Ik heb de G800 nu 2 maanden (Be First van Vodasloom

) en heb er nu het volgende over te zeggen:
Wat betreft de kwaliteit van de foto's:
Het is en blijft een mobiele telefoon, die door het formaat beperkt wordt in zijn mogelijkheden. Om ermee te bellen, gebeld worden en smss is dit een uitstekend toestel. Je hebt `t ding altijd bij je, dus kun je altijd een redelijk fotootje schieten. En door een beetje met de instellingen te klooien, kun je best wel hele goede foto's maken met dit toestel. En de optische zoom blijft een geinige gadget om mee te showen.
Wil je altijd en overal perfecte foto's maken, dan moet je een (spiefelreflex)camera kopen met een fatsoenlijke lens en meerdere grote CCDchips (hou er wel rekening mee dat je hiermee niet kunt telefoneren en dat je een grote broekzak moet hebben

).
Wat betreft het geluid:
Uit de 2 kleine speakertjes die het toestel heeft komt echt wel veel kabaal, zonder dat het al te veel vervormt. Zware bass-tonen die je met de geluidsinstallatie in de auto hoort (en voelt) zullen nooit uit een mobieltje komen, tenzij ze ooit een 1000W versterker met subwoofer inbouwen

. Tegen die tijd hebben de mobieltjes ook een brandstofcell die de ellendige capaciteit van de huidige accu's ver achter zich laten.
De bijgeleverde headset laat qua comfort te wensen over, maar hier ook, het geluid wat er uit komt is hard genoeg om permanente gehoorbeschadiging op te lopen.
Met de aanwezigheid van een mp3-speler en FM-radio op de G800, scheelt dit weer wat ruimte in je broekzak.
Het beeldscherm:
Kwalitatief zeer goed, hoge resolutie en mooie kleuren. Het scherm is groot genoeg om `n film op te kijken en als je hele goede ogen hebt, kun je de ondertiteling nog lezen ook.
Ook noemenswaardig is dat dit scherm krasbestendig is. Ik heb het toestel al 2 maanden in m`n broekzak en er is nog geen krasje op te zien, bij m`n oude D600 zie je een hele waas van kleine krasjes. Dan moet ik er wel bij vermelden dat ik de sleutels in de andere broekzak heb.
De fimware:
Ik ben het menu van de Samsungs gewend en ik heb er geen problemen mee, `t is lekker snel en niet al te veel poespas. Spelletjes zitten er helaas niet bij, maar die zijn met duidelijke instructies er heel goed zelf op te zetten. Maar goed, wil je echt gamen, doe jezelf een lol en zet dan de playstation aan.
Samsung had wel een of ander whizzkid een stukje software kunnen laten schrijven om alle gangbare formaten van mediabestanden te herkennen, vooral avi,mpg,mpeg en wmv.
Hetzelfde geldt voor de camera, waarmee samsung zo aant stuiten is, deze zou je eigenlijk wel als webcam moeten kunnen gebruiken.
En GPS mogelijkheid was ook wel een goed idee geweest om de concurentie het moeilijk te maken.
Duzz Samsung, hier liggen de mogelijkheden voor de nieuwe firmware te verbeteren en daarmee dit toestel om te toveren tot de grote nachtmerrie van alle andere merken.
En voor de toekomstige cameratelefoons: Wat heb je aan 10 Megapixels zonder statief ? En gaat de accu wel lang genoeg mee om een 10Mpix foto op te slaan, misschien een zonnecelletje inbouwen, is ook nog eens goed voor het milieu
Vraagje voor de mensen met een Vodasloom abo:
is er iemand die het 4GB geheugenkaartje daadwerkelijk al heeft gekregen?
Ze hebben het mij ook toegezegd, maar dit was al meer dan een maand geleden. En op de mail van vorige week waarin ik hiernaar informeer krijg ik ook geen antwoord.

??Antion??
Het lijkt me een goed idee om nu al het abonnement op te zeggen, dan hoop ik dat de brief binnen anderhalf jaar geopend wordt bij Vodasloom, dan voldoe ik tenminste aan de opzegtermijn