Hoofdcategorieën
Topicacties

[PS3/360] GOTSent, MKV naar MP4 converter

Pagina: 1 2 3 4 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 last

Reageer Nieuw Topic
Gemaild, en diskruimte is er zeker weten zat (+-300GB)

Kan het niet liggen dat ik een netwerkdrive de source ophaal om om te zetten en die dan als output op een hdd op me lokale pc zet ? (maw ik convert ze vanuit een netwerkstation)

Hier lijkt het aan te liggen, als ik de mkv lokaal trek, en dan omzet werkt het wel :?

lol , nu duurt het ook een flink stuk langer

Waarom kan ik geen mkv omzetten vanuit een netwerkshare en deze lokaal opslaan(output dir)
Als ik via het netwerk zou kunnen dan zou ik de hele map in 1x kunnen doen ? (alle mkv's staan in 1 map : HD)

Ben nu de eerste mkv aan het testen inclusief gedownloade srt, echter ga ik bang zijn dat die niet sync gaat lopen (sub voor Xvid - film is HD)

Heb je geen manier om dit op een linux bak uit te voeren ? , dan kan ik alles lokaal op me library omzetten ipv dat mijn pc dit moet doen.
btw respect voor je werk hoor _/-\o_

huh?
Na de conversie heb ik een gesplitte film ? das wel klote, hoe voorkom ik dit ?
Ik heb nu crank omgezet en heb nu de bestanden Crank-001.mp4 en Crank-002.mp4
gerenamed naar avi, en ze spelen idd in xbox360, maar nu zit ik met losse files :(

LEZEN Def!ance , LEZEN B) ( ik zag de optie split 4gb files over het hoofd lol )

Tevens heb ik een srt toegevoegd in de film via je app, maar ook deze is niet te zien ?

Maar : nogmaal R-E-S-P-E-C-T _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Def!ance wijzigde dit bericht 08-07-2008 15:52 (95%)

Just for the record, we never broke up, we took a 14 year vacation

quote:
Def!ance schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 12:59:
Gemaild, en diskruimte is er zeker weten zat (+-300GB)

Kan het niet liggen dat ik een netwerkdrive de source ophaal om om te zetten en die dan als output op een hdd op me lokale pc zet ? (maw ik convert ze vanuit een netwerkstation)

Hier lijkt het aan te liggen, als ik de mkv lokaal trek, en dan omzet werkt het wel :?

lol , nu duurt het ook een flink stuk langer

Waarom kan ik geen mkv omzetten vanuit een netwerkshare en deze lokaal opslaan(output dir)
Als ik via het netwerk zou kunnen dan zou ik de hele map in 1x kunnen doen ? (alle mkv's staan in 1 map : HD)

Ben nu de eerste mkv aan het testen inclusief gedownloade srt, echter ga ik bang zijn dat die niet sync gaat lopen (sub voor Xvid - film is HD)

Heb je geen manier om dit op een linux bak uit te voeren ? , dan kan ik alles lokaal op me library omzetten ipv dat mijn pc dit moet doen.
btw respect voor je werk hoor _/-\o_

huh?
Na de conversie heb ik een gesplitte film ? das wel klote, hoe voorkom ik dit ?
Ik heb nu crank omgezet en heb nu de bestanden Crank-001.mp4 en Crank-002.mp4
gerenamed naar avi, en ze spelen idd in xbox360, maar nu zit ik met losse files :(

LEZEN Def!ance , LEZEN B) ( ik zag de optie split 4gb files over het hoofd lol )

Tevens heb ik een srt toegevoegd in de film via je app, maar ook deze is niet te zien ?

Maar : nogmaal R-E-S-P-E-C-T _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
:)

Goed, ik ga nog even aan de gang met de shares, dit is goed te testen, en zou theoretisch gewoon goed moeten gaan, en desnoods voer ik stiekem toch eerst een copy uit als hij van een share komt.

Er is iemand aan het knutselen aan een linux versie, maar daar heb ik al 2 weken niets van gehoord. eens tjekken.

Verder zijn softsubs in mp4 helaas niet ondersteund (op 360 en PS3), dit moet echt via een recode naar mpeg2, xvid of h264 gedaan worden, en is dus een behoorlijk stuk trager.

oftopic:Verder probeerde ik een reply te sturen op je mail, maar die kwam direct met een relay error terug in gmail. (heb ik al vaker gezien met mail vanaf gmail die naar een barracuda o.i.d werd gestuurd)

Sentry23 wijzigde dit bericht 08-07-2008 15:58 (7%)

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

quote:
Sentry23 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 15:56:
[...]

:)

Goed, ik ga nog even aan de gang met de shares, dit is goed te testen, en zou theoretisch gewoon goed moeten gaan, en desnoods voer ik stiekem toch eerst een copy uit als hij van een share komt.

Er is iemand aan het knutselen aan een linux versie, maar daar heb ik al 2 weken niets van gehoord. eens tjekken.

Verder zijn softsubs in mp4 helaas niet ondersteund (op 360 en PS3), dit moet echt via een recode naar mpeg2, xvid of h264 gedaan worden, en is dus een behoorlijk stuk trager.

oftopic:Verder probeerde ik een reply te sturen op je mail, maar die kwam direct met een relay error terug in gmail. (heb ik al vaker gezien met mail vanaf gmail die naar een barracuda o.i.d werd gestuurd)
offtopic :
ghehe kan goed ja , eerste keer van een unknown sender zal hij hem bouncen met de melding dat je het over een paar minuten nog eens moet proberen, als gmail correct werkt zal die dat ook gewoon doen

Je noemt een recode naar xvid bijv, maar kan er in xvid dan nog HD reso gebruikt worden (ik heb er echt 0.0 verstand van)
(en hoe doe ik dit het makkelijkst/snelst (snel is een relatief begrip hier :P ) )

Ontopic :

Heeft GotSent schrijfrechten nodig bij het inladen verwerken van een film ? (dus de bron dir ?)
Zo ja dan is dat het probleem waarschijnlijk

Def!ance wijzigde dit bericht 08-07-2008 16:15 (14%)

quote:
Def!ance schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 16:11:
[...]
Je noemt een recode naar xvid bijv, maar kan er in xvid dan nog HD reso gebruikt worden (ik heb er echt 0.0 verstand van)
(en hoe doe ik dit het makkelijkst/snelst (snel is een relatief begrip hier :P ) )
Xvid op HD is geen probleem (1080p voor PS3 (ik heb tot 30 MBps getest op 1920 x 1080), 720p voor 360 (official specs: 5 Mbps with resolutions of 1280 × 720 at 30 fps, al gaat 10 MBps ook prima) ) inclusief 5.1 AC3 audio.

Het makkelijkste om te re-coden is door in GOTSent in de dropdown list met mpeg2, h264 en xvid, xvid te selecteren, en daarna het vinkje hier voor aan te zetten. Als er dan verder nog subs zijn dan kan je die nog selecteren of los toevoegen.

Daarna kan je ook gewoon op convert drukken en dan zou het allemaal goed moeten gaan.

over schrijfrechten op de share: alle schrijfakties zouden in de temp en de exe dir plaats moeten vinden, maar misschien wil de mkvinfo of een andere tool wel schrijven.. Ik ga er even achter aan.

Sentry23 wijzigde dit bericht 08-07-2008 16:21 (10%)

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

quote:
Sentry23 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 16:20:
[...]

Xvid op HD is geen probleem (1080p voor PS3 (ik heb tot 30 MBps getest op 1920 x 1080), 720p voor 360 (official specs: 5 Mbps with resolutions of 1280 × 720 at 30 fps, al gaat 10 MBps ook prima) ) inclusief 5.1 AC3 audio.

Het makkelijkste om te re-coden is door in GOTSent in de dropdown list met mpeg2, h264 en xvid, xvid te selecteren, en daarna het vinkje hier voor aan te zetten. Als er dan verder nog subs zijn dan kan je die nog selecteren of los toevoegen.

Daarna kan je ook gewoon op convert drukken en dan zou het allemaal goed moeten gaan.

over schrijfrechten op de share: alle schrijfakties zouden in de temp en de exe dir plaats moeten vinden, maar misschien wil de mkvinfo of een andere tool wel schrijven.. Ik ga er even achter aan.
Dan is het dus vreemd
Want die optie had ik dus gekozen, recode, en dan Xvid , en dan de srt geselecteerd.

maar kan de 360 ze nog wel afspelen als ze xvid zijn ?

Ik zal het zo nogmaals proberen voor de zekerheid.

omfg , je was geen grapje aan het maken dat het dan langer duurt (naar xvid)

Def!ance wijzigde dit bericht 08-07-2008 17:00 (6%)

Reg. datum: 31 mei 2007

Dit is niet iets voor het GOTSent topic. Als je een probleem hebt kun je een eigen topic openen met een uitgebreidere beschrijving van wat er mis is en waarom precies jij het niet gerepareerd krijgt.

Let wel op dat je dit in het juiste subforum doet, ik gok op CSA.

TheZeroorez wijzigde dit bericht 09-07-2008 17:53 (86%)

Het ging over GOTSent, net als mijn eerdere posts. Ik begrijp niet zo goed wat er anders is aan deze post.

o hai
Reg. datum: 09 september 2005

SGD en de grote topics daarin zijn niet bedoeld voor problemen, enkel voor ervaringen en discussies. Vragen/commentaar op mij of het beleid kun je trouwens beter per mail of DM sturen, in dit topic is het een beetje onhandig ;)

qed

Ok, mail ik verder

quote:
TheZeroorez schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 18:49:
SGD en de grote topics daarin zijn niet bedoeld voor problemen, enkel voor ervaringen en discussies.
Nu wil ik niet tegen je ingaan, so dont take it the wrong way :

Maar is het niet zo dat als je GoTsent voor het eerst gebruikt en een foutmelding/error doemt op, dat dat dan ook een ervaring is ? :+

Ontopic :

Is er een manier om subs te syncen als ik ze reencode naar xvid ?
Ik heb dus Crank zoals gezegd omgezet naar xvid incl ingebakken sub(die voor de xvid) maar zoals verwacht liep die niet sync.

Zijn er ergens nl subs voor HD films ?

Def!ance wijzigde dit bericht 09-07-2008 19:47 (30%)

quote:
Def!ance schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 19:43:
[...]

Ik heb dus Crank zoals gezegd omgezet naar xvid incl ingebakken sub(die voor de xvid) maar zoals verwacht liep die niet sync.

Er zijn diverse manieren om subs gesynced te krijgen, maar dit is over het algemeen langdurig en handmatig werk. (en buiten de scope van GoTSent trouwens ;) )
Er zijn veels tool voor zoals bijvoorbeeld Subtitle processor http://www.videohelp.com/tools/SubtitleProcessor

Sentry23 wijzigde dit bericht 09-07-2008 21:11 (3%)

Reg. datum: 09 oktober 2006

quote:
Def!ance schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 19:43:

Je weet als je xvid in een avi container stopt dat je dan ook softsubs (xsub) kan gebruiken? Op die manier is de .srt snel in de container te muxen en kan je makkelijk testen of hij in sync is.

Zelf gebruik ik voor 1080p films meestal de 720p subtitle versie, die zijn vrijwel altijd in sync met elkaar. Mocht je geen goede versie vinden, dan kan je altijd kijken of er in de originele mkv een engelse sub meegemuxed is, en die start en eindtijden gebruiken om de nederlandse .srt te re-syncen (bijvoorbeeld met subsync)

PSN ID: DCFreak

Reg. datum: 28 september 2007

Wanneer ik met mkvmerge de subtitle (srt) charset wijzig naar windows 1254 ipv UTF 8, dan muxed hij t wel maar het blijft gewoon UTF 8 volgens Mediainfo.

Is hier wat aan te doen??

quote:
Sentry23 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:43:
verder nog een kleine update over firmware 2.40 voor de PS3 en het effect op Xvid files die uit GOTSent komen:
AC3 5.1 geluid in Xvid > 2 GB loopt nu ook prima (eerder klapte de output steeds terug naar 2.0 na een paar seconden) . Verder zijn de frame en block noise removal functies te gebruiken in Xvid files.
Dit is trouwens heel goed nieuws :) Had je dit zelf uitgevonden ofzo, want ik heb het nog nergens anders gelezen (maar het klopt idd wel).

quote:
DCFreak schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 21:46:
[...]

Dit is trouwens heel goed nieuws :) Had je dit zelf uitgevonden ofzo, want ik heb het nog nergens anders gelezen (maar het klopt idd wel).
Er moet toch iemand zijn die niet zeurt, maar kijkt wat er verbeterd is ? ;)
(m2ts en mp4 hebben ook upscaling en noise removal)

Maar ik test inderdaad bij elke firmware de video updates.
(het streaming buffer lijkt ook groter te zijn zodat HD via wireless verbindingen een stuk beter gaat, en wired nu helemaal goed gaat, ook bij MP4).

quote:
Sentry23 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 22:34:
[...]

Er moet toch iemand zijn die niet zeurt, maar kijkt wat er verbeterd is ? ;)
(m2ts en mp4 hebben ook upscaling en noise removal)

Maar ik test inderdaad bij elke firmware de video updates.
(het streaming buffer lijkt ook groter te zijn zodat HD via wireless verbindingen een stuk beter gaat, en wired nu helemaal goed gaat, ook bij MP4).
Pfff.. wat ik doe is klagen, niet zeuren :P Maar je hebt gelijk, er zijn ook verbeteringen in de nieuwe FW en ik had dit niet verwacht :)

quote:
DCFreak schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 23:18:
[...]

Je weet als je xvid in een avi container stopt dat je dan ook softsubs (xsub) kan gebruiken? Op die manier is de .srt snel in de container te muxen en kan je makkelijk testen of hij in sync is.

Zelf gebruik ik voor 1080p films meestal de 720p subtitle versie, die zijn vrijwel altijd in sync met elkaar. Mocht je geen goede versie vinden, dan kan je altijd kijken of er in de originele mkv een engelse sub meegemuxed is, en die start en eindtijden gebruiken om de nederlandse .srt te re-syncen (bijvoorbeeld met subsync)
hooo, sloowww down horsie :?
Ik heb :

1x mkv
1x gotsent
1x xvid srt

Dus ik zet hem eerst om met gotsent en hierna ga ik dan met xsub ? aan de slag ?
quote:
Zelf gebruik ik voor 1080p films meestal de 720p subtitle versie
En waar tover jij HD subs vanaf dan ?

damn 1 film naar xvid inc sub duurt 4uur ongeveer , dat gaat leuk worden bij 200+ films :P

quote:
Def!ance schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 10:22:
hooo, sloowww down horsie :?
Ik heb :

1x mkv
1x gotsent
1x xvid srt

Dus ik zet hem eerst om met gotsent en hierna ga ik dan met xsub ? aan de slag ?
Ik ging er vanuit dat je een ps3 hebt, ik dacht niet dat xsubs op de 360 werken. Maar om je vraag te beantwoorden, als GOTsent de xvid in een avi container stopt na conversie, dan is het alleen een kwestie van met AVIAddXSubs de .srt erbij muxen.
quote:
En waar tover jij HD subs vanaf dan ?
Er staat een linkje in mijn vorige post

Thnx DC Freak
Maar ik geef de sub quest op, ik heb echt geen zin om 100+HD om te gaan zetten met 4uur per film. leert me vriendin maar beter engels :P

Hey sentry nog iets gehoord van het linux broertje van GoTsent ?

Def!ance wijzigde dit bericht 13-07-2008 15:26 (58%)

Reg. datum: 25 oktober 2001

quote:
Sentry23 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 16:20:
[...]
Sentry23, ik ben bezig geweest met het recoden van planet.earth.ep01 1080p naar xvid dmv Gotsent (024b1). Dit gaat prima en de output file zit prima in orde in elkaar. Tijdens het afspelen op de xbox360 had ik het idee dat de xbox360 veel moeite had met decoderen (bij detail intensieve scenes erg schokkerig). Kreeg zelf een keer tijdens het afspelen de melding dat het bestand niet ondersteund werd.
Nu ben ik even aan het rekenen geslagen, avi bestand is 4.07gb, episode duurt 51m. dan kom ik gemiddeld op een datarate van 10Mbit 1080p video. Gemiddeld dus, de intensieve scenes zullen zeker over deze 10Mbit gaan, wat wellicht de haperingen verklaard. Zit ik hier tegen de capaciteiten van de xbox aan?

Zou het dan nuttig zijn om in Gotsent een xbox optie te hebben, welke bijvoorbeeld een max bitrate hanteert en/of scaled naar 720p(xvid is toch al recoden, waarom optie tot resizen)?

-= P35C-DS3R - E6750 - GeIL 2x1GB 800Mhz - 2x Samsung P120 250GB (RAID0) - X-Fi - 8600GTS =-

quote:
Rayures schreef op zondag 13 juli 2008 @ 15:45:
[...]

Sentry23, ik ben bezig geweest met het recoden van planet.earth.ep01 1080p naar xvid dmv Gotsent (024b1). Dit gaat prima en de output file zit prima in orde in elkaar. Tijdens het afspelen op de xbox360 had ik het idee dat de xbox360 veel moeite had met decoderen (bij detail intensieve scenes erg schokkerig). Kreeg zelf een keer tijdens het afspelen de melding dat het bestand niet ondersteund werd.
Nu ben ik even aan het rekenen geslagen, avi bestand is 4.07gb, episode duurt 51m. dan kom ik gemiddeld op een datarate van 10Mbit 1080p video. Gemiddeld dus, de intensieve scenes zullen zeker over deze 10Mbit gaan, wat wellicht de haperingen verklaard. Zit ik hier tegen de capaciteiten van de xbox aan?

Zou het dan nuttig zijn om in Gotsent een xbox optie te hebben, welke bijvoorbeeld een max bitrate hanteert en/of scaled naar 720p(xvid is toch al recoden, waarom optie tot resizen)?
Dat is een goeie optie, en ik zat er al aan te denken deze misschien te implementeren, maar nu er om gevraagd wordt.. ik zal er mee aan de slag gaan :)
En het lijken inderdaad de 360 limieten te zijn (volgens MS in ieder geval). Je speelt ze ook lokaal van disk af ? (anders zou het eventueel een streaming probleem kunnen zijn)

quote:
Sentry23 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 16:35:
[...]

Dat is een goeie optie, en ik zat er al aan te denken deze misschien te implementeren, maar nu er om gevraagd wordt.. ik zal er mee aan de slag gaan :)
En het lijken inderdaad de 360 limieten te zijn (volgens MS in ieder geval). Je speelt ze ook lokaal van disk af ? (anders zou het eventueel een streaming probleem kunnen zijn)
dat het een streaming/banbreedte probleem kan zijn betwijfel ik tho, als ik op me server kijk onder een HD film wat de 360 pakt aan bandbreedte dan is dit net krap aan 10mbit op een 720p
een 1080 zal dan hoogstens 30mbit vragen ? heb je nog 70 over ?

en waarom in godsnaam geen gbit nic op die xbox :(

Reg. datum: 25 oktober 2001

quote:
Sentry23 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 16:35:
[...]

Eerst instantie speelde ik de video af dmv tversity icm 1Gb netwerk, om te testen heb ik de video ook gekopieerd naar de xbox zelf. Hier ondervond ik dezelfde issues.

-= P35C-DS3R - E6750 - GeIL 2x1GB 800Mhz - 2x Samsung P120 250GB (RAID0) - X-Fi - 8600GTS =-

quote:
Rayures schreef op maandag 14 juli 2008 @ 20:30:
[...]

Eerst instantie speelde ik de video af dmv tversity icm 1Gb netwerk, om te testen heb ik de video ook gekopieerd naar de xbox zelf. Hier ondervond ik dezelfde issues.
OK, dat is dus duidelijk een performance issue.
Ik ga een ps3/360 selection maken en bij een xvid recode voor 360 de resolutie naar 720p zetten.

quote:
Sentry23 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 17:01:
[...]

OK, dat is dus duidelijk een performance issue.
Ik ga een ps3/360 selection maken en bij een xvid recode voor 360 de resolutie naar 720p zetten.
kun je het wel optioneel maken dan ? want ik heb nergens last van met mijn xbox ;) , en zou dus logischerwijs hoger dan 720p willen kunnen recoden

Def!ance wijzigde dit bericht 15-07-2008 17:05 (8%)

Pagina: 1 2 3 4 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: