Hoofdcategorieën
Topicacties

Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 ... 85 86 87 88 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 17 september 2003

quote:
Who Am I? schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 20:53:
Denan, ik vroeg mij af hoe ver het staat met de nummerweergave. Ik heb namelijk nogsteeds dat als ik iemand bel er geen nummer wordt weergegeven.
Jij zei dat er aan gewerkt werd( pasen enzo, begrijp ik ;) ), maar vroeg me af wat de status op dit moment is :)
Men is bezig om de orders handmatig na te lopen, dus dat kan even duren :)

@hjm229:
Toch hebben ze gelijk (al mogen ze het via email OOK niet accepteren). Als je de helpdesk belt via je Alice lijn hebben ze namelijk een manier om je te identificeren. Alleen DAN mogen ze dit soort zaken aanpassen.

@de rest:
Ik ben een project aan het starten voor een alice support site waarop alle (stompzinnige ;)) antwoorden te vinden zijn. Heeft er iemand een verzoekje voor de inhoud? Natuurlijk zullen installatie handleidingen/portforwarding/netwerkconfiguratie/netwerkuitleg/faq's van de partij zijn.
Forums niet.. daar hebben ze al voldoende onafhankelijke fora voor en dan zou Alice wat mensen moeten plaatsen op forumbeheer.

denan wijzigde dit bericht 27-03-2008 08:58 (43%)

Reg. datum: 27 maart 2008

Gek dat ze de orders nalopen want bij mij konden ze wel zien dat nummerweergave aanstond maar het gewoon niet werkt. Gaan ze dan ook per persoon technische stappen of zo ondernemen en in het telefoon netwerk aanzetten nummerweergave aanzetten of iets dergelijks? of wat gebeurd er precies? het lijkt namelijk uit mijn voorbeeld dat ik in de administratie van alice wel nummerweergave aan heb, maar het in de praktijk niet werkt :-(
Hopelijk gaat dit snel veranderen want de meeste mensen nemen de telefoon gewoon niet op als iemand zonder nummer belt.

quote:
badmutssjeng schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 09:28:
Gek dat ze de orders nalopen want bij mij konden ze wel zien dat nummerweergave aanstond maar het gewoon niet werkt. Gaan ze dan ook per persoon technische stappen of zo ondernemen en in het telefoon netwerk aanzetten nummerweergave aanzetten of iets dergelijks? of wat gebeurd er precies? het lijkt namelijk uit mijn voorbeeld dat ik in de administratie van alice wel nummerweergave aan heb, maar het in de praktijk niet werkt :-(
Hopelijk gaat dit snel veranderen want de meeste mensen nemen de telefoon gewoon niet op als iemand zonder nummer belt.
Dat kunnen ze zien doordat je met je lijn belt en zij ook niets zien op het display (bij het callcentre).
Het probleem is administratief, een aantal orders hebben in onze systemen outbound callerID=Y staan, maar in de praktijk valt deze callerid weg doordat de orders anders geconfigureerd zijn. Men kan dus niet vooraf zien welke orders outbound CallerID=Y hebben maar niet werken. Om dit te onderzoeken moeten deze orders nagelopen worden en opnieuw geconfigureerd worden. Volgens de eerste planning zou men ergens t/m week 16 bezig zijn met dit proces.

Note: Nieuw opgeleverde orders zouden dit probleem niet meer moeten hebben! (behalve tijdens het porteringsproces!!).

zijn er inmiddels mensen die eerst geen nummerweergave hadden, en na het starten van handmatige rechttrekken van de value van het callerid wel nummerweergave hebben?
Overigens zou het niet makkelijkers zijn om een slimp scriptje of iets dergelijks te schrijven om dit recht te trekken dan alles met de hand na te gaan?

thuisbarista

Ik zit al een half jaar zonder nummerweergave en heb het bellen maar opgegeven... veel beloftes maar tot nu toe geen resultaat. Ook de beloofde optie in de Lounge is er nog steeds niet....

quote:
badmutssjeng schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 15:34:
zijn er inmiddels mensen die eerst geen nummerweergave hadden, en na het starten van handmatige rechttrekken van de value van het callerid wel nummerweergave hebben?
Overigens zou het niet makkelijkers zijn om een slimp scriptje of iets dergelijks te schrijven om dit recht te trekken dan alles met de hand na te gaan?
Yup, die hebben namelijk hetzelfde profiel als nieuwe klanten.
Wat betreft het script: waar dit mogelijk is gebruiken ze dat ook.
Reg. datum: 02 januari 2000

quote:
Mojo schreef op maandag 24 maart 2008 @ 12:09:
Heb je wel rekening gehouden met de opzegtermijn van je huidige provider? Daar kan namelijk wel aardig wat tijd tussen zitten (sowieso een maand). In het geval van een telco telco migratie kan er sprake zijn van een new line service (NLS). Het zou kunnen dat daar ergens iets is mis gelopen.

A.s. vrijdag moet ik weer werken, als je je klantnummer laat weten kan ik dan even voor jullie kijken.
Hierbij het klantnummer: NL00049357.

Alvast bedankt :).

Wil je voor mij ook kijken?

Klantnummer: NL00026427

Bedankt

Reg. datum: 22 september 2005

Hm, de Alice site ligt er al ff uit ?

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

quote:
ChaserBoZ_ schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 21:37:
Hm, de Alice site ligt er al ff uit ?
Werkt prima hoor?
Reg. datum: 28 maart 2008

Hier nog een (neutraal) Alice ervarings-verhaaltje...

Na al enkele jaren bij het dure Planet gezeten te hebben werd het maar eens tijd om over te stappen.
Ik was ooit zo suf geweest om ook een ISDN-lijn te willen hebben, dus betaalde me eigen scheel aan maandelijke kosten voor dingen die ik nooit gebruikte.
Verleden jaar ergens in November dus Planet een aangetekende brief gestuurd dat ik per eind feb. dit jaar geen gebruik meer wilde maken van hun 'service'. (niet dat ze zich daar wat van aantrekken natuurlijk, maar dat is een ander verhaal)

Toen Alice aangevraagd. Diverse brieven thuis gekregen, waaronder enkele dubbel. Op een gegeven moment belde KPN mij om een afspraak te maken wanneer ik thuis was om het 2e aderpaar aan te sluiten.
Een niet-KPNer kwam langs, vernieuwde het oude ISRA-punt en daarna ging de straat open. Toen de persoon klaar was met alles pleegde hij een kort belletje naar m'n huistelefoon ter controle of alles werkte. De telefoon ging over dus dat bleek voor de persoon blijkbaar voldoende.

Afijn, een dag of 2 later werd het modem van Alice afgeleverd. Ik alles aangesloten en 3 keer nagelopen, maar niets leek te werken.
Na enkele uren te hebben lopen klooien thuis kwam ik er op een gegeven moment achter dat mijn uitgaande telefoonlijn geen verbinding kreeg als ik de telefoonhoorn opnam.
Toen ik mezelf eens probeerde te bellen naar mijn mobiel, gebeurde er wat vreemds. ik had mijn nummer ingetikt en de hoorn naast het toestel gelegd terwijl ik naar mijn mobieltje liep.
Het mobieltje ging niet over dus ik probeerde het nogmaals. Bij de 2e poging hoorde ik een geluid in de hoorn wat leek alsof iemand net klaarwas met een gesprek en de hoorn aan het neerleggen was.
Aan de achtergrond geluiden en aan het nummer wat op m'n mobiel verscheen kon ik uitmaken dat ik blijkbaar een directe lijn met de snackbar 2 deuren verder had gekregen...
Nou is dat opzich geen verkeerd iets :9 maar ik zou het toch liever anders willen zien.

Dus de storing gemeld bij Alice, waarvan de helpdesk me eerst probeerde af te schepen naar de storingsdienst van KPN.
Paar dagen later kwam er een echte KPNer die bemerkte dat de boel chaotisch was aangesloten.
Hij ging proberen de chaos te herstellen en mocht het niet alsnog niet werken dat stelde hij voor om het 1e aderpaar maar te gaan gebruiken zodat de straat niet weer opengebroken hoefde te worden.
Na zijn werkzaamheden leek alles wel weer goed te werken dus het was voor mij wel prima zo.

Het internet daarna werkte perfect, ruim 2x zo snel als ik eerst had bij Planet en kost uiteindelijk nog eens de helft ook.

Maar na verloop van tijd merk ik nu dat mijn upload soms tergend traag is. Dit is niet altijd zo, maar lijkt met vlagen zo te zijn.
De upload valt soms terug tot 3-5 Kb/s, terwijl het rond de 100 Kb/s moet zijn natuurlijk.
Tijdens een slechte upload-connectie gaat de download daarintegen nog wel redelijk goed, al lijkt het wel minder vlot te gaan dan normaal.
Nu ben ik dus bezig om dit te melden bij Alice zodat ze dit kunnen oplossen.

The Power Within
Reg. datum: 15 augustus 2003

quote:
The Wizard schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 19:12:
[...]

Hierbij het klantnummer: NL00049357.

Alvast bedankt :).
Je verbinding is nog niet opgeleverd. Waarschijnlijk heb je daarom nog geen linesync. :P Het verzoek van overdraging van je oude provider naar je nieuwe is vandaag in behandeling genomen. Heb nog wat geduld. :) Ik durf zo niet te zeggen hoe lang hier nog overheen gaat, maar je zit nou gewoon in het administratieve proces bij KPN / BBned, etc.
quote:
Feut schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 21:26:
Wil je voor mij ook kijken?

Klantnummer: NL00026427

Bedankt
Ehm, wat is het probleem dan. Ik wil best kijken, maar geef dan tenminste aan wat er aan de hand is.

Overigens ziet alles er goed uit, je traint in op 14Mbit, wellicht dat je verbinding niet volledig stabiel is. Je kan bij de 1e lijnshelpdesk vragen of ze daar iets aan kunnen doen, als je het hinderlijk vind.

Mojo wijzigde dit bericht 28-03-2008 18:32 (45%)

The Power Within

* excuus :p

Mojo wijzigde dit bericht 28-03-2008 18:32 (98%)

quote:
Mojo schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 18:28:
[...]

Je verbinding is nog niet opgeleverd. Waarschijnlijk heb je daarom nog geen linesync. :P Het verzoek van overdraging van je oude provider naar je nieuwe is vandaag in behandeling genomen. Heb nog wat geduld. :) Ik durf zo niet te zeggen hoe lang hier nog overheen gaat, maar je zit nou gewoon in het administratieve proces bij KPN / BBned, etc.
Das knap, er zit helemaal geen oude provider op de lijn... Heeft nooit ADSL opgezeten. :).
The Power Within

Hoeft ook geen ADSL op te zitten, de lijn is van KPN. Het signaal van BBned moet hierop komen, maar dat gaat dus via de lijn van KPN. :P

quote:
Mojo schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 18:59:
Hoeft ook geen ADSL op te zitten, de lijn is van KPN. Het signaal van BBned moet hierop komen, maar dat gaat dus via de lijn van KPN. :P
Ok, je hebt het dus niet specifiek over een ADSL provider :), helemaal duidelijk! Alleen ik snap niet waarom het dan nu al 3 weken moet duren.
The Power Within

Tja, durf ik zo ook niet te zeggen. Het zou inderdaad kunnen dat je wat vertraging hebt opgelopen ofzo. Het verzoek van overdrage ligt er in elk geval, dus als alles goed loopt zou je binnenkort internet moeten hebben. Ik durf hier geen datum aan vast te plakken. :)

@ Hieronder:

Zoek hem liever zelf even op, ik zit hier op mijn werk en heb niet echt tijd om al die dingen ook nog eens uit te zoeken... :p

Heb hem al, ik kijk even.

BBned heeft je verbinding inderdaad gecapped op een 8/1 profiel. Dit hebben ze voor de complete postcode waar je zit gedaan, omdat ze geen snellere verbinding kunnen garanderen voor de lengte van het koper waar je woont. Vandaar waarschijnlijk ook de reden dat er geen ticket voor je is aangemaakt om je verbinding weer omhoog te schroeven. Je traint netjes en stabiel in op 8/1 Mbit. het enige wat je nog kan doen is de 1e lijn te bellen en het verhaal van de KPN monteur in de wijkkast _duidelijk_ uitleggen. Als het goed is moet ik hem dan vanzelf bij de 2e lijn zien verschijnen. Als je aangeeft dat je eerder stabiel op 13Mbit hebt gezeten moet meer mogelijk zijn dan de 8 die je nou hebt. Een wide-open profiel hoef je niet te verwachten op je huidige afstand, deze wordt gegarandeerd op minder dan 1km van de centrale. :)

Ik hoop je zo voldoende te hebben geinformeerd.

We hebben hier trouwens op kantoor last van een zogenaamde Copper-snake, in plaats van een Copper-jet. de modem sist namelijk als deze aan staat... :P

Mojo wijzigde dit bericht 28-03-2008 21:12 (79%)

Reg. datum: 17 september 2006

Mojo, wil je even kijken, of er uberhaupt een ticket voor mijn aangemaakt is. Mijn klantnummer heb je al, anders vindt je hem in een van mijn vorige berichten.

Reg. datum: 17 september 2006

Mojo, bedankt voor je info.Het verhaal van de KPN monteur heb ik aan helpdesk medewerker duidelijk uitgelegd, hij zou ticket aanmaken en ik zou binnen vijf tot tien dagen door de technische dienst gebeld worden. Volgens jou bericht is niet eens een ticket aangemaakt. Een ding begrijp ik niet, als een helpdesk medewerker niet van plan is om mijn verzoek aan tweede lijn voor te leggen, waarom wordt dan van alles beloofd. Ik ga nog een keer verzoek om mijn snelheid te verhoogen indienen, maar dan schriftelijk. Mocht dit ook niet helpen, dan denk ik dat ik een andere ADSL aanbieder ga zoeken. Nogmaals bedankt voor je inzet.

The Power Within

Tja, ik durf zo ook niet te zeggen waarom er nou geen ticket is aangemaakt. Wellicht omdat er intern is overgegaan naar een nieuw systeem of dat er iets anders is mis gegaan ofzo. Het lijkt mij namelijk wel een zaak dat een ticket waard is.

Geef in ieder geval aan dat je verbinding sneller gewerkt heeft dan hij nou op gecapped staat én dat een KPN medewerker iets heeft gedaan in de wijkcentrale en toen je verbinding ineens weer tegen de cap intrainde, in plaats van de 5Mbit die je voorheen had.

Wat overigens wel goed zou kunnen, is dat wanneer je profiel weer omhoog wordt geschroefd, je weer een instabiele verbinding overhoud. BBned zal daar wellicht geen garantie op geven. Je woont namelijk toch op een redelijke afstand van de centrale.. :)
Reg. datum: 19 juni 2000

Hoi,

Kan één van de Alice medewerkers eens kijken naar mijn nummer:
NL00042120 wanneer mijn annulering daad werkelijk in gaat.
Want ik ben namelijk nog nooit aangesloten geweest en heb vorige week de annulering aangevraagd.

Dank U

Cyberco 8)

quote:
Ehm, wat is het probleem dan. Ik wil best kijken, maar geef dan tenminste aan wat er aan de hand is.

Overigens ziet alles er goed uit, je traint in op 14Mbit, wellicht dat je verbinding niet volledig stabiel is. Je kan bij de 1e lijnshelpdesk vragen of ze daar iets aan kunnen doen, als je het hinderlijk vind.
Hey Mojo,

Bedankt voor het checken. Mijn internet en telefoon zijn inderdaad prima in orde. Ik ben inderdaad wat kort door de bocht geweest en heb niet helemaal goed gelezen. Ik dacht dat jij iets kon doen aan de niet werkende uitgaande nummerweergave.

Feut wijzigde dit bericht 29-03-2008 08:28 (5%)

Stukje in de thread teruglezen, daar werken ze al aan :)

@hoppyF:
Bug gevonden, begin volgende week moet je op de lounge in kunnen loggen.

denan wijzigde dit bericht 29-03-2008 09:49 (43%)

Reg. datum: 27 juni 2005

Ik ga dus ook de uitdaging aan om van Plantet IPB over te stappen naar Alice..
Tijdens de aanvraag online stuit ik op de volgende vraag:
Is uw huidige telefoonlijn een analoge of ISDN aansluiting?

Ik heb nu 2 opties Analoog of ISDN.

Wat moet je hier nu aangeven als men IPB heeft ? :?

Nikon D80, Nikon AF S DX VR 18-200mm / 3.5-5.6, Tamron SP 17-50mm F/2,8 XR Di II LD ASL IF, SB600, ML-L3, MB-D80

quote:
fotojunk schreef op zondag 30 maart 2008 @ 13:20:
Ik ga dus ook de uitdaging aan om van Plantet IPB over te stappen naar Alice..
Tijdens de aanvraag online stuit ik op de volgende vraag:
Is uw huidige telefoonlijn een analoge of ISDN aansluiting?

Ik heb nu 2 opties Analoog of ISDN.

Wat moet je hier nu aangeven als men IPB heeft ? :?
Geen van beide want je hebt internet plusbellen (VoIP). Het lijntype zelf zal wel analoog zijn.
Bij een overstap hiervan zul je wel newlineservice moeten nemen (1x 69.95).

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 ... 85 86 87 88 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: