[xbox] Ervaringen met Xbox media center - Deel X
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Nieuw TopicBerichten: 657
Reg. datum: 10 december 2002
Deze kan ik niet aansluiten op de component kabel van de 360. Die heeft namelijk een ander uiteinde. Ik ben op zoek naar een switchbox waarbij ik de 360 component kabel als hoofdkabel gebruik tussen de switchbox en de tv. Het uiteinde van de 360 kabel moet dan passen in de output van de switchbox.
Ik heb het trouwens over deze kabel.
Wat de kabels in de muur betreft. Ik heb van die kabelgoten aan de muur gekit. Die muur was te gaar om pluggen in te draaien. Door de kit kan ik de deksel niet meer van de kabelgoten afhalen. Daarnaast zijn de kabelgoten ook geverfd. Ik kan dus alleen een nieuwe kabel trekken als ik de kabelgoot er helemaal afsloop maar daar zie ik een beetje tegenop. Een verdeelkastje is een stuk makkelijker.
Wat de kabels in de muur betreft. Ik heb van die kabelgoten aan de muur gekit. Die muur was te gaar om pluggen in te draaien. Door de kit kan ik de deksel niet meer van de kabelgoten afhalen. Daarnaast zijn de kabelgoten ook geverfd. Ik kan dus alleen een nieuwe kabel trekken als ik de kabelgoot er helemaal afsloop maar daar zie ik een beetje tegenop. Een verdeelkastje is een stuk makkelijker.
michielvz wijzigde dit bericht 04-01-2008 17:09 (30%)
Als je in kabels durft te knippen en je durft er geld voor te verspillen dan zou je kunnen kijken of je de konig componentkabel kunt vastmaken aan de xbox360-kabel. (de uiteinden die in de tv gaan). het zijn precies even veel stekkers en ook zelfde materiaal, dus het signaal zou er doorheen moeten kunnen. Wat je dan in feite doet is het input xbox en xbox360 combineren naar 1 component-output. Hoe moeilijk kan dit zijn? en als het lukt heb je een prachtige oplossing, als het mislukt heb je wat geleerd.
Last.FM | Last.FM sidebar | God's Audioplayer & Mediacenter
En wat gebeurt er dan als zowel de Xbox als de Xbox360 aan staan?quote:Mar2zz schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 18:55:
Als je in kabels durft te knippen en je durft er geld voor te verspillen dan zou je kunnen kijken of je de konig componentkabel kunt vastmaken aan de xbox360-kabel. (de uiteinden die in de tv gaan). het zijn precies even veel stekkers en ook zelfde materiaal, dus het signaal zou er doorheen moeten kunnen. Wat je dan in feite doet is het input xbox en xbox360 combineren naar 1 component-output. Hoe moeilijk kan dit zijn? en als het lukt heb je een prachtige oplossing, als het mislukt heb je wat geleerd.
Wat je wil kan je nooit voor elkaar krijgen. Je zoekt dus een switchbox waarbij je de xbox 360 connector (console side) in de output wil stoppen van een switch.quote:michielvz schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 17:06:
Deze kan ik niet aansluiten op de component kabel van de 360. Die heeft namelijk een ander uiteinde. Ik ben op zoek naar een switchbox waarbij ik de 360 component kabel als hoofdkabel gebruik tussen de switchbox en de tv. Het uiteinde van de 360 kabel moet dan passen in de output van de switchbox.
- Welke kabel moet er dan in de input van deze switch gestopt worden? Een xbox360 -> component kabel of een xbox360 -> xbox360 connector kabel?
- Hoe wil je de interne routering in de switchbox regelen als er ook het signaal van een gewone xbox via de xbox360 kabel moet gaan lopen?
Dit is idd ook een oplossing.Ik heb dit ook met mijn ethernet kabel gedaan. Gewoon doorgeknipt. De andere die er lag niet doorgeknipt maar van elk kabeltje een cm gestript en de doorgeknipte kabeltjes er aan vast gemaakt. Dit werkt perfect.quote:Mar2zz schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 18:55:
@Schweino
- Welke kabel moet er dan in de input van deze switch gestopt worden? Een xbox360 -> component kabel of een xbox360 -> xbox360 connector kabel?
Een 360 component kabel. Dus dan moet ik er nog een kopen.
- Hoe wil je de interne routering in de switchbox regelen als er ook het signaal van een gewone xbox via de xbox360 kabel moet gaan lopen?
Ehm, interne routering? Het lijkt me dat als je een van de apparaten aanzet en de ander uitlaat het gewoon werkt.
michielvz wijzigde dit bericht 05-01-2008 11:32 (21%)
<enorm off topic>
WOW wat een fantastische kwaliteit!!
Ik zet zojuist de Super Audio versie (.flac files) van "the dark side of the moon" van Pink Floyd. Lekker hard over mijn Sony set.optisch aangesloten.. wat een sound!! Als je dat hoort klinkt stereo "sooo 2007"..
</enorm off topic>
WOW wat een fantastische kwaliteit!!
Ik zet zojuist de Super Audio versie (.flac files) van "the dark side of the moon" van Pink Floyd. Lekker hard over mijn Sony set.optisch aangesloten.. wat een sound!! Als je dat hoort klinkt stereo "sooo 2007"..
</enorm off topic>
Weet iemand of een standaard Xbox DVD Remote kitje van een tientje overweg kan met een Harmony? Ik heb nl. zo'n noname remote kit gehad, en die luisterde niet naar mijn Harmony 525. Ik lees nl. verschillende topics waar mensen dit WEL aan de praat gekregen hebben.
Mijn Xbox Remote was er een van dat huismerk van de Mediamarkt... wat verder een bagger ding was, want hij luisterde ook al slecht naar de bijbehorende remote
Ik heb deze dus op het oog...
Mijn Xbox Remote was er een van dat huismerk van de Mediamarkt... wat verder een bagger ding was, want hij luisterde ook al slecht naar de bijbehorende remote
Reg. datum: 22 december 2002
Reg. datum: 22 december 2002
Ik heb vorige week dezelfde afstandsbediening gekocht bij Yagoda en die werkt bij mij prima met XMBC en mijn Logitech 885, al moet ik die laatste nu nog beter afstellen mbv die keymap.xml
Reg. datum: 19 november 2006
[randje topic]
Ik wil de simpelste Harmony/Logitech kopen die toch mijn XBMC xbox/geluidsinstallatie/tv/upc-mediabox aankan. is dat de 525?
[/randje topic]
Ik wil de simpelste Harmony/Logitech kopen die toch mijn XBMC xbox/geluidsinstallatie/tv/upc-mediabox aankan. is dat de 525?
[/randje topic]
Ik neem aan dat je dan *(^*^&(*&^()*-beeld hebt. maar niet tegelijk aanzetten... Ik heb de audio van de componentkabel gesplitst naar 2x2xstereo output. Nu loopt die audio naar de televisie (1 meter afstand) en naar de versterker (15 meter afstand) zodat ik niet altijd de versterker aan hoef te zetten als ik ff wat op de xbox wil bekijken.quote:DynaMikeY schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 01:11:
[...]
En wat gebeurt er dan als zowel de Xbox als de Xbox360 aan staan?
Dit was vrij easy, er lopen zeg maar 2x koperdraadjes door. die in de buitenste huls zitten aan elkaar knuppen en die in de binnenste huls zitten aan elkaar knuppen. Mooi krimphulsje erom om de boel netjes weg te stoppen en het ziet er uit alsof het zo hoort. Ik denk dat de videokabels van component er ook zo uitzien van binnen.
Last.FM | Last.FM sidebar | God's Audioplayer & Mediacenter
wees voorzichtig met die NoName IR-ontvangers!!! Die werken met andere IR codes als de MS variant. Je kan dus niet zomaar aangeven in de Harmony programma dat je een xbox hebt, want dan zal het niet werken.
Ik had vroeger zo'n no-name... ik heb toen alle code's 1 voor 1 ingelezen... werkte, maar vraag niet hoe. Codes waren RAW ingelezen (anders werkte hij niet).. dus sommige knoppen (e.g. play) gaven het signaal niet 100% lekker door.
Ik ben een MS IR ontvanger tegengekomen op internet, snel gekocht... en snel van alle problemen af!
Harmony's zijn overigens geniaal!!! Bespaart met AB's van TV, Digibox, versterker, DVD speler, Xbox (5 stuks). Daarnaast werken de scenario's erg goed. Volume knoppen hangen aan versterker, zappen op digibox en tv-instellingen aan TV...
Ik had vroeger zo'n no-name... ik heb toen alle code's 1 voor 1 ingelezen... werkte, maar vraag niet hoe. Codes waren RAW ingelezen (anders werkte hij niet).. dus sommige knoppen (e.g. play) gaven het signaal niet 100% lekker door.
Ik ben een MS IR ontvanger tegengekomen op internet, snel gekocht... en snel van alle problemen af!
Harmony's zijn overigens geniaal!!! Bespaart met AB's van TV, Digibox, versterker, DVD speler, Xbox (5 stuks). Daarnaast werken de scenario's erg goed. Volume knoppen hangen aan versterker, zappen op digibox en tv-instellingen aan TV...
Reg. datum: 27 juli 2005
Edit: Problem solved.
Bigfoot87 wijzigde dit bericht 07-01-2008 11:52 (117%)
Kun je niks met Joomla oid? Moet schijnbaar niet al te moeilijk zijn.quote:Bigfoot87 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 16:05:
Nogmaals: Lopen er hier mensen rond die goed met Photoshop overweg kunnen?
En goed in de vorm van behoorlijk goed.
Ik ben namelijk een website aan het maken (xbmcworld.com) en moet het nu doen met het kopiëren en plakken van XBMC skins waardoor ik op zoiets uit kom.
Ziet er in principe natuurlijk niet verkeerd uit, maar toch mis ik net even de vrijheid om zelf alles aan te kunnen passen. Stuur even een mail naar info at bigfoot87 punt com als je interesse hebt om mee te doen. Het GameCopyWorld netwerk wil helpen met de promotie zodra de website af is, dus wanneer de website goed in elkaar zit wordt het gegarandeerd een knaller.
Thnx,
Bigfoot87
Nou, Joomla zou inderdaad een optie kunnen zijn.quote:m3gA schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 16:40:
[...]
Kun je niks met Joomla oid? Moet schijnbaar niet al te moeilijk zijn.
Punt is dan echter dat je vast zit aan het CMS systeem.
Het is bepaald geen pretje om zaken als flashanimaties in Joomla te bouwen.
Daarbij is een 2e denktank nooit verkeerd.
Ik heb zelf goede ervaringen met CMS Made Simple. Is niet zo uitgebreid als Joomla, maar wel goed te customizen.quote:Bigfoot87 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 16:53:
[...]
Nou, Joomla zou inderdaad een optie kunnen zijn.
Punt is dan echter dat je vast zit aan het CMS systeem.
Het is bepaald geen pretje om zaken als flashanimaties in Joomla te bouwen.
Daarbij is een 2e denktank nooit verkeerd.
Ok bedanktquote:DynaMikeY schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 21:33:
[...]
Ik heb zelf goede ervaringen met CMS Made Simple. Is niet zo uitgebreid als Joomla, maar wel goed te customizen.
En nu weer on-topic graag voor we de modjes op ons dak krijgen
Doe jezelf een plezier en koop http://search.stores.ebay...QQsaselZ107541472QQsofpZ0quote:DynaMikeY schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 14:02:
Weet iemand of een standaard Xbox DVD Remote kitje van een tientje overweg kan met een Harmony? Ik heb nl. zo'n noname remote kit gehad, en die luisterde niet naar mijn Harmony 525. Ik lees nl. verschillende topics waar mensen dit WEL aan de praat gekregen hebben.
Heb ik er ook 2 gehaald. Let wel op dat dit US (dus regio 1) remotes zijn, maar als je XBMC draait maakt dat niet uit.
1- Hoe kan ik dit het best doen. Met audio kabels draai ik ze gewoon aan elkaar en doe ik er wat tape omheen. Ik weet dat je ook een kroonsteentje kan gebruiken. Dat is wel wat steviger. Wat raden jullie aan?quote:Mar2zz schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 18:55:
2- Is de kwaliteit van het beeld dan ent zo goed als met de 360? Daar stream ik weleens wmv hd mee.
3- Kan je met de xbox dan ook legale
4- Ondersteund de xbox ook AVCHD?
Heeft er misschien iemand een link waarmee je de lakeside live kan volgen op je xbox? die achterlijke SBS stopt weer eens net voordat er een nederlander moet spelen...:(
Heb sinds kort een andere TV (breedbeeld, geen LCD/PLASMA) maar krijg nog steeds te maken met zwarte balken boven en onder. Als ik bij instellingen kijk zie ik ik iets staan van PAL 4:3 maar kan dit niet veranderen. Hoe kan ik met XBMC mijn volledig beeld benutten?
Reg. datum: 15 november 2001
Reg. datum: 15 november 2001
quote:michielvz schreef op zondag 06 januari 2008 @ 15:45:
[...]
1- Hoe kan ik dit het best doen. Met audio kabels draai ik ze gewoon aan elkaar en doe ik er wat tape omheen. Ik weet dat je ook een kroonsteentje kan gebruiken. Dat is wel wat steviger. Wat raden jullie aan?
Ik zou ze solderen
2- Is de kwaliteit van het beeld dan ent zo goed als met de 360? Daar stream ik weleens wmv hd mee.
Nee, dat trekt de xbox niet
3- Kan je met de xbox dan ook legalebluray en hddvd rips streamen ookal zijn het geen wmv's?
Nee
4- Ondersteund de xbox ook AVCHD?
ik ken het niet.
Waarschijnlijk moet je eerst in het MS dashboard de XBOX op 16:9 instellen, en daarna pas in XBMC.quote:qwyrp schreef op zondag 06 januari 2008 @ 16:00:
Heb sinds kort een andere TV (breedbeeld, geen LCD/PLASMA) maar krijg nog steeds te maken met zwarte balken boven en onder. Als ik bij instellingen kijk zie ik ik iets staan van PAL 4:3 maar kan dit niet veranderen. Hoe kan ik met XBMC mijn volledig beeld benutten?
Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.