Hoofdcategorieën
Topicacties

Het Samsung i780 topic

Pagina: 1 2 3 4 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 ... 52 53 54 55 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 12 augustus 2000

controleer eens jullie settings via data manager.. volgens mij hebben wij allemaal onze daadwerkelijke dataconnectie onder de noemer (provider) wap.. want als ik eigenschappen bekijk van mijn vodafone internet staan hier geen (juiste) gegevens en bij mijn WAP instellingen wel..

sim instellingen van de daadwerkelijke data connectie worden volgens mij bij een i780 over WAP geplaatst..

Specs - Dell 2407WFP - Thermaltake Soprano - Tagan 480(U22) - AMD X2 Manchester 4200+ @ 2600 - DFI Nforce4 Ultra-D - 2 GB RAM (Corsair Twinx1024 XLPT) - GF68000Ultra - 2x 160GB RAID0 - NEC3500

Reg. datum: 21 oktober 2004

quote:
knights16 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 16:53:
controleer eens jullie settings via data manager.. volgens mij hebben wij allemaal onze daadwerkelijke dataconnectie onder de noemer (provider) wap.. want als ik eigenschappen bekijk van mijn vodafone internet staan hier geen (juiste) gegevens en bij mijn WAP instellingen wel..

sim instellingen van de daadwerkelijke data connectie worden volgens mij bij een i780 over WAP geplaatst..
Het vage bij die instellingen is, dat ik dat WAP gebruik zat werd. Dus ik had dat gehele profiel weggemikt. Toen was het geheel afgelopen met de connectivity. Ik heb m toen met de hand hersteld en toen werkte het 'gewone' GPRS deel ook weer.

Maar je hebt wel gelijk, bij het GPRS gedeelte staan er geen username/passwords, etc. Bij het WAP gedeelte wel. Het vage is dan wel weer dat dat GPRS gedeelte werkt, terwijl het WAP gedeelte .. ehm .. soms werkt.

Hmm .. een stapje verder gekomen. Het WAP gedeelte werkt wel, zolang je nog geen GPRS verbinding opgestart hebt. Echter, een 2e verbinding zal er altijd toe leiden dat beide verbindingen geblokkeerd raken en een soft-reset nodig is.

Waarom maakt Messenger dan gebruik van het WAP-gebeuren?

Reg. datum: 19 december 2006

misschien omdat het al sinds mensenheugenis in wm pocketpc's zit ingebed...wet van de remmende voorsprong?

quote:
Delarue schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 17:25:
misschien omdat het al sinds mensenheugenis in wm pocketpc's zit ingebed...wet van de remmende voorsprong?
Zou kunnen, maar waarom dan alleen met Messenger?? (en dus ook met alles wat van dat Live gebeuren gebruik maakt). Waarom probeert die automatisch een WAP-sessie op te starten en probeert ie niet eerst van de al reeds geopende GPRS verbinding gebruik te maken?

Reg. datum: 01 mei 2008

quote:
zsteven1 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 15:53:
[...]

iets met error in 160_160.bmp?? zoiets kreeg ik.. dan staat hij niet op de juiste resolutie.. en dan moet je je sys.txt aanpassen (zie paar pagina's terug). Maar moet je wel een 320_320 map in data.zip hebben staan..

edit: knights16 in "Het Samsung i780 topic" hier staat het...
Inderdaad, DAT is de foutmelding.

Ben niet handig genoeg om het te verhelpen vrees ik...

SPB Mobile shell draait ook niet. Hij installeert prima maar daarna doet hij het simpelweg niet.

Beetje jammer dat je met zo'n mooi apparaat zoveel omwegen moet bewandelen om het goed werkend te krijgen!

Ligt dat misschien een beetje aan Samsung???
Mijn F480 is ook een schitterend apparaat maar je kan er niets aan wijzigen...

Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen

heel simpel, verwijder al je instellingen uit je sys.txt die in je IGO map staat en vervang deze door onderstaand.. verder open je data.zip uit je IGO map en klik je de ui_igo map aan.. hier staan verschillende mappen onder, 320x240 240x240 640x480 bijv, je moet een 320x320 map zien, is dit niet het geval dan moet je op zoek naar een andere data.zip , te vinden op het forum van xda of ppcwarez (google)

folders]
app="%SDCARD%/iGO8"

[device]
type="samsung_i780"

[interface]
skin="ui_igo8"
resolution_dir="320_320"
width=640
height=640
vga=0

[rawdisplay]
screen_x=640
screen_y=640
highres=1

[debug]
skip_eula=1
enable_roadshadow=1

[timezone]
default_timezone=29 ; GMT+1 amsterdam
index=29
auto_index=29
sync_time=1
reset_os_timezone=0
sync_os_timezone=0
use_auto=1
manual_dst=0

[3d]
guidancearrow_first_size=1.1 ; scale of 1st arrow
guidancearrow_first_alpha=24 ; transp of 1st arrow
guidancearrow_second_size=0.8
guidancearrow_second_alpha=12
;guidancearrow_width ;
;guidancearrow_thickness ;
;guidancearrow_skew ;
;guidancearrow_zoomfactor ;
;guidancearrow_contour ;
;road_clip_plane_to_camera_height= ;
;road_clip_plane_camera_delta=50 ; ???
;3d_tmc_road_extra_width=200 ;
disable_3d_labels=0 ;
;use_all_building_textures=0 ; not?
;building_camera_distance_near=10
;building_camera_distance_medium=50
;building_camera_distance_far=500
fade_distance_for_car=50
fade_distance_for_guidance_arrow=500
;track_screen_ratio
;min_track_screen_ratio
;min_track_distance
;max_track_distance_lower
;max_track_distance_upper
;min_track_segments_shown
;max_track_segments_shown
;min_poly_distance
;max_poly_distance_lower
;max_poly_distance_upper
;min_poly_segments_shown
;max_poly_segments_shown

[power]
;backlight_sync_with_OS=1
;powermgm_state=0
backlight_day=100
backlight_night=54
;power_off_mode=1
;power_off_timeout=300
battery_warning_limit=10
;backlight_slow_api=1

[3d_config]
roadsign_lines_per_screen=12
rotated_roadsigns=1

[phone]
driver="TAPI"
exe_path="\Windows\cprog.exe"
win_name="Phone"

[timezone]
sync_os_timezone=0
reset_os_timezone=0

[msnd]
msnd.start=0

Specs - Dell 2407WFP - Thermaltake Soprano - Tagan 480(U22) - AMD X2 Manchester 4200+ @ 2600 - DFI Nforce4 Ultra-D - 2 GB RAM (Corsair Twinx1024 XLPT) - GF68000Ultra - 2x 160GB RAID0 - NEC3500

Ik wil graag aan kleine tabel maken met de accuduur van de standaard accu;

post je accuduur (in uren) icm met de draaiende programma's/settings

-schermhelderheid
-denk ook even aan activesync connectiviteit, aangezien je constant een dataverbinding heb, omschrijf wat voor verbinding, gprs/3g/3.5g.
-wat je ongeveer gebeld hebt
-standaard programma's die wellicht heb, realvga, spb utilities enz.
-als laatste; je versie van je telefoon PDA/PHONE gedeelte.

er schijnt toch nog wat verschil in accutijd te zijn en het is wellicht aardig hier wat dieper op in te gaan

knights16 wijzigde dit bericht 18-06-2008 14:29 (3%)
Reden: edit: criteria.

Batterijduur: 1 dag.

Schermhelderheid: gemiddeld
Std programma's: SPB Mobile Shell
Bluetooth vrijwel altijd uit alleen maar tijdens activesyncs (2 tot 3 keer per dag) even aan
Gedurende 50% van de dag een GPRS verbinding (hier op het werk) en thuis 3G verbinding.
Versies: PDA i780XKHA3, Tel i780XKHA3

quote:
flappah schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 14:01:
Batterijduur: 1 dag.

Std programma's: SPB Mobile Shell
Bluetooth vrijwel altijd uit alleen maar tijdens activesyncs (2 tot 3 keer per dag) even aan
Gedurende 50% van de dag een GPRS verbinding (hier op het werk) en thuis 3G verbinding.
Versies: PDA i780XKHA3, Tel i780XKHA3
perfect, even voor de duidelijkheid.. hoeveel uur versta je onder een dag ?
en zal mijn bevindingen morgen posten

Reg. datum: 25 februari 2006

Iemand een idee hoe het volgende probleem op te lossen:

Ik heb een i780 in NL gekocht bij T-Mobile, werkt allemaal naar wens, geen problemen. Nou zit ik voor werk ook veel in Canada en heb daar een dataplan van telecomprovider Rogers. Bellen en sms gaat zonder problemen, maar een verbinding maken met het GPRS netwerk lukt niet aangezien ik alleen uit de NL providers kan kiezen. Iemand een idee om dit te omzeilen?

Batterijduur: anderhalve dag, waarbij ik onder een dag een werkdag versta. 's Avonds gaat 'ie aan de lader.
Schermhelderheid: hoog
Std. programma's: Spb Mobile Shell, Samsung Today, chgFingerMouseToggle, Keyswop, WkTask
Connectiviteit: wisselende GPRS/3G verbinding, maar in principe altijd actief en grootste gedeelte v.d. dag 3G.
Beltijd: 20 minuten + paar smsjes.
Versies: PDA i780XKHA3, TELEFOON i780XKHA3

Bij echt actief internetten, WiFi, TomTom, GpsProxy etc. zie je de batterijstatus bijna letterlijk teruglopen...en heb je de extra accu hard nodig.

quote:
memond schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 14:34:
Iemand een idee hoe het volgende probleem op te lossen:

Ik heb een i780 in NL gekocht bij T-Mobile, werkt allemaal naar wens, geen problemen. Nou zit ik voor werk ook veel in Canada en heb daar een dataplan van telecomprovider Rogers. Bellen en sms gaat zonder problemen, maar een verbinding maken met het GPRS netwerk lukt niet aangezien ik alleen uit de NL providers kan kiezen. Iemand een idee om dit te omzeilen?
Het gemakkelijkst is denk ik om je door Rogers de instellingen gewoon te laten toesturen (tenminste...als ze het model i780 kennen daar, wat ik eigenlijk betwijfel). Weet trouwens ook niet of dat in Canada net zo gaat als hier. Anders zou je de gprs-instellingen even handmatig moeten invullen onder instellingen/verbindingen. Mits je de instellingen hebt kunnen achterhalen uiteraard...

Daarnaast zou het gprs-verkeer over een voor de i780 beschikbare band moeten gaan wil het überhaupt mogelijk zijn. Ik weet niet welke frequenties Rogers gebruikt, maar gezien het feit dat de i780 een tri-band toestel is, is de kans groot dat je iig niet op de (theoretisch) maximale snelheid zult kunnen werken.

quote:
Delarue schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 15:50:
[...]

Het gemakkelijkst is denk ik om je door Rogers de instellingen gewoon te laten toesturen (tenminste...als ze het model i780 kennen daar, wat ik eigenlijk betwijfel). Weet trouwens ook niet of dat in Canada net zo gaat als hier. Anders zou je de gprs-instellingen even handmatig moeten invullen onder instellingen/verbindingen. Mits je de instellingen hebt kunnen achterhalen uiteraard...

Daarnaast zou het gprs-verkeer over een voor de i780 beschikbare band moeten gaan wil het überhaupt mogelijk zijn. Ik weet niet welke frequenties Rogers gebruikt, maar gezien het feit dat de i780 een tri-band toestel is, is de kans groot dat je iig niet op de (theoretisch) maximale snelheid zult kunnen werken.
Ik heb hier en daar wat WAP informatie gevonden voor Rogers, maar het is mij niet helemaal duidelijk waar deze in te vullen. Volgende heb ik gevonden:

For Rogers Wireless:

Setting's name: Rogers
Homepage: mymobilehomepage.rogers.com
Session Mode: Permanent
Connection Security: Off
Data bearer: GPRS
GPRS access point: goam.com
IP Address: 208.200.067.150
Auth Type: Normal
Login Type: Automatic
User Name: wapuser1

Password: wap

1. Ga naar start/instellingen
2. Klik op tabblad verbindingen
3. Klik op verbindingen
Je ziet nu een menu met twee hoofdstukken: Mijn WAP netwerk & Mijn Internet
4. Selecteer “Een nieuwe modemverbinding toevoegen” bij de eerstgenoemde
5. Kies in het drop down menu “Mobiele verbinding (GPRS)
Als het goed is kun je nu de voor jou relevante gegevens invoeren. Gebruikersnaam, wachtwoord, domein, ip-adres…dat soort dingen.

Het is dat ik zelf bar weinig (lees: helemaal niets) in dit instellingen-menu heb staan, anders kon ik je beter helpen…

Als je het niet erg vindt om je foon op een wat lompe manier werkend te krijgen, zou je hem ook een hard reset kunnen geven; de Rogers simkaart erin prikken en de instellingen automatisch binnen laten halen. Tenminste, als je op dat moment daadwerkelijk in Canada zit uiteraard.
Maar ja, de NL-instellingen ben je dan natuurlijk kwijt…

Heb beide opties geprobeerd, maar helaas nog geen werkend resultaat:

optie 1: gegevens ingevoerd maar ontvang foutmelding tijdens 'verbinding maken met GPRS...'

optie 2: ondanks harde reset krijg ik geen gegevens van Rogers toegestuurd. Ben ook bang dat het in Canada niet zo werkt, gegevens zitten meestal al in de telefoon ingebakken. Ook zie ik de instellingen van T-Mobile Internet nog steeds staan, dit komt waarschijnlijk omdat hij de gegevens bij 'instellingen' --> 'systeem' --> 'operator instellingen' ophaalt?

Kan ik geen nieuwe firmware laden waardoor alle T-Mobile gegevens verwijderd worden? Zodra ik weer terug ben in Nederland krijg ik deze toch weer automatisch toegestuurd zodra ik mijn T-Mobile sim card gebruik?

Dan lijkt het er idd op dat de NL rom standaard alleen de Nederlandse providers pakt. Ik kan in de operator instellingen ook niets vinden in de vorm van voorkeursnetwerken enzo.
Wat ik wel vaag vind is dat bij wm smartphones veel meer zelf is in te stellen. Dan moet dat toch haast bij pocket pc's ook kunnen neem ik aan?

Wellicht dat het inderdaad met het laden van nieuwe firmware valt te ondervangen ja, maar dat zou toch eigenlijk niet moeten mogen. Ik bedoel, het zou toch vaag zijn als eenieder die zo'n geavanceerde telefoon aanschaft veroordeeld is tot een volledig gebruik van alleen de netwerken in het land van herkomst.

Misschien dat iemand hier een oplossing heeft :?
quote:
memond schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 17:29:

Kan ik geen nieuwe firmware laden waardoor alle T-Mobile gegevens verwijderd worden? Zodra ik weer terug ben in Nederland krijg ik deze toch weer automatisch toegestuurd zodra ik mijn T-Mobile sim card gebruik?
Sterker nog, je zegt dat de instellingen nu nog in je foon staan. Lijkt me dus alleen een kwestie van opnieuw activeren als de tijd daar is :)

Zojuist contact gehad met de helpdesk van Rogers, dit zijn de juiste settings:

APN: internet.com
user: wapuser1
pw: wap

Mijn enige vraag....waar vul ik APN in?

Update: gelukt, ingevuld bij Internet toeganspunt...! :)

memond wijzigde dit bericht 18-06-2008 19:02 (15%)

Access Point Name idd ;)

quote:
knights16 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 14:29:
[...]

perfect, even voor de duidelijkheid.. hoeveel uur versta je onder een dag ?
en zal mijn bevindingen morgen posten
Ik versta hier letterlijk een gehele dag onder. Dus van opstaan tot weer gaan slapen. Op dit moment bijvoorbeeld staat ie op 30% .. kan dus bijna weer aan de lader! ;) Dat is dus van 8 uur in de ochtend tot 12 uur in de nacht.

flappah wijzigde dit bericht 18-06-2008 22:47 (6%)

Zoals eerder gemeld was de WiFi stack van de i780 bij mij volledig de weg kwijt, daarom maar opgestuurd ter reparatie. Hij is teruggekomen en nu werkt WiFi weer wat beter. WPA-PSK/TKIP blijft helaas teveel gevraagd. De verbinding wordt niet gemaakt of niet vastgehouden. WEP is geen enkel probleem.
Waarschijnlijk heeft dit te maken met het feit dat het een ASUS WL500W AP is, draft 802.11n dus. Firmware versie 2.0.0.1. Ik neem aan dat er wel mensen zijn die dit aan de gang krijgen met hun AP. Helaas geen WiFi voor mij thuis. Gelukkig is Pocket Internet met 3G wel thuis beschikbaar en hiermee afdoende voor de meeste doeleinden.
Nu maar wachten op betere firmware voor zowel telefoon als Wireless AP... :'(

SuperGuest wijzigde dit bericht 19-06-2008 00:06 (0%)
Reden: Kan dit nog naar het i780 topic?

Even een kleine update voor wat betreft dat twee twee verbindingen (WAP/GPRS) tegelijkertijd drama:

Ben er vadaag toch even wat scherper op gaan letten en heb alle instellingen ook even nagelopen. het vage is dat ik bij zowel de WAP als GPRS instellingen helemaal niets heb staan; allemaal lege vakjes dus.
Nog vager is dat het bij mij niet zo leek te zijn dat de hele msn/messenger/live reutemeteut per definitie een WAP-verbinding probeerde te maken over GPRS. Het gebeurde gewoon willekeurig, ook na een paar keer opnieuw opstarten.

Misschien dat het met een brakke 3G dekking te maken heeft?

Waar ik woon heb ik in bepaalde gedeeltes van het huis en in de tuin namelijk prima dekking, maar in één kamer is de 3G ontvangst slecht. Ik heb even wat getest en het viel me op dat wanneer ik mijn mail binnenhaalde in de kamer met het slechte bereik (niet msn trouwens, maar een gewone mailbox) ik met 2 streepjes 3G bereik alles vlekkeloos binnenhaalde. Schakelde ik echter over op msn, dan veranderde het 3G icoontje stante pede in een enkele G(PRS), waarna de mail werd binnengehaald. In de data call manager werd op dat moment één actieve verbinding getoond. Vanmiddag even hetzelfde gestest met vrijwel geen 3G dekking (0 tot 1 streepje bereik) en toen werd voor het binnenhalen van de hotmail gewoon een nieuwe WAP verbinding geopend. Met dus ook twee zichtbare verbindingen in de data call manager.

heb nu trouwens de mailboxen (behalve die verrekte msn natuurlijk...want daar kun je weer niets aan verspijkeren) allemaal ingesteld à la: "maakt verbinding met internet", daar waar ik eerst "maakt verbnding met werk" had staan. Tot dusver lijkt het allemaal mooi te gaan, zonder twee verbindingen tegelijkertijd en de noodzaak van een soft reset. Nu maar hopen dat de wens niet de vader is van de gedachte...

aah, ik kan trouwens melden dat ik verwacht het te weten.. mesenger heeft in een heleboel roms problemen, dat het alleen via gprs gaat, dat het niet via 3g/wifi werkt, dus de oorzaak ligt ergens in die hoek,

Batterijduur: 24 uur, (*toen stond die op 10%)
Std. programma's: GPRSMonitor
Connectiviteit: de gehele periode 3g (geen hsdpa) verbinding
Beltijd: 120 minuten + tiental smsjes + wat losse activesync. synchronicaties.
Versies: PDA i780XKC4, TELEFOON i780PUHE1

quote:
SuperGuest schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 00:02:
Zoals eerder gemeld was de WiFi stack van de i780 bij mij volledig de weg kwijt, daarom maar opgestuurd ter reparatie. Hij is teruggekomen en nu werkt WiFi weer wat beter. WPA-PSK/TKIP blijft helaas teveel gevraagd. De verbinding wordt niet gemaakt of niet vastgehouden. WEP is geen enkel probleem.
Waarschijnlijk heeft dit te maken met het feit dat het een ASUS WL500W AP is, draft 802.11n dus. Firmware versie 2.0.0.1. Ik neem aan dat er wel mensen zijn die dit aan de gang krijgen met hun AP. Helaas geen WiFi voor mij thuis. Gelukkig is Pocket Internet met 3G wel thuis beschikbaar en hiermee afdoende voor de meeste doeleinden.
Nu maar wachten op betere firmware voor zowel telefoon als Wireless AP... :'(
Ik heb een Speedtouch 780 en draait ie moeiteloos op met WPA-PSK/TKIP. Wellicht dat het idd aan de Asus ligt.

Pagina: 1 2 3 4 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 ... 52 53 54 55 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: