plaatjes online? klikje doen dan, Image Hosting In Stijl. Images tot 3MB grootte!!
Truequote:
Iedereen z'n kaart gehad? Mooi
Zitten er ook geheugenchips aan de achterkant van de kaart of niet?
Moet ook nog ff uitzoeken of het zin heeft het geheugen onder0 te koelen
hoop woensdag een leuk geheugen koelertje te hebben gekregen.
Ik zie al wel een erg nette overklok voor stock volts/koeling zeg.
Nukezone FTW
Ik wil me koeler !quote:
Core2Duo Rig: C2D E8500 @ 4.0 | P5B Deluxe | 4GB OCZ | Asus GTX275 |
Reg. datum: 10 december 2003
Ben visueel ingesteld..
breekbrood wijzigde dit bericht 25-10-2007 17:23 (79%)
TSquote:breekbrood schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 17:23:
plaatjes??
Ben visueel ingesteld..wie is als eerste zijn garantie kwijt..??
De philips heeft voor de rest niks met spanningen te maken is volgens mij een digitaal naar anoloog converter (als ik het goed heb zonder naar de specsheet te kijken). Wat voor chips zitter er nog meer op de kaart? En dan wil ik vooral graag het type van de chip weten die boven de condensatoren en de spoel zit vlak onder de crossfire bridge, links naast de mosfet als je vanaf de connector kijkt. Die is waarschijnlijk voor de vgpu.
Edit: Ik krijg m'n kaart pas op z'n vroegst morgen
Mod_Aap wijzigde dit bericht 25-10-2007 17:35 (5%)
Reg. datum: 03 augustus 2005
[edit] dit lijkt me leuker dan gamen...
BTownMadness wijzigde dit bericht 25-10-2007 17:41 (12%)
Kerel... Ik was 'm compleet vergeten erbij te doen voor je !quote:
Ik laat je even weten per dm wanneer deze er los bij achteraankomt.
Ik ga die dingen even volledig testen nu
Jism wijzigde dit bericht 25-10-2007 17:43 (9%)
Lism hoe kan je dat nou vergeten?
Wie o wie post vandaag de 1e screenie?
@Powrskin: welk koelertje?
plaatjes online? klikje doen dan, Image Hosting In Stijl. Images tot 3MB grootte!!
Mod_Aap wijzigde dit bericht 25-10-2007 18:01 (95%)
Nexew
NX2415
Meer staat er niet op ... tenminste dit lijkt mij 't belangrijkste
Ik haal stock met deze kaart 127.2FPS in nature ... was volgens mij hetzelfde als de x1650?
pin_point wijzigde dit bericht 25-10-2007 17:55 (31%)
beetje zonde want nu zijn er extra verzendskosten.quote:lism schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 17:39:
[...]
Kerel... Ik was 'm compleet vergeten erbij te doen voor je !![]()
Ik laat je even weten per dm wanneer deze er los bij achteraankomt.
edit:
Ik ga die dingen even volledig testen nu![]()
Woot temp meter
Pin 5 met ground
Was dat nou zo moeilijk?
Als het goed is niet voor jouquote:framaster schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 17:58:
[...]
beetje zonde want nu zijn er extra verzendskosten.
Woot temp meter
@snot_aap, Jah heb nog nevernooit een voltmod op iets uitgevoerd (als 7up daar wel onder valt dan was het één keer, geen prestatieverbetering trouwens
@Lism, waarom haal jij 135FPS en ik 7 minder?
pin_point wijzigde dit bericht 25-10-2007 18:04 (4%)
Edit: Wat voor geheugen zit er trouwens op? (merk en serie nummer graag)
Dit zijn trouwens waarschijnlijk de meet punten:
Mod_Aap wijzigde dit bericht 25-10-2007 18:12 (18%)
maar msschien doe ik mem ook wel gwoon watergekoelt boven 0, weet niet of die dingen ook een coldbug kunnen hebben
Isoleren moet ik toch al dus dan kan het ram er ook nog wel bij .
@Lism mjah scheelt toch wel iets, maar de score is niet erg veel hoger idd.
@snot_aap wil je een voltmod guide maken? Daar heb ik namelijk nog niet zoveel kaas van gegeten
Nukezone FTW
@Snot_Aap: dus jij zegt pin 5 met pin 21 of pin 20? Of is het pin 5 met het zwarte puntje links boven? en btw hoeveel ohm metertje ertussen? Beetje info is wel zo handig
srry als ik teveel doordraaf (shame on me)
NVM wat ik hierboven meld
*edit2*
@Powrskin: een stuk gebogen waterleiding buis
cc_tuner wijzigde dit bericht 25-10-2007 18:18 (18%)
Wellicht omdat ik de PCI-E bus op 110MHz gezet hadquote:pin_point schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 18:04:
[...]
@Lism, waarom haal jij 135FPS en ik 7 minder?
Ik heb trouwens problemen met OC'en... AtiTrayTools doet moeilijk (slaat vast bij invoeren nieuwe speed), Rivatuner lockt up, en atitool begin ik niet eens aan.
Pin 21 of 20 maakt niet uit, als je mij de weerstand tussen die pinnen geeft ga ik je vertellen hoeveel ohm je er tussen moeten hangen. (je kan voor meten ook de dustplate of de ground van een condensator ofzo gebruiken).quote:cc_tuner schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 18:15:
Gaat al lekker hierzo
@Snot_Aap: dus jij zegt pin 5 met pin 21 of pin 20? Of is het pin 5 met het zwarte puntje links boven? en btw hoeveel ohm metertje ertussen? Beetje info is wel zo handig![]()
srry als ik teveel doordraaf (shame on me)
En zo gauw ik een kaartje heb en heb kunnen testen (of iemand anders) zal ik weer een voltmod guide maken.
Verkeerde drivers?quote:lism schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 18:18:
[...]
Wellicht omdat ik de PCI-E bus op 110MHz gezet had
Ik heb trouwens problemen met OC'en... AtiTrayTools doet moeilijk (slaat vast bij invoeren nieuwe speed), Rivatuner lockt up, en atitool begin ik niet eens aan.
Srry, maar ik was te laat voor de contest dus ik kan je verder geen info gevenquote:Snot_Aap schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 18:18:
[...]
Pin 21 of 20 maakt niet uit, als je mij de weerstand tussen die pinnen geeft ga ik je vertellen hoeveel ohm je er tussen moeten hangen. (je kan voor meten ook de dustplate of de ground van een condensator ofzo gebruiken).
En zo gauw ik een kaartje heb en heb kunnen testen (of iemand anders) zal ik weer een voltmod guide maken.
Maar ja, moet even een half uurtje op msn rommelen en daarna ga ik gewoon weer verder
Was het btw nog gelukt gister? met dat domein account gedoe.
6.89K ohm gemeten met een peaktech multimeter, afwijking onbekend
en met spanning op de kaart is de weerstand vrijwel onmogelijk te meten... die pinnetjes zijn verdomd klein, je maakt geheid sluiting
Welke versie van RivaTuner gebruik je?quote:lism schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 18:27:
Heb 7.10 draaien. Vindt het een beetje vreemd, ik maakte altijd gebruik van ati tray tools, en nu werkt het weer niet
Maar ja, moet even een half uurtje op msn rommelen en daarna ga ik gewoon weer verder
Mod_Aap wijzigde dit bericht 25-10-2007 18:53 (81%)
Doe maar niet met spanning op de kaart.quote:pin_point schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 18:33:
Even met betrekking tot de weerstand van pin5 - ground, mag dat ook als de kaart niet in het systeem zit? ... zo ja
6.89K ohm gemeten met een peaktech multimeter, afwijking onbekend
en met spanning op de kaart is de weerstand vrijwel onmogelijk te meten... die pinnetjes zijn verdomd klein, je maakt geheid sluiting
Weet je zeker dat het 6.89K ohm is en niet 689 ohm?
Als het 689 ohm is moet je een 15K trimmer hebben.
Is het 6.89 dan heb je een 150K trimmer nodig.
Dus het is pin 5 met pin 20 of 21 of een andere ground die dicht bij is en makkelijker te solderen.
Met een 150K
Mod_Aap wijzigde dit bericht 25-10-2007 18:52 (23%)
Specs: 1337 bak // HP EliteBook 8560w
"Anything that can go wrong, will go wrong" -Murphy's Law
2.05. En nu hangt deze al bij het opvragen van de clockspeeds of temperatuur. Ook atitray tools doet moeilijk, laat staan dat atitools niet eens wil opstartenquote:
even kijken of ik 7.9 kan binnenhalen
edit: Owja als ik de drivers van de cd wil gebruiken krijg ik een mooie error
Dafut wijzigde dit bericht 25-10-2007 19:10 (25%)
=]
* pin_point prutst verder
Reg. datum: 01 november 2006
wel vreemd opzich...de 2600 zou veel sneller als de 8600GT zijn....maar toch haal ik (niet overgeclockt) 29650 marks...quote:lism schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 18:03:
[afbeelding]
StockVerschilt geloof ik niet zoveel met de vorige kaart.
@Framaster, my bad..
Reg. datum: 10 oktober 2004
Allebei de koelers zijn van Aluminium, dit trukje met de copperloock wordt door velen uitgehaaldquote:cc_tuner schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 16:46:
[...]
Ik denk dat ik dezelfde heb als jouvia philips, daar snap ik ook de ballen niet van
Ben nu ff verder aan het zoeken via die link van philips maar of ik wat vind, ben benieuwd
Ik zal nog even niks doet met de kaart, te druk met school, en WCkitje is nog steeds niet af
Van de 2 screens hier is duidelijk te zien dat wij echte R630 cores hebben! Deze heeft namelijk 120sp's
Verder zijn de 8600GT en GTS inderdaad beter dan de Pro of XT, maar de 8500GT is hier weer minder goed dan de Pro. Hij is qua core-power gelijk aan een 7600GS/X1650XT(los gebaseerd op maximale Fillrate), en qua geheugen aan een 7600GT/X1650Pro/XT(maximale bandbreedte)
Darkasantion wijzigde dit bericht 25-10-2007 19:52 (29%)
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
Ik leg de kaart weer even links, totdat iemand even haarfijn post hoe je wel kan océn met de juiste tools
Was dat nou voor instellingquote:lism schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 19:43:
De hele score van 3dmark 01 is vooral van invloed op je CPU-snelheid (rekenkracht). Als jij een 4GHz c2d hebt dan haal je ook een veel hogere score dan dit met dezelfde kaart.
Ik leg de kaart weer even links, totdat iemand even haarfijn post hoe je wel kan océn met de juiste tools
=]
Geprobeerd?
Powerstrip?
En er zit toch ook een overclock tool in de ATI drivers? (in de ati overdrive tab)
Mod_Aap wijzigde dit bericht 25-10-2007 20:02 (36%)
Reg. datum: 01 november 2006
ow heb dit verschillende ATI fans eens een keer horen roepen...(ben zelf iets meer richting nvidea)...quote:cpec schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 19:42:
Huh, waar haal je vandaan dat de 2600 Pro sneller is dan een 8600GT? Een 2600XT is al niet sneller, laat staan een Pro
Vroeg me al af waarom ik met enigszins clock de 222 frames haalde terwijl het hier nog op 153.6 staat
Heb dit gedaan met de Catalyst OC functie, vind de score flink tegen vallen. (Vraag me af of dit ook wel de daadwerkelijk clocks zijn) Maar goed, er zit iets niet goed dus. Andere OC programma's werken niet of maar half:
ATI-Tool werkt niet
Rivatuner werkt half (weet niet of de clocks daar wel kloppen)
AMD GPU Clock tool werkt niet
Edit: Owja gekoelt door een HR03 (bevestigd met maar 2 boutje/moertje ipv 4)
Dafut wijzigde dit bericht 25-10-2007 20:09 (8%)
=]
Oftewel: balen!ATI Tray Tools doesn't fully support the HD2xxx series yet.
and ATI haven't enabled overdrive properly for 'em yet.
you'll just have to wait for the next driver release
Het lijkt mij aan de kaart te liggen en niet aan de software, omdat meeste problemen hebben met het oc'en. Dat word dus ff googlen of dit een bekend probleem is
Oowja, en Lism niet het werk aan andere over laten hea
Btw de sfeer van een contest is wel te merken
*edit*
Bitage
cc_tuner wijzigde dit bericht 25-10-2007 20:44 (8%)
Máár Snot_Aap gaat alles nog ff controleren wanneer hij morgen de kaart binnenkrijgt en een guide schrijven.
@CC_Tuner, jaja
qed
*edit*
iemand een idee waarom juist RivaTuner op 50% loopt.. heb ik namelijk nog never ever nooit mee gemaakt
*edit2*
waar hebben jullie RivaTuner vandaan gehaalt?
cc_tuner wijzigde dit bericht 25-10-2007 21:05 (33%)
En gebruik eens google, bijv 'rivatuner download' > eerste hit
*edit*
http://www.techpowerup.co..._GPU_Clock_Tool_v0.7.html
deze link hierboven vond ik wel interessant, mocht de rest niet werken.
have fun
cc_tuner wijzigde dit bericht 25-10-2007 21:40 (83%)
Linkey naar Riva2.05
Hollandse Krachtvoerkoe || Gewoon een jonge zeur ;)
Grrr.. vervelend hoor
Nature 182.9 FPS
Core 763MHz
Mem 819MHz
E6600 @ 3GHz
AMD GPU Clock tool lijkt wel te werken, al heb ik al een aantal vast lopers gehad en een berg GPU recover schermpjes. Verder heb ik de instellingen lichtjes getweaked. Er is in ieder geval iets niet goed...
=]
-Lijmresten op de kaart
-Kromme koelvinnen
Alleen dat al vindt ik genoeg om, als ik hem nieuw had gekocht, om terug te sturen. Oke, wij maken de vinnen ook krom, wij vernaaien ook heel de kaart, maar imo mag je zo'n kaart niet afleveren als fabrikant zijnde.
Maargoed, ik vernaai hem zelf toch wel
Oei edit; net even het koelblok eraf gehaald om te kijken of ik nog meer tweedehandse-praktijken tegenkwam, en ja hoor
Maarten-NForce wijzigde dit bericht 25-10-2007 22:15 (14%)
Tup Tup Tup Focking Hard
Ik geef je dik gelijk bij is de koelpasta echt niet normaal wat een zooi de hele core lag in een badje koelpasta....quote:Maarten-NForce schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 22:09:
IK heb m'n kaartje binnenHet is dat ik een gegeven kaart (
) niet in de bek moet kijken, want als ik hem zelf had gekocht zou ik hem terugsturen;
-Lijmresten op de kaart
-Kromme koelvinnen
Alleen dat al vindt ik genoeg om, als ik hem nieuw had gekocht, om terug te sturen. Oke, wij maken de vinnen ook krom, wij vernaaien ook heel de kaart, maar imo mag je zo'n kaart niet afleveren als fabrikant zijnde.
......
Maargoed, ik vernaai hem zelf toch wel
wanneer komt me pro koeler
Kom het niet tegen in de drivers en ook niet in Ati tray tools.....
Ik vind het ook geen ramp, maar zo lever je je producten toch niet af bij je klanten?quote:lism schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 22:13:
Is niet zo'n ramp hoor.... Zolang het maar geen contact maakt met andere onderdelen. Wat betreft vastlopers, hoe zet je VPU-recover uit trouwens? Kwam er al achter dat deze er tevaak in gesprongen was en m'n systeem deedt lock-uppen
Kom het niet tegen in de drivers en ook niet in Ati tray tools.....
Tup Tup Tup Focking Hard
Nee .. nou ja je hebt de kaart ook in ingesealde verhouding ontvangen, dus ik heb er niet mee staan rommelen hoorquote:Maarten-NForce schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 22:16:
[...]
Ik vind het ook geen ramp, maar zo lever je je producten toch niet af bij je klanten?
Zou dit dan 1 van de redenen zijn waarom ik ATI verafschuw
Maar dit heb ik eigenlijk nog nooit meegemaakt, dat zoveel verschillende "bekende" oc progjes allemaal probs hebben
Ik wens jullie veel suc6 met het herstellen van dit nogal ''vaag'' probleem.
Overigens zou dit toch echt aan de kaart moeten liggen, mede omdat ik dit nog nooit gezien heb, en omdat meerdere van jullie er last van hebben. Miss slechte batch? of gewoon een bagger kaart?
Ik weet het even niet meer
quote:Maarten-NForce schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 22:09:
maar imo mag je zo'n kaart niet afleveren als fabrikant zijnde.
Tup Tup Tup Focking Hard
Ook is iedereen opgevallen dat Peak een hele andere koeler gebruikt, en layout als dat ermee geadverteerd wordt. Het valt me dus op dat peak ontzettend op de kosten drukt, en zoveel mogelijk goedkoop materiaal aan het verkopen is.
Opzich ook niets mis mee, maar als je iets op je website zet met een waaier & PCI-E-stroom connector, lever dat dan ook
!!!!! NIET DOEN !!!!!!!
Dus GEEN 20K.
Je kan het eventueel met een 100K proberen maar dat is echt het minimale wat ik nu aanraad.
Dat is voor de GPU.
Voor vmem zal je waarschijnlijk wel een 20K nodig hebben, maar dat moet eerst nagemeten worden.
Als iemand die het kaartje heeft en msn en nu online is mij even wilt toevoegen dan kunnen we het nu nameten en dan kan ik vanavond eventueel nog de voorlopige voltmods posten voor de mensen die haast hebben.
Ik heb namelijk helaas nog geen kaartje.
Wel bagger dat het zo'n probleem is om een goed progje ervoor te vinden
Morgen vrij en dan ga ik ook een eerste poging wagen
Anyway, mijn kleine bijdrage, wat close-up pics (klik voor iets groter):
Core

Core voltage-regulator

Mem

Mem voltage-regulator (vermoed ik tenminste, zit op de achterkant van de kaart):

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Ik denk dat ik morgen de bout erbij pak en onmiddelijk die 20k weerstand op dat geheugen soldeer
Immers is geheugensnelheid en bandbreedte het meest effiecient op deze kaart.
600 breedte high-resquote:
Wel mooie macro pics ja
Als je dat doet loop je ten eerste het risico dat je zonder score de contest gaat afsluiten, en ten tweede kun je dan niet vergelijken.quote:Ik denk dat ik morgen de bout erbij pak en onmiddelijk die 20k weerstand op dat geheugen soldeer
Immers is geheugensnelheid en bandbreedte het meest effiecient op deze kaart.
Maargoed, dat ben ik dan weer
qed
Dus gespecificeerd voor 900Mhz.
Edit: O ja het is door samsung gespecificeerd tot 2.1volt en 2.0 zou de standaard moeten zijn.
Al krijgt het nu waarschijnlijk maar 1.9 volt.
Mod_Aap wijzigde dit bericht 25-10-2007 23:29 (48%)
Reg. datum: 13 november 2006
Of gewoon geen goede ondersteuning door de oc progjes.quote:cc_tuner schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 22:21:
O MY F*CKING GOD![]()
Zou dit dan 1 van de redenen zijn waarom ik ATI verafschuwofzoiets
Maar dit heb ik eigenlijk nog nooit meegemaakt, dat zoveel verschillende "bekende" oc progjes allemaal probs hebben![]()
Ik wens jullie veel suc6 met het herstellen van dit nogal ''vaag'' probleem.
Overigens zou dit toch echt aan de kaart moeten liggen, mede omdat ik dit nog nooit gezien heb, en omdat meerdere van jullie er last van hebben. Miss slechte batch? of gewoon een bagger kaart?
Ik weet het even niet meer
De mijne is DOA...
Wel respect naar Peak hoor, een dode en gebruikte kaart opsturen, nice!
Maarten-NForce wijzigde dit bericht 25-10-2007 23:43 (41%)
Tup Tup Tup Focking Hard
Reg. datum: 10 februari 2007
www.highflow.nl
quote:Maarten-NForce schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 23:35:
Heb je nog kaartjes liggen Lism?
De mijne is DOA...
Ik reageer hier vanavond niet meer op, want ik ga m'n bed opzoeken
Tup Tup Tup Focking Hard
Ik ben wel benieuwd ja of dit uberhaubt mogelijk is jaquote:Bitage schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 23:49:
Misschien heeft lism gewoon "per ongeluk" een dode kaart opgestuurd, van PcPlatform, zodatie lekker alsnog crossfire kan draaien
Had helaas geen brugjes meer, anders ging het op het werk wel even draaien
Maar het geheugen is dus 900MHz op 2.1V? En het draait wellicht op 1.9? Dan heb je kans dat je nog eens 30 tot 50MHz bovenop de 900MHz uit zult komen (met geluk). Dat worden dus spannende tijden met dat kaartje
VDDR:
VGPU:
Natuurlijk weer op eigen risico, bla bla bla.
En nog niet getest want ik heb nog geen kaart.
Wel nagemeten dus de weerstanden kloppen, daar ben ik nu wel zeker van.
Edit: Bijna vergeten, bedankt OConnor en Pin_Point voor het nameten van de pinnen en het beschikbaarstellen van high-res pics.
Mod_Aap wijzigde dit bericht 26-10-2007 00:44 (16%)
Sterker nog, het geheugen is 900Mhz op 2Volt: datasheetquote:lism schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 23:59:
[...]
Ik ben wel benieuwd ja of dit uberhaubt mogelijk is ja
Had helaas geen brugjes meer, anders ging het op het werk wel even draaien
Maar het geheugen is dus 900MHz op 2.1V? En het draait wellicht op 1.9? Dan heb je kans dat je nog eens 30 tot 50MHz bovenop de 900MHz uit zult komen (met geluk). Dat worden dus spannende tijden met dat kaartje
Progje GPU tool schijnt wel te werken, moet je CCC niet installeren.
Atitool niet aan hebben bij overklokken met gpu tool
Powrskin wijzigde dit bericht 26-10-2007 00:09 (24%)
Nukezone FTW
Heb jij dat? Zo ja maak eens een foto, ben wel benieuwdquote:Powrskin schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 00:08:
omg samsung 1.1ns![]()
![]()
![]()
![]()
Progje GPU tool schijnt wel te werken, moet je CCC niet installeren.
Atitool niet aan hebben bij overklokken met gpu tool
Anyway peeps, de pc is in elkaar gezet en werkt praktisch flawless. Dus binnenkort kan de fun beginnen maar eerst moet ik wat schoolachterstanden inhalen, zucht
Zie: Jejking in "GPU-Overclock contest [X1650XT] Deel 1" Lees nou eens voordat je iets post. Op domme vragen krijg je van mij domme antwoordenquote:shinchan03 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 01:11:
[...]
Jij had de kaart toch al opgehaald? dan kan het toch zijn dat je al scores had die je hier in het topic neer dondert.
Edit zoveelste: ik heb ATiTool 0.27B2 gebruikt maar als je op Max core / mem drukt stresst hij de kaart alleen maar. Kloksnelheden gaan niét omhoog!
Jejking wijzigde dit bericht 26-10-2007 00:22 (24%)
| World Community Grid! Speldjes: 1 brons, 2 goud, 4 robijn, 1 smaragd.15x Flusher vd Dag. 1717 dagen rekentijd :9 |
Maar hij crashed dus niet bij deze kaart als je ATT tools op start of instellingen toe past?quote:cpec schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 00:17:
LOD werkte prima op de X1650 (of wat het dan ook was), maar het 'mipmap' gedeelte (nvhardpage) werkt volgens mij alleen bij nVidia kaarten.
Geen idee, ik heb 'm nog niet binnenquote:Snot_Aap schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 00:26:
[...]
Maar hij crashed dus niet bij deze kaart als je ATT tools op start of instellingen toe past?
Bij mij zit zo'n ding in elkaarquote:Jejking schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 00:19:
[...]
Heb jij dat? Zo ja maak eens een foto, ben wel benieuwd
Anyway peeps, de pc is in elkaar gezet en werkt praktisch flawless. Dus binnenkort kan de fun beginnen maar eerst moet ik wat schoolachterstanden inhalen, zucht
[...]
Zie: Jejking in "GPU-Overclock contest [X1650XT] Deel 1" Lees nou eens voordat je iets post. Op domme vragen krijg je van mij domme antwoordenHier staat toch dat ik m'n zelfbouwpc binnen heb? Iets met assembleren enzo? Je hebt hersens gekregen om ze te gebruiken. That's my point being.
Edit zoveelste: ik heb ATiTool 0.27B2 gebruikt maar als je op Max core / mem drukt stresst hij de kaart alleen maar. Kloksnelheden gaan niét omhoog!
En tja sorry het is vakantie en dan heb ik verder niet zoveel zin om te denken. Aangezien ik elke avond lekker gezellig met wat vrienden zit te chillen.
Ik zal de kaart vanavond is in de pc zetten
Eigenlijk wel weer klote van die weerstandjes die je nodig hebt. Had het een paar aangeschaft, moet ik nu weer nieuwe gaan halen
Tja boeiend het is voor het goede doel
shinchan03 wijzigde dit bericht 26-10-2007 01:20 (8%)
En het schiet me net te binnen, dat gebruik van een AM2 koelblok eigenlijk compleet nutteloos is. Je bent imo beter af met een heatsink met een kleine massa en veel airflow, dan zo'n gigantisch blok.
Ik ga er mijn bestaande VF-900 Led op plakken, en wellicht met vandaag die weerstanden zoeken / solderen. Als pasta gebruik ik de Zalman STG1 pasta die over het algemeen iets beter scoort dan de 'rest' , en als testmethodiek zet ik m'n PC buiten neer
Ach. Aangezien er een actie bij conrad is om te bestellen zonder verzendkosten gelijk maar een nieuwe soldeerbout, tin, 2x 20K & 150K weerstand (trimmer/Spindeltrimmer), 15M coax maar das voor iets anders
Jism wijzigde dit bericht 26-10-2007 05:45 (16%)
Ik zou ook nog best mee willen doen
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Hulde aan Peakquote:Maarten-NForce schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 23:35:
Heb je nog kaartjes liggen Lism?
De mijne is DOA...
Nee dat is opzicht best kut, verlopig weer 1 persoon minder die results kan posten.
Toch krijg ik nu het donkergekleurdebruin vermoeden, dat er iets niet goed is met deze zending, reden: de gratis inruil tegenover de X1650XT, de bijna niet ondersteuning voor oc, en nu al 1 DOA.. zonder dat er mee gebenched was
Maar dat laat ik verlopig wel even aan jullie over om te ontdekken of dit waar is ofniet
Nu ga ik maar is even
*edit*
Ik was pagina 8 vergeten mee te lezen, lol
maaruh
Wedde dat een groot koelblok met veel massa en een hoge airflow beter koelt als een kleine koelblok met dus weinig massa.quote:lism schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 05:13:
Grmpf... Soldeerbout warm, tin klaar... Weerstanden zoek![]()
En het schiet me net te binnen, dat gebruik van een AM2 koelblok eigenlijk compleet nutteloos is. Je bent imo beter af met een heatsink met een kleine massa en veel airflow, dan zo'n gigantisch blok.
Een groter blok kan ten eerste meer warmte opnemen, maar kan daarintegen ook een grote productie kou produceren die de cel in dit geval de GPU veel beter kan koelen. Dat is de theorie ervan, maar heb het ook zelf ondervonden met een home made koeler van P4. HUGE

Was btw ook met een leuke voltmod
@Jejking:
Je nieuwe rig met de E2140 is dus klaar en werkt 100% nabehoren? Zoja: ga je die nog oc'en, Zoja wil je vast wel me msn
cc_tuner wijzigde dit bericht 26-10-2007 18:27 (53%)
Postbode is net geweest.
Mod_Aap wijzigde dit bericht 26-10-2007 09:59 (79%)
Weer iemand erbij, woohoo. Nu heeft alst goed is iedereen um toch?
Ander punt:
Zullen we bij de mem speed op de jvanderlinde server de sdr snelheid gebruiken? Dus zeg maar 800 MHz, en niet 1600?
Vooropgesteld moeten we uiteraard allemaal dezelfde eenheid gebruiken, welke maakt opzich niet eens heel veel uit.
So RAMdisk is *NOT* an installation procedure?
Heeft mijn baas dus iedereen een kaart gestuurd, ook diegene die 'm geannuleerd had enzo. Top
Hopelijk is ook Conrad optijd, kan ik eens mooi beginnen aan m'n meuk. Snot_aap, wou je trouwens die voltmods nog even verifyen?
@ Empie, Ja, graag. Liever de werkelijke snelheid en niet DDR.
Jism wijzigde dit bericht 26-10-2007 10:27 (8%)
Er is momenteel geen andere tool die de kaart wil océn ...
Zijn er hier mensen die een Mijnpostbank.nl hebben en daarmee wel is overstorten naar een bank rekening?
Zit namelijk met klein probleempje
Heb wat nieuwe spullen besteld.
Heb het goed is morgen.
Kan het dus misschien van het weekend uit proberen.
Ik ga je vandaag nog ff toevoegenquote:cc_tuner schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 09:08:
@Jejking:
Je nieuwe rig met de E2140 is dus klaar en werkt 100% nabehoren? Zoja: ga je die nog oc'en, Zoja wil je vast wel me msnben namelijk erg benieuwd naar de results daarvan M _0 2 4 @ live. nl maar dan gewoon aan elkaar hea
| World Community Grid! Speldjes: 1 brons, 2 goud, 4 robijn, 1 smaragd.15x Flusher vd Dag. 1717 dagen rekentijd :9 |
Trouwens wel kaarig wat betreft de spulletjes die erbij zaten. Maar 1 DVI > VGA. Heb er toch echt 2 nodig, het is dat ik er nog 2 heb van m'n 8800, maargoed...
Herpderp.
Peak is wat dat betreft erg bescheiden als het om componenten gaat
Tup Tup Tup Focking Hard
@the rest: Wat minder componenten, heel wat minder ondersteuning voor oc, en weet ik veel wat nog meer mag de sfeer niet verpesten he
@Maarten-Nforce: Vraag je eventjes heel lief aan Lism of hij je een vervangend kaartje op wilt sturen
Of je stuurd die nu al trug naar Lism waarna hij um doorstuurd naar RMA en jou ondertussen een vervangend kaartje opgestuurd heeft
cc_tuner wijzigde dit bericht 26-10-2007 12:48 (49%)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 last