Hoofdcategorieën
Topicacties

Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 33 34 35 36 37 38 39 40 41 ... 85 86 87 88 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 27 maart 2008

Jippie de wonderen zijn de wereld nog niet uit, na ruim 7 maanden werkt de uitgaande nummerweergave

Reg. datum: 31 januari 2008

quote:
Zasa schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:46:
Beste denan ik heb een vraag voor u,

Ik zit namelijk met een probleem . Mijn nieuwe telefoonlijn die sinds 5 maar actief is is door verschillende ISP bekend op een ander adres dan de mijne. KPN heeft al gezegd dat het administratieve adres waar is en de technische adres op een ander nummer bekend staat.

Kan ik nu mijn telefoonnumer gebruiken bij ALICE voor internet of moet ik 69 euro eenmalige betalen voor een nieuwe lijn die waarschijnlijk dan op de 2e aderpaar komt?

Mvg

EDIT: Kom op ALICE site inderdaad tegen een fout tegen wanneer ik mijn telefoonnumer ingeeft.

Telefoonnummer is bekend, postcode is juist, het huisnummer wijkt af.

Ik zie nu dat je de verzendadres kan veranderen in een ander adres in de bestelling procedure's , als ik dan twee verschillende adressen geeft komt het dan goed..
Niemand een idee?

The force is a powerfull ally
Reg. datum: 11 oktober 2002

Ik zat nog te denken dat het misschien een idee is om ook een 10Mbit/s abonnement te lanceren bij Alice. Veel mensen worden gecapt op 10Mbit/s vanwege de afstand of de kwaliteit van het koper. Als ze dit abonnement nou 10 euro goedkoper maken dan het 20Mbit/s abonnement komen ze de mensen die de 20Mbit/s niet halen tegemoet.
Ik weet niet in hoeverre dit mogelijk is, maar ik denk dat je veel mensen hiermee blij kunt maken :)

KABOEM!!! Dyslectisch (ofzow)

Reg. datum: 17 september 2003

quote:
Dat gaat niet goed komen, als je in de administratie bij KPN verkeerd staat kunnen wij je ook niet vinden (we gebruiken namelijk de MIP15 check van KPN). Ik zou het eerst daar aankaarten zodat je in ieder geval goed in het systeem staat, anders blijf je problemen houden.
quote:
Who Am I? schreef op maandag 07 april 2008 @ 09:56:
Ik zat nog te denken dat het misschien een idee is om ook een 10Mbit/s abonnement te lanceren bij Alice. Veel mensen worden gecapt op 10Mbit/s vanwege de afstand of de kwaliteit van het koper. Als ze dit abonnement nou 10 euro goedkoper maken dan het 20Mbit/s abonnement komen ze de mensen die de 20Mbit/s niet halen tegemoet.
Ik weet niet in hoeverre dit mogelijk is, maar ik denk dat je veel mensen hiermee blij kunt maken :)
Dat gaat niet gebeuren, er is in principe 1 product (nu 2 met Easy erbij) en daar gaat niets aan veranderen. Het past ook niet bij het Alice merk om 50 verschillende abonnementen met snelheden van 0.256 tot 20Mbit te leveren. De snelheid is 1-20 afhankelijk van je locatie.
opzich toch wel een aardig idee :) Denk dat je er veel klanten blij mee zult maken.

Wat betreft nieuwe diensten, staat IPTV al ergens in de pijplijn?

www.nlairsoft.com

Reg. datum: 17 september 2003

quote:
SlickAxe schreef op maandag 07 april 2008 @ 11:06:
opzich toch wel een aardig idee :) Denk dat je er veel klanten blij mee zult maken.

Wat betreft nieuwe diensten, staat IPTV al ergens in de pijplijn?
Daar mag ik helaas niets over zeggen :)
The Power Within
Reg. datum: 15 augustus 2003

quote:
SlickAxe schreef op zondag 06 april 2008 @ 22:42:
Heej Mojo, erg bedankt voor je onderzoek.

Ik heb destijds inderdaad gebeld dat ik 2 dagen geen verbinding had. Mijn vermoeden was dat er een storing was in Tilburg. Echter van een instabiele lijn was geen sprake. Hij heeft prima gefunctioneer op 15Mbit. Wellicht dat hier sprake is van een communicatie fout...

Ik had inderdaad al het vermoeden dat de lijn terug was gezet naar 1050 KBps. Mijn vraag is nu, of je de oude configuratie terug kunt zetten naar 15 Mbit. Ik heb daar immers 2 weken stabiel gebruik van kunnen maken. De helpdesk heeft nog niet terug gebeld maar dat zal deze week dan gebeuren, ik zal ook hen verzoeken om de oude config van 15 Mbit terug te zetten.

Het BBned domein is verder prima inderdaad! Overigens is er verder met mijn PC ook niets aan de hand ;)

Bedankt voor je hulp!

[...]
Bel de helpdesk even en geeft dit probleem aan. Maar ik denk niet dat BBned je verbinding zomaar naar boven schroeft... Als je zeker weet dat je geen instabiliteit hebt ondervonden en je wilt je verbinding weer omhoog (naar 16/1 zal het wel worden) kan dat wel. BBned garandeerd op bepaalde afstanden maar een bepaalde snelheid en als deze gewoon gehaald wordt zullen hun er wellicht ook niet veel meer aan willen doen. Laat even weten als je dit hebt gedaan, dan zal ik er vrijdag aanstaande nog even naar kijken.

Mojo wijzigde dit bericht 07-04-2008 11:59 (3%)

Reg. datum: 31 januari 2008

[quote]denan schreef op maandag 07 april 2008 @ 11:01:
[...]

Dat gaat niet goed komen, als je in de administratie bij KPN verkeerd staat kunnen wij je ook niet vinden (we gebruiken namelijk de MIP15 check van KPN). Ik zou het eerst daar aankaarten zodat je in ieder geval goed in het systeem staat, anders blijf je problemen houden.

[...]
KPN heeft gezegd dat zij het niet kunnen veranderen maar ze hebben mij de adres gegeven die bij hun bekend staat de technische adres deze moest ik aangeven als aansluitadres , en de administrative adres moest ik als andere andere adres doorgeven. Dit kan bij ALICE denk ik ,omdat je bij de bestelling procedure twee verschillende adressen kan geven eentje voor aansluitadres en eentje voor verzend adres. Zo.. maar bestellen ..

quote:
denan schreef op maandag 07 april 2008 @ 11:13:
[...]

Daar mag ik helaas niets over zeggen :)
Dank je wel denan >:)

@ mojo; ik ga even bellen :)

Beste medewerker wist mij te vertellen dat ik iid intrain op 12Mbit/sec. Dit te verhelpen door modem even 5-10 van het stroom af te halen en daarna weer aan te sluiten. Daarna zou ie weer intrainen op 1Mbit/sec. Ik ben benieuwd, dacht dat dit een technische instelling was bij BBned? :|

SlickAxe wijzigde dit bericht 07-04-2008 13:47 (48%)

www.nlairsoft.com

The Power Within

Euhm?

Ik heb van het weekend nog gekeken. Volgens mij stond je daar op een 12/1 profiel en zal je ook niet sneller intrainen... Vreemd :X
Reg. datum: 13 maart 2008

Hoe gaat dit aflopen?

Kennis van mij gaat ongeveer eind deze maand verhuizen binnen de eigen gemeente, en kan daardoor het tel.nummer behouden.
ADSL zit nu bij een BBned-provider, telefoon bij Tele2.

Ik meen dat als er sprake is van een nr. oftewel lijnverhuizing (al is het maar een deur verderop) ADSL sowieso niet automatisch meegenomen kan worden.
(En zal daarom ook opgezegd moeten gaan worden.)
Omdat het momenteel nogal warrig is hoe van Tele2 af te komen, komt Alice Easy als geroepen.

Het plan is Alice Easy op het nieuwe adres aan te vragen, i.c.m. (voorlopig) Tele2.
Vraag: kan Alice Easy bijv. vandaag al aanvraagd worden voor het nieuwe adres?
Of raakt men dan van streek omdat die lijn c.q. tel.nr. momenteel nog op het oude adres is?

quote:
Mojo schreef op maandag 07 april 2008 @ 13:51:
Euhm?

Ik heb van het weekend nog gekeken. Volgens mij stond je daar op een 12/1 profiel en zal je ook niet sneller intrainen... Vreemd :X
Tja inderdaad, modem reset gedaan en dus ook niet sneller ingetrained. Kom niet boven de 8,5Mbps momenteel. Mojo, als je weer moet werken, zou je het profiel dan naar 16/1 willen zetten? Thanks!

www.nlairsoft.com

The Power Within

Ehm, als je niet boven de 8,5Mbps uit komt, dan heeft een 16 Mbit profiel ook geen zin hoor. :P Bovendien wil ik eerst van de helpdesk een ticket hebben om de lijn naar 16/1 te zetten. Zorg ook eerst ervoor dat je bekabeling in het huis in orde is, met korte kabels en rechtstreeks op het IS/RA punt.

Hoe ver zit je van de centrale?

Mojo wijzigde dit bericht 07-04-2008 16:39 (8%)

Reg. datum: 06 april 2008

quote:
Mojo schreef op zondag 06 april 2008 @ 22:24:
[...]

Je kan volgens mij 0900, 0906 en 0909 nummers blokkeren. Moet je de helpdesk even bellen. :P
06 nummers niet? het zou in ons geval wel handig zijn als er een telefoon zou liggen die onbeperkt gebruikt zou kunnen worden voor bellen naar huisnummers.

NRG MC² 17pk 70cc

Hebben meer mensen connectie issue's? Ik kom als ik een traceroute doe kom ik niet verder dan 72.40.192.10 ? Andere sites gaan over een andere hop .6 ?

Honda Power roelt!

Hij vliegt er bij mij ook om de haverklap uit. Modem ook al even gereset maar daar schiet ik ook niet veel mee op. Opvallend is wel dat sommige sites niet te bereiken zijn, terwijl andere juist over het scherm schieten..

Website
Nikon D300 + MB-D10 Grip | Tokina AT-X 124 AF Pro DX 12-24mm f/4 | Nikkor 17-55mm f/2.8G ED-IF AF-S DX | Nikkor 70-300mm f/4-5.6G AF-S VR | Nikon SB-600 | Peleng 8mm f/3.5

Het is mij!
Reg. datum: 14 februari 2006

misschien dat iemand dit weet, ik heb een tijd terug een alice comfort abo aangevraagd. Deze gaat op 27 mei in. Nu zie ik dat ze ook alleen internet hebben... zou het nog mogelijk zijn om mijn huidige aanvraag om te zetten naar alleen internet?

I intend to live forever. So far, so good.

quote:
Mojo schreef op maandag 07 april 2008 @ 16:37:
Ehm, als je niet boven de 8,5Mbps uit komt, dan heeft een 16 Mbit profiel ook geen zin hoor. :P Bovendien wil ik eerst van de helpdesk een ticket hebben om de lijn naar 16/1 te zetten. Zorg ook eerst ervoor dat je bekabeling in het huis in orde is, met korte kabels en rechtstreeks op het IS/RA punt.

Hoe ver zit je van de centrale?
@ Mojo; het ticket bestaat nog steeds volgensmij. Ik gebruik nu de standaard cross kabel direct op het modem (zonder routers oid er tussen). Dat is dus in orde. 1359 meter van centrale.

Oveigens heeft het 16/1 profiel het altijd goed gedaan op 1600 Kb/sec

Zie ook hier: http://farm3.static.flick...98201584_8f99236d45_o.png

SlickAxe wijzigde dit bericht 08-04-2008 08:30 (7%)

www.nlairsoft.com

Ik heb de afgelopen 2 dagen ook erg veel last van een klapperlijn. Hele tijd wel en geen verbinding. Erg irritant. Zeker omdat ik echt internet nodig heb voor mijn opleiding en mijn vriendin nu een tentamenweek heeft waar ze ook internet voor nodig heeft. Denan of Mojo,weten jullie misschien wat hier de oorzaak van is?

Reg. datum: 01 april 2008

Hallo

Heeft iemand ervaring met het migreren van gegevens bij Alice ?

Tot half februari had ik daar een abonnement en ivm met een verhuizing naar een ander adres waar ik niet direct Alice kon nemen is mijn abonnement geeindigd.

Toen er weer een geschikte koperlijn was heb ik weer opnieuw een abonnement bij Alice afgesloten en wilde ik mijn oude emailadres (wat ik aangemaakt had bij mijn oude abonnement weer gaan gebruiken)

1) Ik kreeg de melding 'is reeds in gebruik'
2) heb contact gezocht met de helpdesk waarbij een medewerker me vertelde eerst in te loggen in de Lounge met mijn oude gegevens om het daarbijbehorende mailadres te veranderen, maar die Lounge is niet bereikbaar om dat te kunnen doen
3) probleem is bij hun bekend, maar ja ik kan nu al weken niet die in mijn ogen simpele aanpassing doen...

Iemand suggesties ?

Reg. datum: 02 januari 2000

quote:
Freezerator schreef op maandag 07 april 2008 @ 19:13:
Hebben meer mensen connectie issue's? Ik kom als ik een traceroute doe kom ik niet verder dan 72.40.192.10 ? Andere sites gaan over een andere hop .6 ?
Hier ook problemen met sommige sites, met een traceroute blijft hij ook hangen/veel packetloss na het interne netwerk van Alice. Een tracert naar www.geldrace.nl levert packetloss van 50% op, terwijl naar tweakers.net (over hetzelfde gedeelte van het true.nl netwerk) geen packetloss oplevert.. (AMS IX-peering LAN's).

Een brakke router??
Is het eigenlijk ook mogelijk om het alice modem alleen als doorgeefluik te gebruiken?

Ik had gedacht als volgt:

alice modem: interne router als DMZ, interne router routert verder.

Dit omdat ik op mijn WRT54GL nogal wat rules heb staan, en ook niet zo'n zin heb om voor alles losse portforwards (weer) in te gaan stellen.

Heb nu @home en dat werkt feilloos, maar vind het niet erg om 28 euro in de maand te besparen.

If you don't want to know the answer, don't ask the f###ing question!

quote:
wessel99 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 10:47:
Is het eigenlijk ook mogelijk om het alice modem alleen als doorgeefluik te gebruiken?

Ik had gedacht als volgt:

alice modem: interne router als DMZ, interne router routert verder.

Dit omdat ik op mijn WRT54GL nogal wat rules heb staan, en ook niet zo'n zin heb om voor alles losse portforwards (weer) in te gaan stellen.

Heb nu @home en dat werkt feilloos, maar vind het niet erg om 28 euro in de maand te besparen.
Je kan in het Alice modem de betreffende poorten open zetten. Je kan ook alle poorten open zetten. Ik heb een WRT54G na het Alice modem staan en dat werkt prima.

thuisbarista

quote:
badmutssjeng schreef op maandag 07 april 2008 @ 09:01:
Jippie de wonderen zijn de wereld nog niet uit, na ruim 7 maanden werkt de uitgaande nummerweergave
Ja, hier nu ook.. nu nog een optie om het zelf te managen vanuit de lounge.
quote:
The Wizard schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 10:33:
[...]

Hier ook problemen met sommige sites, met een traceroute blijft hij ook hangen/veel packetloss na het interne netwerk van Alice. Een tracert naar www.geldrace.nl levert packetloss van 50% op, terwijl naar tweakers.net (over hetzelfde gedeelte van het true.nl netwerk) geen packetloss oplevert.. (AMS IX-peering LAN's).

Een brakke router??
Ik heb inderdaad ook een aantal sites die erg traag laden. Volgensmij ligt dat aan het nodige dataverkeer/netwerk (niet aan Alice). Geloof dat er gister en vandaag een behoorlijke storing is rondom A'dam.

SlickAxe wijzigde dit bericht 08-04-2008 11:49 (3%)

www.nlairsoft.com

Pagina: 1 2 3 4 ... 33 34 35 36 37 38 39 40 41 ... 85 86 87 88 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: