Hoofdcategorieën
Topicacties

Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 56 57 58 59 60 61 62 63 64 ... 85 86 87 88 last

Nieuw Topic
The Power Within
Reg. datum: 15 augustus 2003

Dat kan, met behulp van fijnafstemming. Hier geven we echter geen support op en ik weet ook niet of het in alle gevallen werkt. Als een lijn bijvoorbeeld ergens niet lekker zit vanwege een breuk ofzo, dan kan een lijn blijven klapperen, ongeacht de snelheid. Tenzij je veel lager gaat zitten dan gegarandeerde waardes enzo :)
Het is mij!
Reg. datum: 14 februari 2006

zojuist mijn alice modem aangesloten, mijn livebox knipperde dus de adsl verbinding was afgesloten.
Aansluiten modem ging goed op mijn WRT54 linksys router. Ook email werkt (smtp.alice.nl)
Het tijdelijke telefoonnummer werkt ook... al met al tot nu toe zeer tevreden. Nu maar wachten tot de glasvezelverbinding wordt opgeleverd :)

I intend to live forever. So far, so good.

Een vriend heeft een nieuwe ADSL verbinding, van Alice.
Eerst had hij een ISDN verbinding en door de overstap is die lijn nu afgesloten en is de tweede lijn in gebruik genomen.
Er is een KPN monteur geweest die dit heeft omgezet. Ik heb vervolgens het modem enz. geïnstalleerd. Het werkte prima.
volgens de test: De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 2424 meter.
Eigenlijk veel maarja, hij had (bij Demon) een goede 2mbit verbinding. Nu dus een Alice verbinding. De eerste avond hadden we 8 mbit, stabiel prima.
Echter de volgende dag was de snelheid teruggevallen naar zo'n 128K... extreem laag dus. Weer een dag later was er geen verbinding meer.
Na veel boze telefoontjes het verlossende antwoord "Het is een technische storing, u moet geduld hebben". Inmiddels is de 128K verbinding weer terug.
Modem is een Copperjet 1616 modem (dacht ik).
Hebben jullie misschien enig idee wat het probleem kan zijn? Gare lijn? (dat verklaart de 8 mbit niet) DSLAM probleem? Dit is natuurlijk heel vervelend.

http://www.last.fm/user/ceynox/

Reg. datum: 01 april 2008

quote:
IkWilbert schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 20:27:
zojuist mijn alice modem aangesloten, ..... Ook email werkt (smtp.alice.nl)
Lees ik dat goed ?

Vind je het gek dat mensen in de war raken dat je tegenwoordig alleen maar out.alice.nl met verificatie zou kunnen gebruiken voor het versturen van mail.

Snapt iemand het nog ??????

Reg. datum: 17 september 2003

quote:
Vhond schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 22:21:
[...]

Lees ik dat goed ?

Vind je het gek dat mensen in de war raken dat je tegenwoordig alleen maar out.alice.nl met verificatie zou kunnen gebruiken voor het versturen van mail.

Snapt iemand het nog ??????
iets naar boven scrollen :)
denan in "Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervar..."
The Power Within

quote:
CeYNoX schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 21:36:
Een vriend heeft een nieuwe ADSL verbinding, van Alice.
Eerst had hij een ISDN verbinding en door de overstap is die lijn nu afgesloten en is de tweede lijn in gebruik genomen.
Er is een KPN monteur geweest die dit heeft omgezet. Ik heb vervolgens het modem enz. geïnstalleerd. Het werkte prima.
volgens de test: De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 2424 meter.
Eigenlijk veel maarja, hij had (bij Demon) een goede 2mbit verbinding. Nu dus een Alice verbinding. De eerste avond hadden we 8 mbit, stabiel prima.
Echter de volgende dag was de snelheid teruggevallen naar zo'n 128K... extreem laag dus. Weer een dag later was er geen verbinding meer.
Na veel boze telefoontjes het verlossende antwoord "Het is een technische storing, u moet geduld hebben". Inmiddels is de 128K verbinding weer terug.
Modem is een Copperjet 1616 modem (dacht ik).
Hebben jullie misschien enig idee wat het probleem kan zijn? Gare lijn? (dat verklaart de 8 mbit niet) DSLAM probleem? Dit is natuurlijk heel vervelend.
Ook hier, laat je klantnummer weten (PM of mail) en ik zal het vrijdag voor je nazien.
Sluuut pred 24y 255d 23h 55m
Reg. datum: 16 februari 2003

Ik heb een rekening van 135+ euro gekregen van "ALICE SERVICES". Weet iemand van jullie wie deze "service" verleent, of dit inderdaad Alice internet provider is? Ik heb Alice wel als provider btw ;) maar dacht dat het 30 euro per maand was en de aansluitkosten voor een nieuwe telefoonlijn van 69,- heb ik ook gewoon netjes betaald.

Heeft iemand misschien het helpdesk telefoon nummer van die mensen voor me, gezien hun website plat ligt?

some people just dont make sence - and you are one of them

Reg. datum: 02 januari 2000

Kan wel kloppen, de eerste keer wordt er 2x abbo geld afgeschreven.
2 x 30 = 60 + 69 = 129 + 10 (eenmalige aansluitkosten) = ca. 139,-
Sluuut pred 24y 255d 23h 55m
Reg. datum: 16 februari 2003

Thanx :)

some people just dont make sence - and you are one of them

quote:
Kennelijk is dat nog niet gecommuniceerd naar de afdeling die mailtjes verstuurd... daar stond toch expliciet out.alice.nl

maar goed zand erover: fijn dat ze allebei weer werken...

Reg. datum: 05 november 2006

Kan iemand bevestigen dat je echt gelijk per maand kan opzeggen en dus niet na het 1ste jaar ofzo.
En zijn hier nog afsluit kosten aan verbonden of andere addertjes ;) .
Ik ga namelijk anti kraak wonen en moet er januari 2009 weer uit dus zou wel graag zeker willen weten of ik het dan in december op kan zeggen.

Trouwens zolang je een telefoon aansluiting hebt en de vorige bewoners ook gewoon telefonie hebben gehad dan kan je er toch wel vanuit gaan dat je niet een nieuwe telefoonlijn moet aanvragen(a ¤69)?

kadooosh wijzigde dit bericht 28-05-2008 13:37 (24%)

Het staat toch duidelijk op hun pagina:

Geen vast contract! U bepaalt dus elke maand zelf of u bij Alice wilt blijven of niet.

-> http://www.alice.nl/nl/re...duct_details_comfort.html

Reg. datum: 05 november 2006

quote:
Vhond schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 13:41:
Het staat toch duidelijk op hun pagina:

Geen vast contract! U bepaalt dus elke maand zelf of u bij Alice wilt blijven of niet.

-> http://www.alice.nl/nl/re...duct_details_comfort.html
Ja weet ik maar ik wil het echt 100% zeker weten :+ .

Heb het zelf een keer meegemaakt: echt waar ; )

The Power Within

quote:
kadooosh schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 13:35:
Kan iemand bevestigen dat je echt gelijk per maand kan opzeggen en dus niet na het 1ste jaar ofzo.
En zijn hier nog afsluit kosten aan verbonden of andere addertjes ;) .
Ik ga namelijk anti kraak wonen en moet er januari 2009 weer uit dus zou wel graag zeker willen weten of ik het dan in december op kan zeggen.

Trouwens zolang je een telefoon aansluiting hebt en de vorige bewoners ook gewoon telefonie hebben gehad dan kan je er toch wel vanuit gaan dat je niet een nieuwe telefoonlijn moet aanvragen(a ¤69)?
Als er een analoge telefoonaansluiting is, al dan niet met ADSL, kan je inderdaad Alice aanvragen zonder een NLS á 69 euro.

Opzeggen per maand is inderdaad mogelijk. Je maakt dan de huidige maand van je abonnementsperiode af + een extra maand opzegtermijn.
Reg. datum: 24 april 2007

Toekomstige klanten/twijfelaars, trap er niet in, en ga gewoon naar een andere provider, slechtere klantenservice dan bij :r Alice is er gewoon niet!

:r Alice is een onbekwame organisatie, alles hangt van amateurisme en dommigheid aan elkaar!

Alice drijft je tot echt wanhoop 7(8)7, gek word je er van...
Simpel vraagje per mail over creditering, zelfs dat is al te moeilijk voor het script of de kwijlende mongool die 't verder moet afhandelen!

Alle vragen per mail worden (ongeacht je vraag) steevast beantwoord met hetzelfde antwoord:
Bel de 0900 klantenservice maar...

Wordt tijd dat ze dat waardeloze bedrijf eens in de fik steken :7
Dus als jullie v/d week opeens geen internet meer hebben, weet je hoe dat komt })

JBNL1000 wijzigde dit bericht 28-05-2008 17:57 (3%)

..en toch keihard!
Reg. datum: 27 juni 2001

quote:
Mojo schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 14:56:
[...]

Als er een analoge telefoonaansluiting is, al dan niet met ADSL, kan je inderdaad Alice aanvragen zonder een NLS á 69 euro.

Opzeggen per maand is inderdaad mogelijk. Je maakt dan de huidige maand van je abonnementsperiode af + een extra maand opzegtermijn.
De helpdesk heeft mij toch echt verteld dat er een actieve KPN verbinding moet zijn. Indien er dus geen actieve kpn lijn is moet je 69,- euro betalen. Ik denk dat hij bedoelt dat er een telefonie mogelijkheid is, en niet de aangesloten lijn bedoeld.

Frag1le wijzigde dit bericht 28-05-2008 18:36 (8%)

e6750 @ 3,6ghz (Thermalright Ultra 120 Extreme), Asus Commando , nVidia 8800GTS @ 648/1512/1000 (Thermalright HR-03 plus), 4x 1GB Team Xtreem pc6400, Highpoint RR2320, in een CM-Stacker.

..en toch keihard!

quote:
JBNL1000 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 17:56:
Toekomstige klanten/twijfelaars, trap er niet in, en ga gewoon naar een andere provider, slechtere klantenservice dan bij :r Alice is er gewoon niet!

:r Alice is een onbekwame organisatie, alles hangt van amateurisme en dommigheid aan elkaar!

Alice drijft je tot echt wanhoop 7(8)7, gek word je er van...
Simpel vraagje per mail over creditering, zelfs dat is al te moeilijk voor het script of de kwijlende mongool die 't verder moet afhandelen!

Alle vragen per mail worden (ongeacht je vraag) steevast beantwoord met hetzelfde antwoord:
Bel de 0900 klantenservice maar...

Wordt tijd dat ze dat waardeloze bedrijf eens in de fik steken :7
Dus als jullie v/d week opeens geen internet meer hebben, weet je hoe dat komt })
Wat een kinderachtig bericht!
Je zal vast geen goed geformuleerde mails naar ze gestuurd hebben.

e6750 @ 3,6ghz (Thermalright Ultra 120 Extreme), Asus Commando , nVidia 8800GTS @ 648/1512/1000 (Thermalright HR-03 plus), 4x 1GB Team Xtreem pc6400, Highpoint RR2320, in een CM-Stacker.

quote:
Frag1le schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 18:39:
[...]

Wat een kinderachtig bericht!
Je zal vast geen goed geformuleerde mails naar ze gestuurd hebben.
Kinderachtig :?
Ja en jij bent zeker zo'n stumper die Alice aandelen bezit 8)7 of nog erger je werkt er _O-

Zijn gewoon de feiten mafkees...
En ik ben zeker niet de enigste die dat opmerkt 8)7

Mail was uitermate uitvoerig en juist geformuleerd, maar de mensen die die mailtjes beoordelen hebben nagenoeg geen grijze cellen, misschien familie van je >:)

:w
PS: Als je nog geen klant bent, dan krijg je wel een normaal antwoord per mail, maar zodra je eenmaal klant bent geworden word je afgescheept met bel de klantenservice...

JBNL1000 wijzigde dit bericht 28-05-2008 21:24 (13%)

..en toch keihard!

Goed, bovenstaand bericht zegt genoeg.

Nu weer on-topic.

Ik heb net m'n ontvangst bevestiging ontvangen. Hierin staat dat ik binnen twee weken een opdrachtbevestiging zal ontvangen.
Binnen hoeveel dagen hebben jullie deze ontvangen?
Alles verloopt nog voorspoedig, ik kan niet wachten tot ik van casema/ziggo af ben. :)

quote:
Frag1le schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 19:35:
Goed, bovenstaand bericht zegt genoeg.

Nu weer on-topic.

Ik heb net m'n ontvangst bevestiging ontvangen. Hierin staat dat ik binnen twee weken een opdrachtbevestiging zal ontvangen.
Binnen hoeveel dagen hebben jullie deze ontvangen?
Alles verloopt nog voorspoedig, ik kan niet wachten tot ik van casema/ziggo af ben. :)
Klopt, als alles goed gaat tenminste... meestal wel ;)
Ontvangstbevesiting: 1/3/2008
Opdrachtbevestiging: 13/1/2008

GoT, the Place to be
Reg. datum: 17 oktober 2007

quote:
JBNL1000 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 19:17:
[...]

Kinderachtig :?
Ja en jij bent zeker zo'n stumper die Alice aandelen bezit 8)7 of nog erger je werkt er _O-

Zijn gewoon de feiten mafkees...
En ik ben zeker niet de enigste die dat opmerkt 8)7

Mail was uitermate uitvoerig en juist geformuleerd, maar de mensen die die mailtjes beoordelen hebben nagenoeg geen grijze cellen, misschien familie van je >:)

:w
PS: Als je nog geen klant ben, dan krijg je wel een normaal antwoord per mail, maar zodra je eenmaal klant bent geworden word je afgescheept met bel de klantenservice...
Dit soort bash antwoorden en persoonlijke belediging zijn niet goed voor de houdbaarheid van je GoT/Tweakers account.
Er zijn hier op tweakrs genoeg tevreden klanten te vinden van Alice.

Nou terug ontopic:
Ik ben bezig et een verhuizing en zal niet thuis zijn om het modem pakket te ontvangen,wordt deze nu bij het post kantoor afgegeven? Of wat? ik heb de brief van oplevering binnen en hier op staat als oplever datum de 2de, Krijg ik op de zelfde dag het modem?
Reg. datum: 04 december 2003

De 69 euro aansluitkosten zijn er omdat er bij geen aansluiting kpn onduidelijkheden bestaan of de lijn juist werkt. Indien je adsl van een andere provider hebt zal de aansluiting op een ander ader paar binnen komen. De kpn monteur zal dan een aansluiting maken zodat de nieuwe provider bv alice wel al kan starten met de levering.
alice berekend deze kosten door aan zijn klant ivm een aansluiting zondere opzegtermijn. Een provider met langere kontrakten neemt deze kosten soms voor eigen rekening. Ook zijn er providers die afsluitkosten berekenen zoals bv. Fiberworld/fastxs deden in het verleden.
Ook ik snap dat het soms moeilijk is om te begrijpen.
Het langsturen van een monteur kost nu eenmaal geld. 8)7

Ik moet gelijk geven dat de ondersteuning via de mail te wensen overlaat dit komt mede doordat de handboeken/instructies die de medewerkers moeten volgens middels het principe begeleiding lopen. Het zou voor een provider als alice mogelijk moeten zijn om een zelfde klantenservice als tele2 op te zetten. Bij die provider hebben ze ook chatsessies. Deze sessies zijn dan gratis!

Vriendelijke groet Dijksan
quote:
Frag1le schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 18:34:
[...]

De helpdesk heeft mij toch echt verteld dat er een actieve KPN verbinding moet zijn. Indien er dus geen actieve kpn lijn is moet je 69,- euro betalen. Ik denk dat hij bedoelt dat er een telefonie mogelijkheid is, en niet de aangesloten lijn bedoeld.

Dijksan

quote:
TeGek schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 20:29:
[...]

Dit soort bash antwoorden en persoonlijke belediging zijn niet goed voor de houdbaarheid van je GoT/Tweakers account.
Er zijn hier op tweakrs genoeg tevreden klanten te vinden van Alice.

Nou terug ontopic:
En jij kan het weten :?
Pfff... troost je...over dat Got/Tweakers accountje kan ik me echt niet druk maken, dus moet jij je daar helemaal niet druk over maken lijkt mij 8)7

Maar ga jij nu pas oordelen als je echt bij de Alice club hoort... nu is het droogzwemmen ;)
quote:
Ik ben bezig et een verhuizing en zal niet thuis zijn om het modem pakket te ontvangen,wordt deze nu bij het post kantoor afgegeven? Of wat? ik heb de brief van oplevering binnen en hier op staat als oplever datum de 2de, Krijg ik op de zelfde dag het modem?
Wordt daarna nog een keertje bezorg en anders de andere dag ophalen op het postkantoor.
Meestal krijg je je modem eerder, ik persoonlijk had hem twee dagen van te voren, ken vele mensen die hem al een week van te voren hadden (en ook al meteen konden internetten ;) )

Succes.

Reg. datum: 24 mei 2000

Nou ik heb het inmiddels aangevraagd, en vond de klantenservice vriendelijk over mijn vraagjes.
Enige wat ik wel jammer vind is dat als er (hopelijk binnenkort ;)) hier glasvezel komt, dat het op dit moment technisch niet mogelijk is mijn 020 nummer te porteren. Maar dat zien we dan wel weer

Pagina: 1 2 3 4 ... 56 57 58 59 60 61 62 63 64 ... 85 86 87 88 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: