Hoofdcategorieën
Topicacties

Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... 85 86 87 88 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 13 maart 2008

quote:
Slaiter schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 13:13:
Inderdaad het is geen broodje aap. Er zijn bepaalde toestellen die niet lekker werken met Alice. Het probleem is alleen dat we nog geen goede inzicht hebben in welk toestel niet (goed) werkt of spookgedrag vertonen.

Om deze informatie wel te krijgen en te kunnen verschaffen is het handig, dat als mensen problemen ondervinden met een bepaald toestel, deze problemen melden aan de helpdesk al dan niet per mail), zodat wij samen met de 2e lijn een lijst kunnen opstellen van deze toestellen. Ook het melden van toestellen die wel goed werken kan hierin helpen.

Ik hoop dat als we er genoeg hebben, dit doorgezet kan worden en dat er een oplossing komt, die voor de klant goed is.
Soms is het lastig om echt aan te geven of een bepaald type toestel goed werkt op het modem.
Je hebt m.i. namelijk ook nog te maken spontane errors in de verbinding van en naar de provider.

Voorbeeld 1 in mijn omgeving:
Fiberworld/DIS-telecom (BBned en zelfde modem als bij Alice): in de beginperiode, veel verbindingen waarbij de ene kant wel iets hoort en de andere kant niet.
Dat is nu zo goed als voorbij.
Vanaf het allereerste begin Siemens Gigaset DECT (3 looptelefoons) in gebruik.

Voorbeeld 2 in mijn omgeving:
Alice: heel soms zijn er verbindingen waarbij de ene kant wel iets hoort en de andere kant niet.
Heel soms geen kiestoon.
Gebruiker krijgt niet het idee of klachten dat ie oproepen mist.
Toestel: Profoon DECT met 4 looptelefoons.

Mijn eigen ervaringen (Siemens Gigaset A200, met 4 looptelefoons) zullen waarschijnlijk 19 maart a.s. een aanvang nemen.

Geduld wijzigde dit bericht 15-03-2008 15:15 (4%)

Reg. datum: 03 oktober 2003

quote:
denan schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 09:30:
[...]

Hmmm uitgaande nummerweergave is een vreemde, dat zou een routeringsprobleemje kunnen zijn.
Email me anders eens je adres/accountgegevens op denan@alicecomfortplus.alice.nl. Ik zal meteen ook eens naar de lounge kijken.

Even voor de volledigheid: Heb je een nummer laten porteren? Zonee weet ik waarschijnlijk waar het 'mis' gaat.

[...]

En ook een stuk saaier ;)

[...]

Men is bezig met een verbetertraject voor de helpdesk, maar vergeet niet dat callcentre's tegenwoordig werken met standaard bellscripts die ze na moeten lopen.
Ik heb je een email gestuurd maar ik krijg em terug ....

denan@alicecomfortplus.alice.nl
Unrouteable address

Kun je mij anders even emailen?
Dan zal ik je mijn gegevens doorsturen.

Problemen met de Lounge zijn nog steeds niet opgelost, en dit na weken erover zeuren en emailen.

Lees de draad voordat je blaat!

Reg. datum: 17 september 2003

quote:
Slaiter schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 13:13:
Inderdaad het is geen broodje aap. Er zijn bepaalde toestellen die niet lekker werken met Alice. Het probleem is alleen dat we nog geen goede inzicht hebben in welk toestel niet (goed) werkt of spookgedrag vertonen.

Om deze informatie wel te krijgen en te kunnen verschaffen is het handig, dat als mensen problemen ondervinden met een bepaald toestel, deze problemen melden aan de helpdesk al dan niet per mail), zodat wij samen met de 2e lijn een lijst kunnen opstellen van deze toestellen. Ook het melden van toestellen die wel goed werken kan hierin helpen.
Het is niet alleen met alice maar met alle VoIP/VoDSL leveranciers. Het heeft iets te maken met de signalering van de DTMF/beltonen. De leveranciers (panasonic) zijn ervan op de hoogte en hebben in hun eigen lab de problemen kunnen reproduceren. Daarna is het echter heel stil geworden :)
quote:
Zoals Denan al aangeeft Test 1 is inderdaad altijd een bedraad toestel aansluiten echter werken bepaalde bedrade toestellen ook niet vlekkeloos, dit zijn over het algemeen specifieke kpn,tele2 en upc toestellen.
Kleine aanvulling: Alle bedrade toestellen werken, tenzij ze stuk zijn.
Wat WEL kan voorkomen is dat het toestel met een carrier-preselect werkt (bvb tele2) en intern voor elk nummer een voorgeprogrammeerd voorkiesnummer draait (1602). Deze toestellen werken nooit bij andere providers aangezien ze voor elk ingetoetste nummer dat telefoonnummer draaien.

quote:
HoppyF schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 16:14:
[...]

Ik heb je een email gestuurd maar ik krijg em terug ....

denan@alicecomfortplus.alice.nl
Unrouteable address

Kun je mij anders even emailen?
Dan zal ik je mijn gegevens doorsturen.

Problemen met de Lounge zijn nog steeds niet opgelost, en dit na weken erover zeuren en emailen.
Was inderdaad een typo die ik later aangepast heb: Het moet zijn->denan@comfortplus.alice.nl

quote:
denan schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 17:02:
[...]

Was inderdaad een typo die ik later aangepast heb: Het moet zijn->denan@comfortplus.alice.nl
Ok, bedankt, email komt eraan....

Ik heb al veel gezegd over Alice en probeer positief te blijven maar soms is het moeilijk.
Dat er problemen ontstaan is niet erg, dat gebeurt overal. De manier waarop het opgelost wordt (of juist het ontbreken daarvan), is vervelend.

Ondanks de aardige mensen van de helpdesk moet er soms ook nog wat actie komen.

Wat verder ook prettig zou zijn is dat Alice een website maakt waar werkzaamheden en storingen gemeld worden. Daar zouden veel mensen blij mee zijn.
Niets is vervelender dan een storing in het internet of telefonie zonder dat je weet of het een bekend probleem is waar al aan gewerkt wordt of niet.
Verder blijf ik erbij dat er voor storingen een gratis (of tegen locaal tarief) telefoonnummer zou moeten zijn om de helpdesk te bereiken. Een storing is niet het probleem van de klant maar van Alice. Het is wat anders als je hulp wilt voor je eigen problemen op te lossen, bijvoorbeeld het instellen van je email account op je PC. Daar mag best een betaald telefoonnummer tegenover staan.

quote:
HoppyF schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 17:37:
[...]

Ok, bedankt, email komt eraan....

Ik heb al veel gezegd over Alice en probeer positief te blijven maar soms is het moeilijk.
Dat er problemen ontstaan is niet erg, dat gebeurt overal. De manier waarop het opgelost wordt (of juist het ontbreken daarvan), is vervelend.

Ondanks de aardige mensen van de helpdesk moet er soms ook nog wat actie komen.

Wat verder ook prettig zou zijn is dat Alice een website maakt waar werkzaamheden en storingen gemeld worden. Daar zouden veel mensen blij mee zijn.
Niets is vervelender dan een storing in het internet of telefonie zonder dat je weet of het een bekend probleem is waar al aan gewerkt wordt of niet.
Verder blijf ik erbij dat er voor storingen een gratis (of tegen locaal tarief) telefoonnummer zou moeten zijn om de helpdesk te bereiken. Een storing is niet het probleem van de klant maar van Alice. Het is wat anders als je hulp wilt voor je eigen problemen op te lossen, bijvoorbeeld het instellen van je email account op je PC. Daar mag best een betaald telefoonnummer tegenover staan.
Je mail is binnen, ik zal er maandag even naar kijken.

Wat betreft dat storingsnummer->mooi idee, maar in de praktijk zullen alle klanten dan spontaan dat nummer gaan bellen voor alle vragen.. en dan moet je 1829831x per uur uitleggen dat ze het andere nummer moeten gebruiken.. met als gevolg 34832 kwade klanten.
Er zijn providers die iets dergelijks geprobeerd hebben in het verleden en dat is nooit goed gegaan. :)

Wat betreft de website ben ik het met je eens. Ik ben aan het kijken of hier een project voor op te starten is (http://support.alice.nl oid) zodat de pagina's dezelfde functonaliteit krijgen als die van internlnet (http://www2.internl.net/servicedesk/). Dat die pagina´s goed zijn merk ik vaak aan het feit dat bepaalde screenshots van mezelf terug te vinden zijn in de handleidingen van andere grote providers :) (een aantal keer zelfs met mijn gebruikersnaam nog in de invulvelden die op de screenshots te zien zijn)

Die facturen van je zal ik wel even regelen, zo'n probleem is dat niet.

Edit: smiley overdose.. vast iets met zaterdag en nog werken :P

Add: Er zijn trouwens ook plannen om een paar Alice medewerkers actief(en semi-officieel) op fora te laten reageren. De afgelopen tijd hebben deze mensen het vooral erg druk gehad wegens de start van Alice in Nederland, maar ik verwacht dat ze binnenkort tijd hebben om dit soort zaken op te pikken.
Waarbij 'binnenkort' een relatief begrip is natuurlijk.

denan wijzigde dit bericht 15-03-2008 18:06 (9%)

Reg. datum: 22 oktober 2006

quote:
Slaiter schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 13:39:
yspriem.. Dit zou je eventueel kunnen proberen.

1. probeer eerst een of smtp.alice.nl als smtp wel werk. Als dat niet lukt dan word het iets lastiger.

De error kan namelijk veroorzaakt worden doordat je IIS SMTP Service geïnstalleerd heb en dat deze service gebruikt word ipv de VPOP3.

De oplossing zou het sluiten van deze IIS service kunnen zijn, waarna de VPOP opnieuw word opgestart.

* Ga naar Start -> Control Panel -> Administrative Tools -> Services in Windows.
* Zoek naar "Simple Mail Transfer Protocol" (ook wel eens Microsoft Simple Mail Transfer Protocol of Microsoft SMTP Service genoemt)
* Dubbelklik hierop om bij de settings te komen
* Druk op de Stop-knop om de service te stoppen
* Zorg dat je hem daarna op Disabled set
* Zoek nu de VPOP3 Email Server service
* Rechtsklik hierop en kies voor herstart

Let wel dit kan een oplossing zijn, wat niet wil zeggen dat het ook de oplossing is in jouw geval.
met smtp ipv out krijg ik geen foutmelding maar ze blijven staan in het postvak uit.

btw ik heb vista en kan je pad: start- control panel enz dus niet goed volgen, control panel komt niet na start naar voren. Heb je een andere optie?

En je hebt het over vpop3. ik ken aleen pop3.

Nog een edit: als ik op verzenden/ontvangen klik dan gebeurt er nix maar stuur ik een nieuw bericht of selecteer ik 1 uit postvak uit dan kan ik wel Verzenden!

gaat de goeie kant op!

Heb nu nix meer in postvak uit staan. Laten we het hierbij of moet ik toch nog iets doen.

Blijkbaar heeft iig geholpen om out te vervangen doot smtp. Toch staat out in mijn folder: welkom bij Alice. Laatste pagina, uw server gegevens.

yspriem wijzigde dit bericht 15-03-2008 18:24 (14%)

quote:
denan schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 18:02:
[...]

Je mail is binnen, ik zal er maandag even naar kijken.

Wat betreft dat storingsnummer->mooi idee, maar in de praktijk zullen alle klanten dan spontaan dat nummer gaan bellen voor alle vragen.. en dan moet je 1829831x per uur uitleggen dat ze het andere nummer moeten gebruiken.. met als gevolg 34832 kwade klanten.
Er zijn providers die iets dergelijks geprobeerd hebben in het verleden en dat is nooit goed gegaan. :)

Wat betreft de website ben ik het met je eens. Ik ben aan het kijken of hier een project voor op te starten is (http://support.alice.nl oid) zodat de pagina's dezelfde functonaliteit krijgen als die van internlnet (http://www2.internl.net/servicedesk/). Dat die pagina´s goed zijn merk ik vaak aan het feit dat bepaalde screenshots van mezelf terug te vinden zijn in de handleidingen van andere grote providers :) (een aantal keer zelfs met mijn gebruikersnaam nog in de invulvelden die op de screenshots te zien zijn)

Die facturen van je zal ik wel even regelen, zo'n probleem is dat niet.

Edit: smiley overdose.. vast iets met zaterdag en nog werken :P

Add: Er zijn trouwens ook plannen om een paar Alice medewerkers actief(en semi-officieel) op fora te laten reageren. De afgelopen tijd hebben deze mensen het vooral erg druk gehad wegens de start van Alice in Nederland, maar ik verwacht dat ze binnenkort tijd hebben om dit soort zaken op te pikken.
Waarbij 'binnenkort' een relatief begrip is natuurlijk.
Bedankt weer voor je snelle reactie.
Ik kan me voorstellen dat het inrichten van twee telefoonlijnen, een betaalde 0900 lijn en een gewoon nummer verwarrend kan zijn voor klanten. Er zijn natuurlijk altijd klanten die dan zullen proberen het "goedkope" nummer te bellen terwijl de vraag daarvoor niet geschikt is.
Dat er een 0900 nummer gebruikt wordt begrijp ik ook wel, de relatief lage abo prijs kan alleen als de extra diensten niet inbegrepen zijn. Dat is wel logisch, andere ISP's doen dat ook.

Een storings/werkzaamheden pagina zou zeer welkom zijn. Veel mensen zullen dit waarderen, en het helpt Alice een betere provider te worden. Zoals je weet komt er een flinke stroom negatieve berichten op Alice af, vaak terecht. Dit alles zorgt er ook voor dat nieuwe klanten gaan afhaken. Daar heb ik persoonlijk ervaring mee. Ik adviseer collega's, familie, vrienden toch maar even voorzichtig te zijn met een Alice abo te nemen. Dat advies zou ik niet geven als ik heel positief was.
Er zijn ook veel mensen die de kat uit de boom kijken en eerst afwachten wat een nieuwe provider gaat doen. Een half jaar of een jaar is vrij normaal. Dit komt ook omdat veel mensen toch al aan een langlopend contract zitten en niet per direct wegkunnen.

Ik vind het verder erg positief dat er Alice medewerkers op de fora reageren en actie willen ondernemen al dan niet "officieel". Dat kweekt goodwill en zal de stemming doen omkeren.
Op de diverse fora lees je vaak de negatieve ervaringen, de positieve reacties kom je minder vaak tegen, dat is normaal want je ziet het ook bij andere ISP's maar het kan wel de indruk wekken dat er veel mis gaat. Soms is dat ook zo, maar niet altijd.
Bij Alice zie ik vooral veel administratieve missers. De achterliggende techniek is volgens mij wel in orde. Het BBned netwerk is immers niet nieuw. Mijn vorige ISP was ook een BBned provider en hierover was ik best tevreden. Dat was ook de reden dat ik wel naar een nieuwe BBned provider durfde over te stappen. Ondanks de te verwachten aanloopproblemen. Dat moet je wel voor lief nemen als je bij een net opstartende provider een abo neemt.

quote:
denan schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 18:02:
Ik kan mij er iets bij voorstellen.
Maar..... als ik na 3 dagen 'zeuren' bij de HD, over een misser van Alice, een uitvoerige mail met alle details schrijf naar Alice om tenminste mijn telefoonkosten vergoed te krijgen, krijg ik - waarschijnlijk van hetzelfde call-center - een lullig mailtje terug dat ik maar een brief moet sturen naar Alice, Postbus 1404, 6501 BK Nijmegen.
Bij Tros-Radar zouden ze daar de koude douche voor ontvangen.

