet een dochter of nichtje van mevr. Alice?
Optibel is een product van InterNLnet, en die zijn weer een zusje van Alice.

Short Alice Update
Ik heb met wat mensen binnen Alice gesproken en er gaan de komende tijd wat dingen veranderen. Meer support via de website staat nu officieel op de planning en zou er redelijk snel moeten zijn (FaQ's, basic install, firwall/portforwarding uitleg, etc).

Dect verhaal
Men heeft gesproken met de leverancier van de CJT1616 (Allied Data) en deze wil de klachten met een aantal DECT telefoons graag nader onderzoeken om uit te sluiten dat het in hun hardware zit.

Verzoek: Kan een aantal mensen met een niet werkende DECT telefoon zich melden op mijn spambox denan@comfortplus.alice.nl? Aub met vermelding van:
Probleemomschrijving:
Telefoontype/merk:

Ik zal dit dan naar de mensen binnen Alice doorzetten.

Voorwaarden:
1) men is op zoek is naar DECT telefoons die helemaal niet werken. Voorbeeld: Nummerherkenning (DTMF/FSK foutjes van de leverancier van de telefoon) is geen issue die ze gaan onderzoeken.
2) de telefoniedienst moet via een ouderwetse (bedrade) telefoon WEL goed werken.

Extra verzoek: Aub geen verzoekjes/supporvragen/etc naar mijn spambox sturen. Aangezien ik niet bij Alice werk kan ik er weinig mee doen.
in line of sight
Reg. datum: 14 juni 1999

Ligt het aan mij of is Alice in de buurt van Leiden, Alphen, Utrecht enorm traag sinds een paar dagen?

** Apple Cinema Display 20" | Apple MacBook Pro C2D | Sony DSLR A200 | www.flickr.com/robertdoeleman **

Reg. datum: 04 december 2003

De alice website kan ik al twee dagen niet bereiken. Hebben meer mensen hier problemen mee? Ik maak gebruik van internet van Alice.

Dijksan

Sluuut pred 24y 255d 23h 55m
Reg. datum: 16 februari 2003

Ik kan de Alice website ook een aantal dagen niet bereiken. Ik zit hier net in een nieuw huisje dus hoelang het al is weet ik niet precies, maar sinds gisteravond in ieder geval is internet behoorlijk traag, ik haal nog maar 700 kb/s max terwijl dat voorheen 1.8 mb/s was (ligt niet aan de source). Ik zit in Utrecht.

Modem al gereset maar dat veranderd niks. Begint toch een beetje chello/casema trauma's op te halen dit...

Daarnaast werkt breedbandwinkel.nl ook niet, ik wou vergelijken hoe het zat met andere 20mbit providers maar blijkbaar is Alice het daar niet mee eens :P

[PRE] Asian.Backdoor.Sluts.9.XXX.DVDRip.XviD-Pr0nStarS

quote:
Sluuut schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 09:28:
Ik kan de Alice website ook een aantal dagen niet bereiken. Ik zit hier net in een nieuw huisje dus hoelang het al is weet ik niet precies, maar sinds gisteravond in ieder geval is internet behoorlijk traag, ik haal nog maar 700 kb/s max terwijl dat voorheen 1.8 mb/s was (ligt niet aan de source). Ik zit in Utrecht.

Modem al gereset maar dat veranderd niks. Begint toch een beetje chello/casema trauma's op te halen dit...

Daarnaast werkt breedbandwinkel.nl ook niet, ik wou vergelijken hoe het zat met andere 20mbit providers maar blijkbaar is Alice het daar niet mee eens :P
Welke DNS server gebruiken jullie? Er zijn wat problemen geweest met een zonefile bij de SIDN waardoor een deel van de .nl servers onbereikbaar zijn. Als jullie dns-dynamic hebben staan zou hij de server van Alice moeten pakken en die heeft al een update gehad.

quote:
denan schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 09:52:
[...]

Welke DNS server gebruiken jullie? Er zijn wat problemen geweest met een zonefile bij de SIDN waardoor een deel van de .nl servers onbereikbaar zijn. Als jullie dns-dynamic hebben staan zou hij de server van Alice moeten pakken en die heeft al een update gehad.
62.177.144.11 ns1.bbeyond.nl Dynamic
82.204.127.40 ns2.bbeyond.nl Dynamic

Deze staan standaard bij mij in het modem.

quote:
Sluuut schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 10:11:
[...]

62.177.144.11 ns1.bbeyond.nl Dynamic
82.204.127.40 ns2.bbeyond.nl Dynamic

Deze staan standaard bij mij in het modem.
En wat is de response bij het openen van de pagina? (of met pingen naar www.alice.nl?)

Dan krijg ik een timeout
quote:
denan schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 10:48:
[...]

En wat is de response bij het openen van de pagina? (of met pingen naar www.alice.nl?)

Dijksan

quote:
dijksan schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 14:02:
Dan krijg ik een timeout

[...]
Maar hij geeft wel een IP? (maw: hij resolved wel?)

ik krijg wel een ip terug 62.177.128.67
quote:
denan schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 14:07:
[...]

Maar hij geeft wel een IP? (maw: hij resolved wel?)

Dijksan

quote:
dijksan schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 14:08:
ik krijg wel een ip terug 62.177.128.67

[...]
Ik heb hier ook hetzelfde probleem (gebruik natuurlijk ook dezelfde DNS), v/d week deed ie 't nog ;)

Pfff, schijtziek word je er van, er is altijd wel weer wat... :( en zoals altijd... moet je overal zelf weer achterkomen dat er iets bij Alice of waar dan ook niet werkt zoals het behoort te werken...

Nou... maar weer hopen dat er iemand bij Alice wakker wordt, want telefoneren naar klantenservice/helpdesk begin ik niet meer aan, dat is zo-wie-zo weggegooid geld 7(8)7

Het is wel een lekker betrouwbaar produkt _O- , elke dag is het weer een verrassing :?

Eigenlijk wel zielig zoals het nu gaat, de klanten moeten keer op keer zelf vermelden dat dit of dat weer niet werkt en dan gaan ze er (goedbedoeld) achteraan :'(
Beetje de omgekeerde wereld lijkt mij, Alice hoort zijn systemen juist te bewaken en bij uitval/storing (kan de beste tenslotte overkomen) moet men de klanten tijdig informeren, mag je toch wel verwachten van dit produkt. Is tenslotte net zo duur als de concurrent ;)

JBNL1000 wijzigde dit bericht 30-05-2008 15:52 (48%)

quote:
JBNL1000 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 15:27:
[...]

Eigenlijk wel zielig zoals het nu gaat, de klanten moeten keer op keer zelf vermelden dat dit of dat weer niet werkt en dan gaan ze er (goedbedoeld) achteraan :'(
Beetje de omgekeerde wereld lijkt mij, Alice hoort zijn systemen juist te bewaken en bij uitval/storing (kan de beste tenslotte overkomen) moet men de klanten tijdig informeren, mag je toch wel verwachten van dit produkt. Is tenslotte net zo duur als de concurrent ;)
Monitoring is maar één aspect van het hele verhaal, feedback van klanten is natuurlijk ook erg belangrijk. Als je iets terugscrolled zie je in ieder geval dat er bij de SIDN iets fout is gegaan waardoor een aantal .nl sites onbereikbaar waren, ik gok dat het daar mee te maken heeft.

Note: momenteel is er bvb een grote storing op de AMS-IX locatie waarop ook alice aangesloten zit. Dit is een algemene storing waar alle ISP's last van hebben, maar slechts weinig invloed op uit kunnen oefenen.

Ik krijg ook een timeout maar de DNS lijkt wel te werken. Vreemd. Net kreeg ik ook een half uur lang geen response op een refresh op dit topic, terwijl het nu weer wel werkt.. Snelheid is nog steeds erg langzaam, 700 kb/s :(

Ligt zoiets als de snelheid nou aan BBeyond of Alice?

quote:
Sluuut schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 16:10:
Ik krijg ook een timeout maar de DNS lijkt wel te werken. Vreemd. Net kreeg ik ook een half uur lang geen response op een refresh op dit topic, terwijl het nu weer wel werkt.. Snelheid is nog steeds erg langzaam, 700 kb/s :(

Ligt zoiets als de snelheid nou aan BBeyond of Alice?
De ams-ix.
Vanaf een planet en xs4all verbinding geen probleem om www.alice.nl te bereiken.
Maar vanaf het alice netwerk kom ik er niet op...

En constant problemen met de mail, fouten om "in.alice.nl" te bereiken
The connection to the server has failed. Account: 'Mail Alice', Server: 'in.alice.nl', Protocol: POP3, Port: 110, Secure(SSL): No, Socket Error: 10060, Error Number: 0x800CCC0E

fotojunk wijzigde dit bericht 30-05-2008 16:25 (52%)

Nikon D80, Nikon AF S DX VR 18-200mm / 3.5-5.6, Tamron SP 17-50mm F/2,8 XR Di II LD ASL IF, SB600, ML-L3, MB-D80

quote:
denan schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 15:55:
[...]

Monitoring is maar één aspect van het hele verhaal, feedback van klanten is natuurlijk ook erg belangrijk. Als je iets terugscrolled zie je in ieder geval dat er bij de SIDN iets fout is gegaan waardoor een aantal .nl sites onbereikbaar waren, ik gok dat het daar mee te maken heeft.

Note: momenteel is er bvb een grote storing op de AMS-IX locatie waarop ook alice aangesloten zit. Dit is een algemene storing waar alle ISP's last van hebben, maar slechts weinig invloed op uit kunnen oefenen.
Waren... ik heb het probleem nog steeds hoor!

Ik begrijp dat feedback van klanten handig is meegenomen, maar daar moet niet de klant de dupe van worden, nu is dat wel het geval!
Denk ook eens aan al die beginnende gebruikers die helemaal niet op dit forum komen ;)

Die bellen zich suf naar de helpdesk omdat ze opeens niet meer op de site van www.alice.nl kunnen komen!
Da's triest voor de klant en alleen maar leuk voor de extra inkomsten van Alice!

Geef dan eens wat duidelijke informatie.. welke IP-reeksen bijvoorbeeld zijn niet benaderbaar ?

Want ik zit toevallig (ook nog ;) )thuis te werken en als ik via Alice inlog op het netwerk van mijn werkgever, en dan via Citrix enz. kan ik wel gewoon www.alice.nl benaderen (via KPN)

Dus idioot dat ik via Alice/BBNED niet op www.alice.nl kan komen en via KPN, zeg maar concurrent, kan ik dat wel, beetje krom allemaal.

We moeten dus maar weer afwachten en hopen dat het vanzelf goed komt :?

quote:
fotojunk schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 16:18:
En constant problemen met de mail, fouten om "in.alice.nl" te bereiken
The connection to the server has failed. Account: 'Mail Alice', Server: 'in.alice.nl', Protocol: POP3, Port: 110, Secure(SSL): No, Socket Error: 10060, Error Number: 0x800CCC0E
Dan heb je wel dubbele pech, de mail (net nog getest) werkt hier nog wel.

quote:
Daar gaat vrijwel heel nederland overheen toch? Dat zou betekenen dat bij iedereen het internet trager is dan "normaal" ? Waar haal je trouwens de wijsheid vandaan dat het AMS zou zijn...

quote:
Sluuut schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 17:18:
[...]

Daar gaat vrijwel heel nederland overheen toch? Dat zou betekenen dat bij iedereen het internet trager is dan "normaal" ? Waar haal je trouwens de wijsheid vandaan dat het AMS zou zijn...
Zo denk ik er ook over...zegt voor mij genoeg en ik geloof 't allemaal niet meer!
Het is mij te makkelijk om te wijzen met een vingertje... maar wat de werkelijke oorzaak is en wie de werkelijke boosdoener is zullen we wel nooit te horen krijgen.

Mijn vertrouwen wordt hier met de dag minder :'(

Net met de helpdesk gebeld over die factuur en gelijk navraag gedaan over de snelheid, dat ik max 730 kb/s haalde. De medewerker verwees me naar google.nl > speedtest bbnet en daar haalde ik ook gewoon 730 kb/s. Modem al gereset maar geen oplossing... Ze gaan het nu naar de juiste afdeling zetten en hopelijk er iets aan doen.

Overigens wel een aardige en relatief begrijpende medewerker, speedtest moet je toch vragen te testen want je weet niet waar iemand download en of het waar is wat de persoon zei, maar hij hield me zeker niet lang op, plus dat ik na 1 minuut iemand aan de lijn had, op een vrijdag middag.. Dus de eerste ervaring met de helpdesk is zeker goed.

quote:
Sluuut schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 17:18:
[...]

http://webwereld.nl/artic...am-internet-exchange.html

En het feit dat ik een storingsmelding in mijn mailbox zag langskomen voor een aantal ISP's :)

Jemig, het bleek gewoon m'n switch te zijn. Even uit en weer aan gezet en ik haal weer full speeds.. Kwam erachter doordat kopieeren via het netwerk vanaf laptop naar PC maar 1 mb/s ging :).

quote:
denan schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 19:17:
[...]

http://webwereld.nl/artic...am-internet-exchange.html

En het feit dat ik een storingsmelding in mijn mailbox zag langskomen voor een aantal ISP's :)
Juist ja!

Ik citeer:
"Daarmee verloren honderden klanten, en op hun beurt hun duizenden klanten, ook connectiviteit, waardoor een aantal websites of hele delen van het internet onbereikbaar waren. "

Wil niet vervelend doen, maar hier is www.alice.nl nog steeds onbereikbaar, via Alice dan wel te verstaan, via KPN geen problemen :? Dus is het wel aan deze storing gerelateerd. :?

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws