Hoofdcategorieën
Topicacties

[xbox] Ervaringen met Xbox media center - Deel X

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
DoS porfavor
Reg. datum: 14 maart 2001

die locaties worden opgeslagen in sources.xml in de user data folder... je zou die eens moeten bekijken

Reg. datum: 06 september 2001

quote:
GroteBozewolf schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 21:16:
[...]

UITZENDINGGEMIST bestaat niet meer! XOT-Uzg daarintegen wel. Maar om je vraag te beantwoorden: XOT-Uzg gebruikt de hoogst mogelijke bitrate, MAAR, de NOS bitrate is gewoon belabberd. De RTL/SBS daarintegen is een stuk beter. De RTL is zelfs beter dan mijn gewone TV signaal.
Waar kan ik XOT-Uzg vinden? (site?)

a.k.a Nilz
Reg. datum: 22 december 2000

quote:
[...]

UITZENDINGGEMIST bestaat niet meer! XOT-Uzg daarintegen wel. Maar om je vraag te beantwoorden: XOT-Uzg gebruikt de hoogst mogelijke bitrate, MAAR, de NOS bitrate is gewoon belabberd. De RTL/SBS daarintegen is een stuk beter. De RTL is zelfs beter dan mijn gewone TV signaal.
dan moet je je sig aanpassen ;)
Uitzendinggemist.v2: recente versie 2.7.0. Voor Uitzendinggemist.v2 is minimaal een XBMC nodig met SVN revision R8683.

Prulleman wijzigde dit bericht 10-11-2007 11:39 (12%)

Reg. datum: 06 september 2001

quote:
[...]

Ik ben nieuw met deze script, maar wat is deze geweldig zeg _/-\o_
Kan ik deze ook direct toegankelijk maken in het VIDEO menu van XBMC?

Reg. datum: 03 september 2006

quote:
Zorro schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 11:58:
[...]

Waar soldeer je de ground nu aan? Ik heb het ook eens geprobeerd, maar ik kwam eerst tot "geen verschil" (met soldeer vastgezet op rubber zoals op plaatje) en later tot "geen beeld meer" (gesoldeerd aan ring rond schroefgat). Na het verwijderen van de mod alles weer ok.

Toch wil ik het nog eens proberen.[modbreak]Wat heeft dat met XBMC te maken?[/]
Ik heb het ook gesoldeerd aan de ring rond het schroefgat.
Bij mij werkt het

quote:
supersatan schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 11:49:
[...]
Ik ben nieuw met deze script, maar wat is deze geweldig zeg _/-\o_
Kan ik deze ook direct toegankelijk maken in het VIDEO menu van XBMC?
Met XOT-Uzg 3.0 (komt heel binnenkort) kan je hem gebruiken als Plugin en onder de Video Menu benaderen. Heb het alleen heel druk op het moment dus nog even geduld voor 3.0.

XOT-Uzg.v3 (voorheen Uitzendinggemist): recente versie 3.2.0b5. Voor XOT-Uzg.v3 is minimaal een XBMC nodig met SVN revision R17016.

Z
Reg. datum: 04 juli 1999

quote:
maurizioloi schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 12:55:
[...]

Ik heb het ook gesoldeerd aan de ring rond het schroefgat.
Bij mij werkt het
Hmm, ga ik het toch nog eens proberen...
Overigens werkt het zonder mod wel als ik mijn Konig kabel op component zet, maar ja, dan heb ik zwart-wit beeld. Toch vreemd dat het dan wel kan :?

@mod: Wat het met XBMC te maken heeft is dat het erom gaat om in XBMC de mogelijkheid te hebben om digitale audio te selecteren.

Edit:
Nou, nog eens uitgevoerd en ik ben eruit. Geen beeld komt omdat mijn XBOX via S-VHS had aangesloten, en na de mod werkt dat blijkbaar niet meer :?
Nu met mod via composiet aangesloten en tadaa! digitaal beschikbaar in XBMC. (Wel minder goed beeld though...)

Dan kies ik toch voor beter geluid en moet ik met het mindere beeld leren leven.

Zorro wijzigde dit bericht 10-11-2007 15:54 (24%)

Phenom II X4 955BE | ASUS M4A78T-E | 4x OCZ Platinum OCZ3P13334GK 2GB | Coolermaster Scout | 2x Seagate Barracuda 7200.12 1TB | Sony NEC Optiarc AD-7240S | Samsung T260HD

Reg. datum: 27 april 2005

pff koop je composiet kabel en sluit je hem via s vhs / s-video aan... :p tja dat gaat niet werken natuurlijk :p

Reg. datum: 04 november 2007

Is er een bepaalde script dat je elke willekeurige stream van je pc kan openen met xbmc ?

Z
Reg. datum: 04 juli 1999

quote:
engelbertus schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 16:59:
pff koop je composiet kabel en sluit je hem via s vhs / s-video aan... :p tja dat gaat niet werken natuurlijk :p
Hij was eerst via S-video aangesloten en ingesteld, maar als ik de mod voor digital audio uitvoer op de XBox, dan geeft S-video geen beeld meer. Nu heb ik dus de composiet stekker aangesloten en mijn TV daarop geconfigureerd, doet-ie het wel! Het lijkt dus of na de mod de Xbox geen S-video meer uitstuurt. (Maar wel digitaal geluid in XBMC en daar ging het om :) )

Phenom II X4 955BE | ASUS M4A78T-E | 4x OCZ Platinum OCZ3P13334GK 2GB | Coolermaster Scout | 2x Seagate Barracuda 7200.12 1TB | Sony NEC Optiarc AD-7240S | Samsung T260HD

DoS porfavor
Reg. datum: 14 maart 2001

quote:
sheppie23 schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 17:33:
Is er een bepaalde script dat je elke willekeurige stream van je pc kan openen met xbmc ?
huh?

Als je mappen met bestanden shared, kun je deze benaderen met XBMC.. en steamen. of is dit niet wat je bedoelt?

(wat ik me voor kan stellen dat je bedoelt is: Iets willekeurig steamen op je pc, en dan vervolgens op je xbox weergeven. Soort van remote desktop_

Reg. datum: 04 november 2007

quote:
Zerveza schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 17:48:
[...]

huh?

Als je mappen met bestanden shared, kun je deze benaderen met XBMC.. en steamen. of is dit niet wat je bedoelt?

(wat ik me voor kan stellen dat je bedoelt is: Iets willekeurig steamen op je pc, en dan vervolgens op je xbox weergeven. Soort van remote desktop_
Nee had het misschien wat beter uit moeten leggen ;-)..

Ik heb een videostream die ik kan openen met windows mediaplayer kan ik die op 1 of andere manier openen met mijn XBMC..

Reg. datum: 10 maart 2001

Ik heb gister me weer flink lopen ergeren aan m'n Xbox. Ik wilde Pauw en Witteman bekijken van 7 november. Ik start de stream, alles gaat prima, halverwege klapt de stream er uit en komt terug in het XOT-uzg menu. Dus ik denk, naja die 10minuten die kijk ik wel opnieuw, en wat denk je, na 10min klapt hij opnieuw eruit. Ik gebruik de laatste T3CH versie (van 4 nov) en XOT 2.7.1. Wat me wel opviel was dat de cache niveau hele tijd rond de 16/17 % zat, en vlak voor dat de stream eruit klapte, hij naar 80% sprong. Het gebeurde ook twee keer op precies hetzelfde moment. De stream is gewoon goed (getest op de pc). Ik heb een cache grootte van 3mb ingesteld (voor bekende Internet videostreams).

Dezelfde stream afspelen met dvdplayer lukt niet, dan start de stream (asf bij NOS), en binnen 2 sec is hij weer terug in het menu. Met dvdplayer kun je namelijk seeken binnen streams. Wat dat betreft heeft RTL het een stuk beter op orde, die gebruiken gewoon avi files (of wmv weeknie zeker), waarin je perfect kunt seeken (zowel mplayer als dvdplayer). Verder is de kwaliteit een stuk beter. Helaas is het aanbod daar weer minder.

Iemand ook dit probleem? Zou dit liggen aan XBMC zelf, of aan XOT? Op deze manier zit je niet lekker rustig te kijken, als je telkens de 'angst' hebt dat de stream eruit klapt. Dat is opzich nog te overzien als je daarna even snel kunt doorspoelen waar je gebleven was. Maar ook dat kan niet.

Magnolia wijzigde dit bericht 10-11-2007 20:16 (12%)

Ontspan.

NederVlaming
Reg. datum: 28 november 2000

quote:
Magnolia schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 20:08:
Iemand ook dit probleem? Zou dit liggen aan XBMC zelf, of aan XOT? Op deze manier zit je niet lekker rustig te kijken, als je telkens de 'angst' hebt dat de stream eruit klapt. Dat is opzich nog te overzien als je daarna even snel kunt doorspoelen waar je gebleven was. Maar ook dat kan niet.
Het probleem wat jij schets is geen probleem met het script (XOT) maar echt met met de player of de stream zelf. Wat de scripts doen is alleen het commando doorgeven aan de player om een stream te openen. Eens dat gebeurd is doet het script normaal niets meer.
Maar ik heb eigenlijk geen idee waar het probleem dan zou moeten zitten... Je zegt dat de stream het wel op de pc doet, dus met de stream is ook niks mis waarschijnlijk...

Reg. datum: 06 september 2005

Hey,

Ik stream voetbal en kijk dit via WMP.
Kan ik dit streamen via XBMC?
Zo ja, kan iemand mij dit misschien makkelijk uitleggen?
:)

Reg. datum: 15 november 2001

Ik ben gister uit een spel gegaan met de 2 trigger en de zwarte en witte knop, nu wil xbmc niet meer opstarten.
Ik krijg dit in me log file:
17:27:15 M: 47013888 ERROR: SQLite: Insertion failed because database is full
Query: SELECT * FROM sqlite_master WHERE type = 'table' AND name = 'version'
17:27:15 M: 47013888 FATAL: Unknown exception code (0xe06d7363)
at 0x000bae70

heb de 0uface mappen al leeg gemaakt, maar dat hielp niet, jullie een idee?

In The Mix
Reg. datum: 15 november 2006

quote:
Magnolia schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 20:08:
Ik heb gister me weer flink lopen ergeren aan m'n Xbox. Ik wilde Pauw en Witteman bekijken van 7 november. Ik start de stream, alles gaat prima, halverwege klapt de stream er uit en komt terug in het XOT-uzg menu. Dus ik denk, naja die 10minuten die kijk ik wel opnieuw, en wat denk je, na 10min klapt hij opnieuw eruit. Ik gebruik de laatste T3CH versie (van 4 nov) en XOT 2.7.1. Wat me wel opviel was dat de cache niveau hele tijd rond de 16/17 % zat, en vlak voor dat de stream eruit klapte, hij naar 80% sprong. Het gebeurde ook twee keer op precies hetzelfde moment. De stream is gewoon goed (getest op de pc). Ik heb een cache grootte van 3mb ingesteld (voor bekende Internet videostreams).

Dezelfde stream afspelen met dvdplayer lukt niet, dan start de stream (asf bij NOS), en binnen 2 sec is hij weer terug in het menu. Met dvdplayer kun je namelijk seeken binnen streams. Wat dat betreft heeft RTL het een stuk beter op orde, die gebruiken gewoon avi files (of wmv weeknie zeker), waarin je perfect kunt seeken (zowel mplayer als dvdplayer). Verder is de kwaliteit een stuk beter. Helaas is het aanbod daar weer minder.

Ik heb er ook last van :( Ik ben er niet helemaal uit wat er nu aan de hand is. Waar ik wel achter ben gekomen is dat wanneer ik mijn router reset (stroom eraf), de stream daarna wel netjes door blijft lopen.

Maar goed, om iedere keer mijn router te gaan resetten... 8)7

PC: BlackBox | PSN ID: Dynamix81

Reg. datum: 19 oktober 2001

quote:
porthofax schreef op zondag 11 november 2007 @ 14:20:
Hey,

Ik stream voetbal en kijk dit via WMP.
Kan ik dit streamen via XBMC?
Zo ja, kan iemand mij dit misschien makkelijk uitleggen?
:)
De url van de stream plakken in kladblok en het bestand opslaan als .strm bestand. Deze openen met XBMC...

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Wat een slap gel*l

Nou ben ik niet echt gecharmeerd van de standaard screensavers in XBMC en laat daarom het scherm altijd dimmen. Nu de WAF geen belemmering meer vormt(zij vind de nieuwe Pana's ook mooi O+ ) lijkt het me leuker om als screensaver bijvoorbeeld dream aquarium te hebben. Is het voor de leek eigenlijk mogelijk om zoiets toe te voegen aan XBMC? Al diverse keren in de wiki lopen zoeken, maar kan daar eigenlijk niet zo snel iets vinden.

zoiets zoek ik dus
http://img216.imageshack.us/img216/8698/mossangeles800x600au2.jpg

onsgeluk wijzigde dit bericht 12-11-2007 22:08 (12%)

Enjoy the moment!

Reg. datum: 10 oktober 2007

quote:
onsgeluk schreef op maandag 12 november 2007 @ 21:51:
Nou ben ik niet echt gecharmeerd van de standaard screensavers in XBMC en laat daarom het scherm altijd dimmen. Nu de WAF geen belemmering meer vormt(zij vind de nieuwe Pana's ook mooi O+ ) lijkt het me leuker om als screensaver bijvoorbeeld dream aquarium te hebben. Is het voor de leek eigenlijk mogelijk om zoiets toe te voegen aan XBMC? Al diverse keren in de wiki lopen zoeken, maar kan daar eigenlijk niet zo snel iets vinden.

zoiets zoek ik dus
[afbeelding]
Nou, dat zal nog niet meevallen, ik ben in het verleden al eens bezig geweest om zoiets dergelijks te maken, maar tot nu toe, ben ik nog steeds gedoemd om die xbmc sreensavers te gebruiken...ik ga weer is kijken of er nog wat te regelen valt...ik weet wel iemand die die screensavers kan maken, maar die gast heb ik al HEEL lang niet meer gezien/gesproken....

quote:
xsillian schreef op maandag 12 november 2007 @ 23:13:
[...]

Nou, dat zal nog niet meevallen, ik ben in het verleden al eens bezig geweest om zoiets dergelijks te maken, maar tot nu toe, ben ik nog steeds gedoemd om die xbmc sreensavers te gebruiken...ik ga weer is kijken of er nog wat te regelen valt...ik weet wel iemand die die screensavers kan maken, maar die gast heb ik al HEEL lang niet meer gezien/gesproken....
En óf de community je dankbaar zou zijn! :D

Reg. datum: 29 september 2006

quote:
onsgeluk schreef op maandag 12 november 2007 @ 21:51:

zoiets zoek ik dus
[afbeelding]
avi ofzo afspelen i.p.v. sreensaver? Zou dat mogelijk zijn.... ???

Reg. datum: 08 oktober 2001

Ik heb het volgende probleem:

Het kan goed zijn dat ik blind ben hoor, maar ik kom er toch niet uit.

Het is zo dat ik met mijn oudere versie (lees 2 jaar oud) van XBMC geluid over alle speakers kon pompen met 2ch xvid of divx. Dit kon ik gewoon bij de instellingen aanvinken.

Nu heb ik de nieuwste versie die ik op usenet kon vinden geinstalleerd, en nu vind ik bij de instellingen van de audiospeler wel de optie om dit aan te vinken, maar bij de videospeler niet. Met als gevolg dat bij audiobestanden ik wel netjes geluid over de 5.1 setup krijg, maar bij een 2ch divx xvid niet.

Zie ik die instelling over het hoofd? Of is het niet meer mogelijk met de huidige versie van XBMC?

C2D e6600 @ 3ghz, 7900GTO, 2gb, 3tb

Wat een slap gel*l

quote:
Beontherapy schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 17:59:
[...]

avi ofzo afspelen i.p.v. sreensaver? Zou dat mogelijk zijn.... ???
Euh, het is wel de bedoeling dat het een "screensaver" is als de mp3tjes uit de speakers komen, ik ben niet op zoek naar een levend schilderij oid. Of bedoel je een avi als screensaver erin zetten? Denk niet dat dit zal werken gezien de extensies in de screensaver-folder.

Enjoy the moment!

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: