Hoofdcategorieën
Topicacties

Freecom MusicPal Wifi Internet Radio + RSS Display

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 15 16 17 18 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 07 november 2007

Hier werkt de USB poort inmiddels ook. Vond wel het solderen een wat lastige klus. Extra menu item erbij en huplakee, mp3s vanaf USB stick. Heb ook nog mijn 2.5 inch externe HD geprobeerd, maar daar laat het apparaat het toch afweten. Raven22: welke externe speaker heb je erin gezet?

Reg. datum: 05 januari 2004

quote:
MaartenS schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 11:07:
Hier werkt de USB poort inmiddels ook. Vond wel het solderen een wat lastige klus. Extra menu item erbij en huplakee, mp3s vanaf USB stick. Heb ook nog mijn 2.5 inch externe HD geprobeerd, maar daar laat het apparaat het toch afweten. Raven22: welke externe speaker heb je erin gezet?
lees dit draadje maar effe: http://forum.freecompromo.com/viewtopic.php?t=2715 is te koop via conrad.nl voor 8,95

Reg. datum: 09 januari 2004

Hoe is de wifi antenne? Ik wil dit ding (uiteraard) in de slaapkamer gebruiken maar het wifi signaal is daar niet al te best. Tenminste browsen en downloaden op mijn notebook gaat wel prima maar daar zitten denk ik ook wat betere antennes in. Kabel trekken is geen optie.

Reg. datum: 31 maart 2008

quote:
Joe Presto schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 18:55:
[...]

Radio 1 (als je NOS radio 1 bedoelt) kan je via de vTuner service toevoegen aan je Musicpal, dat heb ik vandaag ook moeten doen voor mijn moeder. Het is mij alleen nog niet gelukt om BBC zenders te ontvangen helaas. Ik kan de zender aan WMP toevoegen en afluisteren, ik kan het in een playlist zetten, ik kan de playlist zien op de musicpal, maar BBC blijft onzichtbaar. Gek genoeg stond in een artikel van de Engelse krant 'the Times' dat je met 'PC software' wel naar de BBC kon luisteren. In ieder geval is het mij nog niet gelukt.
Probeer deze site eens. Misschien lukt het dan met de BBC.https://www.reciva.com/

quote:
Ik vind hem niet geweldig. Mijn MusicPal moet ik soms even ergens anders neerzetten om ontvangst te hebben. Mocht 'ie midden in de nacht de verbinding kwijtraken word je nog wel wakker, maar niet meer met je favoriete muziek. De wekker gebruikt dan een ingebouwd MP3tje van een kukelende haan.
Reg. datum: 31 juli 2001

Die wifi is nog niet alles inderdaad...
Bij mij gaat het apparaat aan wanneer ik de wektijd instel via de webpage aan en blijft dan ook aan. Ook verslikt hij zich af en toe in het signaal waardoor de muziek "blijft hangen".
Maar weer terug naar een draadje dus...

edit: En verder wacht ik de volgende f/w update wel af..

benedictuz wijzigde dit bericht 06-04-2008 13:44 (9%)

Reg. datum: 02 april 2008

Ik heb het volgende probleem,
Snooze knop werkt goed, als ik s`ochtends gewekt wordt druk ik de linker ronde knop in en gaat de snooze tijd lopen waardoor ik vanzelf weer opnieuw gewekt wordt. d:)b
Maar nu wil ik graag dat de radio stopt met z`n snooze functie welke knop moet ik dan indrukken???

Krijg het alleen voor elkaar door de snooze tijd te activeren met de linker ronde knop en dan binnen de snooze-tijd de speler aan te zetten en daarna weer uit te zetten.
Dan heb ik de snooze timer de nek om kunnen draaien. :? of is hier ook een snellere manier voor, met 1 druk op de knop. (heb s`ochtends niet zoveel tijd om eerst aan te zetten en daarna weer uit, veel te veel gedoe. 8)7 )

En nu we toch bezig zijn, de 5 wek mogelijkheden in de nieuwe firmware, kun je instellen b.v. op werkdagen of 1 keer, enz.
Maar ik mis eigenlijk een keuze weekend b.v. zaterdag & of zondag zodat je er een week schema in kan stellen!!!!
Mischien mensen die hier een oplossing voor hebben gevonden???

Reg. datum: 10 augustus 2000

quote:
Musicpal82 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 16:08:
..Maar nu wil ik graag dat de radio stopt met z`n snooze functie welke knop moet ik dan indrukken???
Volgens mij zag ik vanochtend toen ik de display bekeek tijdens 't snoozen, dat je de snooze kunt uitschakelen door op één van de kleine knoppen (menu/fav) te drukken.

Reg. datum: 29 juni 2000

quote:
benedictuz schreef op maandag 31 maart 2008 @ 18:23:
Die wifi is nog niet alles inderdaad...
Bij mij gaat het apparaat aan wanneer ik de wektijd instel via de webpage aan en blijft dan ook aan. Ook verslikt hij zich af en toe in het signaal waardoor de muziek "blijft hangen".
Maar weer terug naar een draadje dus...
Of je soldeert die USB poort eraan en koppelt een USB-wifi stick eraan...

quote:
Fly-guy schreef op woensdag 02 april 2008 @ 16:28:
Of je soldeert die USB poort eraan en koppelt een USB-wifi stick eraan...
Ik denk dat niet iedereen die zo'n apparaat koopt zich geroepen voelt om er een gloeiende pook in te steken. Ik in ieder geval niet ;)
Reg. datum: 14 januari 2000

Vandaag ook de MusicPal gekocht. Bevalt prima :)
Solderen is niet aan mij besteed ;), maar verder ga ik hem wel zoveel mogelijk gebruiken (als wekker, rss lezer, html lezer, perfect!). Verder speelt ie tot nu toe alle Windows Media streams perfect af en lijkt de buffering erg snel te gaan. Enige nadeeltje tot nu toe is een kleine verstoring van het geluid bij het gebruik van de webinterface.
Voor de volledigheid: Heb gelijk firmware 1.47 erop gezet en gebruik de MusicPal via WLAN met een hidden SSID en WPA-encryptie.

Reg. datum: 10 juni 2003

Voor de mensen die ook een USB connector willen solderen, maar die er nog geen hebben of er niet de hoofdprijs voor (bijv. Conrad) willen betalen. Ik kan deze jullie versturen voor een gering bedrag.

Laten we zeggen 75ct voor de connector en de standaard 44ct tnt verzendkosten.

Stuur maar een pm wanneer je interesse hebt.

quote:
Klaaz Vaak schreef op woensdag 09 april 2008 @ 13:33:
Stuur maar een pm wanneer je interesse hebt.
Zou graag willen, maar het lukt niet ;)

Reg. datum: 10 juni 2003

quote:
Fly-guy schreef op woensdag 09 april 2008 @ 14:02:
[...]
Zou graag willen, maar het lukt niet ;)
Ik dacht dat GoT dat wel zou ondersteunen. Dat hou ik allemaal niet meer bij hoor.

Mailen dan maar? s*a*n*d*e*r*_@_*d*l*x*.*n*l *en_ verwijderen.

quote:
Klaaz Vaak schreef op woensdag 09 april 2008 @ 14:40:
[...]

Ik dacht dat GoT dat wel zou ondersteunen. Dat hou ik allemaal niet meer bij hoor.

Mailen dan maar? s*a*n*d*e*r*_@_*d*l*x*.*n*l *en_ verwijderen.
Done...

Dit apparaatje staat hier ondertussen ook al bij me en ik ben er razend-enthousiast over! Het enige wat ik een beetje mis is het organiseren van de favoriete streams. Wanneer je via vTuner gaat toevoegen uit de lijst, dan kan je er een map aan koppelen. Datzelfde zou ik ook willen kunnen met streams die handmatig intikt op de webinterface van de MusicPal zelf.
Op die manier zou ik de stations makkelijk kunnen sorteren per muziekgenre terwijl ze nu allemaal kriskrak door elkaar staan (zelfs niet in alfabetische volgorde |:( ).

Misschien kijk ik er over... Iemand die mogelijkheid al ergens ontdekt?

Finepix S9500 - Metz 36C2 - Sto-Fen Omnibounce - Sandisk CF 2GB - Hyperdrive HD80

Wie slingert mee?
Reg. datum: 21 april 2004

We hebben dit apparaat vrijdag gekregen. Wat een super ding !
Mijn vriendin luistert graag skyradio en deze was nog niet in de lijst te vinden. Maar na het updaten van de Firmware stond deze er wel bij. Super simpel !

Net even ook een mailtje gestuurd voor de usb aansluiting.
Is er ergens ook een beschrijving hoe ik deze erop moet solderen?

Edit:
Al gevonden :)
quote:
However, even if you are not interested in kernel hacking, making this hardware independent of Freecom's firmware, obtaining mass storage support for the MusicPal is simple: You just have to know which way around one holds a soldering-iron, buy a standard USB socket (e.g. from Conrad, 743941), open the device and mount that socket. Then check if the 5-pin connector between the two PCBs is properly soldered and fix it if not. See http://www.donar.com/musicpal/ for what you can expect inside the Pal.
Laatste firmware versie:

Changelog MusicPal Firmware 1.47
Release Date: 07 April 2008
BUGFIXES:
* clock font 7 fixed
* upnp server random play working
* weather.com working again
* browse by letter working on Windows Media Connect
CHANGES:
* device name can contain special chars
* more wma stations supported

Pallas wijzigde dit bericht 18-05-2008 12:28 (98%)

www.deapen.nl Im a Monkey

What can I do you for ?
Reg. datum: 29 mei 2002

quote:
pjeutr schreef op woensdag 21 november 2007 @ 12:25:
- NAS Device: UPnP compatible hardware (UPnP Server)
Ik heb een 'Conceptronic CHD3NET Network Harddisk' met een media server die omschreven wordt als 'XBOX 360 Media Server' (verder geen info) ... zou dat werken ??
Streamen vanaf PC met WMP11 is wel leuk, maar vanaf NAS zou nog mooier zijn.

EDIT: hoe ziet de display eruit als hij gewoon de tijd laat zien ? is dat een beetje leesbaar met halfdichte ogen midden in de nacht ?

Goner wijzigde dit bericht 18-05-2008 19:36 (14%)

AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 4400+ / 2 Gb Kingston DDR2-SDRAM PC2-5300 (333 MHz) / XFX GeForce 8600GT 256MB DDR3 XXX / XP Pro SP3

+1 Overgewaardeerd
Reg. datum: 14 september 1999

Display is 's nachts goed te zien. De letters van de tijd zijn dan flink groot. Heb hem zelf ook op mn nachtkastje staan en dat werkt prima!

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Wie slingert mee?
Reg. datum: 21 april 2004

Zo gisteren de usb connector gesoldeerd. Dit weekend even kijken wat er allemaal mee kan.

Hier staat een kleine wiki helft is wel in het duits.

http://www.mydssd.de/musicpal/doku.php

daar staat wat meer info over de laatste patch 1.47

http://www.mydssd.de/musicpal/doku.php?id=my_musicpal:new147

www.deapen.nl Im a Monkey

1 Omhoog

Ik heb dit apparaatje ook al even op het oog, maar ik zoek eigenlijk een player die overal in het bereik van mijn wifi muziek speelt, mp3 in inet radio, zonder stekker in de buurt. Heeft dit apparaatje een voeding nodig of bevat hij ook een accu of batterijen, dat kan ik nergens vinden? En wat is er anders voor alternatief?

Webby_143 wijzigde dit bericht 29-06-2008 02:25 (6%)

:: Game Over ::

Reg. datum: 02 juni 2004

quote:
Webby_143 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 02:24:
Ik heb dit apparaatje ook al even op het oog, maar ik zoek eigenlijk een player die overal in het bereik van mijn wifi muziek speelt, mp3 in inet radio, zonder stekker in de buurt. Heeft dit apparaatje een voeding nodig of bevat hij ook een accu of batterijen, dat kan ik nergens vinden? En wat is er anders voor alternatief?
HIj heeft een voeding, geen batterijen.

Reg. datum: 02 juni 2004

Is er trouwens een manier om ASX streams werkend te krijgen op de Musicpal?

Reg. datum: 14 januari 2000

quote:
Werewolf336 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 21:52:
Is er trouwens een manier om ASX streams werkend te krijgen op de Musicpal?
Ik kan me vergissen, maar dat zijn toch gewoon mediaplayer streams? Werken vlgs mij gewoon bij mij.

Reg. datum: 17 oktober 2005

Ik heb er ook een USB Connector gesoldeerd, ideaal!

Wekrt perfect!
10 minuten werk.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 15 16 17 18 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: