De officiële tweakers.net OC bitch
GPU-Overclock contest HD2600PRO
Pagina: 1 2 3 4 ... 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 last
Reageer Nieuw Topic* framaster zijn kaart ligt nu te huilen op de rand van Framaster zijn bureau.
Is het mogelijk om van de 2 soldeerpunten draadjes naar de potmeter te laten lopen of moet persee dat "zwarte ding met 223 erop" erop zitten
framaster wijzigde dit bericht 11-12-2007 20:34 (52%)
Core2Duo Rig: C2D E8500 @ 4.0 | P5B Deluxe | 4GB OCZ | Zotac 8800GT |
De weerstand waar de Vgpu mod op moet heeft ie eraf gesoldeerd, maar de "contactpunten" op het pcb zitten er nog wel, dan is daar toch gewoon een VR overheen solderen, nadat je de weerstand van de originele weerstand hebt gemeten?
Tup Tup Tup Focking Hard
Dood en huilen? Meestal wórdt er gehuild om de dode, en niet door de dode zelfquote:framaster schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 20:15:
Kaart dood 0.8 v op de core en dat zwarte dingetje met 223 erop is eraf oftewel ik denk dat ik er uit lig
* framaster zijn kaart ligt nu te huilen op de rand van Framaster zijn bureau.
Is het mogelijk om van de 2 soldeerpunten draadjes naar de potmeter te laten lopen of moet persee dat "zwarte ding met 223 erop" erop zitten
Kom op bikkel, je kan voltmods dan kan je dit ook. Succes! En anders kan iemand dat arme schaap even helpen? Eigenlijk moet ik blij zijn dat je eruit ligt, weer een tegenstander minder
Jejking wijzigde dit bericht 11-12-2007 21:05 (8%)
| Up (2009) gaat over iets wat omhoog gaat als het gevuld is en weer zakt als het leegloopt. | (C) @ 29-10-09 00:12
Maja als iemand het weet of het kan dat van de potmeter rechtstreeks op die punten solderen vertel het me dan.
Minder weerstand, vat je hem? Sorry, die kon ik effe niet laten
| Up (2009) gaat over iets wat omhoog gaat als het gevuld is en weer zakt als het leegloopt. | (C) @ 29-10-09 00:12

In the deepest dungeons of the underworld, our headmistress gave birth to a devilish twin...
Kaartje even laten liggen, totdat de stress gezakt is. Anders ga je hem straks helemaal slopen, en dat zou zonde zijn. Morgen weer een dag!quote:framaster schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 21:08:
Nou ik kan dus ff niet meer lachen vandaag. Gezakt voor praktijk van auto en dan dit ook nog #@!$!@![]()
![]()
![]()
Wat betreft je praktijk examen, ja een woord ]schuttingswoord_je_weet_vast_wel_welke[ kan geloven dat je dan behoorlijk pissed/kwaad whatever kan worden.
Succes met je kaart en vooral met je 2e examen
plaatjes online? klikje doen dan, Image Hosting In Stijl. Images tot 3MB grootte!!
"Voor 2 tientjes hang ik 'm liever aan de muur"
@ pin_point: Was die gezakt dan?
Tup Tup Tup Focking Hard
Reg. datum: 25 mei 2007
Als die nog levend is, wil ik er wel meer dan 2 tientjes voor geven als ik me zodoende weer in kan kopenquote:Maarten-NForce schreef op woensdag 12 december 2007 @ 08:23:
Nee: Ik citeer:
"Voor 2 tientjes hang ik 'm liever aan de muur"
@ pin_point: Was die gezakt dan?
Zag wat reactie's over die SS en mijn naam voorbij komen. Die ss krijgt/koopt David inderdaad van/via mij aangezien ik wel wat anders/beters heb staan inmiddels
Lijkt me dus dat hij ook nog is gezakt...quote:Nou ik kan dus ff niet meer lachen vandaag. Gezakt voor praktijk van auto en dan dit ook nog #@!$!@![]()
![]()
![]()
Als het je eerste keer was is het niet zo erg hoorquote:framaster schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 21:08:
Nou ik kan dus ff niet meer lachen vandaag. Gezakt voor praktijk van auto en dan dit ook nog #@!$!@![]()
![]()
![]()
Je PC is je werktoestel .. meer niet. | Vapochill XE Mobile (CIP)
Maar ik denk dat ik zelf die kaart niet meer kan maken zo pro ben ik nou ook weer niet in solderen wat wel blijkt
En ik woon in overijssel Holten.
(Kaart lijkt me niet dood 0.8 v op gpu het is denk ik alleen een kwestie van een potmeter op zetten en dan door draaien tot er weer 1.1 op staat of meer natuurlijk
Je moet 'm idd opschroeven naar 1.1 / 1.3V
Jism wijzigde dit bericht 12-12-2007 10:50 (10%)
Je PC is je werktoestel .. meer niet. | Vapochill XE Mobile (CIP)
Tup Tup Tup Focking Hard
Tis tenslotte erg zonde het lieve schattige kaartje z'n 2e leven te geven bij de DAR om vervolgens al snel weer beeindigd te worden door de ozo onvriendelijke versnipperaar oid.... Anyways doe er iets goeds mee.!
plaatjes online? klikje doen dan, Image Hosting In Stijl. Images tot 3MB grootte!!
Er is me al aangeboden dat snot_aap die kaart wil solderen alleen dat is heen en terug verzenden 2 x 6.20 pffff
In the deepest dungeons of the underworld, our headmistress gave birth to a devilish twin...
Reg. datum: 25 mei 2007
Wat verwacht je nu voor antwoord te krijgen?(goed bedoelde vraag hoor)quote:Jejking schreef op donderdag 13 december 2007 @ 11:34:
Die standaard koeler die erbij zit, in hoeverre is ie beter of slechter dan de standaard boxed koeler van een Intel P4? Wellicht kan ik er eentje monteren, maar liever niet als iemand al een idee heeft bij voorbaat. Heeft m'n kaart weer meer kans op overleving want ik ben nog niet al te handig
Het is natuurlijk moeilijk te zeggen hoeveel een p4 koeler beter koelt dan een stock koeler. Maar met een beetje logisch nadenken kun je al snel bedenken dat een p4 koeler een grotere warmte buffer heeft dan zo'n klein stock koelertje. Dus JA waarschijnlijk is zo'n koeler beter dan stock.
Overigens snap ik ook niet hoe je een kaart door zo'n mod gaat slopen. Meet de afstand tussen 2 kruislingse gaten die in het pcb zitten. Teken die af op je p4 koeler en boor daar een gat in (om maar een optie te noemen).
Je kunt je trouwens ook afvragen of een andere koeler wel nodig is. Als je kijkt naar dafut zijn oc denk ik dat je met een ovp/gpu mod met stock ook veel en veel hoger komt dan tot nu toe is gepost(op dafut zijn oc na).
Ik snap ook totaal niet waarom er maar een paar "leuke" score's zijn. Natuurlijk het duurt nog wel even voordat de deadline is en natuurlijk zijn er al wat kaarten gesneuveld en heeft nog niet iedereen zijn kaart en heeft niet iedereen evenveel tijd/ een werkend systeem. Maar volgens mij horen er toch echt nog wel minimaal 12 levende kaarten te zijn. Het lijkt mij zeer sterk dat er niemand op David na is die niet 15 tot 30minuten tijd kan vinden om zijn kaart even te modden en een paar runnetjes te draaien.
Ik had al zo'n vermoeden dat hij beter zou gaan koelen maar ik ken überhaupt weinig mensen die CPU-koelers op hun GPU plakken. Of het nodig is? Alle beetjes helpen. Mijn GPU wordt op full load ook 61 graden, en dan wordt je kaart zo langzamerhand toch wel een beetje temperaturesensitive.
Met een voltmod kan je uiteraard een stuk hoger komen, maar zie hierboven waarom ik daar voorzichtig mee ben. En besides that: hij moet ook nog langer mee dan vandaag. Snap
Daar ben ik er dus 1 van zie:quote:Jejking schreef op donderdag 13 december 2007 @ 14:48:
Mja, iets met onervarenheid en trilhandjes heet dat
maar ik ken überhaupt weinig mensen die CPU-koelers op hun GPU plakken.

En deze....

Was op m'n oude TI4200

En daar de schroeven in gedraaid
Mja dit doet er verder niet toe
Ik heb vandaag weer wat trimmers besteld zodat ik toch maar is kan solderen, moet natuurlijk wel nog gebeuren!
Pagina: 1 2 3 4 ... 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 last