Of heb je de ZyXEL in bridge-mode gezet en heeft je Linksys dus het IP van TweakDSL gekregen?
bjck wijzigde dit bericht 09-06-2008 15:49 (22%)
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
GoT Index » Internetproviders en Hosting » TweakDSL ervaringen topic - Deel 26
Pagina's: 1 2 3 4 ... 43 44 45 46 47 48 49 50 51 ... 58 59 60 61 last
[Post Reply] [Nieuw Topic]bjck wijzigde dit bericht 09-06-2008 15:49 (22%)
Ok, even de antwoorden op je vragen.quote:crazytaxi819 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 17:14:
Ook problemen met Tweakdsl. in het kort:
- 30 maanden Tweakdsl over BBNet (2-8 MB HCC aanbieding), super stabiel altijd rond de 650 kb nooit verbroken geweest. Modem/Router linksys wag54gs
- 29 april jl overgegaan naar 12-24 mb Tiscali (2 jaar vooruitbetalen aanbieding)
- activeringspagina doorlopen
- heb internet
- heel veel verbroken verbindingen (af-en-toe om de 3 minuten verbinding eruit), tweakdsl gebeld, gooien het op de linksys (dat ie al maaaaanden al goed doet maakt voor hun niet uit)
- zyxel modem 2602 H 61C (oorspronkelijk voor tiscali) 2de hands gekocht
- had nog een mxstream splitter zitten bij isra punt, nu in gebruik, verbinden zijn nu wel stabieler.
- snelheid moet op 12-13 mb zitten (zit 2105m van centrale = 12-13 mb) haal met moeite 620 kb
- veel verbroken verbindingen, maar af-en-toe ook 30 uur aan een stuk door, zelfs een keertje 70 uur! maar gisteren weer om de 5 minuten (zie ik aan de newsleecher grafiek)
Vraag aan jullie:
- als ik een aantal van die geblokte ip-nummers intik, dan krijg ik geen pagina's te zien. klopt dit? of zijn het helemaal geen webpagina's die achter deze ip-nummers hangen? Wat block ie dan?
- kan een firewall zorgen voor snelheidsverlies van 50% (6 mb ipv 12-13 mb?) en voor verbroken verbindingen?
- hoe kan ik tweakdsl helpdesk duidelijk maken dat het waarschijnlijk niet bij mij zit...?
(als jullie meer info nodig hebben, kan ik dat zo leveren, maar om mijn verhaal niet al te lang te maken, heb ik maar een korte versie getikt)
kortom, had ik maar nooit verhuisd van BBNed naar Tiscali...!!! zit er nu ook 2 jaar aan vast...
Als ik dat bekijk, vind ik de attenuation voor je verbinding toch vrij hoog (attenuation = demping van het signaal)quote:crazytaxi819 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 17:14:
- veel verbroken verbindingen, maar af-en-toe ook 30 uur aan een stuk door, zelfs een keertje 70 uur! maar gisteren weer om de 5 minuten (zie ik aan de newsleecher grafiek)
- tweakdsl vraagt om logs van modem, ook maar download/uploadnoise bijgedaan (waardes DL: noise margin downstream: 7 db, output power upstream: 12 db, attenuation downstream: 40 db)
Ik heb ook geen spijt van mijn overstap van BBned naar de 12-24 2 jaar aanbieding. Ging vlot en probleemloos en de verbinding is hier in elk geval 100% stabiel.quote:DiMacho schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 08:21:
Nog steeds erg blij met mn overstap van de BBned variant naar de Tiscali 12/24 2jaar. De snelheid lag de eerste drie maanden op 1.66MBps maar is nu gezakt naar 1.4MBps. Toch wel jammer had er meer van verwacht!
Toch nog een probleem. Ik heb een Zyxel modem gehad (2602H), dus zonder WiFi. Nu wil ik hem als bridge instellen om daarachter mijn Linksys WRT54GL te zetten. IS dit mogelijk? En welke instellingen moet ik hebben?
Waarom zou je willen bridgen? Zyxel geeft interne range door via dhcp, dus als je 'm aansluit aan modemkant als dhcp-client, en naar netwerk als dhcp-server, dan werkt het gewoon (heb het simpel ook zelf zo neergelegd; FON doet het ook zonder extra aanpassingen)quote:[b][message=30215064,noline]Nu wil ik hem als bridge instellen om daarachter mijn Linksys WRT54GL te zetten. IS dit mogelijk? En welke instellingen moet ik hebben?
quote:tweaktubbie schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 08:35:
[...]
Waarom zou je willen bridgen? Zyxel geeft interne range door via dhcp, dus als je 'm aansluit aan modemkant als dhcp-client, en naar netwerk als dhcp-server, dan werkt het gewoon (heb het simpel ook zelf zo neergelegd; FON doet het ook zonder extra aanpassingen)
Bedankt voor de tips. Ik ga vanmiddag eens kloten. Voip doe ik niet aan, dus dat is geen probleem. Ik heb al een keer geprobeerd om het te doen zoals tweaktubbie zegt, maar waarschijnlijk iets verkeerd ingesteld!quote:fractal schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 08:32:
[...]
Je kunt probleemloos je modem in bridge mode zetten. Ik heb het ook gedaan. Alleen heb je dan geen VoIP aka bellen meer!
Kijk voor info hier: http://www.tweakdsl.nl/?page=support/modem
Uhmmm, ik bedenk er nog een
NU HEB IK ZIN IN DOORNROOSJE NIJMEGEN!!!!!!
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Net geprobeerd, maar als ik mijn modem in Bridge mode zet, dan kan dit niet. Ik krijg geen internet verbinding zegt hij dan. (Gedaan volgens: http://www.tweakdsl.nl/?p.../modem/zyxel/2602_bridged )quote:fractal schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 08:32:
[...]Je kunt probleemloos je modem in bridge mode zetten. Ik heb het ook gedaan. Alleen heb je dan geen VoIP aka bellen meer!
Kijk voor info hier: http://www.tweakdsl.nl/?page=support/modem
Alleen is de multiplexing LLC en zeker geen VCmux bij Tiscali/BaByXL lijnen.quote:DiMacho schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 12:25:
[...]
Net geprobeerd, maar als ik mijn modem in Bridge mode zet, dan kan dit niet. Ik krijg geen internet verbinding zegt hij dan. (Gedaan volgens: http://www.tweakdsl.nl/?p.../modem/zyxel/2602_bridged )
Ik heb trouwens een P-2602H-D1A.
bjck wijzigde dit bericht 10-06-2008 13:03 (8%)
In bridge modus ziet Tweak ineens een ander MAC adres (die van de netwerkkaart in je pc, in plaats van die van je modem/router). Gewoon een halfuur wachten en dan opnieuw proberen. Als het goed is krijg je dan zo'n MAC registratie pagina, en hoef je alleen nog maar je MAC te registreren. Geldt voor zowel BBNed als Tiscali, hoewel ze er wel iets anders uitzien.quote:DiMacho schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 12:25:
[...]
Net geprobeerd, maar als ik mijn modem in Bridge mode zet, dan kan dit niet. Ik krijg geen internet verbinding zegt hij dan. (Gedaan volgens: http://www.tweakdsl.nl/?p.../modem/zyxel/2602_bridged )
Ik heb trouwens een P-2602H-D1A.
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Dat zal het wel zijn. Ik kan kiezen tussen bridge of routing. Kies ik Bridge als Mode. Dan kan ik bij encapsulation kiezen, RFC1483 of PPPoA. Dan kies ik RFC1483 en dan LLC en dan 0/34 .Vervolgens krijg ik dus dat er geen internet mogelijk is.quote:cjdijk schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 13:04:
[...]
In bridge modus ziet Tweak ineens een ander MAC adres (die van de netwerkkaart in je pc, in plaats van die van je modem/router). Gewoon een halfuur wachten en dan opnieuw proberen. Als het goed is krijg je dan zo'n MAC registratie pagina, en hoef je alleen nog maar je MAC te registreren. Geldt voor zowel BBNed als Tiscali, hoewel ze er wel iets anders uitzien.
DiMacho wijzigde dit bericht 10-06-2008 16:42 (5%)
-=Silent OC PC=- -=E2140 @ 3424Mhz=- -=Panasonic TZ3=-
Dat je op 2.1km van de centrale zit betekent NIET dat je ook zeker 12 tot 13mbit haalt. Dat zijn theoretische waardes, er vanuit gaand dat de daadwerkelijke lijnlengte ook echt zo is čn dat de kwaliteit van de telefoonlijn naar jou toe ook goed is. In de praktijk is de lijnlengte vaak langer dan aangegeven en is de kwaliteit van de telefoonkabel naar jou toe ook niet 100%.quote:crazytaxi819 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 17:14:
[..]
- snelheid moet op 12-13 mb zitten (zit 2105m van centrale = 12-13 mb) haal met moeite 620 kb

Systeemspecs: Klik hier!
ComaKip wijzigde dit bericht 11-06-2008 14:01 (13%)
Bijna alle ISP's zullen de kaal koper kosten aan de klant doorrekenen. Nu hebben de meeste mensen nog gewoon een aangesloten telefoonlijn met een huistelefoonnummer, dus die zullen deze kostenpost nooit zien.quote:ComaKip schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 14:00:
Net even met ze gebeld. Wat ze dus niet vertellen bij de abbonnementen is dat er nog een extra van 9,90 EURO per maand bijkomt voor de levering over de lijn van KPN. Helemaal niet over na gedacht, wel logisch natuurlijk. Is dat bij alle (niet KPN gebonden) ISPs? Dan is de 12-24 in twee termijnen toch helemaal niet zo'n goede aanbieding??
Systeemspecs: Klik hier!
Lees: die tabel is nutteloosquote:Wildfire schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 13:47:
Dat zijn theoretische waardes, er vanuit gaand dat de daadwerkelijke lijnlengte ook echt zo is čn dat de kwaliteit van de telefoonlijn naar jou toe ook goed is. In de praktijk is de lijnlengte vaak langer dan aangegeven en is de kwaliteit van de telefoonkabel naar jou toe ook niet 100%.
Hm, waarom? Vrijwel elke ISP behalve Telfort belast dat tientje van de lijn door..quote:ComaKip schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 14:00:
Net even met ze gebeld. Wat ze dus niet vertellen bij de abbonnementen is dat er nog een extra van 9,90 EURO per maand bijkomt voor de levering over de lijn van KPN. Helemaal niet over na gedacht, wel logisch natuurlijk. Is dat bij alle (niet KPN gebonden) ISPs? Dan is de 12-24 in twee termijnen toch helemaal niet zo'n goede aanbieding??
100% No Soul Guaranteed
Dan wordt het toch maar Telfort. Al moet ik het voor de derde keer proberen. De vorige twee aanvragen zijn afgeketst om een of andere vage reden.quote:Yapser schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 15:37:
Hm, waarom? Vrijwel elke ISP behalve Telfort belast dat tientje van de lijn door..
Je zou eigenlijk een tijdelijk IP moeten krijgen, waarbij je op de activatie-pagina van Tiscali terechtkomt. Een 169 nummer is geen geldig IP. Even bellen met Tweak dus. Misschien wel handig vast je MAC adres te noteren. Command prompt: "ipconfig /all".quote:DiMacho schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 14:38:
[...]
Dat zal het wel zijn. Ik kan kiezen tussen bridge of routing. Kies ik Bridge als Mode. Dan kan ik bij encapsulation kiezen, RFC1483 of PPPoA. Dan kies ik RFC1483 en dan LLC en dan 0/34 .Vervolgens krijg ik dus dat er geen internet mogelijk is.
Half uur wachten, dan merk ik het wel
**Edit:
Dit werkt dus niet...Geen internet alleen een ip: 169.254.28.124
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
GoT Index » Internetproviders en Hosting » TweakDSL ervaringen topic - Deel 26
Pagina's: 1 2 3 4 ... 43 44 45 46 47 48 49 50 51 ... 58 59 60 61 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius