Hoofdcategorieën
Topicacties

Freecom MusicPal Wifi Internet Radio + RSS Display

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 15 16 17 18 last

Reageer Nieuw Topic
What did u say about my mama?
Reg. datum: 25 december 2003

quote:
Fly-guy schreef op woensdag 26 december 2007 @ 09:13:
[...]

Is het niet dat de BBC .asx streams gebruikt (wat de musicpal niet ondersteunt?)
Ik dacht ook dat het niet kon, maar volgens the Times kan het wel... Ik snap alleen niet hoe.

"Other annoying quirks include the fact that BBC stations must initially be programmed in via PC software."
Artikel

edit:
Hier een link naar een post op een ander forum, waar een aantal Nederlandse .asx streams op shoutcast te krijgen zijn: CLICK

Joe Presto wijzigde dit bericht 26-12-2007 12:52 (18%)

Reg. datum: 11 december 2006

quote:
Fly-guy schreef op woensdag 19 december 2007 @ 14:56:
En als er toch vragen gesteld worden, meteen 1 van mij voor de weinige bezitters op dit forum, werkt de musicpal ook met een netwerk harde schijf/mediaplayer (ik bedoel bijvoorbeeld de MP350 van freecom zelf)?
Ik zit met dezelfde vraag... heeft iemand dit misschien werkend?
En dan natuurlijk: hoe? :-)

Reg. datum: 29 juni 2000

quote:
erict21 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 22:15:
[...]

Ik zit met dezelfde vraag... heeft iemand dit misschien werkend?
En dan natuurlijk: hoe? :-)
Heb die vraag ook in het MP-35(0) topic gesteld en kreeg het volgende antwoord:
quote:
Caveman schreef op maandag 24 december 2007 @ 14:09:
[...]
Nee, dat gaat niet werken.
Om de mp3 te "streamen" of delen zal de MP een servertje moeten draaien en dat doet ie dus niet. Zelfs bij de gemodde firmware hebben ze dat (nog) niet.

Manisch positief
Reg. datum: 09 oktober 2006

Ik heb ook sinds vandaag de musicpal. Muziekkwaliteit via speaker valt me nog lang niet tegen, Enigste nadeel is dat met een beetje bass, vooral met stemmen (pratende radio-jocks) het apparaat trilt wat een minder mooi bijgeluid meegeeft. Mischien wat mee te maken dat het geluid op 75% staat en de bass boost aanstaat.

Verder topapparaat, webinterface is ook fantastisch en hij ziet er veel mooier uit dan op de foto's vind ik :)

Morgenochtend maar eens zien of ik prettig wakker wordt van de wekker.

Oost west, 127.0.0.1 best!

Reg. datum: 08 december 2007

Prachtig toestel en lekker simpel en toch veel mogelijkheden. Iedereen is zijn eigen muziek aan het opzoeken.

Reg. datum: 02 maart 2008

Er is een nieuwe firmwareversie, 1.46
Overzicht wijzigingen:

Versie 1.46 Build:Feb 29 2008 10:25:54 #386

Change log:
• Hidden SSID ondersteuning
• WMA stream ondersteuning

Overige wijzigingen:

Speelt nu
Volume instelbaar via Web interface

Alarm
5 verschillende alarmeringen in te stellen

Klok
Datum tijd instellen
Uitgebreide mogelijkheden voor synchronisatie (update interval elk uur, elke dag of elke week
Handmatig in stellen

Bij RSS feeds een lijst van 6 door Freecom aanbevolen feeds

WLAN accesspoint
Mogelijkheid opgeven onzichtbaar SSID

Extra’s instellingen
In het hoofdmenu van de Musicpal is een “Extra’s” menu aanwezig
RSS varianten weergeven (keuze tussen verschillende RSS feeds)
HTML Browser (simpele webbrowser)
Weer (temperaturen weergave)
Aandelenkoersen weergeven
Wereldklok weergeven

Geluid
Speel modus (herhaal/willekeurig)
Line-out versterking

Scherm
Helderheid bij gebruik sleeptimer

Administratie
Configuratie te herstellen naar fabrieksinstellingen of opgeslagen configuratie

Reg. datum: 14 januari 2000

Ik heb zelf niet zo'n apparaat, maar heb het op mijn 'verlanglijstje' (daarom volg ik dit topic). :)

Het ziet er in elk geval wel uit als een flinke lijst mooie verbeteringen... Neemt dit nou de laatste minpunten weg?

Reg. datum: 05 januari 2004

quote:
Helsie schreef op zondag 02 maart 2008 @ 13:09:
Ik heb zelf niet zo'n apparaat, maar heb het op mijn 'verlanglijstje' (daarom volg ik dit topic). :)

Het ziet er in elk geval wel uit als een flinke lijst mooie verbeteringen... Neemt dit nou de laatste minpunten weg?
Jazeker, ook speelt de musicpal nu de tracks in de juiste volgorde ipv alfabetisch.

Reg. datum: 15 april 2000

weet iemand of er met die nieuwe firmware een snooze functie op zit ?

kun je dat ding net als een gewone wekke handmatig op een wektijd instellen voor bijvoorbeeld de volgende dag of kan dat alleen via de webinterface ?

en weet iemand wat die 5 nieuwe wekfuncties specifiek inhouden ?

greetz

basix wijzigde dit bericht 05-03-2008 08:18 (12%)

quote:
basix schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 08:17:
weet iemand of er met die nieuwe firmware een snooze functie op zit ?

kun je dat ding net als een gewone wekke handmatig op een wektijd instellen voor bijvoorbeeld de volgende dag of kan dat alleen via de webinterface ?

en weet iemand wat die 5 nieuwe wekfuncties specifiek inhouden ?

greetz
- ik dacht geen snooze
- ja
- je kunt 5 verschillende wektijden instellen

Het valt mij op dat het volume van het alarm een stuk zachter is geworden, het is nog steeds 30% maar het klinkt zachter.
Op zich is dit prima want ook 5% klinkt nu zachter en dat vond ik bij inslaap vallen toch nog wel eens te hard.
Kan het alarmvolume ergens ingesteld worden?

Reg. datum: 26 december 2003

Leuke combi: PCM jaarabonnement + Freecom MusicPal voor ¤114,50 (incl. vzk). :)

Reg. datum: 20 september 2007

quote:
raven22 schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 12:42:
[...]

- ik dacht geen snooze
- ja
- je kunt 5 verschillende wektijden instellen
Ik kwam erachter dat als de musicpal 's morgens begint te spelen, en ik druk de linker draaiknop in om hem uit te zetten, hij na 10 minuten weer aanspringt. Lijkt me dus een snoozefunctie?

Kan er echter nergens iets over terugvinden.

Dat klopt van die snooze, daar was ik inmiddels ook achter.
De romupdate heb ik inmiddels ook gedaan. Kan er weinig schokkends aan ontdekken. Veel nieuwe features waar ik eigenlijk niet op zat te wachten.

dat is goed nieuws...ik sta eigenlijk op het punt om dat ding te kopen en hem voornamelijk als wekker te gaan gebruiken, maar als er geen snooze functie op zit dan is de belangrijkste functie voor mij niet meer van toepassing...

kan je wektijden ook via de knoppen instellen of alleen via de webinterface ?

Reg. datum: 02 maart 2008

[
kan je wektijden ook via de knoppen instellen of alleen via de webinterface ?
[/quote]

kan allebei, je kunt ook 5 wektijden instellen en bij iedere wektijd aangeven of het eenmalig of op weekdagen is, best wel handig

Reg. datum: 16 maart 2001

Betekent het nu dat met deze update ook BNR - nieuwsradio beluisterd kan worden?

Ik moest even spieken, maar die staat nu in de lijst. Hij deed het nu bij mij even niet, maar dat is weleens meer als je de eerste keer een stream selecteert. Zal hem later nog eens proberen.
Manisch positief
Reg. datum: 09 oktober 2006

quote:
rtw2001 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 18:03:
Betekent het nu dat met deze update ook BNR - nieuwsradio beluisterd kan worden?
bnr staat ook hier in de lijst standaard, heb ff snel voor je gekeken. krijg hier de melding dat hij 'niet kan spelen'
... mischien dat er ergens een andere wel werkende streamlink is op internet? Zo ja, geef maar dan test ik m wel even.

Oost west, 127.0.0.1 best!

Reg. datum: 16 maart 2001

quote:
geerttttt schreef op zondag 16 maart 2008 @ 21:45:
[...]

bnr staat ook hier in de lijst standaard, heb ff snel voor je gekeken. krijg hier de melding dat hij 'niet kan spelen'
... mischien dat er ergens een andere wel werkende streamlink is op internet? Zo ja, geef maar dan test ik m wel even.
Dit is de stream die op de bnr-site zelf staat.

http://streams.kpnwebcast...amp;title=BNR+Nieuwsradio

Afgelopen vrijdag de Musicpal gekocht.

Wat een heerlijk apparaat. Alles werkt zoals het moet werken en de bediening is nog vlot ook. Display is goed af te lezen en de muziek kwaliteit is voor een mono speaker helemaal nietzo slecht.

Ontvangst is goed en verbinden naar de meeste zenders gaat snel. Extra functies als rss/weer etc is leuk, echter moet je dat ook kunnen als de radio uit staat (kan nu niet, daarvoor moet je hem "aan" laten staan zeg maar).

Hopelijk komt er ook nog aac+ ondersteuning aangezien steeds meer radiozenders hierop overschakelen....

Al met al voor het geld een leuke wekkerradio met internetstreams ipv mijn oude FM wekkerradio van 20 jaar oud ;)

basix wijzigde dit bericht 17-03-2008 11:13 (8%)

Reg. datum: 23 september 2001

Heeft iemand ervaring met het afspelen van Classic FM? Misschien niet de populairste zender maar voor mij een wens wanneer ik een MusicPal koop.

Op een forum lees ik dat het zeer makkelijk is om de USB poort die inwendig aanwezig is te aktiveren. Hiermee kunnen dus ook usb sticks gebruikt worden.
http://forum.freecompromo.com/viewtopic.php?t=4905

en voor de echte freaks staat er ook een manier om telnet te activeren:
http://www.mydssd.de/musicpal/doku.php

Succes

quote:
RobinStn schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 16:26:
Heeft iemand ervaring met het afspelen van Classic FM? Misschien niet de populairste zender maar voor mij een wens wanneer ik een MusicPal koop.
ClassicFM doet het ok, voer de volgende link in:

http://217.196.35.29:80/mp3/classicfm

quote:
raven22 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 09:20:
Op een forum lees ik dat het zeer makkelijk is om de USB poort die inwendig aanwezig is te aktiveren. Hiermee kunnen dus ook usb sticks gebruikt worden.
http://forum.freecompromo.com/viewtopic.php?t=4905
Ondertussen heb ik de USB poort geactiveerd, gaat heel simpel, alleen een usb aansluit busje in de al aanwezige slot solderen, usb stick met muziek erin en klaar is kees. Er verschijnt vanzelf een nieuw menu item genaamd usb device. De muziek die op de stick staat wordt direct herkend.

Ook heb ik een andere luidspreker erin gedaan, dit geeft vooral bij hogere volumes een strakker geluid, minder vervorming.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 15 16 17 18 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: