Reg. datum: 19 maart 2008
Reg. datum: 19 maart 2008
Hoi Denan,quote:denan schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 14:38:
[...]
Dat klinkt toch echt als een hardware probleem. One-way-sound problemen ontstaan vaak iets verder het netwerk in. Voor Alice had ik dergelijke problemen ook nog niet gehoord, dus ik ga er automatisch van uit dat het iets in de CPE is.
Zoals in mijn bericht vorige week aangegeven heb ik een nieuw modem gekregen. Geen resultaat...:(. Nog steeds 2 van de 10x geen kiestoon/inkomend contact met diverse dect en analoge toestellen. Voor de duidelijkheid: geen one-way probleem, maar ik hoor niks als ik een kiestoon kies en als er gebeld wordt hoort de beller alleen een harde ruis en ik hoor niks. Vandaag weer gebeld met de helpdesk om door te geven dat het nieuwe modem niet heeft geholpen, maar de helpdeskjuffrouw stelde me voor de 10e keer weer dezelfde vragen uit het telefoonscript. Of ik het nieuwe modem dan nog 1x met de origineel bijgeleverde kabel (metertje of zo) op het israpunt wil aansluiten. Vooruit dan: maar opnieuw geen resultaat. Morgen weer bellen wat er nu gaat gebeuren. Ik denk dat het echt aan de lijn zelf ligt. Misschien moet er maar eens iemand komen kijken. Ook maak ik nu een afspraak met Allied om naar Spijkenisse te gaan met de 2 modems en alle toestellen voor een test. Dat hebben ze zelf aangeboden te doen: erg netjes.
Heb jij nog ideeen? ik heb niet zoveel verstand van de terminologie, dus ik hoop dat een evt. antwoord in Peppi en Kokki-taal kan...:). Bijvoorbeeld stoeien met weerstanden parallel over de phone 1-uitgang van de Coppertjet, zoals dat in andere forums wordt geadviseerd?
Groet
Ignas