CasGas.nl | Canon 350D | Canon BG-E3 grip | Canon EF-S 18-55/3.5-5.6 | Canon EF 75-300/4.0-5.6 USM IS | Canon EF 50/1.8 II | Canon 70-200 F4L | Sigma 17-70/2.8-4.5 | Canon 420 EX | GorillaPod SLR Zoom + Manfrotto 484RC2
Freecom MusicPal Wifi Internet Radio + RSS Display
Gerelateerde producten
Pagina: 1 2 3 4 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 last
Reageer Nieuw TopicBerichten: 1.846
Reg. datum: 06 augustus 2002
Reg. datum: 06 augustus 2002
Die lijst is er wel zo ongeveer. Kijk maar eens welke internetradio je in je winamp kunt ontvagen en die kun je ook zo ongeveer in je Ding krijgenquote:[b][message=32701230,noline]
Is er nergens een lijst met welke zenders erop te ontvangen zijn eigenlijk? Ding moet het toch ergens vandaan trekken?
Anders toevoegen op vTuner. Als je een accountje aanmaakt (zo gepiept) na ingave van het MAC-adres van je Musicpal, dan komen de zenders in je "web added stations".
Reg. datum: 13 september 2007
Waar ik vorige week nog in staat was om mijn Musicpal de vuilnisbak in te kieperen, hebben met LAN-kabel aan de router hangen ipv wifi-verbinding en een firmware-update naar 1.65 soelaas geboden. De slechte wifi-ontvangst stelt me eigenlijk wel teleur, de router staat nl. in de kamer naast de kamer waarin ik de Musicpal heb staan. Met wifi-verbinding kon ik hooguit een minuutje radio luisteren voordat er opnieuw gebufferd moest worden. Dat minuutje luisteren kon bovendien pas na een minuut of twee naar het schermpje staren waarin teksten als "Even geduld aub", "Verbinding maken" en "Bufferen ...%" voorbij bleven komen. Dat probleem was, zoals gezegd, snel verholpen door hem met een LAN-kabel aan de router te hangen.
Vervolgens liep mijn Musicpal constant vast bij het veranderen van zender, aangezien 'ie met een stable firmware (1.59) draaide vond ik dat op zijn minst vreemd. Het updaten naar 1.65 lijkt (voorlopig) ook dat probleem verholpen te hebben. Het is nu hopen dat Freecom in een volgende firmware-versie ook FLAC-ondersteuning aan de Musicpal gaat toevoegen, dan is 'ie vrijwel perfect. Desalniettemin ben ik langzamerhand ook met een schuin oog naar de Sangean WFR-20 aan het kijken, bijzonder fraai apparaat dat al FLAC-ondersteuning biedt en dankzij twee speakers ook een heel stuk betere geluidskwaliteit beloofd te hebben.
Vervolgens liep mijn Musicpal constant vast bij het veranderen van zender, aangezien 'ie met een stable firmware (1.59) draaide vond ik dat op zijn minst vreemd. Het updaten naar 1.65 lijkt (voorlopig) ook dat probleem verholpen te hebben. Het is nu hopen dat Freecom in een volgende firmware-versie ook FLAC-ondersteuning aan de Musicpal gaat toevoegen, dan is 'ie vrijwel perfect. Desalniettemin ben ik langzamerhand ook met een schuin oog naar de Sangean WFR-20 aan het kijken, bijzonder fraai apparaat dat al FLAC-ondersteuning biedt en dankzij twee speakers ook een heel stuk betere geluidskwaliteit beloofd te hebben.
Je opmerking over WiFi is wel vreemd. Ik heb de MusicPal ook in een andere kamer staan, zit ongeveer 8 meter tussen. Ik heb nooit problemen met slechte verbinding / bufferen. Andere wifi apparaten in huis werken prima?
Nu zijn de muren bij mij in huis ongeveer van karton, dus dat maakt misschien wel uit... :-)
Nu zijn de muren bij mij in huis ongeveer van karton, dus dat maakt misschien wel uit... :-)
The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.
Reg. datum: 06 december 2008
Reg. datum: 06 december 2008
De uitgebreide Wekkerfunctie is toch wat beperkt! Je kunt maar 5 tijden instellen in plaats van 7 in een week. Je kunt kiezen voor alle 7 dagen van de week afzonderlijk. Maar je kunt in totaal maar tot 5 dagen programmeren voor een wektijd. Dus dan kom je uiteindelijk op het instellen van de functie : Werkdagen en afzonderlijk Zaterdag en Zondag als je de hele week gewekt wilt worden met wat verschillende tijden. 
Ik heb een heel regelmatig leven, 5 verschillende wektijden is geneog voor mij :-)
Maar ik kan mij voorstellen dat het een lastige beperking is.
Maar ik kan mij voorstellen dat het een lastige beperking is.
The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.
Zowel de laptop, als m'n HTC TyTn II werken probleemloos met wifi-verbinding, ook op de andere verdiepingen in huis. Zo dik zijn de muren hier in huis niet, het lijkt dus echt op een slechte ontvangst van de Musicpal...quote:Boss schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 10:12:
Je opmerking over WiFi is wel vreemd. Ik heb de MusicPal ook in een andere kamer staan, zit ongeveer 8 meter tussen. Ik heb nooit problemen met slechte verbinding / bufferen. Andere wifi apparaten in huis werken prima?
Reg. datum: 02 juni 2004
Zijn er nog redenen om niet over te gaan naar firmware 1.65
Heb hier nog geen echte bugs gezien en wel de volgende fixes:
quote:Changelog MusicPal Firmware 1.65 (BETA)
Release Date: 25 August 2009
CHANGES:
* wetter.spiegel.de layout was changed, now working again
Changelog MusicPal Firmware 1.64 (BETA)
Release Date: 19 August 2009
BUGFIXES:
* 'lineout' setting forgetting fixed
* new last fm url layout supported e.g.:
"http://www.last.fm/listen#pane=webRadioPlayer&station=%252Flisten%252Fartist%252FNas%252Fsimilarartists"
"http://www.last.fm/listen/globaltags/rock#pane=webRadioPlayer&station=%252Flisten%252Fglobaltags%252Frock"
* idle clock working again
* auto selection / auto play bug fixed
CHANGES:
* german alt time format changed
* internal speaker turned on if 'sleep timer' is active
* Brightness for Clock display can be adjusted
* "Play favorites on startup" improved
* wlan pwd can contain '=' sign now
* 'Favorites' is shown in main menu, even only one favorite is present
NEW FEATURES:
* usb files are now sorted in natural order (2<10)
* last.fm auth supported, add "#username:password", example:
"http://www.last.fm/listen#pane=webRadioPlayer&station=%252Flisten%252Fartist%252FNas%252Fsimilarartists#username:password"
* www.aupeo.com supported e.g.: "aupeo://usher or www.aupeo.com/artists/44890-usher"
* ilike.com limited support (mp3 only) e.g.:
"http://www.ilike.com/player?app=ilike&url=/player/auto_playlist_by_artistname%3Fq%3Dmonster%2520magnet"
* jango.com supported e.g.: http://www.jango.com/music/R+Kelly?l=0
* wpl file support e.g. RockFun24
* 1 minute clock idle time and rss reload supported
* filename on twonky vision server on upnp songs shown in details info
* wakeup timer can be configured for every day
* wakeup volume in html page
* file server support in Extras menu
* 12000 khz support, e.g. "http://85.25.135.86:23565/listen.pls"
* fading added (fast on start/stop + slow on wakeup)
Reg. datum: 24 mei 2006
Overgaan zou ik zeggen. het enige wat ik heb gehad en zag ook bij iemand anders, dat bij het uitzetten van het apparaat dat 'slapen' in beeld blijft staan. Na een aantal uur kwam weer gewoon de tijd in beeld.quote:Werewolf336 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 13:09:
Zijn er nog redenen om niet over te gaan naar firmware 1.65
[...]
of op z'n nederlands, zo mooi vertaald, 'web boekenleggers' volgens mijquote:F4T4L_3RR0R schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 01:47:
Anders toevoegen op vTuner. Als je een accountje aanmaakt (zo gepiept) na ingave van het MAC-adres van je Musicpal, dan komen de zenders in je "web added stations".
Ik snap niet dat mensen 'm instellen op Nederlands. Ik heb in ieder geval de laatste firmware en er wordt veel Engels en Nederlands door elkaar gebruikt. De Nederlandse vertalingen zijn zo uitermate slecht, dat ik weer voor Engels heb gekozen.
Reg. datum: 14 januari 2000
Bij mij liep de Musicpal geregeld vast met nieuwste firmware, ben dus teruggegaan naar de vorige versie.
De nieuwste stable (1.59d) of de beta (1.65)?quote:Helsie schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 23:34:
Bij mij liep de Musicpal geregeld vast met nieuwste firmware, ben dus teruggegaan naar de vorige versie.
Ik krijg de firmware niet in mijn Musicpal.
Krijg "The connection was reset" in de browser bij het uploaden...
Werkt de musicpal ook samen met het premium abonnement van Digitally Imported (di.fm)?
Ik denk 1.59 zelfs al. Ben nu terug op 1.54 zie ik in de admin interface.quote:Werewolf336 schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 16:11:
[...]
De nieuwste stable (1.59d) of de beta (1.65)?
Ik krijg de firmware niet in mijn Musicpal.
Krijg "The connection was reset" in de browser bij het uploaden...
1.59 is echt een drama. Iedereen heeft er problemen mee.quote:Helsie schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 21:55:
[...]
Ik denk 1.59 zelfs al. Ben nu terug op 1.54 zie ik in de admin interface.
1.58 werkt wel goed.
Ikzelf wil over naar 1.65, maar degene die ik gedownload heb (meerdere malen) kan ik niet mee updaten, want dan krijg ik timeouts.
Heeft iemand een goede file voor mij?
Reg. datum: 24 november 2002
Kan dit ook files van een nas streamen ?quote:dddddaaf schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 09:08:
Desalniettemin ben ik langzamerhand ook met een schuin oog naar de Sangean WFR-20 aan het kijken, bijzonder fraai apparaat dat al FLAC-ondersteuning biedt en dankzij twee speakers ook een heel stuk betere geluidskwaliteit beloofd te hebben.
chris
Inmiddels kijk ik al niet meer met een schuin oog naar de WFR-20, maar staat 'ie hier gewoon vrolijk te spelen!quote:
Ik heb zelf (nog) geen NAS, maar files streamen is idd mogelijk als ik o.a. de handleiding en diverse fora op internet er op nalees. De WFR-20 kan zowel door Windows gedeelde bestanden, als files op een UPnP-server vinden en afspelen.
Ja wat is dit ?quote:twaeker schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 21:51:
Ik zie in de laatste FW staan:
(http://Musicpal/admin/cgi-bin/debug.cgi)
Enable Capturing [Nashville restart required]
Is dat nog wat boeiends? Of is dat niet nieuw?
chris
Reg. datum: 07 februari 2005
Kleine kick:
Ik heb net een MusicPal aangeschaft. Nu vroeg ik mij af wat de makkelijkste manier is om mijn muziek van mijn Mac te streamen naar musicpal. Mijn muziek staat allemaal opgeslagen op een externe harde schijf die via USB aan mijn Mac gekoppeld is.
Googlen heeft me een aantal progjes opgeleverd, nu wilde ik graag weten wat volgens jullie de makkelijkste en beste manier is want ik kom er niet helemaal uit helaas.
Alvast bedankt!
Ik heb net een MusicPal aangeschaft. Nu vroeg ik mij af wat de makkelijkste manier is om mijn muziek van mijn Mac te streamen naar musicpal. Mijn muziek staat allemaal opgeslagen op een externe harde schijf die via USB aan mijn Mac gekoppeld is.
Googlen heeft me een aantal progjes opgeleverd, nu wilde ik graag weten wat volgens jullie de makkelijkste en beste manier is want ik kom er niet helemaal uit helaas.
Alvast bedankt!
Reg. datum: 14 september 2008
Ik heb het voor elkaar gekregen met Twonky media server, dat is alleen niet gratis.quote:donleone83 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:44:
Kleine kick:
Alvast bedankt!
Dank je, ik gebruik nu ook Twonkymedia Server. Heb nu de test versie, maar aangezien het als een trein werkt denk ik dat ik hier wel 20 dollar voor kan missen 
Reg. datum: 30 december 2007
Reg. datum: 30 december 2007
Begin september hier bericht, dat streamen vanaf PC met WM11 maar niet lukte. Na alle varianten van instellingen in WM11 zo'n beetje te hebben uitgeprobeerd werkt het nu al een tijdje storingsvrij. Het is jammer dat ik hier geen plaatjes kan weergeven, anders zou ik met een paar screenprints de diverse vinkjes in de pop-ups kunnen laten zien. Het kan dus wel.
Maar nu weer iets "geks" Ik heb nu al een paar keer gehad dat ik 's avonds als laatste naar Radio1 heb geluisterd, als ik 'm 'smorgens weer aanzet staat de MP op radio Gelderland, snap hier niks van.
Beide zenders staan in m'n favorieten lijst, en 'snachts zend radio Gelderland het zelfde programma uit als Radio1. De MP kan daardoor toch niet zelf van zender wisselen ?
Een 2e probleempje dat ik heb is: bij aansluiting op m'n versterker via audio/stereo out blijft de speaker van de MP ook hinderlijk "meedoen" Als ik de volumeknop zacht zet gaat ook de output naar m'n versterker naar een te laag niveau, is hier iets aan te doen ?
Grtz Verdi
Maar nu weer iets "geks" Ik heb nu al een paar keer gehad dat ik 's avonds als laatste naar Radio1 heb geluisterd, als ik 'm 'smorgens weer aanzet staat de MP op radio Gelderland, snap hier niks van.
Beide zenders staan in m'n favorieten lijst, en 'snachts zend radio Gelderland het zelfde programma uit als Radio1. De MP kan daardoor toch niet zelf van zender wisselen ?
Een 2e probleempje dat ik heb is: bij aansluiting op m'n versterker via audio/stereo out blijft de speaker van de MP ook hinderlijk "meedoen" Als ik de volumeknop zacht zet gaat ook de output naar m'n versterker naar een te laag niveau, is hier iets aan te doen ?
Grtz Verdi
Volgens mij is dit een dingetje van de stream van Radio 1, dit is ook mijn favoriet snachts, en om 4uur snachts hapert de stream en springt ie naar de volgende favoriet. na n minuutje ofzo werkt t weer.quote:Verdi48 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 19:50:
Maar nu weer iets "geks" Ik heb nu al een paar keer gehad dat ik 's avonds als laatste naar Radio1 heb geluisterd, als ik 'm 'smorgens weer aanzet staat de MP op radio Gelderland, snap hier niks van.![]()
Grtz Verdi
Als ik de musicpal voor vieren uitschakel dmv de sleeptimer dan staat ie smorgens gewoon op Radio 1
Birkhoff67 wijzigde dit bericht 04-11-2009 13:15 (0%)
Reden: tikfoutje
Pagina: 1 2 3 4 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 last