Hoofdcategorieën
Topicacties

Freecom MusicPal Wifi Internet Radio + RSS Display

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 15 16 17 18 last

Reageer Nieuw Topic
DoS porfavor
Reg. datum: 14 maart 2001

Ik heb al een tijdje een Wifi tafel-radio van Tangent, heerlijk ding, geweldig geluid!

Hoe is de geluidskwaliteit van de MusicPal? Kan ik het vergelijken met m'n Tangent? Kan ik me haast niet voorstellen... hebben jullie hem allemaal aan een versterker of active speakers hangen?

Reg. datum: 06 augustus 2002

quote:
Mr.Black schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 21:21:
Last.fm werkt niet meer op MusicPal :(
Had ik ook last van, op fw 1.57

Reg. datum: 31 augustus 2003

quote:
Zerveza schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 22:16:
Ik heb al een tijdje een Wifi tafel-radio van Tangent, heerlijk ding, geweldig geluid!

Hoe is de geluidskwaliteit van de MusicPal? Kan ik het vergelijken met m'n Tangent? Kan ik me haast niet voorstellen... hebben jullie hem allemaal aan een versterker of active speakers hangen?
De geluidskwaliteit van een MusicPal is k*t.
Dat is geen wonder met dat speakertje t.w.v. 1 euro:
http://i40.tinypic.com/2qwzwd5.jpg

Ik heb er een Visaton speakertje in gezet, dat helpt al wat, maar actieve speakers
zijn ernstig aan te bevelen. Heb je meteen stereogeluid.

DoS porfavor

mooi active speakertje erbij, een micropod oid... maar dan is het geen goedkope oplossing meer, en kan ik net zo goed een andere Tangent erbij kopen...

Wat is dat eigenlijk met last.fm? Luistert iedereen naar dit station ofzo?

Copyrights 2000-2008 © Jan Marten

Reg. datum: 07 december 2008

quote:
maartend schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 22:39:
[...]

Had ik ook last van, op fw 1.57
Ik had juist na de updat naar 1.57 dat ik last.fm kon beluisteren en na de update naar 1.58 dus niet meer :(

Waarom luister naar last.fm? Omdat je zo specifiek je muziekvoorkeur kan invoeren en beluisteren.

:)

Reg. datum: 06 augustus 2002

quote:
Thijsjan schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 23:29:
[...]

Ik had juist na de updat naar 1.57 dat ik last.fm kon beluisteren en na de update naar 1.58 dus niet meer :(
:)
Ik kon ook luisteren met 1.57, nu enkel niet meer en nog geen update gedaan

Maar nog even een vraagje erbij.
Ik heb hem ook gesteld in NAS0server topic, maar ik denk dat hij daar verkeerd staat.

Ik heb een musicpal en een synology 108j NAS. Hoe krijg ik de muziek op die NAS afgespeeld? Als ik in mijn Musicpal op Mediaserver druk krijg ik een bericht dat hij de server niet heeft gevonden.

maartend wijzigde dit bericht 17-01-2009 00:20 (33%)

Reg. datum: 18 januari 2009

Is het ook mogelijk om de output van een geluidskaart of mediaplayer / winamp te streamen naar de musicpal? Dit zodat ik op de laptop mp3's kan starten ipv op de musicpal.

Ik geloof dat het wel mogelijk is door zelf een shoutcast server te installeren edg, maar dat lijkt me vrij omslachtig en overdreven. Zou het misschien ook via upnp kunnen?

Iemand een idee?

Ja, die dingen worden ook wel speakers genoemd. Of desnoods een verlengkabel naar de versterker. Shoutcast is daar niet voor nodig, misschien Winamp. Leg eens uit waarom je dat zou willen en waarom je dan een Musicpal hebt gekocht?

Misschien gebruik maken van de remote-tools van Freecom? Staan op www.musicpal.info.

Hm, ik ben toch eens wat gaan ompielen en het is zeker mogelijk om middels een shoutcast-server muziek te streamen naar de Musicpal :) Klik hier voor een handige tutorial. Kort stappenplan:
• Installeer Winamp
• Installeer Shoutcast GUI-server
• Installeer de Shoutcast-DSP plugin voor Winamp
• Server instellen, plugin instellen (connect + bitrate)
• pls kopieren naar Musicpal

Easypeasy.
De DSP plugin kan volgens mij ook het rauwe geluid van de geluidskaart versturen maar dat heb ik nog niet getest verder.

jan-marten wijzigde dit bericht 19-01-2009 19:51 (47%)

Reg. datum: 04 februari 2007

Kan ik een rss feed zoals die van evers staat op hierop afspelen?

Hoi Jan-Marten, bedankt voor je antwoord.

Ik geloof ook dat shoutcast wel een oplossing is. Bovendien als je het lokaal draait, kun je de bitrate zonder problemen flink hoog zetten. M'n eigenlijke doel is om het geluid van m'n laptop wireless via de Musicpal naar m'n versterker te laten lopen. (niet dat ik hem daar speciaal voor gekocht heb hoor, de radio is top)

Dan kan ik met de laptop op schoot een mp3 via de installatie afspelen en dat zonder verlengsnoeren ;)

Ik heb er nog geen tijd voor gehad, maar ik zal het zeker gaan proberen. De remote tools kende ik nog niet, ook leuk, maar niet wat ik nodig heb.

Reg. datum: 23 oktober 2002

quote:
remons schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 23:41:
Hoi Jan-Marten, bedankt voor je antwoord.

Ik geloof ook dat shoutcast wel een oplossing is. Bovendien als je het lokaal draait, kun je de bitrate zonder problemen flink hoog zetten. M'n eigenlijke doel is om het geluid van m'n laptop wireless via de Musicpal naar m'n versterker te laten lopen. (niet dat ik hem daar speciaal voor gekocht heb hoor, de radio is top)

Dan kan ik met de laptop op schoot een mp3 via de installatie afspelen en dat zonder verlengsnoeren ;)

Ik heb er nog geen tijd voor gehad, maar ik zal het zeker gaan proberen. De remote tools kende ik nog niet, ook leuk, maar niet wat ik nodig heb.
Ik heb ooit gezocht naar allerlei hardware/software combinaties voor min of meer hetzelfde probleem. De hierboven geschetste aanpak lijkt me best werkbaar, maar (as a word of caution) de input-output lag bij willekeurig welke oplossing voor geluidskaart-over-wifi achtige oplossingen is echt flink (denk eerder in seconden dan in milliseconden). Voor MP3's denk ik geen probleem, maar denk niet dat je hier spelletjes mee kan gaan spelen of, misschien relevanter: een film mee wilt kijken.

quote:
onkl schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 09:49:
[...]

Ik heb ooit gezocht naar allerlei hardware/software combinaties voor min of meer hetzelfde probleem. De hierboven geschetste aanpak lijkt me best werkbaar, maar (as a word of caution) de input-output lag bij willekeurig welke oplossing voor geluidskaart-over-wifi achtige oplossingen is echt flink (denk eerder in seconden dan in milliseconden). Voor MP3's denk ik geen probleem, maar denk niet dat je hier spelletjes mee kan gaan spelen of, misschien relevanter: een film mee wilt kijken.
Die lag merkte ik zelf ook al. Dat komt natuurlijk ook door de buffers die gebruikt worden.
Mocht je toch films gaan kijken; als je de codec pack download kun je ook flink wat instellingen doen en als ik me niet vergis zou daar ook vertragingen in kunnen zitten (long-shot). In Winamp kun je trouwens wel de buffer-size instellen, iets wat soms echt noodzakelijk is als je verwegistan-zenders wilt ontvangen via een trage verbinding.

quote:
onkl schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 09:49:
[...]

Aan die vertraging had ik nog niet gedacht, wel een goeie. Logisch.. Ik was niet van plan het voor films of spellen te gebruiken, maar het is wel iets om rekening mee te houden. Daar is het niet echt geschikt voor.

En idd jan-marten, voor video kun je het beeld wel weer gelijk trekken met de audio, sommige players hebben hier ook functies voor.

Ik kan BNR niet meer ontvangen.
En ik denk niemand, via de Musicpal.
Ze hebben een playertje op hun website gezet met een java-scriptje ofzoiets.
Dat snapt de Musicpal niet.
Iemand een gouden tip?

Reg. datum: 14 januari 2000

quote:
twaeker schreef op zondag 25 januari 2009 @ 20:51:
Ik kan BNR niet meer ontvangen.
En ik denk niemand, via de Musicpal.
Ze hebben een playertje op hun website gezet met een java-scriptje ofzoiets.
Dat snapt de Musicpal niet.
Iemand een gouden tip?
Ik klik altijd rechts op de stream als het om Windows Mediaplayer gaat voor de eigenschappen. In dit geval gaat het om:
http://streams.kpnwebcast...amp;title=BNR+Nieuwsradio

Dat is een Windows Media stream en die moet gewoon werken.

Helsie wijzigde dit bericht 26-01-2009 00:15 (5%)

+1 Overgewaardeerd
Reg. datum: 14 september 1999

Ja, vanochtend bleef BNR bij mij ook op 5% hangen. Jammer dat ze dat nou weer moesten aanpassen.

En een persoonlijke Last.fm stream gaat ook niet meer werken. Ik las op het forum dat je tegenwoordig moet inloggen om je eigen stream te horen. Dat kan de MP natuurlijk niet. Met een developer API en bijbhorende key moeten de MP makers er wel iets mee kunnen doen, volgens het forum... maar daar zal wel weer wat tijd overheen gaan.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

quote:
Helsie schreef op maandag 26 januari 2009 @ 00:14:
[...]

Ik klik altijd rechts op de stream als het om Windows Mediaplayer gaat voor de eigenschappen. In dit geval gaat het om:
http://streams.kpnwebcast...amp;title=BNR+Nieuwsradio

Dat is een Windows Media stream en die moet gewoon werken.
Helemaal goed, hij doet het weer.
Bedankt! :)

I'm a Coach 4 All

quote:
job schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 15:52:
In elkgeval, wat mij opviel, is dat zijn musicpal al standaard een usb aansluiting heeft.
Productiedatum (voor wie het interessant vinden): 11 augustus 2008

edit: aan de doos is volgens mij niet af te zien of er wel/geen usb aansluiting op zit.
De doos geeft de achterkant nog steeds weer zonder aansluiting.
Iemand enig idee of het echt niet aan de doos te zien is?
( bijvoorbeeld omdat vanaf een bepaald serienummer er een USB in zit?)
Reg. datum: 12 januari 2001

Heeft iemand anders dat ie sinds een aantal weken TiestoWorld Radio niet meer kan ontvangen?

De url die ik heb is http://www.tiestoworld.eu/stream.asx en daarmee heeft ie het tijden gedaan.

Heb al van alles gegoogled/gezocht maar kan niet een andere vinden.

Heeft iemand een werkende url?

Voor leuk en niet nep thuiswerk: http://bit.ly/1DlUL

I'm a Coach 4 All

Vandaag ook maar een MusicPal besteld bij de Mediamarkt.
Met die actie van ex BTW nu voor 100 euro...

quote:
Coach4All schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 11:44:
Vandaag ook maar een MusicPal besteld bij de Mediamarkt.
Met die actie van ex BTW nu voor 100 euro...
Ze willen hier maar niet goedkoper worden.
In Engeland gaan ze voor zes tientjes over de toonbank.
(letterlijk, dan moet je 'm wel komen ophalen...)
http://www.currys.co.uk/

Reg. datum: 30 december 2004

quote:
twaeker schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 19:48:
[...]

Ze willen hier maar niet goedkoper worden.
In Engeland gaan ze voor zes tientjes over de toonbank.
(letterlijk, dan moet je 'm wel komen ophalen...)
http://www.currys.co.uk/
Damn, dat is wel goedkoop nu de euro bijna gelijk staat aan de Engelse pond. Maar ja, hoe zit het met de verzendkosten, want als je hem zelf moet komen halen zit je toch weer tegen de 100 euro aan...Iemand andere suggesties?

DoS porfavor

als er hier mensen creatief willen gaan worden en op zoek zijn naar critische massa... count me in!

Reg. datum: 10 oktober 2006

bij pc world uk was die 30 pond!!!

30 !!

Wii: 6962 - 0547 - 5885 - 0224 voeg toe!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 15 16 17 18 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: