Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] ASUS EEE PC

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 07 oktober 2002

quote:
Roamor schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 12:07:
[...]

Is er niet vanaf een USB Stick te booten dan? Daar had ik eigenlijk wel op gerekend.

Ik wil de EEE eigenlijk halen voor mijn oma, zodat die ook een simpele computer heeft om veilig (want Linux) te surfen en te messengeren. Kan niet wachten tot hij hier uitkomt. :)
Er is vanaf USB te booten, maar ik weet niet of je dan XP geinstalleerd krijgt. Ik geloof dat ik eens geprobeerd heb om van een ISO te installeren en dat dat ook niet soepeltjes ging.

Als je dat ding voor je oma koopt, geef haar dan ook een leesbril (en misschien een beter toetsenbord)

-=PLACEBO=-
Reg. datum: 03 mei 2004

quote:
effem schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 12:14:
[...]

Er is vanaf USB te booten, maar ik weet niet of je dan XP geinstalleerd krijgt. Ik geloof dat ik eens geprobeerd heb om van een ISO te installeren en dat dat ook niet soepeltjes ging.

Als je dat ding voor je oma koopt, geef haar dan ook een leesbril (en misschien een beter toetsenbord)
Ik hoef geen XP, meer voor het geval dát. :) Dus volgens jou is de EEE standaard niet zo geschikt daarvoor? Ik zie in de previews lekker grote iconen en een overzichtlijk OS, maar ik heb hem natuurlijk nog niet in mijn handen gehouden. Typen zal ze niet veel doen, maar zijn de letters echt klein om te lezen?

Dookie Fundamentalist

roydejong.nl

ik doe waarschijnlijk ook mee met de inkoopactie ;) maar dat zien we dan wel.

http://asuseeehacks.blogs...eron-is-clocked-down.html
die link zegt dat de cpu speed een fsb van 70 ipv 100 heeft, en de clockspeed dus 640 is. Kun je dat nagaan op die van jou? wat is de fsb en clockspeed. En is er nu wel of niet sprake van speedstep.

bla?

Genetics is the Key

quote:
Q-bone schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 12:22:
ik doe waarschijnlijk ook mee met de inkoopactie ;) maar dat zien we dan wel.

http://asuseeehacks.blogs...eron-is-clocked-down.html
die link zegt dat de cpu speed een fsb van 70 ipv 100 heeft, en de clockspeed dus 640 is. Kun je dat nagaan op die van jou? wat is de fsb en clockspeed. En is er nu wel of niet sprake van speedstep.
Ja, inderdaad. Rare zaak. Ik heb er iets over geschreven in de OP, bij de geruchtenmolen.

Andere aanpassingen zijn ook doorgevoerd!

Jeez, wat gat dit topic hard :X iets van 20 posts laatste uur!

Mnemosyne X58 <= Heavy System Update
Non scholae sed vitae discimus Seneca

roydejong.nl

Iets waar ik nog weinig over gelezen heb, is een eventuele tv-out. Kan dat doormiddel van een kabeltje? (je hebt van die beeldschermout-->3stekker adaptor kabels) zo'n kabeltje is 5 euro, en op ebay te bestellen... als dat nou eens werkt... :)

bla?

ik weet zo niet hoe ik dat onder linux kan meten. Zal vanavond nog wel eens kijken.

Ik heb een gebabelfishte blog gezien die zegt dat het ook vanwege temperatuur en battery life is.
In een nieuwe bios zou het configureerbaar zijn.
verder geen info...

-=PLACEBO=-

^^ Dat is inderdaad de gebruikelijk redenering. Ik zie ook geen reden om dit op te gaan schroeven, daarmee valt een beetje het nut van dit mooie apparaatje. Dat mijn gamepc heet wordt van het OC'en, is niet zo'n probleem, maar als ik op de bank zit met een ultraportable, dan wil ik hem gewoon zonder problemen in mijn handen kunnen houden. :)

Dookie Fundamentalist

quote:
Q-bone schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 12:49:
Iets waar ik nog weinig over gelezen heb, is een eventuele tv-out. Kan dat doormiddel van een kabeltje? (je hebt van die beeldschermout-->3stekker adaptor kabels) zo'n kabeltje is 5 euro, en op ebay te bestellen... als dat nou eens werkt... :)
Ik ken die dingen niet. Drop eens een ebay linkje.
Er komt gewoon VGA uit, dus geen svhs of zo.

Reg. datum: 20 februari 2000

quote:
Q-bone schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 12:49:
Volgens mij ben je daar wel wat meer voor nodig dan alleen een verloopkabeltje van 5 euro.. tenzij de tv met vga-signalen over scart om kan gaan, maar dat zijn er maar weinig.

[edit] even gegoogled, zie bijv. dit: http://www.allekabels.nl/na/0/395/Scart-Naar-Vga-Kabel.html (en de beschrijving...)
Dit appraat: http://www.allekabels.nl/na/0/411/Vga-Naar-Tv-Converter.html moet wel werken, maar kost ook meteen 90 euro.

Palomar wijzigde dit bericht 22-10-2007 13:19 (18%)

Genetics is the Key

quote:
effem schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 12:54:
In een nieuwe bios zou het configureerbaar zijn.
Dat is vrij geniaal _/-\o_ . Aanpassen aan de situatie.
Stel je zit in de trein en je wilt wat muziek luisteren en misschien wat tekst verwerken => lage clock, lekker koel, lange gebruiktijd.
Stel ik wil effe tussendoor wat bots fraggen => hoge clock => hogere fps!

De meeste laptops hebben dat ook, maar dan is het gebaseerd op de workload (Cool 'n Quiet, SpeedStep). Ik vind handmatig instellen toch wat handiger :)

Reg. datum: 12 oktober 2001

Maar kan het dan wel on-the-fly, of moet je dan rebooten?

Een ouderwetse CRT kan zeker niet met zo'n kabel omgaan en ook met een nieuwe tv geef ik weinig kans. En als de TV met VGA signalen om kan gaan dan zit er meestal ook wel een VGA connector op.

Voor een CRT geldt dat deze 625 lijnen ondersteund, dat is interlaced en er zijn nog wat lijnen waar teletext op zit en zo (de VBI), er worden dus maar 272 of 273 lijnen geschreven (afhankelijk of je het odd of the even frame hebt).

Er is dus wel wat electronica nodig.
Deze http://cgi.ebay.nl/Laptop...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem is 43 euro excl verzendkosten.

Genetics is the Key

quote:
Geqxon schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 13:18:
Eerst moeten we bevestiging krijgen om te zien of het sowieso al kan ;)

quote:
Geqxon schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 13:18:
On the fly? Het is een bios setting, dus dat wordt rebooten. (en deze core heeft geen speedstep)

Omg ik zie echt mogelijk heden met zo een laptopje
tomtom in de auto ;)
Media voor onderweg
portable media center > kijken met die tv out.
trein machientje

en natuurlijk rond spelen met dingen waar hij helemaal niet voor bedoeld is ;)

(ik ga eens kijken of we deze kunnen bestellen als hij binnen is in nederland, krijg vragen genoeg naar zo iets bij de MM)

Long live the King!
Reg. datum: 12 april 2002

Zou dit ook goed zijn als ebookreader? (meest pdf) PDA is vrij klein, dit scherm is weer wat groter en het apparaat is lekker portable. Zit te overwegen om het (voornamelijk) daar voor aan te schaffen. Nu print ik alles uit of lees ik achter mijn desktop en dat is niet altijd ideaal ;)

Maar eens even in de gaten houden, hopelijk komt het ook ergens in een winkel te liggen zodat je hem werkend kan zien of zijn minst eens kan vasthouden enzo.

3 Kamer Appartement Vlissingen te koop Gratis parkeren voor/achterzijde. Dichtbij A58, OV (bus/trein), Hogeschool Zeeland en diverse winkels.

Fotos van het binnenwerk staan op:
http://asuseeehacks.blogspot.com/
misschien iets voor de startpost.
Lost ook de mini-pci express vraag op.

quote:
Lordsauron schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 13:36:
Omg ik zie echt mogelijk heden met zo een laptopje
tomtom in de auto ;)
Media voor onderweg
portable media center > kijken met die tv out.
trein machientje

en natuurlijk rond spelen met dingen waar hij helemaal niet voor bedoeld is ;)

(ik ga eens kijken of we deze kunnen bestellen als hij binnen is in nederland, krijg vragen genoeg naar zo iets bij de MM)
Er zit GEEN tv out op.
Maar idd veel mogelijkheden, dat was voor mij de reden om hem te kopen.

AMD Turion TL-60

quote:
effem schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 13:34:
Een ouderwetse CRT kan zeker niet met zo'n kabel omgaan en ook met een nieuwe tv geef ik weinig kans. En als de TV met VGA signalen om kan gaan dan zit er meestal ook wel een VGA connector op.

Voor een CRT geldt dat deze 625 lijnen ondersteund, dat is interlaced en er zijn nog wat lijnen waar teletext op zit en zo (de VBI), er worden dus maar 272 of 273 lijnen geschreven (afhankelijk of je het odd of the even frame hebt).

Er is dus wel wat electronica nodig.
Deze http://cgi.ebay.nl/Laptop...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem is 43 euro excl verzendkosten.
Je kan je vga gewoon omzetten naar een wel ondersteund signaal. Word al jaren gedaan met powerstrip en wat soldeer werk om een connector te maken, dit geeft een beter beeld dan een Y/C signaal. En kost je paar euro en half uur werk of zo.

De grote tv-out FAQ
VGA to TV without TV-out

Of bedoelde je dat niet?

mad_max234 wijzigde dit bericht 22-10-2007 13:50 (15%)

quote:
effem schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 13:43:
[...]

Er zit GEEN tv out op.
Maar idd veel mogelijkheden, dat was voor mij de reden om hem te kopen.
Geen tv ok maar HDTV + VGA = voor mij TV-out ;)
was voor jou de reden hem te kopen... is hij al uit dan ?

iemand een idee of ubuntu enzo er ook op passen ?

Lordsauron wijzigde dit bericht 22-10-2007 13:46 (7%)

-=PLACEBO=-

quote:
sh4d0wman schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 13:38:
Zou dit ook goed zijn als ebookreader? (meest pdf) PDA is vrij klein, dit scherm is weer wat groter en het apparaat is lekker portable. Zit te overwegen om het (voornamelijk) daar voor aan te schaffen. Nu print ik alles uit of lees ik achter mijn desktop en dat is niet altijd ideaal ;)
De belangrijkste reden waarom je imho een ebookreader zou kopen, is het feit dat je geen backlight meer hebt. Dan is de EEE op dat gebied natuurlijk geen optie. Ik ben ook liefhebber van Ebooks, en ik denk dat ik de EEE daar ook voor ga gebruiken, al was het maar dat het een lekker handzaam apparaat is. Ik ben alleen wel bang dat je erg vaak moet bladeren, wat weer vermoeidender is voor de ogen.

Dookie Fundamentalist

Gsus is my homeboy
Reg. datum: 24 oktober 2004

Kantel je 'm toch, roteert je beeldscherm 90 graden en 't lijkt net of je 'n echt boek vasthebt :9

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB |
4096MB PC6400 - 800MHz - CL 4.5 | 320GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x64 :-)

Genetics is the Key

quote:
CLB schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 13:49:
Kantel je 'm toch, roteert je beeldscherm 90 graden en 't lijkt net of je 'n echt boek vasthebt :9
De EEE heeft wel het formaat van een klein boek, dus dat voelt wel natuurlijk aan :D

Gsus is my homeboy
Reg. datum: 24 oktober 2004

Ja daarom :) Je hebt alleen maar 1 pagina die leesbaar is en 1 pagina met allemaal losse lettertjes :9

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB |
4096MB PC6400 - 800MHz - CL 4.5 | 320GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x64 :-)

quote:
CLB schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 14:25:
Ja daarom :) Je hebt alleen maar 1 pagina die leesbaar is en 1 pagina met allemaal losse lettertjes :9
een echte pimp zet die letters dan steeds op volgorde ;)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: