Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 04 april 2008

Hey mensen, kgebruik GotSent al tijdje, vind 't een heerlijk product. Maar laatste tijd toch wat meer probleempjes mee gehad. Kweet niet voor hoeverre dit al uitgelegd is onder 'bekende' problemen, ben niet zo heel technisch, maar kzag het er niet tussen staan (denk ik). Van wat ik van de boards heb begrepen wordt 1080p nog niet ondersteund (of inmiddels wel?), dus dat converten heeft sowieso geen zin nog.

Maar, ik krijg laatste tijd steeds vaker problemen ook met 720p filmpjes. Ze converten prima, maar zijn bijvoorbeeld niet afspeelbaar op me X360...

Ik selecteer verder geen extra opties, ik select file, output, en convert. Geen MPEG2 recode, geen split, geen safesync, mux to vob of 25 fps. Nou convert hij de file wel, maar als ik hem op me X360 wil afdraaien zit er zo'n vervelend rode streep door het bestand naam, met andere woorden: Hij wordt niet support.

Hier is wat info over voorbeelden van bestanden die maar niet willen lukken (info is over originele bestand):
Voorbeeld 1)
video: 1280 * 688 @ 6536 kbps
audio: 1509 kbps DTS
size: 6720mb

Voorbeeld 2)
video : 4924 kbps
audio : 640 kbps AC3
resolution : 1280x528
size : 5898 MB

Ik meen dat ik ergens eerder in 't topic al een probleem zag over dat DTS niet goed convert, maar die AC3 file wou ook niet...

Doe ik iets verkeerd in instellingen of zijn dit bekende problemen? Of moet ik meer info geven wellicht? Kdoe bijna altijd dezelfde handeling, ene keer gaat ie wel goed, andere niet.

Kgebruik overigens Beta 12 meen ik, maar kbegon bij versie 9 al problemen te krijgen.

Thanks,

JJ

Edit: ohh, was even zeker weten dat ik niks gemist had, dus was thread aan 't doorlezen (lange thread :(), kzie dus dat MP4 groter dan 4 gieg niet afspelen op de 360. Mss ligt daar dan het probleem :) Kga het eens proberen.

Edit edit: hihi, silly me. Dat was gewoon 't probleem. Kdacht wel dat ik iets fout deed. 1080p versie is ook gelukt, wist niet eens dat dat kon. Anyway, geweldig programma, arigatooo.

JayJ wijzigde dit bericht 04-04-2008 23:21 (15%)

iedereen heeft een handelsmerk

is er al iets bekend over een linux versie?

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

"FILM".1080p.BluRay.DTS.x264-.mkv

Als ik het bovenstaande probeer te converteren naar een mp4.
Ac3filter op 2.0 of 5.1 met enkel split 4 gb aangevinkt (met beta 12).
Dan gaat het programma het bestand converteren, ik zie dat er een split mapje met 3 mkv files wordt aangemaakt, een .dts bestand en een movie.h264 bestand.
Bij het einde van het converteren verdwijnt de split map en ook de andere bestanden.
Het programma geeft aan "conversion done", terwijl er geen bestand is. Er is 200 gb schijfruimte op een ntfs schijf.

Wat doe ik verkeerd?

quote:
tasjesdief schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 22:09:
"FILM".1080p.BluRay.DTS.x264-.mkv

Als ik het bovenstaande probeer te converteren naar een mp4.
Ac3filter op 2.0 of 5.1 met enkel split 4 gb aangevinkt (met beta 12).
Dan gaat het programma het bestand converteren, ik zie dat er een split mapje met 3 mkv files wordt aangemaakt, een .dts bestand en een movie.h264 bestand.
Bij het einde van het converteren verdwijnt de split map en ook de andere bestanden.
Het programma geeft aan "conversion done", terwijl er geen bestand is. Er is 200 gb schijfruimte op een ntfs schijf.

Wat doe ik verkeerd?
Als je een DTS bestand krijgt, dan gebruik je al de fallback decoding.. (anders gaat hij direct van wav-> ac3)
Zo te horen loopt de dts decoding ergens op vast. Kan je de debug log opsturen ?

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Als ik mkv files naar vob gooi verlies ik dan veel kwaliteit?

Digital Media Junkie

Handige tool! Bedankt :)

quote:
pretorian_nl schreef op zondag 13 april 2008 @ 10:48:
Als ik mkv files naar vob gooi verlies ik dan veel kwaliteit?
Video blijft identiek, en geluid wordt eventueel omgezet naar AC3 (640kbps) als het nog geen AC3 is, anders blijft het origineel.
Dus geluidskwaliteitsverslies is te verwaarlozen, en video is identiek.

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Waizzit?

Vanavond in ieder geval 1 film te kijken die goed is omgezet met GoTsent: AvP2 Requim, deze is volgens mij 720p DTS en goed omgezet.
De andere die ik nog niet hebt getest is Hitman 1080P DTS. Omzetten verliep zonder fouten dus ben benieuwd :) Dit is allemaal nog met beta 10, die werkt op dit moment het lekkerst bij mij onder Vista X64 met Mux2Vob.

PSN iD: AEON-M --- Canon 40D / Tamron 17-50 f2.8 --- Virtua Tennis 3 & NBA2K7 te koop voor PS3

Ontwikkeling heeft de laatste weken ook op een laag vuurtje gestaan helaas :-/
Er zijn een groot aantal fixes die klaar liggen om verwerkt te worden, maar dat duurt dus even, inclusief aanpassingen aan GUI en config files e.d.
Ik zal anders snel een nieuwe beta uitbrengen met minder features dan geplanned, om de grootste bugs er nu uit te halen.

Waizzit?

Ik heb vandaag op mijn werk wat te vroeg gejuichd. Ik dacht beide films te hebben omgezet, maar dat is dus niet zo. Bij beide films stond er "Conversion Done", maar AvP2 is goed gegaan, maar Hitman is nergens te bekennen.
Vandaag dus een tweede poging gedaan. Hij splitte al niet dus dat vond ik al vreemd en toen ik even later weerkeek: Conversion Done.

Toch maar eens Beta 12 downloaden misschien ;)

PSN iD: AEON-M --- Canon 40D / Tamron 17-50 f2.8 --- Virtua Tennis 3 & NBA2K7 te koop voor PS3

quote:
m4yall schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 18:45:
Ik heb vandaag op mijn werk wat te vroeg gejuichd. Ik dacht beide films te hebben omgezet, maar dat is dus niet zo. Bij beide films stond er "Conversion Done", maar AvP2 is goed gegaan, maar Hitman is nergens te bekennen.
Vandaag dus een tweede poging gedaan. Hij splitte al niet dus dat vond ik al vreemd en toen ik even later weerkeek: Conversion Done.

Toch maar eens Beta 12 downloaden misschien ;)
Klinkt als een issue in beta 10. Ik denk dat hitman 1080p naar mpeg2 moet worden omgezet.

Waizzit?

quote:
Sentry23 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 22:31:
[...]

Klinkt als een issue in beta 10. Ik denk dat hitman 1080p naar mpeg2 moet worden omgezet.
Dat vinkt GoTsent ook automatisch aan en kun je niet uitvinken. Vanavond geen tijd gehad voor Beta12, zal het morgen testen.

quote:
m4yall schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 22:35:
[...]

Dat vinkt GoTsent ook automatisch aan en kun je niet uitvinken. Vanavond geen tijd gehad voor Beta12, zal het morgen testen.
Dan denk ik dat je nog een klein beetje geduld moet hebben voor B13. (die doet mpeg2 en h264 encoding op een andere manier dan b12).

Waizzit?

quote:
Sentry23 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:16:
[...]

Dan denk ik dat je nog een klein beetje geduld moet hebben voor B13. (die doet mpeg2 en h264 encoding op een andere manier dan b12).
Ik wacht geduldig af :) . Heb vanavond nog wel een voetbalmatch te kijken en nog wat BD's liggen voor de komende tijd. Hitman kan wachten. De rest doet het met de oudere beta's nog steeds goed d:)b

quote:
Sentry23 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 13:39:
[...]

Stel de vraag nog maar eens een keer in de gotsent thread, daar kan ik er wat dieper op in gaan. Anders wordt het hier zo'n technisch verhaal. :)
edit:

Weet je mischien hoe het komt dat mijn ps3 sommige HD MP4 bestanden niet ziet en sommige wel?

Ik had The Brave One op MP4 formaat en die pakt ie niet. Waarmee kan ik die omzetten zodat de ps3 het wel ziet? GotSent opent alleen mkv namelijk.

kbloem wijzigde dit bericht 18-04-2008 15:42 (30%)

quote:
kbloem schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 13:42:
[...]

edit:

Weet je mischien hoe het komt dat mijn ps3 sommige HD MP4 bestanden niet ziet en sommige wel?

Ik had The Brave One op MP4 formaat en die pakt ie niet. Waarmee kan ik die omzetten zodat de ps3 het wel ziet? GotSent opent alleen mkv namelijk.
Ik loop er ook aan te denken dit in te bouwen.

MP4 is een beetje een bende met wat er allemaal in gestouwd wordt (niet volgens specs) en ik ben zelf ook vaak bezig met de hand spullen uit elkaar te halen.

Vaak zie ik mp4 files met daarin een avi, en daarin weer een h264, die je eerst met YAMB bijvoorbeeld uit kan pakken, (zowel de avi als de h264 in die avi) header checken (met eigen tooltje, of voor m2ts met h264info aangezien dat een heel stuk langer duurt) en daarna eventueel de audio converten naar AAC. Meestal hoef je alleen de video aan te passen.

Dan weer remuxen naar mp4 (kan ook zo met YAMB) en dan werkt het meeste weer.

Ff een kleine update: release is nabij, en er zijn een aantal grote bugs naar boven gekomen die toch tijdens een split voor problemen kunnen zorgen als er verschillende audio tracks in zitten. Verder is h264 conversie mogelijk (ook met evt hard-subs), en kan je zelf de encoding parameters aanpassen. Split van Mpeg2 gaat ook netjes werken.

VC1 MKV komt als wvc1 en wmav2 stereo bestand naar buiten om zelf verder te muxen.

binnenkort de link.

quote:
Sentry23 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 11:29:
Ff een kleine update: release is nabij, en er zijn een aantal grote bugs naar boven gekomen die toch tijdens een split voor problemen kunnen zorgen als er verschillende audio tracks in zitten. Verder is h264 conversie mogelijk (ook met evt hard-subs), en kan je zelf de encoding parameters aanpassen. Split van Mpeg2 gaat ook netjes werken.

VC1 MKV komt als wvc1 en wmav2 stereo bestand naar buiten om zelf verder te muxen.

binnenkort de link.
Prachtig. We wachten in spanning af. Heel veel dank voor het vele werk wat hier ingestoken is.
Klasse.

Reg. datum: 28 september 2007

conversie h264 met sub...wil dit zeggen dat je dan net als mpeg moet recoden en zo ja gaat dit dan iets sneller? Wordt de bestand ook groter dan t orginele mkv net als mpeg??

Tiger007 wijzigde dit bericht 23-04-2008 08:55 (3%)

Ik gebruik GOTsend nu om mijn h264 series om te zetten naar mp4 voor mijn HTPC, omdat de ATI HD2600 pro AGP blijkbaar alleen hardware matige decoding ondersteunt bij mp4 icm met powerDVD....

NU gaat het converteren van 720p prima, maar het converteren van 1080p niet. Hij wil ofwel naar een vob bestand converteren of naar een mp4 bestand dat flink wat artifacts geeft bij het afspelen. LIgt dat aan mij of is er nog geen ondersteuning voor 1080p naar mp4?

maar wat de 720p beterft ben ik zeer tevreden!!

jaapstobbe wijzigde dit bericht 23-04-2008 09:28 (5%)

quote:
Tiger007 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 08:54:
conversie h264 met sub...wil dit zeggen dat je dan net als mpeg moet recoden en zo ja gaat dit dan iets sneller? Wordt de bestand ook groter dan t orginele mkv net als mpeg??
h264 is een flink stuk langzamer dan mpeg conversie, maar de grootte van het bestand wordt het zelfde als het origineel. (en je kan dus hardcoded subs er in zetten)

quote:
jaapstobbe schreef op woensdag 23 april 2008 @ 09:27:
Ik gebruik GOTsend nu om mijn h264 series om te zetten naar mp4 voor mijn HTPC, omdat de ATI HD2600 pro AGP blijkbaar alleen hardware matige decoding ondersteunt bij mp4 icm met powerDVD....

NU gaat het converteren van 720p prima, maar het converteren van 1080p niet. Hij wil ofwel naar een vob bestand converteren of naar een mp4 bestand dat flink wat artifacts geeft bij het afspelen. LIgt dat aan mij of is er nog geen ondersteuning voor 1080p naar mp4?

maar wat de 720p beterft ben ik zeer tevreden!!
De beperkingen met hardware matige decoding op de PC zijn als ik het goed begrepen heb ook hetzelfde als op de PS3 en de 360. Je zit hier dus ook vast aan het high profile 4.1 level van decoding, en daar voldoen veel 1080p releases niet aan.

quote:
Sentry23 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 10:23:
[...]

De beperkingen met hardware matige decoding op de PC zijn als ik het goed begrepen heb ook hetzelfde als op de PS3 en de 360. Je zit hier dus ook vast aan het high profile 4.1 level van decoding, en daar voldoen veel 1080p releases niet aan.
Is het ook niet mogelijk de 1080p films die niet voldoen aan 4.1 toch om te zetten naar iets werkbaars in mp4 via een extra stap?

quote:
jaapstobbe schreef op donderdag 24 april 2008 @ 13:18:
[...]

Is het ook niet mogelijk de 1080p films die niet voldoen aan 4.1 toch om te zetten naar iets werkbaars in mp4 via een extra stap?
Een re-encode kan dat wel voor elkaar krijgen (redelijke lange extra stap). Eventueel kan het een andere beperking zijn, maar stuur anders een mailtje, dan zal ik een test bestandje (4.1 1080p) opsturen om te kunnen testen.

Sentry23 wijzigde dit bericht 24-04-2008 14:10 (3%)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws