Hoofdcategorieën
Topicacties

[PS3/360] GOTSent, MKV naar MP4 converter

Pagina: 1 2 3 4 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 last

Reageer Nieuw Topic
Wat sta je nou te kijken!
Reg. datum: 17 januari 2001

quote:
x Gotcha x schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 10:55:
Ik heb er ook last van, nog geen enkele 1080p-film heb ik werkend gekregen met GOTSent..

Het lijkt hier op dit draadje ook best dood, wel jammer, want dit programma heeft potentie..
1080p moet je recoden omdat de PS3 en 360 daar problemen mee hebben. Daarvan krijg je ook een melding in het begin. Daar kan het programma niets aan veranderen.

"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."//PSN: Shiver23. Gevraagd: 7800GS AGP

Reg. datum: 19 februari 2005

En waarom is dat bij 720p niet dan?

quote:
x Gotcha x schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 14:05:
En waarom is dat bij 720p niet dan?
Technisch verhaal. Ik weet het fijne er ook niet van maar het heeft te maken met een bepaalde buffer van frames in je MP4 bestand waarmee de PS3 en 360 overweg kunnen. Je kunt een beperkt aantal frames kwijt daarin. Omdat 1080p meer ruimte vraagt is dat aantal frames kleiner. Bijna alle 1080p bestanden overschrijden deze buffer waardoor het bestand onleesbaar wordt.

"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."//PSN: Shiver23. Gevraagd: 7800GS AGP

Reg. datum: 19 februari 2005

Aha, nouja, dat is wel jammer dan, want dat probleem zullen we dan nog wel behouden, tenzij we gaan recoden, wat me net even te lang duurt.

Reg. datum: 28 september 2007

quote:
x Gotcha x schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 18:15:
Aha, nouja, dat is wel jammer dan, want dat probleem zullen we dan nog wel behouden, tenzij we gaan recoden, wat me net even te lang duurt.
Als je een high profile 5.1 1080p mkv met vc-1 video hebt (dus geen h264/AVC) en naar een AVCHD muxed met Tsmuxer daarna hernoemt met AVCHD me dan doen ze het allemaal. Zonder te recoden binnen 15min.

Tot nu toe hebben alle 1080p 5.1 high profile met VC-1 gewerkt! Echt super kwaliteit video heb je dan zelfs met DTS audio :9

Als je 5.1 high profile met h264/AVC naar AVCHD muxed dan moet de video perse 720p zijn, want dan werkt het. Maar 5.1 high profile met h264/AVC 1080p krijg je de bekende probleem-> wel audio maar geen geluid. Ook al verander je dit met h264info naar 4.1 profile dan werkt t nog steeds niet.

Dus hackx methode(h264info) werkt niet. Maaar wanneer je video al 4.1 high profile met h264?AVC is dan werkt t weer wel! 8)7

Reg. datum: 27 augustus 2007

Hoi,

Heeft er iemand link naar AVCHD me.exe ?

BVD

Reg. datum: 03 januari 2008

Om ook maar even een vraagje te stellen: Videosplitter van Boilsoft werkt niet goed onder vista ultimate, bestanden worden niet goed gesplit. Wie heeft er een goed alternatief om bestaande videofiles (wmv en mp4) te splitten in meerdere stukken?

*zwaai*

Ik ben er weer.. erg druk geweest met werk, en met coden.
VC1 naar AVCHD is vaag, en gaat bijna altijd goed, maar soms niet. Ik gooi de nieuwe versie er gewoon binnenkort uit, met deze beperking. (VC1 heeft andere profiles dan h264. 5.1 profile gaat alleen op bij h264)
Streaming met vc1 in m2ts zou "in theorie" moeten werken, maar ik heb het iig nog niet aan de gang kunnen krijgen. In AVCHD met subs dus wel. :)

Naast VC1 mkv, doet VC1 WMV het op precies dezelfde manier trouwens (naar AVCHD), en gaat WMApro -> AC3 recoding iig op XP perfect, maar moet ik nog testen met vista versies, maar door een paar fixes in de directshow extraction zou dit goed kunnen gaan..

Sentry23 wijzigde dit bericht 17-06-2008 11:44 (13%)

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

quote:
x Gotcha x schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 18:15:
Het probleem wordt gelukkig wel minder aangezien steeds meer 1080p encodes in 4.1 high profile komen. Zodoende zijn ze ook op andere Blu-Ray stand-alones in AVCHD formaat te spelen, of op de PC met hardware acceleration.

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Huh?
Reg. datum: 06 oktober 2000

Hoi, niet om lastig te doen, maar ik heb een paar feature requests (of misschien mis ik gewoon wat?):

- is het mogelijk om avi's te maken in plaats van mp4's? Ik merk (zoals ook genoemd op de site) dat WMP11 niet echt mp4 files wil sharen.. als ik de mp4 rename naar .avi werkt het wel
- ik kan geen configuratieschermpje vinden, weet niet of dat er is, maar het zou leuk zijn als ik de output folder wat permanenter kon instellen, heb niet het idee dat 'ie momenteel opgeslagen wordt
- zijn er betere commandline options beschikbaar dan "gotsent.exe filename"? Ik zou graag de output directory willen opgeven, en bij voorkeur ook alle tools in hetzelfde windowtje draaien (zodat 'ie blocked en ik de commando's dus kan queuen, als ik er nu meerdere start draait 'ie ze volgens mij tegelijk). Zou graag al m'n mkv's converten naar mp4 (en dan renamen naar avi ;)) zodra ze binnenkomen. Ook opent nu alsnog het gotsent windowtje wanneer het converten via commandline klaar is..

Ik hoop dat hier iets mee te doen is, zo niet dan alsnog bedankt voor het maken van deze mooie tool :)

Scientific progress goes Boink
Reg. datum: 07 mei 2007

quote:
Sentry23 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 09:53:
*zwaai*

Ik ben er weer.. erg druk geweest met werk, en met coden.
VC1 naar AVCHD is vaag, en gaat bijna altijd goed, maar soms niet. Ik gooi de nieuwe versie er gewoon binnenkort uit, met deze beperking. (VC1 heeft andere profiles dan h264. 5.1 profile gaat alleen op bij h264)
Streaming met vc1 in m2ts zou "in theorie" moeten werken, maar ik heb het iig nog niet aan de gang kunnen krijgen. In AVCHD met subs dus wel. :)

Naast VC1 mkv, doet VC1 WMV het op precies dezelfde manier trouwens (naar AVCHD), en gaat WMApro -> AC3 recoding iig op XP perfect, maar moet ik nog testen met vista versies, maar door een paar fixes in de directshow extraction zou dit goed kunnen gaan..
NIce!
We wachten geduldig af tot er een nieuwe versie staat... :)

G4-450 Cube - 12" Powerbook - 20" iMac 2.4 - iPod nano 2GB - PS3 60GB - PSP

Loser For Life

pfff ik wordt een beetje gek van het streamen / converten van media voor de ps3 en xbox360...krijg het allemaal voor geen meter werkend...

een 720p bestandje van 1u15m voorzien van subtitles (mkv -> mp4) duurt gewoon 20+ uur?

(verkeerde topic: verder lukt het me ook niet om een mp4 te streamen met ondertiteling naar de ps3... volgens tversity moet het kunnen. Om nog maar te zwijgen over het feit dat ik 3sec vloeiend beeld heb en dan 5 seconden niks enz enz)

Guitar Zero

live / psn : phusebox | F1 = L1FE |

Reg. datum: 09 oktober 2006

quote:
Phusebox schreef op zondag 22 juni 2008 @ 18:57:
pfff ik wordt een beetje gek van het streamen / converten van media voor de ps3 en xbox360...krijg het allemaal voor geen meter werkend...

een 720p bestandje van 1u15m voorzien van subtitles (mkv -> mp4) duurt gewoon 20+ uur?

(verkeerde topic: verder lukt het me ook niet om een mp4 te streamen met ondertiteling naar de ps3... volgens tversity moet het kunnen. Om nog maar te zwijgen over het feit dat ik 3sec vloeiend beeld heb en dan 5 seconden niks enz enz)
Gek worden? :P

20 uur encoden voor 1u.15m aan 720p video betekend waarschijnlijk dat je een trage pc, en H.264 als encoding codec gekozen hebt. Als je dan toch MOET encoden ivm subs kies dan mpeg2 ofzo.

Ondertiteling toevoegen met tversity betekend dat hij gaat transcoden (decoden en encoden on the fly), ook met 720p video is een behoorlijk snelle processor nodig om dit zonder problemen uit te voeren.

PSN ID: DCFreak

Loser For Life

quote:
DCFreak schreef op zondag 22 juni 2008 @ 21:13:
[...]

Gek worden? :P

20 uur encoden voor 1u.15m aan 720p video betekend waarschijnlijk dat je een trage pc, en H.264 als encoding codec gekozen hebt. Als je dan toch MOET encoden ivm subs kies dan mpeg2 ofzo.

Ondertiteling toevoegen met tversity betekend dat hij gaat transcoden (decoden en encoden on the fly), ook met 720p video is een behoorlijk snelle processor nodig om dit zonder problemen uit te voeren.
tja zal dan inderdaad wel traag zijn, athlon 64 3500+ met 2gb ram?
en ook video die hij niet hoeft te transcoden speelt niet vloeiend, terwijl ik wel gewoon met speedtest 1,5megabyte per seconde haal over het draadloze netwerk

Guitar Zero

Reg. datum: 26 juli 2007

quote:
Phusebox schreef op zondag 22 juni 2008 @ 21:32:
[...]

tja zal dan inderdaad wel traag zijn, athlon 64 3500+ met 2gb ram?
en ook video die hij niet hoeft te transcoden speelt niet vloeiend, terwijl ik wel gewoon met speedtest 1,5megabyte per seconde haal over het draadloze netwerk
HD streamen over een draadloos netwerk gaat bij 99 van de 100 mensen niet goed met een 54Mbps wlan verbinding dus dat is echt geen verrassing.

Daarnaast moet je ook niet gaan streamen met Tversity. Ik vind dat je alle onnodige schakels er tussen uit moet halen dus gewoon het videobestand direct streamen naar je PS3 vanaf een netwerkshare.

Als je een draadloze verbinding hebt dan raad ik je ook aan om het bestand gewoon naar je PS3 te kopieren en dan pas af te spelen. Dan kun je ook fatsoenlijk scenes doorspelen etc...

Welke tools probeer je allemaal dan en waar haal je je films vandaan? Op de nieuwsgroepen kun je namelijk al kant en klare formaten downloaden en als je wmv's download hoef je alleen maar de audiocodec om te zetten naar WMA 9.1 geloof ik....

Daarnaast zegt speedtest helemaal niets over je snelheid van je interne netwerk want daarmee test je je internetsnelheid. Daarmee gaat je draadloze verkeer naar je router en van daaruit naar buiten. Bij intern netwerkverkeer moet je er rekening mee houden dat je met een shared verbinding te maken hebt. Dus zowel je ps3 en je pc vragen 27Mbps van de router.

Daarnaast zitten je buren waarschijnlijk net als jij op kanaal 11 dus die snoepen ook nog wat van elkaar weg.

Ik heb zelf een Linksys router met dd-wrt firmare. Die heb ik geboost naar een zendvermogen van 200mw en ingesteld op kanaal 4. De Ps3 staat dicht bij de router dus die is gewoon met kabel verbonden.Het loopt nu redelijk maar als mn vriendin op de laptop aan het msn-en is dan kan ik het al vergeten.

Geef mij maar gewoon weer kabel in huis.....

kbloem wijzigde dit bericht 23-06-2008 09:10 (26%)

Loser For Life

quote:
kbloem schreef op maandag 23 juni 2008 @ 09:01:
[...]

HD streamen over een draadloos netwerk gaat bij 99 van de 100 mensen niet goed met een 54Mbps wlan verbinding dus dat is echt geen verrassing.

Daarnaast moet je ook niet gaan streamen met Tversity. Ik vind dat je alle onnodige schakels er tussen uit moet halen dus gewoon het videobestand direct streamen naar je PS3 vanaf een netwerkshare.

Als je een draadloze verbinding hebt dan raad ik je ook aan om het bestand gewoon naar je PS3 te kopieren en dan pas af te spelen. Dan kun je ook fatsoenlijk scenes doorspelen etc...

Welke tools probeer je allemaal dan en waar haal je je films vandaan? Op de nieuwsgroepen kun je namelijk al kant en klare formaten downloaden en als je wmv's download hoef je alleen maar de audiocodec om te zetten naar WMA 9.1 geloof ik....
alles is bijna in mkv formaat, ik gebruik gewoon een bin search...
en kopieren gaat niet want dan heb ik geen subs

en wlan streamen vanaf hd die aan de router hangt werkt ook niet?

Guitar Zero

quote:
Phusebox schreef op maandag 23 juni 2008 @ 09:05:
[...]

alles is bijna in mkv formaat, ik gebruik gewoon een bin search...
en kopieren gaat niet want dan heb ik geen subs

en wlan streamen vanaf hd die aan de router hangt werkt ook niet?
Zet hier even een screenshot neer van je configuratie als je gaat converten. Mischien zien we iets wat je fout doet...

Waarom sluit je die hd niet gewoon op je PS aan dan?

kbloem wijzigde dit bericht 23-06-2008 09:15 (6%)

Loser For Life

quote:
kbloem schreef op maandag 23 juni 2008 @ 09:14:
[...]

Zet hier even een screenshot neer van je configuratie als je gaat converten. Mischien zien we iets wat je fout doet...

Waarom sluit je die hd niet gewoon op je PS aan dan?
ik kan of converten ZONDER subs: 20 minuten voor 5gb h264 mkv
converten MET subs: 20 uur voor 5gb h264 mkv

omdat de ps3 geen bestanden groter dan 4gb ondersteunt? en omdat ik dan geen ondertiteling kan afspelen. Normaal kijk ik liever zonder subs maar sinds ik mijn ps3 als dvdspeler gebruik moet ik overal de ondertiteling bij aanzetten omdat spraak zo ontzettend zacht is en de rest van de muziek/effecten de buren wegblazen

er was ook ergens zo'n optie om spraak harder te krijgen maar merk geen verschil

Phusebox wijzigde dit bericht 23-06-2008 09:20 (33%)

Guitar Zero

quote:
Phusebox schreef op maandag 23 juni 2008 @ 09:17:
[...]

ik kan of converten ZONDER subs: 20 minuten voor 5gb h264 mkv
converten MET subs: 20 uur voor 5gb h264 mkv

omdat de ps3 geen bestanden groter dan 4gb ondersteunt? en omdat ik dan geen ondertiteling kan afspelen. Normaal kijk ik liever zonder subs maar sinds ik mijn ps3 als dvdspeler gebruik moet ik overal de ondertiteling bij aanzetten omdat spraak zo ontzettend zacht is en de rest van de muziek/effecten de buren wegblazen

er was ook ergens zo'n optie om spraak harder te krijgen maar merk geen verschil
Als je zelf subs gaat hard in het videobestand gaat encoden dan is ie even bezig ja. En als dit al gebeurd is met bijv een wmv voor de xbox 360 dat gaat dat allemaal wat sneller. Ik zou op zoek gaan naar de wmv-hd bestanden op de nieuwsgroepen.

Als ik zelf mijn versterker instel op stereo surround dan kan ik de spraak prima volgen....

quote:
Phusebox schreef op maandag 23 juni 2008 @ 09:17:
[...]
Normaal kijk ik liever zonder subs maar sinds ik mijn ps3 als dvdspeler gebruik moet ik overal de ondertiteling bij aanzetten omdat spraak zo ontzettend zacht is en de rest van de muziek/effecten de buren wegblazen

Check je AC3-settings op je PC. Zet het geluid daar wat harder (+8 ofzo).

Loser For Life

quote:
Shiver23 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 09:37:
[...]

Check je AC3-settings op je PC. Zet het geluid daar wat harder (+8 ofzo).
ik heb dit probleem dus ook bij blurays en dvd's, ligt verder niet aan het bestand dus

Guitar Zero

quote:
kbloem schreef op maandag 23 juni 2008 @ 09:01:
[...]

-knip-
-knip-
Heb ik iets gemist? Zover ik weet kan de ps3 alleen met een dlna server (zoals tversity) verbinding maken om media te streamen.
quote:
Geef mij maar gewoon weer kabel in huis.....
Zeer mee eens, wlan is leuk voor surfen&emailen maar niet voor streamen.

@Phusebox
Doe twee dingen voordat je verder gaat:

1. Leg een netwerkkabel naar je ps3/xbox
2. Schakel transcoding uit in tversity

Daarna ga je je pas druk maken over wat de meest efficiente manier is om mkv's te converteren voor de ps3/xbox.

DCFreak wijzigde dit bericht 23-06-2008 10:14 (17%)

Loser For Life

quote:
DCFreak schreef op maandag 23 juni 2008 @ 10:07:
[...]

[...]

Zeer mee eens, wlan is leuk voor surfen&emailen maar niet voor streamen.
true maar goed, waar ga ik met die lelijke kabel heen, wordt nu al gek van de stroom + av kabels rondom mijn tv.
Helaas heb ik geen makkelijke manier om van de meterkast ongezien naar boven en naar de tv te gaan

Ow en zonder transcoding geen subs...geloof dat ik in herhaling val :+

Ben trouwens helemaal geen reguliere downloader maar koop alles zoveel mogelijk origineel. Sommige dingen zijn hier nou eenmaal niet in de winkel verkrijgbaar dus dan wil ik nog wel eens wat downloaden. (maar met het geld dat ze aan mij verdienen qua originele games/films en bioscoopbezoeken mogen ze niet ontevreden zijn (ooit eens een jaar gehad met 100+ bioscoopbezoeken in 1 jaar)

Phusebox wijzigde dit bericht 23-06-2008 10:17 (36%)

Guitar Zero

quote:
DCFreak schreef op maandag 23 juni 2008 @ 10:07:
Heb ik iets gemist? Zover ik weet kan de ps3 alleen met een dlna server (zoals tversity) verbinding maken om media te streamen.
Ik heb gewoon media sharing aangezet in Windows en ga dan via de PS3 naar de shared folder op mijn pc. Werkt prima op die manier en je hebt geen extra software nodig.

Hoop dus dat niet dat je Tversity netjes gekocht hebt :)

@Phuse

Ik ben bang dat je dan problemen blijft houden met HD streaming....

kbloem wijzigde dit bericht 23-06-2008 10:23 (7%)

quote:
Phusebox schreef op maandag 23 juni 2008 @ 10:14:
[...]

true maar goed, waar ga ik met die lelijke kabel heen, wordt nu al gek van de stroom + av kabels rondom mijn tv.
Helaas heb ik geen makkelijke manier om van de meterkast ongezien naar boven en naar de tv te gaan

Ow en zonder transcoding geen subs...geloof dat ik in herhaling val :+

Ben trouwens helemaal geen reguliere downloader maar koop alles zoveel mogelijk origineel. Sommige dingen zijn hier nou eenmaal niet in de winkel verkrijgbaar dus dan wil ik nog wel eens wat downloaden. (maar met het geld dat ze aan mij verdienen qua originele games/films en bioscoopbezoeken mogen ze niet ontevreden zijn (ooit eens een jaar gehad met 100+ bioscoopbezoeken in 1 jaar)
Je zou nog kunnen overwegen om zo'n homeplug systeem (ethernet via stopcontact) te kopen, ik las paar weekjes geleden positieve ervaringen van mensen hier op het forum icm ps3.
Verder kan je wel stellen dat zonder transcoding geen subs mogelijk zijn, maar wat heb je daaraan als het beeld om de paar seconden stil blijft staan?

Verder ben ik met je eens.. films die ik leuk vind koop ik graag origineel. Gisteren zat ik nog te denken dat ik Van Helsing wel in hd wil hebben, blijkt alleen op hd-dvd uitgebracht te zijn en er is geen bekende release datum voor blu-ray. Wat moet je daar nu mee?
quote:
kbloem schreef op maandag 23 juni 2008 @ 10:22:
[...]

Ik heb gewoon media sharing aangezet in Windows en ga dan via de PS3 naar de shared folder op mijn pc. Werkt prima op die manier en je hebt geen extra software nodig.

Hoop dus dat niet dat je Tversity netjes gekocht hebt :)
Was Tversity niet gratis dan? :X

Anyway, volgens mij bedoel jij de ingebouwde dlna server van windows media player oid?

Pagina: 1 2 3 4 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: