Hoofdcategorieën
Topicacties

Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... 85 86 87 88 last

Nieuw Topic
The force is a powerfull ally
Reg. datum: 11 oktober 2002

Ik heb ook weleens wat veranderd in de instellingen (poorten doorsturen enzo) en daarna op 'save config' geklikt. Ik denk dat, omdat je nu nog op de default zit er geen configuratie is opgeslagen. Om een configuratie te maken moet je dus op savd config klikken en dan kan je wel backuppen.
Ik kan namelijk wel gewoon een backup opslaan.

De backup op je apparaat zetten doe je weer via 'Update'. Daar moet je de backup file opzoeken (*.tpr) en die laden.

Who Am I? wijzigde dit bericht 17-03-2008 11:17 (22%)

KABOEM!!! Dyslectisch (ofzow)

Reg. datum: 13 maart 2008

Nog een vraag, omdat ik erg leergierig ben. _O-

Situatie van een kennis:
Zit bij Fiberworld/Dis-Telecom (BBned) met ADSL en (Vodsl)telefonie.
Beiden willen wij overzetten naar Alice.
ADSL overzetten is natuurlijk geen enkel probleem, maar hoe kunnen wij voorkomen dat zijn telefoonnummer 'gaat zweven', kwijtraakt of er een aantal weken geen gebruik van kan maken?

Dat vraag ik omdat Alice pas een aantal weken na de portering van ADSL, het tel.nummer gaat claimen en overzetten.

Reg. datum: 17 september 2003

quote:
Geduld schreef op maandag 17 maart 2008 @ 12:49:
Nog een vraag, omdat ik erg leergierig ben. _O-

Situatie van een kennis:
Zit bij Fiberworld/Dis-Telecom (BBned) met ADSL en (Vodsl)telefonie.
Beiden willen wij overzetten naar Alice.
ADSL overzetten is natuurlijk geen enkel probleem, maar hoe kunnen wij voorkomen dat zijn telefoonnummer 'gaat zweven', kwijtraakt of er een aantal weken geen gebruik van kan maken?

Dat vraag ik omdat Alice pas een aantal weken na de portering van ADSL, het tel.nummer gaat claimen en overzetten.
Bij fiberworld duidelijk maken dat ze het nummer moeten bewaren. (ot: Zat dis/fiberworld niet in een of ander vaag faillisementsverhaal? of was dat weer die hostingtak?)

quote:
denan schreef op maandag 17 maart 2008 @ 13:14:
[...]

Bij fiberworld duidelijk maken dat ze het nummer moeten bewaren. (ot: Zat dis/fiberworld niet in een of ander vaag faillisementsverhaal? of was dat weer die hostingtak?)
Bewaren tot Alice na een paar weken het nr. opeist?
Bij een organisatie als FW? _O-
En hoe gaat dat dan, als je intussen geen (ADSL) verbinding met FW meer hebt?
Geen telefoon?
(Los van het tijdelijke nr.)

FW is weer in opspraak geraakt door de hostingtak.
En voordat de provider-/telecom-tak in het nieuws komt, wil mijn kennis al weg zijn. :)

Overigens, er is wel een regel in de maak dat een tel.nr. ongeveer een maand bewaard dient te worden.
Als providers en telco's anderhalf jaar je telefoongegevens moeten bewaren, is een maand een tel.nummer bewaren een eitje, niet? :P

Geduld wijzigde dit bericht 17-03-2008 14:42 (12%)

Is alles trouwens gelukt 'Geduld' ? (wat een heerlijke nick om in een zin te gebruiken :X , net als de mijne overigens :P )

Edit:
Met het overzetten van de instellingen bedoel ik ;)

Who Am I? wijzigde dit bericht 17-03-2008 16:10 (19%)

quote:
Who Am I? schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:04:
Is alles trouwens gelukt 'Geduld' ? (wat een heerlijke nick om in een zin te gebruiken :X , net als de mijne overigens :P )

Edit:
Met het overzetten van de instellingen bedoel ik ;)
Eerlijk gezegd, wachtte ik tot iemand zou roepen: stop niet doen! :)
Ik heb al zo lang met allerlei problemen te maken gehad, dat ik even zat te genieten van het feit dat alles nu prima loopt.
Noem het maar een soort verlatingsangst. :+

Maar ik ga het binnenkort wel in orde maken.
Bedankt voor je input en hulpvaardigheid.

quote:
denan schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 16:25:
[...]

Het is niet alleen met alice maar met alle VoIP/VoDSL leveranciers. Het heeft iets te maken met de signalering van de DTMF/beltonen. De leveranciers (panasonic) zijn ervan op de hoogte en hebben in hun eigen lab de problemen kunnen reproduceren. Daarna is het echter heel stil geworden :)

[...]

Kleine aanvulling: Alle bedrade toestellen werken, tenzij ze stuk zijn.
Wat WEL kan voorkomen is dat het toestel met een carrier-preselect werkt (bvb tele2) en intern voor elk nummer een voorgeprogrammeerd voorkiesnummer draait (1602). Deze toestellen werken nooit bij andere providers aangezien ze voor elk ingetoetste nummer dat telefoonnummer draaien.
Er is een thread op Alice gebruikers over verschillende telefoons. Het bevat een lijst van telefoons die wel en die niet werken.
Hierzo --> Welke telefoons werken wel, en welke niet in combinatie met Alice
Reg. datum: 03 oktober 2003

quote:
denan schreef op maandag 17 maart 2008 @ 09:22:
@alle 1e lijners:

Schijnbaar gaat het goed: http://www.ad.nl/test/ber...e_klant_steeds_beter.html

"Na het doorlopen van het keuzemenu noteert internetprovider Alice de gemiddeld kortste wachttijd: 2 seconden. "

add: gemm een 8.7. De hoogst scorende ISP in het overzicht.

add:
@GuidoA
Die mailbox is even snel aangemaakt om wat vreemde dingen te onderzoeken die bijvoorbeeld bij HoppyF speelden, het is niet de bedoeling dat je daar vragen aan gaat stellen... Maar.. je vraag mbt tot uitgaande nummerweergave->Het is bekend en is een administratief probleem(pje). Men is nu bezig om alle accounts te controleren op deze afwijking en zonodig te corrigeren.

@hoppyF:
Je staat inderdaad 2x in de Alice systemen. We gaan uitzoeken wat het juiste account is en alles opschonen. Om verwarring te voorkomen zal ik je lounge acces bekijken als dit opgelost is.
Korte wachttijd? Ja, dat is positief. Niets is vervelender om een lange tijd naar een wachtmuziekje te moeten luisteren. Buiten de snelle opneemtijd is de oplossingstijd ook belangrijk. Dat wordt in deze bereikbaarheidstest denk ik niet meegenomen.
Een one-stop-shopping benadering is wel prettig, je dropt je vraag/probleem en degene die je aan de lijn hebt zorgt ervoor dat het opgelost of beantwoord wordt. Dat degene zelf de vraag door iemand anders laat behandelen maakt niet uit.

Ik sta al lange tijd blijkbaar 2x in de systemen, vandaar de dubbele rekeningen, accounts, lijnen e.d.
Ik hoop dat dit nu opgelost kan worden want het is wel vervelend.
Mijn accountnaam waarmee ik inlog en wat mijn email adres is, is "voornaam"@alice.nl
Wat mijn voornaam is weet je wel. (dus niet hoppyf... ;) )
Het andere account is voornaam.achternaam, die mag dus vervallen.
Een 'reset' van mijn account mag wat mij betreft ook als ik maar weer in de Lounge kan om mijn facturen te bekijken. Het emailadres is van minder belang.

Lees de draad voordat je blaat!

quote:
HoppyF schreef op maandag 17 maart 2008 @ 17:45:
Ik sta al lange tijd blijkbaar 2x in de systemen, vandaar de dubbele rekeningen, accounts, lijnen e.d.
Ik hoop dat dit nu opgelost kan worden want het is wel vervelend.
Mijn accountnaam waarmee ik inlog en wat mijn email adres is, is "voornaam"@alice.nl
Wat mijn voornaam is weet je wel. (dus niet hoppyf... ;) )
Het andere account is voornaam.achternaam, die mag dus vervallen.
Een 'reset' van mijn account mag wat mij betreft ook als ik maar weer in de Lounge kan om mijn facturen te bekijken. Het emailadres is van minder belang.
Een van de accounts was al gewist, met crediteringen op 26feb. De kosten voor NewlineService die onterecht in rekening waren gebracht zijn ook al gecrediteerd (volgens mij deze week). Ik zal, wanneer ik wat tijd over heb, eens naar je lounge toegang kijken.
The Power Within
Reg. datum: 15 augustus 2003

Je komt overigens trouwens wel eens grappige dingen tegen.. :P Klant heeft geen linesync, in de portcheck blijkt dat de modem is afgekoppeld. Met de vraag om de modem weer aan te koppelen naar de klant toe en een BBned ticket aan te maken krijg je van de eerste helpdesk het volgende terug...

"Klant sluit modem weer aan, maar tussen 9 en 10 heeft klant zelf internet nodig, dus gebruikt deze de lijn van de andere provider"

Gôh, waarom zou Alice dan niet werken :X KPN ook weer lekker bezig geweest met het trekken van de kruisdraden enzo. :)
Reg. datum: 17 september 2006

quote:
Mojo schreef op maandag 17 maart 2008 @ 08:37:
Ik wil inderdaad wel dingen even nakijken. Maar een ticket voor je aanmaken ga ik niet doen. In het geval van "Who am I" was er al het een en ander aan de hand, dat heb ik gewoon opgezocht en het proces wat versneld.

Als je je profiel inderdaad weer omhoog wilt hebben, kan je inderdaad het beste een mail sturen of de 1e lijns helpdesk nog eens bellen.

Overigens, voordat BBned een lijnmeting gaat doen, wordt eerst een nieuwe modem gestuurd, dat is namelijk een stuk minder duur en daar wil het probleem ook nog wel eens liggen. :) Vandaar dus dat je een modem hebt gekregen.

Ik kan vanavond je profiel wel even bekijken, maar aanpassen zonder een ticket van de 1e lijn ga ik niet doen. :) Maar als je de eerste lijn opbelt met de mededeling dat je snelheid te laag is voor de afstand van de centrale en dat je op je met je vorige provider wél een hoge snelheid hebt behaald, zou dat wel een ticket op moeten leveren. :)
Mojo, ik heb vanavond helpdesk gebeld, en als goed is, wordt ticket op dit moment aangemaakt. Ik zou erg op prijs stelen als je wat dingen voor mij gaat nakijken.

The Power Within

Dan heb ik voor 10 uur vanavond wat gegevens van je nodig, anders kan ik vandaag sowieso niks voor je betekenen. Bovendien werk ik voorlopig niet meer.. :) Heb een LAN-party van het weekend. :P Dus dan wordt het opgepakt door iemand anders. Daar kunnen een paar dagen overheen gaan.

Ik stuur e-mail met mijn klantnummer naar je toe.Mocht je meer gegevens nodig hebben daan hoor ik het wel.

Mail versturen lukt niet, dus hier is mijn klantnummer NL00000784

The Power Within

Ik kan hier nog geen ticket ontdekken. Ik ben bang dat ik het nou niet voor je kan oplossen. Over een paar dagen zou er wel een verandering moeten zijn. BBned heeft omstreeks januari je verbinding inderdaad naar beneden gezet. Je woont echter op ~1500m van de centrale. Het zou goed kunnen dat BBned je verbinding niet veel hoger wil zetten, want afhankelijk van je postcode gebied (waar ze de snelheid op inregelen voor het hele gebiedje) ligt dat overal op die 8Mbit.

Ik durf niet te zeggen hoe dit af gaat lopen, maar laat het sowieso even weten. :)

Bedankt voor je inspanning en veel plezier met je Laan-party. Ik hou je inderdaad op de hoogte.

quote:
denan schreef op maandag 17 maart 2008 @ 13:14:
[...]

Bij fiberworld duidelijk maken dat ze het nummer moeten bewaren.
Vraag: op welk moment claimt Alice het bestaande tel.nr. bij een andere partij?
Doen ze dat gelijk op het moment dat een nwe. klant een aanvraag bij Alice doet?
(Met in achtneming van de 1 week bedenktijd i.v.m. kopen op afstand.)
Of regelen ze zoiets bijv. 1 week voordat het nummer overgenomen wordt?
Er zal -ook voor Alice- toch wel een soort opzegtermijn bij de vorige dienstverlener gelden?

Graag krijg ik wat inzicht, om te bepalen hoe groot het gevaar is een nummer kwijt te raken.
Want eigenlijk staat een klant met de rug tegen de muur als ie (met nummerbehoud) wil wisselen van dienstverlener, als KPN niet één van de partijen is.
Of vluchten van een netlijn naar een kabelboer natuurlijk.

quote:
Geduld schreef op maandag 17 maart 2008 @ 23:24:
[...]

Vraag: op welk moment claimt Alice het bestaande tel.nr. bij een andere partij?
Doen ze dat gelijk op het moment dat een nwe. klant een aanvraag bij Alice doet?
(Met in achtneming van de 1 week bedenktijd i.v.m. kopen op afstand.)
Of regelen ze zoiets bijv. 1 week voordat het nummer overgenomen wordt?
Er zal -ook voor Alice- toch wel een soort opzegtermijn bij de vorige dienstverlener gelden?

Graag krijg ik wat inzicht, om te bepalen hoe groot het gevaar is een nummer kwijt te raken.
Want eigenlijk staat een klant met de rug tegen de muur als ie (met nummerbehoud) wil wisselen van dienstverlener, als KPN niet één van de partijen is.
Of vluchten van een netlijn naar een kabelboer natuurlijk.
Direct na de cool-off periode. Als de verbinding nog actief is bij de andere partij is het geen probleem, maar het is bij porteringen altijd aan te raden om de latende partij te vragen het nummer niet 'in de vriezer' te doen of aan KPN terug te geven.

@alle mensen die me toch aan het emailen zijn op dat comfortplus.alice.nl adres:
Ik werk niet op de alice CSD dus met individuele storingen/problemen kan ik weinig tot niets. Het is begrijpelijk dat men het toch probeert, maar ik had dat er niet voor niets duidelijk bij staan. Emails waar ik niet expliciet om vraag (zoals van HoppyF) zullen wegens tijdgebrek ook echt niet beantwoord kunnen worden.. .wees dus niet boos als ik niet reageer op je emailtje :)

quote:
denan schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 08:15:
[...]

Direct na de cool-off periode. Als de verbinding nog actief is bij de andere partij is het geen probleem, maar het is bij porteringen altijd aan te raden om de latende partij te vragen het nummer niet 'in de vriezer' te doen of aan KPN terug te geven.
OK bedankt.
Ik schat in dat je vanaf een week of 2 a 3 speling, wel een soort dubbele zekerheid kan creëren.
(Ook t.a.v. je netlijn!)

Samengevat zal de volgorde moeten zijn:
1) Alice aanvragen om ADSL en tel.nr. te porteren (en de wensdatum niet te krap nemen!*).
2) In de week bedenktijd gebeurt er niets (althans er worden geen claims gelegd bij de latende partij).
3) Vanaf een extra week wachten zou je in principe een opzegging aan de huidige ADSL-leverancier kunnen versturen, met daarin tevens het verzoek je netlijn en tel.nr. beschikbaar te houden voor overname door Alice.

Een absoluut verkeerde volgorde is: eerst opzeggen bij de huidige leverancier en daarna pas Alice aanvragen.
Je loopt - als de latende partij een fout maakt - dan extra risico (indien er nog niet geclaimd is) dat je netlijn 'gesloopt gaat worden' en je tel.nr. voorgoed weg is.
Netlijn slopen kan soms een week of 6 (of langer) duren, alvorens er een nieuwe ADSL-verbinding aangelegd kan worden.
Een nieuwe lijn aanleggen - als je die alleen voor ADSL gebruikte - kost bij Alice 69 euro.
En dan zwijg ik nog maar over een verloren gegaan tel.nummer.

*) Helemaal mooi is natuurlijk de wensdatum ongeveer gelijk (min ongeveer 1 week) te laten lopen met de opzegtermijn bij de huidige ADSL leverancier.

Let wel: dit is een scenario voor een situatie waarbij ADSL en telefoonnummer bij een internetprovider ondergebracht zijn.
Als het tel.nr. nog bij KPN-telecom is mag/moet je namelijk geen opzegging naar KPN-telecom sturen!
Dat deel regelt Alice altijd.

Geduld wijzigde dit bericht 18-03-2008 13:29 (12%)

CISSP certified

Hmm :P Dit vind ik dan weer grappig. Ik bel net Alice ivm de uitgaande nummerweergave en ik krijg het verzoek schriftelijk (dus niet per email) dit kenbaar te maken in de hoop dat het dan sneller gaat werken. Gaat Alice ineens terug naar snailmail dan?

Latest blogpost Nerdy or Hypy

quote:
Zwerver schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 13:34:
Hmm :P Dit vind ik dan weer grappig. Ik bel net Alice ivm de uitgaande nummerweergave en ik krijg het verzoek schriftelijk (dus niet per email) dit kenbaar te maken in de hoop dat het dan sneller gaat werken. Gaat Alice ineens terug naar snailmail dan?
Aub NIET doen :)
Het is bekend waar dit probleem ontstaat en men is er mee bezig (zie paar posts terug).
Ah! Komt het dan goed voor alle klanten? Dat zou fijn zijn!

quote:
remmelt schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 15:00:
Ah! Komt het dan goed voor alle klanten? Dat zou fijn zijn!
Yup, het is een administratieve fout die men handmatig aan het corrigeren is. Hiervoor moeten ze wel alle orders nalopen.
Hier nog even een positieve reactie. Alice werkt inmiddels top! 15/16 Mbit (helaas geen 20 Mbit) en prima telefoonnie! Mannetje van KPN heeft de lijn opgemeten en toen deed Alice het al (enkele dagen voor de werkelijke activatie). Helaas heeft het wel wat lang geduurd, maar dat gaat met de meeste ISP's zo.

Hoe krijg ik overigens toegang tot het modem? zijn dat de standaard inlog gegevens?

www.nlairsoft.com

Modemtoegang kan door in de adresbalk in je brwoser: http://172.19.3.1/ te typen, of door op die link te klikken. :P
Je inlognaam is: user
Je wachtwoord is: user

Admin inlog:
user: admin
wachtwoord: bb@|1cE322

Als ik dat wachtwoord niet mag geven moet je het even melden denan ;) Je kan hem namelijk ook op andere fora vinden.

Pagina: 1 2 3 4 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... 85 86 87 88 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: