Last.FM | Last.FM sidebar | God's Audioplayer & Mediacenter
[xbox] Ervaringen met Xbox media center - Deel X
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Nieuw TopicMaar de hamvraag is dan hoe goed dit oude beestje kan scalen? De 360 heeft bijvoorbeeld een hele goede scaler aanboord(afgaande op de reviews).quote:Mar2zz schreef op maandag 07 januari 2008 @ 13:50:
[...]Niet alleen het menu is dan 720p, ook de films. alleen de bron mag niet 720p zijn. De xbox slikt normale videos (avi, dvd, mpeg etc) en upscaled die naar hd-resoluties (720p en 1080i).
Enjoy the moment!
Reg. datum: 06 september 2001
Ik laat XBMC scalen naar 720P op m'n Panasonic HD-READY Plasma. Hij doet dit heel behoorlijk. Beter dan de TV zelf. De XBOX360 kan ik helaas niet beoordelen.quote:onsgeluk schreef op maandag 07 januari 2008 @ 13:53:
[...]
Maar de hamvraag is dan hoe goed dit oude beestje kan scalen? De 360 heeft bijvoorbeeld een hele goede scaler aanboord(afgaande op de reviews).
Reg. datum: 19 november 2006
Klopt dat helpt bij mij ookquote:Bigfoot87 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 23:38:
[...]
Zet de webserver uit
Dat hielp bij mij...
En Mar2zz ook bedankt voor je moeite !!
XBMC @ 720P op 32" HD Ready Samsung LCD reporting in!quote:onsgeluk schreef op maandag 07 januari 2008 @ 13:53:
[...]
Maar de hamvraag is dan hoe goed dit oude beestje kan scalen? De 360 heeft bijvoorbeeld een hele goede scaler aanboord(afgaande op de reviews).
En kan je zeggen...het ziet er retestrak uit...en ik kijk ook alleen maar AVI's.
Als je dan de 2CD rips gebruikt, met AC3 sound, en een nederlandse SRT file erbij, en je laat je XBMC de covers van IMDB.com aftrekken...dan heb je echt een setup waar je bezoek van
DynaMikeY wijzigde dit bericht 07-01-2008 16:32 (3%)
Reg. datum: 27 juli 2005
Vergeet Mediaicons.org nietquote:DynaMikeY schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:31:
[...]
XBMC @ 720P op 32" HD Ready Samsung LCD reporting in!
En kan je zeggen...het ziet er retestrak uit...en ik kijk ook alleen maar AVI's.
Als je dan de 2CD rips gebruikt, met AC3 sound, en een nederlandse SRT file erbij, en je laat je XBMC de covers van IMDB.com aftrekken...dan heb je echt een setup waar je bezoek van![]()
![]()
Speciaal voor XBMC en bijna elke film staat er in
Voor films is het ook mooi om 'm in de videolibrary te zetten. daar zit een overzicht bij die sorteren kan op imdb rating en tegelijkertijd het plaatje plus plot plus genre kan laten zien (eventueel met filter voor bekeken films)
Mar2zz wijzigde dit bericht 07-01-2008 16:46 (22%)
Reg. datum: 09 januari 2000
Werkt deze dan weer?quote:Bigfoot87 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:34:
[...]
Vergeet Mediaicons.org niet![]()
Speciaal voor XBMC en bijna elke film staat er in
Ik zit momenteel op mijn werk en kan het niet controleren. Maar de laatse keren dat ik keek waren er geen icons meer te vinden op deze site.
Zo! Jij hebt mooie screenshots gemaakt! Hoe doe ik dat?
Zorg ervoor dat je in het scherm staat waar je een screenshot van wilt maken. Druk dan op de linker duimstick. Vervolgens zal je zien dat het scherm heel kort een flits weer geeft. Nu is je screenshot gemaakt. De screenshots kan je vinden in de map "screenshots" van je XBMC map.
Ik maak gebruik van de AB, welke knop correspondeert met de linker duimstick? Of kan ik die mappen met de keymap.xml? hoe dan?
Mediaicons.org doet het af en toe een dagje niet. Gewoon 1 of 2 dagen later weer eens proberen en altijd werkt het dan weer...quote:berties schreef op maandag 07 januari 2008 @ 17:21:
[...]
Werkt deze dan weer?
Ik zit momenteel op mijn werk en kan het niet controleren. Maar de laatse keren dat ik keek waren er geen icons meer te vinden op deze site.
If it ain't broken......... fix it anyway.
Ik wilde dus XBMC updaten naar laatste Bigfoot-release, maar deze wilde niet opstarten (had wel TDATA en UDATA leeg gehaald).
Dus toen nog eens geprobeerd (dir verwijderd en alles opnieuw, incl. TDATA/UDATA), maar weer niet. Andere release geprobeerd : ook dat hielp niet.
Zelfs de laatste T3CH release geprobeerd, maar ook nu niet opstarten.
Kom wel in EvoX, maar als ik daar dan XBMC controleer (en het pad is goed), dan zegt ie : ff wachten.........en vervolgens komt ie terug in het menu van EvoX
Iemand een idee wat het kan zijn ?
Reg. datum: 08 november 2005
Changelog v3.0.0b2 - 2008-01-07 ****Needs at least XBMC revision R10008 ****
- Added: Scrollbar to programlist
- Fixed: issue with getFocus() for GUI types that are XBMCGUI specific.
- Fixed: Minor issue on NOS Page handling
- Fixed: Progressbar dissappeared in NOS channel
- Added: Favorites can now be every folder in each channel.
- Changed: ContextMenu is moved from Channel to ChannelClass. In the Channel now has a self.contextMenuItems which is a list of ContextMenu.ContextMenuItems. Each item has a label, a callback function and an indication wether it should show on video/folder/completed items.
- Added: Favorites
- Added: Settings.xml
- Added: contextmenu to 123video
- Added: 123Videos.nl
- Changed: chn_nos - NOS now only retrieves recent items and displays an archive folder with older items
- Verwijder altijd eerst de oude versies ipv. deze te overschrijven.
- Als plugin: copieer de inhoud van de zip/7z naar de XBMC\Plugin\Video folder. Je moet daarna XOT toevoegen als Source in het Video scherm. Dat gaat via het contextmenu. Meer info op de XBMC wiki.
- Als script: kopieer de inhoud van de zip/7z naar de XBMC\Scripts folder.
De versie is te downloaden op mijn eigen site: http://www.rieter.net/uitzendinggemist of op de googlecode pagina: http://code.google.com/p/xot-uzg/downloads/list
XOT-Uzg.v3 (voorheen Uitzendinggemist): recente versie 3.2.0b5. Voor XOT-Uzg.v3 is minimaal een XBMC nodig met SVN revision R17016.
E:\Cache en de X, Y en Z schijf ook leeggemaakt?quote:speedme schreef op maandag 07 januari 2008 @ 21:42:
Guys, ik zit met een probleem : ik kan XBMC niet meer op mijn Xdoos krijgen
Ik wilde dus XBMC updaten naar laatste Bigfoot-release, maar deze wilde niet opstarten (had wel TDATA en UDATA leeg gehaald).
Dus toen nog eens geprobeerd (dir verwijderd en alles opnieuw, incl. TDATA/UDATA), maar weer niet. Andere release geprobeerd : ook dat hielp niet.
Zelfs de laatste T3CH release geprobeerd, maar ook nu niet opstarten.
Kom wel in EvoX, maar als ik daar dan XBMC controleer (en het pad is goed), dan zegt ie : ff wachten.........en vervolgens komt ie terug in het menu van EvoX
Iemand een idee wat het kan zijn ?
XBMC al eens op een andere locatie proberen te zetten?
Reg. datum: 10 oktober 2007
Ik ben ff een weekje aan het niet xboxen, mijn nieuwe pc is binnen gekomen, dus moet weer even gaan overzetten, installen en troep.... daarna gaan we weer vrolijk voor de volle 100% verder met xbmc
Ik citeer:
Wel heel jammer dat PCM de nadruk legt op de tekortkomingen van XBMC.quote:De mooiste gehackte console is de oude Xbox. Deze kan met behulp van het homebrewprogramma XBMC (Xbox Media Center) moeiteloos al uw video en muziekbestanden streamen vanaf uw netwerk. Er zijn zelfs mensen die puur om deze reden destijds de Xbox hebben gekocht. Het is alleen jammer dat de oude Xbox niet krachtig genoeg is om high definition media te draaien (zelfs niet op 720p), dus een echt grote toekomst heeft de oude Xbox niet meer.
Het lijkt nu net of XBMC een stille dood sterft terwijl de scene naar mijn idee juist groeiende is.
Daarbij wordt er ondertussen hard gewerkt aan de Linux versie die het afspelen van HD content mogelijk moet gaan maken.
Reg. datum: 28 december 2006
Zo, dat is weer allemaal. Ook eigen channels toevoegen. Tja wat is er nog overquote:GroteBozewolf schreef op maandag 07 januari 2008 @ 22:00:
Ik heb net weer een nieuwe versie van XOT online gezet. Deze keer zijn er 3 grote changes. Het Contextmenu is helemaal op de schop gegaan en is nu makkelijker in eigen channels in te bouwen
E:\Cache had ik ook al leeg gemaakt, maar X,Y en Z niet.quote:Bigfoot87 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 22:38:
[...]
E:\Cache en de X, Y en Z schijf ook leeggemaakt?
XBMC al eens op een andere locatie proberen te zetten?
Dat zal ik vanavond eens proberen.
Als dat niet lukt, dan zal ik eens XBMC proberen te installeren in een andere directory.
Thanks Bigfoot
Gaat dat lukken denk je ? Ik dacht dat het echt een hardware beperking was. Maar kunnen ze in linux zo strak programeren dat het met een 733 procje en 64 MB lukt?quote:Bigfoot87 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 08:44:
XBMC wordt genoemd in de PCM (Personal Computer Magazine) van januari
Ik citeer:
[...]
Wel heel jammer dat PCM de nadruk legt op de tekortkomingen van XBMC.
Het lijkt nu net of XBMC een stille dood sterft terwijl de scene naar mijn idee juist groeiende is.
Daarbij wordt er ondertussen hard gewerkt aan de Linux versie die het afspelen van HD content mogelijk moet gaan maken.
Als dit gaat werken zie ik eindelijk het nut van een HD tv
Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]
My pleasurequote:speedme schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 11:50:
[...]
E:\Cache had ik ook al leeg gemaakt, maar X,Y en Z niet.
Dat zal ik vanavond eens proberen.
Als dat niet lukt, dan zal ik eens XBMC proberen te installeren in een andere directory.
Thanks Bigfoot
Het is ook echt een hardware beperking.quote:Prulleman schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 11:53:
[...]
Gaat dat lukken denk je ? Ik dacht dat het echt een hardware beperking was. Maar kunnen ze in linux zo strak programeren dat het met een 733 procje en 64 MB lukt?
Als dit gaat werken zie ik eindelijk het nut van een HD tv
Er wordt gewerkt aan een XBMC versie voor linux-computers
Om eerlijk te zijn denk ik dat het nog wel even zal duren voor er een stabiele versie zal zijn die zichzelf kan meten met de Xbox versie. De oprichter van XBMC is al ruim 3 jaar bezig met het maken van een Windows gebaseerd mediacenter (Mediaportal) en daar is nog altijd geen officiële versie van uitgebracht.
Reg. datum: 08 november 2005
Eigen kanalen kan al sinds versie 2.7.0. Het gesprek gaat tot op heden niet lukken. Tenzij iemand weet hoe ik de streams uit een SWF kan halen met Python. Want dat is het probleem op dit moment.quote:haagsegek schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 11:49:
[...]
Zo, dat is weer allemaal. Ook eigen channels toevoegen. Tja wat is er nog overHet gesprek, maar dat blijkt wat lastiger te zijn. Wel jammer want dat kanaal heb ik nou net niet bij m'n Digitenne abo.
XOT-Uzg.v3 (voorheen Uitzendinggemist): recente versie 3.2.0b5. Voor XOT-Uzg.v3 is minimaal een XBMC nodig met SVN revision R17016.
Reg. datum: 09 januari 2000
Nu zag ik deze bij bol.com te koop staan: linkje.
Er staat echter een klanten beoordeling bij waarin staat dat deze geen RGB ondersteund. Ik heb hier nog niemand over horen klagen. Dit gaat toch gewoon werken voor 720p en 1080i xbmc op een component ingang van mijn Philips LCD?
Met rescue disk heb ik first boot op avalaunch gezet. Toen kon ik xmbc weer ftpen.
Yep! Geen twijfel over mogelijk! U gaat straks genieten van een haarscherp beeldquote:berties schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 16:52:
Ik zit er aan te denken om (waarschijnlijk net als vele met een lcd tv) de Konig component kabel aan te schaffen.
Nu zag ik deze bij bol.com te koop staan: linkje.
Er staat echter een klanten beoordeling bij waarin staat dat deze geen RGB ondersteund. Ik heb hier nog niemand over horen klagen. Dit gaat toch gewoon werken voor 720p en 1080i xbmc op een component ingang van mijn Philips LCD?
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.