Enfin, die brief (copy/paste/print email) gaat echt de deur wel uit.
Verhoogd met 44 eurocent voor de postzegel en dit keer mijn uurloon. :)

Mijn punt: Als je handelt in communicatie, communiceer dan in vredesnaam fatsoenlijk, duidelijk, kort en krachtig, maar stuur de mensen i.i.g. niet het bos in.
(Een forward naar de juiste afdeling, was bijv. in mijn geval ook een goede oplossing geweest.)

Kijk maar even mee: Uw mail. Alice ID: 80414

P.S. Als ik lees bij een internetprovider: Uw verzoek tot creditering kunnen wij uitsluitend schriftelijk in behandeling nemen., wat moet ik mij daar bij voorstellen?
Dat emails niet schriftelijk zijn?
Lijkt mij een flinke aantasting van een groot deel van het eigen bestaansrecht. |:( 8)7

Geduld wijzigde dit bericht 16-03-2008 00:18 (14%)

Reg. datum: 19 februari 2002

Zo, gisteren een medewerker van Alice aan de telefoon gehad ie eindelijk heeft toegegeven dat het aan mij verstrekte telefoonnummer per ongeluk bij iemand anders terecht gekomen was. Fijn om te weten...

quote:
Geduld schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 23:22:
[...]
Kijk maar even mee: Uw mail. Alice ID: 80414
Ik werk niet op de alice helpdesk dus ik heb ook geen toegang tot hun mailarchief.
quote:
P.S. Als ik lees bij een internetprovider: Uw verzoek tot creditering kunnen wij uitsluitend schriftelijk in behandeling nemen., wat moet ik mij daar bij voorstellen?
Dat emails niet schriftelijk zijn?
Lijkt mij een flinke aantasting van een groot deel van het eigen bestaansrecht. |:( 8)7
Waarschijnlijk zien ze je verzoek tot creditering als een klacht. De regels voor klachten/crediteringsverzoeken zijn dat deze altijd schriftelijk ingediend moeten worden, voorzien van een handtekening. Dit is redelijk normaal bij alle ISP's/bedrijven in nederland.

add: de email uitprinten->ondertekenen en opsturen zal voldoende zijn.

denan wijzigde dit bericht 16-03-2008 13:43 (4%)

Reg. datum: 05 januari 2008

Ik wil even zeggen dat ik groot respect heb voor Denan, Slaiter, en Mojo. Geweldig dat jullie op deze manier mensen helpen met problemen. Dit zorgt voor oplossingen!

quote:
denan schreef op zondag 16 maart 2008 @ 13:39:
[...]

Ik werk niet op de alice helpdesk dus ik heb ook geen toegang tot hun mailarchief.

[...]

Waarschijnlijk zien ze je verzoek tot creditering als een klacht. De regels voor klachten/crediteringsverzoeken zijn dat deze altijd schriftelijk ingediend moeten worden, voorzien van een handtekening. Dit is redelijk normaal bij alle ISP's/bedrijven in nederland.

add: de email uitprinten->ondertekenen en opsturen zal voldoende zijn.
Begrijp mij goed, het gaat mij er niet om Alice af te katten, maar aan te geven als punten van verbetering.
Tis toch te gek voor woorden dat ik met een internetprovider niet kan of mag communiceren per email.
(Hun broodwinning.)

Overigens en zijn ook genoeg goede punten te noemen (daar hoor je eigenlijk niemand over):
Bij een Alice-klant uit mijn directe omgeving (het proefkonijn) is alles van A tot Z prima en geruisloos verlopen.
Helpdesk neemt tegenwoordig telkens binnen 1 seconde het gesprek aan.
Mijn 1e faktuur zag er - na een eerste blik- correct uit, incl. connect a friend.
Ook waren de 3 dagen (wens-/porteringsdatum->werkelijke oplevering) keurig verwerkt.

quote:
Geduld schreef op zondag 16 maart 2008 @ 15:30:
[...]

Begrijp mij goed, het gaat mij er niet om Alice af te katten, maar aan te geven als punten van verbetering.
Tis toch te gek voor woorden dat ik met een internetprovider niet kan of mag communiceren per email.
(Hun broodwinning.)
Klopt, maar zulke klachten/crediteringsverzoeken gaan het Archief in. Normaal accepteren ze ook gescande brieven, of gemailde PDF'jes, maar ik weet niet 100% zeker of dat ook bij Alice support het geval is.
Reg. datum: 17 september 2006

quote:
Mojo schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 14:09:
Had ook niet anders verwacht dat je na een reset nog op 13,5 zou zitten. :P De vraag ligt inmiddels bij BBned om je verbinding weer omhoog te schroeven, hier kunnen een paar dagen overheen gaan. :)
Mojo, ik zit bij Alice vanaf september 2007. Eerste 2 maanden verliepen zonder problemen,download rond 13Mbit/s,de afstand tot aan de centrale circa 1471m (postcodecheck bbned) maar afgand op de lijndemping van 26,5 dB zou rond 1900m moeten zijn.Begin december kreeg ik last van kraakende telefoonlijn,internetsnelheid wiel ook terug, tot 1Mbit/s. Ik heb eerst modem vervangen (geleend van een kolega, ook Alice klant), daarna heb ik ook de kabels vervangen, zonder resultaat.Mijn conclusie was dus, dat de probleem in de lijn vanaf de centrale tot isra punt moet zitten of in de centrale zelf.Alle mijn bevindingen heb ik aan de helpdesk doorgegeven, met verzoek om mijn lijn door te laten meten (duometing) . Helpdesk medewerker ging mee accord, maar vier weken later(zonder overleg) kreeg ik nieuwe modem toegestuurd.Ik wist dat mijn modem goed was, maar toch nieuwe modem aangesloten, de klachten bleven exact dezelfde. Weer helpdesk gebeld,hele verhaal opnieuw gedaan, technische afdeling zou storing verder onderzoeken. Na aantal weken kreeg ik telefoon van Alice medewerker met mededeling dat mijn profiel aangepast zou worden, op mijn vraag of de lijn doorgemeten was kreeg ik geen antwoord. Volgens mij is mijn verbinding gecapt op 8/1Mbit profiel, werkelijke download snelheid 5,5 Mbit/s, grote verschiel met snelheid die ik in begin had.Niets aan te doen, dacht ik, maar paar weken geleden kreeg ik oproep voor pechgeval( ik werk voor anwb wegenwacht) bij ons in de buurt. Tot mijn verbazing moest ik, auto van kpn medewerkers die in onze wijkkast bezig waren, aan de praat te krijgen(lege accu :* ) .Ik heb gebruik van situatie gemaakt en gelijk wat dingen gevraagd, en inderdaad, er waren wat problemen maar die zouden inmiddels opgelost zijn.Ik heb gelijk helpdesk gebeld met verzoek om mijn profiel aan te passen (terug op wideopen profiel), maar dit werd tot paar keer toe geweigerd. Nou, dit is hele lange verhaal geworden, maar ik hoop dat jij kunt me helpen om profiel aanpasing voor elkaar te krijgen. Mocht je mijn klantnummer nodig hebben, dan stuur ik hem naar jou email adres.

The force is a powerfull ally
Reg. datum: 11 oktober 2002

Ik heb inmiddels al een mail terug gekregen van Alice, erg snel dus!

Geachte heer van Pelt,

Bedankt voor uw e-mail. Uw vraag betreft informatie over uw Alice internetverbinding.

Uit onze controle blijkt u inderdaad een te lage downloadsnelheid te behalen. Graag lopen we met u een aantal stappen en procedures door om zodoende het probleem te achterhalen.

U begrijpt wellicht dat dit niet via e-mail kan aangezien dit zeer tijdrovend zal zijn. We vragen u dan ook vriendelijk om telefonisch contact op te nemen met onze helpdesk. Een van onze telefonische medewerkers kan u verder helpen.

Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u ons bereiken op 0900-1560 (ma t/m vrij: 08.00 - 22.00 uur, za: 09.00 - 22.00 uur, 25 eurocent per minuut) of op www.alice.nl.
Wij horen graag van u.

Met vriendelijke groet,

Het Alice team

Ik weet alleen nog niet wat ik ga doen, gezien Mojo al gecheckt heeft of het sneller kan en heeft geconcludeerd dat de lijn instabiel wordt op hogere snelheid. Het bellen van de klantenservice is ook niet gratis namelijk :P

Who Am I? wijzigde dit bericht 16-03-2008 22:35 (3%)

KABOEM!!! Dyslectisch (ofzow)

Firesnake
Reg. datum: 01 juni 2001

Adam23.

Erg lastig en zeker niet oke een 1e lijns medewerken kan geen meting toezeggen aan de klant, maar wel eventueel een verzoek doen hiervoor aan de 2e lijn. Meestal word er dan een 4tel meting gedaan om een aantal zaken na te kijken en vaak word er ook met de lijnbeheerder (lees kpn) overlegt. Ik vind het persoonlijk ook erg raar dat kpn niets aan bbned heeft teruggekoppeld over eventuele problemen in de wijkkast. Het kan dus zijn dat dit in opdracht van bbned is gebeurd om jouw lijn weer goed te krijgen, maar dat kan ik natuurlijk niet zeker weten. Je profiel aanpassen gaat trouwens niet zomaar ik raad je aan om een mail te sturen met je verzoek en uitleg over deze kwestie, maar houdt er rekening mee dat hij niet ingewilligd word.

Het is trouwens niet de bedoeling dat er onderhands zaken geregeld worden hier op het forum. Hoe graag we dit ook zouden doen werkt dat alleen averechts aangezien dat onze baan kan kosten. Zaken uitzoeken en eventueel wat extra aandacht voor een probleem oke dat kan, maar verder gaan lijkt me niet handig.

mijn systeem | Fotogear ;) Canon 40D, 10D, Tamron 17-50 2.8, Sigma 70-300 APO, Canon ef-s 60mm macro, Cokin p-system met paar filters, Manfrotto 055 statief incl tas|

Reg. datum: 17 september 2006

Slaiter

Bedankt voor je snelle reactie. Dat is inderdaad niet mijn bedoeling dat er onderhands zaken geregeld worden. Wat ik wil, is wat informatie en mischien advies hoe kan ik via de officiele weg profiel aanpassing voor elkaar krijgen.Kpn monteurs waren in opdracht van kpn zelf bezig, storing was door twee IPB klanten bij kpn gemeld. Over mijn storing wisten zij niets , mijn gegevens kwamen in hun data base niet voor, geen verzoek tot lijn meting, dat heb ik ook meteen gevraagd. Verzoek om profiel aanpassing heb ik telefonisch gedaan, niets meer van gehoord. Na twee weken mail gestuurd. Op mijn mail heb ik wel antwoord gekregen, mijn profiel wordt niet aangepast . Maar ja , ik geef niet zomaar op, ik blijf proberen. >:)

The Power Within
Reg. datum: 15 augustus 2003

Ik wil inderdaad wel dingen even nakijken. Maar een ticket voor je aanmaken ga ik niet doen. In het geval van "Who am I" was er al het een en ander aan de hand, dat heb ik gewoon opgezocht en het proces wat versneld.

Als je je profiel inderdaad weer omhoog wilt hebben, kan je inderdaad het beste een mail sturen of de 1e lijns helpdesk nog eens bellen.

Overigens, voordat BBned een lijnmeting gaat doen, wordt eerst een nieuwe modem gestuurd, dat is namelijk een stuk minder duur en daar wil het probleem ook nog wel eens liggen. :) Vandaar dus dat je een modem hebt gekregen.

Ik kan vanavond je profiel wel even bekijken, maar aanpassen zonder een ticket van de 1e lijn ga ik niet doen. :) Maar als je de eerste lijn opbelt met de mededeling dat je snelheid te laag is voor de afstand van de centrale en dat je op je met je vorige provider wél een hoge snelheid hebt behaald, zou dat wel een ticket op moeten leveren. :)

@alle 1e lijners:

Schijnbaar gaat het goed: http://www.ad.nl/test/ber...e_klant_steeds_beter.html

"Na het doorlopen van het keuzemenu noteert internetprovider Alice de gemiddeld kortste wachttijd: 2 seconden. "

add: gemm een 8.7. De hoogst scorende ISP in het overzicht.

add:
@GuidoA
Die mailbox is even snel aangemaakt om wat vreemde dingen te onderzoeken die bijvoorbeeld bij HoppyF speelden, het is niet de bedoeling dat je daar vragen aan gaat stellen... Maar.. je vraag mbt tot uitgaande nummerweergave->Het is bekend en is een administratief probleem(pje). Men is nu bezig om alle accounts te controleren op deze afwijking en zonodig te corrigeren.

@hoppyF:
Je staat inderdaad 2x in de Alice systemen. We gaan uitzoeken wat het juiste account is en alles opschonen. Om verwarring te voorkomen zal ik je lounge acces bekijken als dit opgelost is.

denan wijzigde dit bericht 17-03-2008 09:39 (59%)

quote:
Mojo schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 14:09:
Had ook niet anders verwacht dat je na een reset nog op 13,5 zou zitten. :P De vraag ligt inmiddels bij BBned om je verbinding weer omhoog te schroeven, hier kunnen een paar dagen overheen gaan. :)
Vanochtend modem een half uurtje rust gegeven en .....
(meting via www.speedtest.nl)

Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland 708.2 KByte/sec (=5666 kbps)

Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen 49.6 KByte/sec (=397 kbps)

Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. 764.0 Conn/min

Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer 16.0 ms

Heren Denan, Slaiter en Mojo nogmaals bedankt voor jullie inzet.
Mijn huwelijk is weer gered. _/-\o_

Geduld wijzigde dit bericht 17-03-2008 10:01 (6%)

Ik heb van mijn vorige provider nog eenzelfde modem (ook BBned) liggen, als die ik van Alice 'te leen' heb.
Kan iemand mij vertellen welke basisinstellingen dat modem moet krijgen om te communiceren met het Alice-netwerk, in geval het Alice-modem defect raakt?

Geduld wijzigde dit bericht 17-03-2008 10:45 (10%)

The force is a powerfull ally
Reg. datum: 11 oktober 2002

Je kan toch gewoon alle instellingen overnemen van heet Alice modem?
Als je inlogt op je modem via: http://172.19.3.1/, kan je onder het kopje 'System' kun je een backup maken van de configuratie instellingen en die saven op je PC. Die kan je dan vervolgens gewoon inladen in dat andere modem.

KABOEM!!! Dyslectisch (ofzow)

quote:
Who Am I? schreef op maandag 17 maart 2008 @ 10:43:
Je kan toch gewoon alle instellingen overnemen van heet Alice modem?
Als je inlogt op je modem via: http://172.19.3.1/, kan je onder het kopje 'System' kun je een backup maken van de configuratie instellingen en die saven op je PC. Die kan je dan vervolgens gewoon inladen in dat andere modem.
OK, bedankt voor deze handig en vooral eenvoudige oplossing.

quote:
Geduld schreef op maandag 17 maart 2008 @ 10:46:
[...]

OK, bedankt voor deze handig en vooral eenvoudige oplossing.
Oeps, ik krijg:

Error Backing-up Configuration

There was an error creating the Configuration Profile.
Check the Event Log for details. Possibly the modem does not contain a valid configuration. Use "Save Config" to create one.

Als ik naar Save Config kijk, krijg ik het idee dat er straks misschien iets uit de hand gaat lopen.
Daar staat:
Please confirm that you wish to save the configuration.
There will be a delay while saving as configuration information is written to flash.

Of kan ik gewoon verder gaan en die opdracht (eerst) uitvoeren?

Nog een vraag: stel dat het mij lukt te saven, hoe zet ik die gegevens dan in het andere modem?

Geduld wijzigde dit bericht 17-03-2008 11:13 (23%)

Pagina: 1 2 3 4 ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... 85 86 87 88 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: