|AMD 64 3000+|MSI K8N Neo-Platinum|2048 MB 400 Mhz Transcend|Club3D 7800GS AGP|Creative Xi-Fi XtremeMusic|Samsung SH-S162L|Logitech Z-5500D/diNovo Media Desktop|Telfort Internet|SonyEricsson W890i|Ceramic White Sony PSP|MSI S270 MT-37 100 GB|
Reg. datum: 10 februari 2004
http://coreplayer.com/content/view/31/44/
Maar zal nog eventjes duren: http://www.corecodec.com/forums/index.php?topic=570.0
Volgens mij zijn zij ook de makers van TCPMP.
Dus daar is een beetje m'n hoop op gevestigd....
Reg. datum: 09 december 2006
Al het andere stream ik op dit moment via mn Pinnacle showcenter 200 (1080i) vanaf een qnap ts-101 NAS maar omdat geen van beide MKVs streamed (of HD divx for that matter) zit ik al een tijdje over mn toetsenbord te kwijlen voor een TViX M-5100SH Multimedia Center (te vinden op Pricewatch, de link die ik heb werkt niet rechtstreeks) maar dat ding speelt dus echt bijna alles, inclusief MKV's (mits de codec gesupport word, maar hij leest ze iig) en wordt regelmatig geupdate met nieuwe codecs.
Persoonlijk ben ik van mening dat een dergelijk standalone streaming apparaatje de beste oplossing is, zelfs al ondersteunt tie niet alle codecs die je zou willen. Het gemak *en* de beeld kwaliteit kan menig htpc (of look-a-like) oplossing een puntje aan zuigen ... been there done that
En de relate met Mac OS X is...quote:InflatableMouse schreef op maandag 26 november 2007 @ 21:57:
Ik speel al een tijdje 1080p via mn xbox360 met Vista Mediacenter extender er achter. Met Mediacenter XP kon ik ook TS streamen maar ik heb nog geen zin gehad om dat op VIsta te
<knip>
... been there done that
Q wijzigde dit bericht 26-11-2007 22:32 (58%)
Loenatik + Linux = Loenix © Q || Blog - Mac - Linux - RAID - other ||
That's a negative afaikquote:ck2000nl schreef op maandag 26 november 2007 @ 11:22:
Gebruikt PowerDVD of MP Classis dan wel meerdere cores??
Anders beperk je jezelf even zwaar met een extender (nog meer dan met de crappy mediaplayers die te verkrijgen zijn voor OS X). Als je dan toch een MC-bak heb staan, gebruik die dan. Je kunt mij niet wijsmaken dat een degelijke videokaart slecht beeld produceert.
CoreAVC Pro heeft SMP support (tot 4 cores). Met Mediaplayer Classic en elke andere mediaplayer die gebruik maakt van DirectShow kun je deze codec gebruiken.
Maar als je een UVD hebt is dat allemaal niet boeiend meer (dan gebruik je de PowerDVD DirectShow codec in welke player je ook wilt).
Jungian wijzigde dit bericht 26-11-2007 22:59 (47%)
Last.fm | "I don't care who uses what, as long as they're not coming to me for tech support"
Reg. datum: 23 juni 2003
Over 7 weken een aankondiging. Ben benieuwd.quote:F-X schreef op maandag 26 november 2007 @ 11:25:
Maar zal nog eventjes duren: http://www.corecodec.com/forums/index.php?topic=570.0
Volgens mij zijn zij ook de makers van TCPMP.
Dus daar is een beetje m'n hoop op gevestigd....
Ik vind dat erg vaag. Ik heb wel eens, omdat ik het F9 gevoel wilde ervaren, een aantal HD1080p filmpjes van de apple trailer site getrokken. Drie of vier gelijktijdig afgespeelt in expose stand en echt geen enkel probleem. Een enkele speelt gewoon keurig fullscreen af.quote:bmwmaster schreef op zondag 18 november 2007 @ 16:31:
Ik gebruik nu voor het afspelen van HD content VLC media player, maar op me MBP slaat me CPU dan gauw uit naar 80%, met andere woorden het is nog veeels te buggy, want een C2D 2,2Ghz moet dit zeker meer dan soepel af kunnen spelen, aangezien ik nu soms zelfs een hickup heb !
wat gebruik jij dus als HD speler ? 720 of 1080p .
Dat was met quicktime+perian op een iMac24" met een iets mindere proc en de helft aan geheugen.
Religion has no place in public schools the way facts have no place in organized religion
Da's iets te snel door de bocht.Je hebt 1080p en jeb hebt 1080p. Een 1080p mov bestandje is wat makkelijker af te spelen dan een 1080p x264 mkv bestand.quote:mark platvoet schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 14:22:
[...]
Ik vind dat erg vaag. Ik heb wel eens, omdat ik het F9 gevoel wilde ervaren, een aantal HD1080p filmpjes van de apple trailer site getrokken. Drie of vier gelijktijdig afgespeelt in expose stand en echt geen enkel probleem. Een enkele speelt gewoon keurig fullscreen af.
Dat was met quicktime+perian op een iMac24" met een iets mindere proc en de helft aan geheugen.
mn mac mini staat direct op mn tv aangesloten via dvi>hdmi maar ik kan me nog herrinneren dat ik in het begin wel problemen had met HD maar volgens mij gebeurde dat als ik de resolutie op 1024x768 instelde of op SD tv resolutie.. nu draait ie op native 720p (1280x720) en heb ik nooit problemen meer. (op 1 slechte mkv na ooit)
XBOX 360 Gamertag P4 3.73GHz EE 1024FSB | 3Gb sd2-ddr | Ati x850 | Audigy II | Raid 0 RIP! Nu 3x 250Gb non raid | Wacom Intuos III A5 Wide - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
Dat is dan vast geen 1080p wat je afspeelt?quote:dadj schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 10:36:
ik heb hier nooit problemen met afspelen van HD materiaal en ik heb alleen een mac mini en een macbook.
720p is hier ook geen probleem voor mijn MacBook (1e gen. 2GHz) en VLC. Maar met 1080p x264 mkv'tjes is het kansloos, dat hapert als een gek (ook met de nieuwste VLC versie d). Alleen m'n Mac Pro speelt het allemaal soepel af, dankzij waarschijnlijk z'n brute kracht. Alleen ga ik echt niet m'n Mac Pro telkens de trap op en af slepen om een 1080p op mijn TV te zien
Voor bootcamp heb ik weer te weinig ruimte op m'n MB HDD, anders zou ik dat eens proberen. In ieder geval extreem vervelend dat er geen fatsoenlijke afspeelsoftware is voor OS X.
Wat te klagen? Je mag me er altijd via mail of MSN op doorzagen :P
specs e.d.
ltns abbadon,quote:Abbadon schreef op zondag 16 december 2007 @ 11:41:
[...]
Dat is dan vast geen 1080p wat je afspeelt?
720p is hier ook geen probleem voor mijn MacBook (1e gen. 2GHz) en VLC. Maar met 1080p x264 mkv'tjes is het kansloos, dat hapert als een gek (ook met de nieuwste VLC versie d). Alleen m'n Mac Pro speelt het allemaal soepel af, dankzij waarschijnlijk z'n brute kracht. Alleen ga ik echt niet m'n Mac Pro telkens de trap op en af slepen om een 1080p op mijn TV te zien![]()
Voor bootcamp heb ik weer te weinig ruimte op m'n MB HDD, anders zou ik dat eens proberen. In ieder geval extreem vervelend dat er geen fatsoenlijke afspeelsoftware is voor OS X.
grootste deel is idd 720p maar download regelmatig 1080p trailers in quicktime of.ts en dat gaat prima hoor.. mn macbook hangt trouwens aan een 24" ws lcd en speelt alles echt prima af op native res.. apart..wat voor aansluiting gebruik je dan?
vlc gebruik ik eigenlijk steeds minder..
XBOX 360 Gamertag P4 3.73GHz EE 1024FSB | 3Gb sd2-ddr | Ati x850 | Audigy II | Raid 0 RIP! Nu 3x 250Gb non raid | Wacom Intuos III A5 Wide - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
de mac mini pakt heel veel in 1080p maar dus niet als het .x264 .mkvs zijn. Die trailers van Apple zijn niet zo moeilijk af te spelen nee. De Mac Mini kan 40 mbps mpegjs ook zonder moeite weergeven maar met een 10 mbps mkv die die moet omrekenen, nee, dat gaat niet.quote:dadj schreef op zondag 16 december 2007 @ 12:33:
[...]
ltns abbadon,
grootste deel is idd 720p maar download regelmatig 1080p trailers in quicktime of.ts en dat gaat prima hoor.. mn macbook hangt trouwens aan een 24" ws lcd en speelt alles echt prima af op native res.. apart..wat voor aansluiting gebruik je dan?
vlc gebruik ik eigenlijk steeds minder..
Nu is 720p voldoende voor m'n TV qua resolutie maar veel films zijn er gewoon alleen in 1080 te krijgen i.p.v. 720. Ik ben dan ook een simpele HTPC aan het overwegen (hoef ik ook niets steeds m'n MacBook aan te sluiten).
Wat te klagen? Je mag me er altijd via mail of MSN op doorzagen :P
specs e.d.
Reg. datum: 17 december 2007
Ik heb ook hetzelfde probleem bij leopard, alleen werkte het bij mij onder windows vista perfect ( macbook pro 2.4 ghz en geforce8600gt 256mb). Het probleem bij leopard is dat er geen goede programma/codec is. Onder vista gebruikte ik media player classic en de x264codec van powerdvd, welke hardware acceleration ondersteunt. Een ander alternatief was coreavc, die had weliswaar geen hw acc maar is wel een hele snelle software decoder. Onder leopard is geen van beide mogelijk en kan je alleen vlc of perian gebruiken, beide kunnen geen 40 mbit 1080p mkv's zonder haperen afspelen.quote:Abbadon schreef op zondag 16 december 2007 @ 12:53:
Ik gebruik een DVI-HDMI aansluiting tussen MacBook en plasma TV (maar ook op eigen scherm is het effect hetzelfde). 1080p Quicktime trailers afspelen is ook geen issue, het zijn de x264 mkv's die moeilijk doen.
Nu is 720p voldoende voor m'n TV qua resolutie maar veel films zijn er gewoon alleen in 1080 te krijgen i.p.v. 720. Ik ben dan ook een simpele HTPC aan het overwegen (hoef ik ook niets steeds m'n MacBook aan te sluiten).
Een misvatting bij veel mensen is dat wanneer men een 1080p filmpje van de applesite kan afspelen je alles zou kunnen afspelen. Dat is zeker niet zo! Die filmpjes hebben vaak een lagere bitrate en een mindere compressie. Ook zouden 720p mkv bestanden een gouden standaard zijn, maar besef wel dat 1080p meer dan tweemaal zoveel pixels heeft. Ikzelf gebruik een 1080p mkv van de vogelscene van planet earth (40mbit/sec) om te testen. Tot nu is het afspelen zonder happeren alleen onder vista, met bootcamp, gelukt
Reg. datum: 10 oktober 2006
aka "the worlds fastest h264 software video decoder" -met dual core support .....YEEEY
Wii: 6962 - 0547 - 5885 - 0224 voeg toe!
PSN: zAo82
Reg. datum: 07 oktober 2003
MBP 2.2
Toch jammer dat dit dan weer zo'n uitgebreide, onoverzichtelijke interface moet hebben...quote:zAo schreef op maandag 18 februari 2008 @ 22:13:
Sinds vandaag is ffmpeg in OSXBMC SMP! Een Mac Mini 2.0 Ghz kan vrijwel elk stukje 1080p x264 afspelen! Nog een paar weken en het is een zeer volwassen media center/player.
Ik gebruik veel Front Row.
Eventueel wil ik nog wel eens VLC of MPlayer gebruiken. Jammer dat je daar nog niet alle 1080p MKV bestanden op kan afspelen...
iMac, 24", 2.4GHz Intel C2D, 3GB RAM | MacBook Pro, 15", 2.33GHz Intel C2D, 3GB RAM
Reg. datum: 20 januari 2004
Dat is echt goeie zaak.quote:zAo schreef op maandag 18 februari 2008 @ 22:13:
Sinds vandaag is ffmpeg in OSXBMC SMP! Een Mac Mini 2.0 Ghz kan vrijwel elk stukje 1080p x264 afspelen! Nog een paar weken en het is een zeer volwassen media center/player.
Ik heb op dit moment XBMC op ubuntu draaien, maar een mooie mac mini naast de tv staat toch beter ipv zo grote logge pc.
Er bestaat een skin die gebaseerd is op frontrow, genaamd xtv. En de developers zijn nog bezig met het ontwikkelen voor de ondersteuning van de Apple Remote. Dus dat wordt binnenkort m'n xbox wegdoen en een mac mini kopenquote:eriktiekstra schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 12:51:
[...]
Toch jammer dat dit dan weer zo'n uitgebreide, onoverzichtelijke interface moet hebben...
Ik gebruik veel Front Row.
Eventueel wil ik nog wel eens VLC of MPlayer gebruiken. Jammer dat je daar nog niet alle 1080p MKV bestanden op kan afspelen...
Inderdaad, als OSXBMC volledig uit ontwikkeld is kan het zeer goed op een mini draaien. De xTV skin maakt het trouwens helemaal afquote:davidgilmour schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 10:08:
Inderdaad gecheckt en ik kan een 1080p filmpje dat niet afspeelbaar is in VLC wel afspelen in OSXBMC! Op een 1.83 Core Duo, echt knap. Die Mac Mini is de perfecte computer, stil, snel, compact en over een paar weken is het de ultieme mediabox. En die gasten van CoreAVC kunnen naar hun centen fluiten, want dit is gratis
Hopen dat ze snel met een 'analoge audio uit' want op dit moment krijg ik nog geen geluid uit mn Macbook Pro bij het afspelen van een x264 mkv.
Apple Macbook Pro C2D 2.4Ghz - 2GB RAM - 200GB HD - 8600GT 256MB RAM - 23 inch Apple Cinema HD Display - Iphone3G Black 16GB