Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 20 februari 2000

quote:
Nestor schreef op zondag 25 november 2007 @ 19:12:
Ik heb vrijdag gevraagd via e-mail aan Informatique wanneer mijn (pre-order) bestelde Asus EEE 701 PC UK-editie binnen zou komen. Ik kreeg binnen tien minuten een reactie dat: "De EEE PC wordt vandaag verstuurd en zal naar verwachting maandag binnen komen." Nou ga ik er vanuit dat hij dus maandag bij Informatique dus binnen komt en dat ze hem vervolgens naar mij toe opsturen komende week. Ik ben benieuwd.
Heb je hier al meer van gehoord?? Ik heb hem nl. ook besteld bij Informatique, maar alles wat ze mij vorige week konden vertellen is dat de levertijd nog onbekend is.
Ik sta nl. op het punt om hem ergens anders te bestellen (vooruitbetalen, dus definitief), tenzij Informatique hem deze week al kan leveren...

[edit] heb net al even gebeld, en ze verwachten hem a.s. vrijdag binnen te krijgen.

Palomar wijzigde dit bericht 26-11-2007 13:56 (5%)

Reg. datum: 23 maart 2005

quote:
CLB schreef op maandag 26 november 2007 @ 13:00:
[...]

Mijn fout :) Zover was ik nog niet met indepth onderzoek :)

Ik zit er ook sterk aan te twijfelen om er eentje via eBay aan te gaan schaffen..
Check vanmiddag dit topic wel voor leuke eBay-adresjes.. De concurrentie is erg mooi, maar ook erg erg duur en wat ik lees toch ook erg beperkt qua software-issues en dergelijke.. Zo'n Taiwanees tobo'tje vind ik wel hippe shit en anders misschien nog via Informatique een UK-versie bemachtigen! We will see! :9
Als je via Ebay besteld, zal ik als ik jou was bestellen via ayi45tw. Daar hebben we meeste hem besteld volgens mij hier op het forum en dan heb je hem ook heel snel binnen.

quote:
XanderDrake schreef op maandag 26 november 2007 @ 11:42:

quote:
Ikkepatrick schreef op zondag 25 november 2007 @ 19:24:
IK heb na de topics gelezen te hebben en andere revieuws, de black edite vandaag eindelijk
besteld bij ayi45tw . Hopelijk dat ik hem snel krijg...

Picssss!!!11ééntwéésteakhaché
Ik kreeg net mail dat hij verstuurd is. Dus verwacht hem vrijdag. ALs ik hem heb zal ik de fotos plaatsen

Reg. datum: 10 augustus 2007

Weet iemand of er al een USA versie is? Die wil ik eigenlijk het liefst (vanwege het toetsenbord).
Aanstaand weekeinde vlieg ik naar de san francisco en dan zou ik hem mooi mee kunnen pakken.

Ik heb ze al wel te koop gezien bij webwinkels in de VS maar volgens mij zijn dat "taiwan" versies.

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Genetics is the Key

quote:
CLB schreef op maandag 26 november 2007 @ 13:00:
Ik zit er ook sterk aan te twijfelen om er eentje via eBay aan te gaan schaffen..
Jeuj, nog een toekomstige gebruiker erbij :)
quote:
Sneezzer schreef op maandag 26 november 2007 @ 13:35:
Weet iemand of er al een USA versie is? Die wil ik eigenlijk het liefst (vanwege het toetsenbord).
Aanstaand weekeinde vlieg ik naar de san francisco en dan zou ik hem mooi mee kunnen pakken.

Ik heb ze al wel te koop gezien bij webwinkels in de VS maar volgens mij zijn dat "taiwan" versies.
Er zijn USA versies ja, al een paar weken uit. Maar let op, voorraad is beperkt.

Mnemosyne X58 <= Heavy System Update
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Reg. datum: 22 mei 2002

quote:
Sneezzer schreef op maandag 26 november 2007 @ 13:35:

Jep, oa. bij newegg, en dat is gewoon een us versie.

If a beautiful girl tells you she's done some modeling work in the past, and you ask her what 3D software she used, you might be a gamedeveloper.

Reg. datum: 12 november 2007

Ik zou wel weer eens een update over http://3epc.nl willen. Hoe staat het er nu mee?? Er veranderd namelijk al 2 weken niks meer op de site.

Reg. datum: 18 december 2000

Even heel wat anders:

Beveiliging Asus EEE PC ondanks Linux niet waterdicht (security.nl)

Trying to establish voice contact... please yell into keyboard.

Onzin --->
Reg. datum: 11 juni 2006

quote:
Alsof Linux alles automagisch veilig maakt... dat gelooft toch niemand?

Overigens staat ook in ieder boek wat ik ooit heb gelezen over PC security dat als de aanvaller fysieke toegang heeft tot het systeem je het kunt shaken mbt security, het is dan simpelweg niet mogelijk de boel 100% te beveiligen.

De bron daarvan is ook wel een beetje een janker, natuurlijk heeft Asus standaard Samba geinstalleerd en aan staan, het is voor consumenten en die willen gewoon met hun Windows PC op hun computers kunnen, ook al draait er een ander OS op.

TRRoads wijzigde dit bericht 26-11-2007 14:49 (42%)

Prof. Dr. Brian Cox is mijn held!
Boeiend dat ik een loser ben

Reg. datum: 23 juli 2004

Ja, dat je gewoon kan sudo'en zonder paswoord had ik ook al gemerkt, niet zo'n enorm probleem en eenvoudig aan te zetten met visudo. Zoals TRRoads al zei, je moet gewoon nooit onbekenden aan je computer laten prutsen. Niet alleen in het geval van de EEE.

Dat samba (blijkbaar als server zelfs) draait is ook niet zo'n probleem, wel vind ik het jammer dat er geen firewall aanwezig is en die ook niet makkelijk te installeren is i.v.m. gebrek aan kernel module. Dat had ik ook al gemerkt. Ik hoop dat er een nieuwere versie uit gaat komen met een aantal fixen (802.1x ondersteuning, firewall enz). Natuurlijk kan je alles er zelf wel bij prutsen omdat het Linux is, maar eenvoudig is het zeker niet omdat je niet zo makkelijk de kernel kan compileren, er schijnen veel binary blobs in te zitten voor ondersteuning van de Atheros netwerk kaart en wifi.

GekkePrutser wijzigde dit bericht 26-11-2007 15:34 (15%)

Delft, Yokohama, Hangzhou
Reg. datum: 25 april 2000

quote:
Palomar schreef op maandag 26 november 2007 @ 13:10:
[...]
[edit] heb net al even gebeld, en ze verwachten hem a.s. vrijdag binnen te krijgen.
Ik heb er ook 1 besteld om te gaan ophalen, maar als het a.s. vrijdag wordt dan komen we toch wel heel dicht bij de december release die gepland stond voor de rest van Europa. De 4GB gaat dan 299 kosten ipv nu 359 voor een UK versie. Denk dat Informatique maar heel snel moet opschieten. Eerst vorige week beloven en nu eind deze week....
Onzin --->
Reg. datum: 11 juni 2006

Natuurlijk kun je die ook als modules inladen.

Ik had graag zo'n feature als ook bij Vista gezien, dat je kunt aangeven bij een netwerk of deze private of public is, bij public moet de hele externe kant gewoon dicht zitten, bij private mag de boel open staan.

Gewoon alles dicht gooien is sowieso wel te doen geloof ik. (Tenminste als het via inetd gaat?)

TRRoads wijzigde dit bericht 26-11-2007 15:36 (5%)

Prof. Dr. Brian Cox is mijn held!
Boeiend dat ik een loser ben

Be Original, Be Yourself.

quote:
kiddyl schreef op maandag 26 november 2007 @ 15:36:
[...]

Ik heb er ook 1 besteld om te gaan ophalen, maar als het a.s. vrijdag wordt dan komen we toch wel heel dicht bij de december release die gepland stond voor de rest van Europa. De 4GB gaat dan 299 kosten ipv nu 359 voor een UK versie. Denk dat Informatique maar heel snel moet opschieten. Eerst vorige week beloven en nu eind deze week....
Dat zou weer minder zijn dat het pas eind deze week wordt. Ben bang dat Informatique een beetje te voorbarig is met het verkopen van de UK-editie. Maarja, het is het beste om zoveel mogelijk klanten binnen te halen met een belofte natuurlijk. Had hem eigenlijk nog wel voor Sinterklaas willen hebben :p Hopelijk is de laptop vrijdag of zaterdag dan ook nog persoonlijk af te halen in Bergschenhoek. Als meer mensen informatie hebben over Informatique en de beloofde levertijd hoor ik het graag hier.

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

quote:
kiddyl schreef op maandag 26 november 2007 @ 15:36:
[...]

Ja, ik moet nog maar zien of het ook echt vrijdag wordt of dat het niet wéér wordt uitgesteld. Ik had ook al een bestelling bij samenkopen.net lopen en die heb ik voor de zekerheid maar aangehouden. In het gunstigste geval zit ik volgende week dan wel met 2 eeepc's :P Dan verkoop ik er wel weer 1 door... moet niet zo'n probleem zijn om kwijt te raken denk ik ;)

Overigens zou de eeepc officieel volgens mij pas eind januari in Nederland uitkomen. En dan nog weet je niet hoeveel er geleverd gaan worden. Dus dan vind ik het nog wel waard om hem via deze weg te bestellen. Wacht er ondertussen al bijna een half jaar op ;)

Grappig... een interactief "kijkje" naar de user-interface van de EEE

http://www.honeypothack.com/eee/

Bangalore, India
Reg. datum: 03 december 2005

quote:
Biedzjee schreef op maandag 26 november 2007 @ 15:58:
Grappig... een interactief "kijkje" naar de user-interface van de EEE

http://www.honeypothack.com/eee/
Kijk eens in de OP Arie.. ;)

stond al in de startpost :)
Reg. datum: 27 november 2006

quote:
XanderDrake schreef op donderdag 22 november 2007 @ 11:11:
[...]

Ja, geniale truuk is dat he! Heb ik ook al eens geflikt :*) Kado's hebben een andere, soepelere regeling mbt import/export.
denk ook dat het formaat van het doosje ook een belangrijke rol speelt :-]

Gsus is my homeboy
Reg. datum: 24 oktober 2004

quote:
XanderDrake schreef op maandag 26 november 2007 @ 13:45:
Jeuj, nog een toekomstige gebruiker erbij :)
PB lijkt me toch te duur voor wat je krijgt.. Functies zijn onwijs leuk natuurlijk, maar zoals ik ben, wil ik weer teveel wat allemaal eigenlijk niet kan en moet ik denk maar een keer genoegen nemen met minder, maar wat me wel makkelijk 250,- scheelt :) En ik ga straks nog 'n pricewatch: Hitachi Travelstar 7K200 HTS722020K9SA00 bestellen voor m'n 'normale' laptop dus ja ietwat qua geld besparen is ook wel leuk!

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB |
4096MB PC6400 - 800MHz - CL 4.5 | 320GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x64 :-)

quote:
Jpjedi schreef op maandag 26 november 2007 @ 16:00:
[...]

Kijk eens in de OP Arie.. ;)
Oeps, toen Arie op de post-knop drukte dacht hij eigenlijk dat dit wel eens in de OP kon staan. Die Arie toch...

Reg. datum: 20 januari 2004

Hou net als velen dit topic al geruime tijd in de gaten(tezamen met het PB easynote XS topic) en ben er eindelijk uit. Het gaat een Asus EEE worden. Ben op Ebay aan het rond kijken om 'm daar te bestellen, het wordt de zwarte 4g versie.

Maar... zoveel aanbieders, zoveel prijzen. Als ik dan naar de specs kijk valt me het volgende op:

Bij deze aanbieder: ayi45tw de zwarte versie voor $ 380 (+ $ 80 verzendkosten) zonder webcam.

Bij deze: topalca de zwarte versie voor $ 290 (+ $ 90 verzendkosten) met webcam?

Voor de rest zijn de specificaties gelijk, zij het dat er bij de laatste geen vermelding staat wat voor adapter of toetsenbord indeling er op/bij zit.

Zijn er van de zwarte 4g versie nu al verschillende modellen in omloop? En heeft er iemand ervaring met bestellen via Ebay via internationale verkopers?

er is een 4G surf zonder webcam en 3cell accu (minder lange batterij duur)
en ene gewone 4G met webcam en 4cells accu die ene batterij duur van 3,5uur heeft

Reg. datum: 20 januari 2004

Aha, dus toch verschillende versies. Maakt het nog moeilijker.. Zou dan betekenen dat de versie van topalca goedkoper en beter is(Staat specifiek bij dat er een webcam opzit en een 4 cell, 5200mAh accu), bijna te goedkoop?($380 inclusief verzending = ¤ 255)

fussysleep wijzigde dit bericht 27-11-2007 00:43 (12%)

Reg. datum: 14 oktober 2006

hier in Engeland zie ik hem nu ook bij standaard PC/huishoudelectronica-shops. £219.99, dat is ongeveer ¤340.

Omdat ik nu een 1 kg Toshiba Portege r500 laptop van het werk heb, heb ik wat minder interesse in de Asus, hij is toch wat duur geworden.

Reg. datum: 23 juli 2004

quote:
Crazyanz schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 00:32:
er is een 4G surf zonder webcam en 3cell accu (minder lange batterij duur)
en ene gewone 4G met webcam en 4cells accu die ene batterij duur van 3,5uur heeft
De 4G surf heeft trouwens ook nog eens vastgesoldeerd geheugen, dus niet te upgraden. Bepaald niet handig voor de gemiddelde tweaker!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: