[PS3/360] GOTSent, MKV naar MP4 converter
Pagina: 1 2 3 4 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 10 oktober 2006
dit zou helemaal geweldig zijn!!quote:Sentry23 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 10:42:
[...]
We zullen zien..
Ondertussen ben ik bezig om voor PS3 nog wel extra functionaliteit af te maken om WMV-HD eenvoudig om te zetten naar AVCHD formaat en voor MKV naar AVCHD met softsubs.
Dat is nog wat eenvoudiger en heeft ook mooiere subs.
Heb je enige indicatie waneer je deze zal uitbrengen? 1 week, 1 maand, halfjaar ?
Alvast superbedankt!!
woutertje6 wijzigde dit bericht 18-05-2008 14:24 (11%)
Reg. datum: 19 februari 2005
Dit wist ik ook niet, dat is wel gemakkelijk, kan je dan ook meerdere AVCHD's op een externe schijf kwijt, of mag dit er maar 1 zijn, aangezien je een soort AVCHD map in de root van de schijf moet aanmaken?quote:-Knippieknip-
DCfreak: AVCHD met softsubs kan je ook prima afspelen op je ps3 als je op je root (externe hardeschijf) een map maakt met de naam: AVCHD Daarna moet je nog even een klein programma uitlaten voeren die de extensie aanpast zodat de ps3 het ziet als een AVCHD schijfje. Dus niet nodig om het te branden op optische schijf dan. Dat programma heet: "AVCHD me"
Een voordeel is wel dat conversie van WMV-VC1 lekker snel gaat, softsubs werken op PS3, en dat het voor archivering op DVD o.i.d. wel goed te gebruiken is.
Hopelijk heb ik binnen 2 weken een test versie beschikbaar.
Het enige nadeel zal zijn dat mijn audio conversie voor WMA-Pro niet goed gaat werken op vista 64.. (daar moet ik nog wat op vinden).
Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23
Ik las dit op een forum:quote:Sentry23 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 11:57:
ok.. over AVCHD, helaas kan je maar 1 map per disk kwijt.. (wat dat betreft is het net een DVD).
Een voordeel is wel dat conversie van WMV-VC1 lekker snel gaat, softsubs werken op PS3, en dat het voor archivering op DVD o.i.d. wel goed te gebruiken is.
Hopelijk heb ik binnen 2 weken een test versie beschikbaar.
Het enige nadeel zal zijn dat mijn audio conversie voor WMA-Pro niet goed gaat werken op vista 64.. (daar moet ik nog wat op vinden).
Goed nieuws mensen met dank aan Willy voor zijn ondersteuning.
Je kunt wel meerde AVCHD films op de Externe HD zetten zoveel als je wilt.
Je gaat alles volgt te werk:
- Via tsmuxer de film overzetten naar de externe HD.
- Noem het mapje naar de film ( is gewoon makkelijk)
- zet nu ook AVCHD Me over in het maken van de nieuwe film, en klik hem aan zoals gewoon.
- Je heb nu een mapje met AVCHD waar als in film in staat. (die er al stond)
- Hernoem het mapje AVCHD naar een andere naam maakt niet uit.
- hernoem het mapje van de film naar AVCHD
En klaar, klik op het mapje AVCHD en de film begint.
Heb er nu 5 films opgezet en allemaal getest en ze werken allemaal
Vergeet dus niet als er een nieuwe film opzet om de AVCHD Me bij te zetten en op te klikken
Dus volgens bovenstaande info is het wel mogelijk....alleen ik krijg het (nog) niet voorelkaar
Reg. datum: 10 oktober 2006
Heej heb je al naar de sample gekeken? Of heb je er nog geen tijd voor gehad? in ieder geval alvast bedankt!quote:
Reg. datum: 18 februari 2004
zodat ik hem met gotsent weet naar een mpeg kan converten, want WMV VC1 geeft geen audio op de PS3 vanwege WMA pro 10 las ik, weet alleen niet hoe ik de WMA kan veranderen naar DTS en er weer in toe kan voegen, maar goed ik wacht de nieuwe versie wel af
Cpu: Intel Core 2 Duo E6600- Ram: 2 Gb Corsair pc4300 dual channel - GFX: MSI Nvidia Geforce 7900GTO 512 MB - Dvd writer: NEC7371A DL - 2x samsung spinpoint 250 gb S-ata - Coolermaster IGreen power 500 watt - Zalman CNPS9500
Ik ben dit ook aan het proberen, want als dit lukt, en ik gewoon films met ondertiteling kan kijken, en er dan ook meerdere op een schijf kwijt kan, ben ik 100% tevreden.quote:Tiger007 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 15:06:
[...]
Ik las dit op een forum:
- zet nu ook AVCHD Me over in het maken van de nieuwe film, en klik hem aan zoals gewoon.
Vergeet dus niet als er een nieuwe film opzet om de AVCHD Me bij te zetten en op te klikken
Dus volgens bovenstaande info is het wel mogelijk....alleen ik krijg het (nog) niet voorelkaar
Het lukt me met deze informatie echter nog niet, jammer genoeg.
Dus wat je moet doen is continue de mappen hernoemen als je een film wilt gaan kijken?quote:Tiger007 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 15:06:
[...]
Ik las dit op een forum:
Ik vind deze uitleg niet heel erg duidelijk, maar goed. Helaas kan ik het zelf niet testen aangezien ik OS-X draai....
G4-450 Cube - 12" Powerbook - 20" iMac 2.4 - iPod nano 2GB - PS3 60GB - PSP
Het zou wel kunnen werken indien we meerdere afspeellijsten in 1 titel konden aanmaken.....maar met welke software....?
Gotsent maby in the future
bron: http://forum.doom9.org/sh...p=1119634&postcount=5quote:2. if you want to use other than AVCHD spec, i did this for a test - 2 movies with menue (2-D)
1. select to create Blu-Ray disc in Nero 8
2. use dummy videos from cam corder *.m2ts
3. author menue and create files (BDMV) - nero will always recode those movie clips, hence i use very small ones
now you have a playable file folder (BDMV) with 00000.m2ts for first movie and 00001.m2ts for 2nd and 00002.2mts for menue.
4.create BDMV for the blu ray files seperately by using e.g.
Tsmuxer - each output will have complete bdmv folder
with a stream called 00001.m2ts and playlist and clipinf accordingly
5. rename the tsmuxer output files (*.m2ts, *.pls, *. clpinf) to match the above created structure with menue
6. exchange the orginial files from above with the renamed ones
7. hex edit the playlist file, so it points to the renamed *.m2ts file. (in character field you might see 00001.m2ts - change it to e.g. 00000.m2ts for example)
that's it - i have tried that on a BD-RE on PS3 - hope it helps
Zelf heb ik nog geen tijd gehad om dit te proberen, dus als iemand even wil experimenteren
DCFreak wijzigde dit bericht 23-05-2008 19:08 (15%)
PSN ID: DCFreak
Reg. datum: 17 januari 2005
Dus ik download de nieuwste versie.. en wat gebeurt er? het start niet..
Ik heb haalli media splitter en ac3 encoder. Wat moet ik nog allemaal instaleren?
Ik krijg bij het opstarten dit (duurt 10 sec ofzo)
run time error 2147024770 (8007007e)
Automation Error
Specified module could not be found..
Nog wat info:
Ik heb het direct van de rar file naar mn hd gekopieerd.
Drie keer gedaan. Er blijft niks achter.
BTW.. ik heb dit ook met beta 10 (versie die ik nog op mn externe hd had) niet met b9 en onder die doen het wel
Ideeen?
edit: eigenlijk doet het geen enkele versie... want nadat de audio geprocessed is (bij encoding audio) krijg ik dezelfde error. dus nu heb ik de h264 file, de wav file en een mp4 file van 230 mb zonder video met geluid... vreeeemd.
Ortix wijzigde dit bericht 23-05-2008 18:14 (23%)
Niks te melden:D (www.ortixdesign.com)
Het kan zoveel oorzaken hebben, welk OS gebruik je?quote:
ik heb windows xp x64. Maar dit is me nog nooit overkomen. Alles is geinstalleerd. Haalli, ac3 echt alles.quote:DCFreak schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 09:45:
[...]
Het kan zoveel oorzaken hebben, welk OS gebruik je?
Het werkte altijd, maar 3 maanden later (nu dus) probeer ik het weer eens op te starten, en gaat ie niet. Dan start ik een oudere versie op, lukt het wel, maar bij audio encoding krijg ik weer dezelfde error.
Niks in event viewer, firewall doet ook niks. Alle bestanden zijn intact.
Ik ben radeloos.
Als ik het zo bekijk zou het een beschadiging van de windows script engine kunnen zijn, download bij ms gewoon even een verse install.
http://www.microsoft.com/...844D81&displaylang=en
dit is pas genaaid.... 'different hardware platform'.. ik draai op x64 en blijkbaar heeft script engine geen zin in x64 maar in x86 ... zucht.. ff rondzoeken naar een goede versie.quote:DCFreak schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 11:16:
@Ortix
Als ik het zo bekijk zou het een beschadiging van de windows script engine kunnen zijn, download bij ms gewoon even een verse install.
http://www.microsoft.com/...844D81&displaylang=en
EDIT: er bestaat geen x64 versie
hoe gaar is dit
Ortix wijzigde dit bericht 24-05-2008 11:42 (5%)
Reg. datum: 13 september 2007
Vista t7200 dual core (merom core), 2.0Ghz
2gb ram
power option op high performance. Iedereen spreekt hier van 30 min, maar dat haal ik bij lange niet.
Moet ik perse trouwens 8gb splitten in 2x4gb op het te laten afspelen via mijn externe hdd op de xbox360?
1080p moet bijna altijd omgezet worden naar mpeg2. Daarover krijg je bij het laden van het bestand ook een melding. Dit duurt lang, omdat het een complete recode is. Met een compatible bestand (meestal 720p) gaat het veel sneller.quote:mohawk0618 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 13:35:
Ik snap het niet, gotsent zou toch snel moeten zijn, ik ben lang bezig voor dat ik een .mkv van 8 gb (1080p) omzet naar mpeg2 (in dit geval star wars). Of doe ik iets verkeerd?
Vista t7200 dual core (merom core), 2.0Ghz
2gb ram
power option op high performance. Iedereen spreekt hier van 30 min, maar dat haal ik bij lange niet.
Moet ik perse trouwens 8gb splitten in 2x4gb op het te laten afspelen via mijn externe hdd op de xbox360?
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."//PSN: Shiver23. Gevraagd: 7800GS AGP
Reg. datum: 13 september 2007
Reg. datum: 27 mei 2008
screen van het uitgerokken mp4 bestand:
http://img387.imageshack.us/img387/8369/vlcsnap325337lv1.png
screen van het originele mkv bestand:
http://img177.imageshack.us/img177/6895/vlcsnap326359hk2.png
heeft iemand een idee hoe dit komt?
Mijn bevindingen.... Resolutie moet exact 1920*1080 of 1280*720 zijn want anders voegt de ps3 automatisch een irritante groen balk onderin om de resolutie te behalen. Verder heb ik ook 3 films gehad waar je geen beeld maar wel geluid hebt dus het komt vaak voor dat 1080p bluray/hddvd het niet doen
Dit probleem komt vaak voor bij h264. Om dit werkend te krijgen moet je perse encoden en dat duurt uren ( +- 12uur bij een test file van 12 gb)
VC1 files hebben het tot nu toe wel allemaal gewerkt.....
Het lijkt hier op dit draadje ook best dood, wel jammer, want dit programma heeft potentie..
Pagina: 1 2 3 4 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 last