Gathering of Tweakers

Quicksearch
Bij Ben van Dijk in Uden staan alle Sharp lcd's op een rijtje, daar hebben wij hem ook gehaald

http://www.benvandijk.nl/

E6850 - Asus P5k - Corsair Twin6400 CL4 2GB - 8800 GTX 768 OC

quote:
Cartman! schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 23:46:
Toevallig nog mensen ervaring met de LC46XL2E? Ik vind het vrij lastig beoordelen want geen enkele winkel heeft goed materiaal om erop uit te zenden (als ze em al hebben...). Tov. de Sony X serie is dit een stuk betaalbaarder en zover ik gelezen heb presteert de tv erg goed.

valt me sowieso op dat dit topic vrij weinig aandacht krijgt als je vergelijkt met de rest van de merken,waarom is dit??
2 dagen geleden mijn LC46XL2E geleverd gekregen. Ik moet zeggen dat ik ruim een jaar heb gezocht naar de beste 46 inch LCD tv en dit is em dus geworden. Zo'n beetje alle opties die je wilt hebben zitten erop of eraan. Ik heb nog geen digitale televisie, maar zelfs de analoge uitzendingen zien er prima uit. Ook een Xbox360 eraan gehangen via de composite aansluiting, hierbij viel mij wel 1 ding op. Blijkbaar ondersteunt de tv geen 1080p via composite cable. Hoger dan 1080i lukt niet.
De Xbox 360 van mij heeft geen HDMI dus dat is geen optie. Hopelijk kan iemand mij vertellen hoe ik dit alsnog voor elkaar kan krijgen.

Misschien is dit oud nieuws, maar ik zag dat je op www.Sharp.nl software-updates voor de tv kunt downloaden en met een usb-stick installeren op je tv. Dit heb ik zojuist gedaan, maar heb echter geen idee wat deze firmware-update daadwerkelijk heeft verbeterd. Wat "release notes" had ik wel gewaardeerd van meneer Sharp. De updates zijn er voor de XL2 en de X-series.

Als iemand mij vraagt: "Is deze Tv het prijskaartje ook waard?", dan is het antwoord JA. Hoewel ik wel een beetje baal dat de Xbox360 niet in 1080p wilt draaien, is er verder niets te zeiken over deze tv. 4ms en 100Hz zorgen ervoor dat (onder andere) een potje voetbal op tv zonder schaduw-effecten of watvoor andere nasleep dan ook wordt neergezet. Prima tv dus. Het design is overigens erg mooi. De omlijsting is erg dun en ziet er strak uit. Hij staat echter wel op een vaste voet, maar in de praktijk wil je de tv (bijna) niet draaien. Ik zou zeker aanraden om deze tv (Sharp LC46XL2E) te verkiezen boven een soortgelijke Sony of Philips tv. De prijs van de Sharp is aantrekkelijker en presteert minimaal net zo goed. Kies dus niet zomaar voor een merk als Sony of Philips omdat dat je bekender in de oren klinkt. Mijn tv heb ik overigens gekocht bij Steenweg in Utrecht (www.steenweg.nl). Daar staat ie ook in de winkel te draaien.

Kan iemand zeggen hoe de lc-42xl2e zich verhoud tot de topmodellen van Philips? (9603)

Ik twijfel nog tussen deze, de Philips 42PFL9306 en de Toshiba 40zf355d.

Sommige testen beweren dat het geluid matig is en de beeldkwaliteit bij SD ook niet geweldig is i.v.m. andere merken.

o.a http://www.hdtvorg.co.uk/reviews/lcd/Sharp_LC42XL2E.htm
quote:
The only really negative aspect of what is a largely competent performance is colour. No amount of tweaking could produce a colour that we were truly happy with. Whatever the setting, colours seemed over saturated or a little washed out.

The acoustic performance is average with no great perceivable benefit coming from Sharp's proprietary surround sound system.

Mooooody wijzigde dit bericht 11-05-2008 19:35 (120%)

Heb paar dagen gelden ook gekozen voor de Sharp LC46XL2E.
Prijs is zeer gunstig en doet zich zeker nog onder bij een Sony of Philips.

Moet alleen nog kijken hoe ik HD films ga afspelen.
Denk dat ik het via de PC ga doen via DVI --> HDMI.

Toshiba 46Zf355 in bezit gehad maar moeten vervangen omdat er vanuit de achterkant een brom hoorbaar was. Vervangen met het zelfde model maar heeft hetzelfde probleem.
Het brom geluid lijkt op dat van een trafo of dimmer.
Ik koos deze voor de 100hz techniek maar raakte hooked door het dunne frame.

Opzoek naar wat ik nu dan moet nemen.. Gelukkig is er daar Sharp met z'n 100hz en dunne frame (LC-46XL2E) . Kunnen gebruikers hiervan laten weten of deze lekker stil is? Toegegeven; Maar één andere tweaker heeft op zijn Toshiba de zelfde brom als mij ervaren.

Beetje opzoek naar meer info, ontdekte dat Sharp nu een actie heeft lopen
100 euro retour = gewoon leuk!
Maandag zal ik ff informeren of dit ook geld voor toestellen gekocht bij een internet-shop (Redcoon).
Verder ga ik informeren waar de nieuwe G-Series AQUOS models zijn gebleven..

Maar als iemand hier al iets over weet, doe maar ff posten!

en ja, als ik hiervoor ga, wil ik tzt wel helpen een beetje behoorlijke openings-post te flansen..

@ Rsport20 : 'nog' = 'niet'?

madwurmz wijzigde dit bericht 12-07-2008 22:09 (12%)

quote:
madwurmz schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 22:01:

Maandag zal ik ff informeren of dit ook geld voor toestellen gekocht bij een internet-shop (Redcoon).
Lijkt me wel, winkel kan zelf dat geld niet terugvragen dus dit wordt meestal aan de consument overgelaten.

Gister de LC-37B20E gekocht, wat een verademing als je van 55cm beeldbuisje naar een 94 cm LCD panneel gaat. Tot nu toe bevalt hij uitstekend alleen moet de HDMI nog even voor mekaar krijgen icm met een JVC D3 setje, iemand tips hiervoor?

Wil je weten wat ik doe? www.jouk.eu

Ik ga ook een LC-46XL2E aanschaffen.

ik heb even gezocht of die nieuwe G-serie al te koop is. De G-serie is een aparte lijn, apart omdat hij nog nergens te koop is maar wel bij Sharp in de database staat, dus in principe bij de leverancier te verkrijgen, en apart omdat de prijs rond de 7000 dollar ligt.
Er zit een pc-card in en een harde-schijf, een trendy apparaat dus, maar waarschijnlijk voorlopig nog niet op de markt.

Is idd 1 van de mooiste lcd's die er staan.. Alleen hou er rekening mee dat die net fors in prijs omlaag is gegaan. En dat er ook nog een cashbackactie geldt..

Reg. datum: 09 september 2005

TV-Software LC/32/37/42/46/52 X20E – Software Update via USB

image en how-to pdf op
http://www.sharp.nl/softw...237424652_x20e_basis.html

De goedkoopste winkel op pricewatch is toevallig ook mijn persoonlijke voorkeur :D
quote:
Vincent2407 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 16:11:
Is idd 1 van de mooiste lcd's die er staan.. Alleen hou er rekening mee dat die net fors in prijs omlaag is gegaan. En dat er ook nog een cashbackactie geldt..

Bij redcoon??

Ik zou je aanraden om toch eventjes contact met mij op te nemen .. Denk dat ik je ook een goed aanbod kan doen.. En dan zit je niet met een importmodel :)

Het model is al een tijdje op de markt maar kan nog steeds de concurrentie makkelijk aan met de nieuwere modellen van Samsung en Sony.. En dan krijg je ook nog eens 4 jaar garantie op het scherm .. We hebben hier zo'n beetje alle modellen staan en merken ook dat veel mensen de Sharps preferen boven de Samsungs. Ze zijn ook wat degelijker gebouwd dan de Samsungs waar nog wel wat klachten mee zijn..

Vincent2407 wijzigde dit bericht 14-07-2008 22:34 (54%)

quote:
Quote uit de TV-Software LC/32/37/42/46/52 X20E

7. Na een succes volle Update verwijdert u en stekker uit het stopcontact
en vervolgens verwijdert u de USB Stick.

Hiermee is de Update beëindigd en kunt u de tv weer gebruiken.
Humpf , slecht geschreven zeg! En een stapje 8. zou netjes zijn: Stekker weer in het stopcontact ?

quote:
Vincent2407 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 22:21:
Bij redcoon??

Ik zou je aanraden om toch eventjes contact met mij op te nemen .. Denk dat ik je ook een goed aanbod kan doen.. En dan zit je niet met een importmodel :)

Het model is al een tijdje op de markt maar kan nog steeds de concurrentie makkelijk aan met de nieuwere modellen van Samsung en Sony.. En dan krijg je ook nog eens 4 jaar garantie op het scherm .. We hebben hier zo'n beetje alle modellen staan en merken ook dat veel mensen de Sharps preferen boven de Samsungs. Ze zijn ook wat degelijker gebouwd dan de Samsungs waar nog wel wat klachten mee zijn..
Mailtje gestuurd :)

Niks mis met Redcoon trouwens

Sony heeft sowieso een fout gemaakt 100hz weg te laten op de nieuwe europese W serie, de upgrade voor het X model komt pas december - Hij zou perfect bij mijn PS3 staan.

De Samsung's 656 46 inch is nu trouwens ook wel veel goedkoper geworden (300,- retour) maar rood is niet mijn kleur :)

Deze Sharp is in deze prijs klasse ook nog steeds het nieuwste model in nederland, of vergis ik mij?

Ik denk dat we binnenkort modellen met interne hard-disk(recorder) of uitbreiding op de USB mogelijkheden gaan krijgen, wie weet?
iig niet echt interesant voor mij, m'n komende iPhone doet de mp3tjes over de speakers en verder zal m'n macbook pro constant via hdmi op het LCD zitten ..

Iemand trouwens pc/mac naar HDMI op deze LC-46XL2E ?
Hoor graag de ervaringen betreft scherpte enzo, ik wil er ook mee photoshoppen enzo.. Toshiba was wat dat betreft perfect.

LI(E)V!

quote:
Mooooody schreef op zondag 11 mei 2008 @ 19:17:
Kan iemand zeggen hoe de lc-42xl2e zich verhoud tot de topmodellen van Philips? (9603)

Ik twijfel nog tussen deze, de Philips 42PFL9306 en de Toshiba 40zf355d.

Sommige testen beweren dat het geluid matig is en de beeldkwaliteit bij SD ook niet geweldig is i.v.m. andere merken.

o.a http://www.hdtvorg.co.uk/reviews/lcd/Sharp_LC42XL2E.htm

[...]
Ik heb zelf een 46XL2E en kan vertellen dat het een geweldig toestel is. Vrienden van mij hebben zowel de Philips Aurea als de Sony X3500 maar mijn scherm doet echt niet onder voor deze topmodellen van flips en sony. Nu moet ik wel zeggen dat ik geen SD materiaal kijk (dedicated voor HD-DVD, BluRay en PS3) en geluid over een 7.1 set laat lopen, dus daarmee kan ik niet vergelijken.

Die Toshiba is inderdaad ook een echte aanrader, echter moest ik mijnes terug sturen nadat ik een brommende trafo had. Nu ook het tweede exemplaar bromt ga ik voor de Sharp.
2 op de twintig tweakers ervaarde trouwens de brom..
SD materiaal (digitenne) was ook op de 46 inch Toshiba niet helemaal top, hier schrok ik in eerste instantie wel van maar op 4 meter werd het acceptabel. Geluid was best okay, maar heb ik digitaal via versterker lopen.
PC via hdmi was geweldig, lekker strak. Aanpassen van kleur gaat echt heel diep.
Minpuntjes: de AB is onhandig, en reageert iets te langzaam. De service center zit in belgie en vond ik daardoor slecht te verstaan.
Conclusie: Zonder de brommende trafo een perfect ding..
Het is moeilijk om een betere te vinden, maar we zitten hier tenslotte in het Sharp topic, en niet voor niets, de specs van de Sharp en de prijs lijken iig goed.. De responsetijd van Sharp is 4ms, klinkt iig heel mooi.Toshiba geeft aan 8ms of korter.
Toshiba's Regza-link was niet helemaal compatible met de HDMI-CEC van Onkyo maar toch voldoende zoals aan/uit, volume en kanalen kiezen. (HDMI-CEC = afstandsbediening functies delen voor alle hdmi apparatuur)
Ik hoop Met Sharp ook die minimale functies te kunnen krijgen, misschien zelfs meer?
quote:
LordLynx schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 11:10:
[...]

Ik heb zelf een 46XL2E en kan vertellen dat het een geweldig toestel is. Vrienden van mij hebben zowel de Philips Aurea als de Sony X3500 maar mijn scherm doet echt niet onder voor deze topmodellen van flips en sony. Nu moet ik wel zeggen dat ik geen SD materiaal kijk (dedicated voor HD-DVD, BluRay en PS3) en geluid over een 7.1 set laat lopen, dus daarmee kan ik niet vergelijken.

Reg. datum: 01 november 2005

Ik heb ook deze Sharp bekeken. De hoeveelheid aandacht die deze tv krijgt in reviews en dergelijke is zeer mager. De genen die ik heb kunnen vinden zijn het over het algemeen eens over de goede HD kwaliteit die deze tv kan leveren, maar zijn ontevreden over de SD kwaliteit die op het scherm getoverd wordt. Een van de reviews waarin dat naar voren komt:

Klik hier

Gezien ik niet exclusief HD materiaal bekijk ga ik er toch nog even een extra keertje over nadenken.

Ik ben ook nog aan het nadenken. Die review link maakt me wel 'hebberig' naar dit toestel. Dingen zoals pixel op pixel mapping en de Game mode klinken heel lekker, maar... de nieuwe Sony's met 100hz zijn er misschien al met 5 maandjes. Die zie ik echt zitten. Ook wil ik ff wachten op nieuwe updates van Sharp en Samsung.

Tussentijds wil ik wel m'n ps3 gebruiken dus ben ik nu in de markt voor een leuk 32 inchertje - dus, Vincent2407, misschien hoor je dus nog van me ;)

iemand ervaring met JVC DD-3 en sharp, krijg op de een of andere manier het niet aan de praat op HDMI.....tips zijn welkom :)

Wil je weten wat ik doe? www.jouk.eu

Er zijn 3 nieuwe Sharp Aquos toestellen aangekondigd, een 19, 32, en 37-inch.

LC-19D1E: pc-aansluiting, 1 hdmi-poort, 1366x768 pixels, contrast: 1500:1, helderheid 300cd/m2.
Verkrijgbaar in zwart en wit.

32'' en 37'' XL8E: 3 HDMI poorten, 1080p, contrast: 10,000:1, response: 6ms en Freeview tuner.

19 inch hier 399,- (vanaf 23 07 2008 leverbaar)

32'' en 37'' volgende maand verkrijgbaar.
(bron) en (bron)

Omdat binnekort de nieuwe modellen te koop zijn en eind Augustus de IFA show gegarandeerd nog meer AQUOS aankondigingen brengt, is iedereen bij deze uitgenodigd om te komen posten in

het Grote Algemene Alle Series Sharp AQUOS topic *O*

madwurmz wijzigde dit bericht 25-07-2008 03:08 (189%)

Madwurmz, heb je nog iets gehoord over de geldigheid van de ¤100 retour bij kopen via een webshop?
Ik kan niet registreren bij Sharp voor het 2+1 jaar gratis garantie verlenging, want dit geldt alleen als je bij een erkende Sharp Aquos Premium dealer hebt gekocht = paar honderd euro duurder = dus zinloos.
Mijn serienummer wordt niet geaccepteerd, en de garantieverlengkaart bij de tv is voor UK residents only.
Zou iemand me aub het adres op de garantieverlengingskaart voor Nederland even kunnen doorgeven?
Niet geschoten = altijd mis.

Waar ik langzaamaan ook achter kom is dat een Europees model nog niet meteen een NL model is..

Van Sharp site:
quote:
Deze garantietermijn kunt u gratis met 1 jaar verlengen
Het enige wat u hiervoor hoeft te doen is uw nieuwe Sharp AQUOS LCD TV binnen 3 maanden na aankoop te registreren via de speciale website ( www.sharplcdservice.nl of www.sharplcdservice.be ) of de bij de LCD TV bijgesloten waardekaart binnen 3 maanden na aankoop volledig ingevuld op te sturen.
Heb je het ook via de belgische link geprobeerd? Anders misschien doen alsof je UK resident bent en registreren op sharp.co.uk
edit: maarja wat ga je dan doen als ie mankementen heeft...

Welke webshop heb je gebruikt en heb je ze gevraagd naar de garantie / reparatie procedures?

zie edit
Morgen
zal ik ze vragen naar de erkende webshops.Deze vraag had ik ze al wel gevraagd maar kreeg geen duidelijk antwoord, nu ivm jou garantie en je vraag over 100euro retour actie zal ik eens doorvragen.
quote:
Badpritt schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 21:31:
Madwurmz, heb je nog iets gehoord over de geldigheid van de ¤100 retour bij kopen via een webshop?
Ik kan niet registreren bij Sharp voor het 2+1 jaar gratis garantie verlenging, want dit geldt alleen als je bij een erkende Sharp Aquos Premium dealer hebt gekocht = paar honderd euro duurder = dus zinloos.
Mijn serienummer wordt niet geaccepteerd, en de garantieverlengkaart bij de tv is voor UK residents only.
Zou iemand me aub het adres op de garantieverlengingskaart voor Nederland even kunnen doorgeven?
Niet geschoten = altijd mis.

madwurmz wijzigde dit bericht 24-07-2008 01:07 (2%)
Reden: 'Openings topic' aangepast, toevoegingen komen later deze week

Via Pixmania.com gekocht. Wel alle talen handleidingen, UK en Euro stekker, UK garantiekaart, Italiaanse goedkeuring achterop.
2 Jaar garantie Pixmania, maar dat heb ik ook via Sharp, pick up & return voor de 32", 2 jaar on site voor de grotere modellen.
Puike tv trouwens, die 32X20E.

Afgelopen vrijdag de sharp LC46XL2E gekocht, eerst bij de mediamarkt alle tv's eens vergeleken en deze sharp sprong qua beeld er voor me helemaal uit. Nu thuis is het beeld ook perfect, natuurlijk wel minder dan bij de dealer die met blue ray het beeld loepzuiver en haarscherp kan laten zien maar met upc digital ook een heel mooi plaatje.
Hebben de meeste onder ons die deze XL2E modellen inmiddels in bezit hebben de standaard instellingen behouden? Of de instellingen juist gewijzigd om tot een zo mooi mogelijk scherp plaatje te komen en sportwedstrijden zoals voetbal optimaal te aanschouwen?

handelaar wijzigde dit bericht 23-07-2008 00:24 (5%)

Komt alle gezellig posten in het Grote Algemene Alle Series Sharp AQUOS topic *O*

madwurmz wijzigde dit bericht 25-07-2008 03:11 (119%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws