Hoofdcategorieën
Topicacties

Freecom MusicPal Wifi Internet Radio + RSS Display

Pagina: 1 2 3 4 ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 last

Reageer Nieuw Topic
+1 Overgewaardeerd
Reg. datum: 14 september 1999

Volgens mij werkt de musicpal niet als fileserver / upnp server. Hij kan als client werken en muziek vanaf een usb-stick spelen. Maar muziek die via een USB aan de MP hangt kan je niet delen met andere gebruikers.

Waarom zet je niet gewoon een upnp server op je NAS?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Your life is as you narrate it
Reg. datum: 15 december 2000

quote:
Boss schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 09:35:
Volgens mij werkt de musicpal niet als fileserver / upnp server. Hij kan als client werken en muziek vanaf een usb-stick spelen. Maar muziek die via een USB aan de MP hangt kan je niet delen met andere gebruikers.

Waarom zet je niet gewoon een upnp server op je NAS?
Omdat de upnp protocol niet werkt op mijn router (tenzij ik waarschijnlijk poorten ga forwarden: 139 en 445 of welke nog meer?)
Echter in een ver verleden (rond 2006 geloof ik) is vaker gebleken dat upnp via poorten die als onveilig wordt gezien in een windows netwerk (steekwoorden netbios en virus). Automagische netwerkherkenning van apparatuur heb ik verder niet zoveel aan..
Moet ik weer een nieuwe router kopen.. nu ff geen zin in..
Maar waarom werkt de MP niet ook met ftp (dat je dus een ftp op je nas wat ik dus heb en daar connectie naar maakt).. vraag ik me wel eens af?
Samba leek me wel een handige tussen oplossing nu..

+1 Overgewaardeerd

Volgens mij hoeft je router geen upnp te ondersteunen. Een router met upnp ondersteuning zal zichzelf als upnp device gedragen. Maar ook zonder dat te hebben kan een router upnp verkeer gewoon doorlaten.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

quote:
Boss schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 11:36:
Volgens mij hoeft je router geen upnp te ondersteunen. Een router met upnp ondersteuning zal zichzelf als upnp device gedragen. Maar ook zonder dat te hebben kan een router upnp verkeer gewoon doorlaten.
ok. ik gebruik verder geen upnp. Dus ik moet alles zelf instellen. Lekker tweaken.. maar wat nu met samba en filesharing met windows vista? Ben ik dus nog niet uit..

+1 Overgewaardeerd

Als je een upnp server op je NAS zet (er zijn er genoeg te vinden) dan zal je MP hem daarna waarschijnlijk zo kunnen vinden.

Reg. datum: 14 januari 2000

quote:
henkleerssen schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 13:20:
[...]

ok. ik gebruik verder geen upnp. Dus ik moet alles zelf instellen. Lekker tweaken.. maar wat nu met samba en filesharing met windows vista? Ben ik dus nog niet uit..
Als je niet eens weet dat een een router tussen LAN-apparaten niet als router functioneert maar als switch, dan zou ik afraden om ook met ingewikkelde mods aan de gang te gaan om je musicpal om te vormen tot samba-enabled mediaserver... Of je moet bereid zijn om een hele hoop documentatie te lezen, en uit je manier van vraagstelling krijg ik de indruk dat dit niet helemaal het geval is.

Overigens geef je nog altijd niet aan wat de foutmelding van je Vista is en dus kan niemand je concreet helpen met wat je nou écht tegenkomt. (en goeie kans dat je bij een specifieke Vista melding misschien niet in dit topic moet zijn om het op te lossen, maar in een Vista topic... ;) )

quote:
Helsie schreef op zondag 20 december 2009 @ 23:28:
[...]

Als je niet eens weet dat een een router tussen LAN-apparaten niet als router functioneert maar als switch, dan zou ik afraden om ook met ingewikkelde mods aan de gang te gaan om je musicpal om te vormen tot samba-enabled mediaserver... Of je moet bereid zijn om een hele hoop documentatie te lezen, en uit je manier van vraagstelling krijg ik de indruk dat dit niet helemaal het geval is.

Overigens geef je nog altijd niet aan wat de foutmelding van je Vista is en dus kan niemand je concreet helpen met wat je nou écht tegenkomt. (en goeie kans dat je bij een specifieke Vista melding misschien niet in dit topic moet zijn om het op te lossen, maar in een Vista topic... ;) )
ja bedankt maar niet heus.. heleboel documentatie? welke documentatie? Een tweaker heeft dat niet nodig en komt er wel uit. Dus ...nu in vista werkt het wel niet (SMB service probleem blijkbaar) maar in xp wel. De Musicpal is nu dus bij mij een fileserver geworden.

Reg. datum: 14 januari 2000

quote:
henkleerssen schreef op maandag 21 december 2009 @ 23:41:
[...]

ja bedankt maar niet heus.. heleboel documentatie? welke documentatie? Een tweaker heeft dat niet nodig en komt er wel uit. Dus ...nu in vista werkt het wel niet (SMB service probleem blijkbaar) maar in xp wel. De Musicpal is nu dus bij mij een fileserver geworden.
dit is nergens voor nodig

teacher wijzigde dit bericht 22-12-2009 00:52 (4%)

Reg. datum: 05 januari 2004

Voor de geinteresseerde, mijn musicpal zoekt een nieuwe eigenaar.

http://link.marktplaats.nl/308429680

Reg. datum: 21 januari 2010

Ik ben dom.
Kan iemand mij in dommemensentermen uitleggen hoe ik een playlist maak van mp3's die ik op mijn XP pc heb staan en vervolgens die playlist kan spelen op de MusicPal?
Ik heb de Pal nu een paar maanden tot volle tevredenheid en kan er alles mee, internet radio en individuele mp3's (van die XP) afspelen, maar ik mis de playlist functie.

Volgens mij mis ik iets......HELLUP! 8)7

Reg. datum: 06 augustus 2002

quote:
PeterJansens schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 17:56:
Ik ben dom.
Kan iemand mij in dommemensentermen uitleggen hoe ik een playlist maak van mp3's die ik op mijn XP pc heb staan en vervolgens die playlist kan spelen op de MusicPal?
Ik heb de Pal nu een paar maanden tot volle tevredenheid en kan er alles mee, internet radio en individuele mp3's (van die XP) afspelen, maar ik mis de playlist functie.

Volgens mij mis ik iets......HELLUP! 8)7
Deze ga ik volgen, ik vraag me dat ook af.

Reg. datum: 12 januari 2006

De musicpal werkt met het standaard M3U formaat om een playlist (Favorieten) bij te houden.
Je kan volgens mij met WMP je playlist als m3u opslaan. Deze kan je importeren in je musicpal (bij edit favorites).

Enige probleem is dat deze m3u waarschijnlijk naar je lokale files linken "c:\users\mark\muziek\foo.mp3".
Als je deze in je musicpal laad zal hij ook naar dat bestand zoeken, maar je musicpal heeft geen c:\, dus dat houd al snel op. Je kan deze m3u aanpassen met kladblok om te zorgen dat ie naar een juiste locatie linkt waar de musicpal bij kan. Echter is dit niet een handige oplossing.

Ikzelf gebruik een UPNP server waar al mijn muziek staat. Hiermee browse ik met de musicpal door mijn muziek, en voeg leuke nummers toe aan favorieten en klaar. Dit zou je misschien ook beter kunnen doen.
Je kan ook de webinterface gebruiken en daar een link naar de bestanden zetten.

Ik dacht dat WMP ook een upnp feature had, maar daar weet ik verder niks over.

btw, sinds deze maand weer een nieuwe versie beschikbaar, niet veel bijzonders though, link.
quote:
Changelog MusicPal Firmware 1.67 (BETA)
Release Date: 04 January 2010

BUGFIXES:
* id3v2 unicode string parsing fixed
* youtube working again
* extras/fileserver name#no_linux_ext fixed
* PChome stocks working again

CHANGES:
* last.fm auth supported, add "#username:password", example: http://www.lastfm.de/list...artists#username:password
* ipc_send one line with timeout support and different style added: "/ipc_send?show_msg_box&foo&bar&@23"
* ipc 'play' added e.g.: http://ip_of_musicpal/admin/cgi-bin/ipc_send?play&http://www.fritz.de/live.wax
* extras/fileserver name#script/tmp/foo.sh added
* www.wetter.de support, rtl.wetter.de not online anymore
* sleep timer value reported in state.xml
* Kernel: "General Setup -> Support for paging of anonymous memory (swap)" set
* Kernel: "Device Drivers -> SCSI device support -> Probe all LUNs on each SCSI device" set
* debug page: weather kiosk mode
* debug page: show sky info in extras/weather
* debug page: internal speaker on in sleep mode is adjustable

NEW FEATURES:
* windows 7 wmp "play to" working
* www.google.com weather provider added
* yahoo taiwan and korea stocks added
* opml support in extras/rss feeds
* spaces in stream url are now supported [IMDA compliant]
* autorun.sh gets executed on extras/file server shares

Maar wel wederom Last.fm Hopen dattie werkt nu

Reg. datum: 21 januari 2010

quote:
marking schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 22:36:
De musicpal werkt met het standaard M3U formaat om een playlist (Favorieten) bij te houden.
Je kan volgens mij met WMP je playlist als m3u opslaan. Deze kan je importeren in je musicpal (bij edit favorites).

Enige probleem is dat deze m3u waarschijnlijk naar je lokale files linken "c:\users\mark\muziek\foo.mp3".
Als je deze in je musicpal laad zal hij ook naar dat bestand zoeken, maar je musicpal heeft geen c:\, dus dat houd al snel op. Je kan deze m3u aanpassen met kladblok om te zorgen dat ie naar een juiste locatie linkt waar de musicpal bij kan. Echter is dit niet een handige oplossing.

Ikzelf gebruik een UPNP server waar al mijn muziek staat. Hiermee browse ik met de musicpal door mijn muziek, en voeg leuke nummers toe aan favorieten en klaar. Dit zou je misschien ook beter kunnen doen.
Je kan ook de webinterface gebruiken en daar een link naar de bestanden zetten.

Ik dacht dat WMP ook een upnp feature had, maar daar weet ik verder niks over.
Dank je, ik heb het geprobeerd maar de Musicpal wil toch die nummers nog niet afspelen, hij geeft de melding dat de .mp3 niet gevonden kan worden, ondanks dat ik de m3u heb ge-edit naar UNC.
Overigens, als 'ie de mp3's wel vindt, speelt 'ie ze dan ook 'de een na de ander' af?

k heb trouwens een manier gevonden om te doen wat ik wilde, want ik ben er achter gekomen dat ik via het menu op de Pal (niet de web interface) kan kiezen voor media server, naar de pc met mplayer kan wijzen en dan naar .wpl playlists kan wijzen. De playlist wordt dan door mplayer afgespeeld en naar de Pal gestreamd, niet in de Pal geladen. Dan hoeft dus de Pal geen UNC paden op te geven, maar de PC moet netwerk access hebben voor de mp3's. Werkt gewoon......
Moet ik dus wel van tevoren die .wpl maken maar dat vind ik geen groot bezwaar. Daar heb ik dus ooit overheen gekeken, of dat is er bij een software upgrade 'spontaan' op gekomen. Maak niet uit, ik kan doen wat ik wil.
Nogmaals Dank voor de tips .....

Reg. datum: 02 juni 2004

Is er een manier om de musicpal uit te krijgen als de grote linker knop niet meer werkt?
De stekker eruit halen vind ik niet echt een goed alternatief ;)

+1 Overgewaardeerd

Je kan het via de web-toegang proberen. Maar echt praktisch is dat ook niet....

Reg. datum: 12 januari 2006

De linker knop zet deze ook niet uit, maar zet hem op sleep mode. Dit houd in dat hij het geluid uit zet, en naar klok modus gaat.
Hetzelfde idee kun je krijgen door de idle tijd gewoon in te stellen. en als je dan ook nog instelt hoe fel het scherm is (uit?) en je bent klaar.

Reg. datum: 02 juni 2004

quote:
marking schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 00:10:
De linker knop zet deze ook niet uit, maar zet hem op sleep mode. Dit houd in dat hij het geluid uit zet, en naar klok modus gaat.
Hetzelfde idee kun je krijgen door de idle tijd gewoon in te stellen. en als je dan ook nog instelt hoe fel het scherm is (uit?) en je bent klaar.
Ik neem aan dat hij niet het geluid, maar de stream uitzet, toch?
Ik wil die uit kunnen zetten en inderdaad niet via de webinterface :)

WW
Reg. datum: 05 mei 2003

quote:
Werewolf336 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 14:35:
[...]

Ik neem aan dat hij niet het geluid, maar de stream uitzet, toch?
Ik wil die uit kunnen zetten en inderdaad niet via de webinterface :)
inderdaad de stream wordt ook uitgezet, of de mp3 op pauze (of stop?)

Reg. datum: 31 augustus 2003

Nieuwe firmware 1.67b
Werkt goed, zie geen grote verschillen.

http://www.freecom.nl/objects/00015172.zip

Changelog MusicPal Firmware 1.67 (BETA)
Release Date: 04 January 2010

BUGFIXES:
* id3v2 unicode string parsing fixed
* youtube working again
* extras/fileserver name#no_linux_ext fixed
* PChome stocks working again

CHANGES:
* last.fm auth supported, add "#username:password", example: http://www.lastfm.de/list...artists#username:password
* ipc_send one line with timeout support and different style added: "/ipc_send?show_msg_box&foo&bar&@23"
* ipc 'play' added e.g.: http://ip_of_musicpal/admin/cgi-bin/ipc_send?play&http://www.fritz.de/live.wax
* extras/fileserver name#script/tmp/foo.sh added
* www.wetter.de support, rtl.wetter.de not online anymore
* sleep timer value reported in state.xml
* Kernel: "General Setup -> Support for paging of anonymous memory (swap)" set
* Kernel: "Device Drivers -> SCSI device support -> Probe all LUNs on each SCSI device" set
* debug page: weather kiosk mode
* debug page: show sky info in extras/weather
* debug page: internal speaker on in sleep mode is adjustable

NEW FEATURES:
* windows 7 wmp "play to" working
* www.google.com weather provider added
* yahoo taiwan and korea stocks added
* opml support in extras/rss feeds
* spaces in stream url are now supported [IMDA compliant]
* autorun.sh gets executed on extras/file server shares

Ik ben uniek, net als iedereen

Ja toppertje, alleen als je nou 4 posts omhoog was gescrolled had je gezien dat zelfde al gepost was.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

plaatst 2 maal

maartend wijzigde dit bericht 24-02-2010 08:01 (88%)

quote:
SithWarrior schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 22:17:
Ja toppertje, alleen als je nou 4 posts omhoog was gescrolled had je gezien dat zelfde al gepost was.
En een maand eerder ;)

Reg. datum: 31 augustus 2003

quote:
Oeps. Ik zie geen mogelijkheid om mijn bericht te verwijderen?

Reg. datum: 13 september 2007

Nog altijd geen FLAC-support... :'(

Pagina: 1 2 3 4 ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2010 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2009