Hoofdcategorieën
Topicacties

Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 ... 85 86 87 88 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 27 juni 2005

quote:
denan schreef op zondag 30 maart 2008 @ 13:23:
[...]
Geen van beide want je hebt internet plusbellen (VoIP). Het lijntype zelf zal wel analoog zijn.
Bij een overstap hiervan zul je wel newlineservice moeten nemen (1x 69.95).
Dan heb ik de optie om nummer mee te nemen of voor een nieuw nummer te gaan.
Welke optie zou de minste problemen geven ?
Ik hoef mijn huidig nummer niet zo nodig te behouden.

Nikon D80, Nikon AF S DX VR 18-200mm / 3.5-5.6, Tamron SP 17-50mm F/2,8 XR Di II LD ASL IF, SB600, ML-L3, MB-D80

Reg. datum: 25 januari 2006

Nummeren porteren kan altijd lastig worden, weet niet waarom maar duurt meestal even en dan krijg je toch een tijdelijk nummer van je nieuwe provider.

Het makkelijkst is gewoon een nieuw nummer =) heb ik ook gedaan

Reg. datum: 02 januari 2000

Wanneer sluit Alice je eigenlijk aan op het 2e aderpaar?

quote:
The Wizard schreef op zondag 30 maart 2008 @ 13:48:
Wanneer sluit Alice je eigenlijk aan op het 2e aderpaar?
Gebruiken ze dan het 2e aderpaar ?

Ik weet nog toen ik ADSL kreeg van planet dat ik constant problemen had (uitval verbinding, lage snelheid) en ze de oorzaak niet konden vinden..terwijl ik 400 meter van de centrale woon..
Toen hebben ze mij na 2 maand ellende op een andere aderpaar gezet en voila alles werkte naar behoren..

Kan dat probleem nu terug komen als ze dat andere paar gaan gebruiken ?

Nikon D80, Nikon AF S DX VR 18-200mm / 3.5-5.6, Tamron SP 17-50mm F/2,8 XR Di II LD ASL IF, SB600, ML-L3, MB-D80

quote:
fotojunk schreef op zondag 30 maart 2008 @ 13:54:
[...]

Gebruiken ze dan het 2e aderpaar ?

Ik weet nog toen ik ADSL kreeg van planet dat ik constant problemen had (uitval verbinding, lage snelheid) en ze de oorzaak niet konden vinden..terwijl ik 400 meter van de centrale woon..
Toen hebben ze mij na 2 maand ellende op een andere aderpaar gezet en voila alles werkte naar behoren..

Kan dat probleem nu terug komen als ze dat andere paar gaan gebruiken ?
Het kan natuurlijk zijn dat het andere koperpaar behoorlijk verrot is, door verschillende oorzaken.

The Wizard wijzigde dit bericht 30-03-2008 13:59 (7%)

Ik heb de online aanmelding afgerond nu..
Ik heb nu nergens aangegeven in de online procedure dat ik al internet heb.
Ik hoef richting planet nu geen actie ondernemen omtrent opzeggen ?
Hoe weet Alice dan dat ik IPB van Planet heb als zij de opzegging regelen ?

fotojunk wijzigde dit bericht 30-03-2008 15:11 (21%)

Reg. datum: 17 september 2003

quote:
fotojunk schreef op zondag 30 maart 2008 @ 14:50:
Ik heb de online aanmelding afgerond nu..
Ik heb nu nergens aangegeven in de online procedure dat ik al internet heb.
Ik hoef richting planet nu geen actie ondernemen omtrent opzeggen ?
Hoe weet Alice dan dat ik IPB van Planet heb als zij de opzegging regelen ?
Je oude lijn is geen KPN-PSTN lijn dus je krijgt dan een nieuwe lijn (NewLineService). Je IPB zal dus niet stopgezet worden door Alice omdat dit op een ander aderpaar zit. Met andere woorden: je zult zelf je IPB abonnement bij Planet moeten stopzetten.
The force is a powerfull ally
Reg. datum: 11 oktober 2002

Gisteravond even een klaperlijn gehad. Het leek er op alsof iemand bezig was om instellingen uit te proberen om de snelheid hoger te krijgen. Ik heb gekeken in de instellingen tijdens het klapperen en er kwamen verschillende instellingen voorbij. Helaas bleek alles instabiel te zijn en zit ik nu weer op mijn oude snelheid.
Ik heb trouwens alleen de binnenste twee aders van de lijn aangesloten. Is dit van invloed op de snelheid of maakt dit niet uit. (De KPN monteur zei dat dit niet uitmaakte).
Volgens mij zijn de buitenste twee lijnen voor electriciteit zodat je tijdens stroomuitval toch kan telefoneren. Nu de telefoon via het modem loopt heb ik zowiezo geen telefoonverbinding tijdens stroomuitval.
Zou ik nog kunnen proberen om alle vier de aders aan te sluiten of is dat alleen tijdsverspilling?

KABOEM!!! Dyslectisch (ofzow)

quote:
Who Am I? schreef op maandag 31 maart 2008 @ 10:14:
Gisteravond even een klaperlijn gehad. Het leek er op alsof iemand bezig was om instellingen uit te proberen om de snelheid hoger te krijgen. Ik heb gekeken in de instellingen tijdens het klapperen en er kwamen verschillende instellingen voorbij. Helaas bleek alles instabiel te zijn en zit ik nu weer op mijn oude snelheid.
Ik heb trouwens alleen de binnenste twee aders van de lijn aangesloten. Is dit van invloed op de snelheid of maakt dit niet uit. (De KPN monteur zei dat dit niet uitmaakte).
Volgens mij zijn de buitenste twee lijnen voor electriciteit zodat je tijdens stroomuitval toch kan telefoneren. Nu de telefoon via het modem loopt heb ik zowiezo geen telefoonverbinding tijdens stroomuitval.
Zou ik nog kunnen proberen om alle vier de aders aan te sluiten of is dat alleen tijdsverspilling?
Je ADSL lijn/tel lijn maakt maar gebruik van 2 aders, polariteit maakt niks uit. De andere 2 zijn puur voor een 2e lijn, en niet voor stroomvoorziening (meet maar eens met een multimeter, staat als het goed is, geen spanning op). De spanning komt gewoon vanaf de centrale over de 2 aders binnen.

Krijg vandaag een mail dat de verbinding op 18-03-2008 wordt opgeleverd, das knap :P... Nog steeds geen modem ontvangen en geen signaal op de lijn, helaas... :'(
Reg. datum: 21 februari 2001

Even kort hoe het bij mij is gelopen (en nog loopt... ):

november 2007: week geen internet meer, opgelost na 100 keer bellen met hun helpdesk
21 december: geen internet meer (ppp connection problem)
3 januari: opzegging via telefoon per 1 februari, tel nummer wordt per 1 feb overgenomen door telfort
4 januari: credit brief verzonden en aangegeven da'k zelf januari terugboek
31 januari: nog geen internet (natuurlijk...)
1 feb: telfort internet en tel nummer is goed overgenomen!!!
begin feb: incasso van januari zelf teruggeboekt, scheelt me weer de gesprekskosten met hun helpdesk in januari. Natuurlijk niks van hun ontvangen dat ze meer terugbetalen wat ik wel geeist had in de brief.
maart: aanmaning dat ik niet betaald heb voor de afgelopen 63 dagen!!! (februari en maart)
afgelopen weekend (eind maart): mails over en weer naar alice dat ik per nu 30 april opgezegd heb terwijl ik hun een ticketnummer geef waarin zij bevestigen dat ik per 1 februari opgezegd heb.
Vanochtend: mail terug dat ik weiger nog verder op hun te reageren als ze niet met een zinnig antwoord komen.

Tevens moet ik elke keer hun maar een brief sturen of bellen want 'het kan niet per email' en aangezien ik hun al een brief voor creditering heb verstuurd (maar daarop reageren ze ook niet serieus), heb ik in mijn emails aangegeven dat ze mij maar moeten bellen, want ik zal niet meer reageren.

Ik zit te wachten op de deurwaarder / incasso bureau want dat zal nog lachen worden dan... ik heb in m'n creditbrief geeist dat ik alle initiele kosten + kosten voor bellen met de helpdesk aangezien het product gewoon niet correct gewerkt heeft in het afgelopen half jaar... maar ja daarop reageren ze natuurlijk niet. Aangegeven dat ik zelf januari terugboek en dat heb ik dan ook gedaan.

Lang verhaal, maar goed... als ze weer met nutteloze dingen terugkomen reageer ik gewoon niet meer.

Ondertussen heb ik de Alice box ook nog thuis staan en wacht totdat ze een verzendbox sturen om het terug te sturen. De brief waarin staat dat ik het voor half maart teruggestuurd moet hebben, heb ik nog liggen, maar ook daarin staat dat ik van hun een verzendbox krijg.. niks ontvangen. Als ze het terugwillen, sturen ze maar een doos en anders hebben ze pech.
Ik ben er echt klaar mee ...

Update:
Yay, vandaag nogmaals een bevestiging van de opzegging (vorige was per 1 februari):
quote:
Via deze brief bevestigen wij de stopzetting van uw abonnement op Alice per 30.04.2008
Echt waar, stelletje hersenlozen daaro........ |:( |:(

Vaelaa - Human Warlock 80 @ Sunstrider

The force is a powerfull ally
Reg. datum: 11 oktober 2002

Net dus weer een klapperlijn. Duurde zo'n 5 á 10 minuten. Werden weer verschillende instellingen geprobeerd, maar werd er niet beter op. Zit nu een fractie sneller dan eerst. Eerst was het 1041000bit/s, nu is het 1045000bit/s. Komt dus gewoon neer op 1mbyte/s.

KABOEM!!! Dyslectisch (ofzow)

Nooit meer Alice
Reg. datum: 16 januari 2001

quote:
reddevil schreef op maandag 31 maart 2008 @ 15:07:
Even kort hoe het bij mij is gelopen (en nog loopt... ):

[...]
heel verhaal
[...]

Echt waar, stelletje hersenlozen daaro........ |:( |:(
Hoe herkenbaar... ik heb ook een aantal facturen niet gehad, was ook per de verkeerde datum opgezegd, zou een deel van mijn geld gecrediteerd krijgen, en op mijn aangetekende brief (na ontelbare eerdere pogingen tot serieus contact) is nooit een reactie gekomen. :r

Inderdaad heb ik ook gestorneerd, ze krijgen als het allemaal goed is nog een paar tientjes als ik die twee of drie maanden abo geld min mijn beloofde creditering samen neem.
Als ze nog eens wagen die automatische incasso uit te voeren blokkeer ik hun rekeningnummer via de bank. :(

Die retourbox hoef je niet te verwachten dit jaar trouwens :X , daar hebben ze bij mij ook +/- 3 maanden over gedaan om die te sturen. Je kunt echter gewoon zelf naar hun antwoordnummer sturen, staat wel in dit topic.

Ook een goed adres om je grofvuil heen te sturen natuurlijk ;)

edit:
@reddevil: wat dacht jij dan? Natuurlijk, aanmaningen op facturen die ik nooit heb gehad, de gewoonste zaak van de wereld bij Alice ...

Dat van de eerste klanten die een koop-modem hadden ipv een leen-modem dat was niet bij Alice, wel bij Telfort, die zijn onlangs overgestapt op leenmodems inderdaad.
Gelukkig heb ik nog een koop-modem :)

MaikelG wijzigde dit bericht 01-04-2008 12:30 (13%)

Trots dat ik een kleintje heb! :)
Zo duidelijk ongelooflijk slecht is Alice!

Reg. datum: 24 mei 2000

Alice is voor mij even een opvullertje in afwachting van glasvezel.

Mijn Kpn nummer is inmiddels overgezet naar Alice en nu moet die nogmaals geporteerd worden naar een Budgetphone voip-in nummer.

Iemand hier die daar al ervaring mee heeft, een nummer van Alice meenemen naar een ander?

Reg. datum: 21 februari 2001

quote:
MaikelG schreef op maandag 31 maart 2008 @ 22:13:
[...]

Hoe herkenbaar... ik heb ook een aantal facturen niet gehad, was ook per de verkeerde datum opgezegd, zou een deel van mijn geld gecrediteerd krijgen, en op mijn aangetekende brief (na ontelbare eerdere pogingen tot serieus contact) is nooit een reactie gekomen. :r

Inderdaad heb ik ook gestorneerd, ze krijgen als het allemaal goed is nog een paar tientjes als ik die twee of drie maanden abo geld min mijn beloofde creditering samen neem.
Als ze nog eens wagen die automatische incasso uit te voeren blokkeer ik hun rekeningnummer via de bank. :(

Die retourbox hoef je niet te verwachten dit jaar trouwens :X , daar hebben ze bij mij ook +/- 3 maanden over gedaan om die te sturen. Je kunt echter gewoon zelf naar hun antwoordnummer sturen, staat wel in dit topic.

Ook een goed adres om je grofvuil heen te sturen natuurlijk ;)
Gezellig! Ook al een aanmaning e.d. gehad?
Ik ga echt zelf niks betalen om 't terug te sturen... ik kijk wel uit. En ja een lege doos aanschaffen of bij de locale buurtsuper te halen weiger ik ook :) Ik dacht trouwens dat je vroeger (als eerste klanten) het modem niet in bruikleen krijg maar echt 'kocht'?
quote:
mietde schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 09:04:

Mijn Kpn nummer is inmiddels overgezet naar Alice en nu moet die nogmaals geporteerd worden naar een Budgetphone voip-in nummer.

Iemand hier die daar al ervaring mee heeft, een nummer van Alice meenemen naar een ander?
Yups, gewoon 100 keer tegen Alice zeggen dat ze het niet mogen vrijgeven. Stuur een mail naar de "helpdesk" waarin je aangeeft dat het telefoonnummer niet vrijgegeven mag worden totdat 'x' het overneemt op 'dd-mm-jjjj'. Je krijgt altijd een bevestiging daarvan.
Dus ook aangeven bij opzeggen etc.

Daarna wens ik je succes met het opzeggen :)

reddevil wijzigde dit bericht 01-04-2008 09:43 (4%)

Vaelaa - Human Warlock 80 @ Sunstrider

Reg. datum: 18 april 2005

quote:
mietde schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 09:04:
Waarom doe je dat eigenlijk? Je kunt toch ook voorlopig het nummer bij Alice aanhouden? Qua kosten schiet je er niets mee op, of wel?

Ter info:

Op 4 april zal een nieuw Alice product gelanceerd worden:
Alice Easy

1-20Mbit DSL/DSL2+ inclusief linesharing fee (geen extra KPN kosten dus) voor 19.90 euro.

De specificaties zijn verder exact gelijk aan het huidige Alice product, maar dan zonder telefonie.

Edit: en nee.. dit is geen 1 april grap (*zag net pas de datum*)

denan wijzigde dit bericht 01-04-2008 13:49 (10%)

Interessant product moet ik zeggen, aangezien de telefonie tegenwoordig toch mobiel plaats vind en mensen nauwelijks meer een vaste lijn hebben. Ik houd het in de gaten.

Wat betreft de support, kreeg gister te horen dat men perce de cross kabel moet gebruiken?!?!? En dat een ACER laptop geen cross kabels aan kan?!?!

Mensen dit is toch onzin of niet?

En sinds 2 dagen een serieuze prestatie drop, van 1600 KB/Sec naar nog geen 1100 Kb/sec in Tiburg.
Vanwaar dit opeens??

Hier de metingen via speedtest.net

http://www.speedtest.net/result/253678243.png

ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
SDSL Bundeling is beschikbaar

Maak nu gebruik van de actie SDSL bundeling! Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar uw leverancier / account manager.

Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.

Centrale: Tb-Reit
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1359 meter.

Your current bandwidth reading is: 8.32 Mbps which means you can download at 1.04 MB/sec. from our servers. :(

SlickAxe wijzigde dit bericht 01-04-2008 15:06 (51%)

www.nlairsoft.com

Reg. datum: 01 april 2008

Aaah.... Die mensen bij Alice werken me nu echt op mijn zenuwen... :(

Mailtje gisterochtend verstuurd:
quote:
Het wordt ook steeds mooier met jullie. Ik ga hier voor de laatste keer mijn verhaal zetten, en jullie lossen dit gewoon netjes op!

- Ik heb 2x sinds Alice een paar minuten kunnen downloaden met 1800 KB/s ( geen kbit! )
- De afgelopen 2 maanden heb ik steeds mijn intrainsnelheid gekeken die nooit boven de 8mbit uitkwam!
- Sinds een paar dagen komt mijn intrainsnelheid zelfs niet meer boven de 4mbit!.

Volgens de speedtest zou ik 16-20mbit moeten kunnen halen. Nu vind ik een 50% minder al veel te veel, maar 75% word mij toch te gek. Ik EIS van jullie de volgende dingen:

- Een acceptabele reden waarom mijn snelheid zo laag is ( met ondersteunende bewijzen als bijvoorbeeld een 4tel meting )
- Een acceptabele reden waarom mijn snelheid steeds lager wordt
- Een oplossing voor mijn veel te lage sneleid
- Een uitgebreid verslag wanneer ik mijn oude telefoonnummer weer terugkrijg ( 010 ******** )

En ik ga NIET akkoord met: "Sorry, maar zoiets duurt veel te lang om over de mail te behandelen dus bel maar." Dit heb ik namelijk ook al gehad toen ik zei dat als jullie het niet konden oplossen, dat jullie maar een ticket moesten aanmaken voor wie er dan ook verder achteraan kan. Hiervoor heb ik dus moeten bellen met een incapabele collega van u die TOTAAL GEEN idee had waar ze het over had. Maar gelukkig wist ze wel een ticket voor me aan te maken, in tegenstelling tot JULLIE (tot nu toe gebleken) incapabele "helpdesk"-medewerkers.

Afzender,
Een ZEER ontevreden klant
Krijg ik vandaag dit mailtje terug waar ik van kan garanderen dat het een template is:
quote:
Geachte ----,

Bedankt voor uw e-mail. Uw vraag betreft status oplossing storing.

Wij moeten u helaas melden dat er nog geen passend antwoord op uw probleem is. Uw probleem is op het moment in behandeling bij de desbetreffende afdeling. Zodra er een geschikte oplossing is wordt er contact met u opgenomen. Onze excuses voor het ongemak.

Mocht u nog vragen hebben bladiebladiebla....
Waar zijn de redenen, oplossing en verslag waar ik om gevraagd heb??.... En het ergste is nog, ik kan hier weinig aan doen :( De vorige keer dat ik belde met een klacht had ik dus 1 of andere debiel aan de lijn die maar 1 ding kon zeggen: "Ja sorry meneer, maar ik zit niet op de mailafdeling en ik weet dus ook niet waarom ze uw mailtjes niet goed behandelen. Het enige wat ik nu voor u kan doen is een ticket aan maken voor de technische dienst." }:O

En daar heb ik ook nog niks van gehoord trouwens.... |:( ...ik heb ooit 1x iemand aan de lijn gehad die een beetje wist waar ie mee bezig was, maar voor de rest zijn het volgens mij bijna allemaal randdebielen. (No offence tegen de Alice medewerkers die hier hun best doen op het forum. Waarom krijg ik nooit mensen als jullie die mijn zaak behandelen? :'( )

Nu ik mijn hart ff heb gelucht, weet iemand over wat voor storing melding wordt gemaakt in de reactiemail??

Lijkt er op dat er meerdere last hebben van een daling in prestaties...

www.nlairsoft.com

quote:
SlickAxe schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 15:58:
Lijkt er op dat er meerdere last hebben van een daling in prestaties...
Reset je router eens (volgens mij had ik dat al eerder gevraagd). Die copperjets lopen wel eens vol door p2p verkeer.
Dat is uiteraard het eerste wat ik gedaan heb. Geen effect helaas. Overigens me klant nummer is NL00040048 ;)

Vreemd, hij lijkt echt begrensd op 1050 Kbyte/sec. Hoe zit het overigens met die cross kabel en ACER laptops? Dat is toch onzin?

SlickAxe wijzigde dit bericht 01-04-2008 18:18 (38%)

www.nlairsoft.com

quote:
SlickAxe schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 18:09:
Dat is uiteraard het eerste wat ik gedaan heb. Geen effect helaas. Overigens me klant nummer is NL00040048 ;)

Vreemd, hij lijkt echt begrensd op 1050 Kbyte/sec. Hoe zit het overigens met die cross kabel en ACER laptops? Dat is toch onzin?
Tuurlijk, die crosscable is voornamelijk omdat dat in het callscript staat.
Reg. datum: 03 oktober 2003

quote:
denan schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 09:02:
Stukje in de thread teruglezen, daar werken ze al aan :)

@hoppyF:
Bug gevonden, begin volgende week moet je op de lounge in kunnen loggen.
Helaas, kan nog steeds niet inloggen op de Louge. Dat wil zeggen, inloggen wel maar daarna krijg ik direct een foutmelding te zien. Het gebruikte login/wachtwoord is dus goed.

Het advies van jou heb ik opgevolgd en de Klantenservice gebeld, situatie uitgelegd over het verleden (2 Alice lijnen aangesloten gehad e.d.). Account gaat gereset worden en ik wordt hierover deze week (voor vrijdag) teruggebeld. Afwachten maar weer.

Verder werkt nummerweergave hier ook nog steeds niet.
Ik zou willen dat men vooraan was begonnen met het doorwerken van de klantenorders, dan was mijn order vast en zeker al langsgekomen. Je went eraan dat het niet werkt, maar leuk is anders. Het is vooral voor mensen die je belt vervelend omdat ze nu eenmaal niet kunnen zien wie je bent.
Er zijn ook genoeg mensen die geheime nummers niet opnemen omdat ze denken dat het wel een onderzoeksburo of verkoopactie zal zijn.

Lees de draad voordat je blaat!

Reg. datum: 01 april 2008

Daar hebben wij geen last van, toch al mooi 20 jaar een geheim nummer :P

JJai wijzigde dit bericht 01-04-2008 20:56 (4%)

Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 ... 85 86 87 88 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: