Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] ASUS EEE PC

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 29 april 2007

Aaah wat een gedoe;

Ik had een dell vostro 1000 besteld (X2 TL-56, 2gb ram, 120gb hdd) voor 575 euro, dus zeer goedkoop.. Maar de verzenddatum werd verschoven tot 26 november (!), dus ik wilde hem annuleren en wachten op de EEE PC.. Echter is hij sinds gisteravond ineens in elkaar gezet en verzonden, dus nu is die onderweg.. Nu zit ik nog te twijfelen of ik zal cancelen of niet...

Achja, ik zie wel..

Reg. datum: 12 oktober 2001

Ik ben zelf van mening dat je de EEE PC niet als een willekeurige andere notebook kan gebruiken, en dat hij beter geschikt is voor erbij / als notebook voor simpele taken.

Genetics is the Key

quote:
Killzone schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 11:05:
Ik vraag me af of je hier Trackmania Nations op kan spelen... Kan iemand dat hier een beetje voorspellen?? Op een P3 met reso 600x480 draait hij net niet lekker. Laptop is dan ook wel 6 tot 7 jaar oud (als ik me niet vergis).
Ik denk niet soepel genoeg voor normaal gebruik. Ga er maar niet vanuit.
quote:
Geqxon schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 11:30:
Ik ben zelf van mening dat je de EEE PC niet als een willekeurige andere notebook kan gebruiken, en dat hij beter geschikt is voor erbij / als notebook voor simpele taken.
Precies, die laptop die je bestelt en de EEE zijn twee verschillende apparaten. Ikzelf heb ook nog een laptop naast de EEE die ik ga kopen.

Mnemosyne X58 <= Heavy System Update
Non scholae sed vitae discimus Seneca

quote:
XanderDrake schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 11:35:
[...]

Ik denk niet soepel genoeg voor normaal gebruik. Ga er maar niet vanuit.

[...]

Precies, die laptop die je bestelt en de EEE zijn twee verschillende apparaten. Ikzelf heb ook nog een laptop naast de EEE die ik ga kopen.
Ja maar die andere laptop gebruik ik ook voor simpele taken.. Het is puur voor school, thuis heb ik een vrij goede pc staan (E6600@3,0.. 2 gb ram, 7800gtx).. Maar ja, ik zie wel, je kan het geloof ik altijd na een week terugsturen..

quote:
BHStar schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 11:43:
[...]

Ja maar die andere laptop gebruik ik ook voor simpele taken.. Het is puur voor school, thuis heb ik een vrij goede pc staan (E6600@3,0.. 2 gb ram, 7800gtx).. Maar ja, ik zie wel, je kan het geloof ik altijd na een week terugsturen..
Op de Dell Vostro 1000 kun je, bij wijze van spreken, prima 8 uur per dag werken. Je kan er van alles prima mee doen, en hij is voor allerlei taken snel genoeg. Met een EEE-pc kun je dat niet zo heel erg gemakkelijk doen, met zijn kleine keyboard, kleine scherm, en niet al te snelle processor.

Zelf wil ik hem er dan ook voor erbij, met dit ding is het net wat makkelijker om even mijn rooster erbij te pakken dan een willekeurige grote notebook.

maar ik ben ook maar een leek.
Reg. datum: 25 september 2007

nou mij is het gelukt om op een MDA Vario een werkstuk te maken. Ook zat ik ermee op MSN en was ik aan het surfen. Op een dag ging ik erop zitten, einde verhaal!

Daarom wil ik nu de eee pc. Geen vitale draaiende onderdelen, en hij past niet in je broekzak! :P

De allerliefste
Reg. datum: 29 juni 2006

quote:
EmailJanssen schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 12:00:
nou mij is het gelukt om op een MDA Vario een werkstuk te maken. Ook zat ik ermee op MSN en was ik aan het surfen. Op een dag ging ik erop zitten, einde verhaal!

Daarom wil ik nu de eee pc. Geen vitale draaiende onderdelen, en hij past niet in je broekzak! :P
Tenzij je zo'n skater bent met broekzakken waar ook een aantal 2 liter frisdrank flessen in passen :9

Ik koop hem zelf ook omdat hij veel goedkoper is dan een laptop en ik hem wss enkel in de trein en op college zal gebruiken. Dan is een normale laptop wat te groot en veel te duur (kan ik zowieso niet betalen). Enige nadeel is dat dit wel ten koste zal gaan van m'n vriendin, hier na nogal weinig geld over voor leuke dingen :(

Reg. datum: 23 februari 2007

Ik wil deze laptop gebruik voornamelijk om powerpointpresentaties, pdf files en sheets te bekijken. Ik wil hem voornamelijk gebruiken voor als ik in bed lig en ik moet voor een tentamen leren. Want nu zit ik altijd achter de computer pdf files te lezen maar dat vind ik heel onhandig en vermoeiend. En ik kan mij nooit zo goed concentreren dan als ik een boek fysiek in mijn handen en het overal naar toe kan brengen. Maar ik gebruik nu eenmaal de laatste tijd veel sheets

Is dit te doen op een 7 inch beeldscherm met een resolutie van 800x480? Of moet ik dan echt naar een 15" laptop gaan kijken. Ik wil er ook niet zo gek veel aan uitgeven

Hail the scriptsausage!

Persoonlijk vind ik hem eigenlijk precies ideaal voor dat soort dingen :) Daar zou je hem ongeveer voor moeten kopen.

Body - lens - lens - lens - lens - lens - lens - flitser - filter - tas - behoorlijk duur kaartje.

off topic: hoe heb je die vostro 1000 zo goedkoop kunnen krijgen?[quote]BHStar schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 11:23:
Aaah wat een gedoe;

Ik had een dell vostro 1000 besteld (X2 TL-56, 2gb ram, 120gb hdd) voor 575 euro, dus zeer goedkoop.. Maar de verzenddatum werd verschoven tot 26 november (!), dus ik wilde hem annuleren en wachten op de EEE PC.. Echter is hij sinds gisteravond ineens in elkaar gezet en verzonden, dus nu is die onderweg.. Nu zit ik nog te twijfelen of ik zal cancelen of niet...

Achja, ik zie wel..
[/quote]

off topic: hoe heb je die vostro 1000 zo goedkoop kunnen krijgen?

Live your life, you only live once...

Genetics is the Key

quote:
wilcoholic schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 12:21:
Ik wil deze laptop gebruik voornamelijk om powerpointpresentaties, pdf files en sheets te bekijken. Ik wil hem voornamelijk gebruiken voor als ik in bed lig en ik moet voor een tentamen leren. Want nu zit ik altijd achter de computer pdf files te lezen maar dat vind ik heel onhandig en vermoeiend. En ik kan mij nooit zo goed concentreren dan als ik een boek fysiek in mijn handen en het overal naar toe kan brengen. Maar ik gebruik nu eenmaal de laatste tijd veel sheets

Is dit te doen op een 7 inch beeldscherm met een resolutie van 800x480? Of moet ik dan echt naar een 15" laptop gaan kijken. Ik wil er ook niet zo gek veel aan uitgeven
Voor PDF's en sheets is de 7" opzich prima. Ik kan zonder veel problemen een redelijke powerpoint presentatie lezen op mn Smarphone met 2,8".

Let wel dat de EEE maar een beperkte uitgangs resolutie heeft. Volgens mij 1280*1024, dus das de max op de beamer of externe monitor.

Reg. datum: 20 februari 2000

Hoe kom je bij 1280x1024? Dat is al heel wat beter dan in een van de filmpjes waarbij ze hem niet hoger dan 800xnogwat kregen op de externe monitor.
Reg. datum: 10 augustus 2007

quote:
wilcoholic schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 12:21:

Zelf zat ik eigenlijk meer te denken om hem in te zetten als web/mail server. En om af en toe als FTP wat bestanden (foto's) met vrienden te delen. Het zou namelijk makelijk in de meterkast passen en voor korte beheer werkzaamheden zou ik dan het toetsenbord en schermpje kunnen gebruiken.

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

DPC team Loli Squad (WCG)
Reg. datum: 06 oktober 2005

Misschien zijn deze sites ook leuk voor in de TS, mede omdat veel mensen hier wellicht ook naar Foleos en Nanobooks hebben gekeken:

http://www.ultramobilelif...&task=view&id=342
http://wiki.mobileread.co...cheap_sub-notebook_matrix

Zelf voel ik wel wat voor een 2G, met 1GB geheugen en een 2 of 4GB SD-kaartje erin, maar die russische review gooit roet in het eten :(
800x480 is als resolutie wat mij betreft prima (ben het nu aan het testen :*) ). Maar het is eerst zien, dan geloven, dus straks even kijken of er een nanobook ligt bij de MM hier :)

Marantz SR4300 | Marantz CD53 | Wharfedale Valdus 400 (x2) | AKG K701

Vanuit Californië
Reg. datum: 07 augustus 2001

Die Foleo is toch gecancceled?

Mijn (soms USA) schrijfsels: www.incoffeewetrust.com.

DPC team Loli Squad (WCG)
Reg. datum: 06 oktober 2005

quote:
September 4th, 2007, all development has been cancelled for the Foleo
Je hebt gelijk 8)7

Marantz SR4300 | Marantz CD53 | Wharfedale Valdus 400 (x2) | AKG K701

Genetics is the Key

quote:
Kul schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 14:24:
Misschien zijn deze sites ook leuk voor in de TS, mede omdat veel mensen hier wellicht ook naar Foleos en Nanobooks hebben gekeken:

http://www.ultramobilelif...&task=view&id=342
http://wiki.mobileread.co...cheap_sub-notebook_matrix
Helaas zijn beide links een beetje inrelevant mbt de EEE. De enige concurrent is de Nanobook/XS en daar is al een topic voor.
quote:
Palomar schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 13:47:
Hoe kom je bij 1280x1024? Dat is al heel wat beter dan in een van de filmpjes waarbij ze hem niet hoger dan 800xnogwat kregen op de externe monitor.
Ik weet niet precies waar, maar ik heb het wel een paar keer gelezen.
Ik ga es zoeken

Reg. datum: 23 februari 2007

quote:
XanderDrake schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 13:45:
[...]

Voor PDF's en sheets is de 7" opzich prima. Ik kan zonder veel problemen een redelijke powerpoint presentatie lezen op mn Smarphone met 2,8".

Let wel dat de EEE maar een beperkte uitgangs resolutie heeft. Volgens mij 1280*1024, dus das de max op de beamer of externe monitor.
Ik bedoelde meer dat ik powerpoint presentaties van colleges op school op het 7" scherm zelf wil bekijken. En niet dat ik hem gebruik om met een beamer zelf een powerpoint presentatie te houden

quote:
Wetterhahn schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 13:41:
off topic: hoe heb je die vostro 1000 zo goedkoop kunnen krijgen?[quote]BHStar schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 11:23:
Aaah wat een gedoe;

Achja, ik zie wel..
[/quote]

off topic: hoe heb je die vostro 1000 zo goedkoop kunnen krijgen?
Gratis verzending en 5% kortingsbon, das alles :P .. verzending is iets van 80 euro dus vandaar..

Genetics is the Key

quote:
BHStar schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 16:53:
verzending is iets van 80 euro dus vandaar..
offtopic: Ik moet altijd lachen hoe Dell's verzendkosten tien keer hoger zijn dan alle andere producenten...

Vanuit Californië

quote:
XanderDrake schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 20:20:
[...]

offtopic: Ik moet altijd lachen hoe Dell's verzendkosten tien keer hoger zijn dan alle andere producenten...
Achja, dat heet marketing. En het werkt blijkbaar al jaren.

Wel jammer dat je ze niet gewoon kan komen ophalen. Hoewel Dells natuurlijk steeds meer in de winkels verschijnen.

Genetics is the Key

Wat een verrassing: de eerste lading EEE's gingen vandaag in de verkoop in Taiwan, natuurlijk allemaal uitverkocht binnen het uur ofzo. Sommige winkels hadden rijen van 100 man.

1 November (3 maanden te laat) kunnen we de EEE's in de VS verwachten. In het artikel zitten ook de meest geile foto's tot nu toe. Ik zal er een flink aantal toevoegen in de startpost.

Vanuit Californië

quote:
XanderDrake schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 23:51:
Wat een verrassing: de eerste lading EEE's gingen vandaag in de verkoop in Taiwan, natuurlijk allemaal uitverkocht binnen het uur ofzo. Sommige winkels hadden rijen van 100 man.

1 November (3 maanden te laat) kunnen we de EEE's in de VS verwachten. In het artikel zitten ook de meest geile foto's tot nu toe. Ik zal er een flink aantal toevoegen in de startpost.
Woohoo! Kunnen die taiwanezen mooi vast beginnen met het onwikkelen van software om de eeepc te pimpen.

Volgens mij is al het nieuwe met een stekker daar onmiddellijk uitverkocht trouwens. :)

Reg. datum: 23 januari 2000

quote:
XanderDrake schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 23:51:

Handig dat er meteen zo'n sleeve bij zit. Heb je toch iets aan bescherming als je hem in je tas mikt.

Het ziet er naar uit dat de 8G in Amerika voor 399 dollar de deur uit gaat. Dat is 282 euro, 335 euro inclusief Hollandse tax. Dan nog iemand zo gek krijgen hem hier heen te sturen en ik denk dat je voor 360-370 een zeer mooie EEE PC hebt :)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: