Gathering of Tweakers

Quicksearch
Kan iemand eens een instructie schrijven over hoe de ROM te flashen onder Vista?

Zodra ik het bestand "i780_DXHC4_Rev12.img" probeer te laden in Mirage krijg ik steeds dezelfde foutmelding.

Fail to read from C:\_phone.bin
Please Check bin_file!

En ja, ik heb al vrij lang via google en op xda zitten zoeken.

Je kunt je rom niet flashen onder vista meen ik.
De foutmelding van jouw begrijp ik niet meteen, maar het aanspreken van de samsung tijdens het flashen zou niet werken.

Specs - Dell 2407WFP - Thermaltake Soprano - Tagan 480(U22) - AMD X2 Manchester 4200+ @ 2600 - DFI Nforce4 Ultra-D - 2 GB RAM (Corsair Twinx1024 XLPT) - GF68000Ultra - 2x 160GB RAID0 - NEC3500

Klopt, mirage werkt niet onder vista.

If you don't want to know the answer, don't ask the f###ing question!

Bedankt voor de snelle reactie kerels. Maar wat is nu de beste oplossing voor mij om toch aan een nieuwe ROM te komen? Ben dat portsplitter meer dan beu..;-)

Even flashen op een pc met windows xp ;-)

edit: evt een virtuele windows XP machine op je vista installeren

wessel99 wijzigde dit bericht 24-06-2008 16:26 (45%)

Heb portsplitter wel nog nodig voor tomtom overigens.. verder niet.

Specs - Dell 2407WFP - Thermaltake Soprano - Tagan 480(U22) - AMD X2 Manchester 4200+ @ 2600 - DFI Nforce4 Ultra-D - 2 GB RAM (Corsair Twinx1024 XLPT) - GF68000Ultra - 2x 160GB RAID0 - NEC3500

Iemand had TT7 draaien op zijn I780. Ik krijg de melding dat de tt versie niet compatible is met mijn device (dus mijn I780) Balen!! Iemand een goed idee?

Reg. datum: 08 november 2007

quote:
FransFrans schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:32:
Iemand had TT7 draaien op zijn I780. Ik krijg de melding dat de tt versie niet compatible is met mijn device (dus mijn I780) Balen!! Iemand een goed idee?
Je moet een repack van TT7 zoeken (repack3), die is compatible gemaakt met alle apparaten.

@Mod, als dit warez-praat is moet je het maar weghalen, maar het is nou eenmaal niet openbaar verkrijgbaar..

Hallo,

Ik wil wil igo8 op mijn i780 zetten.

Heb igo8 erop gezet en nu moet ik doen zoals onderstaande post.

http://forum.xda-develope...p=2197726&postcount=4

Moet ik dat sys bestanden op mijn pda of op het kaartje wijzigen. Dat databestand, wijzigen op kaartje of op de pda.

Raak er niet wijs uit.

Bedankt voor de hulp.

AXILIT wijzigde dit bericht 25-06-2008 20:49 (79%)

Reg. datum: 28 april 2002

Vanmiddag een i780 aangeschaft en iGo8 geinstalleerd. Echter krijg ik GPS niet aan de praat.

Bij Systeem > Externe GPS heb ik het volgende ingesteld:

Programma's > GPS-programmaport: COM1

Hardware > GPS-hardwarepoort: COM8
Baudrate: 57600

Bij de GPS instellingen van iGO8 heb ik het volgende staan:

Poort: 1
Baud rate: 57600

GPS Ingeschakeld (uitgevinkt) dit vink ik iedere keer aan, maar dit wordt automatisch weer uitgevinkt.
Klik ik op Opsporen, dan verschijnt de melding: Kon geen GPS vinden :(

Kan iemand me uitleggen wat ik over het hoofd zie ?

Mijn dank is groots !

Reg. datum: 08 november 2007

De GPS-hardwarepoort is COM9, de programmapoort kan elke vrije compoort zijn (meeste mensen hier stellen hem in op COM8 met baudrate 4800)...

Probeer deze instellingen eens en het zou moeten werken.

quote:
AXILIT schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 19:34:
Hallo,

Ik wil wil igo8 op mijn i780 zetten.

Heb igo8 erop gezet en nu moet ik doen zoals onderstaande post.

http://forum.xda-develope...p=2197726&postcount=4

Moet ik dat sys bestanden op mijn pda of op het kaartje wijzigen. Dat databestand, wijzigen op kaartje of op de pda.

Raak er niet wijs uit.

Bedankt voor de hulp.
Je moet de sys.txt file op je apparaat wijzigen.
Niet die op je storage card.

quote:
flappah schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 09:28:
[...]

Ik heb een Speedtouch 780 en draait ie moeiteloos op met WPA-PSK/TKIP. Wellicht dat het idd aan de Asus ligt.
De mijne doet het ook niet bij mijn schoonouders aan een linksys 54g met wpa-psk/tkip. Thuis met wep gat hetzonder problemen.

quote:
zandhaas1 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 10:06:
[...]

Je moet de sys.txt file op je apparaat wijzigen.
Niet die op je storage card.
k zou ze beiden wijzigen.. mocht het nog steeds niet lukken.

quote:
Knuruft schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 02:28:
De GPS-hardwarepoort is COM9, de programmapoort kan elke vrije compoort zijn (meeste mensen hier stellen hem in op COM8 met baudrate 4800)...

Probeer deze instellingen eens en het zou moeten werken.
Het werkt, bedankt ! Nog even een twee andere vraagjes, als ik in iGo gebruik maak van de muis en ergens op klik, dan blijft er vaak een vierkantje achter. Als ik vervolgens kies voor een andere functie dan gaat het vierkantje weer weg en af en toe komt het terug. Hebben meer mensen hier last van ?

Kan ik ook door mijn contactenlijst scrollen zonder de muis te gebruiken ?

MVC wijzigde dit bericht 26-06-2008 13:40 (7%)

ja je kan via een eerder in dit topic beschreven programma'tje je volumetoetsen als scrolltoetsen gebruiken.

Ook erg fraai is de Ftouchflo ; hiermee kun je met je vinger door de lijst heen slepen (ipv het rechter balkje te gebruiken).

Ik gebruik de muis trouwens niet maar de d-pad functie, en per keer "vegen" ga ik dan 3 tot 4 regels naar beneden. Werkt voor mij prima icm ftouchflo

quote:
wessel99 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 14:09:
ja je kan via een eerder in dit topic beschreven programma'tje je volumetoetsen als scrolltoetsen gebruiken.

bedoelt dan ongetwijfeld PQzII. Kan tijdens het bellen dan het belvolume nog wel geregeld worden m.b.v. de volumetoetsen ?

Ook erg fraai is de Ftouchflo ; hiermee kun je met je vinger door de lijst heen slepen (ipv het rechter balkje te gebruiken).

Heb je misschien iets meer info over Ftouchflo ? Wat is het, waar kan ik het vinden ? Nu kan ik ook al met m'n vinger door de contacten slepen. Alleen werkt dit naar mijn mening langzaam.

Ik gebruik de muis trouwens niet maar de d-pad functie, en per keer "vegen" ga ik dan 3 tot 4 regels naar beneden. Werkt voor mij prima icm ftouchflo

werkt slepen door de contacten met d-pad functie met gebruik van ftouchflo sneller dan zonder ?

MVC wijzigde dit bericht 26-06-2008 17:33 (3%)

quote:
knights16 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 12:50:
[...]

k zou ze beiden wijzigen.. mocht het nog steeds niet lukken.
Krijg foutmelding na dat ik sys.txt gewijzigd heb op de pda. failed loading ui_igo8\320_320\loading.bmp

Kweet niet wat ik mis doe

quote:
AXILIT schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 18:08:
[...]

Krijg foutmelding na dat ik sys.txt gewijzigd heb op de pda. failed loading ui_igo8\320_320\loading.bmp

Kweet niet wat ik mis doe
Sorry mannen, aan de praat gekregen

Reg. datum: 19 december 2006

quote:
MVC schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 13:29:
[...]

Het werkt, bedankt ! Nog even een twee andere vraagjes, als ik in iGo gebruik maak van de muis en ergens op klik, dan blijft er vaak een vierkantje achter. Als ik vervolgens kies voor een andere functie dan gaat het vierkantje weer weg en af en toe komt het terug. Hebben meer mensen hier last van ?

Kan ik ook door mijn contactenlijst scrollen zonder de muis te gebruiken ?
Volgens mij zijn dergelijke navigatieprogamma's simpelweg niet berekend op zo een flashy dingetje als die muiscursor in dit device. In TomTom kun je er ook gewoon mee werken, maar verdwijnt hij steeds als je je vinger er vanaf haalt. Vaak blijft er daarbij ook zo'n soort fingerprint in beeld achter, maar ook dat verdwijnt weer.
Ik denk dat er weinig aan te doen is, maar het laat wel zien hoe snel je aan die vingermuis went :)

Voor wat betreft de contacten: je kunt ook gewoon op je today scherm een letter intoetsen (of in de contactenlijst zelf natuurlijk...scheelt een hoop gescroll.

trouwens, gaaf dat je voor de i780 gegaan bent; het blijft qua prijs-kwaliteit een moeilijk te verslaan device :)

En nog een GPS vraag ;)

Ik heb gisteren de i780 per post ontvangen van gsmweb.
Eerste indruk is alvast super, toestel voelt compact en vrij snel en aan Windows mobile 6 kan ik ook wel wennen. Ik had in een uurtje mijn agenda en telefoonboek gesynchroniseerd met Outlook op de laptop, Route 66 geinstalleerd en kan een beetje werken met de bediening. Goeie vinding die mouse pointer trouwens:)

Eigenlijk maar 1 probleem: de kaart van Route 66 is een 14 dagen trial. Kon ook geen activatiesleutel of productcode vinden. Zijn er hier meer mensen die via gsmweb incl Route 66 hebben besteld? -- zo ja, klopt het dat je maar een 14 dagen kaart krijgt of moet ergens een sleutel zijn? Ik heb de vraag ook aan hun helpdesk gemaild, maar het zou niet de eerste keer zijn dat GoT beter/sneller werkt:)

EDIT: gsmweb verwijst naar R66, daar staat op de site: "A: The key you must enter to activate your product is the 8-character (alphanumerical) code on the sticker on your Quick Reference Card.
"
.
Ik moet dus even zoeken naar de quick reference card;)

EDIT: een quick reference card zat er niet bij, dus ook geen product code.
Wat er wel bij zat was een voucher code (16 karakters alfanumeriek) op een sticker achterop het Route66 CD hoesje. Het is maar dat je hem weet te vinden :)

t_captain wijzigde dit bericht 27-06-2008 14:22 (23%)
Reden: De oplossing :)

offtopic: hoelang was de leveringstijd ?

Cyberdyne Systems

Toch nog wat vraagjes: ik heb voicecommand er op staan maar krijg het niet voor elkaar om deze met een BT headset te triggeren. Is dit al iemand gelukt?

Puntje 2 is dat ik voor logins toch graag een TAB knop zou hebben, is hier een mooie hack voor?

42 - the answer to life, the universe, and everything?

quote:
knights16 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 11:13:
offtopic: hoelang was de leveringstijd ?
Erg snel :)

- zaterdag online besteld.
- maandagmorgen mailtje dat het (verlengings) contract was opgestuurd
- dinsdag inderdaad in de post
- dinsdag ingevuld net voor 18:00 op de brievenbus gedaan
- woensdagmorgen een mailtje dat ze het hadden ontvangen
- woensdag iets na 18:00 was het pakket verstuurd
- donderdag onder rembours afgeleverd

Had nog een beetje sneller gekund als ik contract+bankafschrift+kopie rijbewijs had gemaild of gefaxt. Maar in elk geval was het same dat shipment.

Hier hebben we V&A voor :)

DaannO wijzigde dit bericht 27-06-2008 22:42 (95%)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws