Hoofdcategorieën
Topicacties

Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 31 32 33 34 35 36 37 38 39 ... 85 86 87 88 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 19 maart 2008

quote:
denan schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 14:38:
[...]

Dat klinkt toch echt als een hardware probleem. One-way-sound problemen ontstaan vaak iets verder het netwerk in. Voor Alice had ik dergelijke problemen ook nog niet gehoord, dus ik ga er automatisch van uit dat het iets in de CPE is.
Hoi Denan,

Zoals in mijn bericht vorige week aangegeven heb ik een nieuw modem gekregen. Geen resultaat...:(. Nog steeds 2 van de 10x geen kiestoon/inkomend contact met diverse dect en analoge toestellen. Voor de duidelijkheid: geen one-way probleem, maar ik hoor niks als ik een kiestoon kies en als er gebeld wordt hoort de beller alleen een harde ruis en ik hoor niks. Vandaag weer gebeld met de helpdesk om door te geven dat het nieuwe modem niet heeft geholpen, maar de helpdeskjuffrouw stelde me voor de 10e keer weer dezelfde vragen uit het telefoonscript. Of ik het nieuwe modem dan nog 1x met de origineel bijgeleverde kabel (metertje of zo) op het israpunt wil aansluiten. Vooruit dan: maar opnieuw geen resultaat. Morgen weer bellen wat er nu gaat gebeuren. Ik denk dat het echt aan de lijn zelf ligt. Misschien moet er maar eens iemand komen kijken. Ook maak ik nu een afspraak met Allied om naar Spijkenisse te gaan met de 2 modems en alle toestellen voor een test. Dat hebben ze zelf aangeboden te doen: erg netjes.

Heb jij nog ideeen? ik heb niet zoveel verstand van de terminologie, dus ik hoop dat een evt. antwoord in Peppi en Kokki-taal kan...:). Bijvoorbeeld stoeien met weerstanden parallel over de phone 1-uitgang van de Coppertjet, zoals dat in andere forums wordt geadviseerd?

Groet

Ignas

The Power Within
Reg. datum: 15 augustus 2003

quote:
SlickAxe schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 18:09:
Dat is uiteraard het eerste wat ik gedaan heb. Geen effect helaas. Overigens me klant nummer is NL00040048 ;)

Vreemd, hij lijkt echt begrensd op 1050 Kbyte/sec. Hoe zit het overigens met die cross kabel en ACER laptops? Dat is toch onzin?
Die kabels in het callscript zijn er inderdaad met name om te zorgen dat klanten die er wat minder verstand van hebben een sowieso werkende setup hebben (die rode kabel in die gevallen :P) en ze zo wat beter begeleid kunnen worden. De helpdesk maakt hier uiteraard geen onderscheid in. Met deze kabels garandeerd Alice iig support.

Ik zal a.s. vrijdag eens kijken naar je lage downloadsnelheid. Als je zegt dat er een ticket loopt kan ik je hopelijk wel vertellen wat er ongeveer gaande is. :) Uit eigen ervaring vinden veel mensen het inderdaad prettig om wat feedback terug te krijgen. We proberen dat ook zo veel mogelijk te doen, maar dat loopt ook niet altijd even lekker blijkbaar. Overigens is een 4-tel meting niet mogelijk als je geen KPN telefonie hebt.

Ignas:

BBned stelt vaak bij problemen eerst voor de CPE te vervangen (modem). Dat is goedkoper om een volledige lijnmeting uit te voeren. De volgende stap, wanneer dit niet helpt, worden andere maatregelen genomen. Heb dus nog even geduld. :)

Mojo wijzigde dit bericht 02-04-2008 00:00 (13%)

@ Mojo

Thanks voor je help en uitleg. Dit is dacht ik me ticket nummer:

Wij hebben uw vraag ontvangen en geregistreerd onder contactnummer: 91526.

www.nlairsoft.com

Reg. datum: 21 februari 2001

quote:
Bedankt voor uw e-mail. Uw vraag betreft uw opzegging.

Wij zien in ons systeem dat u op 4 januari uw order heeft opgezegd. Helaas is dit door technische redenen niet goed doorgekomen, waardoor uw contract pas op 30 april eindigt. Wij hebben een werkopdracht aangemaakt voor onze technische dienst met de vraag of zij dit willen uitzoeken en zo snel mogelijk willen oplossen. Wij willen u vriendelijk verzoeken om tevens een schriftelijk verzoek tot creditering in te dienen. De brief kunt u sturen naar:
...
Ze worden wakker nadat ik gezegd heb da'k niet meer reageer zonder iets zinnigs van hun kant. Nu moet ik nog een brief sturen met verzoek tot creditering... geen zin daarin... als ze het nu zelf snappen dat er iets niet goed is, kunnen ze dat ook wel afhandelen.

Helaas is dit door technische redenen niet goed doorgekomen
Dat is echt wel de meest b.s. reden die er is |:(

Vaelaa - Human Warlock 80 @ Sunstrider

Reg. datum: 20 mei 2007

Gister Alice besteld, alleen weet niet hoe laat ze weer thuis moet zijn :D

haha, geweldige naam.. Alice. Ik hoop dat ze snel komt dan kan ik van die (speedtest result) 18mbit genieten. Zit nu op UPC Extreme 24 mbit maar ik haal nog geen 5 mbit :\ daarom maar daar weg gegaan.

Wat leuke lines voor die je kunt stellen aan de telefonische helpdesk van Alice:

ik heb een alice besteld maar het was geen vrouw

Ik heb een alice besteld. Die ligt nog in een backorder meneer

Ik heb een alice besteld maar ze is nu al kapot

Ik heb een alice besteld maar ik weet niet hoe ik haar moet aansluiten

Ik heb een alice besteld maar ze is meerderjarig

Ik heb een alice besteld maar ik heb geen fietspomp

Ik heb een alice besteld maar er zit geen plakset bij

Ik heb een alice besteld. werkt ze ook in de auto?

Ik heb een alice besteld maar ik kan het ventiel niet vinden

Ik heb een alice besteld maar ik krijg geen verbinding

Ik heb een alice besteld maar ze komt niet........online

Ik heb een alice bestenld, hoe laat moet ze thuis zijn?

Ik heb een alice besteld, lust ze wel groente?

:D met dank aan stagaire bert

The Power Within

quote:
reddevil schreef op woensdag 02 april 2008 @ 08:43:
[...]

Ze worden wakker nadat ik gezegd heb da'k niet meer reageer zonder iets zinnigs van hun kant. Nu moet ik nog een brief sturen met verzoek tot creditering... geen zin daarin... als ze het nu zelf snappen dat er iets niet goed is, kunnen ze dat ook wel afhandelen.

Helaas is dit door technische redenen niet goed doorgekomen
Dat is echt wel de meest b.s. reden die er is |:(
Verzoeken tot creditering moeten mijn inziens bij wet altijd schriftelijk en ondertekend zijn. :P

quote:
Mojo schreef op woensdag 02 april 2008 @ 12:34:
[...]

Verzoeken tot creditering moeten mijn inziens bij wet altijd schriftelijk en ondertekend zijn. :P
Ik verzoek ze niet te crediteren (want ik heb niks betaald), maar hun administratie gewoon goed bij te werken, zeker nu ze zelf snappen dat er iets fout zit bij hun kant :P

Reg. datum: 17 september 2003

quote:
reddevil schreef op woensdag 02 april 2008 @ 14:36:
[...]

Ik verzoek ze niet te crediteren (want ik heb niks betaald), maar hun administratie gewoon goed bij te werken, zeker nu ze zelf snappen dat er iets fout zit bij hun kant :P
Zucht.. druids.. irritante principiele treehuggers ;) (doe mij maar warlocks)

Maar je hebt een punt. Waarschijnlijk duurt het even voor het doordringt.
Reg. datum: 02 april 2008

ik begreep dat alice op 2 april met een ADSL only zou komen, klopt dit?

quote:
pietje pet schreef op woensdag 02 april 2008 @ 16:52:
ik begreep dat alice op 2 april met een ADSL only zou komen, klopt dit?
Scroll eens iets terug.. daar staat het toch echt :)
Reg. datum: 02 april 2008

Dank je,

Wat voor modem wordt er bij geleverd?

The force is a powerfull ally
Reg. datum: 11 oktober 2002

quote:
pietje pet schreef op woensdag 02 april 2008 @ 17:24:
Dank je,

Wat voor modem wordt er bij geleverd?
Copperjet 1616-2p

http://alice.gebruikers.eu/forum/attachments/adcopperjet816.jpg

Who Am I? wijzigde dit bericht 02-04-2008 18:44 (17%)

KABOEM!!! Dyslectisch (ofzow)

@ Mojo

Al wat kunnen fixen?

www.nlairsoft.com

Reg. datum: 13 maart 2008

quote:
denan schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 20:04:
[ quote:
Geduld schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 19:59:

Zijn er commando's om bijv. (tijdelijk) nummerherkening uit te zetten, komt er ook nog wisselgesprek, antwoordapparaat enz. enz. ?

Ze staan op de 'wish-list' maar de prioriteit ligt momenteel bij andere zaken.]

Ze staan op de 'wish-list' maar de prioriteit ligt momenteel bij andere zaken.
Vandaag kwam ik toevallig tot de ontdekking dat wisselgesprek gewoon werkt.
(Alleen nog even uitzoeken hoe ik een wisselgesprek kan aannemen op een Siemens Gigaset.)
Weet of kent iemand nog meer werkende opties?

Geduld wijzigde dit bericht 02-04-2008 20:56 (3%)

The Power Within

quote:
Zoals ik had aangegeven, vrijdag werk ik pas weer. Heb even geduld. Daarnaast hoef je het niet te vragen, ik kijk er echt wel naar.. :P
Sluuut pred 26y 200d 23h 55m
Reg. datum: 16 februari 2003

Ik heb sinds 2 dagen Alice 20mbit, eerste keer downloaden ging met 1.9 mb/s en de 2e keer 1 dag later, ongeveer 1.75 mb/s. Kan ook aan andere omstandigheden liggen, de tijd waarop ik downloade was de eerste keer 's middags en de 2e keer 's avonds. Ik zit in een flatje dus misschien gaat het dan allemaal wat trager als iedereen bezig is ofzo? Oh well ben al blij zat met 1.8 mb/s, haalde voorheen in andere huis maar 650k max :)

Anyways ik had 2 vraagjes:
- Volgens breedbandwinkel.nl heeft Alice een dynamic IP. Wat is jullie ervaring hiermee, als je het modem aan laat staan, veranderd hij dan niet of heb je een bepaalde leasetime dat hij om de x aantal dagen/weken automatisch gereset word en veranderd? Overigens wel relaxed dat het modem dat erbij word geleverd DynDNS ondersteund.
- Kan ik de modem vervangen voor een andere, bijvoorbeeld een Linksys ADSL modempje? Of kan ik er een switch tussen gooien zodat de Copperjet modem die er standaard bij zit via DHCP server een aantal IP's uitdeelt?

Cze, jak leci?

Reg. datum: 19 februari 2002

quote:
Sluuut schreef op woensdag 02 april 2008 @ 23:09:
Ik heb sinds 2 dagen Alice 20mbit, eerste keer downloaden ging met 1.9 mb/s en de 2e keer 1 dag later, ongeveer 1.75 mb/s. Kan ook aan andere omstandigheden liggen, de tijd waarop ik downloade was de eerste keer 's middags en de 2e keer 's avonds. Ik zit in een flatje dus misschien gaat het dan allemaal wat trager als iedereen bezig is ofzo? Oh well ben al blij zat met 1.8 mb/s, haalde voorheen in andere huis maar 650k max :)

Anyways ik had 2 vraagjes:
- Volgens breedbandwinkel.nl heeft Alice een dynamic IP. Wat is jullie ervaring hiermee, als je het modem aan laat staan, veranderd hij dan niet of heb je een bepaalde leasetime dat hij om de x aantal dagen/weken automatisch gereset word en veranderd? Overigens wel relaxed dat het modem dat erbij word geleverd DynDNS ondersteund.
- Kan ik de modem vervangen voor een andere, bijvoorbeeld een Linksys ADSL modempje? Of kan ik er een switch tussen gooien zodat de Copperjet modem die er standaard bij zit via DHCP server een aantal IP's uitdeelt?
Voor vraag 2: De Copperjet heeft een ingebouwde DHCP-server. hier hangt er ook een switch achter en werkt alles naar volle tevredenheid.

Sluuut pred 26y 200d 23h 55m
Reg. datum: 16 februari 2003

quote:
Ebbie schreef op woensdag 02 april 2008 @ 23:23:
[...]

Voor vraag 2: De Copperjet heeft een ingebouwde DHCP-server. hier hangt er ook een switch achter en werkt alles naar volle tevredenheid.
Alrighty, thanx, dan neem ik denk ik wel simpelweg een 3com gbit switch, ben ik er klaar mee... aan de andere kant heb ik dan geen wireless, is soms ook wel handig :(

Cze, jak leci?

quote:
Sluuut schreef op woensdag 02 april 2008 @ 23:28:
[...]

Alrighty, thanx, dan neem ik denk ik wel simpelweg een 3com gbit switch, ben ik er klaar mee... aan de andere kant heb ik dan geen wireless, is soms ook wel handig :(
Ik gebruik het origineel meegeleverde modem (zonder interne veranderingen), met daar achter een Linksys WRT54GS (wireless router).
Voor zo'n 54 euro thuisbezorgd en werkt zonder kopzorgen in een mum van tijd.
Zie o.a.: http://www.acesdirect.nl

Geduld wijzigde dit bericht 03-04-2008 00:17 (3%)

quote:
denan schreef op woensdag 02 april 2008 @ 14:47:
[...]

Zucht.. druids.. irritante principiele treehuggers ;) (doe mij maar warlocks)

Maar je hebt een punt. Waarschijnlijk duurt het even voor het doordringt.
Hah! :)

Ach ja, ze zien maar... ze kunnen toch niks meer doen nu ze zelf bevestigt (nogmaals) hebben dat ik correct en op tijd heb opgezegd.

edit:
whoops... dubbelpost

reddevil wijzigde dit bericht 03-04-2008 10:51 (90%)

Reg. datum: 02 maart 2003

quote:
Geduld schreef op woensdag 02 april 2008 @ 20:55:
[...]

Vandaag kwam ik toevallig tot de ontdekking dat wisselgesprek gewoon werkt.
(Alleen nog even uitzoeken hoe ik een wisselgesprek kan aannemen op een Siemens Gigaset.)
Weet of kent iemand nog meer werkende opties?
*21 - Doorschakelen
*21 is de generieke doorschakeldienst. Eindgebruikers kunnen oproepen naar hun abonneenummer(s) doorschakelen naar elk ander willekeurig nummer.

*61- Doorschakelen geen antwoord
Met *61 kunnen oproepen naar het abonneenummer van de eindgebruiker doorgeschakeld worden indien het abonneenummer "na 5 maal overgaan"; niet beantwoord wordt.

*67- Doorschakelen bij bezet
Met *67 kunnen oproepen naar het abonneenummer van de eindgebruiker doorgeschakeld worden indien het abonneenummer in gesprek is.).

*31- Blokkeren nummerweergave per gesprek
Met *31 kunnen de abonnee per gesprek aangeven of het nummer moet worden meegezonden. Het is ook mogelijk om de dienst ‘uitgaande nummerweergave’ permanent te laten blokkeren via een ‘change request’.

Nummerweergave - Inkomend
Op alle lijntypes VoDSL wordt nummerweergave ondersteund. Op analoge lijnen wordt de nummerweergave meegestuurd volgens het DTMF protocol. Op ISDN-2 en ISDN-15/20/30 verbindingen wordt het nummer meegezonden in het ISDN berichtenverkeer.

Conference (drieweg gesprek)
Op de analoge lijnen kan de abonnee conference gesprekken met maximaal 2 andere bellers voeren.

Overzicht activatiecodes:
Dienst Analoog :

Doorschakelen (altijd)
inschakelen *21*<telefoonnummer>#
uitschakelen #21#

Doorschakelen (bezet)
inschakelen *67*<telefoonnummer>#
uitschakelen #67#

Doorschakelen (geen antw.)
inschakelen *61*
uitschakelen #61#

Blokkeren nummerweergave per gesprek:
*31*<telefoonnummer>

Conference:
wisselen R1
wachtstand R2
conference R3

quote:
realMG schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:28:
[...]

*21 - Doorschakelen
*21 is de generieke doorschakeldienst. Eindgebruikers kunnen oproepen naar hun abonneenummer(s) doorschakelen naar elk ander willekeurig nummer.

KNIP
Bedankt, maar werken al deze opties ook (al) bij Alice?
Overigens, Alice Easy ¤ 19,90 p.m. (ADSL zonder telefonie) staat nu ook op de website.

Over dat laatste heb ik een vraag.
Kan men eerst Easy aanvragen en daarna eenvoudig overstappen naar Comfort?
En zo ja, hoe regel je dat?

Geduld wijzigde dit bericht 03-04-2008 15:07 (13%)

Overstappen van easy->comfort is (nog) niet mogelijk. Dit is ook iets lastiger aangezien de hardware anders is. De enige manier is dus opzeggen en comfort aanvragen, al is dat redelijk snel te regelen doordat er geen jaarcontract is.
(al zit je dan wel weer met NewLineService etc.)

Heb je het vermoeden dat je in de toekomst (binnen nu en 2-3 maanden) over wilt stappen op comfort dan kun je dat beter nu al bestellen.
Nu met nieuw icon
Reg. datum: 20 juli 2000

Hmm dat nieuwe abo is wel interessant. Ik heb nu Alice Comfort maar bel er eigenlijk nooit mee, weet iemand of je (zonder al teveel kosten) kan downgraden naar Alice Easy?

Ramon wijzigde dit bericht 03-04-2008 17:11 (10%)

Following rules makes you stupid. | God is an imaginary friend for adults.

Pagina: 1 2 3 4 ... 31 32 33 34 35 36 37 38 39 ... 85 86 87 88 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: