Hoofdcategorieën
Topicacties

Het Samsung i780 topic

Pagina: 1 2 3 4 ... 38 39 40 41 42 43 44 45 46 ... 52 53 54 55 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 12 augustus 2003

quote:
flappah schreef op maandag 09 juni 2008 @ 20:05:
[...]

Afgelopen weekend heb ik ook ff met Sygic zitten testen. Ik heb Enhanced GPS ff niet aangehad maar desalnietemin kreeg ik wel redelijk snel een fix. Echter, tijdens de autorit van Den Haag naar Zutphen viel het me op dat Sygic verschillende malen zijn fix "kwijtraakte". Nu zou het kunnen doordat ik even niet voor Enhanced GPS gekozen heb maar het was opvallend. Gelijktijdig had ik Tomtom7 op een Go910 ook draaien maar die gaf geen fixproblemen. Opvallend tijdens het verliezen van de fix was dat ie wel 6 of 7 groene balkjes weergaf.
Dat heb ik ook! Bij TomTom valt mijn GPS-signaal eigenlijk nooit weg, maar met Sygic gebeurt dit wel af en toe. Soms even langs de weg geparkeerd totdat ik weer signaal ontving en dan weer verder gereden.

Toch raar, TomTom én Sygic gebruiken allebei dezelfde interne GPS-ontvanger. Blijkbaar kan de ene software applicatie het GPS signaal beter vasthouden dan de andere software applicatie.... Dit is dus zeker een puntje voor de bouwers van Sygic!

Reg. datum: 11 juli 2007

Ik twijfel tussen een i780 en een N95/8GB.
Mijn inschatting (vooraf) zou zijn dat de i780 als PDA beter is. Ik vraag me af of je die voorsprong weer inlevert op telefoon-gebied, of dat de i780 als telefoon ook net zo goed is als een N95.

Van de Nokia weet ik ongeveer wat ik heb (gebruik nu een N70). Aan de andere kant, wat is hier lees, is over het algemeen wel positief tav de Samsung.

Zijn er meer mensen die de stap van N-series / Symbian OS naar i780 / Windows Mobile hebben gezet?
Zouden jullie dezelfde keuze opnieuw maken of zou je toch weer een N-series overwegen?

Reg. datum: 12 augustus 2000

Ik kan hier weinig over zeggen, wel zou ik je kunnen aanraden om eens een tijdje met een WM device te spelen..

Specs - Dell 2407WFP - Thermaltake Soprano - Tagan 480(U22) - AMD X2 Manchester 4200+ @ 2600 - DFI Nforce4 Ultra-D - 2 GB RAM (Corsair Twinx1024 XLPT) - GF68000Ultra - 2x 160GB RAID0 - NEC3500

Reg. datum: 21 oktober 2004

quote:
t_captain schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 14:48:
Ik twijfel tussen een i780 en een N95/8GB.
Mijn inschatting (vooraf) zou zijn dat de i780 als PDA beter is. Ik vraag me af of je die voorsprong weer inlevert op telefoon-gebied, of dat de i780 als telefoon ook net zo goed is als een N95.

Van de Nokia weet ik ongeveer wat ik heb (gebruik nu een N70). Aan de andere kant, wat is hier lees, is over het algemeen wel positief tav de Samsung.

Zijn er meer mensen die de stap van N-series / Symbian OS naar i780 / Windows Mobile hebben gezet?
Zouden jullie dezelfde keuze opnieuw maken of zou je toch weer een N-series overwegen?
Terug naar Symbian? Nee .. dat zou ik toch liever niet meer willen. De enige overweging die ik nog zou hebben is naar een iPhone toe maar Symbian niet. Het grote voordeel van Winmo voor mij is de integratie met mn Vista laptop. Dit is gewoon erg leuk. Dat en de grote keuze uit programmatuur.

Reg. datum: 19 december 2006

quote:
t_captain schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 14:48:
Heb zelf destijds de stap gemaakt van een van de eerste symbian toestellen (Siemens SX1) naar WM Smartphone (Samsung i320). Ik moet zeggen dat ik voor de i320 een flink aanbod van leuke software miste. Voor WM Pocket PC's geldt dat gelukkig niet; ik zou niets anders meer willen.
Vooral de synchronisatie met pc of laptop is een flinke aanrader wat mij betreft: leg een willekeurige WM device aan je pc en je hebt alle contactpersonen etc. er weer op staan zonder gedoe.
Ook het qwerty toetsenbord zou ik niet meer willen inruilen voor een ordinair exemplaar; maar ja er zijn natuurlijk ook symbian toestellen die zoiets hebben.

Het enige nadeel dat ik zou kunnen bedenken is dat het wellicht een tikkeltje langer duurt voordat je de i780 volledig hebt doorgrond, daar waar een symbian toestel meestal zo uit de doos makkelijk functioneert.
Daar staat echter weer een gigantisch pakket aan features tegenover. Het is maar net wat je belangrijk vindt.

Reg. datum: 08 maart 2008

Heeft iemand al een telecom zaak gevonden die de I780 stylus los verkoopt?

Audi-Addict

Ik ben eigenlijk opzoek naar een smalle phone die niet zo log is als de HTC ttyn2.

Ik dacht eerst gewoon aan een nokia e51, maar stiekem zou ik het groter scherm + wmobile functies toch wel gaan missen.

Gezien de batterijtijd zo slecht is denk ik dat ik me daar wel aan ga ergeren. Ik lees berichten dat mensen hem na een 3/4de dag al leeg hebben.

MCP MCDST MCTS MCSA MCSE MCITP MCNPS MCPS + tafeldiploma!

Reg. datum: 27 mei 2008

quote:
Audi-Addict schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 09:16:
Ik ben eigenlijk opzoek naar een smalle phone die niet zo log is als de HTC ttyn2.

Ik dacht eerst gewoon aan een nokia e51, maar stiekem zou ik het groter scherm + wmobile functies toch wel gaan missen.

Gezien de batterijtijd zo slecht is denk ik dat ik me daar wel aan ga ergeren. Ik lees berichten dat mensen hem na een 3/4de dag al leeg hebben.
Dat hangt er ook van af hoe intensief je je phone gaat gebruiken.. Als je de hele dag door met internet verbonden wilt zijn, en veel belt en eventueel nog navigeert, dan istie zo leeg ja..
Gebruik je hem vooral als telefoon/agenda, dan gaatie wel een paar dagen mee..

Audi-Addict

Is dat zo? Ik heb zelfs berichten gezien van mensen die er een half uur mee bellen per dag, wat smsen en toch aan het einde van de dag een lege batterij hebben.

MCP MCDST MCTS MCSA MCSE MCITP MCNPS MCPS + tafeldiploma!

quote:
Audi-Addict schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 10:21:
Is dat zo? Ik heb zelfs berichten gezien van mensen die er een half uur mee bellen per dag, wat smsen en toch aan het einde van de dag een lege batterij hebben.
Wanneer je net in een gebied bent met slechte dekking, HSDPA aan laat staan zonder dat het nodig is, of veel heen weer reist in gebieden met slechte dekking kan ie heel snel leeg zijn.
Ik heb HSDPA uit, ben een gemiddeld gebruiker (ook van Internet en GPS) en heb een redelijk/matige dekking overal. De batterij gaat dan plm 2 werkdagen mee. Ik zet hem 's nachts rond 0.00 uur altijd uit en 's ochtends 8.00 uur weer aan.

Live long etc.

Reg. datum: 27 mei 2008

Idd, zeker als je er bewust mee omgaat kan je het wel 2 dagen uithouden met één batterij. Ondertussen heb je al lang je tweede meegeleverde batterij kunnen opladen, en kan je die er dus instoppen als hij leeg is...

PS: Al gaat dat makkelijker dan gezegd.. die klep aan de achterkant eraf krijgen vraagt soms om een lichte vorm van geweld ;) Of ben ik de enige die daar soms moeite mee heeft??

Reg. datum: 11 juli 2007

Bedankt voor de reakties op mijn N95 vs i780 vraag. Ik heb de Samsung inderdaad besteld :)

Reg. datum: 27 juni 2005

quote:
t_captain schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 13:46:
Bedankt voor de reakties op mijn N95 vs i780 vraag. Ik heb de Samsung inderdaad besteld :)
Ik heb hiervoor de Nokia E61i gehad. Fijne toetsen, dat wel. Verder is de telefoon niet bijzonder. De Samsung is verre weg sneller, beter internet en WM werkt perfect. Goede keuze, de Samsung;)

klepje eraf dan helpt het om zachtjes tegen het midden van de achterkant te duwen, dus zeg maar induwen en dan voorzichtig (onder druk) naar beneden schuiven.

If you don't want to know the answer, don't ask the f###ing question!

Of door wijsvingers links en rechts midden op het grijze gedeelte aan de onderkant van de telefoon te zetten; daarna duimen op 'samsungmobile.com' op het klepje zetten en onder lichte druk openschuiven. Werkt doorgaans prima...of je moet wel heel klamme handen hebben.

Reg. datum: 28 april 2002

Vraagje,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een toestel met dezelfde eigenschappen en het design zoals deze i780 dat heeft. Nu heb ik onlangs een Toshiba Portégé G710 aangeschaft wat achteraf een grote miskoop bleek te zijn.
Als ik het goed begrepen heb zou de batterij van de i780 niet lang meegaan. Is dit het enige nadeel of kan iemand nog een ander nadeel noemen ? Als degene die nu over de i780 beschikken moesten kiezen uit de i780, of de nog uit te komen Asus M536 of de I-mate Ultimate 8502 voor welk toestel zouden jullie dan gaan ?

Reg. datum: 08 november 2007

Ik heb zojuist TomTom 7 op de i780 geïnstalleerd, maar helaas heeft deze ook Port Splitter nodig om te functioneren. Verder zitten er wat extra functies op maar het enige voordeel voor mij zou het gebruik van v7 kaarten zijn. Ik denk dat ik toch gewoon bij iGo 8 blijf, ziet er allemaal toch wat mooier uit en werkt wel goed met de ingebouwde GPS.

Stefan

Edit: ik bedenk me net dat ik alleen de phone-rom geupdate heb en niet de PDA, dus misschien dat hij voor anderen welke het PDA-gedeelte geupgrade hebben wel zonder Port Splitter werkt..

Knuruft wijzigde dit bericht 23-06-2008 11:31 (21%)

Reg. datum: 15 november 2001

quote:
MVC schreef op zondag 22 juni 2008 @ 12:40:
Vraagje,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een toestel met dezelfde eigenschappen en het design zoals deze i780 dat heeft. Nu heb ik onlangs een Toshiba Portégé G710 aangeschaft wat achteraf een grote miskoop bleek te zijn.
Als ik het goed begrepen heb zou de batterij van de i780 niet lang meegaan. Is dit het enige nadeel of kan iemand nog een ander nadeel noemen ? Als degene die nu over de i780 beschikken moesten kiezen uit de i780, of de nog uit te komen Asus M536 of de I-mate Ultimate 8502 voor welk toestel zouden jullie dan gaan ?
leuk ding die Asus :-)

Mijn nieuwe toestel wordt de I900 van Samsung. Heeft geen hardwarematig toetsenbord maar het scherm is zo groot dat je een half scherm kan gebruiken voor een onscreen toetsenbord. (net als de iphone)

@ MVC:

Behoudens de accuduur heeft de i780 geen echte nadelen wat mij betreft. En een echt nadeel zou ik die accuduur niet eens willen noemen; het hangt puur van het gebruik af en je krijgt er een extra accu bij.

Had ik de keus tussen de drie door jou genoemde toestellen, dan zou ik weer voor de i780 gaan. Allereerst vanwege de wetenschap dat Samsung erg degelijk spul maakt. Daarnaast vind ik het fijn wanneer een pda-phone een d-pad achtige toets heeft; dan hoef je tenminste niet altijd met die stylus te pielen. En daarover kan ik slechts zeggen dat die touchpad van de i780 echt prima werkt. Tenslotte de snelheid van de i780, da's echt een verademing.
Ik moet zeggen dat ik ook wel even heb lopen denken om op de Asus te wachten; vooral die fingerprint reader lijkt me wel een gave gimmick. Echter, het ontbreken van zo'n (semi)d-pad leek me een gemis. En I-mate, ik weet het niet: vooral door de stortvloed aan HTC modellen heb ik een beetje het idee dat het merk met stille trom gaat verdwijnen (correct me if I'm wrong :))

Benieuwd hoe lang het nog duurt tot de wm6.1 update!!

If you don't want to know the answer, don't ask the f###ing question!

Reg. datum: 26 juli 2006

quote:
wessel99 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:39:
Benieuwd hoe lang het nog duurt tot de wm6.1 update!!
CNET heeft het over augustus.

De e1 firmware is te downloaden op xda.. ik heb de russische e1 firmware als phone part..
raad iedereen aan om deze eerst te installeren alvorens de PDA part te flashen vanwege verhalen dat de telefoon niet goed zou booten

bij de phone als zowel het pda gedeelte me bootloader update aangevinkt gelaten.

Specs - Dell 2407WFP - Thermaltake Soprano - Tagan 480(U22) - AMD X2 Manchester 4200+ @ 2600 - DFI Nforce4 Ultra-D - 2 GB RAM (Corsair Twinx1024 XLPT) - GF68000Ultra - 2x 160GB RAID0 - NEC3500

Reg. datum: 07 december 2004

Wat zijn je ervaringen met de ROM updates? Zit er zelf ook over na te denken, echter moet het wel wat meerwaarde brengen.
quote:
knights16 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 21:52:
De e1 firmware is te downloaden op xda.. ik heb de russische e1 firmware als phone part..
raad iedereen aan om deze eerst te installeren alvorens de PDA part te flashen vanwege verhalen dat de telefoon niet goed zou booten

bij de phone als zowel het pda gedeelte me bootloader update aangevinkt gelaten.

Macbook Pro 15" - 2.5Ghz - 4GB DDR2 - 320 GB 7200RPM HDD - G-Force 8600GT 512MB

google maar en gij zult vinden..

er zullen over het algemeen wat os bugs worden opgelost, soms wordt de accuduur beter door efficienter hardware aanspraak en je kunt afhankelijk van je firmware een hard reset uitvoeren dmv een toetsencombo bij het booten, handig als je je telefoon verneukt hebt door 3rd party software.

verder werkt vanaf C4 software gps out of the box enz,

google is je vriend.

EDIT:

Update firmware E1 is erg belovend voor de accu-duur.

knights16 wijzigde dit bericht 24-06-2008 15:11 (9%)

Reg. datum: 12 augustus 2003

Ik heb een Parrot PMK5800 (bluetooth carkitje). Het lukt me wel om deze te pairen. Ik krijg ook het headsetsymbooltje te zien, maar een dag later kan m'n i780 geen verbinding meer maken met de PMK5800. Iedere keer moet ik opnieuw pairen om het te laten werken. Hebben meer mensen hier last van?

Pagina: 1 2 3 4 ... 38 39 40 41 42 43 44 45 46 ... 52 53 54 55 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: