Reg. datum: 27 juni 2005
Nikon D80, Nikon AF S DX VR 18-200mm / 3.5-5.6, Tamron SP 17-50mm F/2,8 XR Di II LD ASL IF, SB600, ML-L3, MB-D80
Forum » Internet & Netwerken » Internetproviders en Hosting » Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 2
Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 ... 85 86 87 88 last
Nieuw TopicDan heb ik de optie om nummer mee te nemen of voor een nieuw nummer te gaan.quote:denan schreef op zondag 30 maart 2008 @ 13:23:
[...]
Geen van beide want je hebt internet plusbellen (VoIP). Het lijntype zelf zal wel analoog zijn.
Bij een overstap hiervan zul je wel newlineservice moeten nemen (1x 69.95).
Nikon D80, Nikon AF S DX VR 18-200mm / 3.5-5.6, Tamron SP 17-50mm F/2,8 XR Di II LD ASL IF, SB600, ML-L3, MB-D80
Gebruiken ze dan het 2e aderpaar ?quote:The Wizard schreef op zondag 30 maart 2008 @ 13:48:
Wanneer sluit Alice je eigenlijk aan op het 2e aderpaar?
Het kan natuurlijk zijn dat het andere koperpaar behoorlijk verrot is, door verschillende oorzaken.quote:fotojunk schreef op zondag 30 maart 2008 @ 13:54:
[...]
Gebruiken ze dan het 2e aderpaar ?
Ik weet nog toen ik ADSL kreeg van planet dat ik constant problemen had (uitval verbinding, lage snelheid) en ze de oorzaak niet konden vinden..terwijl ik 400 meter van de centrale woon..
Toen hebben ze mij na 2 maand ellende op een andere aderpaar gezet en voila alles werkte naar behoren..
Kan dat probleem nu terug komen als ze dat andere paar gaan gebruiken ?
The Wizard wijzigde dit bericht 30-03-2008 13:59 (7%)
fotojunk wijzigde dit bericht 30-03-2008 15:11 (21%)
Je oude lijn is geen KPN-PSTN lijn dus je krijgt dan een nieuwe lijn (NewLineService). Je IPB zal dus niet stopgezet worden door Alice omdat dit op een ander aderpaar zit. Met andere woorden: je zult zelf je IPB abonnement bij Planet moeten stopzetten.quote:fotojunk schreef op zondag 30 maart 2008 @ 14:50:
Ik heb de online aanmelding afgerond nu..
Ik heb nu nergens aangegeven in de online procedure dat ik al internet heb.
Ik hoef richting planet nu geen actie ondernemen omtrent opzeggen ?
Hoe weet Alice dan dat ik IPB van Planet heb als zij de opzegging regelen ?
<- werkt niet bij Alice - XMS-info -=- Internlnet-citynet/GlasvezelAmsterdam-Info -=- Disclaimer
KABOEM!!! Dyslectisch (ofzow)
Je ADSL lijn/tel lijn maakt maar gebruik van 2 aders, polariteit maakt niks uit. De andere 2 zijn puur voor een 2e lijn, en niet voor stroomvoorziening (meet maar eens met een multimeter, staat als het goed is, geen spanning op). De spanning komt gewoon vanaf de centrale over de 2 aders binnen.quote:Who Am I? schreef op maandag 31 maart 2008 @ 10:14:
Gisteravond even een klaperlijn gehad. Het leek er op alsof iemand bezig was om instellingen uit te proberen om de snelheid hoger te krijgen. Ik heb gekeken in de instellingen tijdens het klapperen en er kwamen verschillende instellingen voorbij. Helaas bleek alles instabiel te zijn en zit ik nu weer op mijn oude snelheid.
Ik heb trouwens alleen de binnenste twee aders van de lijn aangesloten. Is dit van invloed op de snelheid of maakt dit niet uit. (De KPN monteur zei dat dit niet uitmaakte).
Volgens mij zijn de buitenste twee lijnen voor electriciteit zodat je tijdens stroomuitval toch kan telefoneren. Nu de telefoon via het modem loopt heb ik zowiezo geen telefoonverbinding tijdens stroomuitval.
Zou ik nog kunnen proberen om alle vier de aders aan te sluiten of is dat alleen tijdsverspilling?
Echt waar, stelletje hersenlozen daaro........quote:Via deze brief bevestigen wij de stopzetting van uw abonnement op Alice per 30.04.2008
Vaelaa - Human Warlock 80 @ Sunstrider
KABOEM!!! Dyslectisch (ofzow)
Hoe herkenbaar... ik heb ook een aantal facturen niet gehad, was ook per de verkeerde datum opgezegd, zou een deel van mijn geld gecrediteerd krijgen, en op mijn aangetekende brief (na ontelbare eerdere pogingen tot serieus contact) is nooit een reactie gekomen.quote:reddevil schreef op maandag 31 maart 2008 @ 15:07:
Even kort hoe het bij mij is gelopen (en nog loopt... ):
[...]
heel verhaal
[...]
Echt waar, stelletje hersenlozen daaro........![]()
MaikelG wijzigde dit bericht 01-04-2008 12:30 (13%)
Trots dat ik een kleintje heb! :)
Zo duidelijk ongelooflijk slecht is Alice!
Gezellig! Ook al een aanmaning e.d. gehad?quote:MaikelG schreef op maandag 31 maart 2008 @ 22:13:
[...]
Hoe herkenbaar... ik heb ook een aantal facturen niet gehad, was ook per de verkeerde datum opgezegd, zou een deel van mijn geld gecrediteerd krijgen, en op mijn aangetekende brief (na ontelbare eerdere pogingen tot serieus contact) is nooit een reactie gekomen.![]()
Inderdaad heb ik ook gestorneerd, ze krijgen als het allemaal goed is nog een paar tientjes als ik die twee of drie maanden abo geld min mijn beloofde creditering samen neem.
Als ze nog eens wagen die automatische incasso uit te voeren blokkeer ik hun rekeningnummer via de bank.![]()
Die retourbox hoef je niet te verwachten dit jaar trouwens, daar hebben ze bij mij ook +/- 3 maanden over gedaan om die te sturen. Je kunt echter gewoon zelf naar hun antwoordnummer sturen, staat wel in dit topic.
Ook een goed adres om je grofvuil heen te sturen natuurlijk
Yups, gewoon 100 keer tegen Alice zeggen dat ze het niet mogen vrijgeven. Stuur een mail naar de "helpdesk" waarin je aangeeft dat het telefoonnummer niet vrijgegeven mag worden totdat 'x' het overneemt op 'dd-mm-jjjj'. Je krijgt altijd een bevestiging daarvan.quote:mietde schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 09:04:
Alice is voor mij even een opvullertje in afwachting van glasvezel.
Mijn Kpn nummer is inmiddels overgezet naar Alice en nu moet die nogmaals geporteerd worden naar een Budgetphone voip-in nummer.
Iemand hier die daar al ervaring mee heeft, een nummer van Alice meenemen naar een ander?
reddevil wijzigde dit bericht 01-04-2008 09:43 (4%)
Vaelaa - Human Warlock 80 @ Sunstrider
Waarom doe je dat eigenlijk? Je kunt toch ook voorlopig het nummer bij Alice aanhouden? Qua kosten schiet je er niets mee op, of wel?quote:mietde schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 09:04:
Alice is voor mij even een opvullertje in afwachting van glasvezel.
Mijn Kpn nummer is inmiddels overgezet naar Alice en nu moet die nogmaals geporteerd worden naar een Budgetphone voip-in nummer.
denan wijzigde dit bericht 01-04-2008 13:49 (10%)
<- werkt niet bij Alice - XMS-info -=- Internlnet-citynet/GlasvezelAmsterdam-Info -=- Disclaimer

SlickAxe wijzigde dit bericht 01-04-2008 15:06 (51%)
www.nlairsoft.com
Krijg ik vandaag dit mailtje terug waar ik van kan garanderen dat het een template is:quote:Het wordt ook steeds mooier met jullie. Ik ga hier voor de laatste keer mijn verhaal zetten, en jullie lossen dit gewoon netjes op!
- Ik heb 2x sinds Alice een paar minuten kunnen downloaden met 1800 KB/s ( geen kbit! )
- De afgelopen 2 maanden heb ik steeds mijn intrainsnelheid gekeken die nooit boven de 8mbit uitkwam!
- Sinds een paar dagen komt mijn intrainsnelheid zelfs niet meer boven de 4mbit!.
Volgens de speedtest zou ik 16-20mbit moeten kunnen halen. Nu vind ik een 50% minder al veel te veel, maar 75% word mij toch te gek. Ik EIS van jullie de volgende dingen:
- Een acceptabele reden waarom mijn snelheid zo laag is ( met ondersteunende bewijzen als bijvoorbeeld een 4tel meting )
- Een acceptabele reden waarom mijn snelheid steeds lager wordt
- Een oplossing voor mijn veel te lage sneleid
- Een uitgebreid verslag wanneer ik mijn oude telefoonnummer weer terugkrijg ( 010 ******** )
En ik ga NIET akkoord met: "Sorry, maar zoiets duurt veel te lang om over de mail te behandelen dus bel maar." Dit heb ik namelijk ook al gehad toen ik zei dat als jullie het niet konden oplossen, dat jullie maar een ticket moesten aanmaken voor wie er dan ook verder achteraan kan. Hiervoor heb ik dus moeten bellen met een incapabele collega van u die TOTAAL GEEN idee had waar ze het over had. Maar gelukkig wist ze wel een ticket voor me aan te maken, in tegenstelling tot JULLIE (tot nu toe gebleken) incapabele "helpdesk"-medewerkers.
Afzender,
Een ZEER ontevreden klant
Waar zijn de redenen, oplossing en verslag waar ik om gevraagd heb??.... En het ergste is nog, ik kan hier weinig aan doenquote:Geachte ----,
Bedankt voor uw e-mail. Uw vraag betreft status oplossing storing.
Wij moeten u helaas melden dat er nog geen passend antwoord op uw probleem is. Uw probleem is op het moment in behandeling bij de desbetreffende afdeling. Zodra er een geschikte oplossing is wordt er contact met u opgenomen. Onze excuses voor het ongemak.
Mocht u nog vragen hebben bladiebladiebla....
www.nlairsoft.com
Reset je router eens (volgens mij had ik dat al eerder gevraagd). Die copperjets lopen wel eens vol door p2p verkeer.quote:SlickAxe schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 15:58:
Lijkt er op dat er meerdere last hebben van een daling in prestaties...
SlickAxe wijzigde dit bericht 01-04-2008 18:18 (38%)
www.nlairsoft.com
Tuurlijk, die crosscable is voornamelijk omdat dat in het callscript staat.quote:SlickAxe schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 18:09:
Dat is uiteraard het eerste wat ik gedaan heb. Geen effect helaas. Overigens me klant nummer is NL00040048
Vreemd, hij lijkt echt begrensd op 1050 Kbyte/sec. Hoe zit het overigens met die cross kabel en ACER laptops? Dat is toch onzin?
Helaas, kan nog steeds niet inloggen op de Louge. Dat wil zeggen, inloggen wel maar daarna krijg ik direct een foutmelding te zien. Het gebruikte login/wachtwoord is dus goed.quote:denan schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 09:02:
Stukje in de thread teruglezen, daar werken ze al aan
@hoppyF:
Bug gevonden, begin volgende week moet je op de lounge in kunnen loggen.
Lees de draad voordat je blaat!
JJai wijzigde dit bericht 01-04-2008 20:56 (4%)
Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 ... 85 86 87 88 last
Dit topic is gesloten.
© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden
Uitgever van: