Hoofdcategorieën
Topicacties

Samsung SGH-G800

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 last

Reageer Nieuw Topic
quote:
XilliX schreef op maandag 14 januari 2008 @ 11:12:
Ik heb geen problemen met het scherm. Je moet inderdaad even met de scherpte spelen. De foto's worden er wel beter door.

Als je de foto's op de pc bekijkt op 100% zien ze er niet uit trouwens. Heeft iedereen hier problemen mee?
Ik heb dezelfde instellingen als hierboven, alleen de scherpte heb ik op 50. Het feit dat het vaak onscherp is komt, volgens mij, gewoon doordat het een GSMcamera is. Dit is iets wat in elk toestel voorkomt. En dit heb je niet bij digitale camera's. Maar ik heb mezelf wel aangeleerd om een seconde niet te bewegen als ik een foto maak. Of ik leg em ergens neer.

Dit is een foto waar ik de camera gewoon in mn hand heb. Volgens mij ziet het er goed uit.
Plaatje op imageshack (popups!)

Live, feel, Be, Die!

quote:
XilliX schreef op maandag 14 januari 2008 @ 11:12:
Ik heb geen problemen met het scherm. Je moet inderdaad even met de scherpte spelen. De foto's worden er wel beter door.

Als je de foto's op de pc bekijkt op 100% zien ze er niet uit trouwens. Heeft iedereen hier problemen mee?
Afgelopen weekend heb ik mijn toestel voor het eerst op zaterdagavond tijdens het stappen meegenomen. Er zijn geen rare dingen mee gebeurd maar ik zag vandaag op een gemaakte foto een onscherp deel. Na inspectie kwam ik erachter dat de lens vies is. Wellicht komt dit bij dit toestel snel voor en kan je een deel van de onscherpte oplossen door de lens schoon te maken. Klinkt dom maar werkte bij mij prima |:(

Verder is het spelen met instellingen inderdaad een goede! Instellingen posten is lastig omdat het omgevingsafhankelijk is. Ben erachter gekomen dat ik zaterdagavondinstellingen en werkinstelling toepas :+

Life's a game, let's play!

IndexOutOfBounds
Reg. datum: 25 september 2006

Wat zijn jouw zaterdagavondinstellingen dan? Want die werken vast ook wel voor een vrijdagavond :+

Aion: Gorgos (Asmo) Sorceror (Mcpoowl)

Reg. datum: 23 november 2007

Ik ben min of meer tot de conclusie gekomen dat een D900 momenteel betere foto's maakt dan de G800 doet wanneer ik praat over het maken van foto's buiten.

Binnen heb ik geen problemen met de G800 en zijn de foto's van de D900 weer iets minder.

Reg. datum: 06 mei 2006

zet de anti-schok functie uit en je zal betere resultaten krijgen.... het zal wel een stukje software zijn wat de anti-schok (en geen lens in vloeistof 8)7 ) regelt helaas resulteert dit meestal in slechte kwaliteit foto's.

anti-schok functie staat uit,

Hier een voorbeeld van hoe de foto's buiten er uit zien:
De kleuren zijn helemaal vervormd.

Klik hier!

FreestyleFrl wijzigde dit bericht 16-01-2008 19:43 (9%)

Reg. datum: 05 januari 2008

quote:
FreestyleFrl schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 19:41:
anti-schok functie staat uit,

Hier een voorbeeld van hoe de foto's buiten er uit zien:
De kleuren zijn helemaal vervormd.

Klik hier!
Niet echt geweldig inderdaad. Ik zal het ook gaan proberen buiten.

Plaatje van buiten

Zo slecht zijn de kleuren toch niet? :?

Live, feel, Be, Die!

Welke instellingen gebruik je Stranglem?

Reg. datum: 17 januari 2008

Ik heb sinds kort de Samsung g800 via een t-mobile abonnement. Hierbij heb ik ook het pocket internet totaal abonnement afgesloten. Echter ik wil nu via internet Winamp remote inschakelen op mijn telefoon. Dit wil echter niet. Weet iemand ook hoe ik dit probleem kan oplossen. Ik kan wel inloggen e.d, ik zie mijn nummers, maar wanneer ik het wil afspelen doet ie niks. Hoe op te lossen?

quote:
rutger08 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 15:46:
Ik heb sinds kort de Samsung g800 via een t-mobile abonnement. Hierbij heb ik ook het pocket internet totaal abonnement afgesloten. Echter ik wil nu via internet Winamp remote inschakelen op mijn telefoon. Dit wil echter niet. Weet iemand ook hoe ik dit probleem kan oplossen. Ik kan wel inloggen e.d, ik zie mijn nummers, maar wanneer ik het wil afspelen doet ie niks. Hoe op te lossen?
Dit heb ik gevonden bij Winamp:

NOTE: To use Winamp® Remote on Mobile, you must have a wireless data plan, Web browser, and a streaming media player: 3gp, RealPlayer®, Windows Media® Player, or Flash®. Charges from your wireless carrier may apply for Winamp® Remote on Mobile. Not all services are available on all wireless carriers or all wireless devices. Check with your wireless carrier to confirm that product use is consistent with your carrier's Terms of Service. Winamp® Remote does not support the streaming of DRM protected music.

Misschien moet je iets doen met de instellingen voor het afspelen, zodat ie Flash gebruikt. Je kan ook 3gp gebruiken. Daar kan de G800 ook filmpjes in maken. Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik hoop dat je er wat mee kan.

quote:
FreestyleFrl schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 12:29:
Welke instellingen gebruik je Stranglem?
3MP Resolutie
Antishock uit
Breed Dynamisch bereik uit
Contrast uit
Verzadiging 50
Scherpte 100

Kwaliteit Hoog
Isowaarde 200
Belichtingsmeting Normaal
Autofocus aan

Belangrijk is wel dat ik me tel heeel stil houd.

Live, feel, Be, Die!

Reg. datum: 14 maart 2007

Heb het toestel sinds Donderdag bij een verlenging. T-M relax 200 (¤20) - 5 Euro p/m korting. Abo van 1 jaar en toestel verder gratis. Toestel komt dan op ¤180 aan het eind van de rit. Heb naderhand wel m'n PIT abo weer terug genomen omdat er best op te internetten valt. (Dus dan komt het toestel op ¤300. Schijntje natuurlijk :D ).

Is er een manier om je operator van het scherm te verwijderen? Op oudere Samsungs kon je de operator uitzetten of de positie veranderen. Deze krijg je niet weg. Is het iemand middels een tweak gelukt?

Glitterb0y wijzigde dit bericht 20-01-2008 16:42 (6%)

Reg. datum: 25 augustus 2006

Ik heb de G800 nu 2 maanden (Be First van Vodasloom 8)7 ) en heb er nu het volgende over te zeggen:

Wat betreft de kwaliteit van de foto's:
Het is en blijft een mobiele telefoon, die door het formaat beperkt wordt in zijn mogelijkheden. Om ermee te bellen, gebeld worden en smss is dit een uitstekend toestel. Je hebt `t ding altijd bij je, dus kun je altijd een redelijk fotootje schieten. En door een beetje met de instellingen te klooien, kun je best wel hele goede foto's maken met dit toestel. En de optische zoom blijft een geinige gadget om mee te showen.
Wil je altijd en overal perfecte foto's maken, dan moet je een (spiefelreflex)camera kopen met een fatsoenlijke lens en meerdere grote CCDchips (hou er wel rekening mee dat je hiermee niet kunt telefoneren en dat je een grote broekzak moet hebben ;) ).

Wat betreft het geluid:
Uit de 2 kleine speakertjes die het toestel heeft komt echt wel veel kabaal, zonder dat het al te veel vervormt. Zware bass-tonen die je met de geluidsinstallatie in de auto hoort (en voelt) zullen nooit uit een mobieltje komen, tenzij ze ooit een 1000W versterker met subwoofer inbouwen :P. Tegen die tijd hebben de mobieltjes ook een brandstofcell die de ellendige capaciteit van de huidige accu's ver achter zich laten.
De bijgeleverde headset laat qua comfort te wensen over, maar hier ook, het geluid wat er uit komt is hard genoeg om permanente gehoorbeschadiging op te lopen.
Met de aanwezigheid van een mp3-speler en FM-radio op de G800, scheelt dit weer wat ruimte in je broekzak.

Het beeldscherm:
Kwalitatief zeer goed, hoge resolutie en mooie kleuren. Het scherm is groot genoeg om `n film op te kijken en als je hele goede ogen hebt, kun je de ondertiteling nog lezen ook.
Ook noemenswaardig is dat dit scherm krasbestendig is. Ik heb het toestel al 2 maanden in m`n broekzak en er is nog geen krasje op te zien, bij m`n oude D600 zie je een hele waas van kleine krasjes. Dan moet ik er wel bij vermelden dat ik de sleutels in de andere broekzak heb.

De fimware:
Ik ben het menu van de Samsungs gewend en ik heb er geen problemen mee, `t is lekker snel en niet al te veel poespas. Spelletjes zitten er helaas niet bij, maar die zijn met duidelijke instructies er heel goed zelf op te zetten. Maar goed, wil je echt gamen, doe jezelf een lol en zet dan de playstation aan.
Samsung had wel een of ander whizzkid een stukje software kunnen laten schrijven om alle gangbare formaten van mediabestanden te herkennen, vooral avi,mpg,mpeg en wmv.
Hetzelfde geldt voor de camera, waarmee samsung zo aant stuiten is, deze zou je eigenlijk wel als webcam moeten kunnen gebruiken.
En GPS mogelijkheid was ook wel een goed idee geweest om de concurentie het moeilijk te maken.

Duzz Samsung, hier liggen de mogelijkheden voor de nieuwe firmware te verbeteren en daarmee dit toestel om te toveren tot de grote nachtmerrie van alle andere merken.

En voor de toekomstige cameratelefoons: Wat heb je aan 10 Megapixels zonder statief ? En gaat de accu wel lang genoeg mee om een 10Mpix foto op te slaan, misschien een zonnecelletje inbouwen, is ook nog eens goed voor het milieu _O- _O- _O-

Vraagje voor de mensen met een Vodasloom abo:
is er iemand die het 4GB geheugenkaartje daadwerkelijk al heeft gekregen?
Ze hebben het mij ook toegezegd, maar dit was al meer dan een maand geleden. En op de mail van vorige week waarin ik hiernaar informeer krijg ik ook geen antwoord. :z :z :z ??Antion??
Het lijkt me een goed idee om nu al het abonnement op te zeggen, dan hoop ik dat de brief binnen anderhalf jaar geopend wordt bij Vodasloom, dan voldoe ik tenminste aan de opzegtermijn ;)

Reg. datum: 25 oktober 2004

quote:
Glitterb0y schreef op zondag 20 januari 2008 @ 16:41:
Heb het toestel sinds Donderdag bij een verlenging. T-M relax 200 (¤20) - 5 Euro p/m korting. Abo van 1 jaar en toestel verder gratis. Toestel komt dan op ¤180 aan het eind van de rit. Heb naderhand wel m'n PIT abo weer terug genomen omdat er best op te internetten valt. (Dus dan komt het toestel op ¤300. Schijntje natuurlijk :D ).
Dat moet je maar eens even uitleggen want ik kan zo'n goedkope aanbieding niet vinden op hun site. Ook ik wil m'n abbo verlengen maar een gratis telefoon is alleen mogelijk bij een 2-jarig relax 150 met ¤3 korting / maand. Dat komt dan neer op: 24 x 16,50 = ¤ 396 :?

Reg. datum: 14 maart 2007

quote:
PieterVeraart schreef op zondag 20 januari 2008 @ 22:20:
[...]

Dat moet je maar eens even uitleggen want ik kan zo'n goedkope aanbieding niet vinden op hun site. Ook ik wil m'n abbo verlengen maar een gratis telefoon is alleen mogelijk bij een 2-jarig relax 150 met ¤3 korting / maand. Dat komt dan neer op: 24 x 16,50 = ¤ 396 :?
Misschien omdat ik er al zit vanaf de BEN periode? I don't know :/

Als ik inlog zie ik gewoon een prijslijst die 'bij mij hoort' als bestaande klant. Ik zie dan een lijst met tarieven bij een verlenging die bij mij van toepassing is. 20 p/m over 1 jaar. ¤10 voor het toestel, maar die hoefde ik niet te betalen omdat ik PIT nam. En dan kreeg ik nog een korting p/m.

Ik vind die ¤396 reuze meevallen eigenlijk hoor :)

Glitterb0y wijzigde dit bericht 20-01-2008 22:32 (27%)

quote:
PieterVeraart schreef op zondag 20 januari 2008 @ 22:20:
[...]

Ik heb datzelfde abbo precies 31 december afgesloten. Toen gold er nog een hogere korting dan sinds 2008. Dus je moet gewoon goed zoeken voor prijsjes.

Reg. datum: 16 december 2007

Wat voor SD-kaartje trekt het toestel maximaal?
En is er nog een speciaal merk beter dan de rest?

Met de standaard firmware zijn ze geloof ik gelocked op 4gb,

Zelf heb ik er 4gb stick van SANDISK in en het bevalt me erg goed,, supersnel geheugen en foto's etc. worden snel weggeschreven.

Reg. datum: 16 december 2007

Heb het toestel net binnen, haal straks zo'n 4GB kaartje.
Hoe werkt dat dan?
Je kan dus muziekbestanden naar een geheugenkaart kopiëren.
Maar als ik nou een foto/filmpje/etc. maak, zet ie die dan op het kaartje of op het eigen geheugen?

En ligt het aan mij of zijn die oortjes van de stichting pro-gehoorbeschadiging? Op z'n zachts staat ie nog veel te hard. Is daar iets aan te doen?

Reg. datum: 25 augustus 2006

quote:
Work schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 16:49:
Heb het toestel net binnen, haal straks zo'n 4GB kaartje.
Hoe werkt dat dan?
Je kan dus muziekbestanden naar een geheugenkaart kopiëren.
Maar als ik nou een foto/filmpje/etc. maak, zet ie die dan op het kaartje of op het eigen geheugen?

En ligt het aan mij of zijn die oortjes van de stichting pro-gehoorbeschadiging? Op z'n zachts staat ie nog veel te hard. Is daar iets aan te doen?
In het cameramenu kun je bij "instellingen" het "standaardgeheugen" instellen op "telefoongeheugen" of "geheugenkaart".
Als het telefoongeheugen bijna vol is als je een foto wilt maken, stelt de telefoon het standaardgeheugen automatisch om naar de locatie waar nog ruimte vrij is.

Als je een filmpje aan`t opnemen bent en het telefoongeheugen raakt vol, dan stopt de telefoon met opnemen en slaat het filmpje op. Vervolgens sluit je het cameraklepje en opent het weer, zodat hij het kaartje als standaardgeheugen neemt. Dus als je weet dat je telefoongeheugen bijna vol is en je wilt een langdurig filmpje maken, kun je beter zelf even het standaardgeheugen instellen op het kaartje.

Wat het volume van de oortjes betreft:
Dit kun je aanpassen als je weet hoe je met de codes en het bijbehorende menu kunt omgaan.
Hiermee kun je ook games op het toestel installeren.
De codes voor de G800 zijn dezelfde codes die gebruikt worden voor de U700.
Nu nog een kwestie van googelen.

LET OP!
Zomaar wat aanklooien met codes kan je telefoon zodanig beschadigen dat deze onbruikbaar wordt!
Reparatie van de telefoon kan buiten de garantie vallen, gebruik van codes is op eigen risico, dus wees voorzichtig!

Reg. datum: 26 januari 2008

Ik ben ook een trotse bezitter van het toestel ;) , vandaag ben ik er achter gekomen dat je met het toestel wel zeer knappe dingen kunt doen >:) .
Namelijk ik ben een natuurliefhebber en trek er regelmatig op uit met verrekijker en telescoop , dolgraag zou ik het materiaal willen kopen om foto's te trekken van op een afstand van meer dan 100 meter .Maar hier heb ik het geld en materiaal niet voor .
Vandaag had ik de telescoop staan gericht op een holenduif , deze zat op ongeveer 100 meter in en boom , toen ik hem heel klaar in men telescoop staan had heb ik gewoon men samsung g 800 voor de lens gehouden , ingezoemd op 6+ en en prachtige foto gemaakt op de hoogste resolutie , geloof het of niet , je kunt zelf het oog van de duif zien op die foto .
http://img180.imageshack.us/my.php?image=foto388bf1.jpg

Nadien 3 paarden in een weide op een afstand van meer dan 400 meter , telescoop ingesteld , wat

http://img180.imageshack.us/my.php?image=foto28ano6.jpg

bijdezoomd , gsm tegen de lens bijgezoemd tot + 3 en weer knape foto .
Ik weet nu wat doen .

Witteplu wijzigde dit bericht 15-02-2008 22:44 (42%)

Reg. datum: 26 januari 2008

quote:
vitokj schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 17:10:
iemand al een oplossing gevonden voor dat irritante T9 bij smsjes? dat je dat definitief uit kan zetten dan he.

hoor het graag
Dit kun je niet met de samsung g800 het gemakkelijkste is dat je als je een bericht maakt , voor je begint letters te typen éérst effe de ster toets inhouden , en je zult zien dat hij onmiddelijk op het los alfabet springt

pven wijzigde dit bericht 27-01-2008 22:42 (1%)
Reden: aanhef is niet nodig

Je kan het ook definitief instellen. Je moet dan beginnen met een smsje, dan 'opties' kiezen, vervolgens '9. Invoermethode' en dan 'Abc' kiezen. Dan blijft T9 uit.

Heeft iemand al geprobeerd om een SD kaart van 8 gig in de tel te stoppen? >:)

Live, feel, Be, Die!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: