Hoofdcategorieën
Topicacties

Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 27 28 29 30 31 32 33 34 35 ... 85 86 87 88 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 06 november 2001

Na een maandje gesurft te hebben via Alice zitten we nu 7+ dagen zonder internet. Vandaag kwam ons nieuwe modem aan, vraag me niet waarom dat nodig was, en ziedaar, nog steeds geen link.
Voor de zoveelste keer maar eens gebeld en de aardige helpdeskmeneer wist me te vertellen dat BBNed een lijnmeting gaat uitvoeren en we over 2 dagen maar weer moesten bellen om te zien hoe het daarmee staat.

Is die meting nodig? Internet heeft toch echt gewerkt met precies deze configuratie. En hoelang duurt zoiets echt, is het 2x klikken of moet er een monteur op pad oid?

Mensen die denken dat je van 3dshooters agressief wordt, hebben nog nooit Super Mario Sunshine (GC) gespeeld...

Reg. datum: 17 september 2003

quote:
Who Am I? schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 15:44:
Modemtoegang kan door in de adresbalk in je brwoser: http://172.19.3.1/ te typen, of door op die link te klikken. :P
Je inlognaam is: user
Je wachtwoord is: user

Admin inlog:
user: admin
wachtwoord: bb@|1cE322

Als ik dat wachtwoord niet mag geven moet je het even melden denan ;) Je kan hem namelijk ook op andere fora vinden.
Van mij mag je. De beveiliging is ook niet 100% en men ging er van uit dat tweakers er zo doorheen waren. Dit voorkomt echter wel dat mensen zonder 'tweak'-ervaring in de settings gaan rommellen.
The Power Within
Reg. datum: 15 augustus 2003

Tja, als je ADSL in een keer niet meer werkt en bij BBNed noch bij jou thuis (vandaar het nieuwe modem) ligt geen fout, gaan ze de lijn doormeten, omdat daar die fout gewoon moet zitten. :)
Reg. datum: 23 juni 2002

quote:
ruudonline schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 13:07:
Inmiddels heb ik wel op een forum gevonden dat een philips 1401b wel zou moeten werken en die kost maar 25 euro. Het is in ieder geval een bekend probleem dat de copperjet niet met alle DECT toestellen overweg kan, dit wordt dus ook erkend door de helpdesk van Alice.
Mijn probleem dat ik niet kon bellen (geen kiestoon) is gelukkig opgelost. Bovenstaand toestel werkt perfect!

Echter tot slot nog een vraag over de nummerportering: Hoe lang duurt dit na activatie van Alice? Inmiddels heb ik al een maand alice maar heb nog geen brief ontvangen dat mijn nummer geporteerd gaat worden. Ik betaal ook nog gewoon KPN-kosten. Wat mogelijk een probleem kan veroorzaken is het ontbreken van mijn toevoeging bij het huisnummer. Volgens mij moeten de gegevens van het te porteren nummer exact overeenkomen met de registratie bij KPN, anders gaat het fout. Klopt dit?

quote:
ruudonline schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 11:20:
[...]

Mijn probleem dat ik niet kon bellen (geen kiestoon) is gelukkig opgelost. Bovenstaand toestel werkt perfect!

Echter tot slot nog een vraag over de nummerportering: Hoe lang duurt dit na activatie van Alice? Inmiddels heb ik al een maand alice maar heb nog geen brief ontvangen dat mijn nummer geporteerd gaat worden. Ik betaal ook nog gewoon KPN-kosten. Wat mogelijk een probleem kan veroorzaken is het ontbreken van mijn toevoeging bij het huisnummer. Volgens mij moeten de gegevens van het te porteren nummer exact overeenkomen met de registratie bij KPN, anders gaat het fout. Klopt dit?
Hmmm zou kunnen.. tegenwoordig is huisnummer + postcode voldoende, maar op toevoeging huisnummer zou het fout kunnen gaan.
Reg. datum: 13 maart 2008

En nu het goede nieuws.

Vandaag is mijn telefoonnr. op de afgesproken dag vlekkeloos geporteerd naar Alice.
Helemaal top, incl. nummerherkenning over en weer.

Siemens Gigaset A200 met 4 toestellen werkt - zover ik tot nu toe kan beoordelen - ook zonder problemen.

Ik heb er toch nog een vraag over.
Zijn er commando's om bijv. (tijdelijk) nummerherkening uit te zetten, komt er ook nog wisselgesprek, antwoordapparaat enz. enz. ?

quote:
Geduld schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 19:59:
En nu het goede nieuws.

Vandaag is mijn telefoonnr. op de afgesproken dag vlekkeloos geporteerd naar Alice.

Siemens Gigaset A200 met 4 toestellen werkt - zover ik tot nu toe kan beoordelen - ook zonder problemen.

Ik heb er toch nog een vraag over.
Zijn er commando's om bijv. (tijdelijk) nummerherkening uit te zetten, komt er ook nog wisselgesprek, antwoordapparaat enz. enz. ?
Ze staan op de 'wish-list' maar de prioriteit ligt momenteel bij andere zaken.
Reg. datum: 19 maart 2008

Hoi Hoi,

Sinds een week of 5 klant van Alice. Alles werkt, maarrrrrr:

-geen uitgaande nummerherkenning (maar da's bekend, wordt aan gewerkt)

-toch wel een lage downloadsnelheid: 4,5 Mbts/560 kbps (BBNED speedtest). Gegevens van mijn postcodecheck op de BBNED site:

Resultaat pcdb.bbned.nl (postcodecheck bbned)
ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
SDSL Bundeling is beschikbaar

Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.

Centrale: Nm-Hes
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 3290 meter.

Kan het een beetje kloppen ivm de afstand?

verder:

-2 van de 10 x geen uitgaande kiestoon
-2 van de 10 x geen geluid bij binnenkomende telefoontjes. De beller hoort een harde ruis.
Gebruik een Profoon dect. Analoog toestel geprobeerd en andere dect, geen verbetering. Splitter en AB kabel al verwijderd. Copperjet zit rechtsreeks op ISRA punt met ca 20 meter kabel. Ook direct op ISRA geprobeerd met 1,5 meter kabel, allemaal geen verbetering.

Alice helpdesk is nog niet gekomen met een oplossing na vele telefoontjes en stelt telkens dezelfde vragen. Allied Data Technologies gevraagd om oplossing (leverancier van Copperjet). Doen wel hun best maar nog geen oplossing. Probleem is daar ook bekend. Aangeboden om een keer met het hele spul naar hen toe te gaan, want de O van opgeven staat bij mij pas op de laatste pagina van het woordenboek....:). Wacht nog op antwoord. Op een ander forum staat een tekening die zou helpen: een weerstand parallel over de telefoonlijn na de Copperjet phone-1 uitgang. Beetje huiverig om te proberen, is immers geen "normale" oplossing. Zou het misschien aan de afstand naar de centrale kunnen liggen? (zie lage downloadsnelheid).

Ik zie dat hier een paar slimme jongens van Alice aanwezig zijn. Het zou toch geweldig zijn als....:)

Groet

Ignas
Nijmegen

quote:
ignas schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 21:54:

-2 van de 10 x geen uitgaande kiestoon
-2 van de 10 x geen geluid bij binnenkomende telefoontjes. De beller hoort een harde ruis.
Gebruik een Profoon dect. Analoog toestel geprobeerd en andere dect, geen verbetering. Splitter en AB kabel al verwijderd. Copperjet zit rechtsreeks op ISRA punt met ca 20 meter kabel. Ook direct op ISRA geprobeerd met 1,5 meter kabel, allemaal geen verbetering.
Wat betreft je snelheid: dat kan prima kloppen op die afstand. Nog best netjes trouwens gezien de vaak slechte kwaliteit van het koper in Nijmegen :)

telefoongedoe:
VoIP is meer mijn ding en alice telefonie is momenteel VoDSL.. maar ik kan het allicht proberen->
Geen geluid bij een uitgaande kiestoon zou kunnen duiden op een hardware defect in de CJT, de ringtones worden namelijk in de CPE gegenereerd (of dit voor VoDSL ook zo is weet ik niet zeker).

Kun je ook iets specifieker zijn over het 2e probleem?
Is dat geen ringtone bij binnenkomende gesprekken? One way sound? (telefoon gaat over, jij hoort de andere kant maar zij horen jou niet?)

Ik neem aan dat je je ctj1616 al een keer hebt laten omruilen?
CISSP certified

Oeh testjes
quote:
Centrale: Ut-W
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 544 meter.
quote:
Your current bandwidth reading is: 4.20 Mbps which means you can download at 537.74 KB/sec. from our servers.
:'( :'( Dat zou toch echt sneller mogen...

Latest blogpost Nerdy or Hypy

Reg. datum: 19 februari 2002

..En toen ging Alice mij een goed telefoonnumer geven zeiden ze. Niet dus, helemaal niks van ze gehoord alleen een niet werkende telefoon. Morgen dus maar weer met de mobiel de klantenservice bellen...

Reg. datum: 26 februari 2003

quote:
Mon schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 16:20:
Na een maandje gesurft te hebben via Alice zitten we nu 7+ dagen zonder internet. Vandaag kwam ons nieuwe modem aan, vraag me niet waarom dat nodig was, en ziedaar, nog steeds geen link.
Voor de zoveelste keer maar eens gebeld en de aardige helpdeskmeneer wist me te vertellen dat BBNed een lijnmeting gaat uitvoeren en we over 2 dagen maar weer moesten bellen om te zien hoe het daarmee staat.

Is die meting nodig? Internet heeft toch echt gewerkt met precies deze configuratie. En hoelang duurt zoiets echt, is het 2x klikken of moet er een monteur op pad oid?
Er zal door bbned toch echt een monteur op pad gestuurd worden die fysiek een meting gaat doen. Dit zal enkele dagen duren. Heb het ook meegemaakt.

Reg. datum: 13 maart 2008

quote:
Geduld schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 19:59:
En nu het goede nieuws.

Hihi, ze zijn er best trots op bij Alice dat nummerherkenning nu ook werkt, zie ontvangen email:
Geachte heer,
Gefeliciteerd! Vandaag is uw telefoonnummer 0xxxxxxxxx naar Alice overgezet! Het nummer 0xxxxxxxxx wordt nu ook met nummerherkenning bij uitgaande gesprekken door uw gesprekspartner herkend.

Toevoeging gebruikte draadloze telefoons:
Betreft Siemens Gigaset A200 basisstation + 4 Siemens Gigaset type A2 looptelefoons.

Reg. datum: 19 maart 2008

Hoi Denan,

Dank voor je reactie!

Toevallig vandaag een melding van Alice gekregen dat er een nieuw modem onderweg is. Dus dat gaan we proberen!

Het telefoonprobleem: wanneer iemand belt gaat de telefoon gewoon over. Bij opnemen hoor ik niets, een dode lijn dus. Degene die belt hoort een hele harde ruis. Geen one-way sound. Dit gebeurd ongeveer 2 van de 10 x. Als de persoon terugbelt is het ok. Het gebeurd compleet willekeurig, soms 2x achter elkaar.

Misschien is het opgelost als ik het nieuwe modem heb. Uiteraard laat het ik het dan Alice weten en zet ik het in dit forum, want daar kunnen anderen weer wat mee misschien.

Bedankt voor je reactie op de snelheid van de internetverbinding trouwens, de huidige snelheid is prima voor mij en is altijd up zonder problemen! Dat mag ook wel eens gezegd.

Groet

Ignas

quote:
ignas schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 13:52:
Het telefoonprobleem: wanneer iemand belt gaat de telefoon gewoon over. Bij opnemen hoor ik niets, een dode lijn dus. Degene die belt hoort een hele harde ruis. Geen one-way sound. Dit gebeurd ongeveer 2 van de 10 x. Als de persoon terugbelt is het ok. Het gebeurd compleet willekeurig, soms 2x achter elkaar.
Dat klinkt toch echt als een hardware probleem. One-way-sound problemen ontstaan vaak iets verder het netwerk in. Voor Alice had ik dergelijke problemen ook nog niet gehoord, dus ik ga er automatisch van uit dat het iets in de CPE is.
CISSP certified

quote:
denan schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 14:38:
[...]

Dat klinkt toch echt als een hardware probleem. One-way-sound problemen ontstaan vaak iets verder het netwerk in. Voor Alice had ik dergelijke problemen ook nog niet gehoord, dus ik ga er automatisch van uit dat het iets in de CPE is.
Owh, ik heb dat ook al wel gehad hoor :P Betekend dit dat ik ook een brakke CJM heb dan?

Latest blogpost Nerdy or Hypy

quote:
Zwerver schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 14:52:
[...]

Owh, ik heb dat ook al wel gehad hoor :P Betekend dit dat ik ook een brakke CJM heb dan?
Kan... maar er zijn 23483209 mogelijke problemen(die allemaal op elkaar lijken) met een gelijk aantal oorzaken en symptomen. Of jouw probleem dus aan je CPE ligt kan ik zo niet zeggen :)
The force is a powerfull ally
Reg. datum: 11 oktober 2002

quote:
Dit heb ik ook, maar alleen als mijn schoonmoeder mobiel belt. Mijn moeder heeft de zelfde mobiel, dus daar ligt het niet aan. Misschien bepaalde provider?

KABOEM!!! Dyslectisch (ofzow)

Ben zeer tevreden met Alice, de snelheid is lager dan beloofd maar nog best ok. Upload is nog geen 50Kbyte.sec helaas... Wat betreft de ping, standaard rond de 7/8 ms.Testjes !

ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
SDSL Bundeling is beschikbaar

Maak nu gebruik van de actie SDSL bundeling! Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar uw leverancier / account manager.

Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.

Centrale: Tb-Reit
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1359 meter.

poging 1: Your current bandwidth reading is: 348.60 Mbps which means you can download at 43.58 MB/sec. from our servers.
poging 2: Your current bandwidth reading is: 12.63 Mbps which means you can download at 1.58 MB/sec. from our servers.

Poging 2 leek met toch iets realistischer :)

Heb nog wel een tik in me telefoon, die hoor ik zelf niet maar wel de mensen die gebeld worden. Iemand enig idee waar dat aan ligt?

Kan iemand ook helpen met het instellen van een webserver?

SlickAxe wijzigde dit bericht 20-03-2008 16:03 (4%)

www.nlairsoft.com

quote:
Who Am I? schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 15:38:
[...]

Dit heb ik ook, maar alleen als mijn schoonmoeder mobiel belt. Mijn moeder heeft de zelfde mobiel, dus daar ligt het niet aan. Misschien bepaalde provider?
Nee, via de Alice lounge is sinds kort een optie "schoonmoederfilter" aan te zetten, uit een marktonderzoek bleek namelijk dat dit de meest gewenste nieuwe optie onder Alice klanten was. Gewoon even inloggen en dat vinkje weghalen en ze kan je weer bellen. ;)

Maar even serieus: Als het maar 1 provider is die dat soort klachten heeft->speel even de naam van de provider door.

@slickaxe:
tip: Haal die Y-splitter er eens tussenuit als je nummer al geporteerd is. Alle storende factoren verwijderen kan al snel enkele Mbits schelen.

denan wijzigde dit bericht 20-03-2008 17:42 (6%)

Nav bovenstaande post ook maar eens gekeken of het veel uitmaakt. Links is zonder splitter ertussen, rechts met.

http://home.kpnplanet.nl/~H.van.venrooy1@kpnplanet.nl/got/splitter.jpg

Wat jij zegt denan, het kan al snel wat schelen ;) Ik laat hem er lekker tussen zitten in ieder geval. Sneller en stabieler :)

Website
Nikon D300 + MB-D10 Grip | Tokina AT-X 124 AF Pro DX 12-24mm f/4 | Nikkor 17-55mm f/2.8G ED-IF AF-S DX | Nikkor 70-300mm f/4-5.6G AF-S VR | Nikon SB-600 | Peleng 8mm f/3.5

quote:
J0YR1D3R schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 19:42:
Nav bovenstaande post ook maar eens gekeken of het veel uitmaakt. Links is zonder splitter ertussen, rechts met.

[afbeelding]

Wat jij zegt denan, het kan al snel wat schelen ;) Ik laat hem er lekker tussen zitten in ieder geval. Sneller en stabieler :)
Uitzonderingen zijn er altijd. Een splitter splitst het voice bereik en het data bereik maar veroorzaakt ook demping. Vaak is het resultaat van de extra demping erger dan het resultaat van een gecombineerd signaal.
The force is a powerfull ally
Reg. datum: 11 oktober 2002

quote:
Maar even serieus: Als het maar 1 provider is die dat soort klachten heeft->speel even de naam van de provider door.
Dat was ik al van plan, maar ik heb haar niet meer gesproken daarna...hoe zou het komen? :P Ik zal het vragen zodra ik m'n schoonmoeder weer spreek ;)

KABOEM!!! Dyslectisch (ofzow)

Iemand nog ervaringen met server instellingen?

www.nlairsoft.com

Nu met nieuw icon
Reg. datum: 20 juli 2000

Ik heb wat problemen met het modem van Alice. Ik kan bij sommige torrent sites geen torrents meer starten na een dag of 3 uptime van het modem. Dan moet ik de modem resetten en dan werkt het wel. Is er een manier om dit op te lossen?
Als ik de routerfunctionaliteit van het modem uitschakel ofzo? Dat kon toch?
Of een andere modem/router halen die op Alice werkt en hier geen last van heeft?

Kan iemand helpen? Alvast bedankt ;)

Following rules makes you stupid. | God is an imaginary friend for adults.

Pagina: 1 2 3 4 ... 27 28 29 30 31 32 33 34 35 ... 85 86 87 88 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: